Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Lalikiraly:] MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [DraXoN:] Netfix lemondva
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Ugyanazért, amiért az autóban is ilyet fújsz bele defekt esetén a pótkerék átszerelése helyett. Csak itt mindig benne van, nem csak akkor sprayzed bele, ha már kilyukadt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
fulton
addikt
Köszönöm! Tehát lényegében ha mondjuk a T610 hátsó agyra egy HG41 8 sebes fogaskoszorút teszek fel, akkor is rendben lenne a láncvonal? mert akkor átmegyek 8 sebességre. Mivel váltót is lecserélem , és az már támogatja a 8 sebességet is.
Feltéve ha a 118 as monoblokkal okés lesz a történet.
[ Szerkesztve ]
lugosi
MODERÁTOR
Értem, köszi, azt hittem szó szerint tej. Nekem ilyesmiből olyanom van, amit defekt esetén kell belefújni.
Friczy
senior tag
Gyakorlatilag minden alap kínai pumpa Giyo gyártmány, csak rárakják a saját márkanevet. Volt egy fémházas Giyo műhelypumpám, egy idő után megadta magát a szelep (nagy nyomásnál nem maradt rajta a szelepen), azt a csővel együtt le tudtam cserélni egy 'okosszelepre', utána tökéletesen működött évekig (9 barig fel tudtam vele fújni a kereket), nemrég fáradt el az pumpa tömlőjét tartó bizbasz, ez a halála volt. Viszont addig tökéletesen tette a dolgát, nem jártam vele rosszul. Most SKS van, meglátom, hogy vajon tovább bírja-e, bár most már az országútiba sem kell 9 bar, kisebb lesz az igénybevétel.
fulton
addikt
-Meg az is fejemben van, mi van ha a kerékpár csak 130mm villasarú távolságú (maga a váz)? Akkor nem is tehető bele a 135mm? (mármint annyit nem enged? csak mert a 7 sebességesek ha jól tudom 130mm esek.
-Akár mennyire kutakodom, vannak olyan dolgok ami nem tisztult még le bennem. Egyik helyen ezt másik helyen amazt írják. Pl most akkor ez a T610 hátsó agy használható 8 as fogaskoszorúval vagy kell oda is valami gyűrű plusszba?
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
Nem, ha montis szabvány akkor a 7 sebi is 135mm. Outi esetén a 7 sebi 126, minden más 130mm.
fulton
addikt
tehát jó lesz rendben. Köszönöm.
Flemerült még valami (ehhh sosincs vége ezeknek.. ) most 28-38-48 az első tányérom. Elvileg ugye ez menni fog a 8 sebességgel (láncal is), de azon gondolkodom, ha kerülni akarom a keresztváltást (eddig mindig úgy használtam, az volt a legkomfortosabb, vagyis //közép 38 tányér elől, és 14 es hátul// akkor lehet ki kéne cserélni a hajtóművet is (sgs váltó lesz egyébként) .
Azt tudom hogy eddig a 48 tányér + hátsó 14 el szinte sose használtam mert nagyon nehéz volt nekem vele tekerni. Lehet egy 22-32-42 tányéra kéne akkor cserélni? Tekintve hogy mostmár a hátsó 11 ről indul. (és ugye figyelve a keresztváltásra).
Egyébként 185cm vagyok. Magas. Eddig 170mm volt a hajtókar hossz, érdmees lenne 175mm re állni?
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
Csodákra senki sem képes, ha minőségi akkor kehet Devron is úgysem lesz sokkal olcsóbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Hasaggymeg
Topikgazda
Semennyire... évtizedekig jó volt, én is használtam, jól beállított féknél, keréknél nincs baj a sifiteléssel. Az, hogy jobb-e az átütős nem kérdés, de, hogy használhatatlan lenne a gyorszár, főleg országútin, az enyhén szólva is túlzás. Üzletet csinálnak minden a profiktól leszivárgó újdonságból megfizettetve borsosan ennek árát azzal aki úgy dönt ő márpedig minden jót akar kerékpárjára.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
J.C.G.
aktív tag
Anno amikor a Continental mellett döntöttem olvasgattam véleményeket és a schwalbe hátrányának mindig feljött a gyors kopás, ezért is és az ára miatt vetettem el. De gondolom ami jól tapad az jobban is kopik, nem sikerült eltalálniuk a középutat e két tulajdonság között.
Nekem teljesen megfelelnek a jelenlegi gumik, de ugye az ember kíváncsi és mindig kipróbálna valami újat. A Mitast is, de az említett modellek nincsenek 26-os méretben, egyre kevesebb tipust gyártanak ebben a méretben, terelve ezzel a váltás felé.
SpaceJam
aktív tag
A jobbféle Schwalbe-knál pont az a meglepő, hogy annyi tapadás mellett milyen sokáig bírják. Általánosságban igen jó cuccokat csinálnak, ahogy a belsőik is a legjobbak közé tartozik, nagyságrendekkel jobbak a szelepeik, mint a Contik. Contiból Gatorskin alá nem adnám, ha outiról van szó. Azon belül is a Hardshell variáns egy állat, de annyira nagyon nem tapad.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
jjeahh
nagyúr
Tubeless, nincs belső a gumiba, helyette fehér tejszerű folyadék van benne, ami a szúrásos defekteket automatikusan tömíti, legtöbbször meg sem kell állnod miatta.
No de végül tekertem ma majdnem 68km-t 20ml tejjel (100ml kéne bele) és semmi gond nem volt. Meg találtam véletlenül egy tour of szeklerland-os Elite kulacsot az út szélén, a versenyzők tegnap sokat eldobáltak.
#200032 6030D: amúgy ehhez a témához... a Nobby Nic-emben 8000km van ha jól rémlik és még bőven használható. Ugyanakkor a Rocket Ron 3000km-el ugyanolyan használtnak tűnik, lehet az nem lesz annyira tartós, mint a Nobby. A defektvédelemre az EVO gumiknál szerintem nem lehet panasz, az új modellek már nem csak az oldalfalon, hanem a futófelületen is Snakeskint kaptak, nincs az a sziklás terep ami képes lenne kivágni, nekem legalábbis soha nem sikerült.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
(#200113) sebgutkopf válasza -=RelakS=- (#200047) üzenetére
sebgutkopf
őstag
Megnézve a videót kicsit az az érzésem, hogy újra feltalálták a belsőt.
Viszont ezt a mondatot akár lehet pozitív kontextrusban is értelmezni. Apropó, ezt csak belsővel lehet használni vagy megy tubeless rendszerrel is?
RexpecT
addikt
Ugye Nálad a Nobby van elől a Rocket Ron pedig hátul?
Idén le kell cserélnem a Hutchinson Kraken-t, hegyekbe nem az igazi...
Jövőhéten viszek vissza a Decathlonba pár cuccot, kíváncsi vagyok hogy fognak hozzáállni a cseréhez.
RC 100-as nadrág betét varrása három helyen is elkezdett szétjönni (4 hónapos)
ST 500-as nadrág hátul a varrás mentén már egy csíkban nem fekete hanem fehér, ( 4 hónapos), az aláöltözet nadrág hibátlan.
ST 500-as MTB cipő aljából egy jó pár bütyök kitöredezett, tavaly augusztus végén vettem, vagy 2300km lehet benne.
jjeahh
nagyúr
Mi a baj a Hutchinsonnal, miért nem jó? Igen, nálam eddig Nobby és Rocket volt, nemrég cseréltem le Maxxis Forekaster + Rekon-ra. Hűvösben, sárban sokkal jobb a Schwalbe, száraz poros terepen meg a Maxxis győz nálam. Ha most Nobby-t szeretnél venni, lehet bajban leszel, mert az új modell már kőnehéz és agresszívebb is lett, talán már nem annyira jó párosítás a Rocket Ronnal. Ez a bajom most nekem is, fogalmam sincs mi legyen az utódja ősszel, amikor újra elkezdek sarazni, mert a Schwalbe az agresszív xc-s Nobbyból veretős trail gumit csinált .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem lesznek oda a boldogságtól. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
rétisün
veterán
"megfizettetve borsosan ennek árát azzal aki úgy dönt ő márpedig minden jót akar kerékpárjára."
hát igen, esetemben gyorszáras bringa + 500 euro --> átütőtengelyes bringa
na jó, az eggyel magasabb felszereltség (105 --> ultgra) miatt is ennyivel több
még szerencse, hogy nem lehet kapni (a drágábbat ), meg pénzem sincs most erre ennyi. na de csak vigyék el a Treket
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
RexpecT
addikt
Igazából a hegyekben, sárban meg avarban nem az igazi, cserébe amúgy elég gyors gumi.
Ha megnézed a mintázatát akkor látszódik, hogy elég nagy a futófelület, de bütykök mélysége meg elég kicsi.
Hasaggymeg:
jjeahh
nagyúr
Vedd meg ezt és számolj be róla milyen. Ha sárban is jó, én is veszek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Nagyon bűvölöd azt a Pirellit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Ja, mert agresszív xc gumi kategóriában ez az egyetlen aminek vállalható a súlya, meg a Forekaster. Utóbbim már van, de sárban vacak, szal... . Csak kopjon el a Nobby, akkor kipróbálom, kivéve ha addig valaki megveszi és jól lehúzza .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
J.C.G.
aktív tag
Elhiszem neked. De amikor én néztem vásárlás előtt, ott túl sokan írták hogy gyorsan kopik.
@jjeahh
Ahogy én látom a Pirelli is elég sűrű mintázatú. Ez mennyivel fog jobban tisztulni szerinted? Valami ritkább minta a praktikus sárban, ha jól látom.
[ Szerkesztve ]
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Nem olyan régóta használok egy Bryton Rider 15 Neo-t. Előtte nem volt computerem. Ma voltam egy (nekem) hosszabbat tekerni és kicsit turistáskodtam is, de gondoltam míg bóklászok, azt ne rögzítse, ezért nyomtam egy pause-t a bicikliút végén, majd a kis kitérőm után, kb. ugyanonnan újra elindítottam a rögzítést. Viszont itthon szembesültem vele, mikor néztem Strava-n, hogy a kitérőm is rögzítve van.
Ezt nem lehet valahogy kikapcsolni? Vagy ez befolyásolta vajon az átlagomat? Mi ezzel a tapasztalat? Térkép képernyőkép
szimpláncsak
tag
Én megveszem, de ha jó akkor is azt mondom, hogy szar
szimpláncsak
tag
Az st 500-at mennyire használod sétálásra is? Mármint bicajozás közben. Nekem az alap st 100 van. Április óta 3200km körül van benne és eddig semmi baja. Ázott is már el párszor. A teljes igazsághoz azért hozzá tartozik, hogy én országútin használom 90%-ban. Egy bajom van vele, hogy csak 1 fix helyre lehet rakni a stoplit, ahogy néztem drágább cipőkön lehet állítani pár centit.
jjeahh
nagyúr
Ettől tartok én is, a Pirelli, Forekaster, Trail King mind valahol a Nobby Nic és a Rocket Ron között vannak, szal egyik sem olyan agresszív, mint a Nobby. Ettől még lehet sárban ugyanolyan jó valamelyik, kivéve a Forekastert, mert azt már tudom, hogy nem oda való. De én nem akarok 750g fölötti gumit és ami agresszívebb ezeknél, sajnos mind 850g fölött van, olyant is láttam több márkánál, ami 1100g . Lehet meg kéne inkább tanulni gyors gumival sarazni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
IzI
senior tag
Egy hülye kérdés.Stopli alá kell az a fém lemez,amit adnak hozzá? Ilyet vettem [link] .Nehány videoban látom,de mivel nem értek angolul,így igazán nem tom mikor mit.
PartyShan
aktív tag
Ringman
nagyúr
valami cx-gumi mintázatút nem nézel?
gondolom abból is vannak mtb-méretűek. (michelin mud, challenge limus, Specialised Terra Pro 2Bliss)
jjeahh
nagyúr
30, 33, 38mm és nekem 56-58mm körüli kell
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Ringman
nagyúr
nem a pontos modell, csak a minta miatt írtam, ilyesmik nincsenek 2,2-2,4"-osban?
bardi
aktív tag
Nekem outin kanyarban a tárcsa ciripel, mert a gyorszár nem ad annyi merevséget a karbon villának, hogy annyit ne deformálódjon Amúgy nem olyan gáz, de az átütős az ideális, főleg montin.
'92 Honda VFR 750
polonic
félisten
A cipőbe belülre kell tenni és ebbe csavarozod bele a stoplit.
SpaceJam
aktív tag
Attól függ, mire akarod használni. Annyi látszik rajta, hogy nincs elöregedve, de jól le van már középen kopva, gondolom aszfalt miatt. Ha csak aszfalton közlekedsz, arra hulladék a rücskei miatt, terepre pedig szerintem már nem elegendő. Szal.. boltba járni biztos jó.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
balintbaba
tag
Már miért lenne hulladék? Nem lesz a leggyorsabb gumi, de amatőr szinten simán el lehet vele közlekedni, ha valaki erős, az ilyen tappancsokon is gyors marad.
PartyShan: nyugodtan használd (de versenyre ne ezzel menj ).
gabro0
őstag
[This component is subject to an embargo until 31.08.21]
Új országúti shimi komponensek augusztus 31-én?
PartyShan
aktív tag
és balintbaba: A rücskei azok alig kopottak mivel új korában sem volt nagyobb. De nem arra gondoltam, hanem a szakadásra az oldalán. Ez egy drótperemes köpeny a belső oldalán nem érzek sérülést.
balintbaba
tag
Lehet én vagyok vak, de én nem látok ezen a képen sehol sem szakadást. Ha van is rajta, akkor az olyan, hogy én vígan tekernék vele tovább.
[ Szerkesztve ]
IzI
senior tag
A cipőben van már egy alapból.
jjeahh
nagyúr
Ha a súly és a gördülés is számít, a Pirelli Scorpion XC S, Maxxis Forekaster a legagresszívebbek, amik még "használhatóak" xc-n szerintem, ilyen volt a régi Nobby Nic is a 690g-os súlyával. Sajnos ebben a kategóriában a többi gumi már xc-re fölöslegesen vaskos és nehéz, ami ezeknél agresszívebb, az végképp.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
J.C.G.
aktív tag
Én amondó vagyok, hogy próbáld ki és számolj be róla milyen számodra. Kíváncsian várjuk a beszámolód. A súly kérdését meg engedd el, ne pörögj rajta ennyire. Neked kell a védelem is a vadonba.
jjeahh
nagyúr
Bőven elég egy régi 690g-os Nobby, 610g-os Rocket Ron vagy 690g-os Forekaster védelme is, sosem kaptam velük defektet, szal úgy érzem teljesen fölösleges 1 kilós szörnyeket vennem. Viszont ha a Pirelli sem válik majd be, akkor muszáj lesz valamiben kompromisszumot kötnöm, úgy tűnik ez az agresszív xc kategória eléggé mostoha a gyártók számára. Pedig a mostanában divatos downcountry bringákhoz pont illenének. Bár szerintem bármilyen hobby xc felhasználáshoz jobbak, mint egy gyors verseny gumi, mert a legtöbb xc-s nem versenyez és legalább van tapadás. Mondjuk ahogy észrevettem, a legtöbb xc-s haverom ha lehet kerüli a sarat, gyakran ha esett az eső, ki sem mennek tekerni, megvárják amíg felszárad, szal az is igaz, hogy a sártúrással és a téli bringázással eléggé árral szemben evezek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
arcitec
addikt
Talán erre gondolt : [kép]
flash-
veterán
Esetleg ezzel?
https://www.fitfiletools.com/#/top
Fulton:szerintem az hogy elöl felváltasz nagytányerra hátul meg középtájékon azzal nem fogsz keresztbe váltani, ua fordítva, ha elől középső tányéron vagy hátul válthatsz a kisebb fogaskefek felé az sem gond itt a szélsőséget kell kerülni pl elől 48 hátul 28,stb
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
PartyShan
aktív tag
Igen, erre gondoltam. Ez így még használható vagy kuka?
arcitec
addikt
Hááát, szerintem próba cseresznye, rövid utakon teszteld és ha bírja .....
Talán gumi szakértők is megnézik majd ... Estleg gurulj be egy gumishoz, vagy bringa szervízbe és kérdezd meg ..
jjeahh
nagyúr
Szerintem ezt így képről nem lehet megitélni.
- nézd meg, hogy belül látszik-e a sérülés, ha igen, kuka
- nézd meg, hogy a szövet sérült-e, ha igen, kuka
- próbáld ki, hogy a felniről oldalirányú terhelés közben le akar-e fordulni, ha igen, kuka
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
Szerintem az csak sima öntési hiba. Használnám.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Utolsó tekerésem alkalmával az utolsó 25 méteren sikerült belemennem egy bernáthegyi heti végtermékébe, Ti hogy szoktátok kitakarítani? Legközelebb gondolkodom, hogy az OMV-n lecsapatom csak utána pedig kenhetem az egészet.
Illetve ha nagytakarítom a bicajt az említett helyen attól lehet baja, gondolok itt ara, hogy oda jut be a víz ahova nem kéne, illetve tárcsafék. Utána ofc kenés.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
arcitec
addikt
Mert kaki nélkül,hogy takarítod? Most ez komoly? Lemosod és kész ....
Egyébként meg, autó mosóban nem célszerű, mert ott nagy a nyomás, sőt erős slagozással sem, épp, hogy csorogjon a víz. A többit meg a szivacs, kis mosószer (autó shampon) megoldja.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070