Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#238451) szimpláncsak válasza bardi (#238449) üzenetére


szimpláncsak
tag

Ennyi csapadék után nem is merek nagyon terepre menni, csak oda ahová tudom, hogy köves az altalaj és nem kell dagonyàzni. :)

Tubeless-el kapcsolatban lenne olyan kérdésem még, hogy a 21mm belső szélességű felnibe mehet-e a 25mm gorilla tape. Én nem találtam ennél keskenyebbet és ha ennél a drágábbak sem jobbak, akkor nem szívesen költenék többet rá :)

(#238452) Kiskopika


Kiskopika
senior tag

Én nem értek a lovakhoz, és a következőket mondom úgy hogy alapból gravelt akartam az outi helyett venni.
Szerintem egy gravel max murvára vagy döngölt föld útra lehet jó, illetve kifogásolható bringa utak, patkáról le/föl.
Egy rendes terepen szerintem már nem kellene használni, más kérdés hogy biztos elmegy, de egy outin is elmenne csak max gyakrabban dőlnék el vele.
Nekem a gravel egy koskormányos trekking :DD

(#238453) Wombath válasza MPowerPH (#238430) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Tavaly viszonylag sokat mentem gravelesek által graveleseknek hirdetett eseményeken. Nem vagyok erős, így a középmezőny hátsó traktusában többnyire, egy karbon merevfarú XC-vel, 2.25-ös Rocket Ronokkal. Azok alapján, amit láttam, a gravel Magyarországon, ahol nincs sok száz km-es egybefüggő és karbantartott erdészeti úthálózat, egy divatbringa - vagy a profi és erős versenyzők kezében egy eszköz az ilyen jellegű versenyek (amiből idén sorozat is lesz) és az egyre bénább pályákra (pl. Bükk) kényszerített XC maratonok megnyerésére. Ahol én mentem, ott mindenki jobban járt volna egy XC montival. Igen, a "gravel" utakon elhúztak tőlem, ez tény. De laza talajon elsüllyedtek, sziklásabb talajon defektet kaptak, technikás felfeléken tolták, minimálisan technikás lefelén lépésben óvatoskodtak, 60-70 km környékén pedig már többen is vágyakozva néztek az én bringám elején található telóra, mert alig bírták fogni a kormányt.

(#238454) RexpecT


RexpecT
addikt

Gravel, xc, fully témához:
Idén Cser Gábor nyerte a Balaton Bike Derby-t, ha jól látom egy Trek supercaliberrel ment.
Itt van egy szösszenet a versenyéről, és a bicikli választásáról. Maga az útvonal az tökéletes a gravelnek(aszfalt, sok apró zuzott köves út, és döngölt föld), valamiért mégis a supercaliberrel ment. Lehet annak is köze volt hozzá, hogy ez egy elég hosszú verseny, és több óra után számíthat a kényelem.
Persze ettől még lehet gyorsabb lett volna egy gravellal, de azért annyira nem egyértelmű a választás. Nekem a gravelben az egyszerűsége tetszik, egyel kevesebb alkatrész ami elromolhat és karban kell tartani egy XC-hez képest.
Magán a versenyen is elég sok gravel volt, ha jól emlékszem a második és harmadik helyezett is azzal ment.

[ Szerkesztve ]

(#238455) Fall-N válasza parandroid (#238446) üzenetére


Fall-N
veterán

Mászásra jobb a hardtrail, lejtőre a fully. De mivel a fully hátsó tagját is lehet lockolni, ezért már nincs igazán hátránya. Elvileg súlyban előnyösebb a hardtrail, de manapság elmosódtak a határok.

Ugyanígy hülyeség a gravel előnye, mert simán lehet már 9-10 kilós MTB-t építeni és ha ugyanúgy csak könnyű terepre megy az ember, mint gravellel, akkor lehet könnyebb gumi, más áttétel, így rögtön lehet gyorsabban haladni a hardtraillel is.

A 27,5" kerék egyértelműen marketing szülte valami. Nem is nagyon használják a gyártók a 29" mellett, csak XS és S váznál. Olyan nagy előnye nincs is a 26"-lal szemben, ezért is a 29" terjedt el.

[ Szerkesztve ]

(#238456) Wombath válasza andrisbandi (#238448) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Ezt meg tudom erősíteni, egy haverom, aki igencsak erős és bringakezelésben is nagyon profi, elment pár baráttal Kőszeg/Burgenland-trails területre élménybringázni. Ő merevvel ment, mert az van neki, többiek fullyval. Mondta, hogy soha többé: az első nap még lement mindenhol, ahol a többiek, max. kicsit lassabban, de utána már vagy tolta, vagy esett, mert egyszerűen annyira elfáradtak az izmai, hogy nem tudta tartani a bringát.

(#238457) Ringman válasza Kiskopika (#238452) üzenetére


Ringman
nagyúr

Nekem a gravel egy koskormányos trekking :DD

inkább egy endurance rossz utakra :)

de gravelnek minősül a salsa warbird, a kona sutra ltd, salsa cutthroat és a chamois evil hagar is, aztán mégis mindegyik különböző :)

(#238458) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Páran leírják a saját elfogult véleményüket az egyéni preferenciájuk alapján, fölöslegesen vitázunk egyet, mert végül úgysem tud senki senkit meggyőzni, majd pár nap múlva jön a következő téma. Pl. a mindenkínaiszar :DDD . Én ilyenkor csak azt nem értem, miért olyan nehéz egy picit objektíven gondolkozni és elismerni, hogy mások számára nem biztos az a megfelelő termék, amit mi istenítünk és amit leszaroznak egyesek, az lehet nekem pont megfelel :F . Az elfogultságból nem fakad semmi jó. Gyakorlatilag csak ezért szállok be ezekbe a vitákba, nem minden fekete-fehér, de a végén csak annyit érek el, hogy megkapom az anti-gravel plecsnit ;]

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#238459) zsola32


zsola32
őstag

Sziasztok
Merida Speeder 400-at hajtok, érik a lánc cseréje
Shimano 105-ös rendszer van a bringán, 11 sebességes, (50/34 - 11-32 iilletve 11-34 es hátsó sor (105 CS-R7000)
jelenleg KMC lánc van bringán (x11), maradjak ennél a márkánál, vagy menjen rá egy shimano? (KMC-ből is van több variáció, nekem szerintem az alap van most fent)
(ha jól számoltam 114 szemes a lánc + missing link)

köszi a válaszokat

illetve lenne még valami, mivel több "modernebb" bringa is lett a családban, azt hiszem néhány dolgot házilag fogok szerelni (15-20 év kihagyás után :D ) van az aliexpressen láncbontó fogó, szerintetek használható az eszköz, vagy inkább német oldalról rendeljek valamit? (persze magasabb áron)

[ Szerkesztve ]

(#238460) Fall-N válasza jjeahh (#238458) üzenetére


Fall-N
veterán

Nem leszel attól anti-gravel. Mindenkinek más felel meg. Nekem mindegyik kategória tetszik, de nem vennék például országútit sosem. Ebből a szempontból például jobb lenne akkor már egy gravel a szar utak miatt városba. Terepre egyértelműen csak valami XC.

(#238461) lsebestyen válasza zsola32 (#238459) üzenetére


lsebestyen
addikt

Tessék jjeahh indulhat is a szarkínaizás. ;] :DDD

(#238462) Ringman válasza jjeahh (#238458) üzenetére


Ringman
nagyúr

hehe, dustin kleint kell nézni, ő elég sokféle biciklivel megy sokféle terepen, aztán elmondja a végén hogy jó döntés volt-e az adott biciklivel menni (ha többen mennek, akkor meg van ott minden, gravel fully mellett, stb)

(#238463) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Szep kis vitat inditottam, de nem az volt a celom. :))

Foleg, hogy a gravel az en szememben is zsakutca. De az a sok ember, aki rakapott, es XC -re hasznalja, annak alternativa egy hardtail helyett.

Viszont ahhoz ragaszkodom, hogy XC -re egy oda valo fully minden teren jobb valasztas, lasd Spark, Supercaliber. Lassabb folfele sem leszel vele, sot. Ezek lockolva teljesen merevek lesznek, nem lesz bouncing. Viszont ahol kell a rugozas, oda a 60mm es hatso rugout boven eleg, folfele es lefele is. Ami hatrany, az a plusz szervizigeny. Na meg itt most mar mas arkategoriarol beszelunk, foleg a Trek eseteben.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#238464) Sleek


Sleek
senior tag

Lemerem fogadni a következő "nagy találmány" marketing fogás miatt a koskormányos 100-120mm első teleszkópos gravel bringák lesznek. Azt majd jön belőle a fully is.
MPowerPH
Azért van ez a fórum ,hogy megdumálja az ember, a dolgokat. Viszont most nekem is beletettétek a fülembe a bogarat. Elegendő az xc bringa 100mm úttal , vagy kell a 120mm esetleg fully? :DD
Persze 3 hete rendeltem meg a Giant bringát.

[ Szerkesztve ]

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#238465) Ringman válasza Sleek (#238464) üzenetére


Ringman
nagyúr

Azt majd jön belőle a fully is.

már van :)

(#238466) Sleek


Sleek
senior tag

Közben nézegettem az alin dolgokat de iszonyat szállítási időket írnak.
Van ahol május 2 .

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#238467) Sleek válasza Ringman (#238465) üzenetére


Sleek
senior tag

Nah akkor megérett a világ a pusztulásra :DD
Az árát elfogadnám amúgy

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#238468) MPowerPH válasza Sleek (#238466) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ha turelmes vagy, megeri megvarni. Szezonra osszeallhat a cucc, ha most rendelsz.

mod: meg annyit hozzafuznek az elozohoz, hogy aki nem hisz a fully xc -ben, annak erdemes egyszer raulni egy az emlitett bringak valamelyikere. Mert ugy is meredek am barmit leirni, higy elotte nem probaltad. :N

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#238469) andrisbandi válasza Sleek (#238464) üzenetére


andrisbandi
őstag

merev, félmerev
- Valójában ezek is össztelósak. De csak egy ideig :DDD

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#238470) jjeahh válasza zsola32 (#238459) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Láncbontóból szerintem vegyél valami jobbacskát német vagy magyar webshopból, biztos van alin is minőségi, de zsákbamacska és mellényúlhatsz. Nagyon számít itt az anyagminőség.

#238460 Fall-N: nekem ide egy allroad kéne, ami outi masszívabb alkatrészekkel és belefér gravel gumi is, pl ez a kép sokatmondó. Mellé jöhetne terepre egy downcountry hardtail és télre egy fatbike (amit itt sokan szintén halott kategóriának titulálnak :DDD ). Mindjárt jön valaki és megírja, hogy az allroad is marhaság, aztán kiderül, hogy tulajdonképpen én csak olyan bringákkal szemezek, amik nem jók semmire :DD

#238462 Ringman: ha jól tudom ő azért alaphangon graveles és néha próbálgat mást is.

#238463 MPowerPH: "Ami hatrany, az a plusz szervizigeny" , plusz magasabb ár, azonos áron nagyobb súly és rosszabb felszereltség. Szóval fullynak is van hátránya, fully sem szent grál, ha vastag a pénztárcád és bízol a helyi szervizesben, akkor persze, hogy jobb lehet. De nekem nem az és ennyi negatívum elég is, hogy ne vegyek fullyt. Sőt, nemrég témáztam arról, hogy kipróbálnék egy full merev 2.6" gépet, ha lenne lehetőségem (táskák nélkül), így megúsznám az első telóval járó macerát is.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#238471) Sleek válasza MPowerPH (#238468) üzenetére


Sleek
senior tag

Igazából kis cuccok amiket rendelnék , de mindig kellenek . Pl szelepátalakítók, küllőre fényvisszaverő lámpatartó meg ilyen apróbb dolgok . Szelepátalakító az mindig kopó alkatrész pl add kölcsön stb .
Tudom csak 300-400ft darabja a bringa boltban , de sok esetben nem tudtak adni.
Meg 500ft ért alin kb 10db t kap az ember.
Mivel én falun lakok a legközelebbi bringa bolt 25 km . Egy szelepátalakító máris nem annyi lesz mire bejutok a boltba.
Persze mindig akkor kell amikor nincs :D

[ Szerkesztve ]

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#238472) sebgutkopf válasza jjeahh (#238458) üzenetére


sebgutkopf
őstag

A témában állásfoglalás nélkül, inkább csak néhány megfigyelést osztanék meg. [Hasaggymeg hsz-a] kedzte boncolgatni a piaci folyamatokat és szerintem innen válik érthetővé ami zajlik.
Az alapvető gyártói motivációkon kívül van néhány trend, ami meghatározza a mostani kínálatot és lehetőséget nyit a korábbi kategóriák újrapozícionálására és új kategóriák létrehozására.
Az egyik trend az XC verseny platform változása, sokkal technikásabb lett, ami kedvezett azzal a gyártóknak, hogy az UCI versenyeken már csak a drágább fully gépekkel nyernek futamokat és ezt a marketingben is eladják. Ezzel a verseny XC vonal terep képességeit felfelé tolták a tekerhetőséggel szemben, sőt a downcountry beiktatásával még platformon belül is diverzifikációra van lehetőség azok számára, aki még nem trail-eznének, de egy xc-nél azért kényelmesebb géppel bringázánának.
A másik trend a gravel bringa, amit hirtelen menővé tettek, van megfelelő felhasználási cél is hozzá, és a legfontosabb: elég drágán tudják őket eladni, hogy a gyártónak érdekévé vált, hogy ez a kategória alulról elkezdje kannibalizálni az olcsóbb merev xc bringkák kategóriáját, míg fentről az előző új generációs xc fully-k próbálják felölözni a pénzesebb vevőket.

Majd évek múlva kiderül melyik platform marad életben, akár mind. A jelen helyzetet a fenti két trend alapján a merev xc gépek piacának a szándékos szűkítését okozzák gyártói oldalról és eddig úgy tűnik a vevők is megeszik az ebédet, csilingel a kassza és többféle gép közül lehet választani mint valaha.

[ Szerkesztve ]

(#238473) Ringman válasza jjeahh (#238470) üzenetére


Ringman
nagyúr

igen, dustin graveltől indult, meg előtte biciklis futárkodott, valamelyik videóban mondta. szerintem szórakoztató csatorna, meg van pár jó diy ötlet is tőle, pl. a hátsó zsebet mindenre.

ide egy allroad kéne, ami outi masszívabb alkatrészekkel és belefér gravel gumi is,

gravel = allroad szerintem, utóbbi elnevezés az szerencsésebb.

neked valami ilyesmi is jó lenne (a dedikált mtb mellett): [link]

(#238474) parandroid válasza jjeahh (#238450) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Mert erre telik / ennyit szán rá. Minél durvább a terep, annál jobban kijön a fully előnye. Ezen egyszerűen nem lehet mit magyarázni. Ha ugyanannyiba kerülne a kettő, te sem mervfarú XC-vel tolnád, amit tolsz. És jobban élveznéd, mint most, mert egyszerűen célszerszámmal csapatni annyival nagyobb móka.

Ezt mondjuk mind, hogy minden bringa kompromisszum, és minden kompromisszum személyes preferenciák alapján alakul ki. Ettől még az XC, vagy a gravel szarabb lesz tereőpen, mint egy fully. Mindemellett egy drága, fasza fully hátránya az XC-hez képest szinte mindenhol eltűnik lassan. Gravel megint más kérdés, aszfalton, kavicsos, döngölt földes úton jobb lesz, mint akár egy XC, akár egy fully. Egyszerűen azért, mert utóbbiak nem erre vannak kitalálva. Aki többet megy ilyenen, mint terepen, esetleg a terep neki valami egészen mást jelent, mint neked, annak a gravel lesz jobb választás. Ettől nem ő a hülye, hanem másra használja a bringát. A hülye az, aki olyasmire használ egy biciklit, amire nem való - pl gravelt sziklakertes downhillre, vagy fullyt városban szaladgálásra.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#238475) jjeahh válasza Ringman (#238473) üzenetére


jjeahh
nagyúr

"gravel = allroad szerintem, utóbbi elnevezés az szerencsésebb"
Nem egészen, néhányan keverik, ahogy az xc-t is a downcountrykkal és tényleg nagyok az átfedések. Az allroad inkább modern endurance outi, amibe belefér mondjuk 35mm gumi is, általában outis hajtás van rajta és mostanában már allroad kerékszetteket is látok ezeken, ami outis kerék, de megbír egy kis enyhe terepet is. Mostanában egyre több ilyen bringa jelenik meg, nekem tetszik az irány: All-road vs gravel bikes – the differences (and similarities) explained. Ha egyszer outit veszek, valszeg ilyen lesz, mert ezzel ha az úti célig van pár kilóméter terep, nem gond és télen lehet rá rakni valami cx-gravel gumit.

#238474 parandroid: Mondd ezt annak, aki 5-10.000 eurós hardtail xc-vel nyomja :U

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#238476) Ringman válasza jjeahh (#238475) üzenetére


Ringman
nagyúr

én is kipróbálnék a nuroad helyett egy fürgébb modellt is hogy milyen, a 440 mm-es chainstay és a 1045 mm-es wheelbase az elég sok mondjuk ehhez mérve: [link]

áttétben meg szerintem átlagembernek a sram xplr hasznosabb (10-44 hátul+40÷44 közötti tányér), mint a hagyományos 50/34 elől.

(#238477) ZavaBalazs


ZavaBalazs
őstag

vitatkoztok itt a kategóriákról, amikor már létezik az ultimate megoldás ;]

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#238478) vallas


vallas
senior tag

Én meg már mióta a Ginat AR (All rounder)meg van, ezen az All road vonalon mozgok... :D :D
Szerintem jó irány egy gép outi hajtással 50/34és 11/36-t + hydro fékek. Két kerékszettel egy outira most 30mm gumival, és egy gravel 38 mm-l mert azt írták annyi a max, de szerintem a 40 mm is bele menne.... :DDD
lehet vele haladni + azért ezzel már mászni is lehet(ne, ha bírnám) :DDD :DDD

és van hozzá egy merev 100 mm telós monti bohóckodni/dísznek...
DE egy fully mozgatná a fantáziám, de esélyem sem lenne kihasználni... de kéne ;]

Szerintem nagyon nehéz normál usernek, nem versenyzőnek megoldani, hogy ha jól outizol, akkor jó legyél montival is, és fordítva , bár visszafelé talán könnyebb mert ha jól montizol a bicókezelés már meg van....
Nincs rá időd sem, meg sokszor lehetőség sem, mert ritka hogy valaki olyan helyen lakik/él/edz, ahol 10 km-n belül van jó outi rész, és lehet jót montizni Magyarországon....

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#238479) Toobee válasza MPowerPH (#238430) üzenetére


Toobee
veterán

Vannak bizonyos részek, ahol gyorsabb, de általában azért lefelé nem tartod a tempót. Itt most kivenném a képletből a különböző tudású pilótákat, ugyanaz a pilóta XC-vel és gravellel. Viszont azt itt meg kell jegyeznem, hogy a teljesen merev (villa is), 26-os Cannondale bringámmal hoztam top10-et az Edvi Illés lefelén. Gravelbe ugyanúgy bele lehet tenni a széles kerekeket, 650b 2,1" amit elnyel a Checkpoint például, szerintem egy 2,1-es szettel azzal is tudnám minimum azt az időt hozni, a fékutakon tuti lehetne nyerni valamennyit.

Most, hogy publikus lett a bringa, mutatom, hogy mik voltak még a kalapban:
ORBEA TERRA M31e - itthon azt se tudták megmondani, hogy mikor lehet majd rendelni és mennyibe fog kerülni. Tömegadatot nem találtam, de nem egy könnyű váz. Mellette szólt, hogy szintén van integrált tartó, ennek a színösszeállítása tetszett a legjobban (narancs-kék), meg amúgy is nagyon bejönnek az Orbea-k.

Rose BACKROAD Force eTap AXS XPLR 1X12
8300 gramm, a legkönnyebb a kínálatban. +-5% tolerancia miatt viszont gyorsan 8700 gramm. Visszafelé nem hiszem, hogy nagyon jellemző lenne a tévedés...

Rose BACKROAD AXS MULLET BUILD
8900 gramm, veretős szett, -+5% miatt lehet belőle majd 9400 is.

és persze a Trek Checkpoint SL6 eTAP
Ez 9050 gramm körül van, tehát ez sem egy könnyű bringa, de ez szerintem az alsópolcos Bontrager cuccok miatt van. Az SLR vázak egyébként könnyebbek, azok a versenyzősebb kivitel, nincsen rajtuk annyi szem, 700-as karbon, stb.

Rose lett volna készleten, valami 2-3 hetet írtak rá. Azért vetettem el, mert biztosan rosszabb az eladhatósága, mint a nevesebb márkáknak. Egyébként az AXS Mullet verziót meg tudtam nézni élőben is, gyönyörű bringa és rohadt jó build szerintem, igazi lejtőzős gravel. Szerintem ezt élveztem volna a legjobban, az én stílusomhoz ez áll a legközelebb, de gondoltam a jövőre is.
Amikor kalapban voltak, emlékeim szerint 3700 EUR körül voltak, most gyakorlatilag annyiba kerülnek, mint a TREK. Ők is nagy francok egyébként, 2023-ra mindössze annyi változott, hogy BlendR szett kikerült a csomagból, vehettem meg még 30 euróért, illetve ha a gyári helyre illeszkedő multitoolt szeretnéd, a Bontrager BITS-et, az további 35 EUR (ezt itthonról érdemes megvenni, mert nálunk csak 9,99k bruttó).

https://barbieripnk.hu/

(#238480) Toobee válasza RexpecT (#238454) üzenetére


Toobee
veterán

Ez a Supercaliber brutál eltalált bringa, ha még lesz lehetőségem bővíteni a gépparkot, akkor az Izzo helyett egy Supercalibert vennék, mellé pedig egy ebike-ot 160 körüli úttal.

https://barbieripnk.hu/

(#238481) parandroid válasza Toobee (#238479) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Terrán én is gondolkoztam, de munkába járós bicajnak ez kicsit drága lenne. Most pont azon a perverzión agyalok, hogy átpakolom a 32-es Conti Contact Speedet az Orca M30-ra a 25-ös GP5000 helyére. :B Végülis ez is pont ez az allroadosítás lenne. Tavaly is azzal jártam melóba nyáron, sokkal egyszerűbben szívesebben ülök rá, mint a cross trekkingre.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#238482) Ringman válasza Toobee (#238479) üzenetére


Ringman
nagyúr

a treken ahogy nézem a felszereltséghez képest nehéz a kerékszett meg a kormány, abból lehet faragni azért, ill. a nyereg is nehéz (ha grammozás a lényeg), én az m-es aluvázasnál tartok pedál nélkül 9 kilónál (ha a könnyű nyereg van rajta), 1750g-os kerékszettel, pedig csak a nyeregcső karbon, minden más alu, amit cseréltem rajta.

a rose-nál szerintem a +/- 5% max az áruhiány miatti alternatív komponensek miatt lett beírva, a vázaknál +/- 50g-t írnak még az alsóbb polcos kínaiak is, a winspace pl 30g-t.

(#238483) Ringman válasza parandroid (#238481) üzenetére


Ringman
nagyúr

allroadosítás tubelessel jár ;]

amúgy nálatok mennyi lenne szervizben a tubelessre alakítás? lehet megérné még úgy is, ha már nem szeretnél koszolni.

(#238484) fulton válasza Hasaggymeg (#238436) üzenetére


fulton
addikt

Tudom hogy viszonyítási alapok, amit tudok magam tapasztalati útján át: hogy mikor a marathon plus ról mentem át a Supreme-re akkor érezhető volt a fürgeség, és jobb gurulás adta előny. Pedig ott talán 5-6w al vagyok bentebb.
Arra számítok, hogy egy vékonyabb fel annyi tömegű Latex belsővel ez a gp5000 28-as gumi, egyrészről komfortot is jobbat fog adni a mostaninál, és tekintve hogy kb 9-10w kölönbség van köztük, érezhető lesz sebesség/gyorsulásban is.
Tudni illik végére akarok ennek járni, mert van egy elméletem, hogy ha ezt a cserét megejtem, simán leszek ott haladásban mint egy országútis bike-al. Szerintem ez többet számít ezeket figyelembe véve. A komfrotban meg nem jobb egy modern váz szerintem (eleve treking váz a csepel, tehát komfortos szisztéma a mérvadó). Én ezt érzem, lehet tévedek, de most így gondolom. Mindazon által ez nem lesz potya vásárlás, mert ha nyélbe megy az új kerékpár akkor arra át lehet majd tenni. Már ha addig nem b* szét az útakon :D
Egy dologtól "tartok", hogy fogja bírni a kátyut ha netán beletalálok 1-2 be mert a supreménél semmi gond nem volt eddig még. Na meg vajon defekt hány lesz,

Am tegnap lemértem a külső (378gramm ami nem rossz tekintve hogy defekt védelme dupla a gp5000 nek) és belső (151gramm) összetömeg: 529 gram nekem
A gp5000 el ez leredukálódik sum: kb: 320gram-ra

[ Szerkesztve ]

(#238485) Fall-N válasza parandroid (#238474) üzenetére


Fall-N
veterán

Ahogy írtam, nem mindenre a fully a jó. Mászásra a minél könnyebb, hardtrail XC való. Attól, hogy lockolt taggal fel lehet menni, attól még nem a legjobb célgép rá. Lejtőre való inkább a fully, meg nehéz sziklás, gyökeres terepre.

Itt az kell eldönteni, mire használja az ember. Aki többet mászik, az a lejtőzésnél köt kompromisszumot, aki inkább lejtőzik, az meg nehezebben mászik.

Aki profi az amúgy is elmegy mindenhol hardtraillel. És hiába fárasztóbb, megszokja azt is az ember előbb-utóbb.

Magam részéről én sem szervizelgetném a tagot, inkább merevfaru. Ha lenne pénz fullyra akkor is egy végletekig kikönnyített hardtrail, vagy downcountry.

Gravelt meg városban tudnám elképzelni. A rossz utakra jobb lenne, mint egy CX, mégis lehetne gyorsan haladni vele.

(#238486) andrisbandi válasza fulton (#238484) üzenetére


andrisbandi
őstag

Van defekt megelőző erre is :)
Vittoria Pit Stop Super Magnum

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#238487) MPowerPH válasza jjeahh (#238470) üzenetére


MPowerPH
félisten

Azt konnyen meguszhatod. Csereled a telot egy karbon elso villara. :)

Hasaggymeg: Szamomra elkepzelhetetlen, hogyan lehet keskeny, koskormannyal terepezni, akar lejton lefele haladni. Aztan vannak, akiknek nem gond.

Toobee: Detto. Nagyon szimpatikus a Supercaliber. Eddig nagyon Scott Spark parti voltam, ha mar XC -re neztem montit, de most ez is megvaltozott.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#238488) fulton válasza andrisbandi (#238486) üzenetére


fulton
addikt

:R

(#238489) Dark Archon


Dark Archon
addikt

Miért nem találok karbon villát, 12*100-as átütőtengellyel, 440 mm körüli beépítési magassággal, tapered verzióban?

Persze még a kerekek sem érkeztek meg, már a következő pénzköltési lehetőséget keresem, rohadt tél :D

Szóval megmértem, ha ráülök a bringára és lezárom a telót, akkor ~440 mm a tengely-villanyak magasság. Gyorszárasban találtam pont ekkorát, de, ha már jön a kerék átütősben, akkor csak az kellene. Vagy elvétve lehet 15*100-assal találni, de akkor megint adapterezgetni kell, mi?

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#238490) jjeahh válasza MPowerPH (#238487) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nem fér a vázba széles gumi, még 2.4" sem. A Supercalibert én sosem értettem igazán, konzervatív geo, a hátsó tag szervizelése, alkatrész utánpótlása kérdőjel, mert egyedinek tűnik. De kinek mi. Ha megdobnának egyel, eladnám :B

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#238491) parandroid válasza Ringman (#238483) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Dehogy érné meg. Országútin 4 év alatt egyszer szereltem defektet. A cross trekkingemen még sose. Asszonynak kell folyton cserélgetnem a belsőt, de azt is csak addig, amí ki nem baszom az összes schwalbet, amiken közlekedik. Na, megint előítéletes vagyok, tessék.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#238492) MPowerPH válasza jjeahh (#238490) üzenetére


MPowerPH
félisten

Jo, a gumi merete mas teszta, de miert lenne jo az a szelesseg? :F

En ezt mar majdnem ugy voltam, hogy elhozom.... De rohadtul nem az en meretem,es barmit trukkoznek, soha nem lenne az. Ennyiert meg ajandek lenne.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#238493) jjeahh válasza MPowerPH (#238492) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Felénk erre a terepre nem tudom mennyire lenne jó egy merev villa, ha hátul nem rugózik a bringa az nem gáz, mert lábból kimozgod, de rázós lefelén ha elöl merev, azt nem tudom szeretném-e... :F . Ki kéne próbálni, ha lenne ahol. Arra gondoltam, hogy egy max 2.6" gumi annyit csillapít elöl is, hogy ne hiányozzon a teleszkóp. ZolkoW amúgy kb. ezt csinálta meg, merev xc-t alakított full merev pluszosra. Nekem csak a képzeletemben él egy ilyen bringa, fogalmam sincs beválna-e.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#238494) andrisbandi válasza jjeahh (#238490) üzenetére


andrisbandi
őstag

Trek Supercaliber Review | A short travel superhero
https://flowmountainbike.com/tests/trek-supercaliber-2021-review/

2.4in tyres just fit

Partway through the test period, I decided to try and squeeze in a little more comfort and control by squeezing in a pair of 2.4in Wide Trail Maxxis tyres. I fitted the excellent Rekon Race up front (749g) and a speedy Aspen (729g) out back.
The higher volume rubber allowed me to lower pressures down to just 21psi on the front and 24psi on the rear. This resulted in more traction, and a smoother ride quality than the stock 2.2in Bontrager tyres, with better predictability on loose surfaces. For a hardtail or a firm short travel bike like the Supercaliber, these 2.4in WT tyres are a fantastic addition.
Clearance is admittedly quite tight out back, and 2.4in is surely the widest you’d want to go. That said, I’ve not encountered any untoward rubbing – a testament to the lateral rigidity through the chassis. There’s also oodles of mud clearance behind the seat tube, as the chainstay bridge sits in front of the seat tube, leaving a huge gap in front of the tyre.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#238495) Toobee válasza parandroid (#238481) üzenetére


Toobee
veterán

A TREK érkezésével én is szétszedem kétfelé a munkábajárós és a mászkálós bicajt. Bejárni most visszahoztam Bp-re a Scott Yecora-t, ilyen lila vázas, de a villa is lila.

Cantilever fékes bringára egyébként milyen első csomagtartót lehet felrakni? Ebben tud valaki segíteni? Rászoktam, hogy mindenhova bringával járok, ahova csak lehet, legutóbb egy akkus fúrót hoztam el, az pont befért az 50 literes táskámba, de sajnos az ütvefúró már nem. Oda pont szuper lett volna egy első csomagtartó gumipókkal/spanival. Meg ezt a Scottot ott merem hagyni bárhol, a nyereg meg a pedál többe került, mint az egész bicaj.

https://barbieripnk.hu/

(#238496) fulton


fulton
addikt

Ezeket a latex belsőket Ti cserélgetitek pl évente? Nem rohad szét pár év alatt még ha nem is kapsz defektet?

(#238497) Speedy007


Speedy007
őstag

Lánc olajjal át mostam a hajtás rendszert mivel se brigéciolom sem volt meg más szerem rá. Kérdésem az lenne mert szét néztem interneten hogy kismillió szer szerszám van erre a műveletre el lehet benne veszni. Hogy fék tisztító spray/lác tisztító spray is jók erre a cél mert ezeket a helyi autós boltban be bírom szerezeni akár. Valamint szét szedtem és át zsíroztam olyan zsírral amit az autók futóművéhez szoktak használni váltó görgőket azt vettem észre hogy rozsdás a felső váltó görgő mintha csapágyas lenne az alsó viszont nem valamint le cserélném a váltó görgőket olyanra amin nem ül meg a kosz hanem "öntisztító" esetleg tudnátok olyan szetet ajánlani ami esetén mint a kettő váltó görgő csapágyas?

(#238498) Toobee válasza Ringman (#238482) üzenetére


Toobee
veterán

Kormány ott pihen a dobozban (integrált karbon Alis), de a BlendR rendszer miatt nem vetettem el a külön karbon kormányt sem, mert ahhoz csak a stucnit kell megtartani. Most próbálgatom majd ezt a szettet, egyelőre egy ION200-am van csak, de tervezek beszerezni egy BONTRAGER ION PRO RT-t, esetleg Trek Commuter Pro RT-t, de az ION az Alltricksen egyébként egész jó áron van, ithon 1,5x ennyi a legolcsóbb helyen is. Azért választottam az ION200+Falre RT szettet, mert kapcsolja a Garmin, ahogy elindulok, nem kell foglalkozni vele. Hátra pedig várom a Varia akciót és akkor a boltbajárosra át tudom tenni az ION+Falre szettet.

Kerékszettből is megvan, hogy mit vennék rá, de ahhoz még egy kicsit gyűjteni kell az erőt (Elite új gravel szettje).

Nyeregből megy majd rá a 130 grammos, az bevált nagyon. Nyeregcsövet sajnos a design miatt nem fogom tudni átrakni, elég hülyén nézne ki rajta az arany kígyóbőr, pedig az egy igazán könnyű (150 g körül van) és kényelmes nyeregcső (FRM ST-M20 CarboFlex Ti. 27,2 x 400mm)

https://barbieripnk.hu/

(#238499) Toobee válasza fulton (#238496) üzenetére


Toobee
veterán

Latex belső élményem. :(((

[ Szerkesztve ]

https://barbieripnk.hu/

(#238500) Fall-N válasza fulton (#238496) üzenetére


Fall-N
veterán

Én sem erőltetném. Ahogy hallottam, papíron ígéretes a súlya miatt, gyakorlatilag meg szart sem ér. Egyébként is az egyre terjedő tubeless miatt a kutyát sem érdekli a latex belső.

Hátránya még, hogy porózusabb, mint a butyl belső, így nem tartja a nyomást, pár naponta kell pumpálni rá. Tej vagy slime is esélytelen bele.

Speedy007: Brigéciol is jó vagy a féktisztító/isopropyl is. Az legalább zsírtalanít is erősen. Mindkettő kapható autós boltban is. Bármilyen tisztításra jó a féktisztító, ezért sem vettem sosem brigéciolt.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.