Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#25851) Teasüti válasza Maximum1 (#25832) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Amúgy meg mert nem tudod megelőzni őket, az miért őket minősíti? :P
No offense. ;)

(#25852) gergo5991 válasza Teasüti (#25850) üzenetére


gergo5991
őstag

Nagymamám 70 évesen orvoshoz falusi biciklivel tekert el 50km oda,50 vissza, 100km megvolt, ha falusi 50 éves váltó nélküli biciklivel ment, fixivel ezt akárki megcsinálja ( szerintem )

[ Szerkesztve ]

(#25853) ígyvanferi válasza Teasüti (#25850) üzenetére


ígyvanferi
addikt

Már pedig a pályaversenyeket fix gépekkel nyomják.

Nincs féke.

(#25854) Teasüti válasza gergo5991 (#25852) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Mennyi idő alatt? Az öregek vidéken k..vára nem arról voltak híresek, hogy rekordokat döntögettek a tanyabájkkal. ;)
Amúgy hogy jön ehhez a fixi? A libakergetőnek tudtommal semmi köze nincs a fixihez, max hogy mindkettő acélvázas és van két kereke. :U
A libakergető meg ha be kéne kategorizálni akkor inkább SS és vmi city bike geo.
Ha a 70 éves nagymamád felültetnéd egy outi geometriára 30°-os bezárt szöggel a hátában a vízszinteshez képest, sztem 2 km után lefordulna róla.

[ Szerkesztve ]

(#25855) -=RelakS=- válasza ígyvanferi (#25853) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Ja, emlékeim szerint úgy kell betolni őket, mert elindulni nem nagyon tudnak :D

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#25856) szőröscica válasza Teasüti (#25854) üzenetére


szőröscica
addikt

Mi az a fixi?

(#25857) gergo5991 válasza Teasüti (#25854) üzenetére


gergo5991
őstag

egy egész napba beletelt :))

(#25858) fpeter07 válasza Teasüti (#25854) üzenetére


fpeter07
veterán

A fixi a szótáram szerint örökhajtós kerékpárt jelent. Egyébként tökmind1, hogy mennyi idő alatt tekeri le a 100 km-t, ha képes rá. Lehet én is öreg vagyok, a nyakam tuti nem bírná az outi geo-t. Vízszintes háttal egyszerűen nem tudnék menni.

(#25859) #48525824 válasza Teasüti (#25850) üzenetére


#48525824
törölt tag

Priviben barkinek elkuldom a strava linkemet, ahol latszik mennyit tekertem es mennyivel, eleg sok szegmensben eleg jo eredmenyeim vannak, miert ne lehetne egy 2,7-3-as attettel kitekerni akar azt amit az outisok? Vagy miert masabb fixivel letekerni 140km-t, mint outival, ezt a felfogast nem ertem.

De reszemrol nem kivanom folytatni ezt a temat, mert teljesen felesleges. :-)

(#25860) Toomy válasza #48525824 (#25859) üzenetére


Toomy
senior tag

Nekem jöhet a link. Csak kíváncsiságból. Amúgy a teljesítményeddel kapcsolatban a védelmedre kelve nekem van egy pár ismerősöm akik 2-3-4 éve fixivel zúztak. Ma az outi élmezőnyébe tartoznak. Konkrétan a Team Econix Cr -ről van szó. :K
Érdekesség képen szélcsendes időben mi is szoktunk 53 /11 -es áttétellel nyomulni erőnövelés szempontjából 2-3 órát 35-36 -os átlaggal. Dombokon sem váltunk vissza. Annyit tudok még ehhez hozzá fűzni, hogy aki versenyen ledobja kistányérra a láncot az b@szhatja mert a mezőny otthagyja, mint eb a sz@rát. :K

(#25861) Zola007 válasza gergo5991 (#25842) üzenetére


Zola007
veterán

Vizet mindig vigyél akármilyen kis távra!

Tudom hogy én festem itt mindig az ördögöt a falra, de ha bringázni megy az ember az erdőbe, akkor
- vizet
- telefont (én vettem erre egy gagyi kártyásat)

mindenképpen vigyél, mert bármi történhet. Ez a minimum
Ha elesel, stb, akkor sebet lemosni, segítséget hívni kellhet

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25862) -=RelakS=- válasza szőröscica (#25856) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

örökhajtós, ha még emlékszel ilyenre gyerekkorodból :)

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#25863) #48525824 válasza Toomy (#25860) üzenetére


#48525824
törölt tag

Nekem most varosban 46-17 van fenn ezzel azert 30-as mozgasi atlagot kiporgetem, majd cserelni akarok elol 48-ra, nagyobbra azert nem, mert azert meg kell maszni az erdi emelkedot vagy a fellegvarat.

En nem akarok elsportolo lenni, csak szeretek tekerni, szeretek celokat kituzni, mint pl. Bp-mezotur tav, ilyesmik. Es nekem ehhez nagyobb kihivast ad a fixi, mert egyedul tolom es nem csapatban.

[ Szerkesztve ]

(#25864) Zola007 válasza Toomy (#25860) üzenetére


Zola007
veterán

az a baj, hogy itt mindig a sarkítás megy a fórumon
Te versenyzel, versenykörülményekről beszélsz
Mamut kolléga meg fixi ide-vagy-oda, erőnlétben és agilitásban úgy néz ki bőven az átlag felett teljesít.
Ti képviselitek a kivételt, de megpróbáljátok védeni a sok idiótát, csak azért mert ők is ugyanolyan mechanikai elvű hajtással rendelkeznek.

Nem a fixivel rendelkező sportolókkal és kerékpározni tudókkal van gond, hanem itt legtöbbeknek a divat fixisekkel van baja.
Olyanokkal akik egyenesen alig tudnak menni vagy éppen még ha el is indulnak nyomatékból, csak a következő lámpáig bírják, esetleg full ön- és közveszélyes járműveket raknak össze kizárólag a menőzés miatt.

Az örökhajtós elvével nekem sincs bajom, bár továbbra is azt gondolom, hogy nagyon kevés helyre való igazán, de akinek tetszik, használja. Amennyiben a műszaki, értelmi és Kresz követelményeknek megfelel

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25865) Toomy válasza #48525824 (#25863) üzenetére


Toomy
senior tag

Én az egyedüli 2-3-4 százas távokkal és a 2 év alatt 50 ezer km -el erősödtem oda ahol most vagyok. 24 óráztam is egy párszor. Élsportoló én sem leszek már 40 évesen, de jövőre szeretnék egy pár versenyen a master kategóriában dobogóra kerülni, valamint most év végén talán összetettben meglehet a 3. hely. Jelenleg csak a sprintelési képességeim korlátozzák, hogy mindig lecsúszok a dobogóról mert fingatni én is szoktam a mezőnyt a dombokon. Viszont 55-60 km/h -ról még sprintelni elég kemény feladat elé állít, de dolgozom az ügyön. :K

(#25864) Zola007 - Teljesen igazad van, főleg a fékkel kapcsolatban! Lehet hogy meg lehet állni fék nélkül keresztbe rakva a bringát, de hogy fékkel hatékonyabb a megállás az is biztos. Bár már nekem is volt olyan szitum, hogy fékeztem, de pont belebólintottam volna az autó karosszériájába. Viszont felismerve a helyzetet keresztbe is fordítottam a bringát fékezés közben és ez már 2x megmentett. Én fixit tuti nem használnék az örök hajtás miatt, de egy sebességű gépen már agyaltam párszor. Csak az tántorít el, hogy már van két outim és egy mountim, sok lenne még egy gép a tárolóba.

[ Szerkesztve ]

(#25866) #48525824 válasza Toomy (#25865) üzenetére


#48525824
törölt tag

Majd ha meglesz az uj vaz en is rakok fel elsofeket, mar kicsit beleoregedtem az allando gumikoptatasba, na meg valahogy le kell jonni dobogokorol ha sikerul feljutni:D

(#25867) Zola007 válasza Toomy (#25865) üzenetére


Zola007
veterán

Egysebességesen én is agyaltam anno az egyszerűsége miatt, de sajnos a tavaly kialakult térdproblémám miatt ez felejtős lett, mert elinduláskor nagyon megérzem, ha fent marad a lánc. Utána nincs gond, de a nyomatékkal startot már nem bírja a térdem
Fék az alap, néha még fékkel sem sikerül megállni.
Engem egyelőre nem a hely, hanem a pénz tántorít el :P

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25868) Toomy válasza #48525824 (#25866) üzenetére


Toomy
senior tag

Hááát fixivel plusz egy első fékkel lefelé azért az több mint merész! De Te tudod. Csak mást ne ránts magaddal... Ott ha még hátszél is van 70 környékén zúzunk lefelé.

(#25869) #48525824 válasza Toomy (#25868) üzenetére


#48525824
törölt tag

Full uj ss+ nagyon tud tapadni, ha sikerul felmenni akkor lejovetelnel amugy se eresztenem nagyon meg max 130rpm, stoplim se szeretnem kitepni:)

Az meg alap, hogy mast nem veszelyeztetek, max en szallok el a gecibe :D

(#25870) Tüzi válasza Teasüti (#25737) üzenetére

18ért tudok gyárimatricás Z6-ost... igaz 5 éves, vagy 6, de akkor is már... új hátsó papucsot (continental) 30-40 közt lehet venni. Conti sport attack 36-ért van itthoni kereskedőtől (180/17es)
Néztem tegnap a bicóra a conti s4000-est, 30ezer a két darab? wtf? 200 gramm az egész, egy motorgumi meg 5 kiló, aztán annyiba kerül két bicajgumi, mint egy motorgumi? Ne már :D

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25871) Maximum1 válasza Zola007 (#25867) üzenetére


Maximum1
őstag

3 hónapja használok ss gépet, jobb térdemen 2szer volt részleges szalagszakadás.
Eleinte szokatlan volt az egész és a térdem is fájt.
Lejjebb vettem az áttételt, most 46/18 ban használom nem fáj a térdem.
Így az idő előrehaladtával kiismertem a bringa határait.
Szeretem mert kiszámítható, tudom mit lehet belőle kihozni.
Ha nincs kedvem tekerni akkor is 20al megyek :DDD
Ha van akkor 30 az utazó és még marad benne erő ha valamire kellene.
Kb. 35km/o után kezd lepörögni.
46/16-al sokkal gyorsabb volt, de a térdem.... :(((

[ Szerkesztve ]

(#25872) #48525824 válasza Tüzi (#25870) üzenetére


#48525824
törölt tag

Conti s4000 II hajtottat 11 ezer/db-ert szerzem, hol olyan draga?

[ Szerkesztve ]

(#25873) Zola007 válasza Maximum1 (#25871) üzenetére


Zola007
veterán

Agyváltóban is gondolkodtam, de egyrészt nagyon drága az olyan ami megfelelne (40-50 körül), másrészt akármelyik boltban emlegettem, csak vakarták a fejüket
Gondolom nem a szívük csücske az agyváltó karbantartás én nem merik bevállalni

bedobtam kalkulátorba, már 50-es ficánkolásnál is is 18-al gurulsz, akkor nekem valami kisebb áttétel kellene, mert teljesen városi bicónak épülne

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25874) Tüzi válasza #48525824 (#25872) üzenetére

Valami webshopokban néztem tegnap, 27-29 közt mentek, itt is 29, még kint is méregdrága, itt is...

Hallottam olyat, hogy conti kétféle gumit árul, van az "első osztályú" meg a "másod"... a másodosztályú értelem szerűen olcsóbb, de szarabb is...

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25875) #48525824 válasza Tüzi (#25874) üzenetére


#48525824
törölt tag

Itt tenyleg draga, en nemetektol szerzem 32 euroert es ez nem b osztalyu.

[ Szerkesztve ]

(#25876) Maximum1 válasza Zola007 (#25873) üzenetére


Maximum1
őstag

Az a kalkulátor megtévesztő, amit megtud mondani az hogy végre mennyit megy a gép.
Havernak 42/16 van, a kalkulátor szerint egy hangyányit erősebb a 46/18-nál.
A valóságban indulásnál otthagyom, 50méter után ott van mellettem,80méter és már előrébb van.

Agyváltón én is gondolkodtam, de tényleg nagyon drága.

szerk.: ez melyik kalkulátor? én ezt használom

[ Szerkesztve ]

(#25877) zoli03 válasza Zola007 (#25873) üzenetére


zoli03
őstag

Milyen agyváltót nézegettél? Vaterán most van néhány Shimano agyváltó olcsón ([link]), meg Németországból is olcsóbban be lehet szerezni, mint itthonról.

(#25878) gergo5991


gergo5991
őstag

29er cross country bicóra milyen gumit ajánlotok, könnyebb legyen vele aszfalton tekerni? Megéri cserélni, mármint sokkal jobb lessz mint a mostani terep gumival?
ilyen van most: Schwalbe Smart Sam 2.25

[ Szerkesztve ]

(#25879) Toomy válasza Zola007 (#25867) üzenetére


Toomy
senior tag

A páromnak januárban volt a jobb térdműtéte a decemberben átszakadt porc miatt. Elég jól rendbe jött már Neki bár a szombati 2x50 km-t megérezte Ő is főleg, hogy tele volt sunyi dombokkal, ahol nem nagyon szeret leváltani inkább izomból erőlteti. A guggolás még abszolút felejtős és térdelni sem tud. Szegénynek a futás is kilőve pedig télen alapozás képen elég sokat futkározott, ami tavasszal meg is látszott a bringás teljesítményén.

(#25880) Zola007 válasza Maximum1 (#25876) üzenetére


Zola007
veterán

Ezt használtam [link]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25881) dqdb válasza gergo5991 (#25878) üzenetére


dqdb
nagyúr

A legkeskenyebb slick külsőt, amit még elvisel a felni. Amúgy a Smart Sam gördülési ellenállása a bütykök ellenére nem olyan rossz aszfalton. Ha nem kopik könnyen, akkor én lusta lennék cserélgetni (pontosítva az vagyok, csak Nobby Nic van fenn), aszfaltozás előtt feltolom a nyomást maximumra, és ennyi. A pontos típusjelzéssel nézzél körül neten, milyen vélemények keringenek a kopásról. A pontos típusjelzés azért fontos, mert többféle gumikeverékkel is készülnek a Schwalbe adott nevű külsői (PaceStar, ORC, TrailStar, stb.), és a kopásállóságnál ez legfontosabb befolyásoló tényező.

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#25882) Zola007 válasza zoli03 (#25877) üzenetére


Zola007
veterán

Amit csak árulnak :)
a legolcsóbb 15 ezres Shimanotol a 40ezres Sturmey-ig
3 vagy 5 sebességest szeretnék, de olyat, amivel néha el lehet menni barátokkal túrázgatni is, tehát bírja a 100km-t is egyhuzamban, nem csak a városi tekergést
Mert egy sima váltógondot lehet orvosolni általában a mező közepén is, de ha ez beáll, akkor tolhatom hazáig

(#25879) Toomy: nekem úgy tűnik - bár eddig minden orvos mást mondott - hogy nem a helyén csúszik a térdkalácsom. Guggolni tudok, csak feszül és recseg-ropog minden körülötte. Körülbelül 70 fokos behajlított állapotban kattan egy jókorát

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25883) gergo5991 válasza dqdb (#25881) üzenetére


gergo5991
őstag

meg tudnád mondani esetleg, aszfaltra mennyi bar-ra fujjam? előre is köszönöm

(#25884) dqdb válasza gergo5991 (#25883) üzenetére


dqdb
nagyúr

Rá van írva a külső oldalára az ajánlott nyomástartomány, és a minél jobb gördülés érdekében a maximális értéket told bele.

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#25885) Puma K


Puma K
veterán

Sziasztok!

Van egy 3 sebességes, agyváltós bringám aminél az első fokozatnál van mikor 2 rántást érzek ha abban a sebességben vagyok. Valamint van mikor magától felvált 2-esben ha terhelem mint pl emelkedőn megyek fölfelé, lehet a váltó kar fokozatai kikoptak?

Van esély a szétszedésre és a javításra az agyváltó esetében?
Vagy ezeknél az agyváltóknál kuka az egész?

Valamint az is érdekelne, hogy agyváltó mellé létezik V-fék?

Csak mert a legtöbb agyváltó kontrás... én meg a kontrát rühellem viszont praktikus lenne a városi használat miatt az agyváltó ha leláncolom akkor legalább ne kúrják szét a váltót mikor odadobja a többi ember a lelakatolni kívánt bringáját.

Holnapra tudok írni pontos típust az agyváltó esetén.

Üdv
Puma

[ Szerkesztve ]

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#25887) zoli03 válasza Puma K (#25885) üzenetére


zoli03
őstag

Vannak görgős fékes agyváltók is, amiken általában porvédő van ott, ahova felmegy a görgős fék. Ismerősömnek is így van a Nexus 7-ese, és V-fékkel használja. Emellett vannak tárcsafékes agyváltók is.
Persze, hogy szét lehet szedni, javítani is lehet.

(#25888) zoli03 válasza Zola007 (#25882) üzenetére


zoli03
őstag

Haveromnak Nexus 8-a van, újan vette, 1000-1500 km biztos van benne, sose volt gondja vele, eddig még karbantartás se volt. Másik haveromnak Nexus 7-ese van, használtan vette, még ennél se volt karbantartás (de tervbe van véve, hogy egyik hétvégén szétszedjük, annyira nem bonyolult, ha nem szeded szét teljesen darabarira), ő 80-90 kilométereket teker vele egyhuzamban, akár heti többször is, még neki se volt vele semmi gondja.

(#25889) Zola007 válasza zoli03 (#25888) üzenetére


Zola007
veterán

Köszi, ez már jobban hangzik, én t3stbikeon olvasgattam véleményeket
Sajnos egyik ismerősömnek sincs agyváltója (pontosabban egy lánynak van egy német boltbajáróson :) )
Sajnos a Nexus 8-as 40ezer körül kezdődik + cuccok hozz és megáll 50-ben. Ennyit viszont nem szeretnék a hátsó váltásra szánni, ezért néztem a a 3-as és 5-ös váltókat

Shimano Inter-3 (SG-3D55)
Shimano Inter-3 (SG-3R40)
Sturmey Archer (S-RF5)

Kontrásat én sem akarok, mert szükségem nincs rá, viszont sokaknak beáll és egy fölös hibalehetőség :(
Ha agyváltót veszek, azt csak boltból, hogy azért legyen rá garancia, mert ez már nem a két filléres alkatrész kategória

Inter 3 áttétele elméletileg
1. sebesség 0,73
2. sebesség 1.00
3. sebesség 1,36
áttételi arány 185%

Itt viszont jön az újabb gond, pontosabban 3 is
1, 2:1 áttételt ajánlanak hozzá, tehát mondjuk 39/19, 38/19 vagy 44/22
2, integrált hajtómű alig van ilyen fogszámmal
3, ami van, pl Alfine, az vékony láncot igényel, pedig pont azért lenne jó a kívülről egysebiség, hogy tehessek
erősebb láncot és tányért

MTB-n városban leggyakrabban 44-32-22 és 11-34 mellett 32-17 és 44/13 között használom
Ez elméletileg 2,00 – 3,23 áttétel között van
Így azt gondolom hogy 3-as agyváltóval a 42/18 az kb jó lesz nekem.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25890) reelc válasza evo87 (#24659) üzenetére


reelc
veterán

Írtad, hogy te is vettél egy Sigma BC 8.12-őt.
Nem találok róla infót... nem kellene kikapcsolódnia, amikor nem használom? Vagy az ilyen óráknál a Sleep Mode nem azt jelenti, hogy kikapcsol?
Azt értem, hogy írták Deep Sleep Mode-ban szállították, és feléledt, amikor beállítottam.
A sima Sleep Modeban is kikapcsol (ha jó az óra), vagy az idő mutatása ez a mód neki?
Előre is köszi, és bocs, hogy nem világos így hirtelen. Ez az első computerem, és a honlapján sem találtam rá értelmes utalást.

(#25891) Rottweiler89


Rottweiler89
aktív tag

Következő hónap elején az utolsó rendelésem,ha minden igaz,és minden jól megy. Ha valami problémás,akkor írjátok meg... :K :R

Üdv: Rottweiler89

(#25892) Teasüti válasza #48525824 (#25859) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem vitatom a teljesítményed, mondom még egyszer nekem aztán mindegy.
Feljebb nem szarkasztikusan írtam, amit írtam. Tényleg fogadd elismerésem! :R
Oszt féked van-e? ;]

(#25864) Zola007
+1

(#25870) Tüzi
Elvből sem raknék 5 éves gumit motorra... :U
Más részről meg, h te mit tudsz bugázni az nem összehasonlítható az átlaggal.
Azt hiszem itt le is zárhatjuk. :R

Amúgy nem értem miért meglepő, bringásként azt gondolnám, h már levetetted az ilyen proletár előítéleteket, miszerint a drága bringa a sznobok játékszere (bringát az áruházból, meg hasonlók). Igenis van létjogosultsága a 15k-s guminak is, vannak akik ki is tudják azt használni. És biciklit is lehet venni drágábban, mint motort.
Elvégre ez egy sporteszköz vagy mi a fene. Motor is lehet sporteszköz de ugyanúgy egyszerű közúti igásló is, mindkettőre túlárazottak az alkatrészek. Lehet venni rá egy szett gumit 50k-ért is, meg háromszor annyiért is.

A 200 grammos bringás gumiban meg éppen a 200 grammot fizeted meg, még ha ellentmondásos is. Feltételezem verseny gumiról van szó papír vékony futófelülettel, aminél nem szempont hogy tízezer km-ert szaladjon. Nem fair összehasonlítani egy 5 kilós motor gumival amin van 5-8 mm profilmélység és aminél sarkalatos pont a futásteljesítmény.

[ Szerkesztve ]

(#25893) Csapi007 válasza gergo5991 (#25878) üzenetére


Csapi007
veterán

Hy
Ha nem CSAK aszfalton mész akkor Smart Sam-nél nincs jobb gumi szerintem ilyen célra.
Olyan 4-5 bar körül lehet a max amit bír, 4-et simán lehet fújni bele.

"Csak úgy mondom"

(#25894) Tüzi válasza Teasüti (#25892) üzenetére

ez nem buga...
le is zárhatjuk jam :)
érzek némi lehúzást ebben a gumis dologban, ennyit szerettem volna mondani.

amúgy teljesen igazad van, de azt a 200 grammos súlyt ellensúlyozza, hogy a motorguminak ki kell bírnia a tartós 300-al járó centrifugális erőt, és a 200 lovas zzr-en a nyélgáz-satufékkel járó terhelés-változást is.
teccikérteni?

nincs itt proli előítélet, nem sajnálnám a bicótól ezt a conti papucsot, csak azért van nálam egy "józan ész" határa, ami fölött leold a biztosíték az agyamban.
jó, tudom, magyarország nem piac, és valszeg egy átlag német bérből pont lesz.rnám, hogy 50euro :) vagy 32.
ennyi :)

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25895) goldnarmz


goldnarmz
aktív tag

Sziasztok!
Remélem, a sok országútis között van pár FR arc a topicban! :)
Hétvégén észleltem, hogy elkopott a Schwalbe Space külső szegény öreg paripámon.
Nincs mese, cserélnem kell.
Mivel elég rég nem foglalkoztam már FR külsőkkel, segítséget kérnék, fogalmam sincs, mit érdemes venni.
Felhasználás, ahol teljesítményt várok tőle: sziklás, gyökeres, köves lefelék, vízmosások. Mindezt száraz időben. Fontos a jó oldaltartás.
Viszont ahhoz, hogy ide eljussak, sajna aszfaltoznom is kell bőven. Ezt a Schzwalbe Space-szel is gyűlöltem. Gondolom, olyan gumi nincs, ami aszfalton és a fent említett terepen is jól teljesít. Ha mégis, szóljatok! :)

Eddig ezeket néztem:

Continental Baron 2.3
Schwalbe Rock Razor 2.3
Schwalbe Magic Mary 2.3
Schwalbe Dirty Dan 2.3
Schwalbe Hans Dampf 2.3
Michelin Wild Rock'R2 2.3
Michelin Wild Grip'r 2.3

Wild grippert ismerem még a triálos időkből (de rég volt, te jó ég...), nem is vagyok biztos benne, hogy jó lenne nekem, így a két Michelin csak zárójelben értendő. Schwalbe előnyben, Maxxis kizárva! Egyéb márkákat nem ismerek. Max. 2.4-es gumi jó, Space éppen elfér hátul a vázban.
A lényeges tényleg az, hogy megbízható legyen, nem akarok állandóan ragasztgatni. Space-szel 4 év alatt talán 2 felütésem volt, saját hibámból. Nem, mondom, hogy a pénz nem számít, de ált. 3-4 évre veszem a gumit, így megértem, ha költeni köll.

Minden javaslatot, tapasztalatot szívesen veszek! :R

[ Szerkesztve ]

(#25896) #48525824 válasza Teasüti (#25892) üzenetére


#48525824
törölt tag

nincs nekem olyan jó teljesítményem, csupán szeretnék állóképességet növelni, meg tényleg vannak kitűzött céljaim, amivel nem másnak akarok bizonyítani csak magamnak. tényleg csak az zavar, hogy néhányan "lenézik" a fixit, pedig ezzel is lehet akár komoly sportteljesítményeket elérni, csak ugye itt egy áttételed van amit a feladathoz jól kell megválasztani. :) és ha már teljesítmény, akkor most hétvégén a fixedxhungary két emberkéje fixivel letekert 450km-t "egyhuzamba", tehát azlrt látni, hogy ehhez az ágazathoz is kellhet a komoly bicó és ezért is lehet egy fixi drága, annak ellenére, hogy "semmi" nincs rajta. A városban krúzolgató, járdán suhanó fixiscsoport az más kategória. :)

Tüzi: ha legközelebb kéne gumi szólj, megoldhatjuk kintről beszeráron. :))

(#25897) ludsimon válasza #48525824 (#25896) üzenetére


ludsimon
veterán

Meg én is ismerek pár arcot a fixedhungaryból akik kinőtték a fixit és most brutálisan benne vannak a top20-ban magyar viszonylatban. :K
Mondjuk ehhez kellett váltani. :)

undefined

(#25898) Zola007


Zola007
veterán

Megint csak a végletek.....
Nem a 450-et letoló fixisek és a top20-as outisok a gond
Nem ők lazáznak, skidelnek a belvárosban

És nem is ők előznek jobbról (!) mikor parkolnék le a kocsival az augusztus 20-i tűzijáték előtt. Ha esetleg meg telibeb4szom 1,5 tonnával akkor még én vagyok a csunyabácsi

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#25899) #48525824 válasza ludsimon (#25897) üzenetére


#48525824
törölt tag

múltkor amíg szervizeltem a fixit outival jártam, majdnem el is adtam a fixet, jelentősen több versenyalkalom van outisként, meg jobban össze lehet mérni a "testi fejlettséget", meg sajna itthon annyira nem sok critérium van. meg nem is akarok túl gúnyos lenni, de nem szeretem az itthoni fixis világot.

persze mivel főként városban járok télen-nyáron, hóban, jégen, ezért egy outit nem szívesen csesznék szét, két bicót fenntartani meg jelenleg nem pálya, úgyhogy maradok magányos farkas a kitűzött célokkal meg a fixivel.

ennek ellenére az outis világ és a benne lévők iránt nagy tiszteletem és elég sokszor sajnálom, hogy nem tartozhatok abba a világba, tudom, hogy a topikban vázolt közlkedési stílusom kaotikusnak tűnik, de ha még meglenne a gopro, akkor meg tudnám mutatni, hogy nem olyan veszélyes az, csak dinamikus :D

(#25900) #16729600


#16729600
törölt tag

Én meg mindenkit tisztelek,aki a normális emberi együttélés szabályait betartva bringázik.Legyen az koca kerékpáros,profi vagy félprofi. Montival, vagy akár háromkerekű cangával, milkás ouitval, fixivel ( életemben nem ültem még fixin, annyi szó van itt róla, hogy muszáj lesz kipróbálnom ) :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.