Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#25201) Tüzi

Ha ilyen "Shimano Ultegra SM-BB6700" középagy van a bicóban, FSA Gossamer hajtókarral, és mondjuk ezt a hajtókart-lánctányérokat lecserélném erre: R363 FSA SLK 53/39 175 BB386 EVO, akkor ez rámenne vajon erre a középagyra?
Lehet, hogy hülye kérdés, de nem akarok használhatatlan cuccot venni, akármennyire is olcsó lenne.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25202) ludsimon válasza anorche1 (#25192) üzenetére


ludsimon
veterán

Ez a sor már látszik hogy kopottabb.
Ez már nem biztos elvisz egy új láncot, de megprobalhatod. Mindenesetre ha tisztábban tartanad biztos hosszabb élettartamú lenne a következő szett.
Azt javaslom sor + lánc csere és tartsd tisztán, meghalalja. :K

undefined

(#25203) #48525824 válasza hoffman_ (#25189) üzenetére


#48525824
törölt tag

én is most lesegetek vázakat, nagyon a lo-pro mellett voltam, aztán úgy néz ki inkább egy krzberg v4 lesz, azért 2 kilóval könnyebb, mint a mostani csepel :D

(#25204) Tüzi válasza ludsimon (#25202) üzenetére

Arra gondoltam, hogy valami combosabb láncra kellene beruházni. Persze drágább mint egy "sima" lánc, de mivel lassabban nyúlik, lassabban eszi meg a lánckerekeket is.
Elméletileg vissza kellene hozza az árát, mert abból is el tudsz használni hármat mire cserélni kell mindent.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25205) lorcsi


lorcsi
veterán

(#25206) Runner_fxr válasza sanzi89 (#25155) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én el nem tudnám képzelni, hogy egy olyan fekvő borzalmat használjak, de hát ízlések és pofonok.

Tudom, hogy itt a virsligumisok vannak többségben, de 29.-én lesz egy jó kis monti túra, talán érdekel valakit: [link] 4500ft, plusz egy csomó minőségi teszt bringa is van.
Én tuti megyek.

(#25207) sanzi89 válasza Runner_fxr (#25206) üzenetére


sanzi89
addikt

100km+-os túrákon, csomaggal nem az ember lába fárad el, hanem a seggem zsibbad el, a csuklóm, nyakam, hátam sajog. Ezekre - elvileg - mindre gyógyír lenne egy reku. Ha a fele igaz annak, amit írnak róla, akkor túrabringásnak egy másik dimenzió. Persze városi tekerésre vagy terepre én se használnám, de nagyon is el tudnám képzelni magam egy fekvőbringán.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#25208) Genji


Genji
őstag

Sziasztok!

Van egy Merida Crossway 100 vázam, Juicy3 Avid hidraulikus tárcsafékrendszerem + Sram X5 váltószett. Ehhez szeretnék egy 28"as kerékszettet találni. Tudnátok javasolni valamit? Max 40-50K-m van a mutatványra, de ha van olcsóbban ár/érték arányban jó választás azt sem bánom.

Köszi előre is annak aki válaszol! :R

a splinter in your mind had called the dark wanting it all to fall apart

(#25209) Robi BALBOA


Robi BALBOA
őstag

Hy,
Tud valaki boltot magyarországon ahol ilyet tudok venni?

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#25210) #48525824 válasza Robi BALBOA (#25209) üzenetére


#48525824
törölt tag

mondjuk én is csak 12-13 ezer között tudnék szerezni. :(

[ Szerkesztve ]

(#25211) Rottweiler89


Rottweiler89
aktív tag

(#25212) Teasüti válasza Zola007 (#25187) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Már pedig bebasz.
Nem "kicsit keresztbe váltani", hanem konkrétan a két ellentétes szélén.
Én, mióta keresztbe váltás utáni 2 napos pihenőt követően úgy kacsázott a lánc, hogy a középső tányérról néha leugrott a kicsire - ha hátul felraktam a legnagyobb kerékre -, azóta kizárólag egyenes láncvonallal tárolom a bringát.
Egyik télen én is beraktam a leglazább rugóállásba, akkor még nem értettem utána miért lett szar a váltásteljesítmény. A láncot nem is figyeltem, h görbe. Második alkalommal már feltűnt és elég neki néhány nap hozzá ezek szerint.
A hátsó váltó amúgy is finomabb szerkezet, a rugó gyengülését az első váltónál veszed észre hamarabb.
Lehet egy 9-es lánc rugalmasabb (bár azt a bringát már eleve egyenes láncvonallal tárolom, meg fordított működésű a hátsó váltó, szal mindegy is), de 7-es láncból kettő is görbült már nálam. :F

(#25213) ludsimon válasza Teasüti (#25212) üzenetére


ludsimon
veterán

Soha nem hallottam még ilyen elgörbülős storyról megmondom őszintén.
Akárhány kerékpárok árusításával foglalkozó szaküzletbe tértem be, mindenhol kónuszon látom a láncot.

undefined

(#25214) Teasüti válasza Rottweiler89 (#25211) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Höhőőő mindjárt át is nyálazom. Egy részüket már láttam bikemag-on is, de azért akad új hús is itt. :R

szerk: miért ilyen sok a Manitou? Jó az a Black? Számomra ismeretlen minden, ami nem RS, Fox, Sr. :B

[ Szerkesztve ]

(#25215) hoffman_ válasza Rottweiler89 (#25211) üzenetére


hoffman_
nagyúr

az a marchocchi skared jó lesz manitou skareb-nek is. megbízható, szimpatikus hirdetés :D ezek közül egyikre se szívesen ülnék fel így kapásból.

Teasüti:

a black egy baromi régi szériája a manitounak, már ~10 éves.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#25216) dqdb válasza Rottweiler89 (#25211) üzenetére


dqdb
nagyúr

Az XC bringák mindegyike már annyira benne van a korban (7-10 évesek), hogy kép alapján senki sem fog neked konkrét véleményt mondani róluk. Itt már nagyon nagy esély van arra, hogy a teleszkóp szétszedésekor derülnek ki meglepetések, vagy a vázban vannak halálukon a csapágyak, ami drága meglepetés tud lenni. Én ezek közül csak szervizes szétszedés-végignézős állapotfelméréssel egybekötve mernék vásárolni, ahol az ár az állapot függvényében csökkenne adott esetben.

Azt sem árt tudni, hogy hiába olcsó a bringa sok XT komponenssel, mert már régi, de az XT-hez tartozó pótalkatrész az új, és ezért drága, ezt kalkuláld bele a vételbe. Mivel itt a 9 sebesség dominál, és ki tudja, milyen állapotban vannak a hajtóműtányérok, nem árt azoknak sem utánanézni (például az FC-M580 LX hajtóműre való szett még beszerezhető, de 37 euró a három tányér, és már kifutó a német boltokban). Másik időzített bomba a két Specializedon található LX és XT fékváltókar, ha azzal történik valami, akkor szívás van és nagybevásárlás, mert utód nélkül tűntek el a Shimano kínálatából (volt, akkor szerettem, de az egy ujjas fékkart most már jobban értékelem).

A válogatás végén az FR bringákat nem tudok hová tenni, azokkal te felfelé nem fogsz tekerni, az biztos.

Teasüti: az FSR XC vázra építve össze lehetne állítani a listából egy korrekt bringát, de úgy önmagában egyik sem az igazi szerintem.

Talán az Epic hirdetése a legszimpatikusabb nekem is, a többi mind lapozós.
Ha az Epicben baj van a Brainnel, akkor az zsebbe nyúlós és várakozós dolog, mert a helyére nem tudsz mást betenni. És szokott baj lenni a Brainnel.

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#25217) Teasüti válasza hoffman_ (#25215) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Hát én se ami azt illeti. Talán az Epic hirdetése a legszimpatikusabb nekem is, a többi mind lapozós.
Csak sehogy se tudok azonosulnak azzal a Merida-féle felfüggesztéssel, az a tubus ott rajta meg egyszerűen nevetséges.
A gyengém a Speci, de ezek nem szépek. :N

(#25216) dqdb
Én is így vagyok vele. Vinném a Fox-okat, meg az XT-ket, minden más felejtős.
Basszus hová lettem... ha meglátok egy hirdetésben vmit, ami alacsonyabb rangban, mint az XT, akkor máris lapozok. :B SLX, LX, Deore? Next... Persze azon is csodálkozom, hogy ebben az árkategóriában még látni Alivio-t is néha (használt piac).
Kevés a full XT szett most, ahogy nézem. :(

[ Szerkesztve ]

(#25218) Teasüti válasza dqdb (#25216) üzenetére


Teasüti
nagyúr

XT fékváltókar pótolhatatlan?
Húha, akkor ha dual control-t vennék, akkor jobban járnék, ha megtartom a jelenlegit is pótnak? ;]
Gondolom azért át lehet építeni hagyományos karokra is.

(#25219) dqdb válasza Teasüti (#25217) üzenetére


dqdb
nagyúr

Vinném a Fox-okat
Na, még itt lehet szépen ráfaragni a fenntartásra, ha probléma van a teleszkóppal. A Fox drága újonnan, drága keveset használtan, olcsó agyonhasználtan, de az alkatrész hozzá bármilyen állapotban drága, és nem szervizelik neked akárhol (a forgalmazó magához vonta ezt, és nem ad a boltoknak alkatrészt, hanem hozzá kell vinni).

ha meglátok egy hirdetésben vmit, ami alacsonyabb rangban, mint az XT, akkor máris lapozok. SLX, LX, Deore? Next...
Ha azt mondod, hogy azért ugrod a Deore hajtóművet, mert "csak" octalinkes, arra azt mondom, hogy oké, én is így tennék. De a többi érthetetlen sznobság számomra, mert annyit nem hoz az XT, mint amennyit visz: az FC-M580 LX hajtóműhöz 37 euró a tányérkészlet, az FC-M770 XT-hez 74 euró, a régebbi FC-M761 XT-hez 76 euró.

XT fékváltókar pótolhatatlan? Húha, akkor ha dual control-t vennék, akkor jobban járnék, ha megtartom a jelenlegit is pótnak? Gondolom azért át lehet építeni hagyományos karokra is.
Nincsen olajos dual control Shimanónál már egy ideje. Átépíteni valószínűleg át lehet, de egy fékváltókartörésből rossz esetben két váltókar és két fékkar vásárlása lesz.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#25220) Teasüti válasza dqdb (#25219) üzenetére


Teasüti
nagyúr

És magánszemélyként nem vehetek alkatrészt a Fox-omhoz? :Y
Pedig sokan járnak vele, nem csak gazdagok. Mondjuk évente egy nagy szervizt ki lehet bírni, ha már az ember Fox-ot vesz és csak nem lehet vészes az adott üzemidejű karbantartás se annyira.

Lehet, h van benne némi sznobság, végül is mióta nem diákmunkából élek, azóta vhogy minden sokkal elérhetőbb lett. Egyelőre.

(#25221) Rottweiler89


Rottweiler89
aktív tag

Akkor úgy látom akkor egyik sem annyira nyerő... :Y

[ Szerkesztve ]

Üdv: Rottweiler89

(#25222) Solad válasza dqdb (#25219) üzenetére


Solad
őstag

Kocabringas vagyok, aki megszokta az ultegrat. Tavaly felultem haver soraval szeret bringajara, es biza ereztem, hogy nem akarodzana sokaig hasznalni. Szoval sznobsag vagy nem, inkabb maradok a felsobb kategoriaknal.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#25223) TripleB


TripleB
senior tag

Hátha érdekes lehet.
Napo akciós oldalon ma biciklis cuccok.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#25224) dqdb válasza Rottweiler89 (#25221) üzenetére


dqdb
nagyúr

Akkor úgy látom akkor egyik sem annyira nyerő...
De, lehet simán közöttük nyerő, csak jobb előre tisztában kell lenni a kockázatokkal.

Solad: Kocabringas vagyok, aki megszokta az ultegrat. Tavaly felultem haver soraval szeret bringajara, es biza ereztem, hogy nem akarodzana sokaig hasznalni. Szoval sznobsag vagy nem, inkabb maradok a felsobb kategoriaknal.
MTB-ről fordítsuk le országútira: csak az Ultegra jó (XT), de a 105 láttán már húzod a szádat (SLX/LX), a Tiagrára pedig főleg (Deore). Egy 105 annyira rosszabb lenne, mint egy Ultegra, hogy még gondolni se gondolsz rá? Netán egy ésszel megválogatott Ultegra-105 kombináció? Mert én ezekre az esetekre mondtam a sznobságot, nem a jóval gyengébb Sora (Alivio) szintre. Amúgy éppen nemrég érveltem a topikban, hogy MTB-re hátulra igenis jó váltó kell, ami bírja a gyűrődést, de egy hajtóműből csak azért nem vettem XT-t, hogy elmondhassam, XT-m van, hiába tehettem volna meg.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#25225) Solad válasza dqdb (#25224) üzenetére


Solad
őstag

Egyszeruen csak azt fejtettem ki hogy ha az ember hozzaszokik egy szinthez, nehezen adja alab.. Nyilvanvaloan szamit hogy mennyire kell leadni, nem mindegy higy a paletta melyik reszerol valaszt az ember. Nekem soraval volt tapasztalatom, igy nem tudok 105-tel peldalozni :)

Tegnap lekapott verda:

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#25226) Rottweiler89 válasza dqdb (#25224) üzenetére


Rottweiler89
aktív tag

Egy ilyen összegű bicajt/bicajokat már érdemes lenne inkább személyesen megtekinteni...

Üdv: Rottweiler89

(#25227) pepe091 válasza Solad (#25225) üzenetére


pepe091
MODERÁTOR

Az igen. :D Szegeden készült a kép, ha jól látom. :)

(#25228) szőröscica


szőröscica
addikt

Ma tekertem egyet az új gumikkal. Sokkal jobbak ezek a travelcontactok, mint a régi innova márkájúak voltak. Kellemes az 1.75-ös szélesség, és ez a 4-4.2 bar közötti nyomás is megfelelőnek tűnik. Persze így sem rakéta a szerkezet, maga a bicikli szerintem nehéz és én sem vagyok olyan fitt.

35 km-t mentem, tudom, hogy itt sokan simán mennek 135-öt is, de én így is büszke vagyok magamra. :)

(#25229) Gyufaaa válasza szőröscica (#25228) üzenetére


Gyufaaa
veterán

Az a lényeg neked mi esik jól, nem az, hogy más mit és mennyi idő alatt megy. :)

(#25230) syl5 válasza syl5 (#25197) üzenetére


syl5
őstag

Ez viszont szopó, ugye?
Beesik szépen az a nyúlásmérő.
[link]
[link]
[link]

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#25231) Because


Because
őstag

lehet kényelen leszek az eco bike-tól rendelni náluk van minden ami az 1x7-8-9 (még nemtudom) hajtásomhoz kellene, szerszámokkal együtt. csak a tolvajkergetős eset óta.. hááát...

(#25232) Rottweiler89


Rottweiler89
aktív tag

[link]
Tetszik,de ki tudja...

[ Szerkesztve ]

Üdv: Rottweiler89

(#25233) Szakbarbár válasza Solad (#25222) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

A jóhoz könnyű hozzászokni. Utána lejjebb adni az igényekből már sokkal nehezebb.
Kocabringás vagyok aki megszokta a Sorát. Amikor kicsit használom a Neuzer Hurrikánt szétkopott Falcon váltókkal, utána mindig örömmel szállok át a saját országútimra. Nekem megfelel az a felszereltség is. De ha egy vakteszten kipróbálhatnék egy 105 - Ultegra - Dura Ace felszereltségű biciklit lehet hogy nem tudnám megmondani melyik milyen felszereltségű.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#25234) hoffman_ válasza Rottweiler89 (#25232) üzenetére


hoffman_
nagyúr

ez a bringa használtan is megér bő kétszer ennyit, itt valami mutyi lesz.

bocsi, ez csak a váz. így már oké.

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#25235) Tüzi válasza syl5 (#25230) üzenetére

az kuka.
de akkor a fogaskoszorú is... a felső 3-4 kerék szerintem nem, de akkor az alsók mégis...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25236) D.Orion


D.Orion
veterán

Én nem vagyok grammániás, de lemértem a kerékpárt és ez még nekem is sok. :(
Lámpákkal, nyeregtáskával(szerszámok, pótbelső), sárvédővel, két 0.7es kulacs vizzel: 18.2kg
28"as cross, első telóval.
Mind1 amúgy is csak munkába járok és 86kg vagyok...

(#25237) Szakbarbár válasza D.Orion (#25236) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Én kb. 72 kg vagyok biciklivel együtt :D
Nemrég találtam egy jó videót, ahol pont a súlyról van szó: [link]

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#25238) gergo5991


gergo5991
őstag

vélemény?

[ Szerkesztve ]

(#25239) -=RelakS=- válasza syl5 (#25230) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

ahogy elnézem, eléggé cserés a dolog...

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#25240) Tüzi válasza gergo5991 (#25238) üzenetére

azt a stucnit azonnal fordítsd meg xD

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25241) gergo5991 válasza Tüzi (#25240) üzenetére


gergo5991
őstag

nem enyem a bicikli, csa ha mar a szlovak bicikli piacon nem talalok semmit, gondoltam korulnezek Magyarorszagon, eleg jo arban van ez, 200k-ert instant tudnam vinni, mar csak a kiutazast kene megoldani :)

Az a kormanycsapagy valahogy eleg furan nez ki, vagy lehet a villa nem volt levágva?
Mit gondoltok minőség / ár érték arányban, jó ár ez?

[ Szerkesztve ]

(#25242) Toomy válasza Tüzi (#25235) üzenetére


Toomy
senior tag

+1
A sor is kukás ilyenkor már.
Persze én ezeket nem dobom el. Elrakom télire, amikor is felkerül az 50 ezret futott hajtóművem és nyújtom tovább az ilyen láncokat a sós dzsuvás időben.
Mivel télen nem tolom izomból csak alapozás megy ezért nem is nagyon ugrál a soron ill. a tányérokon. 1szóval közlekedni még tökéletes, persze szigorúan csak sz@rrá kopott alkatrészekkel párosítva. :K

(#25243) zoli03 válasza gergo5991 (#25241) üzenetére


zoli03
őstag

Az előző hirdetés, amit linkeltél, 19,5"-os volt, ha jól emlékszem. Ez ránézésre 16-17" lehet. Írtam már, hogy először a méretet nézd, a többit csak utána.

(#25244) razzorr


razzorr
őstag

Jó kis edzés [link] Csoda hogy le nem ugrat :)

(#25245) szőröscica


szőröscica
addikt

Fater vett magának egy koga miyatat. Vagány nagyon, ha legközelebb Nála járok, ki is próbálom.

(#25246) Tüzi válasza Toomy (#25242) üzenetére

Szóltál volna, odaadtam volna a szétkopott dura-ace 9-es sorom láncostul :(

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25247) imyourfriend


imyourfriend
őstag

Én ultegra 9-es sorom már ~11500km-nél jár de még bőven hajtom hegyen dombon át a 80 kilómmal. :P

(#25248) Tüzi válasza gergo5991 (#25241) üzenetére

zoli03 válaszát olvasd el.
amúgy valszeg a teló nincs megvágva... de ez tényleg egy nagyon kicsi váz lehet, fékcsövek fél méternyit kunkorodnak...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#25249) syl5 válasza Tüzi (#25235) üzenetére


syl5
őstag

Sorcsere most nem fér bele.
Ha nincs csere mivel járok jobban?
Új lánc és régi sor, vagy leszabom rendesen a megnyúlt láncot - mert egyébként hosszú is - és marad az?
Mivel kopnak kevésbé az alkatrészeim?

Én hajlok az új felé, mert én élőben elég jó állapotúnak látom a hátsó sort.
Viszont ha 200 km után szétnyúlna az új lánc is, akkor értelme nincs cserélni, viszont ha jobban ráülne a fogakra, azt nem bánnám.
A legnagyobb fokozatokba mintha remegne a lábam alatt a hajtás, ez lehet a túl hosszú lánctól?

[ Szerkesztve ]

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#25250) Danex válasza Tüzi (#25248) üzenetére


Danex
addikt

Üdv, egy átlagos MTB-ot (40ezer ft-os), egy a magyar átlagutaknak + város patkával, milyen keréknyomásra kéne felfújni? :F Egy kisebb túrára megyünk pénteken és érdekelne mi lenne az ajánlott. 3,5bar-ra fújtam régen, majd 4-re amivel érezhetően jobb lett, viszont feljebb már nem mertem. :N

Súlyom 78kg, plusz max 5-10kg csomag.

Előre is kösz! :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.