Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91401) K Norbi válasza pc360 (#91400) üzenetére


K Norbi
addikt

Én fordítva csináltam. Ahogy a 2 ik videón látható.
Néztem én is a hátsó fogaskerekeknél épp nem ér hozzá.

Mivel nem sokat mentem még, ha leszedem és az egész láncot átfordítom úgy ok? Shimano CN HG 71
Mert ha kipréselem belőle teljesen, a jó ég nem rakja vissza. De hát lánccal együtt kell fordítanom.

Lánc leszedéskor, a stiftnek melyik részén kell préselni?
Szóval ahogy bepréseltem, vagy a túl oldalt tört részen.

[ Szerkesztve ]

(#91402) pc360 válasza K Norbi (#91401) üzenetére


pc360
addikt

Szerintem rá fogsz jönni, hogy melyik a simább oldala a láncnak, ha van különbség köztük. Bízom benned. Amúgy a fordításhoz ismét szét kéne szedni. :D

A préselősdi az a Campa 11-esekre vonatkozik, ahogy a videóban is említik. De mivel a lecsippentő mozdulat után látszik, és mondják is, hogy melyik felét kell megnyomkodni, ezért ismét felvetődik bennem, hogy egyáltalán megnézted-e azt, amit linkeltél. Ha hadilábon állsz az angollal, akkor is kitalálható, hogy miről van szó, hiszen ott van a képanyag... :U

Shimanót meg ne nyomkodjál!

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#91403) hegyimorc


hegyimorc
senior tag

Egy kis hajnali tekerés.

Nincs kánikula, nincs tömeg.

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#91404) Strezi válasza hegyimorc (#91403) üzenetére


Strezi
őstag

Szépek!
Én is tervezek egy hajnali indulást, be akarom járni a kéktúra megyei szakaszát. Kb. 100km és 4000m szint, nem árt hozzá egy hosszú nap ;)

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#91405) Sleek válasza Slownz (#91396) üzenetére


Sleek
senior tag

Kérdezd meg majd tőlük mennyit kellene várni.
Azt tudom ,hogy 2017es montegrappa van nekik . Egyedül az M méret fogyott el.

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#91406) DjKoxi válasza hegyimorc (#91403) üzenetére


DjKoxi
senior tag

Jó képek :R

(#91407) K Norbi válasza pc360 (#91402) üzenetére


K Norbi
addikt

Most akkor merre?

(#91408) pc360 Értem, köszi. :)

[ Szerkesztve ]

(#91408) pc360 válasza K Norbi (#91407) üzenetére


pc360
addikt

:F Teljesen mindegy, milyen irányból rakod be. Jobb oldalról szokták, mert az esik kézre. Más dolgod pedig nincs a Shimanonál, mint letörni majd a berakó fityisz addigra bal oldalon kilógó felét, és megtörni oldalirányban a láncot, ha akad még a szem váltó fogasán (ez is benne volt az első videóban). Ennyi.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#91409) parkr válasza K Norbi (#91407) üzenetére


parkr
őstag

így [link]

(#91410) K Norbi válasza parkr (#91409) üzenetére


K Norbi
addikt

És ha leakarom szedni a láncot, melyik oldalról érdemes kipréselni?

[ Szerkesztve ]

(#91411) pc360 válasza K Norbi (#91410) üzenetére


pc360
addikt

Bocs, a videóban is ott volt, hogy belülről rakják össze a szemet, de nem számít. Szétszedésnél meg még annyira nem.

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#91412) K Norbi válasza pc360 (#91411) üzenetére


K Norbi
addikt

Köszi :)

És mennyi Km utána javasolt a lánctakarítás, ha csak száraz időbe használom.

[ Szerkesztve ]

(#91413) Panthera


Panthera
őstag

Üdv!

Kellys Blaze és CTM Slash sisakkal van tapasztalata valakinek? Megfelelő minőségűek az alsó kategóiában?

[ Szerkesztve ]

(#91414) jjeahh válasza hegyimorc (#91403) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Szép képek :R

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#91415) Hasaggymeg válasza K Norbi (#91412) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nálam keményebb,poros-homokos terepezés után azonnal vízzel mosás majd szárítás,törlés,kenés,aszfalton meg 100-200km után.Én teflonos sprayel fújom.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91416) bringasisti válasza pc360 (#91411) üzenetére


bringasisti
őstag

Jobb ha a csap törési felülete a kisebb lánckerék fele áll

BENEFON DELTA--------N8

(#91417) Hasaggymeg válasza K Norbi (#91401) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Én helyedben megbontanám MÁSHOL a láncot,majd egy vásárolt új stifttel raknám újra össze.A lánc írott oldaláról nyomnám ki is és az újat be is,a Shimano által ajánlott módon,vagyis menetirány felé álló belső láncszemmel.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91418) rétisün válasza Hasaggymeg (#91417) üzenetére


rétisün
veterán

ha már stiftet vesz, vehet akár patentszemet is, az kevésbé macerás.

nekem legalábis, és shimano stiftet még nem tudtam normálisan betolni a helyére, hogy ne törtem volna el még 'kintlévő' korában :B

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#91419) Hasaggymeg válasza rétisün (#91418) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az is megoldás,ráadásul úgy még felteheti fordítva másodjára is. ;] Én lassan tologatom amíg érzem átmegy,majd ha letörtem még tolom picit amíg pont egyformán lóg ki mind2 oldalon,és jól is mozog.Volt olyan is,hogy picit éppen vissza kellett toljam,de úgy is jó lett.Rá kell szánni kis időt és türelemmel jó lesz.
Amúgy csodálkozom azon amit írsz,hisz a vezető darab átmérője kisebb,így az szrulás nélkül megy át a lyukon.Én meg egy kis multiszerszám láncbontójával csinálom,más nincs.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91420) K Norbi válasza Hasaggymeg (#91417) üzenetére


K Norbi
addikt

Mind két oldalra írott nekem a láncnak [link] :)

Patentszemektől félek, ne adj isten elszakad mikor nyomom a 60Km távot. És nézhetek.
Én azt hittem azért adják hozzá direkt azt a stiftet hogy lehessen többször szétszedni.

[ Szerkesztve ]

(#91421) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Gyorszár... :DDD

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#91422) K Norbi válasza K Norbi (#91420) üzenetére


K Norbi
addikt

Néztem a manualt amit adnak hozzá, na abba semmi nincs. :D
Egyre hosszabb távokat bírok. Hamarosan felnövök az Országútira. :DDD
Bár az már eléggé költséges.

[ Szerkesztve ]

(#91423) 6030D válasza Tothgera30 (#91421) üzenetére


6030D
Ármester

Pinhead lock, írja is ;)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91424) rétisün válasza K Norbi (#91420) üzenetére


rétisün
veterán

60.000 fölött van a bringa km-órájában, ha jól emlékszem mindet patentszemmel nyomtam le, egyszer sem volt semmi gondom vele. sőt, olyan láncom is volt, amiben kettő patentszem volt, és mindkettő bírta.....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#91425) K Norbi válasza rétisün (#91424) üzenetére


K Norbi
addikt

:Y :Y 60.000Km Az nem semmi! :R

És ezt könnyű szerelni? [link]

[ Szerkesztve ]

(#91426) -=RelakS=- válasza K Norbi (#91420) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Több félét használok, az egyszer használatosat is többször újrahasználtam, nem volt ilyen gondom.
Amúgy meg viszel 1-2 tartalék patentet, probléma megoldva.
A Shimano patenthez még nem volt szerencsém, de 9 sebességesben kipróbálnám. :]

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#91427) deny330 válasza jjeahh (#91315) üzenetére


deny330
aktív tag

Oh, hát ez messze van. :O Gondoltam levonatozok, ha 100km-es távolságon belül van a táj, amerre jártál. :D

Akkor vagy az utómunka sok, vagy te hazudsz.. :DDD

(#91428) ivana válasza K Norbi (#91425) üzenetére


ivana
Ármester

Inkább a modernre szavazok, ez a klasszik patent szem egy újra gondolt verziója, ha nem törik akkor jó, de a klasszik az mindig törik mert nem egy átgondolt konstrukció.

(#91429) Tothgera30 válasza 6030D (#91423) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Azt lesem én is, nagyon jól néz ki. Bár nekem átütős, így nem releváns, meg mezei QR9 helyett is DT 10-es tengelyt tennék be, ég és föld a különbség.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#91430) 6030D válasza Tothgera30 (#91429) üzenetére


6030D
Ármester

Ez ilyen lopásgátlós cumó, te meg úgyse kötöd ki a bringákat sehova, nem?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91431) trialboj


trialboj
őstag

Tekertem egyet a 26ossal, nehogy sértésnek vegye hogy kicsit hanyagolva lett, erre nem elkezdett finnyáskodni :))

Mióta megvan enyhe pattogásokat lehet hallani mikor első féket használok, valami az elején nem okés. A headsetet megpróbáltam tisztítani de nem volt benne különösebb por vagy homok.

Mos tmár viszont akkor is csinálja ha pl kiállva tekerek felfele rosszabb terepen, és több irányból éri erőhatás a huplik miatt.

Az első villa egy Fox talas 32 fit rlc, komplikált és a jobb oldali lock el van romolva, megtörténhet hogy innen jön a pattogás is? Már többször jártam vele a szervizben de sosem volt ott az aki állítólag ért hozzá : (

Bármi ötlet mitől jöhet, a kezdő körökön, hogy nyeregcső, egyéb kerék v más nem elég feszes, már túl vagyok. Headset v villa a gond, de nem igazán tudom mit tudnék még csinálni a headsettel, azt meg főleg, hogy mi van a telóban, ami ilyen fura recsegő/pattogó hangot ad ki.

Egy zsivány kép a mai napról :D

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#91432) Tufa_ válasza trialboj (#91431) üzenetére


Tufa_
aktív tag

Sziasztok. Shimano Sora hatso feknel allandoan beleer a felnibe az egyik oldali fekbetet kb egy napos hasznalat utan. Kilazitom, beallitom kozepre, meghuzom eleg erosen, de (jo esetben..) kovetkezo nap ismet allitanom kell.. Van esetleg valami trukk hogy ne lazuljon ki allandoan..?

(#91433) Hasaggymeg válasza K Norbi (#91420) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Shimano nem ajánlja az összekötő csapot másodszorra felhasználni,ellenben azt szokták csinálni,hogy egyik sima szemet kitolják,de nem teljesen,Tehát a szem külső oldalán ne menjen át,aztán visszatolják ugyanazt a szemet.Én ezt kizárólag szükségmegoldásnak tartom,nem kerül olyan sokba 1-2 + csapszeg az ilyen esetekre.
Rég volt HG 71-esem,már elfelejtettem,hogy mind2 oldala írott. :B (Fölötte már forgásirányuk van a láncoknak). Ebben az esetben kívülről told be a szemet,hisz ha mind1 akkor úgy a könnyebb.Amúgy kolléga helyesen mondja,azok a bontható szemek teljesen biztonságosak,még akkor is ha pl. én azt tapasztaltam hamarabb elkopnak a másikoknál,vagyis a nyúlásmérő ott esik be a leghamarabb.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91434) fpeter07 válasza trialboj (#91431) üzenetére


fpeter07
veterán

Ilyen bringát hanyagolsz? :Y

(#91435) Hasaggymeg válasza Tufa_ (#91432) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ne csak meghúzd a rögzítő csavart,hanem olajozd meg a forgó részeket,hogy könnyen elforduljanak 1máson a féktest darabjai.Nem tudom lehet-e állítani rugófeszességet.ha igen azon is lehetne lazítani egy kicsit.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91436) szatocs válasza trialboj (#91431) üzenetére


szatocs
őstag

Biztos, hogy nem a nyereg? Én múltkor már szervizbe vittem a bringát, hogy valamit csináljanak a fura pattogó hanggal, mire kiderült, hogy a nyereg csinálta.

=== Szatocs ===

(#91437) Vasinger! válasza szatocs (#91436) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

De ha kiállva is hallatszódik akkor nem lehet.

Én is küzdök lassan 1-2 hónapja ilyen problémával, fogalmam sincs mi lehet. Csak pedálozás közben jön, kiállva is csinálja. Középrész szét lett szedve, pedál le lett cserélve...:W

[ Szerkesztve ]

(#91438) pc360 válasza bringasisti (#91416) üzenetére


pc360
addikt

Vili, igen. Most újranéztem a videót és ez is benne volt ráadásul. :)

trialboj: Nekem a kormányszár is csinálta 1-2x. Újra kellett fogatnom a kormányt enyhény zsíros, rongyos áttörléssel egybekötve, hogy ne pattogjon. A csavarokkal is lehet eképpen foglalkozni. A másik az első fék rögzítése esetleg. Fülelje meg valaki közelről, miközben te megnyomorászod! :)

Nekem legtöbbször a váz és a nyeregcső találkozásánál volt ilyen problémám. De olyan is előforult már, hogy hiába töröltem át pl. a pedál / hajtókar külső csapágy menetét, kellett egy másodszori kör is friss ronggyal, féktisztítóval, hogy utána friss zsírral összerakva tényleg ne ropogjon.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#91439) szjoci válasza Vasinger! (#91437) üzenetére


szjoci
őstag

Ha könnyen reprodukálható a dolog, akkor egy próbát megérne nyeregcső nélkül rápróbálni. Biztos ami tuti alapon ;)

(#91440) Vasinger! válasza szjoci (#91439) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Igen, erre én is gondoltam, ez lesz a következő valószínűleg. A borzasztó az egészben, hogy ha hagyom állni egy kicsit a bringát akkor elmúlik és csak pár km után jön ki újra, általában nagyobb nyomaték mellett, alacsonyabb pedálfordulaton. Szóval sajna nem túl könnyen reprodukálható, de a héten ha beledöglök is rájövök mitől van :D

(#91441) Tothgera30 válasza trialboj (#91431) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Evolution CTD-nél történt olyan hogy a T szárban a becsúszók nem megfelelően voltak ragasztva, így erőhatásra apró mozgásokat végeztek, tekeredtek. Ennek garanciális javítás lett a vége, egy komplett becsúszó részt kapott. Annyi a különbség hogy Merida Big Nine Lite 1500 29er gyári QR9-es 2013-as teleszkóp volt a delikvens.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#91442) Runner_fxr válasza trialboj (#91330) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A hegyi kerékpározás veszélyes üzem, mindig benne van egy komolyabb sérülés lehetősége.
De még az országútizás is veszélyes, nem rég halt meg a Nicky Hayden motorversenyző, mert figyelmetlen volt kerékpározás közben.
Egy valami biztos, ha ezen aggódsz, hogy úr isten elesek és összetöröm magam, akkor be is fogod vonzani a bajt és nagy esés lesz belőle. Nekem egyébként a legsúlyosabb kerékpáros sérülésem, szintén egy kulcscsont törés volt, szerencsére jó helyzetben lévő, így műtét nem kellett, de azért így sem volt kellemes.
Egy sima aszfaltos úton volt, ahol kicsúsztam egy poros kanyarban.

Visszatérve a hegyi kerékpárhoz. Szerintem az a legfontosabb, hogy tisztában legyél a képességeiddel és a bringád tudásával. Ez alapján kell megválasztani az adott sebességet és azt, hogy mit vállalsz be és mit nem.
Mindenképpen a gyakorlat a lényeg, ne azzal foglalkozz, hogy más hogy megy, hanem azzal, hogy te élvezd és még a lehetőségekhez képest biztonságban érezd magad. Persze az igazi élmény mindig az, amikor feszegeted a határokat. :) Tudom én jól, de észnél kell lenni és fokozatosan haladni. Ettől függetlenül komolyabb sérülés bármikor lehet, ez benne van a pakliban.
Idővel ugyan úgy rutint szerzel mint a kis mazsola az autóvezetésben.
Azon is rengeteg múlik, hogy megismerd a pályákat, a különböző útviszonyokat. Ha meg van a kellő rutin, pillanatok alatt tudni fogod, hogy adott nyomvonalon, adott terepen mit lehet megcsinálni és mit nem.
Illetve azt se felejtsük el, hogy nem mindenki rendelkezik ugyan azokkal a képességekkel, lehet, hogy egy adott ember, soha a büdös életben nem lesz képes úgy menni, mint egy tehetségesebb társa. Ezt is fel kell ismerni, és el kell tudni fogadni.

[ Szerkesztve ]

(#91443) Runner_fxr válasza trialboj (#91330) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ja és még valami, az esések is kellenek! Meg kell tanulni jól esni, és ettől nem félni. Ez pedig csak úgy lehetséges ha sokat mész, mert elcsúszások, különböző szintű perecelések mindig lehetnek és lesznek is.

(#91444) pc360 válasza Runner_fxr (#91442) üzenetére


pc360
addikt

Ezt a bevonzás-dolgot hagyjuk, az az istenhit-sorshit-asztrológia-babona-gabona körbe tartozik, amit jobb hátra hagyni, mint az emberi sötétség és hiszékenység stigmáit. :K

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#91445) Hasaggymeg válasza Vasinger! (#91437) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Erről már többen is írtunk,hogy a nyeregcső kiállva is reccsenhet.Elengeded a gyors-szorítót,hagyod beesni a nyerget majd mész úgy is egy keveset.Az majd kizárja a nyerget a gyanúsítottak köréből.

(#91444) pc360...ebben annyi lehet,hogy ha félelmed már koncentrációd rovására megy,akkor sokkal inkább vagy kitéve balesetveszélynek.Ez főleg neccesebb,határozottságot igénylő manőverek,pl. ugratások közben történhet meg,mikor a "menjek/ne menjek" hozzáállás végül mondjuk egy csőröshöz vezet.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91446) trialboj válasza Runner_fxr (#91442) üzenetére


trialboj
őstag

Többnyire csak akkor filózom ezen a nehogy csúnyán elessek problémán, mikor nem vagyok ott a pályán. Mikor kiérek elfelejtem hogy van más világ, és csak élvezem a tekerést.
Az esés dolgot is hallottam már sokaktól, eddig büszke voltam rá h kb sosem estem el terepen, aztán tavaly megindult a szekér és volt pár kisebb megcsúszás, mind szerencsés kimenetelű. Az a alap koncepció az hogy kirakod a kezed, és megpróbálsz gurulni, pörögni, na ilyet még nem éltem át, eddig állandóan fákat ölelgettem csak :)) Nagy versenyeken óriási bukások vannak, és legtöbbször karcolásokkal megússzák, szóval biztos nem árt a tapasztalat ebben sem.

Pattogó/recsegő első rész

Nekem tuti nem nyereg, mert akkor is csinálja ha álló helyzetben első fékkel előre hátra hintáztatom a bringát. Jó lenne tudni mi okozza, nehogy később nagyobb baj legyen belőle.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#91447) Hasaggymeg válasza trialboj (#91446) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha előre hátra hintáztatod behúzott fékkel akkor meglehet a betét mozog.Az nem úgy van tervezve,hogy hátrafelé is fékezz,így van mozgása.Továbbá a tárcsa is mozoghat,enyém központos rögzítésű Shimano (center lock) és ha erőből mozgatom előre/hátra,akkor moccan egy hangyányit.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91448) K Norbi válasza Hasaggymeg (#91433) üzenetére


K Norbi
addikt

Értem, köszi :R

(#91449) K Norbi


K Norbi
addikt

Ennyi minden kell hosszabb útra? :U

(#91450) Pttypang válasza K Norbi (#91449) üzenetére


Pttypang
veterán

Nekem minden útra velem jön a pótbelső, leszedő, multitool, pénz, papír, kis törülköző, lakat, kaja, szőlőcukor. Mármint mindenhova, ahova viszem a táskát, márpedig nem igazán mozdulok ki anélkül. 3kg alapállapotban :D

Everybody lies.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.