Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#200101) parandroid válasza lugosi (#200099) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ugyanazért, amiért az autóban is ilyet fújsz bele defekt esetén a pótkerék átszerelése helyett. Csak itt mindig benne van, nem csak akkor sprayzed bele, ha már kilyukadt.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#200102) fulton válasza ivana (#200100) üzenetére


fulton
addikt

Köszönöm! Tehát lényegében ha mondjuk a T610 hátsó agyra egy HG41 8 sebes fogaskoszorút teszek fel, akkor is rendben lenne a láncvonal? mert akkor átmegyek 8 sebességre. Mivel váltót is lecserélem , és az már támogatja a 8 sebességet is.
Feltéve ha a 118 as monoblokkal okés lesz a történet.

[ Szerkesztve ]

(#200103) lugosi válasza ivana (#200100) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Értem, köszi, azt hittem szó szerint tej. Nekem ilyesmiből olyanom van, amit defekt esetén kell belefújni.

(#200104) Friczy válasza jjeahh (#200075) üzenetére


Friczy
senior tag

Gyakorlatilag minden alap kínai pumpa Giyo gyártmány, csak rárakják a saját márkanevet. Volt egy fémházas Giyo műhelypumpám, egy idő után megadta magát a szelep (nagy nyomásnál nem maradt rajta a szelepen), azt a csővel együtt le tudtam cserélni egy 'okosszelepre', utána tökéletesen működött évekig (9 barig fel tudtam vele fújni a kereket), nemrég fáradt el az pumpa tömlőjét tartó bizbasz, ez a halála volt. Viszont addig tökéletesen tette a dolgát, nem jártam vele rosszul. Most SKS van, meglátom, hogy vajon tovább bírja-e, bár most már az országútiba sem kell 9 bar, kisebb lesz az igénybevétel.

(#200105) fulton válasza fulton (#200102) üzenetére


fulton
addikt

-Meg az is fejemben van, mi van ha a kerékpár csak 130mm villasarú távolságú (maga a váz)? Akkor nem is tehető bele a 135mm? (mármint annyit nem enged? csak mert a 7 sebességesek ha jól tudom 130mm esek.

-Akár mennyire kutakodom, vannak olyan dolgok ami nem tisztult még le bennem. Egyik helyen ezt másik helyen amazt írják. Pl most akkor ez a T610 hátsó agy használható 8 as fogaskoszorúval vagy kell oda is valami gyűrű plusszba?

[ Szerkesztve ]

(#200106) ivana válasza fulton (#200105) üzenetére


ivana
Ármester

Nem, ha montis szabvány akkor a 7 sebi is 135mm. Outi esetén a 7 sebi 126, minden más 130mm.

(#200107) fulton válasza ivana (#200106) üzenetére


fulton
addikt

:R tehát jó lesz rendben. Köszönöm.
Flemerült még valami (ehhh sosincs vége ezeknek.. :D ) most 28-38-48 az első tányérom. Elvileg ugye ez menni fog a 8 sebességgel (láncal is), de azon gondolkodom, ha kerülni akarom a keresztváltást (eddig mindig úgy használtam, az volt a legkomfortosabb, vagyis //közép 38 tányér elől, és 14 es hátul// akkor lehet ki kéne cserélni a hajtóművet is (sgs váltó lesz egyébként) .
Azt tudom hogy eddig a 48 tányér + hátsó 14 el szinte sose használtam mert nagyon nehéz volt nekem vele tekerni. Lehet egy 22-32-42 tányéra kéne akkor cserélni? Tekintve hogy mostmár a hátsó 11 ről indul. (és ugye figyelve a keresztváltásra).

Egyébként 185cm vagyok. Magas. Eddig 170mm volt a hajtókar hossz, érdmees lenne 175mm re állni?

[ Szerkesztve ]

(#200108) Hasaggymeg válasza jjeahh (#200050) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Csodákra senki sem képes, ha minőségi akkor kehet Devron is úgysem lesz sokkal olcsóbb. :(

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#200109) Hasaggymeg válasza rétisün (#200087) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Semennyire... évtizedekig jó volt, én is használtam, jól beállított féknél, keréknél nincs baj a sifiteléssel. Az, hogy jobb-e az átütős nem kérdés, de, hogy használhatatlan lenne a gyorszár, főleg országútin, az enyhén szólva is túlzás. Üzletet csinálnak minden a profiktól leszivárgó újdonságból megfizettetve borsosan ennek árát azzal aki úgy dönt ő márpedig minden jót akar kerékpárjára.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#200110) J.C.G. válasza 6030D (#200032) üzenetére


J.C.G.
aktív tag

Anno amikor a Continental mellett döntöttem olvasgattam véleményeket és a schwalbe hátrányának mindig feljött a gyors kopás, ezért is és az ára miatt vetettem el. De gondolom ami jól tapad az jobban is kopik, nem sikerült eltalálniuk a középutat e két tulajdonság között.
Nekem teljesen megfelelnek a jelenlegi gumik, de ugye az ember kíváncsi és mindig kipróbálna valami újat. A Mitast is, de az említett modellek nincsenek 26-os méretben, egyre kevesebb tipust gyártanak ebben a méretben, terelve ezzel a váltás felé.

(#200111) SpaceJam válasza J.C.G. (#200110) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

A jobbféle Schwalbe-knál pont az a meglepő, hogy annyi tapadás mellett milyen sokáig bírják. Általánosságban igen jó cuccokat csinálnak, ahogy a belsőik is a legjobbak közé tartozik, nagyságrendekkel jobbak a szelepeik, mint a Contik. Contiból Gatorskin alá nem adnám, ha outiról van szó. Azon belül is a Hardshell variáns egy állat, de annyira nagyon nem tapad.

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#200112) jjeahh válasza lugosi (#200099) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Tubeless, nincs belső a gumiba, helyette fehér tejszerű folyadék van benne, ami a szúrásos defekteket automatikusan tömíti, legtöbbször meg sem kell állnod miatta.

No de végül tekertem ma majdnem 68km-t 20ml tejjel (100ml kéne bele) és semmi gond nem volt. Meg találtam véletlenül egy tour of szeklerland-os Elite kulacsot az út szélén, a versenyzők tegnap sokat eldobáltak.

#200032 6030D: amúgy ehhez a témához... a Nobby Nic-emben 8000km van ha jól rémlik és még bőven használható. Ugyanakkor a Rocket Ron 3000km-el ugyanolyan használtnak tűnik, lehet az nem lesz annyira tartós, mint a Nobby. A defektvédelemre az EVO gumiknál szerintem nem lehet panasz, az új modellek már nem csak az oldalfalon, hanem a futófelületen is Snakeskint kaptak, nincs az a sziklás terep ami képes lenne kivágni, nekem legalábbis soha nem sikerült.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200113) sebgutkopf válasza -=RelakS=- (#200047) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Megnézve a videót kicsit az az érzésem, hogy újra feltalálták a belsőt.
Viszont ezt a mondatot akár lehet pozitív kontextrusban is értelmezni. Apropó, ezt csak belsővel lehet használni vagy megy tubeless rendszerrel is?

(#200114) RexpecT válasza jjeahh (#200112) üzenetére


RexpecT
addikt

Ugye Nálad a Nobby van elől a Rocket Ron pedig hátul?
Idén le kell cserélnem a Hutchinson Kraken-t, hegyekbe nem az igazi...

Jövőhéten viszek vissza a Decathlonba pár cuccot, kíváncsi vagyok hogy fognak hozzáállni a cseréhez.
RC 100-as nadrág betét varrása három helyen is elkezdett szétjönni (4 hónapos)
ST 500-as nadrág hátul a varrás mentén már egy csíkban nem fekete hanem fehér, ( 4 hónapos), az aláöltözet nadrág hibátlan.
ST 500-as MTB cipő aljából egy jó pár bütyök kitöredezett, tavaly augusztus végén vettem, vagy 2300km lehet benne.

(#200115) jjeahh válasza RexpecT (#200114) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Mi a baj a Hutchinsonnal, miért nem jó? Igen, nálam eddig Nobby és Rocket volt, nemrég cseréltem le Maxxis Forekaster + Rekon-ra. Hűvösben, sárban sokkal jobb a Schwalbe, száraz poros terepen meg a Maxxis győz nálam. Ha most Nobby-t szeretnél venni, lehet bajban leszel, mert az új modell már kőnehéz és agresszívebb is lett, talán már nem annyira jó párosítás a Rocket Ronnal. Ez a bajom most nekem is, fogalmam sincs mi legyen az utódja ősszel, amikor újra elkezdek sarazni, mert a Schwalbe az agresszív xc-s Nobbyból veretős trail gumit csinált :( .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200116) Hasaggymeg válasza RexpecT (#200114) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nem lesznek oda a boldogságtól. 🤭

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#200117) rétisün válasza Hasaggymeg (#200109) üzenetére


rétisün
veterán

"megfizettetve borsosan ennek árát azzal aki úgy dönt ő márpedig minden jót akar kerékpárjára."

hát igen, esetemben gyorszáras bringa + 500 euro --> átütőtengelyes bringa

na jó, az eggyel magasabb felszereltség (105 --> ultgra) miatt is ennyivel több :U

még szerencse, hogy nem lehet kapni (a drágábbat :U ), meg pénzem sincs most erre ennyi. na de csak vigyék el a Treket ;]

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#200118) RexpecT válasza jjeahh (#200115) üzenetére


RexpecT
addikt

Igazából a hegyekben, sárban meg avarban nem az igazi, cserébe amúgy elég gyors gumi.
Ha megnézed a mintázatát akkor látszódik, hogy elég nagy a futófelület, de bütykök mélysége meg elég kicsi.

Hasaggymeg:
:DDD

(#200119) jjeahh válasza RexpecT (#200118) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Vedd meg ezt és számolj be róla milyen. Ha sárban is jó, én is veszek :DDD .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200120) Hasaggymeg válasza jjeahh (#200119) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nagyon bűvölöd azt a Pirellit. :D

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#200121) jjeahh válasza Hasaggymeg (#200120) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ja, mert agresszív xc gumi kategóriában ez az egyetlen aminek vállalható a súlya, meg a Forekaster. Utóbbim már van, de sárban vacak, szal... :D . Csak kopjon el a Nobby, akkor kipróbálom, kivéve ha addig valaki megveszi és jól lehúzza :D .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200122) J.C.G. válasza SpaceJam (#200111) üzenetére


J.C.G.
aktív tag

Elhiszem neked. De amikor én néztem vásárlás előtt, ott túl sokan írták hogy gyorsan kopik.

@jjeahh

Ahogy én látom a Pirelli is elég sűrű mintázatú. Ez mennyivel fog jobban tisztulni szerinted? Valami ritkább minta a praktikus sárban, ha jól látom.

[ Szerkesztve ]

(#200123) acsati


acsati
aktív tag

Sziasztok!
Nem olyan régóta használok egy Bryton Rider 15 Neo-t. Előtte nem volt computerem. Ma voltam egy (nekem) hosszabbat tekerni és kicsit turistáskodtam is, de gondoltam míg bóklászok, azt ne rögzítse, ezért nyomtam egy pause-t a bicikliút végén, majd a kis kitérőm után, kb. ugyanonnan újra elindítottam a rögzítést. Viszont itthon szembesültem vele, mikor néztem Strava-n, hogy a kitérőm is rögzítve van.
Ezt nem lehet valahogy kikapcsolni? Vagy ez befolyásolta vajon az átlagomat? Mi ezzel a tapasztalat? Térkép képernyőkép

(#200124) szimpláncsak válasza jjeahh (#200121) üzenetére


szimpláncsak
tag

Én megveszem, de ha jó akkor is azt mondom, hogy szar ;]

(#200125) szimpláncsak válasza RexpecT (#200114) üzenetére


szimpláncsak
tag

Az st 500-at mennyire használod sétálásra is? Mármint bicajozás közben. Nekem az alap st 100 van. Április óta 3200km körül van benne és eddig semmi baja. Ázott is már el párszor. A teljes igazsághoz azért hozzá tartozik, hogy én országútin használom 90%-ban. Egy bajom van vele, hogy csak 1 fix helyre lehet rakni a stoplit, ahogy néztem drágább cipőkön lehet állítani pár centit.

(#200126) jjeahh válasza J.C.G. (#200122) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ettől tartok én is, a Pirelli, Forekaster, Trail King mind valahol a Nobby Nic és a Rocket Ron között vannak, szal egyik sem olyan agresszív, mint a Nobby. Ettől még lehet sárban ugyanolyan jó valamelyik, kivéve a Forekastert, mert azt már tudom, hogy nem oda való. De én nem akarok 750g fölötti gumit és ami agresszívebb ezeknél, sajnos mind 850g fölött van, olyant is láttam több márkánál, ami 1100g :Y . Lehet meg kéne inkább tanulni gyors gumival sarazni :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200127) IzI


IzI
senior tag

Egy hülye kérdés.Stopli alá kell az a fém lemez,amit adnak hozzá? Ilyet vettem [link] .Nehány videoban látom,de mivel nem értek angolul,így igazán nem tom mikor mit.

(#200128) PartyShan


PartyShan
aktív tag

Sziasztok!

Szerintetek ez a külső használható még? Alig van benne kilóméter.

(#200129) Ringman válasza jjeahh (#200126) üzenetére


Ringman
nagyúr

valami cx-gumi mintázatút nem nézel?
gondolom abból is vannak mtb-méretűek. (michelin mud, challenge limus, Specialised Terra Pro 2Bliss)

(#200130) jjeahh válasza Ringman (#200129) üzenetére


jjeahh
nagyúr

30, 33, 38mm és nekem 56-58mm körüli kell :D

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200131) Ringman válasza jjeahh (#200130) üzenetére


Ringman
nagyúr

nem a pontos modell, csak a minta miatt írtam, ilyesmik nincsenek 2,2-2,4"-osban?

(#200132) bardi válasza rétisün (#200087) üzenetére


bardi
aktív tag

Nekem outin kanyarban a tárcsa ciripel, mert a gyorszár nem ad annyi merevséget a karbon villának, hogy annyit ne deformálódjon :D Amúgy nem olyan gáz, de az átütős az ideális, főleg montin.

'92 Honda VFR 750

(#200133) polonic válasza IzI (#200127) üzenetére


polonic
félisten

A cipőbe belülre kell tenni és ebbe csavarozod bele a stoplit.

(#200134) SpaceJam válasza PartyShan (#200128) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Attól függ, mire akarod használni. Annyi látszik rajta, hogy nincs elöregedve, de jól le van már középen kopva, gondolom aszfalt miatt. Ha csak aszfalton közlekedsz, arra hulladék a rücskei miatt, terepre pedig szerintem már nem elegendő. Szal.. boltba járni biztos jó.

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#200135) balintbaba válasza SpaceJam (#200134) üzenetére


balintbaba
tag

Már miért lenne hulladék? Nem lesz a leggyorsabb gumi, de amatőr szinten simán el lehet vele közlekedni, ha valaki erős, az ilyen tappancsokon is gyors marad. :o

PartyShan: nyugodtan használd (de versenyre ne ezzel menj ;] ).

(#200136) gabro0 válasza Hasaggymeg (#199706) üzenetére


gabro0
őstag

[This component is subject to an embargo until 31.08.21]

Új országúti shimi komponensek augusztus 31-én? :)

(#200137) PartyShan válasza SpaceJam (#200134) üzenetére


PartyShan
aktív tag

és balintbaba: A rücskei azok alig kopottak mivel új korában sem volt nagyobb. De nem arra gondoltam, hanem a szakadásra az oldalán. Ez egy drótperemes köpeny a belső oldalán nem érzek sérülést.

(#200138) balintbaba válasza PartyShan (#200137) üzenetére


balintbaba
tag

Lehet én vagyok vak, de én nem látok ezen a képen sehol sem szakadást. :U Ha van is rajta, akkor az olyan, hogy én vígan tekernék vele tovább.

[ Szerkesztve ]

(#200139) IzI válasza polonic (#200133) üzenetére


IzI
senior tag

A cipőben van már egy alapból.

(#200140) jjeahh válasza Ringman (#200131) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ha a súly és a gördülés is számít, a Pirelli Scorpion XC S, Maxxis Forekaster a legagresszívebbek, amik még "használhatóak" xc-n szerintem, ilyen volt a régi Nobby Nic is a 690g-os súlyával. Sajnos ebben a kategóriában a többi gumi már xc-re fölöslegesen vaskos és nehéz, ami ezeknél agresszívebb, az végképp.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200141) J.C.G. válasza jjeahh (#200140) üzenetére


J.C.G.
aktív tag

Én amondó vagyok, hogy próbáld ki és számolj be róla milyen számodra. Kíváncsian várjuk a beszámolód. A súly kérdését meg engedd el, ne pörögj rajta ennyire. Neked kell a védelem is a vadonba.

(#200142) jjeahh válasza J.C.G. (#200141) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Bőven elég egy régi 690g-os Nobby, 610g-os Rocket Ron vagy 690g-os Forekaster védelme is, sosem kaptam velük defektet, szal úgy érzem teljesen fölösleges 1 kilós szörnyeket vennem. Viszont ha a Pirelli sem válik majd be, akkor muszáj lesz valamiben kompromisszumot kötnöm, úgy tűnik ez az agresszív xc kategória eléggé mostoha a gyártók számára. Pedig a mostanában divatos downcountry bringákhoz pont illenének. Bár szerintem bármilyen hobby xc felhasználáshoz jobbak, mint egy gyors verseny gumi, mert a legtöbb xc-s nem versenyez és legalább van tapadás. Mondjuk ahogy észrevettem, a legtöbb xc-s haverom ha lehet kerüli a sarat, gyakran ha esett az eső, ki sem mennek tekerni, megvárják amíg felszárad, szal az is igaz, hogy a sártúrással és a téli bringázással eléggé árral szemben evezek :D .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200143) arcitec válasza balintbaba (#200138) üzenetére


arcitec
addikt

Talán erre gondolt : [kép] ;)

(#200144) flash- válasza acsati (#200123) üzenetére


flash-
veterán

Esetleg ezzel?
https://www.fitfiletools.com/#/top

Fulton:szerintem az hogy elöl felváltasz nagytányerra hátul meg középtájékon azzal nem fogsz keresztbe váltani, ua fordítva, ha elől középső tányéron vagy hátul válthatsz a kisebb fogaskefek felé az sem gond itt a szélsőséget kell kerülni pl elől 48 hátul 28,stb

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#200145) PartyShan válasza arcitec (#200143) üzenetére


PartyShan
aktív tag

Igen, erre gondoltam. Ez így még használható vagy kuka?

(#200146) arcitec válasza PartyShan (#200145) üzenetére


arcitec
addikt

Hááát, szerintem próba cseresznye, rövid utakon teszteld és ha bírja .....
Talán gumi szakértők is megnézik majd ... Estleg gurulj be egy gumishoz, vagy bringa szervízbe és kérdezd meg ..

(#200147) jjeahh válasza PartyShan (#200145) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Szerintem ezt így képről nem lehet megitélni.
- nézd meg, hogy belül látszik-e a sérülés, ha igen, kuka
- nézd meg, hogy a szövet sérült-e, ha igen, kuka
- próbáld ki, hogy a felniről oldalirányú terhelés közben le akar-e fordulni, ha igen, kuka :)

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#200148) 6030D válasza PartyShan (#200145) üzenetére


6030D
Ármester

Szerintem az csak sima öntési hiba. Használnám.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#200149) mobal


mobal
MODERÁTOR

Utolsó tekerésem alkalmával az utolsó 25 méteren sikerült belemennem egy bernáthegyi heti végtermékébe, Ti hogy szoktátok kitakarítani? Legközelebb gondolkodom, hogy az OMV-n lecsapatom csak utána pedig kenhetem az egészet.

Illetve ha nagytakarítom a bicajt az említett helyen attól lehet baja, gondolok itt ara, hogy oda jut be a víz ahova nem kéne, illetve tárcsafék. Utána ofc kenés.

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#200150) arcitec válasza mobal (#200149) üzenetére


arcitec
addikt

Mert kaki nélkül,hogy takarítod? Most ez komoly? Lemosod és kész .... ;)
Egyébként meg, autó mosóban nem célszerű, mert ott nagy a nyomás, sőt erős slagozással sem, épp, hogy csorogjon a víz. A többit meg a szivacs, kis mosószer (autó shampon) megoldja.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.