Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#26151) fpeter07 válasza lsebestyen (#26146) üzenetére


fpeter07
veterán

Nekem is csavaros van újabban. A gond vele, hogy állításakor mindig a csavarkulcsot veszem elő...

(#26152) imyourfriend válasza Mansi (#26150) üzenetére


imyourfriend
őstag

Feljebb olvasva igen, bocs csak néha az azonnali kommentre reagálok és nem olvasok vissza, mert sok a butaság. :B

(#26153) Gézengúz


Gézengúz
addikt

Kártevőirtást vállalunk :)

[link]

(#26154) Tüzi válasza Mansi (#26148) üzenetére

(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban

a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,

b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.

Majdnem :)
Egyezzünk ki egy döntetlenben :)

mod:
A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:

(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Módosítás magyarázata: A kerékpáros forgalom segítése érdekében a rendelkezés a közös gyalog- és kerékpárutak esetében figyelmezteti a gyalogosokat a körültekintő és elővigyázatos közlekedésre.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#26155) anorche1 válasza Gézengúz (#26153) üzenetére


anorche1
őstag

Bárcsak megalakulna Miskolcon is egy csapat. Biztosan nem unatkoznának. Az avas 2. ütemében bármikor elviszik a bármilyen lakattal lezárt bicót, akár egyben, akár darabokban.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#26156) Mansi válasza ígyvanferi (#26144) üzenetére


Mansi
csendes tag

Ha ilyen akadályba ütközöl vagy szar a talaj, akkor miért futnál arra? Te írtad h nem kockáztatod az egészséged, akkor ne tedd.

Az egyszerre mindkét oldalról érkező bringás miért jelentene problémát, ha a szemből jövő elől kitérsz? Nem jobbra, hanem balra, vagy ez nem volt egyértelmű?

(#26157) ígyvanferi válasza Mansi (#26156) üzenetére


ígyvanferi
addikt

A bicikliút mellett ilyen. Ezért nem térek le a bicikliútról.
Ha kitérsz. De azt írjátok, alkalomadtán, ergó nem mindig tértek le a szemből jövő biciklis elől. Ekkor probléma.
Este van, kétszer olvass el mindent!

(#26158) Mansi válasza Tüzi (#26154) üzenetére


Mansi
csendes tag

Felőlem :D
Az biztos h részemről biztonságosabb ha vizuálisan is látom az engem kikerülőt, ez pedig csak akkor lehetséges ha a bal oldalon haladok.

(#26159) Mansi válasza ígyvanferi (#26157) üzenetére


Mansi
csendes tag

Én nem írtam ilyet. Nincs mit elolvasnom.

(#26160) Tüzi válasza Mansi (#26158) üzenetére

Ezt is írja :)
Ha már motort tolsz, vagy bicajt, akkor a másik oldal...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#26161) Mansi válasza Tüzi (#26160) üzenetére


Mansi
csendes tag

Nagyon helyes, de most a futásról megy a vita :)

(#26162) Tüzi válasza Mansi (#26161) üzenetére

Futásra a gyaloglás szabályai érvényesek.
Azt pedig az előbb copyztam. innen

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#26163) Mansi válasza Tüzi (#26162) üzenetére


Mansi
csendes tag

De futás közben nincs nálad segédmotor, kerékpár, vagy kerekesszék.

(#26164) imyourfriend


imyourfriend
őstag

Relax fiúk lányok. :Y :R

(#26165) Tüzi válasza Mansi (#26163) üzenetére

Most direkt nem olvasod el amit írok, vagy csak nem megy át a mondókám? :U
Oda van írva pedig.
Bal oldalon fuss/gyalogolj/cammogj/süss szalonnát... (lakott területen: lehetőség szerint)
Ahol van járda/gyalogút/bicikliút, ott meg ott.

Pont.
Nem űrkutatás.

Amúgy inkább szobabicikliznék, minthogy (fő)út mellett fussak.
Sok a barom, de csak egy az életed...

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#26166) hNp88 válasza Tüzi (#26165) üzenetére


hNp88
aktív tag

na meg futni mész, nem gázt szívni :U

Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"

(#26167) Mansi válasza Tüzi (#26165) üzenetére


Mansi
csendes tag

Nyugi, nem kell felkapni a 2 fillérest. Én is megtaláltam a linket, azért írtam neked, h ilyet nem ír a kresz. Mondtam, h felőlem aztán lehet döntetlen, te is írod h "Bal oldalon fuss/gyalogolj/cammogj/süss szalonnát... (lakott területen: lehetőség szerint)
Ahol van járda/gyalogút/bicikliút, ott meg ott.
Pont."

Ezek után az alábbi témát nem tudom miért hoztad fel, mert sem motorról, sem kerékpárt toló gyalogosról szó sem volt, főút mellett való gyaloglásról meg futásról pláne :)

(#26168) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Bringa úton kifordult elém egy autós... szerencsére nem lett baj, én zakóztam, hála a Juicy 7-nek, de az autóhoz hozzá sem értem, de a poén hogy letenyereltem, így a canga sem sérült. Vigyázzatok a közlekedéssel.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#26169) bigdady válasza lsebestyen (#26146) üzenetére


bigdady
nagyúr

Aaa elhajtottak. Vettem egy uj csovet

(#26170) DjKoxi


DjKoxi
senior tag

Valaki segítene e-bay-es vásárlásban?
B+ travel disc kerékagyba szeretnék csapágyat cserélni.
Ilyen kell bele.
Jól értelmezem az oldalt, hogy 2 db csapágy kerül ennyibe, és 1 dollár a szállítási költség?
Ezen az oldalon mit jelent a pc? Az ár a 4 db képen látható csapágyra vonatkozik?

Köszönöm a segítséget. Van egy ismerős aki megrendeli nekem, csak konkrét linket kell adnom neki.

(#26171) sanzi89 válasza DjKoxi (#26170) üzenetére


sanzi89
addikt

Igen, jól érted, 2 csapágy ennyi és 1 dollár a szállítás a 2 csapágyra.

A pc azt jelenti, hogy darab, ha jól tudom az angol piece szóból.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#26172) szjoci


szjoci
őstag

Sziasztok!

Avid DB3 hidraulikus tárcsafékemen le szeretném cserélni a fékcsövet. Hosszú, szóval vágni ígyis-úgyis kellene belőle, de így inkább a kerékpárhoz illő színű fékcsőre cserélném ha már megbolygatom a rendszert. A kérdésem az lenne, hogy a fékcsövön kívül kell még valamit vennem a cseréhez? Gondolok itt ezen az ábrán bekarikázott alkatrészekre. A kérdéses dolog végül szerintem csak az 5-7-9-el jelölt kompressziós gyűrű lenne, ami nem tudom hogy rá van roppantva a csőre, vagy pedig az 5-6-9-es csavar szorítja csak rá és így újra felhasználható?

(#26173) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Bovdenházat mivel érdemes vágni, ha nincs hozzá való célszerszámom? Közönséges csípőfogó miért nem jó?
Illetve bovdenre nem tudjátok véletlenül, hogy milyen kis réz (?) csövecskét lehetne ráhúzni, hogy a leszorítócsavar ne kezdje ki? Fater említett vmi ilyesmit, vmelyik szakma használ ilyeneket, csak nem tudom miről lehet szó pontosan.

(#26174) szjoci válasza Teasüti (#26173) üzenetére


szjoci
őstag

1. Én csípőfogóval szoktam, utána kör alakúra formázom és a belső csövet is megigazítom valami vékony hegyes cuccal (én az imbuszkészletből szoktam kivenni a legkisebb imbuszkulcsot, azzal szép kör alakúra lehet igazítani azt is).
2. Nem bowdenházvég az amit keresel?

(#26175) ludsimon


ludsimon
veterán

EZT FIGYELJÉTEK!

patchnride

Hogyan működik

undefined

(#26176) Teasüti válasza ludsimon (#26175) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Oszt mennyi $$$$$$$ egy ilyen?

Meg hát nyomd össze a gumit úgy, hogy a belső és külső felülete egymástól eltávolodjon! ;]
Még talán egy ballonos terepguminál vhogy meg lehetne csinálni, ahol nyomás nélkül összezsugorodik a belső, de ha a belső is akkora, mint a külső, akkor mi van? Nyomogathatom két ujjal összecsípve, de semmi nem veszi rá a belsőt, hogy a természetes deformációjához mérten homlokegyenest ellentétesen benyomódjon. Hacsak nem ez a cucc fogja lenyomni a belsőt. Meg aztán egy akkora böszme tüskét hogy feszegetek bele mondjuk egy szemmel is alig látható lyukba úgy, hogy a gumim le van eresztve?
Mjad ha testbike-on látom értékelve, akkor talán...

[ Szerkesztve ]

(#26177) sanzi89 válasza ludsimon (#26175) üzenetére


sanzi89
addikt

Én maradok a foltozásnál. Tekerés közben pedig tartalék belső úgyis kell, mert mi van, ha valami kivágja a gumit, és egy belső csere tényleg nem egy nagy durranás.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#26178) szjoci válasza Teasüti (#26173) üzenetére


szjoci
őstag

2-re: Nem olvastam figyelmesen... Én elektronikával foglalkozom, ebből a szakmából talán az érvéghüvely az, amit fel lehetne használni erre a célra. Olyat már csináltam amikor nem volt otthon bowdenvégem, hogy befuttattam cinnel, szépen megfogta :). Ez is megoldás lehet.

Üdv,
Joci

(#26179) Teasüti válasza sanzi89 (#26177) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ha vmi kivágja a gumit, akkor új külső is legyen nálad! ;]
A belsőt foltoztam már meg 3 cm hosszú vágással, de a külsőből kibuggyant a belső is és az aszfalt koptatta le a foltokat néhány km után. :C Pont nem értem haza vele. :(((

(#26178) szjoci
Műszerész gyakorlattal biztos ügyesebben bánsz a forrasztópákával, de én eddig egyszer próbáltam összeforrasztani a bovdenvégeket, eltököltem vele negyed órát és az eredmény minden, csak nem esztétikus. Már miután végre hajlandó volt megtapadni a felületen. Tartós se volt asszem.
Azóta inkább nem is próbálkozom. Inkább maradjon csupaszon...

[ Szerkesztve ]

(#26180) syberia válasza Tothgera30 (#26168) üzenetére


syberia
veterán

Elém is gyakrankijönnek az idiótàk, bár amikor bekapcsolt villogóval megyek a kritikus szakaszon jobban észrevesznek. Lehet hogy furán hangzik, szerintem ha nappal villogóval közlekedek-ami messzebbrőlis látható akár napsütésben-egy fokkal biztonságosabb és a bringaúton szemből közlekedő gyalogosokra sem kell csengetnem :-) Örülök hogy szerencsésen megúsztad!

https://howbad.info/

(#26181) imyourfriend válasza Tothgera30 (#26168) üzenetére


imyourfriend
őstag

Valami ilyesmiért nem tekerek bringaúton, annál rosszabb dolog nincs mikor a ház takarásából kigurul egy autós éshát állj meg vagy perecelés. :(

(#26182) szjoci válasza Teasüti (#26179) üzenetére


szjoci
őstag

A titok nyitja a gyanta. Ha begyantázod, utána magába szívja a forrasztóónt.

(#26183) zoli03 válasza szjoci (#26182) üzenetére


zoli03
őstag

És ha rozsdamentes a bowden? Nekem például mindegyik az, azokat nemigen fogod megforrasztani.

(#26184) imyourfriend válasza Teasüti (#26179) üzenetére


imyourfriend
őstag

Nem kell ehhez műszerész gyakorlat, ahogy szjoci írja, megpucolod a részt ahol forrasztani szeretnél majd felfuttatod rá a gyantát és megforrasztod (gondolom én ónt használsz). Esztétikusabb pedig mint a bowdenvég lezáró kapocs, vagy minek hívják azt. :) :)

[ Szerkesztve ]

(#26185) syberia válasza ludsimon (#26175) üzenetére


syberia
veterán

Azt nem részletezi a szakállas hogy merre keressem a lyukat ,ha szándékosan megyek bele egy bazi nagy éles tárgyba akkor talán segít. 1 hete kaptam defektet egymeredek erdei úton,volt nálam slime foltozó készlet de hiába mert a belső a felni felöli oldalon nyílt szét, a külsőt ssmmi nem szúrta meg. Ebben a szituban csak egy tartalék belső lett volna megoldás, alig bírtam hazaérni mert folyton pumpálnom kellett útközben. :W

https://howbad.info/

(#26186) szjoci válasza zoli03 (#26183) üzenetére


szjoci
őstag

Akkor nem tudom már hogy milyen bowden volt, de most rozsdamentes van, és arra is fogom cserélni jövőhéten. De mindjárt lemegyek és megnézem hogy rá lehet-e futtatni rozsdamentesre is.

(#26187) Mansi


Mansi
csendes tag

Egy kis Tour 1. szakasz előzetes minőségi kamera beállításokkal.
[link]

(#26188) TayRol


TayRol
veterán

Tudnátok segíteni abban (nem tudom, szabad-e ilyet ebben a topicban), hogy hol és mennyiért érdemes meghirdetnem a biciklimet? Kb. :)

Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#26189) sanzi89 válasza Teasüti (#26179) üzenetére


sanzi89
addikt

Az új belső és a külső közép behajtogatom pár rétegben a régi belsőt, ha felfújom megtartja egy darabig. Ugye svájci bicska mindenkinél van bringázáskor? ;]
Vagy ráragasztok több foltot, volt itt valami videó, hogy energiaszelet papírt tett közé pár rétegben, lapulevelet, valamit, bármit.

@TayRol
Testbike, Bikemag. Esetleg az árazásban tudnak segíteni a kollégák.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#26190) Because válasza TayRol (#26188) üzenetére


Because
őstag

te egysebist akarsz nem? ez a bicó kiváló alap lenne hozzá, merev villa, hajtás csere és készen vagy

(#26191) Teasüti válasza sanzi89 (#26189) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Miután este a sötétben a puszta közepén végül összeraktam a kereket, majd megláttam, hogy mennyire kidudorodik, szted nem rétisün csokipapírja jutott először eszembe? :C Ez volt az első esetem, ami hazavágta a külsőt.

(#26192) Cathfaern válasza TayRol (#26188) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Hol" ügyben lásd az összefoglaló "1.8a Hol találok használt kerékpárokat?" pontját

(#26193) lsebestyen válasza Because (#26190) üzenetére


lsebestyen
addikt

Nem nagyon vágom az egysebis témát, de ahhoz nem csúszópapucsos váz kéne?

(#26194) TayRol válasza Because (#26190) üzenetére


TayRol
veterán

igen. de nem tudom, hogy megéri-e. lehet, hogy akkor már valami országúti vázas kerékpát vennék.

sanzi89: köszi!

Cathfaern: igen, megvan, thx!

[ Szerkesztve ]

(#26195) Because válasza lsebestyen (#26193) üzenetére


Because
őstag

nem akadály az ejtős se, odatesz egy láncfeszítőt

(#26196) zoli03 válasza lsebestyen (#26193) üzenetére


zoli03
őstag

Nem kell, van láncfeszítő is (egy és két görgős is). De tényleg egyszerűbb és letisztultabb lenne csúszópapucsos vázzal.

(#26197) Because válasza TayRol (#26194) üzenetére


Because
őstag

40ből szerintem max meglennél, attól függ mennyire vagy igényes az alkatrészeidre

[ Szerkesztve ]

(#26198) Szakbarbár válasza szjoci (#26178) üzenetére


Szakbarbár
aktív tag

Esetleg még a zsugorcső is használható, bár azt nem próbáltam mennyire tartós.

Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.

(#26199) TayRol válasza Because (#26197) üzenetére


TayRol
veterán

villa, első-hátsó hajtás, fékek-fékkarok. gondolom. de a gumiból is kicsit vékonyabb kellene, ez most azt hiszem 32-es (vagy 28-as).

(#26200) Cathfaern válasza lsebestyen (#26193) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Nem kell csúszópapucsos váz SS-hez :N Teljesen jók az ilyen megoldásúak is, igaz ez inkább a régebbi vázakon található csak meg. Mostani vázakat is át lehet alakítani SS-re, itt három megoldás van, vagy használsz láncfeszítőt (kvázi olyan mint egy hátsó váltó, csak a váltó rész nélkül, lásd Shimano megoldását), vagy állítható hátsó agyat. Vagy ha megfelelően választod meg az első és hátsó fogszámokat, akkor akár be lehet lőni úgy is, hogy pont jó méretű legyen a lánc és ne kelljen külön feszítés, lásd: [link]
Persze tény, hogy ha az ember direkt SS összerakáshoz vesz vázat, akkor a csúszópapucs a legegyszerűbb megoldás. De átalakításhoz messze nem kötelező az.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.