Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91651) gergo5991


gergo5991
őstag

mai tekerés, vagy inkább szenvedés? szép kis hegyet megmásztam ma durva terepen ami a sziklákat és a törmélket illeti. Valakinek van ötlete amúgy, hogy mit lehet kezdeni egy nyikorgós fékkel? az első fékem ha gyorsan megyek semmi hangot nem ad ki, de amint lelassítok 10km/h alá olyan hangot ad ki ha egy picit is meghúzom mint egy légkürt. Városban tökéletes a tömegbe meg ha előttem vannak és nem hallják hogy jövök, de picit szégyellem a dolgot, erdőben pld egy bicajos szanaszét sz*rta magát úgy megijjedt, be is szólt rendesen.

(#91652) #27813376 válasza gergo5991 (#91651) üzenetére


#27813376
törölt tag

Nekem is ilyen volt, de ugy raktam be a kereket, hogy a gyorszár laza, fék behúzva, így a tárcsa párhuzamosan áll a betétekre, zár meghúz, aztán kis kopás kellett neki és hangtalan lett.

Más:

Tudtok ajánlani droppert nekem ami viszonylag egyszerű, bevált?

[ Szerkesztve ]

(#91653) 5381 válasza flash- (#91628) üzenetére


5381
aktív tag

Szerintem a lánctisztítást jobban megoldod, ha két körömkefe közé szorítod a láncot és végigpörgeted köztük. esetleg egy kis féktisztítót még adagolsz hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#91654) trialboj


trialboj
őstag

Erről hallot már valakit (jót) ?

CYCPLUS Wireless Bluetooth Bike Bicycle Cadence Sensor

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#91655) atok666 válasza Strezi (#91631) üzenetére


atok666
őstag

A szomszedban - a slovakiaringen - epp most zajlik a 24 oras bringaverseny. Na oket se irigylem :) A rekkeno hoseghez vegig durva pofaszel a celegyenesben.

Atok

[ Szerkesztve ]

(#91656) Tothgera30 válasza Hasaggymeg (#91623) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Felsejtsd el a 26-ostt, több mint 20 éve itt a piacon a 29er, már jó ideje kis hazánkban is csak 27,5 vagy 29-es bringák között válogathatsz. Nem vallom magam sem versenyzőnek, pusztán hobbi felhasználó vagyok, tekintve hogy idén még csak 700km körül tekertem. Viszont lényeges hogy egy-egy fejlesztést használat közben észre sem veszel, de visszaülni a régebbi gépre, vagy hiányolni az adott rendszert, már zokon esik. A szénszálas vázaknál ugyan ez a helyzet. Nem vagyok az a típus aki a poliakrilnitril lépletét a mellkasára tetováltatja, de már nem széles mosollyal ülnék vissza színesfém vázra. Ezek közül kivétel az acél, mert ahhoz betegesen vonzódom. De míg alu váz van alattam, lassan jobban féltem mint a Carbon-t, mert alu-t rohadt könnyű benyomni, olyan vastag a fala mint egy sörös doboznak, ezáltal a szénszálas váz kisebb nyomódást "kirugózza", nagyobb esetén pedig megreped a lakk, esetleg az anyag, akkor javítani kell. Amit még mindig egyszerűbb összehozni, mint alu vázat megtákolni, mivel (falvastagság miatt) azt szinte lehetetlen, ugye kivétel ha a nyeregcsőbilincsnél (gyakori) törik. Amúgy a szénszálas kompozit vázakat ne keverjük a műanyaggal, tartósabb használat során pedig minden előnye megmutatkozik az alu vázakkal szemben.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#91657) Dottore válasza balintka (#91650) üzenetére


Dottore
addikt

Gondolom úgy is jó, hogy próbáltam és több ismerősöm is használja.

Igen, határozottan érezhető a különbség, főleg hosszabb tekerésnél. Sokkal komfortosabb. Persze ha csak pár centi áll ki a vázból akkor tökmindegy.
Viszont a WCS Carbont amit írtál nem javaslom, legalábbis haver egyfolytában panaszkodik az egycsavaros rögzítésre. Recseg, kattog és állandóan kilazul neki. Lehet csak egyedi probléma de ez is egy információ.

[ Szerkesztve ]

(#91658) Strezi válasza atok666 (#91655) üzenetére


Strezi
őstag

Volt szél is :K , mostanra meg átment itt is a zivatar. Gondolom ott is megkapták.
420km a nyeregben :Y meg 40 feletti tempó :R

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#91659) atok666 válasza Strezi (#91658) üzenetére


atok666
őstag

Ja, es meg feltavnal sincsenek :)

Atok

(#91660) flash- válasza CaNNa3IS (#91633) üzenetére


flash-
veterán

köszi, én is ezt néztem, csak sokáig az volt az elfogadott hogy pamut milyen jó stb, aztán látom deacathlonban ezeket a Poliamid termékeket és kiváncsi voltam hogy akkor most mi de megerősítettetek abban hogy nem hülyeség:)

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#91661) balintka válasza Dottore (#91657) üzenetére


balintka
addikt

Ki van húzva az alu nekem 25-30 cm-re, 40 cm-es a mostani cső is, ekkorát is veszek.

Köszönöm a véleményt, akkor maradok a Cobalt-nál, a bringa kerekei úgyis azok.

[ Szerkesztve ]

(#91662) Hasaggymeg válasza flash- (#91660) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Szinte minden bringás cuccom nylon,de a lábamra nem húzok azt.Sem cipőt,sem zoknit. :(

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91663) 6030D válasza balintka (#91661) üzenetére


6030D
Ármester

Ennyiért miért nem veszel droppert már?

Hasaggymeg: pedig próbáld ki. Nem rossz érzés több óra után száraz zoknival kilépni a cipőből. Vagy max pár pillanat alatt száradóval.
Ugyanazon az elven működik, mint a mez. Ha jól értem, azt pedig használsz.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91664) Hasaggymeg válasza 6030D (#91663) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Mezt igen,de a cipőből órákig nem lépek ki,addig meg belerohad.Talán majd egyszer kipróbálom.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91665) balintka válasza 6030D (#91663) üzenetére


balintka
addikt

Főként országúton használom a bringát, szerintem az felesleges lenne.

(#91666) Hasaggymeg válasza balintka (#91665) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Pedig 1-1 nagyobb kátyú előtt milyen jó leengedhetnéd. :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91667) 6030D válasza Hasaggymeg (#91664) üzenetére


6030D
Ármester

Nem, mert az a lényege, hogy az izzadtságot kivezeti a szárához, ahol elpárolog. Illetve a cipőd is szellőzik elvileg, tehát ott is párolog. Én ugyan azt a különbséget érzem, mint a technikai póló/mez és a pamut póló között.

balintka: oda igen. :) De akkor sem értem. Ez egy xc cső a gyári oldal szerint. Most akkor mtb-vel mész országúton, vagy xc csövet raksz outiba?

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91668) BlacKSouL válasza BlacKSouL (#91613) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Értem. Tehát senki hasonlóval sem találkozott még, vagy fogalma sincs, senkinek esetleg ötlete.
Akkor mondom neki, hogy cseréltessen olajat szervizben, nekem attól jobb ötletem nem lesz.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#91669) trialboj válasza BlacKSouL (#91668) üzenetére


trialboj
őstag

Mekkora szaki a haver? Ha szereti bütykölni a bringát szerintem meg lehet próbálni a fékkarnál kicsavarni az olaj tartályt, és megnézni h kifolyik-e magától. Ha nem, esetleg picit meg lehet húzni a féket hogy egy kevés olaj kifolyjon.
Expert szinten érdemes kivenni a kereket, kivenni vagy kicserélni a fékpofát egy olyanra ami már nem kell, majd óvatosan visszanyomni a dugattyúkat. (műanyag gumileszedővel ha nincs fékpofa, és széles lapos csavarhúzóval ha van bent használt, az aktuális fékpofát ne karmolja össze)
Mivel gondolom felszerelése nincs, ez az egyetlen amit tanácsolni tudok, ha el is rontja, mindenképp szervíz következik, ahol újratöltik, szóval komolyabb kárt.

Arra nem árt figyelni hogy a kicsöpögő olaj alatt legyen rongy, és semmiképp nem folyhasson végig a vezetéken pl az első tárcsára/fékpofára!!!

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#91670) Hasaggymeg válasza BlacKSouL (#91668) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Kérdezd (esetleg priviben) Runnert,ő csak tudja,hisz szerelő.Átsiklotthatott rajta...

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91671) BlacKSouL válasza trialboj (#91669) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Köszi,
Az olajkieresztés jó ötletnek tűnhet, a fékbetét kivétele nem biztos, mert annyira feszes állítólag, hogy teljesen szorítja a tárcsát alaphelyzetben. Ha kiveszi közüle a tárcsát, esetleg összeugrik a két betét. Akkor meg már megint piszkálni kell. Ha meg kiveszi a tárcsát, és utána a betéteket, akkor meg kiugorhat a dugattyú.
Szokottt amúgy szerelni, saját motorjait is szokta mikor kell.

És mi okozhatja ezt? Levegős és attól vizes lett az olaj?

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#91672) 6030D válasza BlacKSouL (#91671) üzenetére


6030D
Ármester

Én inkább valami rossz tárolási helyzetre gondolnék. Nem volt behúzva a fékkar (nekidőlt egy másik bringa, ilyenek)? Lehet, hogy abban a pozícióban, behúzott fékkel volt, a rugó is vetemedhetett, a dugattyú is beragadhatott. Szedje ki a kereket, és nézze meg milyen a rugó, meg tisztítsa meg a dugattyúknál, aztán vissza minden és mit mutat.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91673) rétisün válasza 6030D (#91667) üzenetére


rétisün
veterán

"vagy xc csövet raksz outiba?"

én is monti(?) nyeregcsövet használok outiban, mert a gyári 350-es helyett azt tudtam venni 400-as hosszal. a slopingos vázban a gyárit majdnem határig ki kellett húznom, így viszont 5 centivel hosszabban van benne a vázban.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#91675) balintka válasza 6030D (#91667) üzenetére


balintka
addikt

29er MTB-m van, trekking gumival (Conti tour ride 42x622). Ezt zömében aszfalton használom, esetleg könnyebb terepen. De szeretném kényelmesebbé tenni a karbon csővel.

(#91676) Hasaggymeg válasza BlacKSouL (#91671) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

+(#91672) 6030D ...nem is tűnik rossz ötletnek,hogy ha már kint vannak úgy is a dugattyúk,akkor kenje meg oldalaikat szilikonzsírral és tolja vissza őket valamivel,így lehet bejáratódnak mert csak meg vannak ragadva.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#91677) fpeter07


fpeter07
veterán

Huhú a Tour de Hongrie bekerült az extrém versenyek kategóriájába. Le kellett fújni, mert szó szerint elvitte a víz és a szél a versenyzőket. :C

(#91678) 5381 válasza fpeter07 (#91677) üzenetére


5381
aktív tag

Tegnap legalább előbb tudtam útnak indulni :D Reméljük a mai futam már végigmegy.

(#91679) K Norbi


K Norbi
addikt

Sziasztok! Valaki használ ilyen gumit?

(#91680) zoli03 válasza K Norbi (#91679) üzenetére


zoli03
őstag

Nekem volt SportContact II 26x1,6" méretben, de csak 1-200 km-t használtam.

(#91681) bringasisti válasza K Norbi (#91679) üzenetére


bringasisti
őstag

26*1.3 használom rendszeresen

BENEFON DELTA--------N8

(#91682) K Norbi válasza zoli03 (#91680) üzenetére


K Norbi
addikt

Akkor ezt te írtad? :D :D 2017. jún. 20. [link]

(#91681) bringasisti
Milyen gumi? Csendes? Könnyen gurul?

[ Szerkesztve ]

(#91683) K Norbi válasza zoli03 (#91680) üzenetére


K Norbi
addikt

Volt? olyan hamar elkopott? :DDD

(#91684) Szakbarbár válasza 5381 (#91678) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Azért nem irigylem őket, Időkép szerint 40-50 km/h szél fúj DNY-i irányból, pont amerre mennek.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#91685) bringasisti válasza K Norbi (#91682) üzenetére


bringasisti
őstag

Az enyém tükör sima felület gyárilag. 6 bar nyomáson használom ha világa megyek 4 bar ha rövidebb úton. Alá nem megyek mert ha szar az út akkor a felni bánja, 6 bar csak tükör aszfalt mert olyan mintha fa kereke lenne a bringának

BENEFON DELTA--------N8

(#91686) zoli03 válasza K Norbi (#91683) üzenetére


zoli03
őstag

A Testbikeos véleményt nem én írtam. Vettem országútit, utána már nem kellett az MTB-n aszfaltra gumi, ezért eladtam. Érezhetően könnyebben gurul, mint a CST C1218, azelőtt az volt fent (kb +2 km/h nálam). Hangjára nem emlékszem, úgyhogy valószínűleg nem is volt :) .

(#91687) K Norbi válasza zoli03 (#91686) üzenetére


K Norbi
addikt

Milyen Országútid van?
Nekem korcs bringám van. :D

622-32 vagy 622-37 érdemes venni? Ha mindig aszfalton megyek. vagyis kerékpárúton.

[ Szerkesztve ]

(#91688) Jester01 válasza 5381 (#91678) üzenetére


Jester01
veterán

Mondjuk hogy a szerencsétleneket Kápolnásnyéken miért kellett a felújítás alatt álló faluközpontba terelni azt nem értem amikor a körforgónál is elmehettek volna. Ja lehet, hogy a 800 méter biciklisávval akartunk eldicsekedni (de utána meg van pár száz méter katasztrófális út megint...)

Jester

(#91689) zoli03 válasza K Norbi (#91687) üzenetére


zoli03
őstag

(#91690) gergo5991 válasza zoli03 (#91689) üzenetére


gergo5991
őstag

jó minőség ez a radon? csak mert 1300 euróért 7,9 kilós karbon országuti full 105ös shimanoval elég olcsónka tűnik nekem, salehoz képest is.

(#91691) Because


Because
őstag

Segítsetek :R

Adott egy Shimano m610 váltókar (2-3x), egy m615-ös hajtás (24-38) és egy m618-h első váltó, de egyszerűen képtelen vagyok beállítani, hiába állítom a határoló csavarokat, a bowdent vagy alul vagy felül beleér :(

felléphet valami összeférhetetlenség?

(#91692) zoli03 válasza gergo5991 (#91690) üzenetére


zoli03
őstag

Mit értesz jó minőségű alatt?

(#91693) Because válasza Because (#91691) üzenetére


Because
őstag

ez nem lesz jó... a váltó nem húz annyi bowdent, hogy átérje a két tányért ez van :/
nem baj marad az 1x10

(#91694) 5381 válasza Jester01 (#91688) üzenetére


5381
aktív tag

Siófokot ne is említsük. Nem lenne szabad megengedni, hogy eltévedjenek. :(

(#91695) K Norbi válasza zoli03 (#91689) üzenetére


K Norbi
addikt

Jó gép! Ezzel lehet hasítani. :K

(#91696) rétisün válasza Because (#91693) üzenetére


rétisün
veterán

ha 3 fokozatú a váltókar, akkor nem létezik, hogy nem húz annyit, hogy elég legyen 2 tányérhoz. úgy állítsd be, hogy a nagytányérra váltás jó legyen, a kisebbre váltásnál meg a 3 fokozatot használva, le kell tegye a kis lánctányérra, de ha jól van belőve a határolócsavar, nem fogja ledobni a láncot befelé.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#91697) Because válasza rétisün (#91696) üzenetére


Because
őstag

még a kábel elvezetésén agyalok...

ilyen ez a vacak:

de van ahol pl befűrészelték:

(#91698) K Norbi


K Norbi
addikt

Ezt a zöld tömítőt miért nem szeretitek használni? [link]

[ Szerkesztve ]

(#91699) 6030D válasza Because (#91697) üzenetére


6030D
Ármester

Bár nem tudom, az állít-e a húzáson, de a pöcköt eltoltad a karon?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#91700) Because válasza 6030D (#91699) üzenetére


Because
őstag

igen persze, sőt próbáltam azt is mindenhonnan :)

egyszerűen vagy alul vagy felül súrlódik, több kábelt kellene húzni...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.