Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
HollyBoni
veterán
Nekem ez a bajom:
Nem lehet normálisan beállítani a hátsó váltót. Beállítom hogy az egyik fogaskereken jó, váltok, erre a másikon meg picit zörög csörög. Nem ugrál a lánc, nem vált össze vissza, de mégis idegesítő.
Elég low budget alkatrészek, de nemrég cseréltem a váltót, racsnit, láncot, első lánctányért. Mindegyik teljesen új bolti alkatrész.
Már régóta küzdök ezzel a hibával, azt hittem a kopott alkatrészek cseréje megoldja, de nem. Váltót beállítani nem atomfizika, az természetesen amúgy megy másik bringákon.
Viszont most vettem észre hogy egy pici "nyolcas" van a lánctányérokban. Őskori négyszögtengelyes cucc, szóval arra tippelek a tengely hajlott meg. Gondolom ez a baj, más ötletem nincs.
[ Szerkesztve ]
hackeeeee
Jómunkásember
Régóta ilyen, vagy egyszercsak ilyen lett, és azóta sem sikerült a helyére tenni?
Véleményem szubjektív...
Hasaggymeg
Topikgazda
Az első tányérok általában nem a tengely miatt "ingáznak",hanem maga a sor kaphatott egyet és elgörbült....de attól a hátsó váltónak/koszorúnak működnie kellene szépen,hisz a hátsó sorra a váltó pakolja a láncot,az első tányérok tulajdonképp csak "kapják" onnan azt.Minden kompatibilis mindennel ott?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Olyan mintha görbe lenne a villanyakad,mondjuk egy elölről kapott ütés miatt.Gondolom az a képen látható hézag mindig ugyanott van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
HollyBoni
veterán
Én úgy látom mindkét tányér ugyanúgy "ingázik".
Shimano Claris váltó ami elvileg 7-8-as, Sram PC-850 lánc ami szintén 7-8 sebességes, és egy Tourney 7-es racsni, bowden is frissen lett cserélve, maga a bowden és ház is Shimano.
Meg valami őskori Shimano 200GS váltókar. Lehet ez a gond, jópár éves és nagyon legalja, azt tudom max elképzelni hogy nem mindig ugyanannyit húz.
(#66356) Crytec210: Akárhogy állítom nem jó. Haverok bringáin meg saját montimon amin X9 van kb 3 perc alatt beállítok egy hátsó váltót, nem egy nagy feladat. De itt valami nem okés.
[ Szerkesztve ]
Szerintem siman a valtokarnal kene finoman allitanod, amig nem jo.
Everybody lies.
Hasaggymeg
Topikgazda
"valami őskori Shimano 200GS váltókar"...szerintem is ott lesz a kutya elásva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
parkr
őstag
van erre célszerszám, de nem hiszem hogy sok magyar bolt használna ilyet, pedig nekem is jól jönne egy állítás, mert 10k felett láttam csak új fület
pc360
addikt
Nnnna, pont az ilyen helyekre nem is megyek bringával (amúgy se).
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
Tomi_Sci
őstag
Még nálunk, Veszprémben is van ilyen a boltban, pedig nem vagyunk egy nagy város
Alapvetően nem is kell a Parktool-t megvenni, nem túl bonyolult legyártani egy ilyen célszerszámot.
Lassan nekem is rá kéne nézetni, múltkor pereceltem egyet, és azóta felülről benézve mintha picit elállna a váltó. De be tudtam állítani minden gond nélkül szerencsére. Sajnos a fület sem tudom leszerelve megnézni sík felületen, mert a Cube alapból bonyolult formájú fület használ.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
HollyBoni
veterán
Tudom hogy van, direkt az volt az eredeti kérdés célszerszám nélkül hogy a legjobb megnézni, hogy ne kelljen betekerni BP-re szervízbe még az is lehet feleslegesen.
Én úgy tudom nem a legjobb alumíniumot hajlítani. Mikor cserélhető papucsos vázba kellett venni nálam 2000ft volt a váltópapucs, 1500 körül egyengetnek boltban...
[ Szerkesztve ]
Because
őstag
köszi! fel is iratkoztam erre a csatornára is
Hasaggymeg
Topikgazda
Amint már írtam,a bringán elég jól lehet látni,hogy görbe-e vagy sem. Én ezért biztos nem vinném szervizbe.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ivana
Ármester
Egy sima nem gyorszáras tengelyt simán bele lehet tekerni és utána egy vonalzóval be kell lőni ugyan akkorára a távolságot a két felni között 3 ponton.
func93
senior tag
Még csak most vettem észre.
Igen, ahogy rárakom a stucnit egyből ilyen, mindig ott van az a hézag.
"Nem lehet összekötni a pontokat a jövőt fürkészve, az összefüggések csak utólag visszanézve látszanak." - Steve Jobs
anorche1
őstag
Nem tudok dönteni 2 nyereg között:
Specialized Toupé Sport
Prologo Kappa Evo PAS T2.0
Szerintetek?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
(#66367) -=RelakS=- válasza Hasaggymeg (#66363) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Úristen, ennek a fickónak legalább 64 foga van
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
concret_hp
addikt
a 60 jurósnál már nem sokkal drágább egy ism
vagy fullba vagy sehogy :D
hackeeeee
Jómunkásember
Ahogy Hasaggymeg kolléga írta, nem kapott ütést a villa?
Mintha a nyak lenne ferde.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
anorche1
őstag
Vagy esetleg valaki nem ismeri valakit, aki képes egy tök csupasz karbon nyerget egy vékony réteg szivaccsal, azt meg egy fekete szintetikus anyaggal beborítani?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
pc360
addikt
Nem feltétlen van baj, pajtásom campa record csapágya áll hasonlóképp, az ott normális.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
Vasinger!
nagyúr
Sziasztok!
Jó rég fordultam már meg ebben a topikban is.
Tanácsért jöttem ide. Talán némelyik régebbi fórumtárs még emlékszik a biciklimre és múltamra, de azért a biztonság kedvéért leírok mindent újra.
Jelenleg egy Cube AMS 125 típusú összteleszkópos biciklim van, amelynek a paraméterei a következőek:
• 20"-os, 50 cm-es vázméret, anyaga: HPA 7005 Hydroform STK triple butted (4 forgáspont)
• Súly: 13,27 kg, pedál nélkül
• RockShox Revelation U-turn; 110-140 mm; lockout
• FOX Float RP23 125 mm
• Shimano XT HTII; 175 mm; 22/32/44 fog integrált hajtómű
• Shimano SLX váltókarok
• Shimano SLX első váltó
• Shimano XT Shadow hátsó váltó
• Formua ORO K18 hidraulikus tárcsafék 180/180 mm
• Shimano XT agyak
• fekete DT küllők
• Alex RFR ZX24 felnik
• Schwalbe Nobby Nic 26*2,25 + Continental Traffic 26*2,1
• Shimano Deore CS-HG50 fogsor
• Shimano XT CN-HG93 lánc
• Ritchey Comp nyeregcső
• BBB BSD-52S Supremebase Anatomic nyereg
• XLC Pro HB-M11 kormány
• Ritchey Logic 105 mm kormányszár
• KTM DIAMOND LOCK ON markolat
• FSA fejcsapágy
• Shimano PD-A530 pedál
Pár kép is a rend kedvéért: Új korában, mostanság (Nem sok látványos különbség van )
A lényegi rész most jön, leginkább veterán kollégáktól kérdezném ezt:
Szerintetek a mai árakat tekintve mennyit érhet ez a bicikli? A fékek nem teljesen 100-asak, levegőtleníteni kéne, vagy cserélni kéne őket, de még elég jól fognak. A hajtás viszonylag jó állapotban van, hátsó teleszkóp is volt nem rég generálon, az első teleszkópra lehet ráférne egy generálozás, a gumik se kopottak.
Ha ezt eladnám, mennyire lenne jó döntés egy merevvázas 27.5-ös vagy 29-es montit venni? Azt vettem észre, hogy nem megyek annyit terepen, hogy megérje a hátsó teleszkópot meghagyni, így meg csak a pénz menne bele feleslegesen. Viszont egy 29-es bringával sokkal jobban lehetne haladni aszfalton és lightosabb terepen is. Úgy tervezném a cserét, hogy a Cube árából még maradjon is valamennyi, illetve az új biciklit is használtan venném egy megbízható forrásból.
Minden segítséget köszönök szépen előre is!
[ Szerkesztve ]
Because
őstag
a levegőtleníteni nem túl magyaros, inkább légteleníteni
Vasinger!
nagyúr
Teljesen igaz, elnézést.Soha nem használtam még ezt a szót .. Javítanám, ha nem futottam volna ki az időből.
[ Szerkesztve ]
atok666
őstag
Ma megvolt az elso "versenyem"... Bealltam egy kisebb - 6-7 tagu - bolyba. Az elso 35km-en nem is volt kulonosebb gond 36-41kmh tempoval haladtunk, azt meg tudtam nagyjabol tartani, aztan ratertunk egy szembe-oldal szeles hosszu egyenes szakaszra, amikor a huzember ugy gondolta, hogy ennyi volt a moka mara, es feltolta 45 fole a tempot , ugyhogy papat intettem nekik es fennmarado 50kmt lecsorogtam egyedul Amugy most mentem eloszor bolyban, nagyon elvezem.
Felfoghatatlan szamomra, hogy tudnak egyesek - szelben! - ekkora tempot tartani...
Atok
Eagle16
addikt
No végül vettem egy ilyen "olcsó" bowdenvágót az ebike-ról.
Féltem hogy nem lesz jó, mert messze ez a legolcsóbb és márka nélküli. De úgy látszik hogy hobbi használatra tökéletes, a Shimano bowdent /házat és a Jagwire házat is szépen és könnyedén vágja. Szóval tudom ajánlani, ha otthonra kell alkalmi használatra.
A bicaj most úgy áll, hogy felkerült a kormány, a váltókarok, meg a fékkarok, és bekötöttem az első féket. Eddig minden oké Bowdenvéget azt elfelejtettem venni, de azt hiszem megleszek nélküle egy napig, amíg kinyit a bolt.
atok666: nekem szél nélkül is felfoghatatlan egyelőre, én enyhe hátszélben mentem múltkor 30-37 közötti tempóval. Pedig olyan gyorsnak éreztem magam Szembe szélben meg hagyjuk inkább...
Meg ezt csak 30 km-en
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
25-os tempoval gurulgattunk legutobb, én a montival, aki velem volt, outival, de neki 25 feletti tempo már nem igazan jott be, tul sok volt, szerintem megszokas kerdese, eronlet, allokepesseg, meg a technika is kozbeszol, ott mar tenyleg szamitanak azok a grammok es a kialakitas..
Everybody lies.
hackeeeee
Jómunkásember
Nekem az átlag tempó 20-25km/h, sprintben pár km-ig bírok olyan 35-40-es tempót a DS-sel.
Mondjuk ott már közbeszól az Asthma is. Viszont a 20-25-ös tempó kényelmesen megy.
Most rászoktam, hogy 3/6 (nem tudom, hogy szoktátok írni, bocsi. ) megyek, így kicsit jobb a helyzet, bár fárasztóbb is.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
dokee78
félisten
Stravaban csak az alkalmazáson belül tudok képeket hozzáadni?
Webes felületen nem találok rá opciót.
Csak,mert most valamiért hibásan működik.
Meg sem jelenít az alkalmazás pedig hozzá adtam.
Eagle16
addikt
Nekem is kb. a 25-ös tempó a kényelmes most, úgy el tudok tekerni egy jó darabig, egy kis szélben is. A 3/6 az mi?
Crytec210: igen, ez mind benne van, de főleg az erőnlét számít szerintem. Múltkor nem is az volt a fő gondom hogy nem bírtam erőnlétileg, egyszerűen a 33 fokban teljesen kiégtem 1 óra után. Mondjuk kicsit több vizet is vihettem volna, 6 deci nem volt elég igazán 1 órára, most már vinni kell a másik kulacsot is ha ilyen meleg lesz.
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
atok666
őstag
Ha par kilometern keresztul tudsz menni 35-40 tempot, akkor az atalgodat inkabb gondolnam 30+ra mint 20-25
(Csak magambol indulok ki. En 40-et is csak rovid ideig tudom tartani - kilometereken keresztul meg veletlenul sem, megis, mikor bringazok altalaban 30koruli tempot megyek)
Atok
HollyBoni
veterán
Nem számít annyit a bringa mint sokan gondolnák, főleg amatőr szinten, ezt már watt mérőkkel nagyon jól ki tudják mutatni. Szvsz erőnlét, és hosszú távon a kényelem a fontos ha jó időt akar valaki menni.
Nekem egy ősrégi 35 éves országútim van ami majdnem 11 kiló. Mostanában sokat mentem több féle 9-9.5 kilós országútikkal amiken fényévekkel jobb volt a felszereltség, és sokkal aerodinamikusabb a pozicíó. Van egy 40km-es köröm amit már jó pár éve járok, szóval jól tudom milyen átlagokat szoktam menni. Még nem tudtam megdönteni a sokkal jobb bringákkal azt a rekordomat amit egyszer akkor állítottam fel a 11 kilós sz*rommal mikor jó formában voltam...
[ Szerkesztve ]
J.Pinkman
tag
Egy olyan app-ra lenne szükségem, amin be lehet állítani edzés intervallumokat. Olyanra gondolok például, hogy beállítok másfél percet, amit sprintelek, aztán három perc laza tekerés, majd ezt ismétli és jelzi mikor kell váltanom. Persze eközben jó lenne, ha mérne távot, sebességet, időt.
Tudtok-e ilyesmit?
Solad
őstag
Tendd
tag
A 3/6 nagyon durván hangzik 25-ös tempónál főleg cross bringával. Én 26os montival 32kmh-ig 3/5-ben megyek és kb 39kmh-ig 3/6-ban. Igaz ha nem sportolás céljából tekerek, hanem nyugodtabb tempóban úgy kevésbé pörgetek. 8 sebességes hátul?
ivana
Ármester
Egy sor elég sok féle képpen lehet beosztva, egy hajtómű meg végképp, szóval nettó hülyeség ilyen fokozatokról beszélni...
Eagle16
addikt
Jaa, hogy ez a fokozat lenne, ok Nem hallottam még így említeni, nem is látom értelmét, mert ahogy mondtad is, a fogkiosztás változó.
Nálam csak 42 van elöl és 13 hátul, egyelőre elég is, mert erre nincsenek hegyek.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
Because
őstag
neeem? gyerekkorodban se? mondjuk mi akkor inkább úgy mondtuk 18-asban tekerünk
ivana
Ármester
Ja egy 42-15 még egysebi áttétnek se rossz. Én nekem a kedvenc áttétem az 52-16.
Instarol beszurja a ride alatt feltoltotteket ha hozza van csatolva a stravahoz.
Everybody lies.
Eagle16
addikt
Igen, így összeszoroztuk mi is Arra emlékszem. Havernak 21 sebességes volt a montija, nekem csak 18. Én is mindig 21-eset akartam, akkor azt hittem emiatt gyorsabb lesz a bicaj...
ivana: majd később ha kevésnek érzem, akkor én is cserélném egy 2 lánctányérosra elöl. A jelenlegi tripla, és amióta megvan a bicaj, még a középsőig se kellett lemenni soha. Szóval könnyítene egy kicsit a súlyán is. Az 52/16 az pont megfelel az én 42/13-nak 87 gear inches.
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
gergo5991
őstag
Volt már valakinek olyan szerencséje hogy átjárón piroson tekert át mert nem jött semmi,(3 zöld lámpa és 1 közte volt piros). aztán hirtelen elővágott egy szirénázó rendőrkocsi és majdnem elütötte? A rendőr megállt a kereszteződés közepén lehuzza az ablakot elkezd inteni. Na mondom itt mindennek vége, rendesen megb.nak engem. Csak úgy áll ott percekig én már azon tanakodom merre menekülhetnék, egyszercsak jön még 2 páncélkocsi és elhajtanak mind. Mondani se kell hazafele kocsmába megállva kólát ittam, nem sört. Remélem kamera nem volt a rendőrkocsiban és a hiradóba se tesznek be, hogy keresik az őrült bicajost.
ivana
Ármester
Ilyen bringa utas lámpa? Azok szerintem a rendőröket se érdeklik túlságosan, mert tényleg katasztrófa a beállításuk
De amúgy meg a rendőr nem fog leállni ha dolga van veled szórakozni. Amit nem értek az egészben, hogy hogyan nem hallottad meg a szirénát? Azt még kocsiban is simán hallani.
hackeeeee
Jómunkásember
"Középen" legfelső, nagy fogas, hátul pedig 6-os.
Véleményem szubjektív...
gergo5991
őstag
rendes szemafor volt, nálunk nem annyira vannak még bringa utak meg egyebek. Fülemben ment a zene. De amúgy nagy tanulság ez számomra meg lehet más számára is, hogy ha piroson úgy gondolja hogy inkább átmegy még akkor is ha nem jön semmi, inkább ne tegye, bármikor jöhet "felsőbbrendü" szirénázó jármű. Amúgy az út másik oldalára átkerülni kb 8 átkelőn kell átmenni kb fél óra várással szóval emiatt akartam megúszni ezt a várás dolgot és neki vágtam a pirosnak.
Because
őstag
nem menjen a füledben a zene olyan hangosan, hogy teljesen kizárod a külvilágot, most is látható mennyire balesetveszélyes! utálom amikor a futóknak, de még csak melóba tekerve a droidtársaknak is be van dugva és csengethetsz, üvölthetsz azt se tudja mi van amíg finoman hozzá nem simulsz az első kerékkel
[ Szerkesztve ]
pc360
addikt
+1
Hozzátenném, hogy halkan is gáz, ha közúton tekersz. Egyszerűen nem vagy képben olyankor a körülötted zajló dolgokkal. Én kifejezetten rosszul érzem magam, ha nincsenek a körülöttem mozgó járművel betájolva 3D-ben, hang alapján. Tudom, mikor érnek mellém stb., és erre elég már a gumi hangja is (ha motorhang nincs is).
És egy érdekesség, hogy a szertornászok is veszítenek az egyensúlyérzékükből, ha nem szól valami körülöttük. A környezetet teljesen kiszűrve egyszerűen nincs és nem is lehet meg a teljes biztonságod.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
gergo5991
őstag
nem tudom miért nem hallottam meg a rendőrautót, de egész nap mindent hallottam fülemben a zenével, ha jött kocsi bármelyik úton, lehúzódtam.
Valamelyik nap haver tükörsima úton nyomott előrebukfencet bicajjal 2 sőr után. Az is elég érdekes dolog volt, mert az első kerék sehogy se blokkolódott be. Rejtélyek vannak.
[ Szerkesztve ]
Epp ezt irtam legutobb, mikor itt tobben felhordultek, hogy jezusom, zenet hallgatok tekeres kozben, meg kell kovezni..
Csak a hangero nem mindegy, hogy en hallom a mogottem erkezo autot peldaul vagy barmit, nem, hogy egy szirenazo jarmuvet..
Mikor megvettem az elso okostelefonomat, akkor en is eloszor maxon hallgattam, aztan mar csak 25/30, aztan mindig levette x idonkent 12/30-ra es kiirta az uzenetet h a hangos zene hallaskarosodast okozhat, aztan igy megszoktam, hogy 10-11/30-as hangeron hallgatom, legutobb veletlenul felvettem 20 kornyekere es tenylegesen zavart, hogy nem hallom tole a forgalmat..
Az, hogy az ido 30-40%-aban csak a jobb fulemben van fules, mar tenyleg az a resz, amikor nem jelent veszelyt.
Azok, akik fullhallgato nelkul siman nem figyelnek a kornyezetukre, sokkal veszelyesebb, talalkoztam ilyen kerekparos es gyalogos egyeddel is, aki csengore nulla, satuzasra ugrast produkalt reakciokent, kikerulesre pedig megijedt.
Pedig en lelkes voltam, annyira mondtatok, hogy mukodik, feltettem a csengot, de nagyon tavolrol kezdve kell folyamatosan nyomkodni, hogy egyaltalan eszrevegyek, ha eszreveszik..
Piros lampan meg atmegyek, ha olyan a forgalom es sietek. Csak ésszel és mindig nézz korul, ezt sose hagyd ki minden iranyvaltas vagy keresztezodesnel nezz korbe.
Miskolcon az egyik forgalmasabb kerekparuton a foutra becyatlakozo kis utcak a kerekparutra merolegesek es epp ezert eleg veszelyes, ahol elvileg belathato lenne, ott nem tettek fel tukroket, de most kinott a novenyzet es vagy lassitasz vagy kihuzodsz es remenykedsz, hogy eleg jok a reflexeid es a fek megfog, ha valami baj van. Eleg keves autos veszi eszre, hogy egy 3 meter szeles teli piros savra hajt ra es egy kerekparutat zar el teljes szelessegben, mert o ugy gondolja, hogy ez teljesen rendben van Lattam mar par nagy fekezest, en is satuztam be auto melle, de volt mar konkret baleset is, utana tettek ki par helyre tukroket.
[jo hosszu lett, sorry]
Everybody lies.