Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
gergo5991
őstag
mai tekerés, vagy inkább szenvedés? szép kis hegyet megmásztam ma durva terepen ami a sziklákat és a törmélket illeti. Valakinek van ötlete amúgy, hogy mit lehet kezdeni egy nyikorgós fékkel? az első fékem ha gyorsan megyek semmi hangot nem ad ki, de amint lelassítok 10km/h alá olyan hangot ad ki ha egy picit is meghúzom mint egy légkürt. Városban tökéletes a tömegbe meg ha előttem vannak és nem hallják hogy jövök, de picit szégyellem a dolgot, erdőben pld egy bicajos szanaszét sz*rta magát úgy megijjedt, be is szólt rendesen.
#27813376
törölt tag
Nekem is ilyen volt, de ugy raktam be a kereket, hogy a gyorszár laza, fék behúzva, így a tárcsa párhuzamosan áll a betétekre, zár meghúz, aztán kis kopás kellett neki és hangtalan lett.
Más:
Tudtok ajánlani droppert nekem ami viszonylag egyszerű, bevált?
[ Szerkesztve ]
5381
aktív tag
Szerintem a lánctisztítást jobban megoldod, ha két körömkefe közé szorítod a láncot és végigpörgeted köztük. esetleg egy kis féktisztítót még adagolsz hozzá.
[ Szerkesztve ]
trialboj
őstag
Erről hallot már valakit (jót) ?
CYCPLUS Wireless Bluetooth Bike Bicycle Cadence Sensor
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
atok666
őstag
A szomszedban - a slovakiaringen - epp most zajlik a 24 oras bringaverseny. Na oket se irigylem A rekkeno hoseghez vegig durva pofaszel a celegyenesben.
Atok
[ Szerkesztve ]
(#91656) Tothgera30 válasza Hasaggymeg (#91623) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Felsejtsd el a 26-ostt, több mint 20 éve itt a piacon a 29er, már jó ideje kis hazánkban is csak 27,5 vagy 29-es bringák között válogathatsz. Nem vallom magam sem versenyzőnek, pusztán hobbi felhasználó vagyok, tekintve hogy idén még csak 700km körül tekertem. Viszont lényeges hogy egy-egy fejlesztést használat közben észre sem veszel, de visszaülni a régebbi gépre, vagy hiányolni az adott rendszert, már zokon esik. A szénszálas vázaknál ugyan ez a helyzet. Nem vagyok az a típus aki a poliakrilnitril lépletét a mellkasára tetováltatja, de már nem széles mosollyal ülnék vissza színesfém vázra. Ezek közül kivétel az acél, mert ahhoz betegesen vonzódom. De míg alu váz van alattam, lassan jobban féltem mint a Carbon-t, mert alu-t rohadt könnyű benyomni, olyan vastag a fala mint egy sörös doboznak, ezáltal a szénszálas váz kisebb nyomódást "kirugózza", nagyobb esetén pedig megreped a lakk, esetleg az anyag, akkor javítani kell. Amit még mindig egyszerűbb összehozni, mint alu vázat megtákolni, mivel (falvastagság miatt) azt szinte lehetetlen, ugye kivétel ha a nyeregcsőbilincsnél (gyakori) törik. Amúgy a szénszálas kompozit vázakat ne keverjük a műanyaggal, tartósabb használat során pedig minden előnye megmutatkozik az alu vázakkal szemben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Dottore
addikt
Gondolom úgy is jó, hogy próbáltam és több ismerősöm is használja.
Igen, határozottan érezhető a különbség, főleg hosszabb tekerésnél. Sokkal komfortosabb. Persze ha csak pár centi áll ki a vázból akkor tökmindegy.
Viszont a WCS Carbont amit írtál nem javaslom, legalábbis haver egyfolytában panaszkodik az egycsavaros rögzítésre. Recseg, kattog és állandóan kilazul neki. Lehet csak egyedi probléma de ez is egy információ.
[ Szerkesztve ]
Strezi
őstag
Volt szél is , mostanra meg átment itt is a zivatar. Gondolom ott is megkapták.
420km a nyeregben meg 40 feletti tempó
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
atok666
őstag
Ja, es meg feltavnal sincsenek
Atok
flash-
veterán
köszi, én is ezt néztem, csak sokáig az volt az elfogadott hogy pamut milyen jó stb, aztán látom deacathlonban ezeket a Poliamid termékeket és kiváncsi voltam hogy akkor most mi de megerősítettetek abban hogy nem hülyeség
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
balintka
addikt
Ki van húzva az alu nekem 25-30 cm-re, 40 cm-es a mostani cső is, ekkorát is veszek.
Köszönöm a véleményt, akkor maradok a Cobalt-nál, a bringa kerekei úgyis azok.
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
Szinte minden bringás cuccom nylon,de a lábamra nem húzok azt.Sem cipőt,sem zoknit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Ennyiért miért nem veszel droppert már?
Hasaggymeg: pedig próbáld ki. Nem rossz érzés több óra után száraz zoknival kilépni a cipőből. Vagy max pár pillanat alatt száradóval.
Ugyanazon az elven működik, mint a mez. Ha jól értem, azt pedig használsz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Mezt igen,de a cipőből órákig nem lépek ki,addig meg belerohad.Talán majd egyszer kipróbálom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
balintka
addikt
Főként országúton használom a bringát, szerintem az felesleges lenne.
Hasaggymeg
Topikgazda
Pedig 1-1 nagyobb kátyú előtt milyen jó leengedhetnéd.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Nem, mert az a lényege, hogy az izzadtságot kivezeti a szárához, ahol elpárolog. Illetve a cipőd is szellőzik elvileg, tehát ott is párolog. Én ugyan azt a különbséget érzem, mint a technikai póló/mez és a pamut póló között.
balintka: oda igen. De akkor sem értem. Ez egy xc cső a gyári oldal szerint. Most akkor mtb-vel mész országúton, vagy xc csövet raksz outiba?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
BlacKSouL
addikt
Értem. Tehát senki hasonlóval sem találkozott még, vagy fogalma sincs, senkinek esetleg ötlete.
Akkor mondom neki, hogy cseréltessen olajat szervizben, nekem attól jobb ötletem nem lesz.
Aláírás (nem kötelező megadni)
trialboj
őstag
Mekkora szaki a haver? Ha szereti bütykölni a bringát szerintem meg lehet próbálni a fékkarnál kicsavarni az olaj tartályt, és megnézni h kifolyik-e magától. Ha nem, esetleg picit meg lehet húzni a féket hogy egy kevés olaj kifolyjon.
Expert szinten érdemes kivenni a kereket, kivenni vagy kicserélni a fékpofát egy olyanra ami már nem kell, majd óvatosan visszanyomni a dugattyúkat. (műanyag gumileszedővel ha nincs fékpofa, és széles lapos csavarhúzóval ha van bent használt, az aktuális fékpofát ne karmolja össze)
Mivel gondolom felszerelése nincs, ez az egyetlen amit tanácsolni tudok, ha el is rontja, mindenképp szervíz következik, ahol újratöltik, szóval komolyabb kárt.
Arra nem árt figyelni hogy a kicsöpögő olaj alatt legyen rongy, és semmiképp nem folyhasson végig a vezetéken pl az első tárcsára/fékpofára!!!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Hasaggymeg
Topikgazda
Kérdezd (esetleg priviben) Runnert,ő csak tudja,hisz szerelő.Átsiklotthatott rajta...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
BlacKSouL
addikt
Köszi,
Az olajkieresztés jó ötletnek tűnhet, a fékbetét kivétele nem biztos, mert annyira feszes állítólag, hogy teljesen szorítja a tárcsát alaphelyzetben. Ha kiveszi közüle a tárcsát, esetleg összeugrik a két betét. Akkor meg már megint piszkálni kell. Ha meg kiveszi a tárcsát, és utána a betéteket, akkor meg kiugorhat a dugattyú.
Szokottt amúgy szerelni, saját motorjait is szokta mikor kell.
És mi okozhatja ezt? Levegős és attól vizes lett az olaj?
Aláírás (nem kötelező megadni)
6030D
Ármester
Én inkább valami rossz tárolási helyzetre gondolnék. Nem volt behúzva a fékkar (nekidőlt egy másik bringa, ilyenek)? Lehet, hogy abban a pozícióban, behúzott fékkel volt, a rugó is vetemedhetett, a dugattyú is beragadhatott. Szedje ki a kereket, és nézze meg milyen a rugó, meg tisztítsa meg a dugattyúknál, aztán vissza minden és mit mutat.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
rétisün
veterán
"vagy xc csövet raksz outiba?"
én is monti(?) nyeregcsövet használok outiban, mert a gyári 350-es helyett azt tudtam venni 400-as hosszal. a slopingos vázban a gyárit majdnem határig ki kellett húznom, így viszont 5 centivel hosszabban van benne a vázban.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Fred23
nagyúr
balintka
addikt
29er MTB-m van, trekking gumival (Conti tour ride 42x622). Ezt zömében aszfalton használom, esetleg könnyebb terepen. De szeretném kényelmesebbé tenni a karbon csővel.
Hasaggymeg
Topikgazda
+(#91672) 6030D ...nem is tűnik rossz ötletnek,hogy ha már kint vannak úgy is a dugattyúk,akkor kenje meg oldalaikat szilikonzsírral és tolja vissza őket valamivel,így lehet bejáratódnak mert csak meg vannak ragadva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
fpeter07
veterán
Huhú a Tour de Hongrie bekerült az extrém versenyek kategóriájába. Le kellett fújni, mert szó szerint elvitte a víz és a szél a versenyzőket.
5381
aktív tag
Tegnap legalább előbb tudtam útnak indulni Reméljük a mai futam már végigmegy.
K Norbi
addikt
zoli03
őstag
Nekem volt SportContact II 26x1,6" méretben, de csak 1-200 km-t használtam.
bringasisti
őstag
26*1.3 használom rendszeresen
BENEFON DELTA--------N8
K Norbi
addikt
Akkor ezt te írtad? 2017. jún. 20. [link]
(#91681) bringasisti
Milyen gumi? Csendes? Könnyen gurul?
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Volt? olyan hamar elkopott?
Szakbarbár
aktív tag
Azért nem irigylem őket, Időkép szerint 40-50 km/h szél fúj DNY-i irányból, pont amerre mennek.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
bringasisti
őstag
Az enyém tükör sima felület gyárilag. 6 bar nyomáson használom ha világa megyek 4 bar ha rövidebb úton. Alá nem megyek mert ha szar az út akkor a felni bánja, 6 bar csak tükör aszfalt mert olyan mintha fa kereke lenne a bringának
BENEFON DELTA--------N8
zoli03
őstag
A Testbikeos véleményt nem én írtam. Vettem országútit, utána már nem kellett az MTB-n aszfaltra gumi, ezért eladtam. Érezhetően könnyebben gurul, mint a CST C1218, azelőtt az volt fent (kb +2 km/h nálam). Hangjára nem emlékszem, úgyhogy valószínűleg nem is volt .
K Norbi
addikt
Milyen Országútid van?
Nekem korcs bringám van.
622-32 vagy 622-37 érdemes venni? Ha mindig aszfalton megyek. vagyis kerékpárúton.
[ Szerkesztve ]
Jester01
veterán
Mondjuk hogy a szerencsétleneket Kápolnásnyéken miért kellett a felújítás alatt álló faluközpontba terelni azt nem értem amikor a körforgónál is elmehettek volna. Ja lehet, hogy a 800 méter biciklisávval akartunk eldicsekedni (de utána meg van pár száz méter katasztrófális út megint...)
Jester
zoli03
őstag
gergo5991
őstag
jó minőség ez a radon? csak mert 1300 euróért 7,9 kilós karbon országuti full 105ös shimanoval elég olcsónka tűnik nekem, salehoz képest is.
Because
őstag
Segítsetek
Adott egy Shimano m610 váltókar (2-3x), egy m615-ös hajtás (24-38) és egy m618-h első váltó, de egyszerűen képtelen vagyok beállítani, hiába állítom a határoló csavarokat, a bowdent vagy alul vagy felül beleér
felléphet valami összeférhetetlenség?
zoli03
őstag
Mit értesz jó minőségű alatt?
Because
őstag
ez nem lesz jó... a váltó nem húz annyi bowdent, hogy átérje a két tányért ez van :/
nem baj marad az 1x10
5381
aktív tag
Siófokot ne is említsük. Nem lenne szabad megengedni, hogy eltévedjenek.
K Norbi
addikt
Jó gép! Ezzel lehet hasítani.
rétisün
veterán
ha 3 fokozatú a váltókar, akkor nem létezik, hogy nem húz annyit, hogy elég legyen 2 tányérhoz. úgy állítsd be, hogy a nagytányérra váltás jó legyen, a kisebbre váltásnál meg a 3 fokozatot használva, le kell tegye a kis lánctányérra, de ha jól van belőve a határolócsavar, nem fogja ledobni a láncot befelé.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Because
őstag
K Norbi
addikt
Ezt a zöld tömítőt miért nem szeretitek használni? [link]
[ Szerkesztve ]
6030D
Ármester
Bár nem tudom, az állít-e a húzáson, de a pöcköt eltoltad a karon?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla