Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Tanks - MMO

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:28:04

LOGOUT.hu

Itt mellőzzétek az offot, arra ott van a másik topic: OFF topic
Az előzmények:
World of Tanks - MMO - Archívum I.
World of Tanks - MMO - Archívum II.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#245946) ollie


ollie
MODERÁTOR

(rögzített hsz)

Figyelem!

Rengeteg scam/phising próbálkozás van a játékban! Privát üzenetek formájában küldenek üzenetet, miszerint feltöltöttek rólad egy replay-t valahova. Ezekbe jellemzően be kell lépni a WoT accounttal, de a probléma az, hogy nem az igazi Wargaming oldalon léptet be, így gyakorlaitag ellopja a WoT accountodat. Akárki küld neked privát üzenetet egy website-tal kapcsolatban, soha ne nyisd meg az oldalt!

Ezeket a próbálkozásokat lehet jelenteni itt: https://eu.wargaming.net/support/hu/products/wot/help/29691/29692/29706/ (ezt a linket is ellenőrizd)

További tanácsok

[ Szerkesztve ]

***

Hozzászólások

(#199480) kchryss


kchryss
addikt

Egész jó beszélgetés alakult itt ki a gyorsított fejlődéssel és annak játékra való hatása kapcsán. Végre arra és úgy használtátok a fórumot ami az értelme lenne. Élmény volt visszaolvasni. A résztvevők kapnak tőlem egy képzeletbeli piros pontot. ;]

A tegnap említett skill4ltu-marty_vole stream-ben is előkerült ez a téma. Beszélgettek a játék jövőjéről, a múltjáról, az üzletpolitikáról, a játék valós életre való hatásáról, ötletelgettek, nosztalgiáztak. Szóval akit érdekelnek ezek a témák azoknak tényleg ajánlom, hogy nézzék vissza.
Amit konkrétan ezzel a témával kapcsolatban mondtak:
A nagy újrabalanszolás elmaradásával kapcsolatban hozta elő marty_vole, hogy nagyon sajnálja, hogy a WG ahelyett, hogy üzletpolitikailag a hosszú távú pénzszerzésre menne rá vagyis megoldaná a játék hibáit és javítaná a játékélményt csak az érdekli őket, hogy rövid távon hogyan tudnak minél több pénzt kisajtolni. Szerinte sokkal bátrabban kéne nekik nerfelni, az EBR105-nek és társainak már rég nem szabadna ilyen formában a játékban lennie. A mostanában kijövő újabb prém tankok és új tankágak egész jól balanszoltak, de amíg a régi op túltolt tankok a játékban vannak addig nem lehet kiegyensúlyozott játékról beszélni. Aztán nosztalgiázás közben előjött az a téma is hogy manapság mennyivel gyorsabban és könnyebben lehet tankokat kihúzni. Marty_vole-nek emlékei szerint 7-8 ezer csata után lett meg az első 10-es tankja az E5, Skill pedig egy csomó ágat húzott és kb 15 ezer csata után lett meg neki az első 10-es tank ami vagy az E5 vagy az E4 volt. Skill mesélte, hogy a T28-at a kisebb ágyúval használta, nem azért mert nem volt még kifejlesztve a nagy ágyú hanem, mert drágának találta a nagy ágyú lövedékének árát és nem volt kreditje. :D

És akkor bár gondolom nem sokan kíváncsiak rá, de leírom az én véleményemet is a témával kapcsolatban:
Való igaz, hogy gyakoribbak a gyors csaták és való igaz, hogy több a kezdő és a gyengébb játékos 10-es szinten mint régen. Ugyanakkor szerintem a kettő között nincs olyan szoros összefüggés mint amilyent itt sokan vélnek. A gyors csaták szerintem maximum 20%-a vezethető vissza arra, hogy az egyik oldalon lényegesen jobb játékosok voltak mint a másikon. 80%-ban azaz sokkal nagyobb részben azért nyer simán az egyik oldal mert rosszul vannak a pályák tervezve, mert vannak tankok amik sokkal jobbak adott pályára mint az ellenfélé, mert prém lőszerrel túl nagy a tűzerő a páncéllal és hp-val szemben, vagy mert az egyik csapat taktikailag a másik fölé kerekedik. Ez a taktikai fölény érdekes dolog, mert ugye az ember azt gondolná, hogy a jobb játékosok jobbak taktikailag és ez részben igaz is, ugyanakkor a gyakorlat az, hogy normál csatában 15 idegen ember játszik 15 idegen ember ellen mindenféle kommunikáció nélkül. A taktikák így többnyire ad-hoc jellegűek. A csaták nagyon sok százaléka azon dől el, hogy melyik csapat lemingezik jól, melyik lemingezik rosszul, melyik tudja kihasználni a kiegyensúlyozatlan pálya előnyeit és melyik nem és ennek sokszor semmi köze a csapatban lévő játékosok egyéni képességeihez, számtalan olyan eset van amikor a paradicsomok tök jó taktikán vannak és lehozzák a csatát és olyan is amikor a jobb tudású játékos rosszul alkalmazkodik a helyzethez (nem adja be a hp-ját amikor kéne, túl passzív mert nem bízik a társakban vagy épp túl agresszív, mert számít a társakra amikor nem kéne). Mióta több stratégiai elemző streamet nézek egyre inkább így látom, hogy a csaták nagy része nem a játékosok egyéni tudásbeli különbségén megy el.
CW-t vagy kampányt szoktatok nézni streamen? Ott arra törekszik a rendszer, hogy élő pont alapján egyforma erősségű klánokat tegyen egymás ellen az első körben. Vagyis elég gyakori, hogy két hasonló képességű játékosállomány ütközik meg egymással mégis rengeteg a piszok gyors és sima csata, még gyakoribb mint randomban. A legtöbb csata arról szól, hogy ki szerzi meg gyorsabban a kulcspozíciókat vagy ki tudja hatékonyabban lefalkázni és gyorsan likvidálni az izolált tankokat és aztán túlerőben lenyomni a maradékot. A pályák nagy része ráadásul úgy van tervezve, hogy elősegítse a gyors játékot, a tankok sebessége és tűzereje is nagy mértékben megnőtt így szinte természetes, hogy ilyen sok a gyors csata.
Marty-vole a streamben beszélt a pályákról is, azt mondta, hogy sajnos alig tud olyan pályát mondani ami jól lenne egyensúlyozva, majdnem mindegyik pályán van problémás pont amit az egyik oldalnak könnyebb megszereznie és ha megszerzik akkor nagy eséllyel a csatát is megnyerik. Youtube csatornájára csinált egy sorozatot ahol a pályákat mutatja be, sajnos cseh nyelven van.

Ami a gyors fejlődést illeti. Ez szerintem már nem fog változni, ez már elvárás. Figyelembe kell venni, hogy már nem az y generáció a prioritás hanem a z generáció. Míg mi még élveztük magát a célhoz vezető utat is (10-es tank kihúzása) addig a mai fiatal generációt többnyire már csak maga a cél érdekel méghozzá azonnal. Hozzá vannak szokva, hogy mindent gyorsan megkapnak vagy ha nem akkor van egy csomó alternatíva és mást választanak, keresnek másik játékot. Ráadásul több mint 10 éves már a játék, természetes, hogy ha valaki most kezdi annak biztosítani kell a lehetőséget a felzárkózásra, nem érezheti azt hogy évekkel le van maradva.

Szóval lehet, hogy jobb lenne valamivel a játék ha lenne skill alapú mm, vagy ha kevesebb lenne a gyenge/tapasztalatlan játékos 10-es szinten, de szerintem vannak a játéknak sokkal nagyobb problémái. Én megvagyok egyelőre skill alapú mm nélkül is (a jelenlegi mm-et kifejezetten jónak tartom, messze van a tökéletestől, de jó) és engem nem zavarnak annyira a paradicsomok sem 10-es szinten. A balansz hiánya sokkal jobban zavar mind tankok mind pályák tekintetében, a gyors tankos meta meg nem tetszik akkor sem ha kiegyensúlyozott.

(Bocs, hogy ilyen hosszú lett, minden tiszteletem annak aki végigolvassa. Így is harmadát töröltem és nem írtam le mindent. Úgy látszik grafomán vagyok. ;] )

szerk. Ja még valami eszembe jutott, hogy konstruktív legyek és ötleteljek is. A sok 10-es szinten lévő kezdő játékos problémáját én nem azzal oldanám meg, hogy lassítom a fejlesztést hanem, hogy elősegítsem ha már eljutottak oda, hogy hogyan legyenek jobbak. Sokkal jobb tutorial videók kellenek és játékon belül is több oktató jellegű tartalom. Csaták előtt például amíg vár az ember a sorban addig mehetnének ilyen oktató videók.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  World of Tanks - MMO
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.