Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #25135 üzenetére
El nem tudom képzelni ezeken a 30%-os emelkedőkön hogy tudnak felmenni A legmeredekebb amit megmásztam az ~18%-os volt (utolsó 20m-en meg 25%), de az is olyan volt, hogy mikor először jártam arra le kellett szálnom a bicikliről kb. félúton, mert 1:1 arányú áttéttel se tudtam felmenni. Utána mikor ugyanebben az áttétben elindultam a biciklivel, simán megemelkedett az első kerék ahogy rátapostam a pedálra, úgy kell lenyomni hogy a földön maradjon...
gergo5991:
Röhögni fogsz, de fekvő biciklin nagyobb erőt lehet kifejteni a lábbal, mivel optimálisabb a testhelyzet. Ezen kívül sokkal jobb a légellenállása mint bármilyen országútié. Lábsérülésnek az ég világon semmi köze hozzá, lábat pontosan annyira terheli mint az "álló" bicikli. Gerincnek már inkább van, mivel egyáltalán nem terheli a gerincet, ellentétben az országúti biciklikkel. Igazából egyetlen hátránya a hagyományos országútivel szemben, hogy nem tudsz kiállva tekerni, illetve a hosszabb lánc miatt kicsit rosszabb a hatékonysága. De összességében inkább csak előnye van.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #25152 üzenetére
A súlypontja is alacsonyabban van, és esni sem tudsz vele akkorát. Viszont az elindulás elég "imbolygós" és az alacsony felépítés miatt a kocsik is nehezebben vesznek észre. A hosszútávú teljesítménytúrákon (300 km felett) már elég sok rekumbenst lehet látni, mert ezekben a fotelokban könnyebb végigtekerni, mint a nyeregben ülve.
De a rekumbens+normál bicikli tandem értelmét én sem nagyon látom.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #25152 üzenetére
Én már régóta csorgatom a nyálam egy rekura, de annyira irreálisan drágák a felszereltségükhöz mérten, hogy az már botrányos... Egy teljesen "gagyi" belépő kínai reku váz 160k? NOORMÁLIS? 400k-s gépen meg Altus és Alivio cuccok?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
ludsimon
veterán
válasz Cathfaern #25152 üzenetére
Én csak a János-hegyi dombsprintet ismerem ilyen durva százalékokkal. Nyélen kiállva lehet csak megrakni a 10kg-os outimon, különben túlságosan sok energia megy el a kormány rángatására meg félő, hogy elemelkedik az orra.
Jók a rekuk, én öreg koromra, 50+-ra szeretnék beszerezni egyet amikor már maximálisan csak kikapcsolódásból tekernék nagyokat. 2-3km/h difi nagyon sok ha ugyan azt a befektetett teljesítményt nézzük. De a fő hangsúly a kényelmen van, fekve könnyebb letekerni brutál távokat mint outin.
[link]
"I have a very good road bike and an equally good dual 650 titanium high racer recumbent.
If I am able to average 19 MPH cruising on my road bike then I'm going about 21-22 on my recumbent.
Flat speed is 32.5 on the recumbent and 28 on the road bike.
Downhill is where the difference really shows.
Uphill, I'm a little slower on the recumbent."Nyilván ez a sebesség függ attól is, mennyire van megdöntve az ülés. Én biztosan a verseny típusút venném, ami a legjobban meg van döntve.
undefined
-
syl5
őstag
Ennyit sikerült most, le van merülve a fényképezőm.
2wheels.hu-ról vásárolt már valaki? Elég jó ár, máshol akcióban 10k
Mit kell még vennem a cseréhez, nincs semmi célszerszámom?
Láncbontó azt tudom, de láncprést meg lehet úszni?[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Lánc biztos megnyúlt? 0.75?
A fogaskoszorúd meg a hajtóműved szinte új állapotnak örvend!Minek veszel Ultegrát? Minden lánc ugyanúgy nyúlik, szerintem kizárólag a karbantartás tudja ezeknek az élettartamát meghosszabbítani.
Mindig a legolcsóbbat veszem és simán jók, nem szakadnak el. Pusztán a karbantartás gyakorisága ami mérvadó véleményem szerint.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ha már a százalékok.
37% !undefined
-
#16729600
törölt tag
Aki nem Ausztria hegyes vidékén lakik úgysem tudja elképzelni mi van itt bringás szempontból ( én sem gondoltam volna ).Most sétáltattam blökit és direkt lőttem pár képet a falusi patikai útvonaláról.Ami 5.6 km hegyre fel szerpentin és ez még csak kis szelíd dombocska itt.
Itt indul az útvonal:
Az útminőség :
A szerpentines kanyarok közötti szintkülönbség :
Természetesen majd lövök pár képet arról az ultra meredek útszakaszról is,de oda autóval kell felmennem.
Lehet,hogy rosszul kerestem rá az első beírásomnál,de nem igazán járna jobban aki ott tekerne és nem az állítólagos Új Zélandi útszakaszon,azt bármennyi sörbe lefogadom. -
syl5
őstag
válasz ludsimon #25159 üzenetére
Na ez az látod.
Ránézésre azt mondtam, hogy a lánc csak szimplán hosszú, mert nagyon szépen ráül a fogaskerekekre.
Aztán Zola kolléga linkelte a képet, az alapján kalkulálva mondtam, hogy megnyúlt a lánc. Most viszont csináltam két valódi mérést - már amennyire mérőszalaggal lehet - és a mérések szerint tűréshatáron belül van.
1. mérés 409 mm, 16 pár (25,5625 mm), 2. mérés 256 mm 10 pár (25,6 mm).Szóval úgy tűnik még sincs ez megnyúlva, csak hosszú a lánc.
Később megmérem még egy másik mérőszalaggal a lánc másik oldalát is, remélem az is hasonlót mutat.
Nagyon jó lenne, mert akkor legalább nem nyírom a fogaskerekeket.Esetleg valakivel nem tudok összefutni egy sarkon egy láncnyúlásmérővel?
Remélem munkatársamnak lesz.Ugyanez a típus, amit linkeltem.
CN-HG93
Azért akartam ilyet, mert full XT/Ultegra felszereltség, ha az akkor legyen az.Amiért az egész egyébként kirobbantotta nálam ezt a lánc dolgot, az ez
váltó elöl, hátul legkisebb fogaskerekenÚgy tűnik a racsni és a lánc akkor mostanában cserélve lehetett, és túl hosszúra sikerült a lánc.
Mondjuk ez jó hír.
A hajtómű, azért lehetne szebb, de megteszi.(#25161) szunya1:
Irigykedem.
De jó lenne Pesten is ilyen út. Simán menne a 30-as átlagtempó melóba, 12 km-en. Most a szar út, a hülye autósok, lámpák, tötymörgő biciklisek miatt nagyon sok benne marad, jó ha meg van a 20.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
először is nézd meg a lánchosszt, utána majd ráérsz bűvészkedni a nyúlással.
Egyébként már meg ne haragudj, de ha van pénz ultegrára és 6000 ft láncra, akkor légy szíves menj már be az első komolyabb kerékpárboltba és vegyél 1200 ft-ért egy láncnyúlásmérőt. A te érdekedben...Lánchossz meghatározás meg annyi, hogy szétkapod a láncot a patentszemnél, kiveszed a hátsó váltóból.
Felrakod elöl-hátul a legnagyobb fogaskerékre, összehúzod és 1 pár láncszemet kell átfedni a két végének.
Ha ennél több, akkor hosszú a lánckerestem neked videót is: [link]
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #25164 üzenetére
Miért ne lenne szabad?
Nem javasolt, mert romlik a hatékonyság és fokozott a kopás.
Ellenben ha elég hosszú a lánc (nem szakad szét a két nagy lánckeréken), akkor más hátránya nincs.
Ezek sem hiszem, h jelentősek.
Gyakran vagyok vele úgy, hogy középső tányéron még felváltok hátul a legnagyobbra, ami elvileg már keresztbeváltás, de még teljesen üzemképes felállás. Bár emiatt a beidegződés miatt csak rövid ideig szoktam így használni.No meg ezzel az elavult ábrával már nem tudtam mit kezdeni, amikor először lett 3x9 sebességem és azt vettem észre, hogy a középcsapágy nagyobb szélessége miatt a láncvonal hátul a kisebb lánckerekek felé tolódik. A legkisebb tányérral a láncvonalam kb csak az 4. legkisebb lánckeréknél egyenes.
Ha meg már be tudok váltani 7-8 fokozatot egy tányérral, akkor ott már olyan mindegy, hogy mit szabad és mit nem.
Ellentétes oldalon lévőket szoktam kihagyni, de a középsővel már simán váltom a teljes sort.
Sosem hallatott rendellenes hangokat.szerk: egy igazi nagy hátránya mégis csak van a keresztbe váltásnak. Ha a kocabringás úgy felejti, akkor elgörbül a lánc.
Igen szar utána görbe lánccal biciklizni, bnőm egyszer sikeresen elgörbítette, nem vettem észre majd két nap múlva már úgy szaladt a lánc, mint az ökörhugyozás. Hamar csere lett belőle, mert össze-vissza váltott a bringa miatta.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #25042 üzenetére
Amúgy mi a szakvéleményetek erről a gépről az előző hsz-ben?
Írtam egy levelet a tulajnak kíváncsiságból, ő 183 cm és neki "tökéletes" a 18".
És 186 vagyok.
Azt írta a felső cső 58 cm, a nyeregcső 48 cm.
Majd megmérem az enyém mekkora.
Amúgy nagyon tetszik a gép, csak kicsinek hangzik nagyon az a 18".Scandium váza volt már vkinek? Milyen érzés?
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #25156 üzenetére
Ez lenne az, "ofc" ausztria [link] Jó eséllyel kicsit közelebb az alpokhoz ennél sokkal ütősebbeket lehetne találni, ez csak elég rövid szakaszon ennyire meredek.
Amúgy javoslam ezt az oldalt % fétisezéshez, ugyanis ha az ember a lenti szintrajzon kijelöl egy szakaszt, akkor kiírja, hogy hány %-os az emelkedőEladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
veterán
Kicseréltem a 120mm-es stucnim 90mm-esre, mert a 120-ssal váltókar-fogásban (nem tudom mi a neve xD ), elkezdett fájni/szúrni a derekam oldala. Nem a gerincem, hanem oldalt.
Ma lement 133km, és nem éreztem semmiféle fájdalmat, de még csak kellemetlenséget sem
Még egy új nyeregcső, meg egy új kormány, és kész a gép[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
XmoD
senior tag
Egy kis segitseget kernek gumi teren. atgumizas alatt vagyunk parommal. a kerdes a kovetkezo: Schwalbe Road Cruiser vagy Continental City Ride ? Belsonek meg Slime Smart Bike Tube-t gondoltam . Velemenyek ?
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ludsimon #25164 üzenetére
Az a baj, hogy ez a kép feltételezi, miszerint az első és hátsó sor közepe egy vonalba esik. Nekem 3*9 a felállás, és úgy látom, hogy pl a középső lánckerékről hátul a két legnagyobbat nem érdemes használni, de a legkisebb jóval kisebb hajlást okoz a láncnak, mint pl a legkönnyebb fokozat. Tulajdonképpen a két legnagyobb hátsó lánckerék nem használatát is ehhez igazítottam, így az elöl legnagyobbal hátul már a 4 legnagyobb esik ki.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#48525824
törölt tag
Hamár alpok meg fixi [link]
-
Zola007
veterán
válasz Cathfaern #25183 üzenetére
10 év múlva meg majd ők dicsérik az ortopéd sebész munkáját
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
veterán
Hogy tudom megállapítani, hogy milyen középagy van a gépben?
Mármint szabványra.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #25174 üzenetére
miért görbülne el álló helyzetben, ha úgy hagyja valaki?
egyébként is célszerű hosszabb kihagyáskor vagy télen kissé keresztbe váltani legkisebb fogszámok felé elöl-hátul, hogy ne terheld fölöslegesen a hátsó váltó rugójátbe is b-na, ha attól elgörbülne a lánc, hogy kicsit keresztbe van váltva álló helyzetben
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
razzorr
őstag
Nos,a Tisza-tó kör is kipipálva részemről. A hétvégén megcsináltuk párommal. Kicsit néha nehezítette a tempónkat a szél, de egy 42-es maxot akkor is nyomtam a 26x1,75 gumis montimmal kikapcsolódásként
Az idő csoda szép volt, szerencsére nem volt tömeg se, annál inkább száguldozó-barom centizgető autósok (pecások) a gáton (bringaúton). Az ivós táska is jól működött, másfél lici víz kellemesen hüvi maradt benne, pedig már 4 kulacsot közben kivégeztem. Szóval nyugtával zártuk a napot.
Aki nem járt még a Tisza-tónál,annak csak ajánlani tudom, egyszerűen csodaszép. -
ígyvanferi
addikt
válasz Zola007 #25184 üzenetére
Én mondjuk inkább csak élveztem a videót ahelyett, hogy azon morfondírozzam, mikor fogják vajon meglátogatni az ortopéd orvosukat. Mert egyrészt nem érdekel, ő dolguk, másrészt nem kell ahhoz 400 km a hegyekben fixivel, hogy az embernek gondja legyen a térdével, harmadrészt mert nem csak a sz.rt látom mindenben, a videó király, gyönyörű a táj, menők a gépek, és komoly a teljesítményük a srácoknak. De ugye a nagyszerű magyar mentalitás...
[ Szerkesztve ]
-
-
Zola007
veterán
válasz ígyvanferi #25191 üzenetére
f.sza gyerek voltam én is anno, árkon bokron keresztül a dög nehéz vassal
most hogy sz.r a térdem, én már nézem ilyen szemmel isMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
concret_hp
addikt
lánc nyúlásáról valami írást tudtok hülyéknek?
105ös szettes outim van, vágom, hogy vna ilyen divájsz, hogy láncnyúlás mérő, meg valami olyat is mondtak, hogy ha jókor van cserélve a láncs, akkor akár 3 láncot is el lehet használni, mire a hátsó fogaskeréksort cserélni köll.vagy fullba vagy sehogy :D
-
syl5
őstag
válasz ludsimon #25164 üzenetére
Elöl és hátul is legkisebben, igen.
Ok nem szabad így használni, de attól még nem így kéne állnia szerintem.Fenti szerint se, és ezzel a módszerrel ugye hosszú a lánc.
Patentszem sajnos nincs rajta, így szétszedni jelenleg sajnos láncbontó hiányában nem tudom.
Itt jönne a másik dolog, hogy shimano láncnál ha egyszer összerakták akkor még egyszer valóban csak patentszemmel lehet?(#25166) Tüzi:
Lehet csak rosszul lett leszabva. Méricskélés azt mutatja, hogy páronként nyúlt 0,2 mm-t. Ez 57 párra jó esetben 1,2 cm. ~ 1 cm megnyúlás eredményezhet 1,5 cm-t függőlegesen a váltónál, kiindulva az optimális lánchosszból, hogy eredeti állapotában a felső váltógörgő és a lánc alsó íve közt kb. 10-15 mm távolság volt?Meg most akkor szinte új, vagy szarrá van kopva?
[link] -
Szakbarbár
aktív tag
válasz concret_hp #25196 üzenetére
Naná! Parancsolj: [link]
Ezt nevezem én igazi szakbarbárkodásnakEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Zola007
veterán
Fogaskoszorú szerintem nem nagyon futott 1000-nél többet, akkor látnád a váltás okozta marásokat is a fogaskerekek oldalán
hajtóműved kopottabb egyébként
Szerintem fogsort és láncot cseréltek legutóbbPatentszemet mindenképpen vegyél olyat ami a láncodhoz való
Shimano láncokat bontogattam eddig kizárólag, össze is raktam, nem volt gond vele.
Pótcsapot szintén árulnak hozzá, a gyár elvileg minden bontáshoz újat ír elő57 pár korrekt méretnek tűnik, tényleg meg kellene nézned azzal a módszerrel, amit írtam, hogy 1 pár átfedés legyen
Ha jó a mérésed, akkor most vagy 0,8% nyúlásnál, ezt a láncnyúlásmérő már megbízhatóan mutatja, 0,75-s tuti beleesik, szóval kérj / vegyél egyet mindenképpen.
Lánc az cserés leszMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
veterán
Az előző kép az gyászosabb képet mutatott, legalábbis én gyásznak láttam.
Ez a kép már normális.Azt mondják okosok, hogy:
húzd be a hátsó féket, feszítsd meg a láncot a pedállal, és ha a lánc 3mm-nél többet mozog az első tányéron, akkor cserés.
De a legjobb megoldás tényleg a nyúlásmérő, ha jól csinálod három láncot kiszolgál egy koszorú... állítólagmod:
(#25199) Zola007:
Cápafogasodik kicsit, ja.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Filmgyűjtés
- Politika
- iPhone topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- PlayStation 4
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest