Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Runner_fxr
Ármester
Egyébként ha valaki venne egy elfogadható árú, össztelós XC/Marathon mtb-ot, akkor javaslom az enyém: [link]
A kiírt árból tudunk még lefaragni ha valaki a Prohardver fórumra hivatkozik.
Hamarosan meg akarom rendelni az új bringámat, de előtte ezt el kéne adnom.
(#14202) -=RelakS=- válasza ---Lasali--- (#14196) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Milyen belevágott menet? A gyári felfogatások is csak egy sima furat, aztán anyás csavarral odafogatod.
Én fúrás helyett vagy beérném nyeregcsöves csomagtartóval, vagy kentácsolnék valami bilincset, amivel a támvillára lehet erősíteni a csomagtartót.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
imyourfriend
őstag
Ilyen súly mellett szerintem ne akarj még plusz csomagot vinni. Már ne is haragudj nem szeretnélek megbántani, de vagy 80kg környékére tervezik a gépeket, szerencsés vagy hogy alattad kibírja a gép, ne gyengítsd tovább. Egyik ismerősöm túrázik átszerelt kormányú országútival, carbon merida váz repedt meg alatta nemrég. Persze kicserélték gariba de az illető 100kg vagy felette volt. Szóval érted.. Én 82 vagyok viszont úgy érzem ideje nyárra visszamenni 80 alá ha hosszú távon akarom űzni a kerekezést. És tényleg ne vedd magadra mert jótanácsnak szántam hogy ne gyengítsd, van bilincses megoldás viszont akkor se málhát meg ilyesmit vigyél hátul.
(#14204) ---Lasali--- válasza -=RelakS=- (#14202) üzenetére
---Lasali---
Közösségépítő
Nem! Ahol a vázba van fúrva a menet csomagtartónak vagy sárhányónak, az a papucsba van, ami alu váznál minimum fél centi vastag! Ha a csövekben van menet, ahogy a képen be rajzolta, akkor oda senki nem vág menetet, mert 1-2mm vastag a cső. Metrikus menetből lesz benne kb 2-3 sor maximum.
sanzi89
addikt
Gondolom van ilyen is meg olyan is, de mind a Caprine Epik 50-esemen, mint a Scwinn Elite bringámon menet van vágva a vázba. A német "lomis" bringámon tényleg csak egy lyuk van, de az kb 100 éves lehet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
fpeter07
veterán
A skidelés mennyire van rossz hatással a térdekre?
gameroboy
csendes tag
Köszönöm a választ mindenkinek.
gameroboy
csendes tag
Ez az ötlet jó lenne, csak nem kapni ilyet Magyarországon én pedig nem tudok nyelveket, így a külföldi rendelés sajna kilőve.Még nézelődök.
Köszönöm!
sanzi89
addikt
Keresd fel Winner_hun kollégát, biztos fog segíteni neked.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
sanzi89
addikt
Kicsit keresgéltem. Másik támvillára köthető, illetve egy gyorszáras megoldás. Igaz nem olcsóak, de létezik alternatíva, így nem járható út a fúrás.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
(#14211) Runner_fxr válasza imyourfriend (#14203) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Tévedsz, a kerékpárokat általában 100-120kg-ig tervezik. Amiről te beszélsz azok a csúcskategóriás, extra könnyű verseny alkatrészek. Karbon kerekek stb. Ott valóban nagyjából 85 kiló a határ, a felett nem ajánlják.
Mi adtunk el Bergamont cross trekkinget 125 kilós embernek is, napi használatban van, semmi baja a gépnek. Volt olyan vevő aki a TEK-nél dolgozik és egy olyan 100-110 kg tömény izom. Akkora combjai vannak mint egy lónak. Egy fogaskeréksort cseréltünk rajta gariban, mert valami gyári hiba miatt az utolsó legkisebb fogaskeréken ugrált a lánc, azt kicseréltük azóta se jött vissza, hogy más gondja lenne.
"Én 82 vagyok viszont úgy érzem ideje nyárra visszamenni 80 alá ha hosszú távon akarom űzni a kerekezést. "
Na, na... Utoljára 13 éves koromban, egy elhúzódó betegség után voltam annyira lestrapálva, hogy 80 kiló környékén járjak, aztán mégis bő 20 éve bringázom komolyabban. 100-110 kilóig simán bírja minden, adott felhasználásra tervezett alkatrész. Értelemszerűen nem megyünk le a tesztre kapott trekking géppel a sátoraljaújhelyi DH OB pályán... legfeljebb erősen illuminált állapotban. Na, de mondjuk kibírta simán az is. Ahogy a Speci sajtótábor vezetője is simán alám adta a bő 2 misis full karbon Roubaix-ot két napra a kaliforniai dombokon, hogy adjak neki.
Persze támvillát azért ne furkáljunk csomagtartó rögzítése miatt.
Szerk.: hoffman_ kollégának utólag is boldog névnapot.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
lorcsi
veterán
asszem te is kellemes helyeken tekerted már a bicajokat
mi volt még?
ha már itt tartunk ?
imyourfriend
őstag
Köszönöm az információkat, azért más érzés 70 kilóval mint 80 kilóval kerekezni, tegnap írtam hogy mentem a paripával cseppet, síkon észre sem vettem és nem 52-19el pörgettem hanem 52-16al nyomtam izomból és egész jól ment még ilyen súllyal is. Szeretek hegyre járni ezért gondoltam visszafogyni majd. Itt vas megyében elkél a könnyebb súly és a fürge lábak, bár a combjaim fogalmam sincs hogy lettek ekkorák, pedig 2 éve kerekezem, ég és föld ahhoz képest amilyen volt annó. Bergamont amúgy milyen márka a KTM-hez képest? Egy 2013-as KTM modellt nézegetek, ismerősömnek is ilyen van. 450ért Tiagra picit drágábban 105-ös szettel árulják.
(#14212) Joru: Elég nézni a californiai körversenyt, az aztán az őrültek körversenye, meg amúgy se fájdítsd már a szívemet itt.
szerk: Nekem a kedvenc helyem alföldön van. Izsák városából szoktam indulni és tekerek dél felé. Legutóbb Izsák-Szabadka-Szeged-Orgovány volt az útirány, 230km 29-es átlaggal és ledobott magáról a gép mert nem bírták a lábaim, ez volt tán eddig a legextrémebb próbatétel.
[ Szerkesztve ]
Kaliforniában többször, többfelé jártunk, főleg Specializednél, de voltunk San Francisco-ban is, utcai futárversenyt fotózni, illetve a Manitou gyárban interjúzni az Answer vezetőivel, meg tesztrájdolni félúton Los Angeles felé, illetve, ha már ott voltunk a Manitou bázisán, akkor benéztünk az Oakley gyárba is. Ott mondjuk nem bringáztunk. Voltunk Megavalanche-on, bringáztunk Izlandon, Finnország fenyői között, a Mont Blanc lejtőin, illetve a közeli országok DH pályáin, úgymint Maribor, Schladming, Kanin, stb. (sajnos a Bikemag portál felújításakor egy csomó régi írás, galéria elveszett. )
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Runner_fxr
Ármester
Megavalanche-on résztvevőként voltál vagy csak nézőként/fotósként?
Azon a versenyen el akarok indulni. Nem érdekel a helyezés, csak végig akarok menni azon a pályán.
A hozzávaló bicaj is remélem nemsokára meglesz. : [link]
[ Szerkesztve ]
Indulóként, és a DH maratonon. A helyezés nem számított, nyilván. Több pálya van egyébként és több rendezvény is, minden évben. Amúgy az idei MA-ra holnap indul a jelentkezés!
Jó kis enduro gép ez! Amikor mi voltunk, a pálya sokkal inkább volt lájtos enduro, mint DH pálya, inkább a hossza volt az, ami megviselte az embert. Én a Yetimmel voltam, akkor még 5th Elem volt benne hátul és Fox 40-es elöl, meg Hayes HD-k 203-as Saint tárcsákkal. A zsírúj első-hátsó fékpofaszett a rajttól a célig kopott el. Tudom-tudom, minek fékeztem annyit.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
h0o2a7j6
tag
Mit szól az e.váltóm (ami max.44t kezel), ha egy 46t tányérral próbálom összehozni? Fog működni, vagy sem?
lorcsi
veterán
te jó ég...micsoda helyek
repcsin, menynire volt melós szállítani a bicajod ?
Kocsival mentünk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
---Lasali---
Közösségépítő
Működhet jól. De lehet az alatta levő tányérok kavarják majd meg a szart.. hogy picit feljebb kell tenned, azok meg ugye nem nagyobbak, így lehet nem fogja szépen rakni őket, vagy keresztbeváláskor majd valahol picit hozzá ér. Ki kell próbálni.
Runner_fxr
Ármester
Annyira nem ismerem, de amit hallottam, hogy valami 50 km a pálya, többnyire lefelé. 3300m-ről indul.
A kavlifikáció az rövidebb és 3 csoportra bontják a versenyzőket. Igazából ide egy enduro gép való, a DH gépet nehéz hajtani a lankásabb, sík részeken.
Ha összejön az osztrák állásom, akkor nevezek, ha nem akkor egyenlőre anyagilag nem biztos, hogy beleférne. De jó lenne idén nyáron elindulni.
lorcsi
veterán
nem vitted át usába a bicajod, hanem ott kaptál?
végül is
Jaa, azt hittem Megavalanche-ra. USA-ba nem vittünk biciklit, mivel rendszerint azért mentünk, hogy adjanak bringát, amivel megyünk. Meg hát Dunába vizet?
Azok ott mögöttünk Speci Enduro-k, Demo-k és Epic-ek hűvös halmokban.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
lorcsi
veterán
igen..így már vágom
nem semmi..
én meg most jutottam odáig, hogy autó van..a tavaszi műszakin megy fel a vonó..és a thule bicaj szállító
remélem nem lesz nagy szívás így utazni..és a rendőrök is békén hagynak
tervben lesz egy komolyabb pécs..meg ny-mo. is..esetleg ausztria bicajos részei
persze csak lightosan
ami eddig kimaradt jó lenne pótolni
[ Szerkesztve ]
Runner_fxr
Ármester
A mindenségit, irigykedem. Specialized 29-es enduro géppel nem mentél véletlenül? Arra kíváncsi lennék mit tudhat akkora kerékkel.
imyourfriend
őstag
Nyugati régióban szép helyek vannak, én Szentgotthárd mellett lakom és Szlovénia Ausztria Őrség Velem, mondjam még?
fpeter07
veterán
Elkopott? El sem tudom kepzelni milyen lehetett az az ut.
Runner_fxr
Ármester
ludsimon
veterán
Amúgy a bikemagon kívül esténként kidobó vagy?
undefined
Teasüti
nagyúr
Jah ez nekem is szemet szúrt, ha jól figyeltem akkor mindössze 50 km alatt.
Ilyenről utoljára akkor olvastam, amikor masszív sárban ment a verseny organikus betéttel, h a végére csontra lekopott, szinte nulla fékhatást eredményezve.
Runner_fxr
Ármester
Nézd meg a videókat amiket belinkeltem, egyből megérted miért kophat el.
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Sima Deore váltók milyenek egy X9-hez képest? Országúton teljesen használható? Terhelés alatti váltással sincs gondja?
Közel 70 km, nagyon sokat fékezve, hóban, sárban, havas sárban, homokos sárban, majd esős homokban.
Ludsimon: neeeem, csak sokat sportoltam, sportolok. Mondjuk manapság már csak elgyúrogatok, az én koromban már az is tiszteletreméltó teljesítmény.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
ludsimon
veterán
Runner_fxr
Ármester
Az én véleményem az, hogy a Sram váltóban sokkal jobb mint a Shimano, egy X9 egy XT-nél is sokkal jobb.
Gyorsabb, határozottabb. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Shimano rossz lenne, de én a Sramot jobban megszerettem. A Deore-is ki fog szolgálni, de az X9 mindenféleképpen jobb.
Terhelés alatt is jobb lesz a Sram.
[ Szerkesztve ]
sanzi89
addikt
Kár, hogy ritkák mit a fehér holló a magyar webshopokban.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Runner_fxr
Ármester
Shimano az elterjedtebb, de azért lehet Sramot szerezni. nekem volt X7, X9 és X0, az X0 az egyszerűen meseszerűen jó váltó. Azt egyszer beállítottam és többet hozzá se nyúltam, csak úgy harapta a fokozatokat terhelés alatt is, bármikor, halál pontosan.
[ Szerkesztve ]
(#14239) imyourfriend válasza Runner_fxr (#14236) üzenetére
imyourfriend
őstag
Ahova járok kerékpárüzletbe ott az sramot egy viccnek mondják, persze kinek mi. Én fel nem szerelném a bringámra, de ettől még lehet másnak megfelelő és tökéletes
Azért úgy érzem aki 20-25 éve szerel már az csak csak ért hozzá, legalábbis én megbízok bennük. Nem próbáltam, csak shimano volt fent és az is marad. Terepben meg nem gondolkozom ahol talán kipróbálná az ember.
[ Szerkesztve ]
(#14240) Runner_fxr válasza imyourfriend (#14239) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Nem minden kerékpárüzletben értenek is a bringákhoz. Vagy csak neki jobban megéri Shimano-t eladni.
Próbáltál Sram váltót vagy csak úgy nem szimpatikus a neve vagy a kinézete?
Egyébként a Sram-ot egyszerűen vicc-nek nevezni nem vall túl nagy szakértelemre.
Én is ismerek olyan embert aki jóval régebb óta szerel kerékpárt hivatásszerűen mint én, még sem ért az újabb gépekhez, ő inkább régebbi gépeket szereleget, jó szaki, de az újabb cuccokhoz nem ért, se a mtb-hoz.
[ Szerkesztve ]
HollyBoni
veterán
Köszi. Csak azért kérdezem mert a mostani bringámon X9 van X9 váltókarral, az nagyon jó, imádom. De 60-80 ezres használt bringákat nézegetek, azokon általában Deore van.
Runner_fxr
Ármester
Ha aszfalton akarod használni, akkor fölösleges is X9. A Deore is kiszolgál.
(#14243) imyourfriend válasza Runner_fxr (#14240) üzenetére
imyourfriend
őstag
Néztem régebben valami gépet, azt hiszem bikemagon, valami sram országútis darab volt és akkor mondták hogy tegyek le róla mert nem érdemes foglalkozni vele. Szerelnek egészen új darabokat is, sőt mitöbb egész komoly dolgokat. Lehet hogy csupán nincs elterjedve itthon a sram, de mint KTM-et nézve vagy TREK katalógust azért shimano dominál mindenfelé. Persze egyeseknek vannak gondjaik vele akik nem tartják megfelelően karban a bringájukat. Viszont úgy érzem egy Ultegra szett rengeteg ideig elmenne nálam, nem is kell a dura-ace. Innentől vélemények alapján meg hogy alig látni sramot, az is milyen olcsó.. Nem nagyon lenne olyan aki megtudna győzni. Lehet elfogult vagyok meg nekemugranak páran viszont így látom.
(#14245) Runner_fxr válasza imyourfriend (#14243) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Az igazat megvallva az országútis sram váltókat annyira nem ismerem, csak amiket tesztekben olvasok róla, de nem mondják azt se rossznak.
Inkább a mtb-s családokat ismerem, ezeket használtam is. Sram-ban se minden jó. Pl az avid fékeket nem szeretem és már az is sram. Fékben pl sokkal jobbak a shimano-k mint a sram. Nekem igazán a Sram hátsó váltók és válókarok tetszenek, egyébkén a többi shimano alkatrésszel nincs különösebb bajom.
Én egyébként az ultegrától se vagyok elájulva, már ami a váltásteljesítményét illeti, jó pár ultegrás, 105-ös, sora-s gépet adtunk el. Ugyan azt a bizonytalanságot véltem felfedezni mint a mtb-os termékcsaládnál.
Volt olyan sora ami mint a kis angyal váltott, míg egy ultegra bizonytalankodott. Vagy 105-ös is ugyan úgy. Bár én mindig montis voltam, ha országútiznék, biztos kipróbálnám azért a sram országúti szetteket is. MTB-ban nálam jelesre vizsgázott.
Egyébként ha megnézed az 1 X 11-es sram-ot, abban a kategóriában shimano nem sokat mutat. Egy csomó felső kategóriás gépen az van és nem shimano.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
[link]
Bár nem tudom mennyire aktuális ez a videó. Talán már régi évjáratok lehetnek, még ha ma már talán hozza is ezt a szintet a Shimano, azért a Sram sem véletlenül tart ott, ahol.
stracker06
aktív tag
Velotech márkáról van valakinek tapasztalata, véleménye, stb? (konkrétan külső gumiról lenne szó)
SFm™
HollyBoni
veterán
Egyetértek veled, eddig amit próbáltam Shimano váltó az összesre ez a "bizonytalanság" volt jellemző mint amit írtál, ezért is szeretem a SRAM-ot, szvsz az sokkal jobb ilyen szempontból.
Runner_fxr
Ármester
Elég gyér a videó minősége, de a Sram szerintem egy X9 a Shimano mintha egy Deore lenne? Mondjuk a kettő nem egy kategória, inkább XT-vel kéne hasonlítani, persze ha jól láttam.
Az X.0 váltómnak egyébként olyan bika titán rugója volt, hogy a lánc csapkodás szinte megszűnt, amikor váltottam, ilyen pattogó fémes hangot adott, de nem olyat mint a shimano, érezted az egész rendszeren, hogy ez nem tréfál, ez versenyre van kitalálva. Igazán akkor szerettem meg.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Egyszer majd kipróbálom, ha rám szakad a bank. XT-től nem estem hanyatt.
Párszor okozott kellemetlenséget terepen, főleg mikor lendületből mentem volna fel vhova és pont nem sikerült neki időben visszaváltani, de már adni kellett a nyomatékot a láncra...
Nem is mondanám túl ritka esetnek. Vagy 4-5x biztos előfordult már velem a szezonban, egyszer majdnem bukás is lett belőle az spd-vel kombinálva.
Meg amúgy is lehet vmi gáz van nálam, mert az váltásokban igen nagy hibaszázalék van, amikor nem pöccre vált, hanem hosszú másodperceken keresztül morog a lánc, mire megtalálja a helyét.
De a beállítással nem lehet gond - a város egyik legjobb szakszervizese személyesen -, hacsak nem állítódik el magától.
(#14249) Runner_fxr
Hát én ezt így szemre meg nem állapítom, arra támaszkodtam, ami oda van írva. X0-nak és XTR-nek írja.
[ Szerkesztve ]