Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
hoffman_
nagyúr
akkor fogyaszt annyit, ha helyesen van írva: 70Wh azaz wattóra amúgy az a 70W önmagában a pillanatnyi teljesítményfelvétel.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
deicide
veterán
Persze, de még olyan izzóval sem találkoztam, amire Wh lett volna írva, lehet, hogy összezavarná az embereket. Olan, mint a Ft/kg a boltban, sokan nem tufják értelmezni, hogy egy olcsóbb termék nem feltétlen olcsóbb, ha a Ft/kg árat nézzük.
+SoulRiever- hogy nem csúszol le arról a nyeregről? Olybá tűnik, hogy olyan szögben áll, mint egy éppen felszálló utasszálító.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
hoffman_
nagyúr
igen, tök igazad van, most, hogy megint felmerült, utánaolvastam, szaklapban is, tiszta katyvasz az egész kW - kWh - Joule témakör ha úgy írjuk, ahogy te, akkor azt zömmel megértik az emberek
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
SoulReaver
veterán
Próbáld ki, hogy hegyről/dombról jössz lefelé, így beállított nyereggel
Am, ritkán ülök rajta, csak "dísz"
SoulReaver
veterán
Sry, vacak a netem....
[ Szerkesztve ]
(#15157) Runner_fxr válasza SoulReaver (#15152) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Jó kis gép ez, én is nagyon szerettem a stinky-t, 2 is volt. A másodikon Dope system is volt, rc3 villa + roco wc tag. Nagyon jól dolgozik ez a váz, baromi jó gép, egyetlen egy baj van vele, hogy nehéz mint a sár.
(#15158) SoulReaver válasza Runner_fxr (#15157) üzenetére
SoulReaver
veterán
Van benne anyag az fix Szerencse, hogy nem vagyok gramm mániás, de 19kg -ra jött össze, amikor kész lett Sajnos csak 66 rcv-t találtam hozzá+fox vanR tagot, de ez még képlékeny.. Nagy ugrásokat szereti, követeli...
deicide
veterán
Mondjuk ha csak kiállva tekersz, valóban mindegy, hogy merre lejt. Abból indultam ki, hogy én felfelé is szoktam haladni, oda nyilván nem jó ez a setup, lejtőre igen.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
SoulReaver
veterán
Egyébként városon keresztül mentünk most, nem egészséges a prosztatának ez a nyereg póz... ülve kellett pár helyen végig menni, mert Debrecenben a hókotró csak legenda...
(#15161) Runner_fxr válasza SoulReaver (#15158) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Én se vagyok gramm mániás, de ez a súly már sajnos alkalmatlanná teszi am/enduro használatra, pedig gondolom nem véletlenül van rajta első váltó rögzítési lehetőség. Freeride-ra jó az biztos, a lapos fejcsőszöge miatt még dh-ra is jó.
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Elnézést hogy beleszólok, de véleményem szerint így nem megállapítható egy átlag felhasználónál a leadott teljesítmény. Jóskabá felül a kerékpárra beállítja hogy milyen nehezen tekerje a gépet, eljut 50km-ig, majd beállítja könnyebbre és eljut 200km-ig. Viszont az adott árammennyiséget mégsem termelte meg, amire szüksége volt. Örülök hogy egyre többet gondolkoznak ezen, mert görgőzni szeretnék én is de úgy hogy hasznosan görgőzzek. Ne feleslegesen hogy elnyelje a dörzshajtás az erőm. Szóval szerintem ki kell tapasztalnia mindenkinek saját magának hogy miként tudja leadni a legtöbb hasznos teljesítményt leggazdaságosabban a szervezete számára.
lsebestyen
addikt
Holnap lánc csere, kedvenc programom
amúgy nem...
-=RelakS=-
veterán
Akit esetleg még érdekelnek NiMH töltők: Lidl-ben láttam 8 csatornásat: 4db AAA/AA, 2db AAA/AA/C/D, 2db C/D (ezek alatt van a 4db AAA/AA), 2db 9V
4500 pénz
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
hoffman_
nagyúr
nem olyan rossz az, én gumit cserélni se szeretek jobban a fékbeállítás az egyetlen, amivel úgy, ahogy elszöszölök, az a 2 perc nem a világ
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Moric
aktív tag
Komoly fizikai magyarázat helyett röviden, a W a teljesítmény mértékegysége, a J és a Wh (3600J=1Wh) a munka mértékegysége.
Érdekesség képen: 1cal=4,1868J. Elméletben egy tábla csokival kb. 8 óra 45 percig tudna üzemelni a tévéd.
Ha jól számoltam.
zoo8800
veterán
Klassz gép
rip and tear, until it is done
#48525824
törölt tag
Mar joideje feknelkuli fixivel tolom es nem volt balesetem ugy, hogy nem az idiota autosokon mulott sokszor a helyzet, van fenn sok videom, ahol autosok hibaja miatt kell elkerulni a balesetet. Erdekes modon en meg ott se okozok bajt, ahol nyolcvanmillio gyalogos a kerekparuton szlalomozik. Pont azert, mert mindig van menekuloutvonalam. Eddig egyszer tortem meg rendorautot, de az is az o hibajukbol tortent. Es nem divatbol van fixim.
Solad
őstag
Nem kerültél még olyan szituációba hogy nem volt menekülőútvonalad? Én már igen, most lesz a negyedik térdműtétem...
Amíg a közlekedésben nem egyedüli résztvevő vagy, addig előállhat olyan helyzet ahol nincsen.
Nem beszélve arról, hogy meggyőződésem, hogy hiába nem a te hibádból adódik a balesetveszélyes szituáció, egy esetleges ütközéskor ugyanannyira (sőt..) hibás leszel a kerékpár nem megfelelő felszereltsége miatt
Olyan dolog ez valahol, hogy hiába mondja valaki hogy ő még sosem karambolozott részegen, pedig gyakran vezet úgy...
(Még mielőtt nekem esne bárki is, nem flamekeltésnek szánom, puszta ellenvélemény volt)
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
#48525824
törölt tag
Mindig van menekuloutvonal, max. en serulok. Mindig a masok biztonsagat veszek figyelembe, utana az enyemet. Meg nem ideztek be a rendorsegre az ugy miatt, de valszeg a prizma hianya miatt kapok birsagot, majd meglatjuk. Rengeteg olyan kerekparost latok akinek hiaba van 2 feke, nyolcvan prizmaja, vakito vilagitasa, dolongelnek, megbizhatatlanul kozlekednek, jardan suhannak, kerekparuton nem tudjak melyik a menetirany szerinti sáv. Ezert sem megyek kerekparuton, max. ha a bringa muszaki allapota valamiert kifogasolhato.
Elfogadom az ellenvelemenyeket, foleg, hogy a tied nem fikazas volt. En igy kozlekedem, tudok igy biztonsagosan haladni es nem gyokkettovel szoktam, hanem eleg temposan. Sok necces helyzetem volt, ajtonyitas, centizes, motorossavon ember kiszall autobol, buszos letol az utrol. Volt sok olyan helyzet ahol ha van fekem tuti azt hasznalom es elszenvedem a balesetet, igy fixivel pedig a menekuloutam mentett meg.
Fixivel nagyjából ugyanannyi esélyed van fékezni (bár még kicsit több is, mivel pedálállástól független a fékezés fixin), mint egy kontrás géppel, csak jobb a hatásfok. Márpedig kontrás gépeket előszeretettel használnak a retro-menő, városi divatbringás szerencsétlenek, csak ők jó eséllyel bringázni sem tudnak, ellenben aki fixivel nyomul, annak rendszerint van némi tapasztalata.
Szerk.: (nem konkrétan neked válasz, csak a témához.)
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
szjoci
őstag
Szerintem blokkolt kerékkel hosszabb a fékút mintha fékeznéd akár kontrás fékkel is.
Runner_fxr
Ármester
Én nem fikázásnak szántam, csupán szintén elmondtam a véleményem a témával kapcsolatban. Én már önmagában a városi kerékpározást sem tartom egy túl biztonságos dolognak, Budapestet alapul véve. Lehetne ez egy jó dolog is, rendes kerékpárutakkal és kevesebb autóval, de sajnos jelen állapotában ez nem kerékpározás. Számomra a kerékpározás az egészségről szól, meg a kikapcsolódásról. Nem arról, hogy szívom a tüdőmbe a sok mocskot, amitől károsodik az érrendszer és a szív is, hanem pont, hogy friss levegőt akarok oda juttatni és erősödni. Nyilván mindenfajta kerékpározásban benne van egy esetleges sérülés lehetősége, de a városi bicajozásban fokozottan benne van. Én kizárólag az erdei kerékpározást tartom egészségesnek és biztonságosnak Magyarországon. Visszatérve a fixire, elhiszem, hogy szereted és tetszik, azt is elhiszem, hogy tapasztalt vagy és jól kezeled, ettől még fék nélkül kerékpározni nem okés. Mi van akkor ha az összes menekülő útvonalon van valami akadály? Én is láttam azt a fixis kerékpáros filmet, még ott is volt, hogy nem volt menekülő útvonal, pedig egy jó nagy mese volt az a film.
Én továbbra is azt gondolom, hogy ez divat, fölöslegesen viszed vásárra a bőröd és másokét is. Olyan nincs, hogy te vagy a superman és te aztán soha és semmilyen körülmények között nem csinálsz balesetet a fék nélküli kerékpároddal, mert az agyad egy szuperszámítógép ami a másodperc tört része alatt eléd vetíti a lehetséges menekülő útvonalat és te sohasem hibázhatsz, na ne vicceljünk már.
És mielőtt félreértesz, én egyáltalán nem a fixit mint kerékpárt tartom rossz dolognak, lehet nekem is tetszene egy zárt pályán, ahova eleve kitalálték, nekem azzal van bajom, hogy kivitték a közlekedésbe.
[ Szerkesztve ]
zoli03
őstag
Azt nem értem, hogy neked miért egyenlő a fixi a fék nélküli kerékpárral. Nekem is fixim van, és van rajta első fék, így teljesen megfelel a KRESZ-nek. Általában sose használom, de ha vészhelyzet van, akkor jól jön az első fék.
Amúgy én úgy érzem, egyáltalán nem biztonságtalanabb, sokkal jobban érzem a biciklit így, mint mikor SS volt.
Runner_fxr
Ármester
Én idáig még nem láttam olyan fixit amin rendes fék is lett volna, talán ezért. Egyébként a csak első fék is baleset veszélyes, első és hátsó is kell.
-=RelakS=-
veterán
NEM felel meg a KRESZ-nek!
A KRESZ előírásai szerint két darab függetlenül működtethető fékkel kell a kerékpárt felszerelni, így pl a csak kontrás masinák sem felelnek meg a KRESZ-nek.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
(#15177) imyourfriend válasza -=RelakS=- (#15176) üzenetére
imyourfriend
őstag
Első fék és fix hátsó fogaskerék, tehát autómatikusan hajtja a pedált, szerintem így gondolta. Személy szerint 20-25km/h felett tartom veszélyesnek az ilyent. Mert ha nincs rajta kézi hátsó fél akkor csúsztatva áll meg a bringa, amely kidobja a hátsókereket (esőről nem is beszélve, ott maga a kész veszély szerintem) persze más bringákkal is el lehet esni és karambolozni ugyanúgy ha az ember nem tanulja meg használni a kerékpárt. De 20-25 alatt a fixi is lehet kezesbárány ami azt illeti.
hoffman_
nagyúr
Akartam rendelni popec fixit tegnap amcsiból, nagyon durva markat talaltam. 99 ropiert olyan gepuk van, hogy a Csepel sírva rohanhat ki a világból. Ja es free shipping. Ofkorz a rendelésnél derül ki, hogy us only, amugy vam meg szállítás dragabb mint a gép, 450 helyett 1040 dolcsi. Nem lesz US gépem. Pedig de beleeltem magam
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
#48525824
törölt tag
Nekem a hungarian az alap tempo olyan 30-40 kozott van motorossavban, esoben is. Akkor ugy figyelek az elottemlevo index nelkul sorolo barmokra, hogy tudom, hogy kb. keptelenseg megallni skiddel.
Semmi baj a fixivel kozlekedesben sem, eleg sok fixisnek ott az elso fek, boven eleg, hidd el, foleg varosban. Fek nelkuliek meg nem vagyunk olyan sokan es azert mi tudjuk, hogy fek nelkul vagyunk es okosan csinaljuk. En pl. nem tolom bele magam pirosnal a gyalogosok koze a zebran, eleg sok outis es mtb-s viszont igen, altalaban mindig beerem oket, tehat nemertem miert jo nekik, de ilyenkor ki a veszelyesebb?
[ Szerkesztve ]
Runner_fxr
Ármester
Ha már van egy városi bringád, miért nem inkább egy mtb-ra gyűjtesz? Persze te tudod.
maummamut: Veszélyes az is aki átmegy a piroson, meg az is aki fék nélkül kerékpározik, különbséget tenni fölösleges, felnőtt emberek vagyunk, senkinek sem azért van a feje a nyakán, hogy az inggallér fel ne csússzon rajta. Gondolkodjunk előre, mielőtt bajt csinálunk.
Én többet ehhez a témához nem tudok hozzáfűzni.
[ Szerkesztve ]
hoffman_
nagyúr
arra gyűjtök nem mellé gondoltam, helyette. jó eséllyel tudtam volna 1:1-ben váltani. csak amikor kitaláltam, még nem vágtam a 600 dolcsis vám+szállítás kombót, mert nem volt egyértelmű
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Runner_fxr
Ármester
Ha megérzed a monti ízét, lehet jobban megszereted mint az aszfaltos suhanásokat. Nem csak az a tökös dolog ha egy fixivel száguldozik az ember, mutatok én neked akár a Budai-hegységben is olyan pályát, hogy férfi legyen a talpán aki ott tempósan lejön.
Hármashatár hegyről lefelé van egy útvonal, 60-70-es tempót simán lehet jönni az erdőbe.
[ Szerkesztve ]
hoffman_
nagyúr
mint már mondtam régebben, én mtb-al kezdtem, sok évig csak egy cross country gépem volt nem igazán lehet összehasonlítani a kettőt, én amondó vagyok, hogy egy valamirevaló bringás, ha belekóstol az egyikbe, akkor jó eséllyel megfogja, és utána nem vagy ez lesz, vagy az, hanem ott kezdődik a el "basszus, és a következő bringát hova tegyem" témakör
nem viccből épül második gépnek. ha ennek a helyére szerettem volna, akkor már meglehetne. sőt, tavaly kezdtem el gondolkodni azon, hogy kéne egy országúti gép is idővel
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
fpeter07
veterán
imyourfriend
őstag
Ha tudod hogy nem tudnál megállni ott a baj. Én mondjuk elő sem veszem esőben hóban az országútit, kanyarodni nem lehet vele normálisan nem hogy manőverezni. Mikor fent kerekeztem nekem is olyasmi volt, városban könnyebb tartani mint országúton. Csak józsef körúton kellemetlen mikor bedugul a forgalom és visszapillantók között kell manőverezni 44 széles kormánnyal.. Országútinál mégiscsak ott van hogy hátsó fék is a kezedbevan, nehéz megtanulni de tudni lehet nagyjából hol a határ ahol még nem csúszol meg és fog is rendesen a fék. Fixre tett hátsó lánckerekesnél meg mindig farol a gép, ezt nehéz kivédeni véleményem szerint.. Meg sok kellemetlenség érhet vele még szárazon is azt hiszem.
hoffman_
nagyúr
44-es kormánnyal már bőven jól lehet siklani a visszapillantók között
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
szjoci
őstag
Átfutottam rajta de nem találtam olyan dolgot ami az ellenkezőjét bizonyítja. Vagy nem tudom mi volt a célod ezzel a linkkel
zoli03
őstag
Bármilyen országúti féket fel lehet rakni, ha jó a benyúlása, az meg szerintem rendes féknek számít. Hátsó féknek ott a fix hajtás. Legtöbbször az egész út alatt nem is skidelek, első féket se használok, csak ellentartok. De első fék nélkül én se mennék ki az utcára, felelőtlennek tartom, akiknek nincs a biciklijén. Szerintem a fixi egyáltalán nem arról szól, hogy nincs fék a biciklin.
Amúgy szerintem városban is hasznos a fixi, nem csak pályára való. Sokkal jobban figyelek a forgalomra, mert ha lehet, inkább nem fékezek, előre gondolkodok. A biciklit jobban érezni, kis sebességnél sokkal könnyebb irányítani, a fékem alig kopik. Tetszik, hogy nem lehet abbahagyni a tekerést, akkor is tekerni kell, ha már elfáradtam, és SS-en pihentetném a lábam.
#15176 -=RelakS=-: elöl van fék, a hátsó kereket is tudom fékezni, tehát az is féknek számít, független az elsőtől. Teljesen megfelel a KRESZ-nek, az semmi mást nem ír elő a fékről.
#15177 imyourfriend: elég jól érezni, hogy mikor megy ki a hátsó kerék (de első fékkel és ellentartva eddig mindig sikerült megállnom, ha muszáj volt). Én szinte csak esőben szoktam skidelni, akkor legalább nem kopik a gumi, meg igen jól csúszik (persze ahol kevés autó jár) . Na ott nagyon jól meg lehet tanulni, hogy mikor akar kimenni a hátulja, meg igen élvezetes csúszó hátsó kerékkel kanyarodni, meg akár 100 métert skidelni lefelé a dombon, közben meg megtartani a biciklit (de ilyet forgalomban nem csinálok).
-=RelakS=-
veterán
elöl van fék, a hátsó kereket is tudom fékezni, tehát az is féknek számít, független az elsőtől.
Erről szerintem a rendőrt nem győzöd meg :]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
zoli03
őstag
Nagyon nem érdekel, mivel nincs pontosabban meghatározva, muszáj elfogadnia, minden kötelező felszerelés rajta van a biciklimen, úgyhogy másba se tud belekötni, ha nem tetszik neki a hátsó fék.
hoffman_
nagyúr
ha bele akar kötni, mindenbe bele tud, ha nem rosszmájú, akkor nem fog semmibe. van annyira pontatlan a meghatározás, hogy ez a személyi játék benne legyen.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Runner_fxr
Ármester
Nem mindegy, hogy xc vagy am/enduro. Két külön világ. Persze nem vagyunk egyformák, de nekem a bringázás a mtb. Azon belül is az enduro.
hoffman_
nagyúr
nem ugyanaz, ez tény. nekem viszont nem ilyen egysíkú a tekerés fogalma, nyitott vagyok
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Runner_fxr
Ármester
Épp ezaz, hogy egysíkú inkább a városi, aszfaltos tekerés. A montizás ami izgalmas és nem egysíkú, ezért szeretem.
-=RelakS=-
veterán
A hajtómű az nem fék. Ilyen alapon mondhatnám, hogy van motorfékem, leszarom, ha az autómon tönkremegy a fék.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
hoffman_
nagyúr
amíg ilyen aljas módon akarnak lehúzni, addig engem pont nem érdekel, hogy a hátsó fékre mik a pontos hatályos előírások, úgyse fogom használni, különben utolérne
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-=RelakS=-
veterán
hehö? Kerékpárút hirtelen vége, a hídon told a bringát?
Kedves, hogy csak gyalogoknak építették, aki meg bringázik, az szarjon sünt...
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
zoli03
őstag
Amit linkeltél, abban sem írják, hogy milyennek kell lennie a féknek. Hol van az meghatározva, hogy egy eszköz nem láthat el két funkciót? Sehol. Ennyi erővel a kontrás féket se kéne elfogadni, ugyanúgy a hajtókarral fékezek.
Az autós példa rossz hasonlat, ott alaposan túl van biztosítva a fék, nem megy tönkre egyik pillanatról a másikra.
-=RelakS=-
veterán
Akkor meg leszedem a fékeket, minek az? Lerakom a lábamat, a sarkammal is le tudom a bringát fékezni. Ki mondta, hogy a cipőm csak a lábam takarására való, fékezésre nem.
Éérted?
A kontra meg pont rossz példa, mert a hátsó agyba bele van egy fékező szerkezet építve => fék.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
zoli03
őstag
A cipős példa azért nem jó, mert nem az első és a hátsó kerékre hat, és nincs felszerelve a kerékpárra se (ha már az előbb belinkelted a KÖHÉM rendeletet).
Szerintem meg a kontrás példa meg pont, hogy jó, a fixin is a hátsó agyat lassítom vagy állítom meg, csak nem az agyban van a fékező szerkezet. Ha úgy veszem, a hajtómű nem számít, meg a lánc se, ha egyik tönkremegy, a kontrással se tudsz megállni.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- Elado jbl 200tws bluetooth fullhalgato!!!!
- Fallout 76 DIGITÁLIS KÓD XBOX SERIES/ONE/PC
- Eladó PS4 játékok
- ACER PredatoR Triton 16" 3.2k 165hz Intel Core Ultra9 32GB DDR5 2TB NVIDIA RTX4070 8GB,beszamitas is
- AKCIÓ!!! A tökéletes GF! MSI GF63 Thin 11UD i7-11800H 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Ti Gar:2024.08