Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #243550 üzenetére
Féket rögtön cserélném RSC-re, de amúgy kéne.
Mondjuk rohadjon meg a Canyon, a Spectrallal is szívok. Runner már darabjaira szedte, de 15 perc poros környezet után recseg a váz. Lemosom, utána megint jó. Elég ciki a recsegő hintaló effektus a pályán.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #243551 üzenetére
Mi recseg, valamelyik forgáspont?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
flash-
veterán
válasz fulton #243468 üzenetére
olyantól vettem a specit aki angliából vette, vagyis fordított oldalon van nekem a két fékkar bekötve úgyhogy én meg sokszor csak az elsővel fékezek problem solved
egyébként én úgy szoktam hogy kitapasztalom milyen fékkar behúzásnál mennyire fog és megjegyztem hogy pl az első fék fékkarja már milyen kis mértékű húzásnál is azért valamennyire fog akkor azt csak addig húzom(nem pedig fullba), a hátsót valamennyire erősen, gyorsabb megállásnál segit nyilván vészfékezés megint más tészta lehet azt "gyakorolnom" kéne
fékfelületet a napokban mostam át denaturált szesszel, az is sokat javított úgy érzem
patkó fékbetétet jól tudom nem szabad semmivel sem tisztitani max szilviával vagy tiszta ronggyal megtörölgetni?[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #243550 üzenetére
Ez a canyon igazi "park" gépe. Ez nem a versenyzőknek van, hogy gyors legyen. Egy 5-ös szintű váz (dh vázakkal azonos), folyamatos bikepark és freeride felhasználás a neki való terep, egy igazi hedonista játékszer a nagyokat ugróknak. A poén pedig az benne, hogy ennyi pénzért ez ugyan a belépő karbon kit, de semmit se kell rajta azonnal cserélni, úgy használható ahogy van. Ha nem tetszik a fék érzete elég csak a fékkart kicserélni rsc-re, a féktest azonos, ha egyáltalán zavarja. Ha sokat durvul, akkor én egy bash guard-ot feltennék még rá, azon kívül mindenből a célnak megfelelő jól működő középutas dolgok vannak rajta. Jó véltel, csak bírja kihasználni a tudását.
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #243550 üzenetére
A Torque egy igazi bike park bringa, a DH alatt van egy szinttel. Ezzel lehet nyomni egész nap a nagy ugrókat, arra lett kitalálva.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Köszönöm srácok!... A legény egyelőre kissé túlsúlyos, milyen tanácsotok lenne számára? Lejtőzési technika, beállítások esetleg védőfelszerelés stb. -re gondolok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
válasz stickermajom #243551 üzenetére
Nálam minap a pedál recseget,de csak a lánc felöli oldalon.Szétszedtem,kimostam benzinbe,újrazsiroztam,megszünt.Belsö bowden elvezetésnél a bowden is szokott,vagy a fékcsö.De nyerget,nyeregcsövet is megéri megnézni.Canyon meg imád müanyag perselyt tenni a forgáspontokhoz
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #243558 üzenetére
Itt a kérdés, hogy milyen szinten van most, mi a cél, hol, mire szeretné használni a bringát. Feltételezem még kezdő és parkozni szeretne, akkor első körben a legfontosabb, hogy ne induljon neki rögtön a ugratóknak!! vagy ha igen, akkor a haverok videózzák és az eredményt tessék beküldeni Pinkbike-nak a heti friday fails-hez
Viccen kívül, szerintem érdemes lenne valami coachingra befizetni, ott kint erre biztos sok lehetőség van a bringaparkok közelében, jó dolog ha egy profi elmagyarázza és megmutatja mit és hogyan kell, illetve hogyan nem kell csinálni! Ezen kívül pedig türelem, sok idő (hónap/év) mire az ember megtanul dolgokat... Hiába néz meg sok how-to videót meg Rémy Métailler, mindenki máshogy látja magát belülről, és könnyen elhiszi hogy jól csinálja, pedig lehet hogy nagyon nem.
Ha park és ugratások stb, akkor protektorok! Full face sisak (haver most vett IXS Triggert, nagyon könnyű, jól szellőzik és jól is néz ki), hosszú ujjú kesztyű, felső test védő (mellkas, hát, váll, könyök), Fox, Leatt, POC stb.. vannak nagyon jó komplett ingek, illetve térdvédő ami még fontos, plusz jó cipő (pl Fiveten) és pedál. -
andrisbandi
őstag
válasz 6030D #243561 üzenetére
Kimozogta a husi, szimpi volt milyen lazán kezelte
Azt hiszem ez volt az első bukós videó amit végig tudtam nézni, jól sikerült válogatás. Eddig úgy kezdtem bele mindegyikbe... vajon meddig tudom nézni?░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #243563 üzenetére
Én mindig végignézem, csak hogy tudjam mi a tét és mit kell elkerülni! Amúgy az esések nagyon nagy százalékában látszik, hogy a rider tudása még nagyon kevés ahhoz a terephez amin épp megy, ezért is írtam azt, amit az előbb, hogy nem szabad pár videó alapján elhinni azt, hogy ez "nekem is menni fog" aztán csak "SEND IT!!!" és mehet a menet...
-
MPowerPH
félisten
válasz varsam #243564 üzenetére
A tobbsegnek azzal van a baja, hogy a bringa orrnehez lesz egy nagyobb letoresen vagy a levegoben. Sokszor meg en is meglepodok....
Ezt tanulni csak ilyen helyen lehet, lehetoleg akkor, ha nincs senki, es nyugodtan tudsz probalkozni ugyan azzal az ugratoval es szakasszal, szepen fokozatosan.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
huan
őstag
Sziasztok,
Szeretnék ilyen külső gumiabroncsot vásárolni fehér peremmel. Tudnátok ajánlani megbízható webáruházat?
A 28x13/8x18/8 -méretjelölés pontosan mit jelent? (elvesztem az információkban)
KÉP
Köszi[ Szerkesztve ]
-
huan
őstag
válasz ZavaBalazs #243567 üzenetére
700x35C 37-622
Ez egyszerűbben azonosítja a méretet?[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz ZavaBalazs #243567 üzenetére
1.3 col, 32-esnek kellene lennie.
szerk: akkor meg sem, hanem 35-os
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
Igen, 2 col alatt altalaban mm-ben vannak megadva a meretek. Mind2 meret jaratos, barmelyik alapjan kereshetsz gumit.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #243571 üzenetére
Na igy tordelve latszik hogy 1+3/8 col a szelesseg
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
huan
őstag
Sorry, ha megtévesztően írtam, de a fotón is olyan, mint ha egybe lenne...
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #243552 üzenetére
Szerintem a BB, de karbonnál fene tudja honnan jön.
MPowerH, nem tudom de mindig poros használatnál jön elő.
-
hentes555
senior tag
-
MPowerPH
félisten
válasz stickermajom #243576 üzenetére
Van aki egyutt tud elni a nyoszorgessel egesz sokaig. Nekem a creaky BB mar kiveri a biztositekot. Es idopontot csak jovo het Csutortokre kaptam. Nem tudom, igy mi lesz a hetvegi tekeressel. Rakok fel fulest, csak akkor meg ertelmet veszti az erdoben valo tekeres. A hajtomuvet hiaba szedem most le, semmit nem tudnek kezdeni a csapaggyal, amig bent van.
Szepen otthon lesz szerelve a bringa, azt csokolom.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #243578 üzenetére
Nekem van olyan csapágyprés szerszámkészletem, bár még nem használtam, mert kormányszapágy csészéhez nincs hozzá adapter, de amúgy jó cuccnak tűnik. Pár csapággyal összemértem tolómérővel, jók a méretei, éppenhogy kisebb a külső átmérő mint a csapágyé és szépen felfekszik rá mindenhol. Runnernek is van ilyen, ő is megelégedéssel használja, azért is mertem megvenni én is. [link]
Kiütőnek én ezt vettem, szintén kormánycsapágyhoz, ezt már használtam és jó, elvileg középcsapágyra is ez való.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Rendbe raktam ma a cockpitet, rengeteg fölösleges bowdent vágtam le (10-20 centiket !, amikor elvileg fél centi pontosnak kell lennie), nesze neked rövidebb stucni és kormánycsere . Voltak nem egészséges és fölösleges kanyarok a hátsó váltónál (is, igaz az összes túl hosszú volt) így ki tudtam próbálni az új Spyral bowdenvágót. Jól szerepelt, szépen egyenesen vág, alig kellett csiszolni a végeket. A fékerő nőtt egy picit, a váltókat újra beállítottam, gyorsabban vált. Az elsőt sikerült, de mennie kell, mert nem jól működik. A High határoló csavar szinte semmit sem állít, mert nem ér hozzá a csavarhoz az ütköző, ezért sem sikerült régen a legkisebb fogaskerékre beállítani a váltót. Mennie kell majd, de nem kap utódot. Első váltó helyett jövő hónapban veszek egy NarrowWide tányért + integrált hajtóművet (SunRace FCM0 vagy a Funn Ridge a kiszemelt. Mindkettőhöz adnak integrált BB-t). Na és a before & after:
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #243580 üzenetére
Copy-paste-elhetem írásod mint sajátom? ...annyi különbséggel, hogy én még egyiket sem használtam eddig. A középcsapágynak nekigyürkőztem minap mert hangyányit mintha kotyogna, de miután kiszedtem a hajtóművet egész tűrhetőnek véltem mindkettőt (egyik picit rág, de alig, és még jól forog) , így pucolás és külső bő zsírozás után egyelőre maradt a helyén mert még jó.
#243578MPowerPH...fújj valami egész vékony olajat oda (WD40 PTFE, TF2, esetleg akár sima WD40) felülről folyjék be, majd töröld alaposan meg, szerintem jó eséllyel el fog hallgatni.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
hát redditen sok a negativ komment de 99% a tubeless verzióval kapcsolatos.
Ez a normál verzió (aztán ki tudja lehet ide is a tubelessel lévő problémások írták a bajaikat csak tévesen,vagy nem - nem tudom..)
én tavaly vettem a normál,belsős változatot egy pár 28c gp5000et, első tökéletes állapotban van, hátsót rá pár hónapra cserélni kellett (ugyanerre cseréltem)mert ez a belűröl kifelé szakadásos sérülés lett rajta pedig nem fékeztem el(legalábbis nem emlékszem) aztán szerelő szerint lehetett szerelési hiba (pl észre se venni hogy rosszul van benne a belső ha nem nyúl utána az ember) esetleg a friss aszfaltra nem kellett volna rámennem vele lehet az se használt neki(ezt már sose tudjuk meg)vagy felütés..
azóta az új hátsó köpennyel elvagyok de ugye csakis aszfalton murvára már kicsit se megyek inkább leszállok és tolom
szerintem a slick gumi semennyire se való arra, bár ahogy elnézve a versenyeket nem kímélik de hát ott anyagilag belefér a külső csere ugyebár..[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #243584 üzenetére
Csütörtökre talaltam egy szervizt, aki megcsinalja. De utoljara... Most veszek hozza installacios anyagot is, abbol is kell vagy 3 fele, es kotve hiszem, hogy ezt a szervizek megcsinaljak. Pedig ez lenne a technologia.
Anti-seize such as Park Tool ASC-1 provides a more durable layer. It will be less likely to dissipate and wash away with exposure to water.
"Grease makes the pressing easier. It also provides a layer to help prevent corrosion. It will be durable to some degree.
Retaining compounds, such as Park Tool RC-1, are a type of adhesive that hardens and expands once applied, creating a barrier and filling any gaps while providing pressure. Retaining compounds are good at preventing creaking. However it may take more effort to remove, such as mild heat from a hair dryer."Bar nem vilagos, hogy melyiket mikor es hova kell kenni, van e szaradasi ido. Ezt mondjuk a topik szervizese jobban tudja. De kotve hiszem, hogy ezt a szervizek igy megcsinaljak. Raknak be valami pasztat, ami kitolti a helyet a csapagy es feszek kozott, meg jo sok zsirt pakolnak melle, azt csokolom.
Lehet, hogy csak en csinalok nagy ugyet ebbol, de piszkosul zavar, ha fizetek valamiert, akkor az nincs rendesen megcsinalva. Es mivel lathato, hogy van ott meg zsir, mert most amikor vizzel meglocsoltam, es ronggyal toroltem, jott ki eleg szepen, nem azzal van a gond, hogy kimosodott, hanem azzal, hogy hanyag modon epitettek be. Es ilyenkor meg csak reklamalni sem lehet....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243587 üzenetére
Elvileg lehet a pressfithez kapni speciális ragasztót, hasonló a menetrögzítőhöz. Egyetlen hátránya, hogy a BB kiszerelésekor a műanyag adapter tönkremegy. Mondjuk általában amúgy is cserés az. Ez a ragasztó is kitölti a teret és megszilárdult, így nem fog nyekeregni többet.
Nincs mese, ha szervíz nem tudja megcsinálni, neked kell akkor.
[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
Sziasztok, milyen kesztyűt érdemes venni nyárra?
Illetve lenne egy kérdésem amiben tanácstalan vagyok. Az új nyereg egyfolytában hátra felé kimegy alólam. Meghúzom a csavarokat és még is egy idő után a jelöléseken látom, hogy hátrább ment a nyereg. Ez mitől lehet? Korábbi nyergeknél nem volt ilyen gond. Ráadásul most már sikerült annyira meghuzni, hogy a csavar belső menete is kezd felsorjásodni.
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #243581 üzenetére
Ez olyan mintha előtte túl hosszú lett volna, utána meg már rövid.🤭
#243587
MPowerPH...én már (mikor, amint már említettem, meki gyürkőztem) eldöntöttem csak zsír lesz ott, körbe kenve (ujjacskámmal ) minden m2 mm-én az érintkező felületeknek...remélem elég lesz ahhoz, hogy ne is engedjen be oda vizet, port semmit, és megakadályozzon az esetleges mocorgásból származó minden zajt. Meglátjuk...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz zsamiatt #243589 üzenetére
rövid távra semmilyet
ha az új nyereg feketére festett/szinterezett, az általában jobban szokott csúszni. karbonpasztát próbáld meg, vagy akár a szigetelőszalaggal való körbetekerés is segíthet.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #243583 üzenetére
Ilyenekre gondolsz? [link] [link] [link] [link] [link]
#243585 Fall-N
Igen, 5 éve még "elavult" volt, most meg térnek rá vissza a gyártók és marketingelik hogy mekkora királyság, megjavítottuk azt amit x éve elb@asztunk, mert annyi panasz van erre a hülye pressfitre... Hidd el, ha választhatnék én is csak menetest vennék... Biztos nehéz beragasztani a karbon vázba egy fém perselyt egy menettel a közepén...[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz zsamiatt #243589 üzenetére
Kezdésnek akár egy Decathlonos vagy Lidlis kesztyű is jó lehet, csak passzoljon a kezedre viszonylag pontosan.
Ha jobbat akarsz akkor Castelli vagy nekem most épp Santini van, ezek nagyon jól szellőznek és gyorsan száradnak, nyáron sem zavar a viselése.Ringman, én kesztyű párti vagyok, esésnél nagy különbség lehet hogy nem szedi le a tenyered, és nekem jobb érzés fogni vele a kormányt is. Kinek a pap, kinek a kesztyű ugyebár
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #243584 üzenetére
Na ezt én is kipróbálom.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsamiatt #243589 üzenetére
Ott valami nem stimmel...egyrészt az is jelez valamit, hogy hátra és nem előre csúszik (Nem vízszintes és hátra billen? Rövid neked a váz/beállítás, stb. és hátrafelé tolod magad pedálozáskor?), másrészt gagyi a nyeregcsöved, melynek nyeregbilincse nem tudja a nyeregpálcákat megfelelően rögzíteni. ...gondolom azt csak észrevetted volna ha a pálcák nem kerekek lennének (vannak pl. oválisok is, melyeket nem tud egy átlagos nyeregbilincs rendesen fogni).
#243595
stickermajom...én úgy gondolom, hogy jó eséllyel ott csakis olyan néhány századmilliméteres mozgás lehetséges melyet akármilyen, oda valahogy bejutó kenőanyag elhallgattat. Meglehet a víztől is elhallgatna, csak hát az természetesen elpárolog onnan és kezdődik minden elölről.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #243590 üzenetére
Pont jó a hossza, a 90°-os kormány előfordulására lett belőve, hogy ott ne feszüljön túl. Ez az Acor bowdenház merev, ezért tűnik rövidnek, élőben jól néz ki. Muszáj volt amúgy is szabni, mert a szervizes aki tavaly vágta még a házat, nem volt elég alapos, ezért a váltóknál már jöttek ki a hosszanti szálak és préselődtek bele a váltókarba. A legtöbb szaki lusta síkba csiszolni a végeket, pedig pár másodperces munka.
Egyébként a legtöbb gyári, bolti bringa túl hosszú bowdenekkel jön ki a gyárból, mert nem fogják az összes eltérő modellhez külön szabni a hosszakat. Volt is cikk erről a BikePro DIY sorozatában. Mondjuk a rejtett vezetés miatt ez már valószínűleg nem igaz, mert ott muszáj, hogy pontos legyen a hossz.
varsam: Sajnos nem jó ötlet volt kifejleszteni. Sokszor körbeforog a műanyag távtartó és azért recseg az egész. Vannak erre is speciális egymásba csavarható közbetétek, amit be kell ragasztani a vázba. Outinál is fennálló probléma, főleg aki karbon vázat hajt és van is Watt a lábaiban. Nekem soha nem volt szimpatikus ez a préselős megoldás, sokkal egyszerűbb és merevebb a menetes. Esetleg növelhették volna az átmérőt, hogy "modernebb" legyen, ha már valami új kellett. Nem beszélve arról, hogy a menetes fajtát még egy tíz éves gyerek is meg tudja szerelni (YT-n van videó, ahogy a kissrác simán a négyszögletes hajtást kicseréli egy integrált fajtára), egyszerű szerszámokkal. Ha esetleg új vázat veszek, akkor azt nézem majd, hogy NE PressFit legyen.
-
zsamiatt
őstag
válasz Hasaggymeg #243596 üzenetére
nem tudom, nem értem én se. Eddig kipróbáltam kb 7 nyerget egyik se csinálta. Egyébként gyári KTM nyeregcső. Lövésem sincs, hogy gagyi vagy sem.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest