Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
Üdv,
Kérdésem lenne, mégpedig, hogy használ-e valaki itt Topeak Tourguide kormánytáskát?
A DX és a sima kivitel közt vacillálok erősen, de sehol nem találok infót arról, hogy a központi rekesznek mekkorák a belméretei?
A DX-nél még csak-csak ki lehet saccolni a külméretekből, de a kisebbik körbe van zsebezve rendesen, és így igen nehéz megbecsülni.
Köszönöm, ha valaki tud segíteni! -
Lacerta
aktív tag
válasz hegyimorc #97780 üzenetére
Gyóóó.
Nekem pont fotóstáskának kéne. Meg persze túrázni. DSLR váz obival, teló, gps, power bank, iratok, némi kaja, kis 18650-es csőlámpa, esetleg egy tartalék póló vagy vékony pulcsi lakna benne.
Most ( well, tizenvalahány éve ) egy klickfixes Deuter Trailt hajtok, de egyrészt kezd nagyon ramaty lenni állagra, másrészt meg sosem volt valami jó konstrukció ( nem volt jó ötlet összecsukhatóra csinálni, semmi tartása nincs ). Szóval minden tiszteletem a Deuteré ( az összes hátizsákom tőlük van ), de ez a kormánytáska nem sikerült annyira jól.
A DX az méretre kb. ugyanaz, mint a mostani Trailem, illetve a külső méretekből adódnak a belsők is, tehát nagyjából el tudom képzelni, mit tudok bele pakolni. Gondolkodom rajta, de valóban kérdés, hogy kell-e nekem ekkora, illetve itthon nem láttam sehol, külföldről kellene rendelni.
Szóval a kisebbik Tourguide az, ami izgalmasabb. Az 5 literes. Mik a tapasztalataid vele? Illetve a belső méretek érdekelnének. Elsősorban a fő rekeszé, de a zsebeké ( beleérve a hálós zsebeket ) is.
[ A másik kettő, ami van neked, melyik modell? ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz hegyimorc #97788 üzenetére
DX-be biztosan belemenne, mert a Deuter Trailbe is bemegy. Igaz, ott azért teszek ruhát a DSLR mellé, mert annyira leng a táska, és annyira vékony a párnázása, hogy félek, menet közben odaverődik úgy, hogy utána zokoghatok.
Szóval mondjuk azt inkább, hogy DSLR + a többi amit felsoroltam. A pulcsi meg megy pókkal a hátsó csomagtartóra, mert a Topeak rendesen van párnázva.Elég nagy a fotós cuccom, ( egy Sanyi A77-est hajtok ), annak kéne beférnie. A neten találtam egy revijút, ahol a fazon a 6x6-os Bronicáját tette egy ilyen Tourguide-ba, onnan tudok kb. összehasonlítani.
http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2009/10/open-mike-albatross-update.html
A hossz és a magasság az szemre jó lesz, a 100-120mm szélesség, amit írtál, aggaszt picit, jó lenne ha 130-135mm bemenne, akkor helytakarékosan be tudnám illeszteni a vázat az alapzoommal. Ott a képen a Bronica 92mm széles, az látszik, hogy van még mellette hely, mert be van horpadva a táska frontoldala, de hogy van-e ott még 40mm, azt nem tudom kisakkozni. Ha a táska sarkánál nézem, talán igen.
Ez a szélesség lenne fontos méret, meg a két oldalzseb magassága ( a szélességet le tudom nézni kb. a bronicás fotóról, nekem ~10 centi kell minimum, az pedig láthatóan megvan ).
Ha ezeket meg tudnád nézni pontosabban, nagyon megköszönném!Nem, nem vagyok pesti, miskolcon lakom, pont ez a baj. Illetve nem baj, mert jókat tekerek a hegyekben, viszont a helyi bicajos boltok - pedig van egy pár - vagy nem is hallottak a Topeakről, vagy csak rendelésre hoznak. Szóval élőben elég nehéz nehéz lenne megtekinteni, azért dobtam fel a kérdést ide.
ps.
Amennyiben esetleg célzás volt:
Ha nem használod a TG-ot, és mondasz egy jó árat, akkor valszeg érdekel. Legfeljebb veszek mellé egy DX-et, és variálom, melyiket viszem. -
Lacerta
aktív tag
válasz -=RelakS=- #97809 üzenetére
Én ilyet vettem a gyeröknek:
https://goo.gl/dmws9s
Egyet előre, egyet hátra. Igen jó fényük van, de persze szélesen hordanak.
Beépített akku, mini usb töltés, 3 fokozat, külön kapcsolható epilepszia mód, memória.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #97811 üzenetére
[ Ezért van nekem akkus lámpa feltéve központi áramforrással és központi kapcsolóval. ]
Amit linkeltem, azt pont azért választottam, mert külön lehet beállítani a villogós és a folyamatos módokat, és meg is jegyzi, melyik fokozat volt utoljára bekapcsolva.
-
Lacerta
aktív tag
válasz hegyimorc #97817 üzenetére
Azért írtam 10-12 centit, mert inkább 10
Ebben az esetben oldalt fektetve, vagy hanyatt megy csak bele a gép. A váz szélessége a ~13 centi.
Hmmm, ezt talán túlélem.Az oldalzsebek 10x12centisek, kb 2 centi vastag cucc fér bele.
Az pont frankó, belefér a power bank amiről a gps loggerek mennek. A hálós zsebbe meg a teló, amiről a zene megy a fülembe.
Köszi!
Tapasztalataid szerint mennyire merev / teherbíró? Mennyire megbízható a rögzítése?
A tiédhez ( már ha megválsz tőle ) milyen tartozékok vannak, és milyen állapotban van? -
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #97818 üzenetére
Megér ennyit?
2.100 Ft-ot úgy, hogy a postás odaadja a kezedbe? Ezt neked kell tudnod. Nekem megérte.
Annyival jobb az akkuja vagy a fénye, mint az 1-2 dolláros akkus lámpáknak?
Ezt is neked kell tudnod. Amit linkeltél, abban 20mA-es diszkrét ledek vannak, ebben meg egy jó nagy COB.
Klipszes is, csőre is lehet fogatni, elég tisztességesen össze van rakva, normális anyagokból, módválasztós, memóriás, adnak hozzá szilikon pántot és USB kábelt is.
Még a legkisebb fokozaton is elég erős fénye van, ha úgy hozza a balsors, gyalogláshoz, szereléshez teljesen jól használható ( nyilván a fehér fényű ).[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Sziasztok,
Váltó görgő ügyben kérném a nálam tapasztaltabbak véleményét.
Eddig siklócsapágyas, később acél gördülőcsapágyas váltógörgőket használtam. Most beruháztam egy szett kerámiacsapágyasra, próbaképp.
Amit észre vettem, a kerámia csapágyaknak elég jelentős axiális játéka van. A belső gyűrű a külsőhöz képest elmozdul tengelyirányban . Emiatt, a két gyűrű oldalirányban szögben el tud érezhetően is fordulni, a görgő "billeg".
Az acél mélyhornyú golyóscsapágyasok, amiket eddig használtam, új korukban mind hézagmentesek voltak, és amikor ennyi billegést összeszedtek, kopottnak minősítettem és cseréltem őket.
A két csapágynál az axiális játék amúgy azonos ( 11 illetve 12 század mm ), tehát nem selejt, hanem ilyennek vannak gyártva ( mint ahogy acél csapágyaknál is léteznek a szokásosnál tervezetten nagyobb és kisebb hézagúak ).
Viszont ettől még nekem ezek nagyon kotyognak.Az egyik kérdésem az lenne, hogy kerámia csapágyaknál normális az ilyen növelt axiális hézag, vagy nem belevaló a csapágy? Okoz ez nekem gondot váltásnál, vagy jó így, használjam bátran?
A másik kérdésem: Deore hátsó váltóm van, hosszú kanállal. Gyárilag 11-11 fogú görgőkkel volt/van szerelve.
Lenne értelme az alsót kicserélni 13-asra ( fizikailag van hely, még lehet hogy a 15-ös is bemenne )? -
Lacerta
aktív tag
válasz bringasisti #126043 üzenetére
Köszi, azt tudom én is, hogy nem szükséges, 110-120 mikron elmozdulás a középvonaltól jobbra-balra nem számít.
Ami zavar, az a billegés, amit egyúttal okoz.
Azt nem tudom, hogy kerámiacsapágyas görgőnél normális-e? -
Lacerta
aktív tag
válasz bringasisti #126050 üzenetére
Kerámia csapágyat nem csak magas hőmérsékleten használnak, hanem nagy fordulatszámokhoz is, vagy ahol korrozív közegben üzemel, vagy ahol nagy merevségre van szükség, vagy villamosan szigetelni kell / elektrokémiai korrózió veszélyével kell számolni, vagy nincs kenése.
Előszeretettel használják percíziós szerszámgépekben, ott pl. inkbb az előfeszítés, de minimum a 0 hézag a kívánatos.
Az elmélettel tisztában vagyok.
Ezek, amiket vettem, egyébként - ha kiszámolom a radiális hézagot - C0 ( normál ) tűrésűek. De mivel csak egy csapágy van a görgőben, ez is soknak tűnik.Én olyasmire gondolok, hogy mivel egy csapágy van a görgőben, és a mélyhornyú golyóscsapágyak nem nagyon komálják a nyomatékterhelést, a kerámia anyag sajátságai miatt nagyobb hézagot ( C0 ) kell alkalmazni, mint acél csapágyaknál ( C1 ) hogy ne menjen nagyon gyorsan tönkre. Esetleg az anyag sajátságai miatt, a feszültségek csökkentésének érdekében kerámiánál más a pálya profil, ami nagyobb axiális- és szöghézagot eredményez.
Neked van ilyen görgőd?
-
Lacerta
aktív tag
válasz bringasisti #126064 üzenetére
Ó, így mindjárt más!
Megyek, meg is etetem a saját gyűjteményemet az irodamalaccal, és aztán utánuk küldöm a diplomámat.
-
Lacerta
aktív tag
válasz bringasisti #126081 üzenetére
Hibásnak érzem magam, hogy nem emeltem ki a kérdés során, hogy nem elvi síkon érdekel, mert abból képzettnek tartom magam.
Megvallom, olyan válaszokat vártam, hogy "Nekem volt már sok, ezek mind ilyenek, ne foglalkozz vele", vagy "Hát ami eddig nálam járt, az mind hézagmentes volt, a tiéd valami gagyi lehet".
Mindemellett köszönöm, hogy reagáltál.Közben úgy gondoltam, köhögök én rá, beépítettem a két görgőt, meglátjuk, élesben hogy szólnak. Legfeljebb soha többé nem veszek kerámia csapágyast. Vagy nem ilyet.
Így érzésre nem billegnek jobban, mint a gyári siklócsapágyasok, de most a lebontott acél golyóscsapágyas görgők még ~4500 km után is kisebb szöghézaggal futnak, pedig már rendesen mutatják az anyagkifáradás jeleit. -
Lacerta
aktív tag
válasz 6030D #126130 üzenetére
Igen, a váz 26" mtb, de inkább valami trekking-cc szerű a bicaj. Keskeny, aszfaltos gumik, sok-sok kütyü és tartozék felpakolva.
Kora tavasztól késő őszig hajtom ( régebben egész évben, de most családi okok miatt a télire le szoktam tenni ), évi 2000..2500km közt teszek bele. Ennek úgy 80%-a aszfalt, a többi terep. Az aszfalt részét úgy kell elképzelni, hogy elég gyakran elver az eső, nem szoktam megállni miatta. A terepet meg úgy, hogy rendszeresen keveredek olyan helyekre, ahol beáll a kerék a villába a sár miatt / kerékagyig ér a pocsolya / nyakig ér a csalán.A cucc olcsó volt, aliról rendeltem, mint ahogy az előd fém golyóscsapágyasokat is.
A súrlódás kb. teljesen nem érdekel, mérnökként tisztában vagyok vele, hogy ilyen terhelésnél szinte mindegy, hogy min forog a görgő. A felhasználás módjából viszont adódik, hogy kap rendesen mindenből, ami árt.
A gyári siklócsapágyasokból rendszeresen kimosódott a kenőanyag a szezon végére, a labirint tömítések pedig felszedtek egy csomó szálas szemetet, amitől viszont tényleg elég rendesen be tudtak állni.
A fém golyóscsapágyas már egész jónak bizonyult, kivéve az élettartamát. Nem megy bele a kosz, nem tekeri fel a kóbor vaddisznószőrszálakat, viszont két szezon után úgy elfárad a futófelület a csapágyban, hogy olyan érzés kézzel forgatni, mintha finom homok lenne benne [ Mielőtt felvetődne a kínai cuccok minősége, megjegyzem, hogy még korábban volt itthon, boltban, drágán vett brandingelt görgőm, és az is ugyanezt hozta ].
A kerámiásat azért vettem, mert ilyenem még nem volt, és azt remélem, hogy jobban fogja bírni. Ennyi a magyarázat.@Hasaggymeg
Főképp hogy első dolgom volt telerakni szintetikus zsírral.
-
Lacerta
aktív tag
válasz 6030D #126199 üzenetére
Ez is ipari csapágy, becsületes 689-es méret. Teljesen csereszabatosak, a régi görgőimben ugyanilyen méretű acél porvédősök vannak, csak a koszorú kivitele más egy kicsit.
Kenőanyagot csak akkor tesznek a csapágyba, ha porvédős vagy tömített kivitel ( Z vagy RS ).
A nyitott acélcsapágyak szintén zsír nélkül kerülnek forgalomba. -
Lacerta
aktív tag
válasz 6030D #126203 üzenetére
Ki mondta, hogy nem tömített?
A két távtartó egyben porvédő szerepet is betölt!Az ipari csapággyártás nem a bicajosokról szól. Ezek szabvány termékek, mindenki olyat vesz, ami neki kell.
A ZZ és RS csapágyak úgy jönnek le a gyártósorról, hogy élettartamra vannak zsírozva. Muszáj, mert a user nem tudja maga zsírozni, szét kellene hozzá szednie, és ő nem azért vett karbantartásmentes csapágyat, hogy ezzel molyoljon. Azonkívül, mivel tömítettek, biztonságban van bennük a kenőanyag is. Nem szennyeződik, nem folyik ki. User megveszi, beépíti, örül, ha tönkremegy, szomorú, cseréli.
A tömítetlen csapágyakat advanced usereknek gyártják. Pl. olajkenéshez, vagy ahol lehet / kell rendszeresen újrazsírozni. Gyárilag csak konzerváló anyaggal eresztik be, hogy ne korrodáljon ( ha szükséges ). Mivel nincs, ami megtartja a kenőanyagot benne, és ugye nem tudni, a user mivel akarja majd kenni, ezért nincs is értelme megkenni.
Ha én versenybicajjal járnék, kizárólag aszfalton, és még veszteségfóbiám is volna, akkor ez a görgő tök jó lenne nekem úgy, hogy mondjuk minden 2-300 km után engednék be pár csepp olajat a porvédő résén. De azt is csak azért, hogy az esetleg bejutott port kidolgozza magából a csapágy, mert amúgy kenés nélkül is tök jól ellenne. A kerámiának ez nagy előnye, hogy minimális kenést igényel, vagy bizonyos esetekben még azt sem.
Rakhatott volna bele a kis kínai tömített kerámiacsapágyat is, de azok még ritkák és drágák is. Így meg eldöntheted, hogy inkább a hatásfok számít ( olajozod / szárazon használod ), vagy karbantartásmentesnek akarod ( zsírzás ).
Tömített acélcsapágynál nincs ilyen választásod. -
Lacerta
aktív tag
válasz 6030D #126209 üzenetére
Én is ezt kérdeztem itt a legelején, hogy vajon fog-e?
Ahogy mondtam, nincs nagyobb játéka, mint a gyári Shimano siklócsapágyasoknak.
Amúgy szét van borítva a gép, a görgőcsere csak nagyon pici mozzanata volt a szezonra való felkészülésnek. Nagyon remélem, hogy kikeletre kész leszek, és akkor tudok referálni.@Massmurderer:
Így van. Sőt, még ígyebb, bár vannak árnyalatok. A nagy hozzáadott értékű folyamatokat pl. igyekeznek megtartani a nyugati cégek, és egyelőre megy is nekik. Ezen a szinten is jelen vannak a kínaiak, de árban nem versenyképesek. Minőségben viszont már hozzák ugyanazt a szintet.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #126216 üzenetére
Jó rég megígértem, hogy beszámolok a kínai kerámia csapágyas váltógörgőkkel szerzett tapasztalataimról.
Íme.Két szezont bírtak. Ez kb. 4700km volt.
Az acél csapágyakhoz képest nagyobb csapágyjáték nem befolyásolta a váltást egyáltalán.Ugyanakkor.
Az első szezon végén karbantartáskor feltűnt, hogy nehezen forog a felső görgő. Szétszedtem, érdekes volt, ilyet még nem láttam.
Egy elég spéci szintetikus zsírral töltöttem fel összerakáskor. Ez a zsír a használat során a nyomás hatására polimerizálódott, és gyűrű alakban a futópályán öltött testet. Alig bírtam kiszedni. A csapágy ezt követően ismét tökéletesen működött, semmilyen kopásnak nem volt jele.A következő szezonra - okulva a tapasztalatokból - rendes lítiumos zsírral töltöttem fel a csapágyakat. A szezon végén az alsó görgő tökéletes állapotban volt. A felső görgő alu koszorúja ugyanakkor lelazult a csapágyról, és kotyogósra kopott. A csapágy maga hibátlan, de koszorú nélkül csak fidget spinnernek jó.
Summázva: nem rossz a cucc, tartós is lehetne, csak jó lenne egy olyan kivitel, ahol nem alu a koszorú, hanem nylonból van a csapágyra préselve.
-
Lacerta
aktív tag
válasz xy.zsolt #206904 üzenetére
Semennyit, de nem is volt szempont.
Kb. 18 kiló a bicaj menetkészen, plusz az útipoggyász.A karbantartásmentesség és az élettartam lett volna a lényeg.
Az acél csapágyas váltógörgőket nem kell piszkálni szezonban, de két szezonnál többet egyik sem ment el, sem a márkás, sem a kínai.
A siklócsapágyas örök, mint a nyomorúság, van belőle 10+ éves párom, és még mindig jó, csak az meg hajlamos minden szutykot magába gyűjteni, szezonban is 2-3-4 alkalommal pucolni, kenni kell, mert különben beáll, mint a szög.
A kettő előnyeit szerettem volna ötvözni. Szép próbálkozás volt.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #206906 üzenetére
Az ötlet maga nem rossz, a kínai ott szúrta el, hogy az alu koszorú nem szoros illesztéssel volt feltéve a csapágy külső gyűrűjére, és hiába ragasztottam fel, a baromi kemény és merev külső gyűrűn a mángorló igénybevétel hatására így is kinyúlt a koszorú, és lelazult.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Ringman #206928 üzenetére
a lámpáknál a kínai lumen a fényerőt szorozza be min. 4-5-tel
Ez jellemzően az olcsó, noname kategóriára jellemző, eldobható nevekkel fémjelezve.
Egyébként a Maglite-on kívül kb. minden lámpa kínai, vagy kínában gyártatott.
Nézd meg, mibe fáj egy Nitecore, egy Acebeam, vagy egy Armytek. 1-nél lényegesen nagyobb szorzót fogsz látni az áraikban. Oszt' csájníz mind. -
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #206931 üzenetére
Ilyen méretben nem az akku az, ami döntően korlátoz, hanem a melegedés. A menetszél tényleg sokat segít, feltéve, hogy nem időzítős a visszaléptetés turbóból, hanem hőmérséklet alapján történik. BTW melyik fajta S2+-od van? I mean emitter/driver?
@Ringman: A 3 bar-osat...?
Oké, vettem. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #206946 üzenetére
A Convoy jó cucc. Az a filozófiája, hogy nem túl kifinomult, de olcsó lámpákat gyárt, elfogadható, stabil minőségben. Folyamatosan fejlesztenek, és odafigyelnek a userek visszajelzéseire. Ennyiért ezt tudja, és nem hazudik.
-
Lacerta
aktív tag
válasz ZolkoW #206957 üzenetére
Nekem sok éve van ehhez hasonló kivitelű tatyóm ( Lowepro ), akkor gyors a használata, ha elöl van a mellkasodon a táska. De úgy tekerni nem lehet. Hátizsákba tenni meg dupla macera, és sok helyet foglal.
Ha csak a gépet viszem alapzoommal, akkor a kormánytáskába teszem be, amikor több tartozékkal megyek, akkor megy a nagy Lowepro rendszerezős táska fel a csomagtartóra. -
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #206995 üzenetére
A tengely nincs axiálisan rögzítve a csapágyazásban, teljesen normális, hogy picit el tud mozdulni a csapágyak belső gyűrűjében.
Ha zavar, a nagyobb hézag oldaláról picit kopogtasd meg a tengelyt. -
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #206999 üzenetére
Nekem is ment bele víz, pedig direktben nem is folyt oda. Tönkre is ment, igaz, én már akkor észrevettem, amikor a csapágy kotyogni kezdett. Amit tanultam az esetből, hogy néha érdemes szétkapni-átzsírozni, illetve hogy cserélhető a csapágy, ha hajlandó az ember mókolni vele ( és akkor lehet beletenni rozsdamentest vagy kerámiát ).
@ZolkoW, Hasaggymeg: Nem azt mondtam, hogy lötyög, hanem hogy axiálisan nincs rögzítve ( alakzáró módon ). Nincs rajta semmi, leveszed a bal oldali hajtókart, és kihúzod a tengelyt a tányérral együtt a jobb oldal felé, így.
A csapágyon kívülről van egy műanyag gallér, ami porvédő is, és a belső gyűrű és a tengely közt hézagol ( a belső gyűrű nagyobb átmérő, mint a tengely ). Ebben a perselyben ül a tengely. Szoros, de kézzel el lehet csúsztatni.
Itt látszik elég jól, miről beszélek.Nekem összerakva kb. 0 a hézag mindkét oldalon ( tized mm, bankkártya nem megy mellé ), egyik oldalon a tányér pereme határolja az elmozdulást, a másik oldalon a hajtókar belső oldala.
Nem mondom, hogy mérnöki szemmel nézve jó megoldás, de hajtás közben tengelyirányú erő nem nagyon ébred. Ami esetleg igen, azt ez a műanyag betét felveszi ( meglepően kevéssé kopik ).[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #207015 üzenetére
Én háklis vagyok a kottyanásokra, amint érzem, hogy terhelésváltáskor van valami, azonnal nézem, honnan jöhet.
Sajnos ez a fajta középcsapágy olyan, hogy amikor elkezdett kottyanni, már szét volt rozsdálva a csapágy belseje. El lehetett volna kerülni pedig, ha szezon végén szétszedem, és átzsírzom, de úgy voltam vele, hogy karbantartásmentes. És ez így is van, abban az aspektusban, hogy élettartamra van kenve. Amíg nem megy tönkre a zsír benne, addig van az élettartama. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207021 üzenetére
A műanyag csavar arra való, hogy beállítsd a hajtókar pozícióját és merőlegességét a tengelyen, mielőtt a két rögzítő imbuszcsavart meghúzod.
Amikor azt meghúzod, akkor
- pontosan annyira tolja be a hajtókart a bordástengelyen, hogy a középcsapágy két műanyag betétjéhez képest az a néhány tized hézag legyen, amivel nem szorul, de nem is csúszkál el oldalra a tengely a középcsapágyban,
- beállítja merőlegesre a hajtókart, mert önmagában a hajtókar a bordástengelyen műszaki szempontból egy ponton történő megtámasztás, és kell még egy távolabbi pont a tengelyen, hogy a derékszög biztosított legyen.Axiális a rögzítés, ha 0 az axiális hézag mindkét irányban. Itt nincs ilyen, mert akkor folyamatosan súrolna/szorulna.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #207027 üzenetére
Axiális a rögzítés, ha 0 az axiális hézag mindkét irányban. Itt nincs ilyen, mert akkor folyamatosan súrolna/szorulna.
Bocsánat, helyesbítek, marhaságot írtam, valóban axiálisan rögzített, mert a porvédő/hézagoló műanyag a tengellyel együtt forog, tehát a csapágy belső gyűrűjén van megtámasztva, ergo nem tud súrolni a hajtókaron, legfeljebb a külső és a belső porvédő egymáson. Rég szedtem szét a sajátomat, most a videót nézve jöttem rá. valamiért az volt az agyamban, hogy az inzerthez képest elfordul a hajtókar, holott nem.
És a mélyhornyú golyóscsapágy képes tengelyirányú terhelést felvenni, a külső gyűrű pedig meg van támasztva a menetes perselyben.
A műanyag anyával tehát 0-ra kellene elvileg húzni a hézagot ( bár ahogy látom, ez nálam sem sikerült teljesen ).[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz ZolkoW #207029 üzenetére
Hülyeséget írtam, mert rosszul emlékeztem a szerkezetre. Még egyszer bocsánatot kérek.
Axiálisan is határozott a tengely ebben a középcsapágyban.A hajtókar és a porvédő közt lehet 0 a hézag ( feltámaszthat ), de én is látok pici hézagot ( lehet hogy csak odaképzelem ).
A "bankkártya melléfér" mindenesetre soknak tűnik a kollégánál, de lehetséges, hogy csak a műanyag előfeszítő csavar nem volt rendesen betekerve/megakadt a hajtókar és nem ment teljesen a helyére.A recézésen ( bordástengely ) nem tudja összenyomni a távtartót, mert azon csak a műanyag anyával húz ( minimális erővel ), és az nem a vázra, hanem a csapágyak belső gyűrűjére terhel ( onnan a külső gyűrűre megy a terhelés, majd a csapágycsészék menetére. A távtartó nem vesz fel onnan terhelést ).
A távtartót akkor lehet összeroppantani, ha a két csapágycsésze hézagolói közül marad ki valamelyik, mert akkor hosszabb lesz a távtartó, mint a középcsapágy helye a vázban, és te a vázig tekered a csészéket. A tengely nem kell hozzá.
Közben látom, te is szerkesztettél.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz ZolkoW #207034 üzenetére
Igen, ez igaz. Ha a bordázat elég hosszú, és a tengely végén még nem ül fel a műanyag anya.
@bszg@: Akár arra is. Esetleg a brigéciolt leöbíteni, vagy ha vízzel öblíted, akkor a vizet eltávolítani utána, hogy ne rozsdásodjon.De tisztításra a brigéciol vagy a petróleum hatékonyabb.
Esetleg, ha sűrű olajjal akarsz kenni valami szűk/nagy felületű/nehezen hozzáférhető hézagot, előtte felhígítod benzinnel. Váltó csapjait, V-fék tengelyét szoktam így kenni, igaz, én pertóleummal hígítok, de nekem abból van itthon sok. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207288 üzenetére
Pfff... Egy igazán erős lámpa már rég kettépárologtatta volna.
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #207325 üzenetére
Fogóval is kijön, ha van olyan otthon aminek a pofája befér és reteszel a bordázaton, de ez csak eseti és nem túl kifinomult megoldás.
-
Lacerta
aktív tag
válasz SpaceJam #207328 üzenetére
Vidd vissza nekik, ne sz*rozz.
Az akkunak csökken a kapacitása és a terhelhetősége hidegben, de ez nem indok, egy hátsó lámpának egyértelműen nincs akkora teljesítményfelvétele, hogy számítson ( arról nem is beszélve, hogy egy bicikli hátsó lámpánál teljesen üzemszerű, hogy hidegben használják, erre méretezni kell és kész ). -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207350 üzenetére
Mert egyik sem töltöttséget mér, hanem az akku feszültségét. Az meg sok mindentől függ, a töltöttségen kívül.
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #207362 üzenetére
B@sszameg, egy hete jött meg a csomagom tőlük.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207372 üzenetére
#207368 Lacerta...értesítő sem jött a késésről? Vigyázni kell a nem zöld kosaras cuccokkal, vagy lesznek, vagy nem.
Nem az a baj, időben jött, még a sárga kosarasok is, korrektek voltak.
Hanem hogy minden jóval olcsóbban van most ( és van is ) amiket megrendeltem.
A 30% nyilván kamu, mert megugrottak az árak az elmúlt héten, de egy jó 20%-ot spórolhattam volna a rendelésen.
Hab a tortán, hogy beteg a szervizesem, még csak hamarabb se lesz kész a bicaj.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
"the absence of lubrication and grease contamination through dirt ingress"
Erre a problémára mondjuk azért elég hatékony műszaki megoldások léteztek eddig is.
Az olajjal átitatott porózus hordozó sem újdonság, a szinterbronz siklócsapágyak évtizedek óta így működnek. Ami új, az a gördülőcsapágyban való használat. Magas fordulatszámon van előnye, mert kisebb az olaj ellenállása, mint a zsíré, és mégsem kell külön szivattyús kenés vagy olajfürdő ( eléggé steampunk lenne bicajon mindkettő. ). De egy kormánycsapágy vélhetően nem ér el akkora szögsebességet, hogy számítson, hogy olaj, vagy zsír van benne.nem értem olyan helyeken (meg pl. pedálokban) miért nem tűgörgős csapágyakat használnak
Pedig használnak, pedálban pl. a külső, terheltebb oldalon.Tényleg, a rajz szerint felmerül a kérdés, hogy akkor minek a golyók.
Ha jól megnézed a képet ( ami amúgy nem rajz, még csak nem is render, hanem egy demó csapágy fényképe ), látni, hogy a golyó legnagyobb átmérőjénél van egy hasíték a kosáron, és ott érintkezik a golyó a pályával.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207552 üzenetére
A zsírnak pont az a lényege, hogy ugyanazt tudja, mint ez a csoda polimer mátrix, csak
sokkal olcsóbbannem fix a formája. Ott is az olaj ken, csak a zsír esetében egy szappan hordozóban van elhelyezve.
Rendes csapágyzsírba olyan olajat tesznek ami szénné van adalékolva, és tökre mindegy neki, hogy körbefordul-e, vagy alternál.A dőlt betűs bekezdésben egyébként egyértelműen ezt írja: "a kenés hiánya és a zsír szennyeződése a kosz behatolása folytán".
Arra hivatkozik, hogy az ő megoldásuk azért jó, mert nincs hová bemennie a kosznak. Erre mondtam én, hogy erre azért vannak más működő megoldások is. Kezdve a 2RS csapággyal, a szimmeringgel, a Nilos-gyűrűvel, stb. Igaz, ezek más elven működnek, az a lényegük, hogy ne jusson el a kosz a csapágy belsejéig sem.
Nem mondom, hogy hülyeség, de annyit biztos nem ér, amennyire megpróbálják felhype-olni. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207555 üzenetére
Végül is az a lényeg, hogy 0 karbantartással hosszabb az élettartama, mint 0 karbantartással egy hagyományosnak. A különbözetet ( a karbantartás munkadíjában, vagy a ritkább csere költségében ) pedig az ő zsebükbe rakod be.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207558 üzenetére
...illetve hogy a mennyi, az milyen mértékegység, és hol számolandó földrajzilag?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest