Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14101) Bandus99 válasza Bandus99 (#14077) üzenetére


Bandus99
őstag

Sziasztok!

Ebben #14077 tudna valaki segiteni? Tudom teljesen mas dimenzio, mint ahol ti jartok, de hatha vki ismeri ezt a szintet is.

Koszonom
Bandus99

Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben

(#14102) gonger


gonger
senior tag

Sziasztok,
Idén ha jön a jó idő, párommal szeretnénk biciklizni. Igazán 10-12 éve vidéken bicajoztunk, most Bp-en élünk, tehát valami városi minimalista stílusú bringára gondoltunk - de a kínai műanyag minőségű tescós ajánlatoktól távol tartanánk magunkat- Csepel Royal stílusban megfelelne, de őszintén szólva fejenként 100 ezret nem szeretnénk kerékpárra költeni.
Elképzelhető, hogy 50-60 körül összerakjanak nekünk régi vázból, de minőségibb anyagokból egy-egy bicajt? Munkába vagy kocsmába járni kellene, esetleg hétvégén kirándulnánk a közelbe.
Voltam már néhány boltban, ahol mutogattak hiper-szuper vázakat, meg ilyen-olyan agyakat, de sajnos nem értek hozzájuk és nem is tudom mire kell figyelni és a beszélgetés végére mindig 100 ezer feletti árak jöttek ki 1 bicajra. Ezért gondoltam arra, hogy használt régi vázból kellene indítani ezt a projektet.
Tudtok esetleg olyan helyet javasolni Budapesten, ahol tudnak nekem segíteni az építésben?

(#14103) lsebestyen válasza gonger (#14102) üzenetére


lsebestyen
addikt

Szerintem vegyetek használtan, pl bikemagon, jobban kijöttök. Ha pedig nem nagyon értetek hozzá, biztos van vlmi ismerős aki tud nektek segíteni a vásárlásnál. 50ért már korrekt bringát kapni használtan. Ha pedig ott hagynátok bolt előtt, stb, akkor érdemes venni egy jó fajta u-lakatot vagy láncot, h még sokáig élvezhessétek :) .

(#14104) ---Lasali--- válasza Bandus99 (#14101) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

7 es menetes racsniba nem hiszem hogy találsz 28 asnál nagyobbat, ami nem mega rage, vagy hasonló néven futó hirtelen nagyobb lánckerekes sor lenne. 7 es kazettásba van 32 es, hogy 34 es van-e nem emlékszem.

(#14105) ludsimon


ludsimon
veterán

Tud valaki olyat, hogy a sports-trackerről és/vagy a telefonról hogyan tudom (symbianos) kinyerni az összes adatot anélkül hogy mindet egyenként exportálnám???

Kerestem a telefonon gpx, tcx-et de nem ilyen formátumban tárolja, hanem a sports-tracker symbianos egyedi formátumában. Pusztuljon meg aki ilyet lekódol. :((( :(( :((

365 workoutot nem fogok kézzel kiexportálni, gondolom ez egyértelmű. :D

Amiben a telefonon tárolja az összes adatot külön-külön (nincs összetömörítve) fájlformátum .DAT !!

Várom a tippeket mit lehetne kezdeni ezzel!! :R

undefined

(#14106) ---Lasali--- válasza ludsimon (#14105) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Szerintem ezt valami nokiás topicba tedd fel, vagy ahol van symbian programozó, ha nincs megoldás, hátha lehet rá rittyenteni valami kis programot..

[ Szerkesztve ]

(#14107) -=RelakS=- válasza ludsimon (#14068) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

most tudtam ezt az izét megnézni
Szerintem a felsőcső táska jobbabb :))

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#14108) hoffman_


hoffman_
nagyúr

dobbant volna nagyot az én szívem is biztos, egy ilyen szituban :D

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#14109) Gyufaaa válasza hoffman_ (#14108) üzenetére


Gyufaaa
veterán

Ez nagyon durva élmény lehetett. :)

(#14110) hNp88 válasza hoffman_ (#14108) üzenetére


hNp88
aktív tag

mekkora állatok ezek? :Y én elsírtam volna magam :DDD

Boldog új évet mindenkinek! :)

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#14111) fireproof


fireproof
őstag

Sziasztok.
Megnéztem a fékbetétem és van benne jó pár "fémszemcse" jól bevagánykodva. Ezeknek van valami negatív hatásuk? El lehet ezeket valahogy távolítani?

(#14112) fpeter07 válasza hNp88 (#14110) üzenetére


fpeter07
veterán

A srác is betartotta azt a tisztes szalagkorlátnyi távolságot. Nem akart közelebbről megismerkedni velük.

(#14113) ---Lasali--- válasza fireproof (#14111) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Felnifékről van szó ugye?
Azok a felniből kiszakadt darabkák. Ha nagyon mélyen benne vannak, akkor kuka. Ha nem, akkor ki kell piszkálni őket, valami hegyessel, csak kreatívan bármivel.. kicsit meg is csiszolhatod a felületét smirglivel, vagy valami fenő kővel amit nem sajnálsz.
Az a negatív hatása hogy még jobban tönkre teszi a felnit, és a fékhatás is egyre rosszabb lesz.

(#14114) fireproof válasza ---Lasali--- (#14113) üzenetére


fireproof
őstag

Igen igen felnifék... ohh sh!t akkor ügyködöm valamit. Köszi.

(#14115) Runner_fxr válasza gonger (#14102) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ahogy lsebestyen is javasolta, bikemag, illetve testbike aprót érdemes böngészni.
Ha találsz pár szimpatikus hirdetést, akkor kérdezz meg hozzáértőket és amikor mész megnézni, olyan emberrel menj aki ért hozzá, különben könnyen beleszaladhatsz olyan használt bicóba amit kapásból újíthatsz fel és úgy már mindjárt nem lesz olyan jó vétel. (esetleg elviheted kerékpár szervizbe is átnézetni vásárlás előtt, pár ezerért átnézik és megmondják mennyit ér) Ebből a szempontból a boltból új, szerencsésebb választás egy nem hozzáértőnek, de az drágább. Ha pedig össze akarsz rakatni egyet, az lesz a legdrágább, amennyiben boltban óhajtod megvásárolni az alkatrészeket. Bringát építeni új alkatrészekből, mindig drágább mint ha komplett bicajt veszel. Az általad megjelölt 50-60 ezer-től indul nagyjából a minőségileg vállalható kategória. Úgy is mondhatnám, ez az az összeg ami a minimum, ha új bringában gondolkozol és nem egy kupac, haszontalan vasat akarsz venni.
Ezek a csepel royal gépek divatosak, de dög nehéz acél vázzal szereltek, ráadásul ez tényleg csak városi. Váltó hiányában az emelkedőkön gondba lehetsz, ha netán szeretnéd túrázásra is használni és nem csak sík úton. A másik meg a fixi őrület amit nem javaslok, balesetveszélyes, pláne kezdőknek. A legjobb megoldás városi, mindenes bringának egy agyváltós trekking, de az nem 50-60, hanem inkább 100-120, de ha már csepel royal szóba jön, akkor helyette inkább egy agyváltós trekkinget javaslok, mindennel felszerelve sokkal jobb választás mindenes bicajnak. Persze ez az én egyéni véleményem, mások biztos mást gondolnak jónak.

[ Szerkesztve ]

(#14116) amargo válasza hoffman_ (#14098) üzenetére


amargo
addikt

Uhh, ezt durva volt olvasni is.
rétisün Értem. Köszi!

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#14117) Solad válasza Runner_fxr (#14115) üzenetére


Solad
őstag

Messzemenőkig egyet tudok érteni a hozzászólással, +1 voks az agyváltó mellé városba!

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#14118) Bandus99


Bandus99
őstag

Kerekpar ugyben analfabeta vagyok ez a kerdeseimbol is latszik, igy lehet hulyeseget fogok irni.

Nekem nagyon tetszik varosi kozlekedesre ennek az oldalnak a kinalata.

Az arazas nem tudom mennyire realis es az se lehetetlen, hogy van mas lehetoseg ezeknek a kerekparoknak a beszerzesere.

Van me'g ve'r a koffeinkeringe'semben

(#14119) hoffman_ válasza Solad (#14117) üzenetére


hoffman_
nagyúr

én nem, csak az egysebesség, yeee ;]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#14120) zoli03 válasza Runner_fxr (#14115) üzenetére


zoli03
őstag

A Royalban flip-flop agy van, megfordítja a kereket, aztán egyből SS lesz.

(#14121) Runner_fxr válasza zoli03 (#14120) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Tudom, ismerem a típust. Ettől függetlenül szerintem nem éri meg azt a pénzt.
Azt meg tudom érteni, hogy valakinek az a stílus jön be, de akkor már inkább egy könnyű alu váz köré kell építeni, nem egy ilyen gagyi, kő nehéz csepel acél vázra.

(#14122) TripleB válasza Runner_fxr (#14121) üzenetére


TripleB
senior tag

Vagy nem egy kőnehéz acél vázra inkább.:) Az alu elhajtja még a vesekövet is:D Nekem valahogy idegen az ss-fixi életérzés, marad az országúti.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#14123) szjoci


szjoci
őstag

Sziasztok!

Ismét akadt egy kis gondom, amiben segítségeteket szeretném kérni... :B
Shimano Alivio hajtás- és váltásrendszert (M430 termékcsalád, 9 sebesség) vettem anno az új montimhoz, csak a hajtómű lett M410-es valamilyen úton-módon. Egy boltból rendeltem egyszerre az összes alkatrészt, kértem is őket hogy nézzék át, ők leokézták, én megrendeltem. Ámde nekik se tűnt fel hogy ez a hajtómű 7-8 sebességes rendszerhez való, valamint a monoblokk tengelyhossza is ehhez lett igazítva. Ez már gondolom magyarázat lehet arra, hogy nem tudom normálisan beállítani az első váltót... Ehhez tartozna első kérdésem, miszerint ezzel lehet kezdeni valamit hogy normálisan működjön (itt egy dologra tudok gondolni, hogy kicserélem a mostani 118mm-es tengelyű monoblokkot a 9 sebességes lánctányérhoz való 126mm-esre) , vagy csak komplett cserével lesz normális a váltás?
A hátsó váltóval is gondom akadt: működött rendesen mindaddig, amíg valami okból kifolyólag le nem ugrott a lánc a papucs felé, pedig rendesen be voltak állítva a határértékek! Persze hajtottam mint állat és be is szorult a lánc rendesen... Azóta nem tudom beállítani a váltót: vagy a lenti tartományban ugrál a lánc, vagy a fentiben. A lánc nincs megnyúlva, a váltófül sincs elgörbülve, viszont amit észrevettem hogy a váltókanál eléggé lötyög (sgs kanalas, kb. 1cm-t tudom tengelyirányban fent elmozdítani!). Ez okozhatja a hibát, vagy máshol keresgéljek?

Köszönettel,
Joci

[ Szerkesztve ]

(#14124) Runner_fxr válasza szjoci (#14123) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A legjobb megoldás szerintem az lett volna, ha a bolttal kicserélteted a nem jól küldött alkatrészt, de gondolom mire ez feltűnt már jó ideje használtad a cuccokat. Bár én utána is szóltam volna nekik, végül is ők cseszték el, valamit mondaniuk kellett volna rá.

Shimano cuccoknál, főként váltórendszereknél én már nagyon sok bizonytalansággal találkoztam egyébként, aliviónál jóval magasabb kategóriákban is. Sokszor tapasztaltam olyat, hogy egy acera úgy váltott mint a kis angyal majd egy slx vagy xt bizonytalan volt és éppen hogy be lehetett lőni, de nem volt atombiztos, amit elvárna az ember egy ilyen kategóriától. A te általad említett problémához annyit tudok szólni, hogy szerintem össze lehet lőni, de lehet, hogy bizonyos kompromisszumokat el kell fogadni, végig kell váltania a 3 tányért elöl, de a láncvonal lehet nem lesz tökéletes sose, ezért itt ott beleér majd a lánc a terelőbe.
Egyébként az M430-hoz 113-as monoblock-ot ajánlanak a legtöbb helyen, persze ez nem szentírás.

(#14125) Szakbarbár válasza ludsimon (#14105) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Én minden egyes workout után manuálisan konvertáltam GPX-re, mert csak így tudtam feltölteni. Más módszert én sem tudok.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#14126) ---Lasali--- válasza szjoci (#14123) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Beszéld meg a bolttal ahol vetted, hogy küldjenek 9 est, amit te rendeltél, mert ezek nem fognak normálisan működni. Marhára fognak neki örülni hogy már össze szerelted.
A hátsó váltóról amit írsz az érdekes.. így látatlanba nem lehet segíteni.. talán ha fotóznál videóznál. Kanál tengelyénél nem értem hogy löttyenhet 1 centit, az nagyon sok.

[ Szerkesztve ]

(#14127) Zola007 válasza ---Lasali--- (#14126) üzenetére


Zola007
veterán

teljesen mindegy hogy örülnek-e vagy sem, ha egyszer ők b.ták el
tudom hogy a webshopok világát éljük és megeshet hogy virágboltos Mari néni egyszer csak úgy kel fel hogy mától ő pedig CNC gépeket fog árulni
de továbbra is elvárható lenne egy bolttól némi szakértelem, ami nem merül ki abban hogy át tudom másolni a rendelési listát az én adatbázisomból a nagykerére :)

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#14128) ---Lasali--- válasza Zola007 (#14127) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Nyilván, de ha már fel is szerelte, onnantól kezdve nem új a cucc. Nem beszélve arról hogy nyomaték kulccsal megfelelő nyomatékkal lett-e felhúzva stb.

(#14129) Zola007 válasza ---Lasali--- (#14128) üzenetére


Zola007
veterán

ne magadból indulj ki :N , szerintem 2 ujjam is sok lenne hozzá hogy megszámoljam, hány általam ismert szervizben húzzák nyomatékra a kormányt, hajtást, féktárcsát, stb-t

másrészt ha nem tudja hogy nem kompatibilisek, akkor honnan jöjjön rá, ha nem szereli össze?

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#14130) zoli03 válasza Zola007 (#14129) üzenetére


zoli03
őstag

Én a hátsó agyon az anyát is nyomatékra húzom otthon :) .

[ Szerkesztve ]

(#14131) szjoci válasza Runner_fxr (#14124) üzenetére


szjoci
őstag

Szia!

Én raktam kosárba a cuccokat és kértem őket hogy nézzék már át nem-e néztem be valamit, mert az összes alkatrész egy kerékpárra megy. Nem hibáztatom őket emiatt, de lehettek volna alaposabbak, mint ahogy én is. Monoblokkal kapcsolatban nem írtam hogy oktalinkes hajtóműről van szó, ott úgy tudom hogy 126mm-es tengely kell az 50mm-es láncvonalhoz, de javíts ki ha tévedek nehogy rosszat rendeljek majd. :B

(#14126) ---Lasali---: kb 2 hónapja vettem és azóta szenvedek vele, van benne 800km szóval a "garis" csere nem jöhet szóba. Most néztem utána hogy mit is rendeltem és akkor esett le a tantusz. Inkább akkor rendelek másik lánctányért és monoblokkot, ezt meg fel tudom használni majd a feleségem montijához.
A hátsó váltónál elírtam a dolgot, fejjel lefelé volt a bicikli, elnézést... :D Szóval lent, a kanál végénél lehet legalább 1cm-es amplitúdójú kotyogást tapasztalni ha megmozgatom tengelyirányban.

[ Szerkesztve ]

(#14132) csabi94


csabi94
őstag

---Lasali---:

Ultegra 6700-as fékváltókarban elpattant egy rugó! A videóban demonstráltam. Kérdésim:
Ezt ugye meg lehet csinálni? Szakembert igényel? Mármint, ha elkezdem szétszedni, úgy járhatok mint Tomi, akinek szétpattant az egész? Esetleg ha úgy alakul és elküldöm, meg tudod csinálni? Fizetek érte! :D

Más is írhat, akinek volt ilyen tapasztalata!!!

(#14133) imyourfriend válasza csabi94 (#14132) üzenetére


imyourfriend
őstag

Érdekes, no ezért vettem én sunrace fékváltókart. :) 22ezer volt egy pár 9-es rendszerhez és már 10ezer km óta megállás nélkül teszi a dolgát. :B

(#14134) ludsimon válasza csabi94 (#14132) üzenetére


ludsimon
veterán

Ez hogy történt??? Hány százezerszer volt váltva vele?

Az én RX100-as bicómon a fékváltókarok eredeti alkatrészekkel tökéletes csak épp nem 1-2 éves, hanem 22 éves szerkezet. :D

undefined

(#14135) csabi94 válasza ludsimon (#14134) üzenetére


csabi94
őstag

Nem tudom, nem számoltam, de a téli görgőzések jobban betesznek a cuccoknak a sok rácsöpögő só miatt, mint a nyári tekerések. Amúgy most hallom, hogy öcsém csuklott a háttérben. :DDD

(#14136) lsebestyen válasza csabi94 (#14132) üzenetére


lsebestyen
addikt

Nekem hasonló lehetett RSX váltóval, az volt a baja, hogy nem váltott, hiába mozgattad a pöcköt. ha jól emlékszem a szerelő azt mondta, h darabjaira szedte és kicserélt benne egy rugót, azóta jó. Mondjuk mondta h megküzdött vele :DDD

(#14137) ludsimon


ludsimon
veterán

(#14138) Solad válasza ludsimon (#14137) üzenetére


Solad
őstag

Jól látom, hogy szinte sarokkal áll a pedálon? ;]

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#14139) lsebestyen válasza ludsimon (#14137) üzenetére


lsebestyen
addikt

Ezt az utat, h utálom...még montival is szar rajta menni.

(#14140) csabi94 válasza csabi94 (#14132) üzenetére


csabi94
őstag

Az edzés mondjuk ettől nem állhat meg (ha már kivételesen van kedvem hozzá), nem volt másik bovdenem. :DDD

(#14141) fireproof válasza csabi94 (#14140) üzenetére


fireproof
őstag

Én egyszer így jöttem haza a városból (~20km).... csak én egy zsepivel támasztottam ki. :DDD

(#14142) lsebestyen


lsebestyen
addikt

Erről a görgőről mi a vélemény? :)

(#14143) fpeter07


fpeter07
veterán

Megvolt a hires premium rush film. A tortenetben nemcsalodtam, de igazi akciofilmvolt

(#14144) ludsimon válasza lsebestyen (#14139) üzenetére


ludsimon
veterán

Nincs különösebb bajom vele.
Én itt szoktam szitkozódni télen..
Szerintem 1 évben 1x takarítják, mocsok az egész végig és ha nem használom meg jön a kürt hátulról..

Szerk.: Az hagyján, hogy koszos, de még az állapota is megafos.[link]

Az a luk KRÁTER nagyságúra nőtte magát azóta..... (nem használják autósok/kamionok, ugye?? :((( Mert egy bringás 100% nem okoz ekkora lukat ami most ott van semmivel.)

[ Szerkesztve ]

undefined

(#14145) imyourfriend


imyourfriend
őstag

Sikerült ma feltenni a 9-es connex 904 láncot, mondhatom egy Shimano 105 kéttányérossal és egy 12-23 ultegra 9-es sorral mesésen megy. A sorban és a hajtóműben 10ezer km van de észre sem venni. :)

(#14146) ---Lasali--- válasza szjoci (#14131) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Értem, a tányér csere 9 es tányérokra nem biztos hogy jó ötlet! Mert a tányért tartó csáp vastagsága is más a különböző sebességes láncokhoz való hajtóművek esetében, amire mondjuk lennének ötleteim hogy lehetne megesztergálni, de én nem szórakoznék vele.
1 centi kottyanást kicsit túlzásnak érzem, a szétkönnyített XTR karbon kanalas váltók kanalát is meg lehet mozgatni oldal irányba fél centit vadi újonnan, de ez nem igazán kottyanás. Ha direktben kottyanást érzel akkor az lehet baj. Ha csak rugalmas, az nem baj.
De kotyoghat ezer helyen, a felső forgáspontnál, vagy maga a paralel is. Mind rontják a váltás teljesítményt és a pontos fokozat tartást.

[ Szerkesztve ]

(#14147) ---Lasali--- válasza lsebestyen (#14142) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Nagyon jó kis darab. Rugó nyomja oda a görgő részt a gumihoz, így nagyon szépen tartja a kontaktot a kerékkel, az állványa pedig bitang erős. Nekem is ilyen van, csak egy ősrégi darab, annyi a bajom vele hogy zajos, és nehézkesen működik az erősség állítója, ami ennek már lehet hogy jobb.

(#14148) ---Lasali--- válasza csabi94 (#14132) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Jajj ez egy olyan szar egy fékváltókar.. :W ez miatt ingott meg a hitem véglegesen a shimanoban.. nem mondom mit kéne csinálni azzal aki ezt megtervezte.. egy szakmunkásbrigádnak kiadták volna ezt tervezésbe szerintem az működőképesebb konstrukció lett volna...
Jobbos volt nálam ilyen javításon, vagy inkább javítási kísérleten. Javíthatatlan szemét. Itt van róla egy videó, bocs a szar autofókuszért.
Látható hogy az egész mechanika kotyog, egy holtjáték az egész (videó végét érdemes figyelni ahol a csavarhúzóval befeszítek a fogak és a kalapács közé), semmit nem tart, a megkopott kalapácsot valaki előttem próbálta már megköszörülni. Valamint alapvető nonszensz hibái vannak, pl ha megnézed a vektorok támadáspontját, hol van megtámasztva a kalapács pl, meg egyáltalán miért olyan alakú? Miért szélesedik ki a feje, és miért a széle veszi fel a legnagyobb erőt, miért nem a közepe és miért nem esik egy síkba a felfüggesztésével? A fogaslécezet is milyen vékonyka.. 10 en éve öntött acélból voltak ezek, bő 3mm vastagsággal..
A balos az egy rémálom.. most először használnak ilyen mechanikát váltókarban a történelembe, de könyörgöm miért.. van benne két rugó, kb a szent lélek tartja őket meg, irányt meg semmi nem ad nekik, épphogy működik, neked az egyik kiakadhatott, elferdülhetett, vagy kipattanhatott a helyéről, és most kézzel kell azt a bigyót vissza nyomni, amit amúgy a rugó tenne.
Ha leveszem róla a do not dissasemble ablakot, amin keresztül "lehet" szerelni, óvatlan érintés következtében szétakad az egész, másfél óra volt mire rájöttem hogy lehet újra működésbe hozni, de a gyenge rugó erővel nem tudtam mit kezdeni.. Ez ennyit tud..
Gondolod elküldheted, megnézem a rugót benne, hátha csak elmozdult vagy kipattant a helyéről. De ha nem tudom megcsinálni akkor csak fölöslegesen költjük a postára a pénzt.

[ Szerkesztve ]

(#14149) imyourfriend válasza ---Lasali--- (#14148) üzenetére


imyourfriend
őstag

120ezer forintért mégis mit várhatna az ember ugyebár. Személy szerint nem értem miért ment fel ennyire az ára, amikor egy alap pl 3300-as ktm carbon gép tiagra! szettel 480-490Eft-be kerül, mások ezen kocsit vesznek.Ráadásul jelzem nem Ultegra hanem Tiagra van rajta ennyi pénzért. Remélem egyszer majd fény derül arra hogy valójában mennyit is ér ez a pár műanyagdarab vagy egy országúti carbon váz, mert szerintem 40-50ezer forintból kijön egy váz, fékváltó meg 25-30ból+ 2 marék rizs a kínai gyereknek.

(#14150) csabi94 válasza ---Lasali--- (#14148) üzenetére


csabi94
őstag

Nem kiakadt, hanem konkrétan a sok sótól meg a sok használattól a rugó annyira elöregedett, hogy eltört a vége. :(

Tehát ki kéne cserélni. Vállalod?? :D

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.