Hirdetés
- Oneplus 13 vagy IQOO 13 vagy Oppo Find X8 PRO
- Notepad++
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Milyen mosógépet vegyek?
- ALZA vagy eMAG?
- Hiányzik a gamer érzés
- Reklámmentesítés HyperOS-ben Xiaomi/POCO/Redmi
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
Olvasgattam róla véleményt. A gyári pedál sokak szerint vizet kapva csúszik, mint ha jégre lépnél. Továbbá gyengeségnek írják még a hátsó váltót, mondjuk az tényleg egy alap Tourney váltó. Jól nézd át, tépd meg a fékeket rendesen és váltogass vele végig föl-le minden fokozatot. Az első teleszkóp az csak inkább dísz, valamire jó, de semmi komoly. Alkud le 45K-ra.
-
Cathfaern
nagyúr
Én 110k-ért vettem ugyanilyet újonnan, 3 éve. Ezzel kezdtem el biciklizni, belépőszintre / városban tökéletes szerintem (egyelőre garázsban áll, de jó eséllyel be lesz fogva majd városi rohangálósnak, illetve túrabiciklinek ha bármelyikre igény lesz). Ha csak simán túraszerűen tekergetni akarsz vele, akkor tökéletes. De pl. kiállva az akkori 90-95kg-omat a teló nem bírta el rendesen, érezhetően hajlott az egész bicikli (bele is ért olyankor a fék), mondjuk valószínűleg legkeményebbre állítva nem lett volna ezzel se gond (csak akkor meg tényleg semmit nem ér a teló). De amúgy fékek, váltók, stb-k rendben voltak (ha nem akarsz tőlük csodát várni, mégiscsak totál belépőszint minden rajta). Nem írja hány éves a bicikli, sem hogy mennyit ment, szóval hajtást nézd végig mennyire van elkopva, de szerintem egy 10k-t lehet belőle alkudni személyesen.
Megmondom őszintén, én se adnám el 40-50k-nál olcsóbban az enyémet, szóval kétlem, hogy sokkal kevesebbért be tudnál szerezni ehhez hasonlót (mégegyszer mondom, ha nincs széthajtva), kivéve ha valakinek nagyon kell a pénz.evilskati:
Országutit tudom megerősíteni, annyi kommenttel, hogy 54, 56 is beleférhet, de inkább az 55-öt célozd meg (csak mert nem minden vázból van 55-ös)[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/, eladó SteelSeries Arctis Nova 7P: https://hardverapro.hu/apro/steelseries_arctis_nova_7p_4
-
sanzi89
addikt
Közben már le is beszéltem egy találkát szombatra, a váz egyébként 20"-os, szóval az is ideális lenne. Állapot pedig kiderül szombaton, de le szeretném alkudni 50k-ra mindenképp. Újonnan lehet kapni 70-80k között, szóval nem brutál alacsony az 50k se.
@beci
Elöl megfelelő adapterrel igen, hátulra azonban nem. De alsó kategóriás teleszkópra meggondolandó a tárcsa, szóval csak ésszel.u.i.: Ja, és a kerékagyaknak is megfelelőeknek kell lenniük, amire rögzíted a tárcsát. A kép alapján azt mondanám, hogy ezek nem jó agyak, úgyhogy új kerék vagy újrafűzés. Nem biztos, hogy megéri a dolog...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Le lett beszélve, hogy szombaton elmegyek a bringáért, addig félreteszi nekem. Erre ma hívom, hogy akkor minden ok-e a holnappal, erre mondja, hogy eladta... Ez aztán a fair dolog...
Nem értem. Mindenki panaszkodik, hogy nem lehet eladni a használt bringát, én meg 3 hete keresek egy normálisat és semmi.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
TESCO-Zsömle
félisten
Kerékpárra és kézbe lenne. Most 5k, de ha olyat mutattok, amire megéri gyúrni, akkor ez mehet felfelé. Nem sürgős, alkalmi használatra lenne zömmel, de akkor nagyon.
Nézegettem bay-en ilyen ledes cuccokat, de én nem igazodok ki közöttük, annyi féle/fajta van...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
SOAD19
addikt
Hát, igen ez a vicc szerintem is, hogy még majd 200k-nál is ilyen a felszereltség, hátsó váltónak odaraknak egy SLX-et, vagy XT-t a többi alkatrész meg többnyire acera, alivio. Jóval 200k felett találtam már olyat, ahol a többi alkatrész is már tűrhetőbb szintű.
(#841) andyTM Cross gép kellene nekem.
-
Teasüti
nagyúr
Ahány ház...
Nem tisztünk beleszólni.Bár úgy vélem még az eltartott gyereket is megilleti a személyes tér és a privát szféra, amit mindenkinek illő volna tiszteletben tartani. Attól mert a szülőké a ház és "amíg ebben a házban élsz" effektus sokakat vmi konzervatív felfogás miatt felhatalmaz rá, hogy behatoljanak a másik életterébe engedély nélkül, attól ez még nem normális és még kevésbé egészséges.
D.Orion
Én kulccsal zárnám a szekrényt.[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz sanzi89 #1539 üzenetére
Igen, én is egy kicsit sokallom az árát ahhoz képest, hogy 10 ezerrel hosszabban új, integráltat lehet kapni...
Itt van 1-2 hasznos hozzászólás a hajtóművekkel kapcsolatban és gondolkodóba ejtett, hogy vajon van-e értelme integráltra váltanom?!
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #1559 üzenetére
Na jó, de mi szúrta ki? Megvan a tettes?
Mert mondjuk azért akad pár olyan dolog is, aminek semmi nem áll ellen.
Ilyen pl. amikor én beleszaladtam egy a betonból kiálló kicsi de szilárd fém tüskébe. Na ez olyan lyukat ütött, hogy keresni se kellett, mert már messziről feketéllett és vagy két másodperc alatt ernyedt el a gumi teljesen.
Meg a király dinnyét szokták még emlegetni mint adu ászt, bár én ezt nem ismerem.[ Szerkesztve ]
-
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #1566 üzenetére
Kicsit visszavonnám a fenti kommentemet, kiderült, hogy egy ipari tűzőkapocs szúrta ki a gumit, kézzel meg se bírtam hajlítani, elég méretes lyukat hagyott maga mögött. Egyértelmű, hogy ezt nem bírja ki.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
nagyúr
válasz sanzi89 #1803 üzenetére
Vagy nem vagy ügyes kezű aluhegesztő, és nincs tarcsiba gyári fejcsöved.
"Apró karcolásnyomok" - írja. Vajon minden rendben van a szemével?[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
fi:zi'k
nagyúr
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #1803 üzenetére
Ebbe szerintem valami "szakértő" belepréselte a kormánycsapágy csészéjét úgy hogy előtte nem mérte meg mekkorának kellene lennie a cső átmérőnek.
Egyébként ezeknek a többségét nem lehet megjavítani sehogy sem, mert csak meg gyűrűzéssel lehet tartós megoldást elérni, viszont a legtöbb váz homlokcsöve a hegesztésen, vagy az alsó és felső csövön nem lóg túl, viszont ez túl lóg, szóval meg lehetne gyűrűzni, csak kár hogy ennyire berepedt, és ennyi helyen... szóval neki állni nem biztos hogy van értelme.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #1817 üzenetére
Attól amit mondtam az még nyugodtan élhet. Nyers vázakat meg kell marni egy spéci szerszámmal, ami pontosan akkorára felmarja a cső átmérőjét, hogy a csapágy csészét mikor belepréseled, akkor tartson is, de ne repessze szét később a homlokcsövet. Valószínűleg gyárilag ezt nem tették meg. Igénytelen össze szerelés. Komoly márkáknál is előfordul.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
addikt
válasz sanzi89 #1872 üzenetére
Akkor egyre jobban erősödik bennem az, hogy kötök egy évre biztosítást a keróra. AEgon-nál néztem, 4200 körül van, és abban pont benne van a nyereg is.
Esetleg ha tudtok még biztosítós oldalt, ami megbízható, szívesen várom. Nekem egy évre bőven megér ennyit a biztosítás.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sanzi89 #1918 üzenetére
Plusz csiszolópapírt, esetleg gumiápolót. Az alufelnit szép csillogósra lehet polírozni, kérdés hogy megéri-e a befektetett időt. Én krómozott acélfelnit próbáltam múltkor csillogósra varázsolni, de kb 1 óra után meguntam és hagytam a fenébe.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
superecneB
őstag
válasz sanzi89 #2030 üzenetére
Ami borostyán sárga! Ez "nagyon fontos", nekem már magyarázott erről egy rendőr, bár nem büntetett meg, a régi bringámon ilyen fehér színű prizma volt.
Az pedig valóban igaz, hogy elég egy darab prizma előre. Ahogy a yard bringákon is van:[link]
Muton:
Semmi nincs ha egy utcával odébb van a kerékpár út. Ha a célod nem egy utcával odébb van miért mennél ott? Ezért nem dorgálhatnak meg. Ha viszont olyan úton mész ahol van párhuzamos kerékpár út, akkor igen. Bár elvileg ha alkalmatlan a kerékpár út kerékpáros közlekedésre akkor mehetsz az úton, és ha alkalmatlan az útburkolat kerékpározásra, büntetlenül felmehetsz a járdára, feltéve ha betartod az odavonatkozó szabályokat.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
-
amargo
addikt
válasz sanzi89 #2188 üzenetére
(#2189) venember83 Kettőtöknek:
Nem csak a szabadonfutónál érzem, hanem konkrétan, amikor benne van a tengely meg tudom mozgatni az agyat, meg persze a külső szabadonfutó részt is, de én úgy érzem az agy is mozog, holnap csinálok felvételt“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Ati3120
tag
válasz sanzi89 #3513 üzenetére
A capriolo roadstere én is kiváncsi vagyok , szigethalmon van egy jó kis bringa bolt múlt héten jártam ott és rá kérdeztem az eladó srác dicsérte a vázat és a márkát de megjegyezte hogy két gyenge pontja van a váltás ami shimano turney illetve a teló ,ekkor kérdeztem hogy sontur ? Azt mondták hogy nem valami gagyibb ami cserés lesz hamar . De nekem is tetszik a roadster jó kiállású bringa
[ Szerkesztve ]
-
Ati3120
tag
válasz sanzi89 #3518 üzenetére
Nah ja sajnos tényleg elég sokban vannak a bicók már, 1.5-2éve nekem is jobb vételnek tünt a kross evado 2.0 85000Ft-ért mechanikus tárcsa fékkel acera váltással. Egy évig használtam majd tovább adtam egy barátomnak 45000 Ft-ért máig bánom hogy ezt tettem de legalább jó helyre került . A következő cross bicajom meg még fogalmam sincs milyen legyen a capriollo ár/érték arányban elég jó designban is rendben van . Ha most pár hónappal beljebb lennék akkor a gt transeo v. Trek dualsport közöt vacilálnék
-
superecneB
őstag
válasz sanzi89 #4142 üzenetére
Az iparis agyaknak nincs különösebb karbantartási igénye. Ha tönkre megy a csapágy, kiszeded, bepattintod az újat és mehetsz tovább.
A kónuszos agyak ha rendesen karban vannak tartva szinte végtelen futási teljesítményre képesek. Ha szeretsz bütykölni utóbbi, ha nem előbbi választás szerencsésebb. -
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #3953 üzenetére
Végül Schwinn Csepel Elite TX51 2011 lett 67k-ért. A boltban csak 18-as vázméret volt, hétfőn hozzák a 20-as méretet. A Capriolo Roadster Tour-hoz képest kicsit jobbak az alkatrészek, de tényleg nem sokkal, plusz talán mintha a váz is egy kicsit igényesebb volna - hátsó kerék papucsa pl -, illetve nem kell használt bringát hajkurásznom a bringacseréhez valamint pár ezressel olcsóbb. De egyébként kicsit csalódás, a Caprine Epik 50 váza azt hittem egyáltalán nem különleges, de ezekhez a 70-80k környéki bringához képest ordít a különbség.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
venember83
nagyúr
válasz sanzi89 #4198 üzenetére
Minek vennél egy alapszintű agyba kiemelkedő minőségű csapágyat? Valószínűleg az agy gyenge/nem megfelelő szigetelése miatt úgyis beázna, s kukázhatnád. Semmi értelme. Deore agyakat használtam, semmi baj nem volt velük bő négy évig, akkor a karbantartás teljes hiánya miatt úgy döntöttek, hogy megdöglenek. Városi bringában volt, nem törődtem vele egyáltalán, pedig télen-nyáron bringával járok melóba, esőben, hóban. Törődéssel, zsírzással nagyon sokáig elmentek volna minden bizonnyal.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
Látatlanban a súlykülönbség Ahogy annak idején fényképezőgépeknél 1-1+ MP-ért nagyságrendi különbség volt az árban, ugyanez van kerékpár alkatrészeknél, csak grammban... (ami ugye sokszor az élettartamot nem pozitívan befolyásolja)
Amúgy érdekes lenne egy mérést csinálni, hogy átlagos biciklis alá rakni egy alsó-középkategóriás biciklit (szóval funkcionálisan rendbe legyen, de semmi high-tech meg könnyített alkatrész), meg egy csúcskategóriásat (azonos konstrukciót természetesen, szóval nem full merev vs. össztelós). Nagyon meglepne ha a különbség nagyobb lenne, mint amennyit egy 2-3km/h-val nagyobb szél jelent...Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/, eladó SteelSeries Arctis Nova 7P: https://hardverapro.hu/apro/steelseries_arctis_nova_7p_4
-
venember83
nagyúr
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
A tönkrement alatt azt értem, hogy kónuszt, agytestet és golyókat kellett volna már cserélni. De azzal az agypárral vettem az első igazi bringám, használtan, szóval fogalmam sincs, mennyi km vagy év volt benne. Nem vagyok benne túlságosan az agyak témájában, tudtommal a felületek kiképzése között van a lényegi különbség kónuszok és golyók szintjén, kb. ennyi. Szvsz. megfelelő zsírral és beállítással már nemigen érezhető különbség normális használat mellett egy jó minőségű (Deore már elvileg annak számít) kónuszos és ugyancsak jó minőségű ipari csapágyas agy között.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
Shimano nál azért észrevehető a különbség. Régebben annyira nem (2006 körül még az alivio-deore-lx, előtte STX RC, parallax tömítésűek kb ugyan úgy nézett ki belül, még a kónuszaikat is össze lehetett cserélni többnyire), de most már bőven van különbség az agyaik közt.
Pl az alsó kategóriában egyáltalán nincs tömítés, csak porvédő, nincs palást köszörült kónusz, a felsőbb kategóriában ez megjelenik, feljebb még a csésze minőségén is lehet látni különbséget. Aztán XT nél és hozzá hasonló kategóriában ajakos tömítés, plusz külső porvédő gumi (anno ezt hívták parallaxnak..).
Aztán most már az XT pl vastag alu cső tengellyel van, nagyobb kónusszal mint az előtt, stb.
Az agypalást sem ugyan az, XT nél már általában szélesebb, így merevebb a kerék. Az agypalást megmunkálásában is vannak nagy különbségek, és annak erősségében. Na meg nem beszélve a súlyról..
Szóval azért minél drágább, annál szebben beállítható, annál szebben fut, jobb a tömítése, merevebb a kerék, jobb a hajtás hatékonyság. Persze van aki ezeket a különbségeket soha nem fogja észre venni, és van akit nem is érdekel.
Az ipari csapágyas agyak teljesen másról szólnak.(#4227) M_o_g_y_i
Ez se tűnik rossznak, ezt nem ismertem eddig.(#4229) jackbacsi87
Olaszból is van olcsó is meg drága is. Menet az nem lényeg, középcsapágynak szokott csak más menete lenni, nem BSA hanem Italy, más fajta középcsapágy kell hozzá, ennyi, a legtöbb hajtóműhöz lehet kapni olasz csapágyat, szóval nem igazán probléma ez. Alkatrészt mivelhogy a kerékpár márkák nem nagyon gyártanak külön, ezért azzal sincsen probléma. Ugyan azok a szettek, vagy főbb alkatrészek vannak az olasz márkákon is mint az összes többi másikon.[ Szerkesztve ]
-
-HajTömeg-
őstag
válasz sanzi89 #4268 üzenetére
A legjobb,ha úgy lakatolod oda,hogy az első kerék is védve van.
A lánc biztos elrettentőbb,de nehezebb is állandóan magaddal vinni.
Tudom,mert állandóan egy jó nehezet cipelek magammal
Árulnak egyébként Kryptonite szetteket is kábellel. [link]
Ha már megvetted az U-lakatot, akkor külön is lehet kapni [link][ Szerkesztve ]
Alias: Júzer error
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest