Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
semmiho
tag
válasz Maximum1 #234465 üzenetére
Hűha, első pillantásra nem esett le, hogyan lehet KOM killer, pláne ilyen tömeggel, de aztán... (-:
Egyre szimpatikusabbak az e-bikeok számomra, ismerősök közül megrögzött anti-sportemberek is ültek fel ezekre és kaptak rá a sportolásra, azáltal az egészséges életmódra.Az más kérdés, hogy Straván az analóg bicajjal kínkeservesen kipréselt KOM-időket játszva cheateli egy pár elektro-doppingoló fair play-boomer. Szerencsére egyre kevesebb az ilyen renitens alak.
-
semmiho
tag
válasz Dark Archon #235928 üzenetére
Az akaraterőd nagyon komoly, le a kalappal!
Nem vagyok dietetikus, de a fogyásod tempója azért ijesztő, remélem, izomból nem vesztettél sokat - még ha a fehérjebevitelre oda is figyel az ember, van egy szint, ami után már fehérjéből is inkább vészüzem/raktározás funkcióban operál a szervezet.2013-ban 4 kilót fogytam 5 hét alatt, az FTP-m 5%-ra akkor örökre elúszott. (-: Voltam lépcsős teljesítmény-diagnosztikán pont előtte, onnan tudom.
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #259642 üzenetére
Ez valamilyen hamisítvány? A "sima" verzió is 650 EUR ( https://ingrid.bike/product/rear-derailleur-rd1/ ).
Jó cucc lehet, kipróbálnám egyszer - csak hát az ára... (-: Mondom ezt úgy, hogy 4+ éve megyek Trickstuff Piccola fékekkel és hasonló cuccokkal, de ennyiért akkor már inkább egy Eagle AXS váltás. -
semmiho
tag
válasz varsam #259820 üzenetére
Edzős/hillclimb gépemen van egy 2018-ban vásárolt Piccola szett. Itt vannak fotók. https://www.strava.com/activities/9593411304
Teljes XX1 Eagle AXS szett van rajta egyébként, spéci váltógombokkal. Kerékszett 2017-es Acros 29 Carbon (sokat látott már szegény, rengeteget versenyeztem vele). A Strava profilom alatt van még sok fotó.[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #260732 üzenetére
2+ éve lejöttem a tervezett edzésről, nehezen veszem rá magamat bármiféle résztávozásra. Egy kis PR-gyűjtögetés ellenben (szinte) mindig visszahozza a motivációt. -
semmiho
tag
válasz RexpecT #260737 üzenetére
Csak egy egyszerű, lelkes amatőr vagyok - aki SOHA nem doppingolt és nem is fog. Nekem ez csak hobbi - a doppingmentességet pedig volt, hogy aktívan is támogattam (például volt olyan magyar MTB-s OB, ahol én is azok közt voltam, akik külön doppingvizsgálatot kértek - tanulságos volt, mikor 1-2 sporttárs hirtelen nem jött el...).
Évek óta mindig megnézem a WADA listáját, akit érdekel, rácsodálkozhat, mi mindenben van doppingnak minősülő anyag, amit felír az orvos, vagy akár vény nélkül kaphat meg a patikában (Neocitran, Béres csepp, stb.). Nézegessétek, érdemes! ( https://www.antidopping.hu/Tiltolista.html )
Egyébként sok éve Watt-mérővel megyek, nálam publikus volt mindig is a HR és a Watt, a nyílt lapokkal játszás híve voltam mindig is.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #260738 üzenetére
Tyű, de régen jártam a Kevélyen már! Egy időben a kedvenc környékem volt.
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #260776 üzenetére
Igen, de már csak nagyon ritkán vagyok aktív, a Bikemag.hu fórumán szoktam írogatni csak - ahol már alig maradtunk páran. Itt viszont nagyon népes a tábor és zajlik az élet!
7.36 kg volt a rekord 2019-ben, 1x11-es XTR váltással, 1195-ös 10-42t SRAM sorral, 2.1-es Thunder Burt tubeless külsőkkel. Most ~8.1 kg így pedállal, kulacstartóval.
Vannak ötleteim egy könnyebbre, de megszoktam már és ez egyszerűen elpusztíthatatlan. Igaz, 1250g a váz (egy Orbea Alma OMX 900g alatt lenne), kerékszett 1295g (manapság vannak kiló alattiak is - bár az árak színvonala, ugye...), satöb'.
Meg előbb a zsírpárnákból kellene ledobnom 2-3 kilót, voltam én ennél 3 kilóval könnyebb is, 2 és főleg 3 éve. (-: -
semmiho
tag
Kis lánckenés + MTB, tapasztalatok. Látom, sokan és sokat írtatok erről a témáról és legyen ez egy kis adalék az én részemről.
2014 tavasza óta csak és csakis Squirt Lube-ot használok országútin és MTB-n egyaránt. Azonnal feltűnt anno, hogy a láncaim dupla annyi időt mentek el MTB-n, poros, saras körülmények között, ~80% terep használat mellett, mint korábban. Az első láncokat még Brigéciollal meg is tisztítottam az első kenés előtt - 2015 óta nem érdekel már ez sem.No de a lényeg: 2019 júliusában tértem át MTB-n 1x12-es váltásra egy XX1 AXS szettel, rainbow XX1 lánccal. És itt jött a Heuréka! effekt: a korábbi 3000 km 0.7-0.75 nyúlásig itt felment 9500 km 0.4-0.5mm nyúlásigra (továbbra is a Squirt Lube a kencém). Igen, terepen, télen-nyáron, sárban, hóban, hólében. Az első láncomat majdnem 1.5 év után cseréltem le. Azóta a 2. rainbow lánc van fent a rendszeren, ~0.2 mm a szerviznaplóm szerinti 8164 km után.
Akkor kenem, mikor kezd hangos, csörgő hangot adni: 2 hét / 300-500 km - illetve, elázás vagy eső után egyszerre, sajnos a Squirt Lube nem tűri jól az esőt. De a km-ek nem hazudnak így sem. Pucolni egyáltalán nem pucolom a láncot, a maximum, amit teszek, hogy ha lánckenéskor nagyon poros a lánc, körbe törlőm egy darab papír törlőkendővel és ennyi.
A Squirt Lube-ból szemenként csepegtetek minden görgő/csapra, kb. másfél perces művelet. Ha túl sok kence látszik a láncon, akkor ugyanazzal a papír törlőkendő darabbal, amivel a port előtte letöröltem, a hajtást körbe forgatva 1-2x letörlöm a láncról a felesleget.
Száradás? Nem figyelek rá különösebben, bár használat előtt 1-2 órával vagy előző este szoktam kenni, mikor érzékelem a hangosabb lánccsörgést és egyszerre el is intézem a kenést hazaéréskor.Egy ideje már a régi 2x11-es országútimon is egy ilyen rainbow lánc van fent. Hiába keskenyebb a lánc külső szélessége, szépen vált vele a régi rendszer és a keresztbe váltást is jól tűri.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #260866 üzenetére
Igen. A gyári kencénél nincsen jobb, ezért az hagyom mindig, hogy elhasználódjon. 300-400 km után a gyárival mikor jön a csörgő hang, no onnan csak rácsepegtetek.
-
semmiho
tag
válasz varsam #260867 üzenetére
Köszi.
A merev villás montizás nálam régi becsípődés, ami eredetileg azért jött, mert túl macerásnak és drágának találtam a villa szervizelését.
Imádom, még versenyezni is, pedig lefelé azért vesztek miatta 5-10-15-20 mp-eket. 3 éve a bal csuklóm mondjuk beadta az unalmast miatta, többé-kevésbé így kimaradt 1.5 év, de idén ismét OK.
Mászásnál mennyit ad? Szerintem nem sokat, egy versenyen 1 - 1.5, esetleg 2 percet összesen? Na azt a lefelében el is bukom. De a merev villát valahogy jobban csípem így is.[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #260879 üzenetére
Írok pár sort a villáról. Ez a Niner RDO még a régi 15x100mm átütős verzió, 2018 végén vásároltam akciósan, ~340 EUR áron. Előtte egy gyorszáras Ritchey WCS merev villám volt - és azt máig bánom, hogy eladtam.
Míg a Ritchey villának volt előre-hátra mozgása akár 2-3 cm (!!) és ténylegesen csillapított is valamennyit az út egyenetlenségeiből, valamint az aszimmetrikus szárak miatt még a fék sem igazán csavarta (igaz, a Niner is jó ebben - de a Ritchey ugye gyorszáras volt, nem átütős), nos, a Niner egy aszkéta rémálom. Nulla mozgás előre-hátra, zéró csillapítás (khm, merev villánál miről beszélünk, de akkor is! ) , betonkemény az egész.
Ezzel együtt jól elvagyok vele. Állítólag az utódja, a 15x110mm átütős verzió már nem ennyire merev, jobban közelít egy Ritchey WCS-hez.
Ami számomra a Niner esetén még fájó pont: a papucsok megmunkálása elég esetlen, nincsen rendes hornyos kialakítás az első kerék/agy rendes helyre vezetésére. Jó, nem akkora probléma, de ha gyakran veszed ki a kereket, mint például én utazás miatt, akkor azért zavaró.Szakavatott körökben jelenleg a Whiskey és az ENVE merev villáit dícsérik nagyon, de nekem egyikhez sem volt még szerencsém. Meg hát az áraik!... ~700 EUR és ráadásul hiánycikk mind.
-
semmiho
tag
válasz semmiho #260809 üzenetére
Megtaláltam a régi táblázatot, ahol kikísérletezgettem és számoltam a bringa tömegét. Jól látszik, mivel mennyit spóroltam anno.
Hátha még hasznos lehet! Sokszor a viszonylag filléres dolgokkal is szépen faragható vissza egy bringa tömegéből - persze a megbízhatóság már más kérdés (gondolok a 2019-es régi Thunder Burt külsőkre itt - elég volt rá egy szúrós tekintetű pillantás és már ott is volt egy defekt ) .
-
semmiho
tag
...ha már szó esett erről, friss mérés egy német oldalon: https://gewichte.mtb-news.de/product-18271/no-name-schaltwerk-ingrid-rd-1
@velizare: csak a villán 1000 g mínusz, 2 db külsőn szintén sokat spóroltam, fékeken úgyszintén, a többi pedig összejött az apró-cseprő dolgokon. -
semmiho
tag
2024-es Trek Supercaliber. Kissé túlbuzgó lehetett a kereskedő, hogy elérhetővé tette a részleteket, hivatalosan még nem jelent meg.
60mm-ről 80mm-re nőtt a hátsó rugóút, új tag és új a beépítése, villa 100-ról 110mm, stb.
https://www.die-edelhelfer.de/trek-supercaliber-slr-9-8-gx-axs-gen-2-2024-carbon-red-smoke
...egy másik modell:
https://www.die-edelhelfer.de/trek-supercaliber-sl-9-7-axs-gen-2-2024-power-surge[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Csokicsibesz #260974 üzenetére
Szép gép és gratula!
Továbbá üdv a klubban - magam is Lux tulaj vagyok. Sőt, már a másodikat nyúzom (egy 2017-es régi Lux volt előtte). -
semmiho
tag
válasz Csokicsibesz #260981 üzenetére
Úgy fújtam fel, hogy a hátsó tag beülése (SAG) 23-24% körüli, nekem ez a viszonylag kemény hátsó traktus a kényelmes. A SAG beállítása után a csillapítást (rebound) állítottam be, ami egy rémálom volt*** azzal a kis imbusszal, azon a szűk helyen (neked Fox van, talán ott egyszerűbb). A lényeg, hogy éppen hogy csak ne pattogjon el a földtől, mikor lenyomod a testeddel majd hirtelen elengeded a bringát kirugózásra.
Elég jó videók vannak erről a YT-on, nem bonyolult szerintem.*** - csak volt, mert cseréltem a tagot egy ugyanolyan RockShox SIDLuxe tagra, mint a gyári, csak amire cseréltem, nem remote-os, hanem van rajta egy pici lockout kar, illetve a rebound csavar is így könnyen elérhető (lefelé néz és nem felfelé).
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz jjeahh #261014 üzenetére
A fully-n Berg kormányom van, 760mm, 108 gramm.
Elég rugalmas, kb. 4 hónapot használtam, rugalmasságát nagyjából megszoktam már. Ergonomiája nekem so-so határeset, a gyári Canyon integrált cockpit ha jóval nehezebb is (343g-ot mértem), de jobban bejön - pont múlt héten tettem vissza inkább.
A Berg nekem annyira vékonynak tűnik, hogy szinte már félelmetes, hogyan nem törik ketté. Az ergonómián kívül más bajom nem volt vele, szerencsére.(70mm - +/- 6° PRC stucnival használtam és Ritchey Superlogic markolattal: 83g + 108g + 14g.)[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Dropperről inkább nem írok, túl régóta használok olyat.
+1 a dropperre. Gyakran még a merev villás montiba is bepattintom. Például: https://www.strava.com/activities/8626564949/overview[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Több Magura fékem volt már és van jelenleg is, és mivel rengeteg alkatrészem van ehhez a márkához, kitaláltam egy nagyon egyedi féktuning projektet rá.
Lett most olcsón egy MT8 Pro szettem, amit már tuningoltam egyujjas karbon fékkarokkal, titánium csavarokkal a kar rögzítésénél (2-2 db az acél csavarok helyett) és az alu helyett karbon bilincsekkel. Fékcsövekre is van ötletem: Trickstuff Beta.Meglepetésemre, találtam egy svájci Titánium csavarokkal foglalkozó céget, akik forgalmaznak MT8 féknyereghez titánium-ötvözet csavarokat. Nem olcsó, de legalább nem EU, ugye - és sajnos pont elérném a 45 EUR összeget a rendeléssel (így erre VÁM + ÁFA is lenne - már ha jól értem). (-:
Valaki jártas a Vámtarifaszámok világában, hogy a titánium csavarokkal milyen vámra számíthatok Svájcból?
Próbáltam keresni, talán a száma 81089090, de a jó ég tudja - és még ehhez se találtam meg, milyen vámmal számolhatok...[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz f4lcon #261135 üzenetére
Nagyon köszi! Nem vészes annyira akkor, ~60 EUR lenne a végösszeg 7% vámmal + magyar áfa - ha a postaköltséget nem veszem bele. Plusz ha jól láttam a Külföldi rendelések topikban, lesz egy 4000 HUF kezelési ktg. a posta részéről.
@Toobee: köszi neked is, kicsit utána járok ennek a lehetőségnek is!
-
semmiho
tag
Úgy tűnik, nem csak enduro vonalon marad az RS Flight Attendant: hamarosan érkezhet a SID villákhoz.
Vegyesek az érzéseim ezzel kapcsolatban, de ki tudja, talán lehet valamennyi létjogosultsága. -
semmiho
tag
A mai XCO VB kapcsán van magyar vonatkozás is... https://www.pinkbike.com/news/top-xc-racers-criticize-last-minute-uci-rule-change-around-elite-start-order.html
Nem véletlenül hozzák fel Vas Blanka esetét - aki ugye 47. helyről kellett, hogy startoljon (5. lett így is!!!) - míg a mai futamon MvdP például már nem hátulról indul, hanem indulhat az első blokkokból...Egyébként nagy pirospont Jolanda Neff felé, hogy Blanka mellett kiállt.
Blanka Strava log: https://www.strava.com/activities/9627701240
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Leadville Trail 100 MTB, pályarekorddal. https://www.strava.com/activities/9634697206
Az osztrák 3x-os UCI maraton világbajnok Alban Lakata hétéves pályacsúcsán hozott 15 percet (!!). -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #261408 üzenetére
2800m tengerszint feletti magasságon zajlik, itt bármi közre játszhat. Lakata versenylogja ez volt 2015-ben: https://www.strava.com/activities/369855704/
Az Ischgl Ironbike-on már 5x jártam, az "csak" ~1400m-ről indul és felmegy 2x 2750m fölé (egyik éven 2850m fölé is ment), én már ettől kikészültem.
Egyszer próbálja ki mindenki, aki teheti, milyen a 2000-2500m feletti versenyzés! -
semmiho
tag
Szó volt a kónuszos vs. zárt ipari csapágyakról a napokban - nos, ez az Acros saját csapágya, házon belül készül. Mint látható, egyfajta összvér a kónuszos és a zárt ipari között. Az eredeti 6.5 év és ~20.000 km után néz ki így egyébként (szerviznaplóm szerint) - ma kicseréltem egy új szettre, végre nem rág az első kerék!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz ZolkoW #261504 üzenetére
Talán itt jobban látszik, a belső és külső gyűrű kiképzése hasonló, mint egy kónuszos csapágyé, csak nem annyira mély a kosár stb. Egy DT vagy SKS passz, mennyire hasonlatos ehhez.
Egyébként puszta kézzel bontható egy ilyen Acros és össze is pattintható. Összeraktam a tömítések nélkül, kitűnő kiegészítő koncentráláshoz, tanuláshoz (nekem legalábbis segít a fókuszálás során, ha közben akár csak egy tollat is pattintgathatok, ez talán kevésbé idegesítő).[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz ZolkoW #261525 üzenetére
Egy T6-os apró torx csavarral állítható az előfeszítés. Elég macerás az állítgatása, de csak 1x kell / szerviz.
A szabványoktól herótot kaptam már régen. Oútim 100/130mm. CX-em 100xQR / 135/QR. Régi monti 15x100mm / 12x142mm, fully-m 15x110mm boost / 12x148mm boost - és itt jön a non-plus-ultra: a legújabb DUB WIDE középcsapágy "szabvánnyal". A korábbi DUB-os hajtókar el sem fordul benne...
(és akkor enduro vonalom ott a 12x157mm hátul, van 20x110mm boost DH első tengelyre a korábbi 20x100mm helyett, a rengeteg fatbike "szabvány" és sorolhatnánk) -
semmiho
tag
válasz ZolkoW #261556 üzenetére
MTB Wide a neve pontosan, elgépeltem. Íme a táblázat, ahol a SRAM ír erről: https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/compatibility-map/mtb/dub-mtb-bottom-bracket-compatibility-chart.pdf
3-3mm spacer jobb és bal oldalon szükséges, mivel 6mm-rel hosszabb a hajtókar tengelye. A nagyobb sárférőhely miatt, illetve, hogy a szélesebb külsők elférjenek a vázban, ezt lépi meg egyre több gyártó. És így lett a láncvonal a so-so 52mm-ből egy "remek" 55mm.
Halkan jegyzem meg, még a tűpontos elektromos XX1 Eagle AXS váltóm is küzd vele, egyszerűen nem tudom tökéletesre állítani. 52-es láncvonallal, sőt, pláne a 49mm-essel (a régi non-boost, 12x142mm hátsó tengely, ugye) álom a váltás. -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #261568 üzenetére
1 minta nem minta, de 1 bringám van 55-ös láncvonallal és 1 játszós monti 52-es láncvonallal. Mindkettő Eagle AXS és valahogy egyiken sem az igazi a váltás. (az 52-es láncvonal mellett azért jobb - pedig az "csak" GX AXS.) Viszont a 2023-as Lux WC CFR-emen XX1 van, UDH váltófüllel, elvileg minden halálpontos kellene, hogy legyen, de nem. :-/
És van 2 db régi non-boost monti 49 mm-rel, egy saját és 1 a páromé, Eagle AXS az a kettő is. Utóbbi 2 tökéletesen, álomszépen vált, bárhonnan bárhová. Pedig a grammozós montimon enyhén hajlott a fáltófül és a váltóban szervíznapló szerint pontosan 21.080 km van 2019 júliusa óta (edzőbringa is, sokat megyek vele), szóval a csapok a váltóban biztosan kezdenek kikopni már lassacskán.
Visszafelé pörgetve egyiknél sincsen gond egyébként (régen a Shimano váltóim csinálták ezt, XT és XTR-is, 1x11 mellett ledobták a láncot alsóbb fokozatra), inkább a 3-4. fokozat, és-vagy a kettő mókuskerék közti váltás a gond.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #261575 üzenetére
Viszonylag*** megbízható. Bár pont Gen3-ból kellett az 1. ride után visszaküldenem egyet garis cserére - gondolom amit néztél, azt már tesztelték, azzal nem lesz gond.
(Volt Gen1-ből kettő is nekem, Gen2-ből is 1, mindegyik jól bírta anno.)*** - lásd például a DH-ban ért tüskéket, de azért akad vele más gond is... https://www.strava.com/activities/695219133/analysis/4141/4181
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #261580 üzenetére
Ha edzővel készülsz, aki GoldenCheetah / WKO4/5 / TrainingPeaks-t használ, komoly fejfájást okozhatnak számára ezek a "félremérés-tüskék", már önmagukban is. Ezen esetben eleve felejtős.
A Gen3-nál elméletileg a hőmérséklet-kompenzáció problémát kijavították, de azért itt is érdemes nem csak minden egyes indulás előtt egy kalibrálás, hanem a résztávok előtt közvetlenül még plusz 1 kalibráció.
Továbbá, ha a bal lábad jelentősen erősebb / gyengébb, mint a jobb és később mondjuk beruháznál egy Power2Max NGEco-ba, ami két lábat mér, a Stages-t és a másik mérőt nem lesz értelme együtt használni power alapú edzésre. Ahogy Stages és görgőt sem - ha mér power-t, mert mindkét lábat méri az is, nem csak bal láb Watt * 2....és akkor még nem mentem bele a jobb láb - bal láb jelentősebb eltérések mélyebb bugyraiba, mint a vörös- és fehérizom-rostok arányának különbsége (Zone2-ben a bal lábad erősebb, Zone4/5 és fölötte a jobb, a IIA / IIB / IIX fehérizom-rostok felülreprezentált jelenléte miatt), és még sorolhatnám - tehát 1-1 zónában is "félremérhet". Bár ezt a WKO5 elvileg szépen kezeli az egyéni zónákkal. Csak éppen pár edző ért ehhez / van képben ezekkel Mo.-on jelenleg. (Félre ne értsd, egy nímand zugkókler vagyok )
Szóval, a kérdés, mennyire tervezed a Watt-alapú edzést komolyan a jövőben. Ha igen, akkor Power2Max NGeco, ki lehet fogni 1-1-et használtan akár, plusz vannak akcióik is néha.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #261680 üzenetére
Quarq mérőkből a spideres DZero szériát ismerem és használom, van 3 db is. Az elsőt 2016 őszén vásároltam, azóta is az fut a merev montimban. Régi GXP tengelyes XX1 hajtókarra szerelt, non-boost vázhoz passzoló a spider és dacára a majdnem 7 év használatnak (km-ben ez szerviznapló szerint 36362 km), a mai napig tűpontos - különösen a 2019-ben kijött v10 Firmware frissítés óta, ami behozta az MagicZero feature-t. FTP-tesztet mindig ezzel, vagy az országútimmal tolom (Power2Max NGeco, szintén tűpontos és megbízható). Bemértem görgőn is, +/- 1-2 Watt az eltérés csak még 400 Wattnál is.
És akkor jöjjön a fekete leves! Van egy 2017-es Quarq DZero-m és egy 2018-as DUB tengelyes, boost spiderrel. 1-2 év után mindkettő elkezdett ~10%-kal felülmérni. Ideig-óráig OK, továbbá a SRAM AXS app-ból lehet slope-ot állítani: +1 az +0.5% Watt, -1 pedig -0.5%, értelemszerűen. De valahogy egyik sem olyan konzisztens, mint a legelső Quarq DZero-m.
A SRAMnak vannak most új, tengelybe épített olcsó műszerei, DCRainmaker tesztelte ezeket is már. Ezekről nem tudok nyilatkozni, nincsen ismerősöknek sem. (Quarq van egyébként sok a környezetemben is, ahogy P2M szintén.) DCR tesztje: https://www.dcrainmaker.com/2023/06/sram-apex-axs-power-meter-review.html
-
semmiho
tag
válasz semmiho #261689 üzenetére
Apróság, de fontos lehet: ha meglévő SRAM hajtókarod van, 3-csavaros spiderrel, akkor nem lesz elég egy Quarq DZero spider, mert az *nem kopatibilis* vele: 8-csavaros a felfogatása.
Ha az új 2023-as, XX, XX SL vagy GX hajtókarod van, azon már 8-csavaros a felfogatás, arra feltehető minden gond nélkül a Quarq DZero spider, de a régi hajtókarok közül csak és csakis a SRAM XX1 8-csavaros Quarq szériájára.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz peetie1 #261700 üzenetére
Egyetértek, ha országúti, akkor jó választás lehet az Assioma Duo. Egy "kis" hack segítségével ráadásul SPD-s pedálokká is alakíthatóak, bizonyos Xpedo pedáltestekkel, de ebbe most nem mennék bele.
Kis technika. Fox és a manitou-féle "reverse arch"!?
...és lehet itt más is még. Például, a levegő kamra növelése a villavállban.
https://www.pinkbike.com/news/fox-patent-shows-hollow-fork-crown-for-increased-air-volume.html
...plusz: a villa lábában a két oldalt összekötő csövön keresztül kiegyenlítődhet a levegő és a csillapítás oldal nyomása.[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261837 üzenetére
Darimo kormánya és nyeregcső egyaránt akad 1-2 ismerősnél, ilyen tömeg mellett már-már hihetetlen, hogy lehet ennyire megbízható.
Csak érdekességképpen, ez a fully (Trek Supercaliber) magyar építés és 8.8 kg, Darimo és Schmolke cuccok, Gemini kormány, stb. https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=163462
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261845 üzenetére
A kerékszett a fotón még nem is végleges, ez lett helyette még ~2 éve, úgy tudom (1 kiló alatt a szett!): https://bikeonline.it/en/ruote-29/18164-extralite-carbocamber-3-extralite-hyper3-berd-polylight-spokes-carbon-mtb-wheels-995g-2000000000000.html#/457-rear_wheel_dish-standard/3379-bearings-abi_stainless/3381-opzioni_corpetto-sram_xd_drive_36_p_o_e/481-front_hub_standard-boost_15x110mm/483-rear_hub_standard-boost_12x148mm
Facebookon hirdetve is volt ez a szett a tavasszal, akkor elgondolkoztam rajta egy pillanatra, mert viszonylag jó áron volt használtan, de gyorsan elhessegettem a gondolatot.
Őrületes pénzeket ki lehet szórni ezekre a cuccokra, az már biztos.Nekem is 'akad' egy elég jó donor, de addig nem akarok költeni rá, míg legalább a 2-3 évvel ezelőtti versenysúlyomat el nem érem. (És egyelőre úgy tűnik, sajnos nem költök rá... )
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261867 üzenetére
~1900g taggal. Nem mértem, a féket bontanom kellett volna hozzá, de 1x majd lemérem.
forrás (cikk vége felé, sok más vázzal együtt): https://flowmountainbike.com/tests/best-xc-bikes-cross-country/
Annyi még, hogy a festett CFR vázat mérték Fox taggal, itt maga a váz is ~50-60 grammal "nehezebb" a festés miatt, mint az enyém.[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #261881 üzenetére
Ez a Trek Supercaliber 2020-21-22-ben tudtommal számos magyar maraton résztvevője volt, a gazdája pedig többször volt vendég dobogón. A bicajt élőben először versenyen láttam, még 2021-ben a - az azóta sajnos megszűnt - Bakonyerdő Maratonon. Nagyon szép és átgondolt építés szerintem, de tény, mindennapi használatra félteném.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #261909 üzenetére
2020-as első fotók vannak csak feltöltve, még a gyári eredeti kerékszettel, úgy látom. Biztosan akad 1-2 karc azon a bringán a fotók készülte óta.
Takarítás... Úri huncutság!
-
semmiho
tag
Ismertek valakit, akinek a merev villás Orbea Alma bringája van?
A merev villa kapcsán a tapasztalatai érdekelnének leginkább. -
semmiho
tag
Alapvetően ki nem állhatom, ha bent kell tekernem. Emellett voltak évek, hogy egész télen bent görgőztem szinte és mikor az edzéstervet is (talán túlságosan is) komolyan vettem, 1-1 esős nyári napon szintén a görgő mellett tettem le a voksot.
Zwiftet és többit viszont soha nem próbáltam még, mindig filmeket nézek görgőzés közben, fejhallgatóval. Filmnézéssel kombinálva, számomra viszonylag elviselhető.
Még FTP-tesztet is toltam anno görgőn (jó, az 5p MAX-ba belerokkantam volna).
...vagy ilyet, gyk. 2x20 perc FTP-n, stb. -
semmiho
tag
válasz dom1n0 #262129 üzenetére
Régi Elite Turbo Muin az egyik görgőm, ez semmit nem tud, csak halk. Hátsó kereket kivéve felteszem rá a bicajt, van egy fix terhelése - ha könnyebb fokozatba váltasz, könnyű tekerni, ha nehezebbe, akkor nagyobb ellenállást fejt ki, értelemszerűen. Valamiféle olajban forog egy ellenállás, ha jól rémlik. Egy hátránya, hogy csak 130mm/135mm gyorszáras vázat fogad.
Még 2018-ban vettem egy 2. görgőt, az egy Elite Kura, tud 12x142 és 12x148-at is, sőt, ez már Wattot is mér, de az ellenállása ennek is fix. Zwift és többi nem képes vezérelni ezt sem. -
semmiho
tag
Szerintem ugyanazt a szegmenst linkelted kétszer. Sok esetben a régi szegmensek 10-12 éve készültek, pontatlan GPS-jel alapján, valószínűsíthetően ez okozhatta a navigáció közbeni anomáliát.
A meleg idő nagyon megterhelő tud lenni a szervezet számára. De azért akik versenyezgettünk már és kicsit utána olvastunk az edzéselmélet témakörének tudjuk, hogy - természetesen itt is a fokozatosság elvét tartva - a melegben végzett megfelelő edzésmunkával 2-3 hét alatt alkalmazkodhat a szervezet a hőséghez. Nem beszélve a pozitív hatásairól (hemoglobin-szint + -> VO2Max +) - de mint említettem, a szervezet számára megterhelő. Én polarizált edzésmunkát végzek alapvetően (sok-sok GA1, kevés, de intenzív résztávozás) és a tavaszi "plató" után, 2-3 hét meleg idős edzéssel már látom a Watt-értékeken, idén is volt értelme néha kimenni a hőségbe. (Szegény ember magaslati tréningje, ugye.)
-
semmiho
tag
Jé, nem szoktam a pedálfordulatot figyelni, de a legutóbbi versenyemre rápillantottam most, 88 rpm volt az átlag. Síkon általában 92-95 közt van, de 3 éve, mikor még tervszerűen edzettem, 95-98-as átlagaim voltak. Kivéve, ha K3-as résztávokat kaptam (GA2 / aerob intenzív pulzustartomány / Z3 Wattok alapján), az ugye 50-60rpm.
Mindenesetre, hogy gyakorlati tapasztalatomat is leírjam, magasabb rpm mellett a többség kevésbé fárad, érdemes heti egyszer-egyszer bepattintani a tekerésbe, mondjuk egy sík szakaszon 2-3x 1 perc 100 vagy akár 110 rpm-et - természetesen GA1 zónában (aerob extenzív / zsírégető / Z2 Watt alapján) - már akit érdekel a téma.Egy kis kísérletezést megérhet, nem nagy cucc, nem is megerőltető különösebben.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #262557 üzenetére
Newmen-t a Syntace egy korábbi mérnöke alapította emlékeim szerint, ami meg a megbízhatóságról és tartósságról eléggé híres volt, karbon vonalon is (plusz a Syntace gyk. a Liteville cég alatt fut, szintén nem kis név).
Hosszú távon hogy mennyire megbízható a Newmen, sajnos nem tudom, a környezetemben csak 1 embernek van ilyen kerékszettje (monti, karbon), mondjuk nem panaszkodik. -
semmiho
tag
Nem kell félni a hőségtől. Szép fokozatosan szoktatva hozzá a szervezetet, egy idő után kifejezetten élvezhető hőségben a tekerés - országútival legalábbis, ahol ott a menetszél. Például: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32436633/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35394464/
...stb.
(Széljegyzet: sorry a tudományos nyelvezet miatt, csak én ilyen cikkeket szinte soha nem olvasok a populáris oldalakon, csak a tudományos cikkeket - sajnos a 'mainstream' sok esetben a piaci érdekek és/vagy több mint gyanús 'Conflict of Interest' mellett íródnak. Tisztelet a kivételnek persze.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Elektromos cigaretta 🔞
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest