Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szjoci
őstag
válasz Runner_fxr #14800 üzenetére
Amíg ki nem próbáltam egy normális mtb-t, addig nekem is jó volt a 30ezres teszkóbájk évekig... Addig azt gondoltam ezekről a 2-300ezres biciklikről (a millión felüliekről meg pláne) hogy szimpla parasztvakítás. Aztán ráültem egy ismerős montijára, és rádöbbentem hogy van jobb rugózású teleszkóp is mint az SR NEX 1000 () (ami egy fokkal jobb volt mint a lecserélt teszkós Logan rugós villának csúfolt valami), a váltás is működhet úgy mint az óramű, és a hidraulikus tárcsafék is "picit" jobban fog mint az én Logan márkájú V-fékem. Azóta eltapsoltam kb. 250k-t a jelenlegi montim építésére és nagyjából kezd összeállni a gép, úgy viselkedik mint ahogy szeretném. Mondom ezt úgy hogy én hobbi kerékpáros vagyok, de néha elgurul a gyógyszer és megyek neki a hegynek
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz szjoci #14801 üzenetére
Nekem "csak" 80k-s bringam van, de szerintem ez mint hobbikerekpar teljesen eleg. Ma is erre pattantam fel hajnali 5-kor es jottem a gyarba es delu ezzel fogok turazgatni, remelhetoleg kisut a nap . Tobbet nem adnek erte, nem versenybol uzom a dolgot igy felesleges lenne, nem kell annyira felteni, barmin atmegyek vele :p
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
-
szjoci
őstag
válasz Because #14803 üzenetére
Bevallom töredelmesen hogy amikor van egy kis szabadidőm (főleg éjszakás után amikor a lányom oviban, az asszony meg dolgozik) akkor egyből nyeregbe pattanok ha az idő engedi és tekerek akármilyen fáradt is vagyok. Ez lehet hogy nem hobbi hanem már-már függőség: öröm ráülni, na
-
lsebestyen
addikt
Ezek szerint, amit tavaly mentem egyedül síkon, legjobb volt 7,4 km az csak egy elfogadható minősítés ..
Egy könyvben találtam Lehet siránkozni, h mindenki szarszerk.: egyszer azért majd kipróbálom azt h csak erre a 12 percre ülök fel bringára, egy jó bemelegítést megelőzően.
szerk.2: Most nézem, h ekkor már betöltöttem a 20-at, szóval jó vagyok
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #14806 üzenetére
Deicide meg ne lássa.
-
deicide
veterán
-
Mansi
csendes tag
válasz lsebestyen #14806 üzenetére
Talán a Cooper-teszt alapján hittem először h ez futás, mondom
Ritka dolog h Viktorral egy kategóriában lehetek -
ludsimon
veterán
válasz lsebestyen #14806 üzenetére
Ez egy abszolút hülyeség.
Példa lehet 80 km/h-s totál hátszélben 50-60-s átlagot is tekerni.Ha valódi összehasonlítást szeretnél menj el a CSC-be egy teljesítmény diagnosztikára 21900Ft.
Ott megtudod az összes adatot ami fontos és ami mérvadó nem ilyen hülyeségeket.
Ha valaki 20 percig képes a 300W-ra az már igencsak jó eredmény. Kuszti 339 W-ot nyomott (ami 5,6 Watt/kg) legutolsó beszámolójában (ami persze nem mérvadó, mert versenykörülmények között többet tud az ember teljesíteni).Itt van ami mérvadó.
"To win the Tour de France you need to be able to hold 5.9 to 6.0 watts per kg for 30 to 45 minutes at a time, 3 to 4 times over the course of a 5 to 6 hour day in the mountains. Incredible freaks of nature."Egy átlag ember aki hobbi szinten csinálja szerintem teljesen elégedett lehet 4-4,5 w/kg-al 30 percre.
undefined
-
imyourfriend
őstag
válasz deicide #14812 üzenetére
Hátszélben eddig a rekordom 39km-en 1 óra 3 perc. Mely 37,1-es átlagra jön ki. És ez jelentős hátszélben volt, de mindegy mekkora a hátszél mert valamekkora ellenállás mindenképp van, a bringának is neked is. 33-34-et még egy darabon lehet tekerni, de felette már nem nagyon. Amúgy 10 fok környékén értem el ezt a teljesítményt még 1 éve télen.
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14813 üzenetére
Ekkor 5 napos volt az országútim.
Itt pedig kicsit több, mint 1 hetes.
Lehet azért hosszabb távon is 34 felett menni, idén ráedzek egy 36 feletti 100km-re.
És ezt egyedül, ha már ketten edzenek, még könnyebb a dolog.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Sherman
tag
Sziasztok,
Van aki február, március környékén Mallorca-ra megy bringázni? Szívesen csatlakoznék 1 hétre. -
imyourfriend
őstag
válasz deicide #14814 üzenetére
Én csak egyedül szeretek, de nincs sajnos annyi időm hogy a végletekig nyomjam, egyetem mellett meg főleg. Elég az a 33-34-es átlag 100-on pici hátszélben. De az már érezhető hosszabb távon is, viszont egyenlőre elég az hogy élvezem. Amúgy is míg acél vázon járok nincs miről beszélni, nem mintha egy carbon jobban menne de most ennyi van rá. 3 éve amikor nekiálltam komolyabban bringázni álmodni se álmodtam ilyen sebességekről. Eddig se pulzusmérő se semmi, később talán lesz. De az már nem hobbi, és én megmaradok a hobbi szinten hétköznapi emberként.
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #14812 üzenetére
Nem tartom valószínűnek, hogy 30-40 percig 400wattot képes vagy tartani mindenféle rosszindulat nélkül mondom.
Tour de France Power Data: Juan Antonio Flecha's stage 11 TT effort
The time trial was relatively short at 33km and was won by Tony Martin in a time of 36 minutes 29 seconds, an average speed of 54.27kph. It was one of the fastest time trials in Tour de France history.Flecha finished well outside the top GC contenders in 46th position, with a time just over 3 minutes slower. From the power data, we can see that he averaged 391 watts for the duration, with a max output of 921 watts. Vagyis 50,1 km/h átlag átlag 391 wattal 39 percen keresztül ami hihetetlenül sok.
TrainingPeaksItt olyan számokról beszélünk ami hozzánk viszonyítva fényévekre van.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
deicide
veterán
válasz ludsimon #14817 üzenetére
Én nem tudom, hány wattot tudok tartani, csak azt tudom, hogy tudok 30 percen keresztül 38-as átlaggal menni. Hogy az 90 kilós embernek hány watt, Te biztos ki tudod számolni. Én ezt a kalkulátort használtam.
Azt én nem mondtam, hogy 400w-ot le tudok adni, arra reflektáltam, hogy azt írtad, hogy egy hobbibringás 4-4.5w/kg-al 30 percen át már boldog lehet. És 90kg-os embernek a 4-4.5w/kg az kb 400w.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #14818 üzenetére
Én értem mit mondasz, de azt nem lehet kiszámolni, hogy mennyi a maxod és mennyit tudsz tartani 30 percen keresztül súlyból illetve sebességből. Ezt csakis teljesítménydiagnosztikával lehet kideríteni.
Ezek mind csak találgatások calculátorral.[ Szerkesztve ]
undefined
-
deicide
veterán
válasz ludsimon #14819 üzenetére
Nyilván ennél összetettebb a dolog, de logikailag nézve, azonos sebesség eléréséhez nagyobb teljesítményt kell leadnia egy 90kg-os embernek, mint egy 60-70kg-os embernek, lévén 20-30kg-al nagyobb tömeget mozgat.
Igazából a w/kg amivel bajom volt, az nem jó mérőszám, ha nem azonos súlyú emberekről beszélünk.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
fpeter07
veterán
válasz lsebestyen #14806 üzenetére
Ember legyen a talpán, aki eléri a kitűnő szintet. Én a gyenge kategóriával kiegyezek.
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #14820 üzenetére
Ez így van, több súly, több teljesítmény kell emelkedőn.
w/kg a hegyes szakaszokon mérvadó.
Minél könnyebb a személy, annál több watt jut 1 kg-ra, vagyis annál gyorsabb emelkedőn felfelé.
5,6w/kg-ot alapul véve egy 60 kg-os versenyzőnél 336W, míg ha ugyanezt a versenyzőt vesszük alapul, csak rádobunk +30 kg-ot akkor már csak 3,73W/kg (336w/90kg=3,73w/kg).
Már egy fél órás hosszúságú versenyen is hihetetlen sok időhátrányt jelent ez a különbség.Itt van a 2012-es férfi time trial eredmények:
46,4 km
Érdemes megnézni, hogy Fabian Cancellara és Bradley Wiggins szinte majdnem hasonló teljesítményt mentek, még is a könnyebb a gyorsabb.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14824 üzenetére
400 watt az tartòsan nagyon sok, pedálon mèrt adatokbòl ès megtett távbòl kell max es átlag teljesitmènyt számolni ebböl pedig kg/wattot, nem fordítva. Kalkulátor nettò hülyesèg ès a max output is, kiállva tudod csak elèrni ott pedig sok múlik a technikán ès a nagyobb testsùly kedvez is.
Keress egy edzötermet, ahol fèl misi korüli spinning brjngák vannak. A jobb tipusok kalibráltak, max es adott pulzushoz / sebessèghez rendelhetö teljesítmènyt jòl mèrnek. Egèsz nap lehet vele játszadozni egy 1000 ft-os napijegy áráèrt.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
válasz Zola007 #14825 üzenetére
Köszönöm, ez jó ötlet, keresek valami jól felszerelt edzőtermet, az lesz a legolcsóbb megoldás. Főleg, hogy amatőr szinten azért mindig van hová fejlődnie az embernek, a leadott teljesítmény is változik, pár havonta lehetneújra méretni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
ludsimon
veterán
A témával kapcsolatos pár videó:
Which is best: lighter bike or leaner body?
How To Climb Faster - Light Bike Or Light Body?undefined
-
cobranco
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Itt az erdélyi-bringatúránk utolsó része,….mondhatni,a maradék:
[Dél-Erdélyi Körkép 5.rész: Bánság 2013. /Romania/ HD 720p ]
Útvonal:
Oravita/Oravicabánya/-Gradinari-Tricvanul Mare-Lupac-Resita-Secu-Muntii Semenic-Valliug/Ferencfalva/-Garana/Wolfsberg/-Szörényordas/-Három Viz Tava-Brebu Nou/Temesfő/Túraútvonal-animáció:
[http://users.atw.hu/cobranco/terkepek/delerdelyt5.2013..html]
Kellemes időtöltést!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
szjoci
őstag
válasz anorche1 #14832 üzenetére
szerintem ez lesz az: VDO MC 2.0 WL
-
cobranco
csendes tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szjoci #14801 üzenetére
Igen, egyébként ez az egyik alap probléma a nem hozzáértőkkel, hogy azt hiszik tulajdonképpen a kerékpár az kerékpár, érzésre mi különbség lenne, hajtani kell az összeset. Úgy gondolják a drágább azért drágább mert erősebb, tartósabb és kibírja azt amit az olcsó nem, ez részben igaz is lehet, de az érzésre, a felhasználói élményre nem gondolnak. Egyébként ezt annyiból nem értem, hogy ha kicsit is belegondolnának ezek az emberek, maguk is rájöhetnének, hogy ha bármire gondolnak, legyen az telefon, tv, hifi, egy jó ruha, autó, motor, számítógép, maguk is biztos tapasztalták már, hogy egy minőségibb, drágább terméket jobb érzés használni és nem azért jobb érzés mert tudod, hogy ez drágább, hanem azért amit nyújt.
Egy kerékpáron is egy csomó alkatrész van ami mind befolyásolja az élményt.
Persze igazán a minőségi, össztelós mtb az igazi élmény. Ezekkel a kerékpárokkal lehet leghamarabb megéreztetni egy nem hozzáértővel, hogy miért is kerül az annyiba ellenben a 30 ezres teszkó szökevénnyel.Because: No ez meg a másik eset, amikor azzal érvelnek, hogy neki csak hobbi célból kell nem versenyre.
Nekem se versenyre kell a kerékpár, én is csak hobbiból tekerek, de szeretek 5-10 métereket ugratni és 50-60-al erdőbe csapatni lefelé, köves, gyökeres pályán. Erre egy 80k-s kerékpár totálisan alkalmatlan. Ha újban gondolkozom 500-600 ezertől indulnak azok az össztelós montik amik már erre alkalmasak.
De például ha hobbiból szeretnék mondjuk xc versenyen indulni, oda egy 250-300 ezres merev monti már elegendő lehet. Érzed a különbséget? Tehát a lényeg az, hogy milyen stílusban bringázol, nem az a lényeg, hogy verseny vagy hobbi célű. Neked aki aszfalton teker melóba, tök fölösleges sok százezres bringa, egy átlagos trekking bőven elegendő 80k-ért.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14839 üzenetére
Sok országúti carbon gépet látok, gondolkoztam is már rajta. Viszont nem tud egyszerűen elragadni. Diákként nem látom értelmét kiadni 400-500ezret egy carbon szettre hogy használjam 3 hónapot majd eltegyem. Nem beszélve hogy járok olyan helyeken is ahol leütnek róla, ha nem fényes nappal kerekezem arrafelé.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14840 üzenetére
Nem is kell akkor olyat venni, egy jó minőségű alu országúti is bőven jó hobbi szinten. Ha meg majd keresőképes leszel még vehetsz carbon gépet.
Ha új gépet akarok venni, akkor 500-600 alatt nem tudom megúszni az enduro-t, de egy jóféle Allmountain se olcsóbb, ez van.
Persze mivel a szakmában dolgozom, nyilván nem kisker áron veszem meg, de ha nem lenne rá lehetőségem mert más lenne a munkám, akkor meg megvenném kiskeráron, mint ahogy vettem is régebben.[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz imyourfriend #14840 üzenetére
egy acélvázas singo-s országútival is csodákat lehet azért művelni .-) pld egy puch longohamp-pal szemezgettem régebben .-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
imyourfriend
őstag
Nekem egy saját építésű puch vázam van 531-es reynolds csövekkel. 2x9-es sebesség, sunrace R90-es karokkal 105-ös első tiagra hátsó váltó. RB450-es fékekkel és 105-ös 2 tányéros integrált középrésszel valamint 9-es ultegra sorral, mavic akksium race kerékszettel. Igaz hogy mindig állítani kell a paripán, mármint fékeken, néha kis váltóhangolás ilyesmi. Szeretem amikor úgy be van hangolva ahogy szeretném és jól gurul. Sokan mondják szar stb ne állítgassam, nekem bőven megfelel, és nem kések el sehonnan sem vele mert hobbira van.
szerk: Ez is ugyanúgy megadja az élményt és az élvezetet mint bármelyik más paripa.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14843 üzenetére
Félreértés ne essék, ha okosan vannak válogatva az alkatrészek akkor egész baráti áron lehet jó gépeket építrni. Én se vennék újat, csak most eldöntöttem , hogy 27.5-ös endurot akarok, 26-ból jóval olcsóbban kapnék, tele a használtpiac. 27.5 az még ritka mint a fehér holló.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14845 üzenetére
Később én is újat szeretnék, de ezen tanultam meg hogy kell országútival közlekedni, és amíg nem dolgozok ahogy mondod, addig megfelel. De utána is meg fog felelni mert 70-ért nem adom tovább, ráadásul az egyik legkényelmesebb acél váz a cikkek szerint az 531-es csövekből készült darab. Valahogy úgy veszem észre a drágább darabok jobban tarjták az áraikat, elképzelhető hogy 27,5-ösnél is így van ez.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #14839 üzenetére
értem én és örülök, hogy vannak emberek akik ezt meg is engedhetik maguknak. nekem marad a bicósút és a környező települések romútja, 30 évesen már nem vágyom összetörni magam
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest