Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91551) rétisün válasza sza.sa (#91548) üzenetére


rétisün
veterán

canyon. de csak mert én is canyont vennék, ha el tudnám adni a cuccaimat :DDD (bár nagyon nem vagyok kibékülve a színével :( )

estleg: Rose Pro SL-1000

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#91552) Pttypang válasza BlacKSouL (#91544) üzenetére


Pttypang
veterán

Vedd az n példámat, elmegyek 2 hónapig, miután 3 bar-ra felfújtam, aztán mikor már gyanús, akkor 1,2 bar-ról felfújom.. ;]

Most vettem egy lidl-is lábpumpát, majd gyakrabban fújkálom, de a fejnél ereszt, egy kis szilikonspray segített, de a kerete csavarodik pumpálás közben, meg a talajjal érintkező pontokra is már kötegeltem külsődarabokat, így már egész elfogadható, de a váz csavarodására majd valamit ki kell találnom. ;]
(igen, a végén újraépítem az egészet :D )

Everybody lies.

(#91553) jjeahh


jjeahh
nagyúr

No, hozzám képest elég meredekre sikerült a hétvégém... 15 órányi utazás-koncertfotózás (2 koncert egymás után, különböző helyszínen), hazaérek vasárnap reggel 6-kor, alszok 2 órát, 8-kor felkeltem, irány Büdösfürdő montival, 50km táv, ennek fele 1200m hegyre fel, igaz legalább aszfalton és befele 60km/óra átlagsebességgel tudtuk csapatni terepgumikkal :D

No innen is hazaérek egyben, bár hullafáradtan, erre itthon vár a banda, hogy menjünk medvét lesni, ide :D . Nagy élmény volt, úgy másfél óra alatt 10-12 medvét láttunk :Y , csak sajnos az én optikáim már kevesek hozzá... macik

Tudom, hogy itt páran több száz km-t tekernek néha, de na, nekem az is nagy dolog, ha kijutok a város környékéről egyelőre... :DDD
+ Egy rövid kör ma is belefért, csak a szokásos Somlyó a tegnapi vihar után:

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#91554) 6030D válasza Pttypang (#91552) üzenetére


6030D
Ármester

Mi az, hogy ereszt? Hova fújtad a szilikont? Milyen szeleped van?
Nekem azt csinálja, hogy ha fújok vele AV-t, akkor nem vált vissza SV-re. Pöcök meg nincs amivel átváltsak, valami belül állítódik át.
A többi részével nekem nincs gondom, stabil.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91555) Pttypang válasza 6030D (#91554) üzenetére


Pttypang
veterán

A műanyag fejnél ereszt, ahol rászorítom, a szilikonspray-t simán belefújtam a fejbe, aztán rátettem és 3 bar-ig fel tudtam vele fújni rendesen a gumit. Majd mindjárt cserélek megint és meglátom, hogy muzsikál.
Még ha a szerkezetet magát újra is kell építenem, meg másik csövet használnom, vagy hasonló, még akkor is jó lehet, ha addig kihúzza. ;]

Everybody lies.

(#91556) Teasüti válasza 6030D (#91539) üzenetére


Teasüti
nagyúr

FékVÁLTÓkar. ;)

Amúgy visszaraktam epoxival a tört bilincset. Körbekentem a karbon kormányt is. Kíváncsi vagyok jó lesz-e. Nem bánnám, ha örökélet +1 nap lenne. Ez a setup most már véglegesnek mondható. :D

(#91557) 6030D válasza Pttypang (#91555) üzenetére


6030D
Ármester

Kipróbálom, baja nem lesz tőle.

(#91556) Teasüti: XT, hidrós, fékváltókar... az melyik? :F Nem I-Spec-re gondolsz?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91558) Teasüti válasza 6030D (#91557) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem tudom a pontos típusát, vmi retró cucc. ST-M765. Ma már nem készít fékváltókarokat a Shimano?
[kép]

[ Szerkesztve ]

(#91559) sza.sa válasza rétisün (#91551) üzenetére


sza.sa
tag

A Rose se rossz, bár annak még jobban minimalista a festése, a Canyoné jobban bejön.

Vagy Bianchi C2C Nirone fekete-celeste színben ami nagyon bejön, de az "csak" Sora szettel van, árban meg 300 körül kapnám meg azt is...

sza.sa

(#91560) 6030D válasza Teasüti (#91558) üzenetére


6030D
Ármester

Wow. Ez olyan, mint a bowdenes Dual control. Csodálkoznék, ha ehhez lenne valakinek új alkatrésze. Max vmi használt.

Szerk: és lehet kapni az ebike-nál! Mondjuk jó olcsó. :D

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91561) flash-


flash-
veterán

Üdv
Ha intervall edzest szeretnék kerekparral vegezni milyen áttétel hasznaljak kb?

Es hogy csinaljam?
Fel perc mindent bele aztan 1 perc laza tekerés es ezt 4-5x es ennyi?

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#91562) Sleek


Sleek
senior tag

Sziasztok hobby tekergőnek Ti milyen rendszert választanátok ?
Jelenleg 8as rendszerem van.
Alivio váltók/ váltókarok.
Fc-m 311 lánctányérok. (teljesen megvagyok velük elégedve ) 42/32/22
CS HG 40 es fogaskoszorú.
Joytech agy.
Négyszög tengelyes monoblokk
Maradjon a 8as rendszer vagy váltsak 9 es 10 es rendszerre ?
Amit cserélnem kell mert kopott az kb minden.
Váltókarok
Hátsó váltó(görbület elakadás miatt)
Lánctányérok
Fogaskoszorú.
Hátsó agy.
A bringát gyári felszereltséggel kb 8-9 ezer km óta hajtom 90 százalékban terepen.

Köszönöm a választ. :R

[ Szerkesztve ]

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#91563) rétisün válasza sza.sa (#91559) üzenetére


rétisün
veterán

nem a minimalista festése nem tetszik, hanem a szinek, amiket használnak rajta. de ez persze csak saját vélemény....

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#91564) Teasüti válasza 6030D (#91560) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nincs készleten. :D

(#91565) szjoci válasza Teasüti (#91558) üzenetére


szjoci
őstag

Deore-tól felfelé (az I-spec B jelölésű fékkarokat és váltókat [link]) össze lehet építeni egy bilincsre, így szerintem már csak az alsó szegmensben kaphatóak fékváltókarok.

(#91566) atok666 válasza flash- (#91561) üzenetére


atok666
őstag

Sokfelekepp lehet, de inkabb hoszabb intervallumokat csinalj - pl. 8-10-12 perc tempo (outival mondjuk 36-38kmh - de lehet tobb/kevesebb is/kondifuggo), 4-5-6 perc lazabb es ez mondjuk 4-5x.

Atok

(#91567) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Milyen slick hatású gumit ajánlotok alkalmi használatra MTB-re 29 x 2,0 (50-622) méretben, olcsón?

(#91568) Teasüti válasza szjoci (#91565) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ügyes megoldás. :)

(#91569) Hasaggymeg válasza jjeahh (#91553) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Hú az a medvés nagyon ott van!

Vasinger....nekem van egy pár félkopott Conti Tour Rideom ingyé.Annál olcsóbbat nem tudok. ;)

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91570) Vasinger! válasza Hasaggymeg (#91569) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Vevő lennék rá! :) Többit PÜ.-ben :)

(#91571) Nincs név


Nincs név
tag

Sziasztok,

Van egy régi KTM Formula biciklim a klasszikus Shimano FFS rendszerrel és positron váltókkal.
Az lenne a kérdésem, hogy érdemes/lehet-e ezt valami modernebbre cserélni vagy túl nagy lenne a ráköltés?

Igazából a legnagyobb bajom a váltóval van, nem túl pontos és sehogy sem sikerült úgy finomhangolni hogy ne ugorjon időnként kettőt vagy semmit, ami olvasgatás után úgy látom a positron váltók egyik problémája.

Előre is köszönöm :R

(#91572) ivana válasza Nincs név (#91571) üzenetére


ivana
Ármester

Ha valami bikeboomos libakergetőről van szó lemez papucsokkal akkor felejtsd el, azok nem jók semmire.
Hátrányok:
- Tanyabike geo, de hosszú stucni
- Hosszú vázhoz kos
- Ócska fékkarok, fékek
- Hiten váz

(#91573) jilian


jilian
addikt

Megjött végre az Atlas stucnim.
Fel szeretném rakni a karbon kormánnyal, csak a stucninál kell karbon pasztával kenni, vagy a fékkarok,váltó..stb.
Szóval mindenhol ahol, ami érintkezik a kormánnyal?

pc360

Nekem is Uvex-em van.
Nem bántam meg.
Igaz először fehéret rendeltem, mert a képen szerintem jobban néz ki, de rendeltem a feketéből is és végül a fekete maradt....
:K

(#91574) parkr válasza jilian (#91573) üzenetére


parkr
őstag

elvileg csak karbon-karbon érintkezésénél kell. ha karbon és más anyag érintkezik oda zsír kell /vagy semmi/

(#91575) zoli03 válasza parkr (#91574) üzenetére


zoli03
őstag

Más anyagnál is ajánlott. Szerinted a karbon nyeregcső nem tud belecsúszni az aluvázba, vagy fordítva? Tothgera30-nak is ezzel volt gondja pár hete.

[ Szerkesztve ]

(#91576) Vasinger! válasza Runner_fxr (#91524) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Tudsz BP-n olyan boltot ahol ilyen Uvex szemüvegeket lehet próbálni?

(#91577) szjoci válasza Vasinger! (#91576) üzenetére


szjoci
őstag

Hogy ne önreklám legyen: [link] Itt dolgozik Runner, és uvex viszonteladók is ;)

(#91578) parkr válasza zoli03 (#91575) üzenetére


parkr
őstag

sosem volt olyan problémám... :U

[ Szerkesztve ]

(#91579) ivana válasza zoli03 (#91575) üzenetére


ivana
Ármester

Ilyet össze lehetne dobni az összefoglalóba, hogy mi mivel érintkezik és mi kell oda:
Alu - acél -> nagyon sok zsír (ha összerohad sósav :P )
karbon ... (ehhez nem értek)
Acél - acél -> zsír vagy loctite, ha szorul idővel akkor zsír (pl. racsni menet, pedál menet), ha lazul (pl. csomagtartó, sárvédő csavar) akkor loctite (ha nem jön ki melegítés)
Elektromos kapcsolat -> vazelin
Acél - réz (küllő anya) -> olaj
Rozsdára acélon -> zsír
Lánc -> sokféle olaj szerűség, zsír, motorolaj tilos, mosás vitatott
Agyba -> vékony zsír
Kontrába -> csapágyaknak hőállózsír, amúgy olaj
Agyváltóba -> zsír + olaj
Kormány markolat -> hajlakk
Kormánycsapágy, klasszik középrész -> vastag zsír
Bowden -> lehetőleg semmi, ha gázos olaj

(#91580) zoli03 válasza parkr (#91578) üzenetére


zoli03
őstag

Nekem se, de attól még kentem a nyeregcsőre, nehogy egy nagyobb kátyúban lecsússzon, aztán elesek/megsérül a váz. De sok helyen lehet olvasni, hogy másnak volt gondja. Meg a gyártók is be szokták kenni, biztos van oka, mert nem ingyen van a karbonzsír/karbonpaszta.

(#91581) Hasaggymeg válasza ivana (#91579) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Mint szerző engedélyt adsz ezt így beilleszteni. :DDD

(#91553) jjeahh...nem működik a macis helyre mutató linked,betennél egy jobbat.Kíváncsi vagyok hol vannak ilyen számban.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91582) Vasinger! válasza szjoci (#91577) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Köszi!

Őt mindig megtalálom majd ott nyitvatartási időben? :D

(#91583) Tufa_


Tufa_
aktív tag

Tudtok ajanlani vizallo orszaguti cipot esetleg..? (48as meret lenne az idealis..)
Duct tape+sport cipo nem annyira jo paros.. :D

[ Szerkesztve ]

(#91584) CaNNa3IS válasza jilian (#91573) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Én csak a stucni - kormányhoz raktam és hibátlan.
Esetleg a markolathoz rakhatsz bár ez attól függ milyen markolat. Nekem az easton lockon markolat elvileg carbon barát de mivel nincs nyomatékkulcsom először nem húztam meg eléggé (gondolom én) és megcsúszott egy alkalommal egy pillanatra. Picit ráhúztam és azóta no problemo.

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#91585) hegyimorc


hegyimorc
senior tag

Délutáni kör a Visegrádi-hegységben: [link]

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#91586) Runner_fxr válasza Caldera1 (#91546) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ezt az 1 percet csak úgy hasra ütés szerűen mondtam, nem mértem le, kb annyi. De ha pl UV lámpával tesztelem, akkor pár másodperc múlva már sötétedik.
Felveszem a szemüveget, kimegyek a napra, elindulok a bringával és szinte fel sem tűnik, olyan faszán működik a lesötétedés. De az igazat megvallva, nem tökmindegy, hogy 20 másodperc vagy 50? :) Nem ez a fontos, hanem az, hogy mennyi idő alatt világosodik ki, és ez már egy jóval hosszabb folyamat az összesnél.
Kivéve a Variotronic-ot.

Az Oakley nagyon jó minőség, de szerintem irreálisan drága, akárcsak a Rudy.

A munkavédelmi szemüveg lehet jó megoldás, ha tényleg valami olcsó darabot keresünk, és nincsenek nagy elvárásaink. Viszont ezt meg azért nem kedvelem, mert sok esetben nem túl kényelmes a bringázáshoz és nyilván párásodás elleni védelme sem nagyon van. Jellemző probléma egyébként, hogy bejön egy vásárló aki szidja az Uvex-et, hogy neki már ilyen volt és soha többet, mert nem jó bringás szemüvegek. Aztán amikor elkezdem faggatni, hogy pontosan milyen típus is volt neki, akkor kiderül, hogy egy munkavédelmi. Ja, hát igen, kipróbál egy rendes bringásat, egyből megváltozik a véleménye. :)
Egyébként sok bringás üzlet árult olcsó Uvex szemüvegeket, és ezek közül sok munkavédelmi volt, de ez a vásárlók felé nem volt kommunikálva, ők úgy vették meg, hogy az bringás, tehát át lettek verve. Emiatt lett pár negatív tapasztalat.

Vasinger!: Konkrétan mi vagyunk az Uvex hazai forgalmazója. :) Téli és nyári is. Ennél nagyobb Uvex választékot máshol nem találsz Magyarországon. Nyilván nincs készleten minden típus, minden szín, de 200 féle típus biztos van.
Írj rám mielőtt jönnél, mert nem minden nap vagyok bent.

[ Szerkesztve ]

(#91587) flash-


flash-
veterán

van valami szempont trükk arra nézve hogy neten képekről keresgetek 29ert akkor mi az ami jó geo és mi az ami biztos nem? nem tudom ilyen szempontból mit kell nézni:) esetleg erről valami illusztráció? vagy tipp?:)

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#91588) Teasüti válasza jilian (#91573) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Karok alá is kell, nem csak a stucnihoz. Így lejjebb lehet menni a nyomatékkal a kar elfordulása nélkül. Pl szárazon ami 5,5 Nm az pasztával már csak 3,5. Ugye nyomatékkulccsal szerelsz?
Karbon kormánynál erre kínosan ügyelni kell, hogy ne legyen túlhúzva.

[ Szerkesztve ]

(#91589) Tothgera30 válasza parkr (#91574) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ezt eddig nem tudtam hogy zsír "KELL" oda. Nekem még zsírtalanított alu nyeregcső is becsúszott a Carbon vázba, zsírral még nem mertem megpróbálni. Karbon, vagy egyéb kissé ragadós cucc kell oda, bátrabbak Epoxy-t is nyomtatnak oda.

#91587 flash-: Elég nehéz képről belőni a geo-t, de hosszú top tube, rövid C-T, rövid lánc/támvilla, általában hajlított láncvilla, X12, Tapered, Pressfit jellemzői vannak egy jelenleg ügyes XC váznak.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#91590) jilian válasza Teasüti (#91588) üzenetére


jilian
addikt

Igen azzal.
Még a Canyon küldött egy nyomaték kulcsot a bicikli mellé.
A stucninál 5-6 Nm-t, a karoknál meg 3 Nm-t ír ha jól tudom.

Csak tök para, hogy olyan helyen kell zsírozni, pasztázni ahol aztán abszolút nem tűnik logikusnak..... :U

(#91591) Pttypang válasza jilian (#91590) üzenetére


Pttypang
veterán

Korrozio megakadalyozasa nekem eleg logikusnak tunik. :N

Everybody lies.

(#91592) parkr válasza Tothgera30 (#91589) üzenetére


parkr
őstag

nyilván úgy értettem hogy kötelező... de azért kössél bele

[ Szerkesztve ]

(#91593) 6030D válasza Tothgera30 (#91589) üzenetére


6030D
Ármester

Legutóbb azt hallottam, hogy a pressfit nem olyan jó. Több embernek nyekergett, elfordult, és macerásabb a csere. Illetve ha elfordul, akkor az a váznak se jó.
Neked nem volt ilyen gondod?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91594) CaNNa3IS válasza Teasüti (#91588) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Milyen kormányod van ?
Hasaggymeg: miért ne tudnád kicserélni otthon ?

[ Szerkesztve ]

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#91595) Hasaggymeg válasza 6030D (#91593) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Picit úgy érzem mintha ezt is az üzlet kényszerítette volna ki,mert nem értem miért lenne jobb egy belepréselt csapágy egy sima menetesnél.Talán így még szélesebb lehet a váz csapágyház része,de akkor is,én már annyiszor cseréltem hajtóművet és hajtóműcsapágyat,hogy hacsak nem muszáj soha nem lesz olyanom melyet nem tudok otthon kicserélni. :(

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91596) 6030D válasza CaNNa3IS (#91594) üzenetére


6030D
Ármester

Ki lehet,d valjuk be egy zsírzott menet betekerésében kevesebb a hibalehetőség, mibt egy szárazon préselésben, amihez nem árt egy prés-/behúzó szerszám.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91597) jjeahh válasza Hasaggymeg (#91581) üzenetére


jjeahh
nagyúr

No igen, valami lett az oldallal, de közben helyrejött. Ha mégsem megy itt a facebookja. Szerintem valószínű, hogy az egész földön itt a legmagasabb négyzetméter/medve arány, a városban is napi szinten járkálnak :D . Gondolom nem véletlen az sem, hogy Bence pont ide épített lest állítólag saját zsebre. Ha valaki erre jár és szereti a természetet akár fényképezőgép nélkül is kötelező szerintem, mert nagy élmény :)

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#91598) jilian válasza Pttypang (#91591) üzenetére


jilian
addikt

Alumínium?
Karbon?
Rozsdásodik?
:U

Egyébként reggel neki álltam.
És a karbon paszta ilyen két komponens szerű.
Van ilyen takony meg nagyon finom szemcse.
A takony pár perc múlva elpárolog és az a szemcse odaragad.
A stucninál már 3 Nm-nél igen szorosnak tűnt. Nem is húztam tovább, megyek majd egy lightosabb kört aztán ráhuzok menet közben....

(#91599) trialboj


trialboj
őstag

Nincs rá lehetőség hogy stravan, a toplistát valahogy szűrjem és csak a montisokat mutassa? minden frinc-francot lehet szűrni, de azt hogy ki milyen stílusú vassal ment, azt nem.
Hát hogy van ez kitalálva kérem?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#91600) szjoci


szjoci
őstag

Egy kis tech: A Shimano és a Sram megoldásai a láncvonal követésére egytányéros rendszereknél - [link] (angol nyelvű cikk)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.