Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #262848 üzenetére
Nem újdonság, nálam is volt ilyen. 1. elég volt kideríteni leszimulálni otthon honnan is jön a nyekergés , szintén csak nyeregben ülve bizonyos nyomatéknál hajtásnál produkálta.
A nyeregpálca volt a befogatásnál, ami már így is karbon zsírban ázott nem is sokkal előtte raktam fel (hogy ne csússzon el ugye a pár mázsás testem alatt) és képzeld el, az oldotta meg végül, hogy ismét leszedtem a nyerget, de most még shimano zsírt is kentem a karbonzsír mellé, és lás csodát meg oldotta. Vicc a köbön.
(hozzáteszem már a nyereg is szét lett előtte szedve és zsírozva ami lehet)[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz mauimagic #262849 üzenetére
Megint ez a beleállás. Ki rugózik, egyáltalán minek kell ilyen lekezelőnek lenni nálad sokadjára, itt millióan kérdeznek jobbnál jobbakat, nem kell azt gondolni hogy te kivétel vagy. Jobb kérdezni infot gyűjetni egy két felhasználótól mint feleslegesen köröket futni (természetesen miután értelmesen elolvasta valaki a kérdést) ez nem kerül semmibe.
(Garmin nem azt írta hogy hát ez nem normális, hanem ilyet akkor csinál mikor lekapcsolódik a szenzor és ugrál a gps jel) ergó ebből lehet az is hogy másnál is ilyen (akinek speed szenzora is van) innen a kérdés...nagyokos.[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #262848 üzenetére
ami a minimális nyomást illeti, szerintem sem lehet sok értelme, hisz van 60 és van 120 kg-os kerékpáros, aligha lehet ugyanaz a minimum mind2nek.
Éppen ezért van a minimum és maximum határ.
Egy 50 kg-os embernek is minimum ennyire kell felpumpálni és egy 200kg-os is maximum ennyire pumpálhatja. Ha még ez is kevés neki, akkor ez a gumi nem neki való. -
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #262853 üzenetére
Én 55kg vagyok, na most ha felpumpálom terepre a gumit az ajánlott minimumra, ami Maxxisnál ha jól rémlik 2.2 bar, semmi tapadása nem lesz és úgy elpattogok a gyökereken, mint kecskesz*r a deszkán . Amúgy az is fura, hogy a Schwalbe gumikon minimum 1.8 bar-t ír, a saját hivatalos kalkulátoruk meg 1.6 bar-t ajánl a súlyomhoz . Ami amúgy szintén sok, terepre nekem 1.4 bar kell a gumiba.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #262848 üzenetére
Az Ergon nyergem még nem volt egyéves, mikor elkezdte a kattogást. Nekem is a nyeregpálcák fészke kattogott. Takarítottam, kentem, letöröltem, megint kentem, de nem nagyon hatotta meg, csak annyi változás lett, hogy utána már csak néha kattogott . Telenyomtam a fészket híg zsírral ( fecskendővel ), azóta nem kattog. Hozzátartozik, hogy közben meleg lett, a kattogás meg még hideg, vagy hűvös időben kezdődött. Kíváncsi vagyok, ha elmúlik a nyár, vajon megint elkezdi-e.
-
semmiho
tag
válasz eddie1978 #262684 üzenetére
Ekképp látom magam is. Elég lesz már az új "szabványokból"... (750d kerekekkel gravel -->) https://www.bikeradar.com/news/moots-routt-crdd-750d-gallery/
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #262859 üzenetére
Nem tudom. próbáltam volna szerintem nem sokan használnak speed szenzort , a többségnek elég a gps is, ami szintén elég pontos, csak azért mégsem olyan, pl max sebesség pontatlan, lassabb, nem az az igazi real time.(próbáltam)
Na ha már kattogás, tegnap nekem is kijutott hébe hóba + ba ha nem lenne elég a kényelmetlenség a nyergen, a kormányból jött valahonnan, de már annyira nem tudott érdekelni a végén. erőhatásra, csavarásra jött csak elő. Felülről nem juthat be, mert körbe van zsír-ral húzva. Valaki linkelt itt egy dugót anno ilyen vázakhoz (nem tudja valaki mi is volt az véletlen? ), nem találom.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Tegnap teszteltem a hátsó sort ami mostmár "csak" 26/28 áttétet ad max. (emelkedőre).
Hát fel kellett váltani adott szakaszon arra 26/28 ra olyan 12-15% on, de volt nagyobb 18%-20% os rész is benne, előre dőlve hajtásnál a kerékpár első kerékre elemelkedett az aszfalttól ahogy tekertem (nem is mertem ott kiállni) leszálltam és feltoltam a maradék 10 m. ilyen emelkedővel a bükkben sem találkoztam (még), kemény volt. Levegőt alig kaptam mire felértem de a látvány kárpótolt.
Az jutott eszembe (emiatt is figyelgetem) országútinál csak kellesz az a 34/34. Mert hiába 5kg val könnyebb, annyit csak nem számít..(vagy mégis)Egy másik helyen lefele jövet engedni neki - 59km/h ig, durca tempó bringán. De nem fogom átlépni a 60 at, már ez is sok.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #262860 üzenetére
Képzeld a Karoo2 és a Samsung óra más távot és átlagsebességet mutat, pedig egyszerre indítom és állítom le őket. És mindkettő GPS-es. Szerintem ennek nincs ekkora jelentősége, viszonyítani más, pl. látni hogy gyorsulsz az edzésektől ugyanott, de hogy 22.4 vagy 22.7 az átlag, az tökmindegy.
-
dom1n0
senior tag
Ha az égiek is úgy akarják, jövő héten végre kimehetek tekerni élesbe
Arra gondoltam montival megyek egy karikát a városban, majd ha semmi extra fájdalom nem jön elő, kimegyek vele a rétre, várom már. -
Ringman
nagyúr
válasz fulton #262863 üzenetére
nem igazán értem, hogy miért jó feladni az alacsony áttétet, ha már képes rá a bringa.
szerk:
ja hogy próba az outira? ott is lehet 1:1 aránynál jobbat kihozni, max nem hivatalosan.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #262863 üzenetére
Nekem most 34/32 a legalja, de simán jó lenne a 36/32 is. Magas út meredek szakaszon sem az áttétel volt a bajom, hanem a technika, hogy ne legyen stabilitás vesztés a hátsó keréken. 170 átlag pulzussal mentem fel, az nálam messze van a "nagyon erőlködöm"-től. CAD 60rpm lett most nézem, az bőven vállalható.
Szóval a 34/32-vel megleszel bőven. -
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #262869 üzenetére
Íjj azok a 12-15% emelkedők Mint ha falnak menne az ember, én már 8-10% is szenvedek azért
-
mauimagic
senior tag
válasz fulton #262852 üzenetére
itt millióan kérdeznek jobbnál jobbakat, nem kell azt gondolni hogy te kivétel vagy
Te viszont ebben biztosan kivétel vagy, szvsz
Nekem is van szenzorom, először normálisan is válaszoltam, de hoztad a szokásos formádat és futod a felesleges köröket, amiket állításod szerint nem szeretsz. Mondjuk ezt cáfolja pl az egész Csepel tuning sztori, az ugye megvan? -
fulton
addikt
válasz Ringman #262868 üzenetére
Mert semmi szükségem nem volt a 32 re hátul. 26/28 elég, még az ilyen 15% okra is, ezen a 20% os meredek részen veszélyesnek ítéltem, mivel a kerékpár eleje elemelkedett tekeréskor így leszálltam. q meredek volt de szerintem ide fogok még menni
Cserébe a 11-12-13!!-14 fog kiosztást nagyon szeretem elől, (én elől a 36T vel hajtok síkon, 48T nagyot soha nem használom (még lejtőn sem, minek 36/11 el is elérten a 60 at, annál többel meg nem szándékozok menni) akár át is mehetnék 2 tányérra, de már nem költök/foglalkozok vele (nem kapni ) előtte felmértem a korábbi soron a 26/28 as áttétet hogy mire elég, és ez alapján döntöttem a sor változtatásán.
Ezért is gondolom am hogy szerintem tök jó lehet egy 11-12-13-14-15-16!! fog országútin. Szerintem attól hogy országúti, nem mindenki cirkál fix laza 34-35 ös tempóval síkon, ahogy nézegettem a környékbeli országútisok straváját (hogy ne használná ki azt 16 fogat hátul) lehet élni nélküle nem azt mondom...csak ez olyan mint nekem pl mikor nem volt csak 11-12-14. és pont ott volt egy lyuk 30 as tempó körül, mikor vissza váltottam 12 ről 14 re, vagy nagyon elpörögtem vagy a 12 volt sok épp. sehogy sem pászolt.[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
azt nem mondta, hogy bele is tekert 60-nál...
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
Hogy fultonnak megy-e azt nem tudom, de egy GCN videón nem hittem a szememnek, hogy a csóka tartotta a 122-es fordulatot
Most megnézve lehet, hogy az nem RPM, hanem BPM, de akkor meg nem tudom, hogy milyen szíve van, hogy ilyen nyugiban ad ki 200+W-ot.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
Nekem 48-11-el lejtőn 55-nél volt még benne, azt néztem, hogy nagyon meghajtva talán 65-ig ki lehet tekerni. De nekem nincs űrlábam.
-
Ringman
nagyúr
rosebikeson vannak olcsó mecha fvk-ok, tiagra 80eur (!), 105 140eur. [link]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #262875 üzenetére
38/11-gyel síkon a 40-45 km/h-ért is oda kell rakni magad (persze én gyenge vagyok :/ )
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #262876 üzenetére
Az cifra lenne ha még bele is tekernék 36/11 el 60 nál
#262869lsebestyen: na hát én emlékszem ránéztem: 174 el üzemeltem, de én kg számra szedtem a levegőt meleg is volt, jöttek lefele mellettem hallottam beszéltek, hogy a srác biztos ebike-al jön[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
Montin, nagy rombolón, specialized butcher 27.5x2.8"
Egyszer volt keményre felfújva, betonon kellett szervízbe mennem, 2x35 km.Akkor jutott eszembe kipróbálom mennyinél lehet még beletekerni.
Jó hosszú, nagyon meredek lejt volt.
(32) 1x11-es.Ötvenvalahánynál jelképeseket még bele lehetett tekerni. Nem is az volt a gond, hanem a kormányzás. Még egyszer nem próbálnám ki, veszélyes volt. Pedig terepen rövideket redszeresen szoktam kb 40-50 gurulni óriás lejtőkön, az élvezetes.
Úgyhogy simán el tudom képzelni aszfaltos bicón a 60-ba tekerést. Jó nem nekem, de valakinek
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
Am ez a di2 tegnap este eszembe jutott.
Sajnos az első lámpát elfelejtettem feltölteni indulás előtti este, út közben jutott eszembe, így vagy 2 órát sötétben tekertem hazáig, vak sötét kint a semmikben, minimális fénnyel, nem a legjobb volt 30 as tempónál így is neccesen értem haza vele. csak kanyaroknál toltam rá a refit. Egyszerűen elfelejtkeztem róla. (pedig alapos vagyok) Ez bizony a di2 vel is megeshet egy hosszú út előtt....akár hogy "figyel" rá az ember. Pedig tényleg csalogató az a technológia. Főleg integrált dolgokkal szemben. Ha megoldaná a shimi hogy mint egy elektromos kapunál áramszünet esetén van lehetőség manuálisan "oda tenni" a láncot ahova akarjuk, akkor sokkal jobb lenne szerintem. Így ha netán beleszaladsz, szépen "kézzel ráteszed" egy haladós átétre és kész haza tudsz tekerni[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz fulton #262881 üzenetére
múltkor a "buba vmax" szegmensen beletekertem 50x12 áttéttel 70 körül, 134 rpm volt a teteje de ahogy nézem, neked a 36x11-gyel 146 kéne a 60-hoz.
mondjuk én nem szórakoznék ilyen montis 1x rendszeres áttétekkel, ha ott a 48-as tányér is... 36-11 kb az 50-15-nek felel meg, nekem az a kicsit haladósabb utazóm, de még van fölötte 3 fogaskerék.
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #262884 üzenetére
a cifrát arra értem: hol tekerék én bele akkora rpm-el. Megtekerem amit tudok, kicsi aero póz, és a lejtő a többit megoldja = 60km/h (ha a lejtő is olyan stb)
Ilyen "holmi lejtő féle" utakon 45-50 el elvagyok kitekerve. nekem elég, az is élvezetes és még komfortos nálam közép kormányon fogva
#262885dom1n0: igen az ott nagy előny, hogy pik pak cserélhetsz aksit, első hátsót is akár.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
Ezeknél a sebességeknél csak az jut eszembe, hogy a pilóta belegógondol-e abba, hogy a megengedett max 50 km/h-nál is ha történik valami könnyen lehet már nem megy haza...
Na, de elnézést -
zsocy
őstag
válasz dom1n0 #262891 üzenetére
Mondjuk 50-nél már kicsi az esélye hogy szerencsésen ess, az már nem az a tempó. Persze el lehet dőlni álló helyzetben is, bevered a fejed egy kőbe és ott is maradsz....
Fulton, a NaviGate kör előtt mindenképpen cserélj elemet a szenzorban, ez a fel-le csatlakozás ez fura. Mondjuk nekem a kínai Magene cuccok sem csináltak ilyet, ha lemerült, kikapcsolt.
A Di2 pedig nem úgy merül mint egy lámpa, hetekkel előtte látod hogy fogyogat, azért annyi idő alatt csak eszedbe jut hogy töltikézni kéne. Aztán ha 10% alá merül akkor lekapcsolja az első váltót. A hátsó megy tovább, hazáig elmész azzal is. Igazából még 1 hónapig elmész a 10% töltéssel. Ki van ez találva hidd el.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #262854 üzenetére
Ma úgy jártam, hogy fel még felmentem, de lefelé már (még mindig fájó csuklóval, csuklószorítóval) inkább leengedtem a guminyomásból (1,9-1,7bar). Még nem mértem meg, de olyan 1,7-1,5 lehetnek, ami sokkal jobb volt a xarrámosott, rázós ösvényeken.
#262851fulton...az a baj, hogy leszállva nem tudtam reprodukálni az istennek sem, sőt, nyeregben is csak a nyereg közepén ülve és bizonyos terhelésnél mozgott úgy, hogy kattogjon, vagyis ha üresben, vagy hátrafelé tekertem, továbbá ha terheltem rendesen nem, csak ha úgy átlagos erővel tapostam neki leülve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kiskopika
senior tag
válasz dom1n0 #262893 üzenetére
Huuu igen, de csúszni is milyen már? Mennyi bőr marad rajtad, és oké jobb mint egy törés de basszus mi fajdalom az is.
Amúgy nekem is 60 volt a max egyszerűen nem érzem már azt a biztonságot, hogy én uralom a történéseket. Arról nem is beszélve, hogy egy kanyarnál átjönnek a sávodba, 50 él még a bokorba se merném berántani, vagy ha igen se biztos jobban járok@fulton : nekem olyan szokott lenni a szenzorral bizonyos helyeken vasutiatjaro, hidalatt hogy egy pillanatra lefeleződik a pillanatnyi sebesség a szenzorral. Nem is értem miért történik csak néha elkaptam már a pillanatot
-
6030D
őstag
Versenybeszámoló: k*rva meleg volt, körbe értem, kétszer is (!). Az eredményhirdetésnek akkor lett vége.
#régenmindenjobbvót #énisMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
szenzor: Amikor 40-es pulzussal tekerek emelkedőn, akkor már tudom, hogy ideje elemet cserélni a pulzusmérőben
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #262894 üzenetére
De milyen rossz már, úgy letekerni még 100km Városban oda értem valaki mellé és égett a pofám (poénosan) mint valami fos kemping nyekeg alattam az egész
Azért annak van egy érzése mikor egyben vagy a tekerővel, pl kiállsz oda lépsz és némán megindul, feszes az egész sehol egy hang csak ahogy tapad a gumi az aszfaltba szikráznak a wattok . (hát mégha összehozom a onyx hátsó agyat majd a road bike -al)
#262895Kiskopika: jah, nálam is van átjárónál, magas feszkónál, átsuhanok és bevág egy 10 km/h[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz -=RelakS=- #262897 üzenetére
Nnna, én hiába cseréltem.
De legalább garanviába cserélte a dekatlon. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #262896 üzenetére
Tegnap úgy döntöttem ma kóspallagi templomtól megyek Deszkametsző, NHH a Hiúz ház mellett-sotter-majd újra erdőben a Magas Tax felé (mint együtt anno), aztán át a Csóvira, le és vissza a Deszkametszőn...az NHH alatt látom számmal ellátott és előttem menő vékony csávó hagy állva, majd félreálltam egy másiknak mert vészesen közeledett hátulról, miután nekem is félreállt valaki (nem tudom volt-e száma)...😳...mondom, hova kerültem, erről beszélt volna Balázs a tegnap? (MTB Piknik) Komfortzónámból kilépve nyomtam ne kelljen senkinek miattam lassítani, jól elfáradtam a Csóványosig, már csak rúgdostam a pedált .
#262898fulton...ritkán bandázok, nejem unszolására mentünk párszor a Dunakanyar MTB-sekkel és mikor először mentem bekrepált a reteszelés az XT szabadonfutóban, össze-vissza ropogott, be-beakadt fixie-nek, hogy azt hittem leég a pofámról a bőr a többi 10-15 bringás előtt. Erre 2-3 hét múlva újra bandázás, zsír új XT szabadonfutóval, mely...ugyanazt műveli velem, újra égetve a pofámat! Hiába is magyarázkodtam volna, hogy ez új, senki nem hitte volna el nekem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest