Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14151) lsebestyen válasza ---Lasali--- (#14147) üzenetére


lsebestyen
addikt

Köszi! Acél vázas bringa mennyire bírja a görgőzést?

(#14152) ---Lasali--- válasza csabi94 (#14150) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ki cserélem, ha kerítünk valahonnan bele való rugót. Az ilyenek beszerezhetősége a legjobb.. :U

(#14151) lsebestyen
Az bírja a legjobban.

(#14149) imyourfriend
Igen ezek baromira idegesítő dolgok. Árakról sokat lehetne beszélni, hogy mi miért kerül ennyibe. De a mostani áremelések tényleg rettenetesek. 280 ezerért olyan MTB ket árulnak, amiken nincs egy értékelhető precíz alkatrész. De ha visszanézel a múltba, pl a múltkor akadt a kezembe egy baromi régi xfaktoros KONA katalógus, bele volt írva pár nagyker ár, meg ajánlott kisker ár. Na azokhoz képest meg szinte még mindig jó áron lehet kapni bicikliket. Akkor a shimano-sugino-weinmann felszereltségű biciklikért kértek 300 ezer felett, és akkor még többet ért a forint!
Viszont nézegettem egy pár velotrades katalógust is. Ugye ők forgalmazták a shimano -t, most meg már paul lange a neve. És sok sok évig nem emeletek árat, 10 éve is ugyan úgy 40 ezer volt egy XT hajtómű, aztán 2007 körül meg még olcsóbb is lett, 2007 be lehetett kapni full XT -s meridát skarebbel 300 körül nagyon komoly ma is legjobb alu vázakat utolérő hfs vázzal, az iszonyú jó vételnek számítana ma, még nagyker áron is. Ma egy ilyen kerékpár 600 körül kezdődik.
Szóval ez évekig nem mentek fel az árak, majd most az utóbbi 2 évbe rettenetesen, plusz jött az árvíz, stb, ami miatt a shimano még rátett egy lapáttal.

[ Szerkesztve ]

(#14153) csabi94 válasza lsebestyen (#14151) üzenetére


csabi94
őstag

En az aluvazassal kiallva tekerek, szoval szerintem az acelnak is mindent kell birnia. :)

(#14154) lsebestyen válasza ---Lasali--- (#14152) üzenetére


lsebestyen
addikt

+ Csabi, köszi! Holnap felhívom hátha még meg van neki.

(#14155) deicide válasza csabi94 (#14153) üzenetére


deicide
veterán

Kiállva gyilkolod a technikát? :DDD
Tessék csak szépen ülve, combból. ;]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#14156) csabi94 válasza deicide (#14155) üzenetére


csabi94
őstag

Úgy szoktam többet, de valahogy a hegymenetre + sprintre is kell készülni... :DDD

(#14157) imyourfriend válasza csabi94 (#14153) üzenetére


imyourfriend
őstag

Nekem egy 531-es reynolds csövekből készült acél puch vázam van, na az bír mindent. :) Tegnap meghajtottam mentem vele 15km-t és 32-es átlag jött ki oldalszélben. Viszont 3szor megcsúszott kanyarokban így el is tettem télire a paripát, idebent pihen már a szobában. :)

(#14158) deicide válasza csabi94 (#14156) üzenetére


deicide
veterán

Érdekes, de én hegyre sem szeretek kiállni, amikor Tomival és Dudussal mentünk egy karikát, ők is csodálkoztak. Úgy mondta Tomi, hogy kiállva sebességet veszít az ember, ha ülve haladsz felfelé, akkor gyorsabb tudsz lenni, de akkor nyomatékból kell tekerni, míg kiállva a saját súlyod is segít. De azért majd én is próbálgatom, melyik jobb.

imyourfriend: a virsligumit én is eltettem tavaszig, már csak a Fitness-t hajtom és az MTB-t. Az előbbivel én is mentem tegnap egy 1:30:38-as 50km-t, hogy a havi endomondo challengbe kerüljön valami értékelhető. :)

[ Szerkesztve ]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#14159) anorche1


anorche1
őstag

Csütörtöktől én is országútis leszek :DD :C

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#14160) ludsimon válasza ---Lasali--- (#14148) üzenetére


ludsimon
veterán

Mi a véleményed a Shimano ST-5703-ról? Ugyanez? :(

Szerk.: Fékváltókarok és az alkatrészbeszerzés:

Lehetetlen találni hozzá, kell venni egy rosszat amiben nem az a rossz és onnan áttenni.
Én ilyen gumit akartam venni a régi RX100-hoz, de megdöbbentem mikor mondták, hogy hehe inkább vegyek az ST-5703-hoz, mert 2 évig gyártják utána off. :((

[ Szerkesztve ]

undefined

(#14161) Solad válasza csabi94 (#14153) üzenetére


Solad
őstag

Gorgon kiallva? :Y Sztem 2 perc alatt vagnam taccsra a vazat

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#14162) ---Lasali--- válasza ludsimon (#14160) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ugyan ez sajnos. Arra lennék kíváncsi a legújabbak milyenek.

(#14163) Szakbarbár válasza deicide (#14158) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Egyszer próbáld ki ezt az utat: Pilisvörösvár - Pilisszentkereszt
Vagy kérdezd meg Toomy-t hogy milyen, ő tudni fogja ;]

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#14164) Runner_fxr válasza imyourfriend (#14149) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Egy csúcskategóriás kerékpárt, csúcskategóriás autóhoz vagy motorhoz lenne értelme hasonlítani, nem holmi 15-20 éves családi bevásárlókecskékhez, már ami az értéküket illeti. :)
Volt szerencsém, Európa egyik piacvezető carbon alkatrész gyártó üzemében dolgozni. Itt: carbotech.at
Bár itt kerékpár alkatrészt nem gyártottak, autókhoz és motorokhoz gyártottak különböző carbon karosszéria elemeket. A carbon alkatrészek gyártása bizony drága! Azért drága mert nem lehet teljesen robotizálni, kell hozzá az emberi munkaerő is, ami jócskán megdrágítja. Persze nyilván meg van rajta a haszon, de egy bonyolultabb karbon alkatrészen nem kis munka van. Mondok egy példát. Én carbon diffusort készítettem m-es bmw-hez és porsche gt2-es szárnyat, ezen alkatrészek elkészítése a következő volt. Egy számítógép vezérelt gép kivágta, nyers carbon szövetből és üvegszálas szövetből a megfelelő méretű darabokat.
Volt egy negatív szerszám amibe ezt be kellett nagy gonddal ragasztani, úgy hogy szépen felvegye a formát, ne legyen levegős, az első réteg karbonszövet keresztszálai szépen párhuzamosan fussanak, mert ez látszik kívülről, ha meghúzod akkor hullámos lesz ami esztétikailag ronda. Olyasmi ez mintha egy 1m széles matricát kéne egy 3d-s alakzatra úgy ráragasztani, hogy ne legyen levegős, persze a carbon szövet fel is veszi a formát, csak óvatosan húzod le a védőfóliát és úgy apránként ragasztod be. Ezt gép nem tudja megcsinálni, reggeltől délelőttig ragasztgattad a rétegeket, majd jött egy fólia réteg, amit ha elrontottál, maradt valahol egy levegő buborék akkor a kész alkatrész is mehetett a kukába. 1 ember 8 óra alatt 2 alkatrészt tudott megcsinálni, amikor már belejöttem 3-4-et, de 2 volt az elvárás.
Amikor megvolt a carbon és üvegszálas szövet beragasztás és fólia is, jött az hogy beraktad egy présgépbe, ami nagyjából 120 fokon nagy nyomáson készre sütötte az alkatrészt. Amikor kivetted az alkatrészt ment egy csiszoló műhelybe, ahol szintén emberek, levegővel hajtott különböző vágóeszközökkel levágták róla felesleges részeket, ami a nagy nyomás alatt kifolyt belőle. Ez egy olyan műhely, ahova csak légmentesen záródó overálba és gázmaszkban szabadott bemenni, a levegőztető rendszer a plafonról nyomta be a levegőt és a padlón szívta el, hogy ne álljon meg a szén és üvegpor! Épp ezért gázmaszk nélkül a tüdőd súlyos károsodásokat szenvedne. Majd amikor ez megvan ment a kézi csiszoló műhelybe, ahol a felületen megfolyt gyantát, (mivel műgyantával van átitatva a carbon és üveg szövet is) szintén emberek egy pormaszkban finom csiszoló papírral lecsiszolgatják. De óvatosan mert ha túlcsiszolod, kuka az alkatrész. Majd ha kész, kapott egy felületi védő lakkozást, ami ellenállóvá tette és szépen nézett ki. Tehát 1 alkatrészen dolgozott 3-4 ember, akiknek az alap kezdő havi bérük 2000 euró körül van. Akik régebb óta ott voltak, tapasztaltabbak, 3-4 ezer/ hó körüli fizukat kaptak. Ezenkívül a nyers carbon szövet se olcsó, plusz hűtőkamrában kell tárolni mert tönkremegy, de így is 1 hónapig lehet felhasználni. kerékpár vázakat nem csináltam, annak a folyamatát pontosan nem ismerem, de az se lehet gyerekjáték. Ebben az üzemben ahol melóztam, készítettek kb 250-30 féle alkatrész, a világ legnagyobb szuper sportkocsi gyárainak (Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Bugatti stb.)
Készíttet pl ducati alkatrészeket, ami nagyon érdekes volt az a Ducati 999-hez carbon váz, ennek az ára 4-5 millió forint végfelhasználói áron. :) Illetve itt készül a Forma1 Redbull teljes karosszériája is. Szóval láttam ezt azt a carbonról. :)

Egyébként mi az üzletben ahol most melózom, ilyet adtunk el nyáron 450-ért, teljes ultegra szett carbon váz+villa: [link]

[ Szerkesztve ]

(#14165) ludsimon válasza ---Lasali--- (#14162) üzenetére


ludsimon
veterán

Akkor gyorsan eladom tavasszal és veszek egy másik bicót.. :Y

undefined

(#14166) csabi94 válasza ludsimon (#14165) üzenetére


csabi94
őstag

Mintha ilyen egyszerű lenne bármit is eladni... Azért nem kell parázni, annyira nem gáz a helyzet, nekem pl. szerintem elkopva nincs, csak a sokmindentől elkorhadt egy rugó. :D

(#14167) imyourfriend válasza Runner_fxr (#14164) üzenetére


imyourfriend
őstag

Az szép hely, és szép bringa. Ha lesz még nyáron előfordulhat hogy vevő lennék egyre. :B :P

(#14168) Tüzi válasza ---Lasali--- (#14152) üzenetére

tudod, az az igazság, hogy most már egy hónapja itt vagyok, és kezdem átértékelni ezt a drága-nemdrága dolgot.
szóval a dolog ott kezdődik, és talán ott is ér véget, hogy azért a bicóért amit vettem, itt egy (azaz egy darab) hétig dolgozik valaki egy átlagos (vagy kicsivel az alatti) munkahelyen. 40 órát... nem százat.
de ha csak minimálbét kapsz, akkor is két hét alatt megvan az ára. 40 órával.
otthon minimálbérrel mennyit kellene dolgoznod érte? heti 70-80 órával három-négy hónapig?

te is tudod, hogy a magyar piac nem piac, és a magyar vásárló-réteg lófasz... ráadásul az áfa, béfa, tréfa... ennyi
már ausztriában is leszarják, hogy egy komplett shimano szett felment 500euróról 700-ra, vagy 700ról ezerre, hát még németben, franciában, angol-szászról ne is beszéljünk.
ja, és ők piacnak számítanak.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#14169) ---Lasali--- válasza Tüzi (#14168) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Értem én amit mondasz, de ettől még ez nem segít rajtunk, azokon akik itthon vagyunk. Nekünk ugyan úgy ég a fejünk az áremelésektől. Jönnek be az ügyfelek a műhelybe és mikor meghallják hogy a lenyúlott 9 es rendszerre kell venniük új láncot meg sort, és összeadom hogy az 17 ezer ft, akkor hívhatom a roham mentőt. Míg ugyan ezt 2 éve megkapták 10 ezer alatt.
Ma is hogy el tudjunk menni biciklizni 4 en, valakinek kellett adnom ajándékba egy félig meddig lenyúlott 10 es láncot, mert mikor megvette a srác a biciklit volt munka, most nincs, 10 es szett meg nem megy el a végtelenségig.. ha ilyen állapotok közt él az ember, nehezen fogja fel hogy a világpiacot nézve nem drágák a dolgok, ha átlátja a dolgokat ha nem.

[ Szerkesztve ]

(#14170) Tüzi válasza ---Lasali--- (#14169) üzenetére

Értem én is :)
Az a baj, hogy erről se mi (ti), se a gyártó nem tehet. Bár a gyártó talán kicsit.
Ez egy-az-egyben "az elmúlt 30év' ", és a "Lehúzom bt." nagykerek.

Itt olcsók az alkatrészek, kell valami? :)

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#14171) csabi94 válasza csabi94 (#14132) üzenetére


csabi94
őstag

Hátha valakit érdekel: most úgy néz ki, hogy átmenetileg meg lett csinálva, a rugó vége letört, de erőltetve sikerült újból beakasztani, és most stabil. Kérdés, hogy meddig... [link]

(#14172) Tüzi

ha érdekel valakit pár újabb kép

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#14173) ludsimon válasza csabi94 (#14171) üzenetére


ludsimon
veterán

Adjál neki egy kis zsírt és nem lesz gond vele. :K

Tüzi:
Engem érdekel, nyugodtan jöhetnek a képek! :)
Amúgy mi alapján választottál? Nekem is Ausztrália lenne ha mennék valahová. :) USA nekem sose volt szimpi. Anglia meg túl esős.
Németül, franciául meg nem tudok. :D

Amúgy ez a Sports-tracker nagyon rossz. Ajánlom a Stravat, + Instagrammal összekötve és akkor ugyanúgy beteszi a képet, nagyon jó dolog és sokkal jobb a Strava. :K Itt vagyok, vegyél fel, érdekelnek a képek. :D
Egyedül mentél ki, vagy bnővel/feleséggel/gyerekkel?

[ Szerkesztve ]

undefined

(#14174) Gyufaaa válasza Tüzi (#14172) üzenetére


Gyufaaa
veterán

:C Atyagatya. Szívesen áztatnám Én is a magamott... :C Jöhetnek képek még. Csajokról is! :DDD

(#14175) csabi94 válasza ludsimon (#14173) üzenetére


csabi94
őstag

Szokott kapni ilyesmit, csak a sok só... :)

(#14176) Zola007 válasza ---Lasali--- (#14169) üzenetére


Zola007
veterán

Nekem is jött egy mondta egy barátom nyáron mikor szóba került a téma, hogy majd s3ggre ült mert a 3 éves - egyébként napi szinten nyúzott - bringáján elkopott a sor és lánc, ezért cserélni kellett, szerviz cakkom puder megcsinálta 15-ért + átnézés, szokásos karbantartás.
Mondtam neki, hogy örülj hogy csak ennyi volt, pislogott is nagyokat :Y

Pedig nem keres rosszul debreceni viszonylatban (170 nettó tája), bár ezzel már Nyugat-Mo-n is kiröhögik, nemhogy Ausztriában

(#14172) Tüzi: meg tudnám szokni :)

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#14177) rétisün válasza Zola007 (#14176) üzenetére


rétisün
veterán

"bár ezzel már Nyugat-Mo-n is kiröhögik"

igen? hát, akkor zalaegerszeg még nem nyugat-magyarország :(

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#14178) Runner_fxr válasza ---Lasali--- (#14169) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Tudom, hogy a véleményem sokaknak nem szimpatikus, ám én még is úgy gondolom, hogy ahelyett, hogy az ember azon rágódik, teljesen fölöslegesen, hogy ejj de rossz itt az élet, inkább szedje a sátorfáját és menjen gazdagabb országokba munkát vállalni, amennyiben neki ez az életszínvonal nem kielégítő. Régen gépfegyverrel őrizték a határt, akkor ez valóban nem volt egy könnyű alternatíva, de manapság az Unióban csupán nyelvtudás kérdése az egész és a kutya nem akadályozza meg, hogy bárki (18-50 között) elinduljon valamerre munka vállalás céljából.
Persze én megértem azokat akik úgy gondolkodnak, hogy sok minden ide köti őket és nem akarnak máshova menni, de akkor el kell fogadni a helyzetet, mivel az itteni helyzeten változtatni úgy sem lehet. El kell fogadni, hogy gyarmat vagyunk, nem véletlenül nincs itt is euro, így lehet egy országot kifosztani, játszani a pénzükkel ahogy másnak tetszik. Bár egy afrikai országhoz képest még mindig sokkal jobban élünk, vagy háborús övezetekhez képest. :) Tudom, hogy ez sovány vigasz, de ez van.

Én is voltam külföldön dolgozni, még is hazajöttem 2 okból, kaptam itthon egy jól fizető állás ajánlatot, ezenkívül valóban hiányzott is ez az ország, meg az ismerősök. Viszont most megint úgy néz ki, hogy dobbantanom kell, mert gondok vannak, de ez esetben már úgy indulok el, hogy véglegesen, mert abban a korban vagyok, hogy komoly döntéseket kell hozni.

Nálam egyébként kizárólag Ausztria és Németország jöhet szóba hosszútávon, máshova nem mennék.
Talán még Franciaország, de franciául nem tudok és nincs is türelmem neki állni franciát tanulni. :)

Azzal egyébként nem értek egyet, hogy a kerékpárok túl drágák lennének, szerintem rendben van az áruk. Régen, a 90-es években sokkal drágább volt a jó kerékpár mint manapság. persze akinek csúcs gépek és alkatrészek kellenek, az ne csodálkozzon, hogy drága.

[ Szerkesztve ]

(#14179) szjoci válasza ---Lasali--- (#14146) üzenetére


szjoci
őstag

A hajtóművet mindenképpen kompletten lecserélem 9-esre. Pénzem a teljes hajtás-váltás cserére most nincs, de mondjuk ha a többi alkarészt nem cserélném (CS-HG20 11-34 fogaskoszorú CN-HG53 lánccal, SL-M430-as váltókarok) és vennék valami komolyabb hátsó váltót is (pl. RD-M772), elviselnék egymást a cuccok, vagy inkább gyűjtögessem a lóvét és cseréljem egyszerre majd az egészet?

[ Szerkesztve ]

(#14180) Runner_fxr válasza szjoci (#14179) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A hajtómű tányérok azért jóval többet kibírnak mint a lánc és a sor. Tehát ha egy már kicsit használt hajtóműhöz veszel új láncot, sort, semmi gond nem lesz. A hajtómű tányérjait akkor lehet hamar elkoptatni, ha sz@rrá nyúlt lánccal használod sokat.

Egyébként ha már cserélsz mindent, én ezeket ajánlanám: Sram X9 9s. vagy Sram X7 9s.
Sram X7 trigger 3X9 s.
Én még az x7-est is szívesebben használom mint az xt-t.

[ Szerkesztve ]

(#14181) Zola007 válasza rétisün (#14177) üzenetére


Zola007
veterán

kaáli intézet, implantációs csoport
szóval azért nem utcaseprő, de már ausztriában is 800 felett kapna ugyanezért

#14180) Runner_fxr : kiállás eszi még rendesen, múltkor tárgyalták az egyik mtbr fórumon

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#14182) szjoci válasza Runner_fxr (#14180) üzenetére


szjoci
őstag

Ez is benne van a pakliban, de csak váltóra lenne most pénzem. Rendesen tudná működtetni az alivio váltókarja?

(#14183) Runner_fxr válasza szjoci (#14182) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem, a sram hátsó váltónak más a bovden húzása mint a Shimano-nak. Sram váltókar szükséges lesz a Sram hátsó váltóhoz. Sram váltókar viszont a Shimano első váltót kezeli, mert ott megegyezik a bovdenhúzás.

[ Szerkesztve ]

(#14184) imyourfriend válasza Zola007 (#14176) üzenetére


imyourfriend
őstag

Szerintem is örüljön, főleg ha nem tudja maga szervízelni. :P Régebben keríettem egy connex 904-es láncot 8000 forint környékén és feltettem a bringára, Szombathelyen is elég sokba kerül a szervíz bár megfizethető ha az ember nem akarja összepiszkolni a kezét. 3 év alatt elkopott az még jó arány, láncot évente vagy félévente cserélem km-től függően. Sor még az első van rajta igaz már 10ezret futott. :)

(#14185) Teasüti válasza Solad (#14161) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Mi olyan nagy szám a görgőzésben? Talán nem üzemszerű használat?
Hogy is van általában, a hátsó tengelyt rögzítik állványhoz? Hmm...
Épp nem rég olvastam itt, hogy léteznek szabadonfutó görgők is, az nem lehet rossz hatással a gépre. :K

(#14186) Runner_fxr válasza Zola007 (#14181) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Van egy ismerősöm, Ausztriában kerékpár/sí szervizben dolgozik. 2500 euro a havi fizetése. :)

[ Szerkesztve ]

(#14187) Teasüti válasza rétisün (#14177) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Erre délnyugaton se számít rossz fizunak. :P

(#14178) Runner_fxr
+1
Kerékpár árak is rendben vannak, már ami a kommutereket illeti. Valóban régen is legalább egy havi fizu volt egy normális kerékpár, amit használni is lehetett. Persze nem a mai minimálbérből kell kiindulni, de azért már ez az összeg is elegendő lehet a belépő kategóriához.
A nagyobb kategóriák meg sport eszközök azokhoz illő árakkal is, azon sem csodálkozom.

Persze a laikusok rögtön azzal jönnek, hogy abból a pénzből autót lehet venni, meg motort.
Csak éppen azt felejtik el, h azok közlekedési eszközök és nem sport eszközök. Próbáljon meg egy robogóval, vagy hétköznapi autóval lejönni a hegyről, vagy rallyzni! :P
A sport célú autóknak is meg lehet nézni az árát... Akkor arra mit mondana az ember, h ennyiből már palotát lehet építeni? ;]

[ Szerkesztve ]

(#14188) ludsimon


ludsimon
veterán

Vicces, de általában igaz, hogy mindig az mondja, hogy ha nem tetszik kívül tágasabb akinek 250k+ felett van a nettó fizetése. :D Annak hogy lenne fogalma minimálbérből hogy lehet kijönni pluszban? Sehogy.. Inkább mínuszba.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#14189) Runner_fxr válasza Teasüti (#14187) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Így van. Alapvetően külön kell választani az átlagos, alap szintű felhasználásra szánt bringákat és a felsőbb kategóriákat, amikor ár/értékről kezdünk el beszélni.
Lehet azon rugózni, hogy mi kerül egy bringában mondjuk 1 millióba, de átlag embernek ezzel nem is kell foglalkozni, őt ez semmiben nem érinti, mivel az ő hobbi felhasználására akár 50-60 ért is lehet új bringát venni, amit még azért csóró, Magyar fizetésből is ki lehet gazdálkodni. :)
Ha valakinek azért a belépő kategóriánál több kell, mert komolyabban gondolja, az sem akkora gond, mert 250 körül, jó minőségű SLX/Deore szintű gépek vannak, elfogadható villával. Ezekkel akár hobbi versenyzés is lehetséges.
Én 94-ben 120-ért vettem a GT-t. Jó minőségű cro-mo vázzal, marzocchi olajpatronos villával, teljes LX szettel és canti fékkel. Akkoriban egy átlag havi bér 20 ezer ft körül volt, ez annak a hatszorosa volt akkor!
Ez mai értéken kb 600 ezer ft. Ehhez képest ma sokkal komolyabb technikát kapunk kevesebb mint a feléért. :)
A csúcs gépek és alkatrészek meg drágák, a versenyzés komolyabb szinten mindig is drága volt, ha nincs szponzor, ez a legtöbb sportágban így van.
Én régebben nagyon szerettem motorozni, volt Yamaha R6-os motorom, egy jó minőségű Metzeler gumi garnitúra 100 ezer ft volt, amit egy nyár alatt elkoptattam. És az csak a gumi.
Nem érdemes kerékpárt motorhoz és autóhoz hasonlítani.

ludsimon: Gondolom rám céloztál. :) Én végigjártam a fos melókat elhiheted, dolgoztam Magyarországon 80 ezerért, 12 órát, multinál, évekig, és úgy bántak velem mint egy darab sz@rral.
Én is sokat siránkoztam és szenvedtem e miatt, de rájöttem, semmi értelme, jobb nem lesz tőle.
Most se keresek nagyon sokat, sokkal többet is érdemelne a munkám. Az ismerősöm ezért amit itthon csinálok 2500 eurót kap Ausztriában. :) Siránkozás helyett inkább utána megyek, annak több értelmét látom. :)

[ Szerkesztve ]

(#14190) Solad válasza Teasüti (#14185) üzenetére


Solad
őstag

Az hogy a bringa fixen van rögzítve a görgőben, és az összes oldalirányú terhelést a váz veszi át/nyeli el. Na most kiállásnál ezek az erők jóval nagyobbak, nem beszélve arról, hogy ha kiáll, akkor óhatatlanul dönti is az ember a bringát valamelyest. Nem hiszem hogy egy aluváz ezt szeretné (karbonon nem nem is igen szoktak görgőzni szvsz, bár a fene sem tudja).

A szabadgörgő persze más tészta :)

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#14191) imyourfriend válasza Solad (#14190) üzenetére


imyourfriend
őstag

Carbont nem nagyon használnak erre, megfelel egy régebbi acélváz is mivel fix görgőnél nincs olyan sok veszteség a váz tekeredését illetően. Bár én nem nagyon hiszek ebben a carbon mizériában, oké hogy jobb meg könnyebb meg ésatöbbi. Viszont csak nyáron használhatom pár hónapban és jobban félteném mind az acélt.

(#14192) Solad válasza imyourfriend (#14191) üzenetére


Solad
őstag

Nyilván sokkal sérülékenyebb, ellenben rengeteg előnye van, és nem csak a súlya. Alapvetően a legfőbb az az, hogy az erőhatásoknak megfelelően lehet a szövetet rendezni, így megoldható hogy az anyag pontosan olyan irányban legyen erős/merev ahogyan arra szükség van.

Más iparágakban ennél még tovább lehet menni, pl. korcsolyáknál (vagy akár bringás cipőknél) a hőre lágyulás tulajdonságával a standard cipőket is testre lehet szabni, és akkor még nem beszéltem a formára készítésről.

Ezek persze nyilván nem a kocabringásoknak vannak kitalálva, bőven felső kategória :)

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#14193) ---Lasali--- válasza szjoci (#14179) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Jók ezek, fog működni szépen. Jó teljesen ez az új alivio váltókar is, jobb mint a 8 as alivio volt szerintem.
A sramos összeállítás is jó az X9 es hátsó váltóval.
Shimano - Sram váltók és váltókarok pedig egymással nem kompatibilisek, de a különböző láncok, sorok megtűrik egymást.

(#14194) gameroboy


gameroboy
csendes tag

Sziasztok!

Tanácsért fordulnék hozzátok.
Olyan problémám lenne hogy a Gepida alboin 300-as cross trekkingemen nincs csomagtartó felfogatási lehetőség.Arra gondoltam hogy a támvilla aljára mindkét oldalon készítenék egy furatot.
Ide gondoltam:

Vélemény?
Én félek tőle hogy menet közben elreped a váz a 115kg pillesúlyom alatt. :)
Köszönöm!

(#14195) Runner_fxr válasza gameroboy (#14194) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én a helyedben biztos nem fúrnám meg a vázat, lehet kapni olyan csomagtartót ami a nyeregcsövet fogja meg egy gyors zárral: [link]

[ Szerkesztve ]

(#14196) ---Lasali--- válasza gameroboy (#14194) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Az hagyján hogy kigyengíted vele a vázat, bár ha eléggé a hegesztés felett fúrod meg onnantól már csak támasztó szerepe van a támvillának, bár ezen ott van a tárcsafék ami azért csavarja előre fele! De nincs ezeknél olyan falvastagság, hogy a bele vágott menet megtartson komolyabb súlyokat. Ki fog fordulni belőle egy idő után a csavar.

(#14197) sanzi89 válasza gameroboy (#14194) üzenetére


sanzi89
addikt

Én biztos nem fúrnám meg. A gyorszár felett az a kis lyuk nem menetes? Illetve van olyan csomagtartó, amit bilinccsel lehet rögzíteni a hátsó támvillára, esetleg gyorszárra vagy a fent ajánlott nyeregcsőre. Nem a legjobb megoldás, de biztos hamarabb választanám, mintsem megfúrjam a vázat.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#14198) Runner_fxr válasza ---Lasali--- (#14196) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Épp ezért jobb ötlet a tárcsafék rögzítés a láncvillán.

Mintha a tárcsafék rögzítésnél az alsó csavar alatt is lenne egy lyuk.

[ Szerkesztve ]

(#14199) sanzi89 válasza sanzi89 (#14197) üzenetére


sanzi89
addikt

Itt egy konkrét példa is.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#14200) ---Lasali--- válasza sanzi89 (#14199) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Na ez a jó! Bilincse is alu, nem lemez, erről még el tudom képzelni hogy tart rendesen.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.