Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
fpeter07
veterán
Nekem is csavaros van újabban. A gond vele, hogy állításakor mindig a csavarkulcsot veszem elő...
imyourfriend
őstag
Feljebb olvasva igen, bocs csak néha az azonnali kommentre reagálok és nem olvasok vissza, mert sok a butaság.
Gézengúz
addikt
Kártevőirtást vállalunk
(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban
a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,
b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.
Majdnem
Egyezzünk ki egy döntetlenben
mod:
A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.
Módosítás magyarázata: A kerékpáros forgalom segítése érdekében a rendelkezés a közös gyalog- és kerékpárutak esetében figyelmezteti a gyalogosokat a körültekintő és elővigyázatos közlekedésre.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
anorche1
őstag
Bárcsak megalakulna Miskolcon is egy csapat. Biztosan nem unatkoznának. Az avas 2. ütemében bármikor elviszik a bármilyen lakattal lezárt bicót, akár egyben, akár darabokban.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Mansi
csendes tag
Ha ilyen akadályba ütközöl vagy szar a talaj, akkor miért futnál arra? Te írtad h nem kockáztatod az egészséged, akkor ne tedd.
Az egyszerre mindkét oldalról érkező bringás miért jelentene problémát, ha a szemből jövő elől kitérsz? Nem jobbra, hanem balra, vagy ez nem volt egyértelmű?
ígyvanferi
addikt
A bicikliút mellett ilyen. Ezért nem térek le a bicikliútról.
Ha kitérsz. De azt írjátok, alkalomadtán, ergó nem mindig tértek le a szemből jövő biciklis elől. Ekkor probléma.
Este van, kétszer olvass el mindent!
Mansi
csendes tag
Felőlem
Az biztos h részemről biztonságosabb ha vizuálisan is látom az engem kikerülőt, ez pedig csak akkor lehetséges ha a bal oldalon haladok.
Mansi
csendes tag
Én nem írtam ilyet. Nincs mit elolvasnom.
Ezt is írja
Ha már motort tolsz, vagy bicajt, akkor a másik oldal...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Mansi
csendes tag
Nagyon helyes, de most a futásról megy a vita
Futásra a gyaloglás szabályai érvényesek.
Azt pedig az előbb copyztam. innen
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Mansi
csendes tag
De futás közben nincs nálad segédmotor, kerékpár, vagy kerekesszék.
Most direkt nem olvasod el amit írok, vagy csak nem megy át a mondókám?
Oda van írva pedig.
Bal oldalon fuss/gyalogolj/cammogj/süss szalonnát... (lakott területen: lehetőség szerint)
Ahol van járda/gyalogút/bicikliút, ott meg ott.
Pont.
Nem űrkutatás.
Amúgy inkább szobabicikliznék, minthogy (fő)út mellett fussak.
Sok a barom, de csak egy az életed...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
hNp88
aktív tag
na meg futni mész, nem gázt szívni
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
Mansi
csendes tag
Nyugi, nem kell felkapni a 2 fillérest. Én is megtaláltam a linket, azért írtam neked, h ilyet nem ír a kresz. Mondtam, h felőlem aztán lehet döntetlen, te is írod h "Bal oldalon fuss/gyalogolj/cammogj/süss szalonnát... (lakott területen: lehetőség szerint)
Ahol van járda/gyalogút/bicikliút, ott meg ott.
Pont."
Ezek után az alábbi témát nem tudom miért hoztad fel, mert sem motorról, sem kerékpárt toló gyalogosról szó sem volt, főút mellett való gyaloglásról meg futásról pláne
Tothgera30
Ármester
Bringa úton kifordult elém egy autós... szerencsére nem lett baj, én zakóztam, hála a Juicy 7-nek, de az autóhoz hozzá sem értem, de a poén hogy letenyereltem, így a canga sem sérült. Vigyázzatok a közlekedéssel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
bigdady
nagyúr
Aaa elhajtottak. Vettem egy uj csovet
DjKoxi
senior tag
Valaki segítene e-bay-es vásárlásban?
B+ travel disc kerékagyba szeretnék csapágyat cserélni.
Ilyen kell bele.
Jól értelmezem az oldalt, hogy 2 db csapágy kerül ennyibe, és 1 dollár a szállítási költség?
Ezen az oldalon mit jelent a pc? Az ár a 4 db képen látható csapágyra vonatkozik?
Köszönöm a segítséget. Van egy ismerős aki megrendeli nekem, csak konkrét linket kell adnom neki.
sanzi89
addikt
Igen, jól érted, 2 csapágy ennyi és 1 dollár a szállítás a 2 csapágyra.
A pc azt jelenti, hogy darab, ha jól tudom az angol piece szóból.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
szjoci
őstag
Sziasztok!
Avid DB3 hidraulikus tárcsafékemen le szeretném cserélni a fékcsövet. Hosszú, szóval vágni ígyis-úgyis kellene belőle, de így inkább a kerékpárhoz illő színű fékcsőre cserélném ha már megbolygatom a rendszert. A kérdésem az lenne, hogy a fékcsövön kívül kell még valamit vennem a cseréhez? Gondolok itt ezen az ábrán bekarikázott alkatrészekre. A kérdéses dolog végül szerintem csak az 5-7-9-el jelölt kompressziós gyűrű lenne, ami nem tudom hogy rá van roppantva a csőre, vagy pedig az 5-6-9-es csavar szorítja csak rá és így újra felhasználható?
Teasüti
nagyúr
Bovdenházat mivel érdemes vágni, ha nincs hozzá való célszerszámom? Közönséges csípőfogó miért nem jó?
Illetve bovdenre nem tudjátok véletlenül, hogy milyen kis réz (?) csövecskét lehetne ráhúzni, hogy a leszorítócsavar ne kezdje ki? Fater említett vmi ilyesmit, vmelyik szakma használ ilyeneket, csak nem tudom miről lehet szó pontosan.
szjoci
őstag
1. Én csípőfogóval szoktam, utána kör alakúra formázom és a belső csövet is megigazítom valami vékony hegyes cuccal (én az imbuszkészletből szoktam kivenni a legkisebb imbuszkulcsot, azzal szép kör alakúra lehet igazítani azt is).
2. Nem bowdenházvég az amit keresel?
ludsimon
veterán
Teasüti
nagyúr
Oszt mennyi $$$$$$$ egy ilyen?
Meg hát nyomd össze a gumit úgy, hogy a belső és külső felülete egymástól eltávolodjon!
Még talán egy ballonos terepguminál vhogy meg lehetne csinálni, ahol nyomás nélkül összezsugorodik a belső, de ha a belső is akkora, mint a külső, akkor mi van? Nyomogathatom két ujjal összecsípve, de semmi nem veszi rá a belsőt, hogy a természetes deformációjához mérten homlokegyenest ellentétesen benyomódjon. Hacsak nem ez a cucc fogja lenyomni a belsőt. Meg aztán egy akkora böszme tüskét hogy feszegetek bele mondjuk egy szemmel is alig látható lyukba úgy, hogy a gumim le van eresztve?
Mjad ha testbike-on látom értékelve, akkor talán...
[ Szerkesztve ]
sanzi89
addikt
Én maradok a foltozásnál. Tekerés közben pedig tartalék belső úgyis kell, mert mi van, ha valami kivágja a gumit, és egy belső csere tényleg nem egy nagy durranás.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
szjoci
őstag
2-re: Nem olvastam figyelmesen... Én elektronikával foglalkozom, ebből a szakmából talán az érvéghüvely az, amit fel lehetne használni erre a célra. Olyat már csináltam amikor nem volt otthon bowdenvégem, hogy befuttattam cinnel, szépen megfogta . Ez is megoldás lehet.
Üdv,
Joci
Teasüti
nagyúr
Ha vmi kivágja a gumit, akkor új külső is legyen nálad!
A belsőt foltoztam már meg 3 cm hosszú vágással, de a külsőből kibuggyant a belső is és az aszfalt koptatta le a foltokat néhány km után. Pont nem értem haza vele.
(#26178) szjoci
Műszerész gyakorlattal biztos ügyesebben bánsz a forrasztópákával, de én eddig egyszer próbáltam összeforrasztani a bovdenvégeket, eltököltem vele negyed órát és az eredmény minden, csak nem esztétikus. Már miután végre hajlandó volt megtapadni a felületen. Tartós se volt asszem.
Azóta inkább nem is próbálkozom. Inkább maradjon csupaszon...
[ Szerkesztve ]
syberia
veterán
Elém is gyakrankijönnek az idiótàk, bár amikor bekapcsolt villogóval megyek a kritikus szakaszon jobban észrevesznek. Lehet hogy furán hangzik, szerintem ha nappal villogóval közlekedek-ami messzebbrőlis látható akár napsütésben-egy fokkal biztonságosabb és a bringaúton szemből közlekedő gyalogosokra sem kell csengetnem :-) Örülök hogy szerencsésen megúsztad!
https://howbad.info/
(#26181) imyourfriend válasza Tothgera30 (#26168) üzenetére
imyourfriend
őstag
Valami ilyesmiért nem tekerek bringaúton, annál rosszabb dolog nincs mikor a ház takarásából kigurul egy autós éshát állj meg vagy perecelés.
szjoci
őstag
A titok nyitja a gyanta. Ha begyantázod, utána magába szívja a forrasztóónt.
zoli03
őstag
És ha rozsdamentes a bowden? Nekem például mindegyik az, azokat nemigen fogod megforrasztani.
imyourfriend
őstag
Nem kell ehhez műszerész gyakorlat, ahogy szjoci írja, megpucolod a részt ahol forrasztani szeretnél majd felfuttatod rá a gyantát és megforrasztod (gondolom én ónt használsz). Esztétikusabb pedig mint a bowdenvég lezáró kapocs, vagy minek hívják azt.
[ Szerkesztve ]
syberia
veterán
Azt nem részletezi a szakállas hogy merre keressem a lyukat ,ha szándékosan megyek bele egy bazi nagy éles tárgyba akkor talán segít. 1 hete kaptam defektet egymeredek erdei úton,volt nálam slime foltozó készlet de hiába mert a belső a felni felöli oldalon nyílt szét, a külsőt ssmmi nem szúrta meg. Ebben a szituban csak egy tartalék belső lett volna megoldás, alig bírtam hazaérni mert folyton pumpálnom kellett útközben.
https://howbad.info/
szjoci
őstag
Akkor nem tudom már hogy milyen bowden volt, de most rozsdamentes van, és arra is fogom cserélni jövőhéten. De mindjárt lemegyek és megnézem hogy rá lehet-e futtatni rozsdamentesre is.
Mansi
csendes tag
Egy kis Tour 1. szakasz előzetes minőségi kamera beállításokkal.
[link]
TayRol
veterán
Tudnátok segíteni abban (nem tudom, szabad-e ilyet ebben a topicban), hogy hol és mennyiért érdemes meghirdetnem a biciklimet? Kb.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
sanzi89
addikt
Az új belső és a külső közép behajtogatom pár rétegben a régi belsőt, ha felfújom megtartja egy darabig. Ugye svájci bicska mindenkinél van bringázáskor?
Vagy ráragasztok több foltot, volt itt valami videó, hogy energiaszelet papírt tett közé pár rétegben, lapulevelet, valamit, bármit.
@TayRol
Testbike, Bikemag. Esetleg az árazásban tudnak segíteni a kollégák.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Because
őstag
te egysebist akarsz nem? ez a bicó kiváló alap lenne hozzá, merev villa, hajtás csere és készen vagy
Teasüti
nagyúr
Miután este a sötétben a puszta közepén végül összeraktam a kereket, majd megláttam, hogy mennyire kidudorodik, szted nem rétisün csokipapírja jutott először eszembe? Ez volt az első esetem, ami hazavágta a külsőt.
Cathfaern
nagyúr
"Hol" ügyben lásd az összefoglaló "1.8a Hol találok használt kerékpárokat?" pontját
lsebestyen
addikt
Nem nagyon vágom az egysebis témát, de ahhoz nem csúszópapucsos váz kéne?
TayRol
veterán
igen. de nem tudom, hogy megéri-e. lehet, hogy akkor már valami országúti vázas kerékpát vennék.
sanzi89: köszi!
Cathfaern: igen, megvan, thx!
[ Szerkesztve ]
Because
őstag
nem akadály az ejtős se, odatesz egy láncfeszítőt
zoli03
őstag
Nem kell, van láncfeszítő is (egy és két görgős is). De tényleg egyszerűbb és letisztultabb lenne csúszópapucsos vázzal.
Because
őstag
40ből szerintem max meglennél, attól függ mennyire vagy igényes az alkatrészeidre
[ Szerkesztve ]
Szakbarbár
aktív tag
Esetleg még a zsugorcső is használható, bár azt nem próbáltam mennyire tartós.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
TayRol
veterán
villa, első-hátsó hajtás, fékek-fékkarok. gondolom. de a gumiból is kicsit vékonyabb kellene, ez most azt hiszem 32-es (vagy 28-as).
Cathfaern
nagyúr
Nem kell csúszópapucsos váz SS-hez Teljesen jók az ilyen megoldásúak is, igaz ez inkább a régebbi vázakon található csak meg. Mostani vázakat is át lehet alakítani SS-re, itt három megoldás van, vagy használsz láncfeszítőt (kvázi olyan mint egy hátsó váltó, csak a váltó rész nélkül, lásd Shimano megoldását), vagy állítható hátsó agyat. Vagy ha megfelelően választod meg az első és hátsó fogszámokat, akkor akár be lehet lőni úgy is, hogy pont jó méretű legyen a lánc és ne kelljen külön feszítés, lásd: [link]
Persze tény, hogy ha az ember direkt SS összerakáshoz vesz vázat, akkor a csúszópapucs a legegyszerűbb megoldás. De átalakításhoz messze nem kötelező az.
[ Szerkesztve ]