Hirdetés
- Digitális Állampolgárság Program
- Bambanő háza tája
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Alfa, inkább omega az...
- New Game Blitz - 2024
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #239297 üzenetére
Nekem is volt egy pár alkalom egymás után amikor valamiért nem akart mérni akár szorosra vettem akár nedvesítettem, elemcsere is megvolt semmi..aztán megjavult működik.. Passz hogy mi lehetett.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #239264 üzenetére
Engem ez a része nem izgat annyira, bár mindenből csak újat veszek. Sosem veszek használt ruhát, elektromos cuccot, telefont stb. Bicikli terén én jobban szeretek legózni. Veszek egy csupasz vázat és végül azt szerelem fel az utolsó csavarig. Az a baj a komplett bringával, hogy sok mindent alapból cserélni kéne (nyereg, kormány és stucni?, markolatok, váltó?, villa? stb.). Dozájnban is jobban bejön ha ém válogatom össze, bár ennél a működés fontosabb.
Fulton helyében először vennék egy olcsó acél vagy aluvázas outit (nem 20-30 éveset) az alap pozíció megszokására. Ha bejön egyáltalán akkor kis bukóval el lehet adni. Rögtön milliós bringát nem vennék, mert felesleges elsőre. Szerintem a jelenlegi után túl nagy váltás lenne. Utána eldönteneném egyáltalán kellene-e karbon vagy van olyan jó egy modern alu karbon villával, hogy teljesen fölösleges. Gravel terén is van amikor csak fél kiló súly különbség van a két modell között, így nem biztos hogy megéri a felárat.
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #239303 üzenetére
igen, egy kommersz gravel alu váz kb 1600-1800g körül mozog, az olcsó karbon gravelek 1200-1300 körül. (egy endurance alu váz kb 1500g körül lehet).
egy winspace már 1280usd (+vám), az 1100g. [link]
sok kis apró dologból áll össze a súlytöbblet, a 4-5-600 ezres új gravelek 10,5 kiló körüli kezdősúlyúak - 2 kilós kerékszettel +2×180g-s belsőkkel + minden egyéb oem alkatrész nehezebb.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz belaazallat #239290 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #239307 üzenetére
Cheap Wheel, Expensive Tyre Vs Cheap Tyre, Expensive Wheel!?
https://www.youtube.com/watch?v=4gggQj3y3BINemrég volt linkelve, milyen mesés különbség van egy félórás tekerésnél az olcsóbb, de normális, meg a jó drága keréknél, és külsőnél...
kb többet számít jó nyomáson mész e
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #239306 üzenetére
Most nem azért, de 40 eur a garmin hrm öv is, és az legalább tényleg jó…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz Fall-N #239303 üzenetére
“Az a baj a komplett bringával, hogy sok mindent alapból cserélni kéne (nyereg, kormány és stucni?, markolatok, váltó?, villa? stb.)”
Miért kéne? Miért nem veszed rögtön azzal a felszereltséggel, amilyet akarsz? Én megvettem az országútit, egy darab alkatrészt nem cseréltem rajta. Nemis éri meg szerintem, alkatrészenként konkrétan drágábban fog kijönni, mintha egyben veszem. És akkor még szereljek/szereltessek is?
A kerékszett ezen is cserélhető lenne, de ahogy néztem, egy olyan kerékszett, ami tényleg előrelépés lenne, a bringa árának a fele. Sort/váltást is cserélhetnék rajta, de akkor vehettem volna mindjárt 105 helyett ultegrával, 500 eur lett volna a felár, még 500 az alakteomos váltás, ennél kb többe fájna, ha mindent lecserélnék, és akkor még a munka(díj) nincs is beleszámolva. Ha ezeket mind megjátszanám,a kkor elköltöttem a bringa árát meg egyszer, egyben meg ezekkel az upgrade-ekkel olcsóbban vehettem volna egy jobb modellt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #239310 üzenetére
Mutasd.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #239288 üzenetére
Sajnos nem mindenkinek van rá lehetősége, hogy átélje az új autó vásárlás élményét, ezért megnyugtatásként az "első fing" öröméről:
A gyárban az üléseket úgy szerelik be, hogy teljes egészében nylon burkolatban van, ahogy az autó szinte egész belseje (kijelzők, fényes és díszítő felületek, kormány), a munkások kesztűben érhetnek hozzá és a teszt 2-8 km-t is ezek meglétével hajtják végre a futópadon. Amikor kihozza a kereskedő átadásra az autót, akkor a szállítási sérülésektől védőket már levették (kívül és belül), de amikor kiszáll belőle akkor szedi le az ülésekről, kormányról, és a vevő karakterétől függen akár fenthagyja (vagy leszedi) a központi, a vezető előtti és egyéb kijelzőkről a fóliát. Fiatalosabb vevőnek néhányat direkt bent hagynak, hogy mint az új telefonról ő tépheti le a kijelző védő fóliákat, miközben elmagyarázza az átadás sorána legfontosabb tudnivalókat az új autóról. Szóval garantált az első belefingás élménye, sőt az "új autó szag" intenzitása és időtartama is nagyon pontosan meg van tervezve. -
sebgutkopf
őstag
Hétvégén ismét tanultam valamit kerékpár szerelés/karbantartás témában, ami talán azoknak lehet hasznos információ, akiknek alapvetően jó a váltójuk, végpontok rendben, minden fokozatot kapcsol, de van 1-2 fokozat, ami kicsit lassabban vesz be és ennyi, tehát kb azt érezni, hogy már nem úgy vált mint újonnan.
A klasszikus ilyenkor mindig a váltó bowden, vagy annak mozgása.
Mivel a bowden mozgásom rendben van mindkét gépen, más irányba nézeldőtem, viszont a szükséges szerszám árához nem volt kedvem ezért vártam az akciót (nem volt sos javítás lévén minden működött), ami év elején el is jött tegnap pedig rávettem magam az első bevetésre.
A varázs eszköz pedig: váltófül beállítóElőzetesen megnéztem a park tool csatornáján a profi használatot, nem egy bonyolult művelet, felcuppantottam a fülre és tulajdonképpen hamar kiderült, hogy nem csak egy pici ferdeség van a váltó fülben, hanem csavarodás is. Ezek mértéke akkora, hogy szabad szemmel sosem láttam akármit akárhogy néztem, ami nem is csoda. A művelet úgy néz ki, hogy a tolerancia 3mm különbség viszont a felninél mérve, nem a váltófülön.
A szerszámmal visszahajtogatva mind két tengely mentén a váltófület, most olyan váltási pontosságom van, mint amikor vadonat újak voltak a bringák, instant váltás.
Mindkét bringámon el kellett végeznem a műveletet, mindkettőnél a csavarodás volt a nagyobb a ferdeséggel szemben, de egyik se volt azért óriási.Árulkodó jelem is volt, hogy ezt érdemes megnéznem, mert mindkét váltóm külső részén vannak nyomai annak, hogy kővel kontakt volt, akár többször is.
-
andrisbandi
őstag
HANGER ALIGNMENT TOOL: 9 TESTED
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #239260 üzenetére
Elég sokáig használtam felnifékes országúti bringát, többnyire 8-9 barra fújt kerekekkel. Sose volt olyan problémám, hogy túlkopott volna a felni és szétnyomta a guminyomás. Haveroknak se. Kissé túlparázod ezt a kopásproblémát. Igaz, te tulajdonképpen mindennel így vagy
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #239314 üzenetére
szép darab!
belsőt ki lehed dobni amúgy kommunálisba? vagy csak a külső, amit nem?
(mondjuk eddig egy belsőt sem dobtam ki, gyűlnek egy szatyorban)Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #239313 üzenetére
[link]
Az van odaírva, hogy sok % kedvezménnyel, de 2 éve is ennyiért vettem, meg azóta is kb mindig ennyi.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #239318 üzenetére
Ezek annyira drágák, hogy nem éri meg jobban 3-4 váltófület venni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #239324 üzenetére
A parktoolos bácsi épp azzal lepi meg Seth-et a yt-on, h van olyan is, amikor az új akasztót kell igazítani...
Egy másikban meséli a szerelő, akár attól is elgörbülhet a váltófül (direkt, így védi a vázat), amikor rossz oldalára fekteti a gyerkőc a bicót...
Logikus, de az otthoni használatot eléggé megnehezítheti a olcsó kerékkel rendelkezőknek, h a szerszám csak centírozott keréknél vethető be....
[ Szerkesztve ]
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #239280 üzenetére
Zsir uj Cannondale Synapse, Ultegraval, tarcsafekkel, integralt Garmin radarral, felaron.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
szimpláncsak
tag
válasz MPowerPH #239327 üzenetére
Nah igen, tőle biztos mernék használt bicajt venni. Általában egész jókat szokott felrakni. Nem tudom amúgy, hogy milyen kapcsolatai vannak, hogy hozzá tud jutni sokszor több éve raktárban ragadt bicajokhoz
Még nála szoktak lenni jók, de ő inkább kereskedő, mint hozzáértő -
szimpláncsak
tag
Rose-on egész "jó" áron van Tiagra hidraulikus fékszett 100.000 körül lenne. Mondjuk nem tudom mennyiért lehetne eladni a tiagra fékváltókar+trp spyre c szettet, ha egyáltalán van kereslet használt mechanikus országúti tárcsafékre.
-
MPowerPH
félisten
válasz stickermajom #239329 üzenetére
Mit kell itt nezni? Vazz, nem esik igy at keprol.
Don't Tread On Me
-
ZolkoW
őstag
-
MPowerPH
félisten
-
parandroid
félisten
-
andrisbandi
őstag
válasz parandroid #239338 üzenetére
Óriási kedvezmény - 0 km-es Cannondale Synapse
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #239318 üzenetére
Erre csak egy régi kőműves szakival való beszélgetésemet tudom idézni:
" -Attila tudod kinek kell víz merték?
- Kinek, hát pl. szerelőknek, ácsoknak, kőműveseknek...?
-Neeem, akinek nincs jó szemmértéke!"#239329stickermajom...bár nem vonalban készült a felvétel, én ezt egyenesnek látom. ...vagy csak xar lenne a szemmértékem? 🤔🤭 Amúgy meg nem ott kell egyenes legyen, szerintem maga a váltó kell egyenesen álljon felszerelve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #239338 üzenetére
Mindig a Facebook linket osztom meg.... De folottem megvan a piacteres is.
Csoport tagok latjak persze.
Hasaggymeg: Na ezert kell a szerszam. Szabad szemmel en nem tudom eldonteni. Szerintem az enyem is hajlott, mert igaz szepen valt, de van par fokozat, amin feltunoen hangosabb.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #239340 üzenetére
Nem volt egyenes. Élőben határozottan látszott hogy eltart a papucs/váltó befelé. Canyon szó nélkül küldött egy újat.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #239317 üzenetére
van ilyen aeroszol is, hogy új autó szag. főleg amikor egy 20+éves lepukkant melósautóban látod meg ezt az ambipurt.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
lsebestyen
addikt
válasz velizare #239344 üzenetére
Rég volt már itt velominati szabályzat. Tekerjen kérem a huszonötös szabályhoz.
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #239340 üzenetére
HANGER ALIGNMENT TOOL
Pont ezt magyarázzák; a váltófül szemmel nem látható (hozzértőnek sem) ferdesége is rontja a váltást. Lehet nem zavaró is, mert megszokta a pilóta.
Érdemes megnézni egy videót ahogy dolgoznak vele.
A váltótartó fül nem látható hajlását,
a váltó helyére szerelt rúd mutatja meg.A fogaskerekenél még nem mutatkozik; a rúd elején,
amik párhuzamosak a felnivel,
de a rúd végénél, messzebb, a váltó felett, már centik vannak a felni, és az eltartó-távolodó rúd között.
- Ezzel a rúddal visszafeszegetik párhuzamosba a fület, vertikálisan, és horizontálisan is.[ Szerkesztve ]
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #239346 üzenetére
Ott a kutya elásva, ha megnöveled azt a rudat végül lesz egy méter is benne, ami ugyanakkor nem számít olyan kis távolságon ahol az csupán 0,5-2 mm...persze, ha naponta tízet állítasz nem drága a szerszám, nem hunyorogva fogod lesni hogyan áll, de én, legalábbis eddig, mindig jól be tudtam állítani így is. [kép] [kép] [kép]
...közben látom nem is annyira drága, de ennek tényleg pontosnak kell lenni, és az már drágább. [link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZavaBalazs
őstag
válasz lsebestyen #239345 üzenetére
ha már autós hurcolás, egy 2-es focus sedannál van más mód, mint a tetőcsomagtartó? teljesen vakon vagyok a témakörben, nyáron kell majd vinni a biciklit családostul, tehát lenyitott hátsó ülés, kikapott kerékkel nem játszik.
(sajnos a bicikli olcsóbb az autónál, nem tudom, így is ér-e a kérdés )wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #239347 üzenetére
Ide azert erdemes lenne betenni egy XTR bowdenszetthez mellékelt kis gumit. Sokkal simabb lenne a bowdenhuzasod, es a bowden sem nyirodna el. Itt latszik is, mirol beszelek.
En ebbol ezt szurtem le.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ivana
Ármester
válasz andrisbandi #239346 üzenetére
Nem kell hozzá külön szerszám, elég egy klasszikus tömör tengelyes hátsó kerék.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Projektor topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Suzuki topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Amazon Kindle
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest