Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #243564 üzenetére
Esésekből szerintem sokat lehet tanulni. Egyrészt már az egy elméleti tudás, ha meg tudja állapítani valaki, hogy mit is rontott el az ember, amiért esett el. Meg persze amikor az ember akár túlzottan elbízná magát a kockázat látványa segít kissé visszahúzni a realitás talajára a szárnyaló vágyakat.
Aki jobban tud és elesik azokon mindig látszik, hogy más körülmények között és egészen máshogy esnek el. Kimondottan gyakori, hogy az illető úgy akar valahol lemenni, hogy valójában nem is tudja hogyan kéne megoldani az akadályt, milyen mozdulatsor végrehajtása szükséges.
Szintén gyakori a megijed és megmerevedik a bringát, akár hátra beüléssel kombinálva átkapcsol utas módba és onnantól a sorsát várja.
Harmadik leggyakoribb esési ok pedig a fékezés tudásának a hiánya. Nem tudja mikor, hol és mennyit kéne fékezni, itt ami szintén trend, hogy - bocsi az érintettektől - a fékkel OTB-k túlnyomó többségét shimano fékekkel követik el, a kezdő nem tudja adagolni, vagy egyszerűen ott és akkor fékez, amikor pont nem szabad (fél elengedni a féket a kritikus részeken). -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #243605 üzenetére
Egyik bringás társam előző gépében megcsinálta ezt az átalakítást, amikor gyári pf csapágy kikopott. Működött neki. Azt nem tudom ilyen méretet tett bele, meg azt se hogy volt-e később vele bármi baja, de láttam benne volt, menetes középcsapival működött. Viszont abba ha jól rémlik nem sram hajtókart tett be, kérdés hogy azért mert nem azt akart, vagy kényszerből más lett a hajtókar tengely átmérője és nem fért be?
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #243702 üzenetére
Ahhoz képest, hogy Threaded Pressfit középcsapággyal is megoldható, túl bonyolultnak tűnik az adapterezés.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #243693 üzenetére
Egyébként azért is jó a kesztyű, mert nekem például a mostani 20 fokban is van amikor izzad a kezem és már nem olyan biztos a fogás. Ez a kesztyű 7s jó árban van, szerintem az összes egy kaptafa.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #243702 üzenetére
Valószínűleg a szabvány BSA menetesre alakítja, onnantól fogva meg azt rak be az ember, amit akar, úgyis manapság már külső csapágyak vannak az integrált tengelyeknél. Gondolom egyedül az a nem mindegy, hogy milyen széles a középcsapágy háza (mennyire szabványos), főleg, hogy manapság ott a boost. Bár boostos monoblokkot is kapni, ha nem valami egyedi szabvány. A SRAM DUB meg azért jó, mert az összes létező szabványhoz van megfelelő monoblokk.
-
stickermajom
addikt
válasz Runner_fxr #243689 üzenetére
Megnézem ma a váltótartó fület.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #243697 üzenetére
Nem biztos mindenki szereti a szilikont, van aki a természetesre bukik. ...ugyanakkor nézem a profik sem párnázottakat használnak. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #243708 üzenetére
A természetes művésznő kicsoda? Egy haverom kérdezi.
-
.LnB
titán
válasz Hasaggymeg #243708 üzenetére
A profik azt használják, amit a szponzor ad. Múlt héten olvastam ki ezt a könyvet: [link]
Nem volt túl jó, de leírja benne a versenyző, hogy amiket ők használnak, az nem azért van mert az a legjobb, vagy azt tartják jónak. Hanem mert a szponzor ezért fizet. Ezért nem érdemes nézni az ő felszerelésüket. (Persze leírja azt is, hogy vannak csapatok, amik tényleg a legjobb cuccokkal mennek.)„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #243708 üzenetére
Téged egyszer a saját topikodból fognak kib*szni ezekért.
Tegnap este mentem egy aszfaltos Naszály kört. Róka, nyúl, 2,5 méteres szarvas... volt minden. A nagylejtőn a kamionos nem rakta el mellettem a záróvonalon, hanem gurult velem 50-nel, jeleztem, hogy balra megyek, beengedett, megköszöntem, villantott. Mondtam, hogy a Nebulát szeretik az emberek. (meg tudja, hogy 500 méter múlva úgyis 50-es véda van a faluban. )
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #243709 üzenetére
Házi videóból pillanatkép..
#2437126030D...a témakörgazda-ság apró kiváltságai.(?) Amúgy meg nem kell rákattintani.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #243708 üzenetére
És tényleg nem . Igen a profik azt használják amit a szponzor ad, ugyanakkor márkán belül van választási lehetőségük és választhatnának párnázott kesztyűt is, mégsem teszik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Biztosan azt kell hordani amit a támogató ad, azon belül ugyanakkor biztos talál mindenki magának megfelelőt, ami őt segíti legjobb formáját hozni.
#243714
jjeahh...meglehet a párnázott kesztyű (és gatya ) ugyanúgy a muglik kiváltsága mint az állítható kormányszár, vagy rugós nyereg. Amúgy éppen egy új KLS kesztyűt nyúzok melynek túlzott párnázása engem is zavar, annak ellenére is, hogy nem ez miatt lesz kevesebb a KOM-om idén sem. A korábbi kínai Rockbros-oknak alig volt párnázásuk és jobban tetszettek még szivacsmarkolattal is...csak hát már azok sem voltak olcsóbbak a Kelly'snél."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #243702 üzenetére
ha esetleg meg tudod kérdezni, pontosan mit és hogy csinált, abból lehet többen tanulnánk itt. Nekem sincs most bajom a középcsapággyal (kopp-kopp-kopp), de biztos lesz...
Közben azt mutatja Calvin, hogy hiába van ilyen adapter, először kiüti a helyéről és aztán tekeri ki a másik bb-t, nehogy sérüljön az adapter... így meg semmi értelme, marad a préselgetés ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243699 üzenetére
Elég sok pressfit-et beraktam már, karbon vázba, sima karbon pasztával, és panasz még nem volt. Ragasztani akkor kell ha ki van tágulva, vagy esetleg gyárilag nem pontos a fészek. Ez ugyan így működik forgáspontoknál, kerékagyaknál is. Erre a célra a Loctite 648-ast használom. Akkor is tud recsegni a csapágy ha valahogy bejut a belsejébe egy kis szennyeződés, esetleg a préselendő felület nem volt alaposan megtisztítva. Egy passzentos fészekbe még ragasztót is tenni, nem biztos, hogy a legjobb ötlet, véleményem szerint, de ha már sokat szívtál recsegés miatt, akkor próbáld meg.
Ja még valami, az alis prés, amiről beszéltetek, jó cucc, de az inkább forgáspontokhoz és kerékagyakhoz passzol. Ott se mindenhol, de a legtöbb helyen. Pressfit hez ennél masszívabb cucc ajánlott, például: [link]
-
jjeahh
nagyúr
Hasaggymeg: lehet ezt rendelem be, nincs párnázás és az ajánlott Scottnál olcsóbb. Ezek a rövidujjú kesztyűk nálam amúgy is csak 1-2 szezont bírják. Eddig egy alis Boodun kesztyűm volt a legjobb minőségű, egy RH+ Fashion meg a legjobban szellőző, sajnos az RH+ már párnázott, amikor én vettem még nem volt az.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
fulton
addikt
-
ZolkoW
őstag
válasz hentes555 #243720 üzenetére
nem akarok antireklámot, meg talán van is, ami bejött ilyen Aldi/Lidl cuccokból, de ez a kesztyű/nadrág/mez is olyan nekem, mint az alapszerszámok (fűrész, fúrókkészlet, bitkészletek, stb) : inkább szerszámboltból
Ez így megalapozatlannak tűnik, szóval sorolom, ami eszembe jut:
-japánfűrész: fogai töredeznek, kuka
-kalapács: fasza, mondjuk mit lehet azon elrontani
-fúrókészlet: egyik jó, másik nem jó (üt)
-esőnadrág: nem rossz, de inkább vennék most másmilyet
-bicószerelő állvány: nem minden porcikája tökéletes, de rendben van, és jó vétel volt
-futófelsők: annyira nem szerettem meg, a decásokat jobbnak tartom anyagra
-futónadrág: ugyanez, de legalább nem drága
-Parkside, Ferrex cuccok: ezek bejöttek, de ezek motorizáltak, szóval nem annyira az jellemző, hogy az anyagminőség a lényeg, mint egy fűrészlapnál, vagy csavarhúzónál
-futósapkák: elmennek, de ezek inkább a doboz alján pihennek
-futókesztyű: ugyanez, hasonló áron van tényleg jó is
-bringás lámpaszett, lítiumos: na ez egész jó
-átlátszó vázvédő fólia tekercsben, csak nem így hívják, hanem kültéri ragasztószalagnak, 3M : fasza
-napszemcsi: nem bringás, csak sportszemüveg, üzletben jónak tűnt, de nem szeretem a szürke lencséseket, és ez csak használatkor tűnt fel. Különben nem kötnék bele..Hirtelen ennyi jutott eszembe. Csak azt akartam mondani, hogy pont az egyszerű dolgokat nem is feltétlenül olyan egyszerű (jóra) gyártani..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #243726 üzenetére
Akkor lepődj meg! . Csak azok a pro xc versenyzők nem használnak ESI-t, amelyik csapatának van saját márkás szilikon markolata. Pl. a Scottnak van Syncros, a Trek-nek Bontrager szilikon markolata. Amelyiknek nincs, szinte az összes ESI Grips-et használ .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #243728 üzenetére
Legegyszerűbb ha megveszed mindkettőt.
- Elsőre csak a láncot szoktam cserélni, ha a gyakran használt fogakon ugrik, akkor a sort is.Van aki (drága kazetta, olcsó lánc esetén)
ha csak éppen hogy szalajt, brutál kiállálva tekerésre,
akkor megpróbálja hozzákoptatni a láncot. Van rá esély (pár száz km), utána nem fog ugrani sokáig.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #243728 üzenetére
Nekem a decáson a sunrace sor elkopott jó hamar (4k km), bár az igazi ridegtartáson volt. Egyrészt sokáig mentem vele megnyúlt lánccal, másrészt sokáig csak ímmel-ámmal volt tisztítva a hajtás. Bár ez nálad mondjuk nem tényező.
Görgős szezon előtt tettem fel új láncot, múlt héten viszont ki kellett vinnem a való világba , hátsó keréken pedig még a régi sor volt, szóval ugrott rendesen. Ha sokat mész síkon és nem nagyon váltogatod a fokozatokat, akkor az az 1-2 fogaskerék hamar elkopik, én is cserélném a helyedben lánccal együtt. -
.LnB
titán
válasz stickermajom #243732 üzenetére
Nem kifordítva kellene hordani..
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #243730 üzenetére
jó, elhiszem, de amikor azzal grammoznak, hogy kevesebb férkárcsa-csavar is elég, akkor nem értem teljesen. Barbi is bandázsdarabot használt, most nem tudom, mi van neki.
más: fogsor kopásának ellenőrzésére való, nem vettem, hanem csináltam láncból+nyomtatott pálcikából. [link] Namost.... az elve miatt nem kéne, hogy számítson a nyomtatott rész pontossága, csak a láncé. Nekem semmi nem sikerült megtudnom vele, pedig összehasonlítottam egy vadiúj, és egy már ugrós sort. Azt a tegnap(?) linkelt módszert, befékezett hátsó kerékkel még nem próbáltam, meg fogom tenni, de innentől ezt a témát lassan elengedem, ha ugrik, akkor ugrik, addig meg használom .
Ha ugrik is használom, csak nem a forgalomban, mert ott életveszély az ilyen, de erdőben egy darabig még elkerregek vele.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Maximum1
őstag
válasz hentes555 #243720 üzenetére
Pont most jöttem a dekából, megvettem az ajánlottat, amit köszönök.
Nagyon kényelmes, jó az anyaghasználat is, remélem a kormányt is jó lesz vele fogni. -
fulton
addikt
válasz MPowerPH #243733 üzenetére
Én megszenvedek a fogaskoszorú hézagjaival. Ha csak simán sikálom akármivel nem jó, van olyan oldom ami most már hogy nincs Nagy Hideg sikeresen feloldja ezt lerakódott wax anyagot de az a zsírt is oldja és nem használom ott hátul mert attól tartok hogy bekerül a csapágyakhoz(ez a t610 nem épp a tomítéséről híres tapasztalat) így amennyire tudom kívülről megpucolgatom rongyal, és kaparókefével kikaparom a lerakódott waxot. Nekem megfelel így az eredmény. Ha ránézek a kerékpárra nem tűnik koszosnak a sor. De egyedül akkor patyolat amikor nagytakarítást csinálok a hajtáson
Hova máshova tennék waxot? Az a láncról ra rá rakódott wax. Én a láncot se szoktam minden kenés előtt makulátlanra tisztítani, ronggyal szépen át törlöm többször minden irányból és utána csaponként waxolom egyszer...jopár tekerés..ellenörzés hogy megfelelő lett e, és bejutott ahova kell.. és ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #243734 üzenetére
Köszönöm a válaszokat
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #243738 üzenetére
Kizártnak tartom, h a sornak jót tesz ha fémtiszta.
Oké, a kosz nyilván nem előnyös. De ez a két véglet.A megfelelő váltáshoz is szükség lehet a néha lekefét, és láthatatlan filmrétegként síkosító olajra/ vagy wax rétegre a soron.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #243740 üzenetére
Én személy szerint minden lánckenés előtt amennyire tudom letisztítom a sort, mosás és rá priccolt oldószer használata nélkül (azt a rongyra szoktam.) Amivel a fogakat elérem és így ha ránézek a bringára nem egy koszos sort látok alapjaiban hanem egy tisztát Nyilván ha közelről megnézem akkor ott az első 4 sor között látszódik a lerakódott wax.(azt használom csak szinte)
Amikor pedig nagy tisztítást csinálok akkor minden Patyolat De akkor az agyat is szétszedem és újra kenem. Ez olyan 1500 2000 km enként van.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #243738 üzenetére
Nekem tiszta a sor. Persze, a lancrol kerul ra nemi wax, de mivel a lancot sem locsolom agyon, nem sok. Waxolosan utan meg van jaratva az osszes fogaskereken. A tobblet nagy resze meg menet kozben leesik rola, szo szerint. Csak egy vekony reteg marad, ami terepen egy rovid kor utan is koszos lesz. Az mar nem annyira jo, szoval mindig leszedem. Forro viz, meg fogkefe, 3 perc.
Hajtasra odafigyelek, tekintve, hogy egy olcsobb bicaj ara van ott lent, es tenyleg orulnek, ha hozna a sor a 24k km -et 4db lanccal.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #243747 üzenetére
One, Easy Trick For A Mud - Proof Mountain Bike Drivetrain
Innen rémlett a sor síkosítása░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #243748 üzenetére
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ELADÓ Quansheng UV-K5(8) kézi amatőr rádió
- DJI Mavic 3 Classic Fly More Combo FMC RC drón - 4/3" Hasselblad kamera - újszerű állapotban
- DJI FPV Combo drón szett hibátlan állapotban
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - Garanciával
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest