Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Hasaggymeg #200200 üzenetére
ja, csak a 2020-as árak első megjelenésekor (2019 augusztusban) 330 alatt volt egy euró, most meg 350 felett van - és akkor az alapanyagok meg az ellátási lánc drágulása még nincs az egyenletben
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zsocy
őstag
válasz Hasaggymeg #200200 üzenetére
A kerékszetten simán spórilhattak 400g-ot, de ezek az árak tényleg durvák. Az outikról meg ne is beszéljünk, ott már lassan örülj ha millió alatt megáll.
És az igazi vicc hogy így sem lehet kapni semmit :)f4lcon, azért ebben vastagon benne van hogy a gyártók megérezték az extra profit varázsát, és mert megtehetik...
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz spanyoll #200204 üzenetére
35kmh-nál szálltak belém oldalról autóval....olyat repültem állítólag, hogy rossz volt nézni....landoláskor fejem a betonon koppant. A váz ott repedt ketté ahol a legvastagabb, de én megúsztam zúzódással a karomon. Számomra nem kérdés azóta, hogy használ-e. Rovarhálós és szellőzik....nekem oké. Ja és nem hiszem, hogy más bukóval gyorsabb lennék
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
zsocy
őstag
válasz spanyoll #200204 üzenetére
Ha könnyű, jól szellőző és biztonságos sisakot keresel akkor ne 10K körül keress. Mint a viccben, ebből a 3 tulajdonságból kettőt választhatsz :)
Viszont a semminél sokkal jobb egy bármilyen Lidlis sisak is, balesetnél biztos megvéd. A semmi és az olcsó lidlis között minden szavazatom a lidlisé. -
stuka20
senior tag
Melyik abus bordo lakat az ajánlott? Vagy mindegy? (Itt most vannak leárazások)
-
SpaceJam
aktív tag
válasz SpaceJam #200085 üzenetére
Tudtok korrekt, nem túlzottan túlárazott platformpedált, ami viszonylag jól bírja csapágyilag? A felülete lehet jó nagy, de vastagságra minél vékonyabb kellene, és moderáltan legyen szögecselt (rendes, nem legömbölyített, teli tüskékkel, viszont véletlen sem lukasakkal, mert utcai cipőben használnám... meg ép sípcsontokkal).
Egy csergő-zergő ősi Kona-t cserélnék le, itt az ideje.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
SpaceJam
aktív tag
válasz D1Rect #200210 üzenetére
Neked lehet, sőt még a plüsmacidat is a lábadra szikszalagozhatod. A csapott tetejű még csak húsba mar, a lukas csavar már csontba. Bőven van elég tapasztalatom a témában, és még ha poénból is írtad, nem kívánok offba terelni egy pontosan megfogalmazott, egyszerű kérdést.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
parandroid
félisten
válasz stuka20 #200208 üzenetére
Mind jó, méretben, meg színben különböznek. Szín ízlés kérdése, méret meg attól függ, hol, és hogyan tudod lezárni. Nyilván a hosszabb lakattal több az opció, viszont nagyobb, nehezebb. Ja, meg van a riasztós, de az én gyomrom nem venné be, hogy valaki meglöki a tárolót, és ott visítson a biciklim.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ablakos
őstag
A lánc megnyúlása orvosolható szem kiszedéssel vagy csak csere a jó megoldás?
-
flash-
veterán
válasz spanyoll #200190 üzenetére
Itt biztonsági szempontból tesztelt sisakok vannak kisebb pont jobb védelem
link
Sógor Giro registert használ, jól szellőzik, asszem a napvédő levehető
Esetleg Lazer kulfoldrol ahogy nezem de keresgess rájuk hatha van vmi mas jovaron
En Giro Foray MIPs et használok mint sokan masok, hat nem rossz szerintem de mar az magasabb szint -
jjeahh
nagyúr
válasz spanyoll #200207 üzenetére
Nekem Lazer Cyclone és MET Crossover van, mindkettő olcsó. A Lazer nagyon jól szellőzik, de nincs rovarháló benne és a vékony szivacsok miatt kissé kényelmetlen (szerintem elég, h a régi sisakból átrakod a Lazerbe a szivacsot, a homloknál szinte mindegyiknek egyforma), ja és nagyon strapabíró, meg nem csak tesztek szerint véd jól, hanem a valóságban is, párszor kipróbáltam már . A MET sokkal kényelmesebb, van rovarháló benne, meg hátsó lámpa is, viszonylag jól szellőzik, de azért a Lazertől ebben elmarad. Védeni véd, de amikor egyet estem benne, azért fájt rendesen és nem olyan masszív, mint a Lazer.
De amúgy szerintem elég, ha megnyitod a top webshopokat, ár szerint növekvő sorrendbe rakod a sisakokat és a legolcsóbbakra, amik vannak készleten ráguglizol, hogy tesztelték-e már, általában tesztekben kitérnek a szellőzésre is.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz spanyoll #200199 üzenetére
Nagyobb webshopokban körül kell nézni, és valami márkás, könnyű cuccot venni, ami épp akcióban van, és a színe is tetszik. Én egy Uvex Race sisakot vettem amazonon 50 eur körül, természetesen akcióban, ami nem sokkal több az erdetileg tervezett összegnél, viszont, könnyű, szellős, minőségi, és még jól is néz ki. Most Mo-n egy Decathlonos Van Rysel sisakot használok, na, arra ezek egyike sem igaz, és még drágább is volt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ablakos #200213 üzenetére
A lánc nyúlása, vagyis teljes hosszának növekedése az egyes csapok egyenkénti kopásának összeadódásából adódik, tehát a nyúlás az tulajdonképp kopás ami csak cserével orvosolható.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz zsocy #200202 üzenetére
a gyártók és az extra profit akkor lehetne reális elképzelés, ha 2-3 szereplőnél nem lenne több a piacon, de mivel nagyon sok márkájú kerékpárt kapni, így elképzelhetetlen, hogy mindenki egyszerre emeljen árat és ezzel a piac árszintje megnőjön. és ha így is lenne, akkor mindig jönnének kisebb szereplők, akik komoly árversennyel nagyobb szeletet hasítanának ki maguknak a tortából, és ezt olyan cégek, mint a tőzsdén jegyzett Accell csoport pl nehezen engedhetné meg magának..
itt inkább arról van szó, hogy minden beszállító emelt árat (gumi, váltó, villa, stb), meg egy konténer 2019 augusztusában 2.500 dollár volt Kína keleti partjáról Hamburgba, most meg 15.000 dollár.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bszg@
tag
válasz Major Lion #200221 üzenetére
20? 120!
19 végén egy CUBE montira. Örülök is nagyon, hogy megvettem. Első komolyabb, és az éltkorom miatt valószínűleg az utolsó (analóg) montim. -
lsebestyen
addikt
Sziasztok!
Van bevált küllő meghúzós DIY videó? A küllő meghúzástól, centrírozástól kicsit féltem mindig, de most valahogy gyakrabban lazulnak le (felszedtem pár kilót... ). Bár most inkább a rossz utak hozhatták ki, megint van egy laza küllőm, így most megpróbálnám magamnak megoldani. Országútiról lenne szó.
-
zsocy
őstag
válasz lsebestyen #200225 üzenetére
Ha beírod hogy wheel truing kidob százat, szerintem mind jó. A lényeg a fokozatosság, negyed fordulatokkal húzni-ereszteni a küllőket, úgy nekem szokott sikerülni a mutatvány. Küllőkulcs nem árt hozzá, és türelem. Ha van centrírozó állványod is akkor még könnyebb.
-
Khelben
nagyúr
válasz laskr99 #200196 üzenetére
Én vittem ilyenben telefont sokat, terepen is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #200225 üzenetére
Ha jól emlékszem minden harmadik küllőt kell meghúzni negyed fordulatokat körbe a teljes felnin 3x, amíg minden küllőre sor nem kerül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
Tavasszal cseréltem a hátsó keréken az abroncsot.
A gyári előírás, felniszalag és tubeless szelep csere. Én a szelepet nem cseréltem. Tegnap a szelep alján levő gumi, ami pozicionálja és tömíti a szelepet, megadta magát és elengedett mindent a szelep szára mellett.Érdemes lehet betartani a gyári előírásokat.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #200229 üzenetére
Küllőfeszesség mérő nélkül ez lutri.
-
lsebestyen
addikt
Köszi a tippeket! Na végül szemre megcsináltam, de ugye nekem csak egy küllő volt lelazulva, ott volt is benne egy nyolcas. Húztam rajta mindig egy picit, közben pörgettem a kereket, és most mintha jó lenne. Nyolcas sincs benne és a küllő is feszes. Ezek a Mavic Aksium felnik sajnos amúgy sem a tartósságukról híresek.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz lsebestyen #200232 üzenetére
Mavic Aksium felnik sajnos amúgy sem a tartósságukról híresek.
Nálam eddig 12 e km futottak. Nálad más lesz a gond. -
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #200233 üzenetére
Igen, hogy dagadt vagyok. Pedig nem annyira jók, rengeteg elreped. Mindegy, ezzel jött a canga, marad amíg szét nem hullik.
-
Ringman
nagyúr
válasz zsocy #200173 üzenetére
na kellett ilyet írnod, rendeltem egy szett cinturato velot (33€ volt darabja a rose/bike24-es 40€ feletti ár helyett - itthon meg 15k fölött van az ára)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
stuka20
senior tag
válasz parandroid #200212 üzenetére
6000/120-ra esett a választás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #200229 üzenetére
Nincs két egyforma kerék, ezért a küllők meghúzására is nehéz látatlanban tanácsot adni. Érezni kell, hogy hol mennyit húzunk vagy lazítunk. Illetve függ a felni állapotától is. Érdemes kis lépésekben haladni, de a nagyon laza küllőkön lehet egyszerre többet is húzni. Olyan is előfordulhat, hogy vissza kell lazítani az egész kereket és újra húzni mindent.
A küllő feszesség mérő szerintem nem létszükség, ezt érezni kell, hogy mennyit enged. Feszesség mérő esetleg nagyon profi új kerék fűzésekor kellhet, de tapasztalt mester anélkül is tökéletesre húzza a küllőket, aki tapasztalatlan, nem érzi, ott a feszesség mérő sem fog segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #200237 üzenetére
Azt akartam írni én is, hogy sokan fűznek még ma is jól kereket feszességmérő nélkül. Azt tapasztaltam, hogy ezeket az OEM Alexrimeket pátyolgatni kell (küllőlazulás, nyolcas, tojás), míg a már alap Crossmax Mavichoz sem kellett nyúlnom egy év/7000km (sok terepezés) után sem, úgy ment mint újan, minden küllő tökéletesen feszesen. Nem is adtam volna el ha boostos, az biztos, pedig csak egy 210€ körüli kerékszett volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #200238 üzenetére
Az a régi kerekeknél volt.
A szaki amikor ellenőrizte a kerekeimet mutatta hogy, más volt a feszesség a tárcsa felőli oldalon és más a hajtás felőlin és ue. az első keréknél. Egy mostani átlag szaki megtudja állapítja hogy, az egyik oldalt 8 Nm a másikon pedig 10/11 Nm a feszítés, mérés nélkül?
És ez változik attól függően hány küllős a kerék. -
nmate91
tag
Decánál elérhető most minden méretben a Riverside Touring 920 - by far legjobb ár - érték arányú bikepacking bringa a piacon.
Ha tudnám hova tenni a lakásba, már rendelném.
-
Ringman
nagyúr
válasz nmate91 #200242 üzenetére
monstercrossnak is jó, belemegy 2,25-2,4 körüli külső.
még tavasszal azt írták hogy ~20 db-ot kap méretenként európaEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mezga Aladár #200239 üzenetére
Igen! Egy tapasztalt szaki meg tudja állapítani, hogy mi az ideális feszesség, mérő nélkül is, de a tapasztalatlan a mérőjével együtt sem tud egy kereket tökéletesre fűzni/centrírozni.
A kerék egyik oldala mindig feszesebb egy kicsit mint a másik. Ahol a küllők meredekebb szögben állnak, pl hajtás oldalon, ott mindig feszesebb lesz egy kicsit mint az ellentétes oldalon. Ez a legtöbb keréknél így van. Az első keréknél meg a tárcsa oldalán a feszesebb.
A feszesség mérőnél sokkal többet számít, hogy fűzés közben a kereket többször is mindkét oldalra meg kell terhelni. Tengelyt nekitolod egy satunak pl, és megnyomkodod oldalirányba, küllők helyükre mennek, majd folytatod a centrírozást/fűzést. Ezt párszor megismétled, a végén lesz egy olyan kereked ami nagyon nehezen fog fellazulni, elmászni.Kollégám is kb 20-25 fűz kerekeket, nem láttam még feszesség mérőt a kezébe, de olyan kerekeket fűz, hogy beleköthetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz nmate91 #200240 üzenetére
Ez a flare kormány nagyon durva:
Kéne nekem is (1000-szer inkább, mint egy divatos Deepspace), de egy évben max. kétszer használnám, egyszer a BBD-n, egyszer pedig a Divide-on. Ahhoz túl kényelmes vagyok, hogy több éjszakát szabad ég alatt aludjak, bármilyen más felhasználásra jobb a monti vagy országúti.
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #200245 üzenetére
az. külön is kapható, ha valaki ilyenre vágyna: [link]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Toobee
veterán
válasz nmate91 #200240 üzenetére
Ehhez képest ez jelentene gyorsulást felfelé? A lefelével nincs gondom, mióta átkúrtak a fully rendelésemmel, azóta ezzel járkálok. Ja, az az ígéret, hogy pár órán belül a számlámon a pénzem, azért maradtam el a hétfői sztorival, meg mert megígértem, hogy a pénz visszaküldése után meghallgatom az ő mondókáját is.
Szóval jobban bíznék valami áruházi fosban, amit meg is kapok, meg nem tűnnek el a pénzemmel.
Cannondale Caad 2, 26x2,2 Raceking az eleje, hátra nem kaptam sajna, ott 26x2,0 Xking van. Munkábajárós, de munka előtt KFKI, Erzsi, Edvi terepkörös gépet keresek, ami gyorsabb ennél a bringánál (tudom, tekerjem jobban ). Amúgy a fő bajom vele inkább az, hogy alul végig nyitottan futnak a bovdenek, egy sarazós kör után kb nincs váltásom bovdencseréig. Ja, meg ilyen láncleeséseket csinál, kilövi a kulacsot is (RIP Gepida kulacs).
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Runner_fxr #200244 üzenetére
Valóban vannak zseniális szerelők csak nagyon keresni kell.
Az átlag belesz&rik "ahogy esik úgy puffan" alapon.
A nyomaték kulcs is luxus volt sokáig most meg azt gondolom alap szerszám.Hány kiló vagy? Én 110+
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #200247 üzenetére
ezt nézd meg, rövid előny/hátrány/tanulság is van a végén: [link]
13 kiló alatt van valamennyivel, de agydinamóval, 32 küllős kerekekkel + alu nyeregcsővel és belsővel együtt.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Toobee
veterán
válasz Toobee #200247 üzenetére
Akartam linkelni egy Strava logot a tipikus reggeli körről. Bár, egy CX bringa valószínűleg tényleg jelentene gyorsulást felfelé, de kecsegtetően jó árban van ez a "monti".
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest