Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#26051) Vasinger! válasza Tomi_Sci (#26050) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Egyből szemet szúrt nekem is :)

(#26052) hoffman_ válasza zoli03 (#26049) üzenetére


hoffman_
nagyúr

átjött a lényeg, látom.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#26053) imyourfriend válasza zoli03 (#26049) üzenetére


imyourfriend
őstag

Az a vicc, hogy a 9-es ultegra fogaskoszorúnál is bőven drágább, az csupán 18ezerbe kerül most ebike-on. :) Vicc azért "rozsdamentes acél címen hirdetni" :)

(#26054) Tothgera30 válasza Tomi_Sci (#26050) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Egy-két újjal húzom, általában elvagyok vele.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#26055) syberia válasza zoli03 (#26049) üzenetére


syberia
veterán

Valamiből meg kell fizessék a mesterszakácsokat :DDD

(#26053) imyourfriend:A titán-acél valamiért sokkal olcsóbb ;]

[ Szerkesztve ]

https://howbad.info/

(#26056) Toomy válasza Tothgera30 (#26054) üzenetére


Toomy
senior tag

Ennyi erővel levághatsz a kormányból is, könnyebb lesz a bringa. ;)

(#26057) Tothgera30 válasza Toomy (#26056) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Jó ötlet... de most Carbon kormányon filózom.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#26058) ígyvanferi


ígyvanferi
addikt

Mennyire görcsöljek a kilométerórában a kerékméret megadásán?
Mostanában sok szó esett róluk, nekem már jó pár éve nincs, így vettem is egy olcsó teszkósat. 26"x1.95 avagy 53-559 a kerékméret. A hozzá adod papíron 1.75-ös meg 2-es mérethez van pontos adat, utóbbihoz 2099, néztem a Schwalbe táblázatot, ott 2100 szerepel. Mentem vele pár kört ezt beállítva, kicsit soknak tűnt a sebesség. Gondoltam mégse jó akkor, így megmértem a biciklin ülve egy fordulat mennyit ad, ez kb. 8 centivel kevesebb lett (nincs keményre fújva az első, városban túlzottan ráz). Ez már 20 km/h-nál majdnem 1 km/h-t eltérést jelent. Holnap kipróbálom 2020-szal is. Majd ellenőrzöm két kilométerkő között.

(#26059) Tüzi

Szeretek ilyenre hazaérkezni :B

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#26060) zoli03 válasza ígyvanferi (#26058) üzenetére


zoli03
őstag

Én a mért értéket használnám, az pontosabb. A kerület függ a gumi formájától, meg a nyomástól is. Országúti guminál még elmegy a táblázat, de MTB-nál már nem használnám. Háromszor meg szoktam mérni, pár mm eltérés szokott a mérések között lenni, az átlagukat veszem.

[ Szerkesztve ]

(#26061) Tomi_Sci válasza Tüzi (#26059) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Szép :C Hányadik is? :D

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#26062) glacious


glacious
addikt

Múltkor írtam, hogy problémám van a nyeregcsővel és kellene egy kétcsavaros, na kiderült, hogy nem a nyeregcsővel van baj, hanem szépen lassan elhajlott (vagyis inkább kiegyenesedett) a nyeregpálca. Viszem is vissza, nincs ráírva a súlyhatár.

(#26063) Cathfaern válasza Cathfaern (#25955) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Némi próbálkozás után végül sikerrel jártam :) Hátsó váltó szétkapása sima ügy volt, a probléma ott jött, hogy mivel egyenesítsem ki a fület... garzon, nem is rég költöztem, szóval 0 szerszám. Végül visszacsavartam a vázra, erőkar egyik felének azt használtam, másik felére meg egy üreges csavarhúzó nyél került, így különösebb probléma nélkül sikerült visszahajlítanom. Egyébként vízszintestől jó 0,5cm-re elállt a vége, ötletem sincs mi okozhatta ezt (sima eldőlés elég lehet hozzá? :F) Állványon jól váltott*, remélem élesben is jó lesz.

*Lidl-s állvány továbbra is jól vizsgázott, nagyon megérte megvenni, alig foglal helyet összecsukva, viszont betonstabil felállítva.

"Miért csinálják a bicikliszervízesek" c. sorozat mai epizódja következik:
Miért tépik úgy meg a gyorszárat, hogy kézzel nem, csak erőkarral lehet kinyitni? Sokadszor tapasztalom már...

Más:
Végképp eldöntöttem, hogy az otthoni ezeréves outimat átkonvertálom SS-re (jó eséllyel flip-flop aggyal, mert kíváncsi vagyok a fixi-re :B Természetesen fékek maradnak :) ). Fékek / fékkarok mindenképp cserére szorulnak, kérdésem a felnikkel kapcsolatos... miből lehet megállapítani, hogy mennyire vannak jó állapotban? Mert ha elgurulnak még pár Km-t, akkor megpróbálom újrafűzni őket, de ha hamarosan úgyis cserélni kéne, akkor egyszerűbb ha veszek egy kerékszettet... szóval miből látni, hogy egy felni a végét járja? Elég régi vázról és kerekekről van szó, szóval kopásjelző jó eséllyel sose volt rajtuk, illetve azt se tudom mennyi km-t ment a bicikli (használtan vettem).

(#26064) Tüzi válasza Tomi_Sci (#26061) üzenetére

Ilyen rövidujjú az 5. asszem? Nem tom' pontosan.
Gatyám (még) nincs hozzá :( 8k-ért (postával) nem bírtam otthagyni (: csak ez miatt (lehet, hogy nem normális dolog, de sebaj, vállalom (: )

(#26063) Cathfaern:
Tavaly a pirosnál a balos stoplim kioldottam, mondom leteszem a lábam, ahogy szoktam.
Gurultam a lámpa fele, de ugye a gomb+lámpa a jobb oldalon volt.
Ahogy gurultam, szugeráltam a gombot.
Annyira, hogy megálltam, majd amikor elkezdtem jobbra dőlni, nekiálltam kapálózni a bal lábammal mint valami agyament, és eldőltem jobbra. Nagyon szép látvány lehettem, pont állt egy busz is a pirosban tele csajokkal akik mentek haza a suliból, premier-plánból nézték végig amint eldőltem mint a krumplis zsák.
Rotty.
Ott elhajlott a papucs nekem is :)
Meg jól odabasztam az oldalam, az egóm, meg a szép nyergem is :( Nyereg fájt a legjobban...
Szóval sima dőléstől is simán elhajlik.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#26065) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Miket nem lehet olvasgatni másik fórumokon :D

Ha nincs nagy eső 1000km-enként szoktam olajozni a láncot, nem hogy 50km-enként mosogatni.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#26066) Csapi007 válasza Cathfaern (#26063) üzenetére


Csapi007
veterán

1. Inkább húzzák meg minthogy laza legyen.
2. Mások testi épsége múlik ratja, -> 1.
3. Idővel a beállt helyzet miatt nehezebb lehet kinyitni.

"Csak úgy mondom"

(#26067) gergo5991


gergo5991
őstag

friss 3-4 napos biciklimen 100km után a középcsapágy csiripel, 200km- után meg már nem is merem elmondani milyen hangokat ad ki, normális ez? Vagy valami közé mehetett? az első váltó is így pár nap után recseg meg a hátsó is, gondolom megengedtek a csavarok, úgyis fogom vinni vissza boltba ellenőrzésre, új biciklinél 100km-után kell, hogy érvényesítsék a garanciát.

(#26068) Robi BALBOA válasza Maximum1 (#26042) üzenetére


Robi BALBOA
őstag

Köszi, remélem tudnak majd segíteni. :))

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#26069) Tothgera30 válasza gergo5991 (#26067) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Be volt zsírozva? Lehet pont azt felejtették el.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#26070) gergo5991 válasza Tothgera30 (#26069) üzenetére


gergo5991
őstag

Bevolt/van zsírozva látni is, mármint belátni oda a pedál mellől (azthittem itt szokot lenni valami por/homokvédő gumi ráhúzva, de ha szelepsapkát nem kaptam hozzá, ilyet várhat az ember ), nem tudom miért duruzsol/ csicsereg, én egy homokszemre gondolok, de ha ez így jó hogy hangot ad ki, nem szóltam

[ Szerkesztve ]

(#26071) Cathfaern válasza gergo5991 (#26070) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Egy jól bezsírozott / olajozott bicikli gyakorlatilag hangtalan. Egy 20-25km/h-s szélzajon nem igazán szabadna hogy bármi is átszűrődjön. Szóval ha mégis teszi, akkor valami nincs rendben.

(#26072) gergo5991 válasza Cathfaern (#26071) üzenetére


gergo5991
őstag

akkor azt szerintem por / homok lessz.

(#26073) gergo5991


gergo5991
őstag

bocsi a duplapostért, kár hogy csak 5 percen belül lehet szerkeszteni:
8000km-Radvánszky János

(#26074) ígyvanferi válasza gergo5991 (#26073) üzenetére


ígyvanferi
addikt

Kár, hogy ez a blikkben jelent meg, az ő színvonalukon. Pl. jó tudni, hogy napi 6-7 ezer kalóriát a legkönnyebben mogyoróvajas fehér kenyérrel és pirítóssal lehet bevinni, és hogy aki ilyen útra vállalkozik, az boltból vagy étteremből vételezi alapvetően a vizet. De ha nem talál egyet sem, akkor meglepő módon emberek adnak neki inni.
Na mindegy, az úriember előtt mindenképp le a kalappal.

Ja, és hihetetlen módon a bicikliből nem látunk semmit, bár ez nyilván extra különleges elvárás egy biciklitúráról szóló cikktől.

(#26060) zoli03: akkor holnap mérek megint a biztonság kedvéért és az alapján állítom be az órát.

[ Szerkesztve ]

(#26075) pengemetal


pengemetal
aktív tag

Keresem a Velence 10x útvonalát térképen, de nem találom sehol. Tudná valaki linkelni, hogy pontosan hogy jön ki a 28 km-es kör? Köszi

"Nem a berúgás a cél, de útba esik"

(#26076) lsebestyen válasza bigdady (#26044) üzenetére


lsebestyen
addikt

A nyeregcső??? Nem a nyeregpálca? Nem húztad ki túlságosan? Én ilyet még nem hallottam, max carbon csőnél, de a gepidába biztos nem az van.

(#26077) stangli


stangli
senior tag

Sziasztok,

Úgy néz ki, hogy új bringás leszek :DDD ezért úgy gondoltam, hogy megkérdezem a tapasztaltabb ph-s kollégákat, hogy mi a vélemény a bringáról?

Illetve milyen kerékpár lakatot ajánlotok?

Köszi :R

(#26078) Cathfaern válasza stangli (#26077) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Amire biztos számíthatsz kérdésre a véleményezés során / előtt, hogy mire akarod használni a biciklit? :)

Lakatból pedig kizárólag U lakat.

(#26079) stangli válasza Cathfaern (#26078) üzenetére


stangli
senior tag

Mindennapi kerékpározásra. :)

(#26080) zoli03 válasza stangli (#26079) üzenetére


zoli03
őstag

A dirt bringák nem éppen mindennapi kerékpározásra valók.

(#26081) stangli válasza zoli03 (#26080) üzenetére


stangli
senior tag

kb napi 5-10km-re még jó lehet... :F

(#26082) PS7A válasza pengemetal (#26075) üzenetére


PS7A
tag

Ez lenne a Velence x10 útvonala: [link]
Itt kicsit kevesebbet mutat, de bringával nálam hajszál pontosan 28km volt egy kör.

[ Szerkesztve ]

(#26083) deicide válasza pengemetal (#26075) üzenetére


deicide
veterán

Így

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#26084) syberia válasza ígyvanferi (#26074) üzenetére


syberia
veterán

Egy kis kereséssel máris képben lehet az ember, tetszik hogy hagyományos (cro-mo) vázas géppel indult neki. :R

szerk: a canti-fékből gondoltam hogy nem aluvázas,
ugye ez a régebbi bringák sajátja :)

[ Szerkesztve ]

https://howbad.info/

(#26085) lsebestyen válasza stangli (#26081) üzenetére


lsebestyen
addikt

Arra se jó, mi a keret? Csak aszfalt?

(#26086) stangli válasza lsebestyen (#26085) üzenetére


stangli
senior tag

Miért nem jó? Visszaolvasva már mások is kérdezték, de indoklást nem láttam, csak annyit, hogy nem ajánlott. 90%ban aszfalt...

(#26087) Cathfaern válasza stangli (#26086) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Kezdjük az üléssel, nagyon alacsonyan van, ráadásul a dőlésszöge se arra való, hogy az ember ülve síkon tekerjen vele. Kihúzáshoz rövid a nyeregcső, illetve a bicikli geometriája akkor is szörnyű lesz aszfalton tekerésre.

(#26088) imyourfriend válasza stangli (#26086) üzenetére


imyourfriend
őstag

Próbáld ki ha nem hiszed el hogy nem aszfaltra való. Egy mezei mtb sokkal alkalmasabb aszfalton való tekerésre mint egy ilyen gép. [link] Emelkedőről meg nem is beszélve, ezekkel a dirt gépekkel síkon is nehéz, nem hogy még felmászni egy dombra velük. De felesleges itt tépnie az embernek a száját, tapasztald meg magad ha úgy jobb. :)

(#26089) zoli03 válasza stangli (#26086) üzenetére


zoli03
őstag

Megvetted már?

(#26090) lsebestyen válasza stangli (#26086) üzenetére


lsebestyen
addikt

Ez egy dirt bringa, nem utakra való hanem dirt pályára, trükközni, azért ilyen a geoja.

(#26091) stangli válasza imyourfriend (#26088) üzenetére


stangli
senior tag

Nem felesleges, mert elgondolkodtam Cathfaern szavain, de lehet, hogy a te tanácsodat megfogadom, mert jól árasítva jutok hozzá, ha nem válik be, akkor eladom... :)
Amúgy véleményre vagyok kíváncsi, akinek volt, miért jó, vagy miért nem volt jó, mi a tapasztalat éstb, ha meg nagyon elbizonytalanítotok, akkor a jól árasítás ellenére lefújom a bizniszt...

(#26092) lsebestyen válasza stangli (#26091) üzenetére


lsebestyen
addikt

Hidd el, h fölösleges megvenned, mert nem lesz jó! :K

(#26093) Cathfaern válasza lsebestyen (#26092) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Szerintem két esetben vedd meg csak a biciklit:
1. Nem zavar ha csak kiállva tudsz tekerni rajta
2. Nincs semmi a lábad között amit nyomhatna a nyereg
Bármi más esetben csak pénzkidobás lenne. Nem tudom mitől jó áras, de jó eséllyel azért mert nem kevésszer odavágták már, és nincs túl jó állapotban (még ha ez nem is látszik rajta). Vagy mert aki az is "átlagos használatra" vette és rájött, hogy semmire se megy vele.

(#26094) pengemetal válasza PS7A (#26082) üzenetére


pengemetal
aktív tag

PS7A és deicide: köszönöm, tökéletes! :R

"Nem a berúgás a cél, de útba esik"

(#26095) gergo5991 válasza stangli (#26091) üzenetére


gergo5991
őstag

5 évig dirt bicóval jártam túrázni, mert egézségügyi gondok miatt nem ugrálhattam, hidd el, nem kell ez a bicikli neked.
Minden dombon tolni kellet fel a biciklit, most meg vettem egy cc-t, és ahol még álmodni se mertem hogy felmegyek ott valaha dirt bicóval, az uj bringával fél perc alatt feltaposok.Amúgy meg tényleg nagyon szar vele menni aszfalton is, a villáról nem beszélve, állandóan berugózik ha nagyon meghajtjja az ember, ez teljesítmény vesztéssel jár. Azonkívül lehet amiatt akarják rádsózni jó áron, mert többet nem is biztos hogy ér, ki tudja a régi tulaja hol járt vele, mennyit esett, eladni meg tuti nem fogod tudni, max a feléért amennyiért vetted, én azt mondom ne vedd meg. (menőzni meg felesleges dirt bicóval, minden csoda 3 napig tart)

[ Szerkesztve ]

(#26096) lsebestyen válasza stangli (#26077) üzenetére


lsebestyen
addikt

Amúgy vicces, h egy dirt bringára rácsesztek egy ilyen hajtást :DDD

(#26097) pockhome válasza stangli (#26077) üzenetére


pockhome
senior tag

Anno volt egy haverom, ilyen kerója volt neki is, ő járt kb minden nap pályára vele, ugratni stb.
Reggelente is ezzel járt suliba, szakadt rajta a víz mire beért, pedig csak ~2km-re lakott :D

más: most építem újra a keróm, és problémákba ütközök folytonosan. Most pl az egyik az lenne, hogy a hajtást ami megfogja csapszeg, csak ilyen volt boltban: [link], viszont nem megy bele a tengely mellé, csak ennyire: [link] :(

valahogy le kéne belőle 'nyesni' kb így: [link]
Mit csináljak vele? szerintem belekalapálni sem tudnám, ha meg igen, akkor kifele nem jönne legközelebb.
:F

[ Szerkesztve ]

Girls call me ugly, 'till they find out how much money I make. Then they call me ugly and poor.

(#26098) Szakbarbár válasza pockhome (#26097) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Az egy hajtómű ék, elvileg kell lennie egy lelapolásnak benne, és a tengelyen is megvan helye, hogy milyen szögben kell állnia. [link] Ettől függetlenül elképzelhető, hogy kicsit reszelni kell, mert nem pontos a mérete.
Én megfontolnám a hajtóműcserét, legalább egy négyszög tengelyes verzióra.
Ékes hajtómű szerelése.

[ Szerkesztve ]

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#26099) pockhome válasza Szakbarbár (#26098) üzenetére


pockhome
senior tag

Ezen nagyon sokat kellene reszelni...
Nem hiszem, hogy a hajtóműcsere megoldás lenne. Nem szarom a pénzt :N

Girls call me ugly, 'till they find out how much money I make. Then they call me ugly and poor.

(#26100) stangli


stangli
senior tag

Köszönöm az infókat, akkor hagyom a fenébe... :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.