Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#244451) Zaied válasza Mezga Aladár (#244448) üzenetére


Zaied
addikt
LOGOUT blog

Kalkulátorba számoltam, több helyen is 104 szem jött ki nekem.
Megnézzek/mérjek még valamit hogy egyértelműbb legyen?

(#244452) ZolkoW válasza Mezga Aladár (#244448) üzenetére


ZolkoW
őstag

egyetértek, bár ez már az én szememnek is majdnem rövid, ha szépen vált a legnagyobbra, akkor hagynám.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#244453) Hasaggymeg válasza Ixion77 (#244442) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Erre ugyanaz a válasz mint arra, hogy melyiket vegyem, ezt, ezt, vagy ezt...durva terep és gyors, akár ugratókkal tele lejtőzés (melyek vagy közel vannak, vagy odaszállítod a kerékpárt autóval), aszfalton a terepig ott meg lejössz leginkább ott ahol előtte fel is tudtál tekerni saját erőből, vagy leginkább aszfalt, murva döngölt földút, és enyhe terep max 10%-os emelkedőkig. Te tudod mire szeretnéd használni, egy azonban biztos, összteleszkópost egy komoly kerékpáros sem vásárol csak a kényelemért. :N

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#244454) Zaied válasza ZolkoW (#244452) üzenetére


Zaied
addikt
LOGOUT blog

Szinte hangtalan és nem is erölködik…

(#244455) Mezga Aladár válasza Zaied (#244451) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

Shimano manual 24. oldal.

[ Szerkesztve ]

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#244456) gulupeti


gulupeti
senior tag

Sziasztok,

Vasárnap észleltem, hogy a hátsó gumin lett egy vágás/repedés. Véleményetek szerint ez ettől használható? Vagy cseréljem? Igazából nincs ekkora, mint a képen, csak zoomolva lőttem a fotót, kb. 7-8 mm hosszú, a szélessége kb. 0,2mm ha lehet.

(#244457) Friczy válasza szimpláncsak (#244374) üzenetére


Friczy
senior tag

Ugye a nagykönyv szerint sarokkal lépve a pedálra alsó holtponton majdnem nyújtott térd. Aztán tényleges tekeréskor a pedállal a lábfej van kapcsolatban, ami nyilván lejjebb tud menni, mint a sarok, természetes, hogy a láb az alsó holtponton sincs a teljes nyújtás közelében sem.
Valóban, ha úgy érzed a bringán, hogy alsó állásban nyújtózkodnod kell, akkor lejjebb kell vinni a nyerget. Szintén picit lejjebb kell állítani, ha valaki pörgősebben hajt. Általában viszont én inkább azt szoktam látni, hogy a nyereg a hétköznapi bringásoknál túl alacsonyan van.

(#244458) Friczy válasza stickermajom (#244423) üzenetére


Friczy
senior tag

Utaztattam már repülőn bringát. Első alkalommal csak egy irányba kellett (hazafelé már a biciklivel jöttem), ahhoz elkértem egy bringás kartondobozt a boltból, a kerekeket és a pedált levettem, kormányt le a stucniról (bowedenek persze maradtak) és a bringa mellé, ahogy kényelmesen befért (valami szigetelőszalaggal rögzítettem), kerekek mentek a bringa mellé, némi ronggyal kitömve, hogy ne mozogjon. A dobozt persze le kellett ragasztani, de egyébként rendben megérkezett a célállomásra.
Egy másik alkalommal tudtam, hogy vissza is kell jönni repülővel, erre az alkalomra beszereztem egy kerékpárszállító táskát [link] Ez rendesen megvédte a bringát, nem volt semmi problémám a szállítással.

(#244459) Ixion77 válasza Hasaggymeg (#244453) üzenetére


Ixion77
őstag

Köszi! Az autókból könnyű, egyértelműen a harmadik. Legcsendesebb, legkényelmesebb, legkevesebbet fogyaszt. Raszputyicában pedig úgysem tervezem használni. Bringában viszont pont nem az legterepesebb ígérkezik a legkényelmesebbnek.

"vagy leginkább aszfalt, murva döngölt földút, és enyhe terep max 10%-os emelkedőkig"
Ez. Plusz kavicsos utak (makadám) és babakocsival járható túrautak.

Abból, hogy az utolsó mondatod tökéletesen ellentmondott #244450 andrisbandi utolsó mondatának, kezdem úgy érezni hogy nincs egyértelmű megoldás arra hogy melyiket érdemes választani.

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#244460) .LnB válasza gulupeti (#244456) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Ha ezt felküldöd 8 bárral, akkor nem fog kijönni ott a belső? Addig fogja feszíteni azt a lyukat, míg ki nem jön, és deffekt.
Mutatom, mi lesz a végeredmény: [kép]

Szerintem...

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#244461) Zaied válasza Mezga Aladár (#244455) üzenetére


Zaied
addikt
LOGOUT blog

A talajjal bezárt szög inkább 100-105 fok a 90 helyett, szóval akkor rövid. Talán +1 szem is elég, így ránézésből.

[ Szerkesztve ]

(#244462) Ringman válasza Zaied (#244461) üzenetére


Ringman
nagyúr

1x-es váltásnál ez a matek: (ez a gravel váltóknál van, de szerintem nem lényeges különbség)

nálam így néz ki a +4 szemmel:

(#244463) gulupeti válasza .LnB (#244460) üzenetére


gulupeti
senior tag

Nem tudom, hogy ki fog-e jönni, azért is kérdezem, de akkor van rá esély, hogy igen. Most körömmel megpiszkáltam picit és alatta látni a másik réteget, szomorú. Szóval ez akkor csere. Lidlös pumpám van, de a mutató elromlott rajta, így nem tudom, hogy hány barra fújom, csak érzésből szoktam. :D

Valami ajánlás esetleg országúti gumira? Gatorskinek vannak rajta, de nem tudom, hogy akarok-e most ennyit költeni új gumikra. Egy db árán kapni más gyártótól majdnem 2 db-ot.

[ Szerkesztve ]

(#244464) stickermajom válasza Friczy (#244458) üzenetére


stickermajom
addikt

Köszi! Én is ezt a táskát néztem amúgy, de a 170 ezres árától elkapott a köhögés. :D

Praktikus amúgy ez a táska? Megéri az árát? Bár első körben egy irányba menne csak, megvan még a gyári doboza is. Kérdés mennyire dobálják.

(#244465) Hasaggymeg válasza Ixion77 (#244459) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Na de mindegyiket saját terepére képzeld kényelmi szempontból, az össztelós nem lesz kényelmes a simább utakon mert egyrészt cipeled a + súlyt ami a robusztus felépítést és nagy rugóutakat jelenti, másrészt nem olyan jó hajtani sem aszfalton...vagyis az első autó lesz a legkényelmesebb durva terepen, míg az utolsó a legkényelmesebb az aszfalton...és fordítva, az utolsóból kirepülsz az ablakon terepen, első autó meg majd pattog és kerepel a nagy gumikkal a sima aszfalton.

más...Shimi is mocorog. [link] :D...ez lesz az legújabb szabvány mely miatt mind kukázhatjuk bringáinkat. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#244466) Hasaggymeg válasza Hasaggymeg (#244465) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

...olyan mintha háborút hirdettek volna a váltótartó fül ellen, pedig én azért tudnék ennél inkább fejlesztésre szoruló berendezéseket a kerékpáron mint pl. a hidraulikus fékek érzékenysége a szennyeződésre és tárcsaegyenletlenségre, vagy éppen a lánc kenésének mizériája...de inkább mondja meg ezt az aki durván használja terepen kerékpárját, tényleg akkora gond ez a váltóelállítódás, vagy terhelés alatt váltás? ...vagy csak muszáj mindig valamit fejleszteni, és most pont nem maradni le attól amit a másik éppen kitalált? :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#244467) jjeahh válasza Hasaggymeg (#244466) üzenetére


jjeahh
nagyúr

"de inkább mondja meg ezt az aki durván használja terepen kerékpárját, tényleg akkora gond ez a váltóelállítódás, vagy terhelés alatt váltás?"
Igen. Kár, hogy az új Sram méregdrága, remélem egyszer elterjed az a megoldás, hogy felrakod és működik, nincsenek határoló csavarok, nincs B csavar, nem kell tökölni.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#244468) Zanik


Zanik
addikt

Hopp, egy Guinness rekord!
3 francia srác (Maxime Brugère, Florent Arnaud, Franck Delorme and Nicolas Meunier) 6 nap alatt 1025km-t tettek meg, hogy megcsinálják ezt a Strava Art-ot. :D

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#244469) .LnB válasza Zanik (#244468) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Tour de Velociraptor?! :D

Ügyesek, de ez tényleg Guiness rekord? Az: [link]

Bővebben: [link]

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#244470) Hasaggymeg válasza jjeahh (#244467) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Pedig a B csavar hasznos találmány mert nemcsak hogy ráállíthatod különböző nagyságú legfelső lánckerékre a soron a vezető görgőt + finomhangolhatsz is kicsit ha már kopottabb a láncod, sorod, de annak köszönhetően tudsz mondjuk még az ajánlottnál is nagyobb legfelső lánckereket kezelni ugyanazzal a váltóval...ha már szóba jött, kíváncsi is vagyok hogyan lesz megoldva az, hogy ugyanaz a váltó sikeresen kezeljen különböző méretű felső lánckerekeket úgy, hogy a vezetőgörgő ugyanott marad, vagyis különböző sorokon váltózó lesz a távolsága a pakolandó lánckerekektől. :F

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#244471) 6030D válasza .LnB (#244469) üzenetére


6030D
Ármester

Velociraptour

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#244472) Sleek válasza gulupeti (#244463) üzenetére


Sleek
senior tag

Nem vészes ez a vágás. Ha biztosra akarsz menni akkor belülre teszel egy foltot. Amúgy én az ilyent megszoktam nyomni tip top ragasztóval a vágásnál . Hagyom megszáradni.
Azt go tovább . x idönként megnézem és ha kell újra nyomok rá ragasztót.

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#244473) Tyson5


Tyson5
tag

Fékfolyadékok közt van különbség? Biciklis boltokban/webshopokban 4000ft körül van 1dl dot4-es, míg autós boltban 2000ft alatt van fél liter. Ami a kocsiba jó, az nem jó a biciklibe?

(#244474) Sleek válasza Tyson5 (#244473) üzenetére


Sleek
senior tag

Attól függ mit ír elő a gyártó. Ásványit vagy szintetikust.

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#244475) Mezga Aladár válasza Tyson5 (#244473) üzenetére


Mezga Aladár
veterán

Ha dot4 ir elő a gyártó akkor jó.

Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.

(#244476) Tyson5 válasza Mezga Aladár (#244475) üzenetére


Tyson5
tag

Igen, dot4-et ír elő. Csak nem.értem miért kerül a sram dot4 100ml 4 ezerbe, míg egy autóba való fél liter 2 ezer.

(#244477) gulupeti válasza Sleek (#244472) üzenetére


gulupeti
senior tag

Köszi a tippet! Lehet első körben akkor ezt próbálom meg. Annyira nekem sem tűnt veszélyesnek, de nem is értek hozzá, nem jártam még így, azért is tettem fel itt a kérdést.

(#244478) bardi válasza Tyson5 (#244476) üzenetére


bardi
aktív tag

A sram matrica, minden ami biciklis cucc, erősen túlárazott.

'92 Honda VFR 750

(#244479) Sleek válasza gulupeti (#244477) üzenetére


Sleek
senior tag

Nekem több vágás is van az egyik gumin. Oldal falon is meg a futó felületen is. Ha minden vágás után eldobnám a gumit akkor rámenne a gatyám ;) Persze ezek csak felületi vágások . Észre veszed úgy is ha nagy vágás van, mert akkor hamar felnin mész ;)

[ Szerkesztve ]

<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >

(#244480) Zanik


Zanik
addikt

Nem tudtam milyen kategóriába jön a Speci új vázgeo szabadalma, végül Sirrus lett belőle: [link]

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#244481) bardi válasza Ixion77 (#244459) üzenetére


bardi
aktív tag

Ha a kényelem az első számú, akkor fully, amint nem tükörsima az aszfalt.
Én néha megyek azzal munkába a merev helyett, és mintha egy repülő szőnyegen mennék ahhoz képest. És mivel a merev bringám az egy ősmonti, kifejezetten szar hátsó aggyal, így még jobban is gurul a fully a traktorkerék ellenére is :D Ez persze egy értelmes új bringánál már nem így lesz.

'92 Honda VFR 750

(#244482) ZavaBalazs


ZavaBalazs
őstag

bocsi, még egy autós hurcolós kérdés: akkor már asszonynak is veszek egyet, viszont neki egy 18 kilós trekking monstrumja van, ezekre a thule freeride-okra meg 15-17 kilós limitet írnak elő. close enough, a 17 kilósba berakhatom, vagy kereshetek valami masszívabb tartót neki? (tudom, új biciklit :DDD )

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#244483) nemeth989 válasza Zanik (#244480) üzenetére


nemeth989
senior tag

Pont az előbb néztem meg a review videót. Nekem nagyon bejön a forma, biztos meg is kérik az árát.

RideMyStyle "LoveMyWilier"

(#244484) Ixion77 válasza bardi (#244481) üzenetére


Ixion77
őstag

Köszi!

Ha jól számolom, eddig hárman választanátok a fullyt, #244465 Hasaggymeg pedig ellenvéleményen volt a plusz súly miatt. Gravelt pedig senki sem választana.

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#244485) trialboj válasza Dark Archon (#244336) üzenetére


trialboj
őstag

Erről a Smoov-ról még nem hallottam, én 2 féle waxot próbáltam az egyik a squirt volt, és tény hogy tiszta marad tőle a lánc, de irtó hamar csörögni kezd. Főleg száraz időben a portól gondolom, 35km után már viszonylag zavaró tud lenni. Ezért néha mucoff cermaic green-t is használok, július augusztusban főleg, mikor nagy szárazság van.

Én inkább cserélek sűrűbben láncot minthogy nyekeregjen a bringa a hazaúton, vagy hogy nonstop szopjak a teljes hajtómű áztatással(max 3x egy évben szoktam). Régebben játszottam ezt, hogy minden tekerés után letörölgettem meg újra kentem ahol kellett, nekem nem éri meg az extra fáradtságot.

De a tippet köszi, még van 1 bontatlan squirt waxom, de akkor ezt elajándékozom, és kipróbálom ezt az újat ;)

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#244486) kuntics


kuntics
aktív tag

Sziasztok!

Alany egy cube nuroad pro fe 2021

Ez a sor, különösen az első nagy tányér szerintetek mennyire van elkopva? Állnék át squirt-re, takarítás alatt van minden. Lánc még nincs megnyúlva BBB láncnyúlásmérővel nézve, meg van egy zsír új láncom is a rendszerhez. Jó lenne ha ezt a 2 láncot meg az idénre tervezett kb 5-6 ezer km-t kibírná a hajtás többi része is. Téli szezonban meg úgyis elgondolkodnék a komolyabb átépítésre vagy biciklicserére. Hidrós fékek, mellé új fvk, akkor meg már 1x rendszer, sokak szerint a gyári cube kerekek sem a legjobbak, bár nem vagyok sebesség meg súlymániás

Kis tányér
[kép]
[kép]
[kép]
Hátsó sor
[kép]
[kép]
Nagy tányér
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]

(#244487) Zanik válasza nemeth989 (#244483) üzenetére


Zanik
addikt

Videóban voltak árak, £1950 azt hiszem a legolcsóbb, az kb. 850e HUF, szerintem az annyira nem vészes egy carbon fitness bringáért.

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#244488) andrisbandi válasza trialboj (#244485) üzenetére


andrisbandi
őstag

Még dupla km-től sem szabadna hangosodnia, semmilyen waxxal.

Vagy keveset raktál, vagy elötte nem lett fémtisztára mosva a hajtás.

Esetleg úgy jártál mint én a Sunrace alap 11-es lánccal. Félár alatt volt az XT-nek, azt nem lehetett kapni, így lett ez ... kb 400 km után brutál hangos lett, és 0.6-ra nyúlt.

Le is szereltem mindent, már megvolt az új XT+ Connex. 2x11-ről 1x11-re barkácsoltam át... gyakorlatilag ki sem tudtam próbálni rendesen, lecsapott rá egy vevő.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#244489) balintbaba válasza nemeth989 (#244483) üzenetére


balintbaba
tag

Nem tudom. Lelki szemeimmel látom azokat középéleti válságban szenvedő férfiakat, akik egy szombat délelőtt a megszokott specialty kávézós körükre indulnak NER-mellényben, ha erre a kerékpárra nézek.

(#244490) Zoliwrc válasza gulupeti (#244456) üzenetére


Zoliwrc
aktív tag

Dobd ki!!! Ha egy lejtőn pukkan majd el 50-60-as tempónál, meg fogsz lepődni.

(#244491) mauimagic


mauimagic
aktív tag

Sziasztok!
Aliexpress-ről rendelt valaki Elitewheels kerékszettet? Vám jön rá még külön, vagy az ár, amit látok, az már a vége?

(#244492) gulupeti válasza Zoliwrc (#244490) üzenetére


gulupeti
senior tag

Ellentmondásosak a kapott infok. Valaki azt írja, hogy simán javítható, más pedig, hogy cseréljem helyből. Lejtő egyébként a környéken sincs, de még csak domb sem, persze tudom, hogy ez nem feltétlenül szükséges az eséshez. :)

(#244493) Fall-N válasza Mezga Aladár (#244448) üzenetére


Fall-N
veterán

Az pont a 3 tányéros elavult hajtásnál volt szempont, mivel a nagy tányér miatt hosszabb láncot kellett felvenni a váltó kanalának. Ott ha nem vált soha ketszetbe az ember akkor fölösleges a két nagyhoz szabni, én is rövidebbre szabtam magamnak a láncot.

Itt a képen látszik, hogy a legkisebb fogaskeréken nem a 90°-on áll a váltó kanala, így a rúgót folyamatosan feszíti fölöslegesen. Emiatt írják elő a függőleges pozíciót. A legnagyobbon meg igaz, hogy nem teljesen van kifeszítve a kanál, de nem is cél. Ha túl hosszú a lánc akkor a legkisebben visszahajlik a váltókanál, na az is fölösleges.

[ Szerkesztve ]

(#244494) mauimagic válasza Ixion77 (#244442) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Pl egy Orbea Alma M50 is belefér ebbe a keretbe.
Használható Fully egy ezressel drágábban kezdődik (EUR).

Én most két hétre visszaültem hardtailre 6 év fully után, egy álom. Igazából 3 óránál hosszabb bringázásoknál éreztem csak a hátsó tag hiányát, sokkal gyorsabb volt a bringa.

Mindenképp karbon vázasat nézz szerintem.
De arra amit leírtál, a gravel is jó.

(#244495) Dark Archon válasza trialboj (#244485) üzenetére


Dark Archon
addikt

200-250 km-t bír a Smoove, és még utána is csak azért kenem, mert bűntudatom van, de hangja még mindig nincs :D

Muc-Off Dry Creamicot használtam én is, meg van is még. Az is bírná, csak a legkisebb eső kimossa, és akkor bizony csörög a lánc.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#244496) Fall-N válasza Hasaggymeg (#244470) üzenetére


Fall-N
veterán

Majd sajnos az lesz, hogy be lesz erősen határolva, hogy például csak 11-50-es kazettát lehet használni. A váltótartó füllel az a bajuk, hogy sok gagyi vázon már a gyárból ahogy kijön nem egyenes, ez meg a pontos váltást haza is vágja. A
másik, hogy 500 fajta alakú van, semmi szabvány nincs rá. Ebből a szempontból jogos, mert ha pótolni kell és nem valamelyik népszerű nagy márka modelljére kell akkor szívás találni.

Ha értelmes módon cserélhető lesz a direct mount akkor lesz előnye, a váz gyártók meg spórolhatnak ezen is. Valószínűleg ha meg lehet oldani az élelmes gyártók csinálnak majd ehhez is adaptert.

(#244497) Zanik


Zanik
addikt

Fontos, hogy legyen a bicajon csengő: [link] !!! :DDD

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#244498) hentes555


hentes555
senior tag

Sziasztok!

26-os gumikat nézegetek, elsősorban Rosebike-on, az miért van, hogy nagyon sok külsőre alsó hangon 4, de van hogy 8 hetet is várni kell, mert nincs ilyen méretben? Még itt is gyártási problémák vannak vagy miért van ez?

Rendeltem február közepén egy Conti Double Fightert, arra pl. április 14-et ír beérkezésnek, de néztem Schwalbe, más Conti gumikat is, ott is ilyenek vannak.

"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"

(#244499) Ixion77 válasza mauimagic (#244494) üzenetére


Ixion77
őstag

"Mindenképp karbon vázasat nézz szerintem."

Miért?
Már épp meggyőztek a cikkek hogy az alu is ugyanolyan jó. Súlyban talán 1 kg. a különbség.

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#244500) Fall-N válasza Ixion77 (#244484) üzenetére


Fall-N
veterán

Én is Hasaggymeg véleményét osztom. Ha nem lesz durva terep, akkor fölösleges a fully. Azonos áron inkább egy olyan karbonvázas XC-t vennék, ami kényelemre van hangolva. Ahogy írod, te fogod karbantartani. A forgáspontok és csapágyak hiánya a vázban nagy előny és nincs ami nyikorogjon.

Gravelt azért nem ajánljuk, mert az annak való, aki csak túrázgat gyenge terepen és kell a koskormány. Manapság inkább a trekkingek szerepét veszi át, főleg bikepacking és túrabicikli terén. Persze ez lehet lenni egy gravellel, nekem is van amelyik tetszik, de nem vennék magamnak. Az szerintem hülyeség, hogy terepen és aszfalton outiként egyszerre megállja a helyét.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.