Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az...én még nem is láttam eddig, csak sejtettem azért lehet. Gondolom más gyártók sem tudják sokkal jobban megoldani.
#217295 dudi6...az összefoglalóban szereplők bármelyike megbíz6ó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
Ennyi sületlenséget, Németországot felhozni,amikor pont ott nincs egyetlen egy atomerőmű sem. Nincs itt már ellen lobbi sem semmi nincs, az elektromos technológia, még nem tudja egyébként sem helyettesíteni az olajat. Lássatok is ne csak nézzetek már, bocsi.
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #217303 üzenetére
Azt tudod, hogy a jelenlegi akkutechnologia mennyire szennyezo? Mert a kepekrol az is lemaradt. A lepusztult akksik meg ugyan ugy hasznosithatatlan hulladekok, mint az a sugarzo anyag, ami Batapati alatt el van asva, es szepen lassan mergezi a bolygonkat.
Tovabba megneznem, ha az emberek, akik most meg a kutra mennek, egyszerrre raknak toltore az autojukat.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #217304 üzenetére
Lithium price ($/tonne):
2022: $78,032
2021: $17,000
2020: $6,800
2019: $11,310
2018: $14,660
2017: $12,070
2016: $8,840
2015: $5,110
2014: $4,680
2013: $4,750
2012: $4,450Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #217304 üzenetére
Pont ezen elv miatt nem értem miért kell belehajszolni az embereket a karbonba. Oké, te megérzed a bicón a 10-20 dekákat, én az 1 kilót sem annyira, h azért pénzt adjak.
Lehet a kerekekeknél is kiirtják az alut, ami prímán újrahasznosítható, míg a karbont el kell ásni.... és nincs is rá szüksége egy mezei bringásnak, aki azért egy jobb féle kereket szeretne majd a jövőben.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
arcitec
addikt
válasz Toobee #217303 üzenetére
Nem kell kiforgatni, nem vagyok fejlődés ellenes, egyáltalán nem arról írtam. Csupán a tényekről. De a válaszodból is látszik, hogy nem igazán jól értelmezted a véleményem, és a többiekét sem pláne nem olvastad el Gajdán Miki cikkét.Ő sem az elektromos autók ellen írt. Ha nem így lenne elnézést. Egyébiránt, meg pont a németeknél adják el a legtöbb pedelecet. Ami itt meg ördögűzés tárgya. És igen vennék elektromos autót, ha nem lenne 5-10 millával drágább mint a "hagyományos" technológia. ( De azt sem veszek .)
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
arcitec
addikt
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #217304 üzenetére
Újra lehet hasznosítani őket, vannak erre szakosodott cégek, viszont az életciklusuk első szakasza után több másik is követi azt, nem azt jelenti, hogy a te autódból kikerül, akkor gyorsan szólnak a helyi sírásónak, hogy el kéne kaparni. Még egy legendásan szar akkumenedzsmenttel megáldott 1. gen Leaf is simán fut az utakon, pedig 12 éves a legöregebb, persze csökkent kapacitással. Mondjuk 50-60% körül már érdemes elgondolkodni, hogy mi legyen a sorsa, durván 10-12 év kellett ehhez az állapothoz (azóta sokat fejlődött ez is). Utána jön az életcuklusának a következő szakasza, amikor munkaakkuként használod tovább, mondjuk egy napelemes rendszerben, ez újabb 10-15 év. Utána pedig újra lehet hasznosítani. Nem akarok senkit megbántani, de a kommentelők döntő többségéről süt a tájékozatlanság. Érdemes minden témának utánaolvasni, mielőtt nagy vehemenciával beleáll bárki. Részemről ki is szálltam, nem ebbe a topikba való. Csak tök szomorú, hogy még egy bringás, haladó szellemű topikban is, ahol egyébként valószínűleg jóval magasabb jövedelmű, magasan iskolázott emberek gyűltek össze is ez a maradi szemlélet uralkodik. Én ettől rettentő szomorú leszek. Így is túl hosszú lett, bocsi mindenkitől.
Ha megfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor több alázattal állj hozzá az élethez, mert most azt látom, mint, amit a bringával kapcsolatban is csinálsz: szórod magadból az igét, de a valós tudás hiányzik a szavak mögül.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Alg
veterán
válasz Dark Archon #217313 üzenetére
[link]
Consequence of calcellation, a visszaküldési cím alatt:
The period of cancellation is complied with if you send the goods back within 14 days of receiving them. We pay for shipments back to us.
Sőt, azt is írják hogy az eredeti postaköltséget is visszatérítik.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
addikt
-
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #217312 üzenetére
"Ha megfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor több alázattal állj hozzá az élethez, mert most azt látom, mint, amit a bringával kapcsolatban is csinálsz: szórod magadból az igét, de a valós tudás hiányzik a szavak mögül."
Ere mondjuk kivancsi lennek. Irhatod, mire is gondolsz, varom. A fekekkel kapcsolatban mar volt egy okos megjegyzesed, magyaran dobjam a fenebe , mert a Magura az sz@r, vacak. Aztan meg kiderut, hogy a szerelo volt a luzer, mert nem huzott meg egy csavart, es szivargott az olaj.
En mi egyebet szorok magambol?Btw, nem en nezegetek a komoly bringamra kinai cuccokat. Es meg csak nem is kiallitasra vettem, hasznalom. Te hanyszor ultel rajta? Nem a gravelen, az Izzon.
Az atomhulladekra nem valaszoltal. Ajanlom, koltozz Batapatira par evre egy jo kis feltoltodesre. Ha ez az irany, akkor fel lehet ajanlani a pincedet, kertedet, lehet ott tarolni a jo kis hulladekot, az ugye ugy sem karos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Alg
veterán
válasz Dark Archon #217315 üzenetére
Ha van rajta ilyen logó, akkor az is megoldható
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #217313 üzenetére
"ingyenes vissza küldés"
bike24-en többször is igénybe vettem már. Ruha, cipő, védő cucc méret probléma miatt.Nagyot lehet koppanni ha nem figyel az ember. A nagy csomagok horror áron postázhatóak vissza, a kicsik még ok.
bike-discount-nál nem ingyenes (csak hibás teljesítésnél).
Kerékszettet küldtem volna vissza, de jobban jártam, h eladtam inkább itthon.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
félisten
válasz Hasaggymeg #217291 üzenetére
Én meg az autóiparban.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
XenHai
senior tag
Sziasztok
Volna egy elméleti kérdésem.
Adott 3 bringa Orbea vector 20 , Sirrus 3 2021 , Rc520 .
Az első 2-őn 32mm gumi volt/van az rc-n 28mm conti volt. Mégis menet tulajdonságban az RC mindent vert nem rázott és ütött akkorát mint a többi. De azon volt egy fulcrum racing 6 db kerék szett . Kérdés ,hogy ennyit számítana a kerék vagy ennyivel jobb a decás váz?Ha kerék a ludas mire lehetne fejleszteni ami előrelépés lenne sirrus 3 -on?
Köszönöm a válaszokat. -
Lacerta
aktív tag
válasz arcitec #217307 üzenetére
5-10 millával drágább
Már nem sokáig, de nem úgy, hogy olcsóbb lesz a villanyautó, hanem hozzádrágul a belsőégésű, hogy a villany "versenyképes" lehessen.
Sőt, ahogy elnézem, lassan a bicaj is ez az árkategória lesz. És akkor mondhatják, hogy annyiért autózhat a paraszt, amennyiért bicajozik. -
Lacerta
aktív tag
válasz Toobee #217312 üzenetére
Tökre jó amiket leírsz, fiatalabb koromban én is nagyon lelkes voltam a mindenféle környezetbarát jóság irányába. Igazából most is az vagyok, csak valahogy a megvalósítás módja az, ami zavar.
Az, amit leírsz pl. ebben a posztban, elvileg teljesen korrekt, gyakorlatilag meg kell hozzá minimum egy villanyautó, meg egy zöld ingatlan. Ez alaphangon 50-60 milla ami a bolygó lakói 99.7%-ának egy élet munkája során sem fog összejönni.
Még a baromi zöld Norvégiában, ahol alacsony a népsűrűség ( =sok ember él kertes házban ahol tudja otthon tölteni a villanyautóját ), olcsó a villamos áram, és szénné támogatják az elektromos autózást, is kiderült, hogy a jól megszubvencionált villanyautókat leginkább a gazdagok veszik meg második-harmadik autónak a belsőégésű mellé.
Szóval érzek én ebben a nagy zöldítésben sok-sok gazdaságélénkítési szándékot. Kényszerítsük rá a usert, hogy váltson paradigmát, és persze egyúttal fizessen érte, mint a katonatiszt. Ha esetleg nem telik rá, hát így járt.
-
jano_77
nagyúr
válasz Lacerta #217323 üzenetére
Norvégiában (Osloban) 10 autóból 8-9 elektromos az utakon. Ez saját tapasztalatom. 2019-ben voltam kint és leesett az állam! Elektromos rollerek tömkelege mindenfelé, nem úgy mint itt nálunk, bár már kezd itt is jobb lenni az ellátottság. Arról már nem is nagyon akarok írni, hogy annyi TESLA-t mint ott még soha nem láttam. Nem győztem kapkodni a fejem, hogy ott is egy, ott is egy és ott is egy!
#217283Hasaggymeg:
A felső képről lemaradt Százhalombatta és a tengereken lévő nem kevés fúrótorony! És akkor már mindjárt nem is annyira gáz a helyzet elektromos fronton.[ Szerkesztve ]
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
Gaben92
őstag
válasz Lacerta #217320 üzenetére
Röhögni fogsz…
jano_77:
'21 elején voltam Osloban meló miatt. Reptéren felvettünk valami Suzuki bérautót (talán Samurai), a hotel mélygarázsban rendesen elszégyelltük magaunkat. Állt lent egy 2 BMW i3, 19 Tesla és mi a Suzukival.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Lacerta #217323 üzenetére
Ami most van, h a gyalogos és a kerékpáros csak másodrendű ember, az a nonszensz inkább.
A mai világban 1-2 havi fizuból vásárolható egy olcsó autó. Kb 1 fizunyit kell rákölteni évente.
Van is annyi, h élhetetlen lett minden város.
Ide fejlődtünk░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
zsola32
senior tag
sziasztok
technikai segítséget kérnék:
Speeder 400-as bringán szeretném a féket lecserélni.
ez a fékkar [link] szerintetek jó lehet hozzá? [link]
a fékkarra azt írja az oldal, hogy Shimano 105 szintű, és fitness bringához ajánlott, és ha jól néztem passzol a SL-RS700 váltókhoz is. (ilyen van a bringán). -
zsocy
őstag
válasz andrisbandi #217329 üzenetére
Nem akartam beleszólni a környezetvédelmi vitába, sem belekötni ebbe, de ez kikívánkozik. Őszintén irigyellek ha 1(!)-2 havi fizuból autót veszel. Vagyis vehetsz, valami iszonyú állapotú használt romot. Lassan bringát sem tudsz venni 1-2 havi fizudból.
-
jano_77
nagyúr
válasz parandroid #217333 üzenetére
Megnézném szívesen, hogy jön ki ez az átlag - elképzelésem van róla sajnos.
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
Lacerta
aktív tag
válasz jano_77 #217325 üzenetére
@jano_77: Nem jártam még Norvégiában, csak olvastam én is, hogy ez van.
Igazából nincs ellentmondás a te megfigyelésedhez képest, akinek van villanyautója, a városban azt használja, a többieknek pedig ott a jól működő közösségi közlekedés.@Gaben92: Carbon free a vízenergia és az atomerőmű is. Mindazonáltal fenntartom, hogy 1 db 8A-es aljzatról tölteni egy teremgarázsnyi villanyautót, az nem életszerű. Akár zöld energia, akár nem.
@andrisbandi: Ez valahol igaz, de vegyük figyelembe, hogy a kapitalizmus olyan fokú rugalmasságot vár el mind időbeosztás, mind utazási hajlandóság vonatkozásában már egy kétkezi melóstól is, amit közösségi közlekedéssel még ott is nagy sz*pás kivitelezni, ahol amúgy van, és jó.
Itt nálunk K-európában pedig az elsők között verték szét, tehát innen nézve nem az autózás lett túl olcsó, hanem végre olyan olcsó lett nekünk is, hogy ne azért kelljen dolgozni, hogy vegyünk egy autót, amivel el tudunk járni dolgozni.
Ha most ezeket az embereket elkezdik büntetni azzal, hogy rommá drágítják az autózást ( és nagyon úgy tűnik, hogy mind a villany, mind a belsőégésű ide fut ki - és nem, a villanyautózás nem lesz relevánsan olcsóbb 15-20 éven belül, és akkor még csak az új autókról beszélünk, a használt piacról, ahonnan az átlag user vásárolni képes, nem ), és ezzel párhuzamosan nem kínálnak olcsó, rugalmas alternatívát ( ami lehet közösségi közlekedés, autóbérlet, home office, vagy bármi más ), akkor nagyon szomorú időknek nézünk elébe, ráadásul igen nagy tömegek lesznek zöldítésellenesek rövid idő alatt. Nem, mert nem értik, hanem mert nekik csak a sz*pás része jut, mind anyagilag, mind időbeosztás tekintetében. -
Alg
veterán
válasz jano_77 #217334 üzenetére
Egyrészt bruttó, másrészt benne van a választási pénzosztás. Harmadrészt csak teljes munkaidős alkalmazásban állók Jó lenne tudni ez összesen hány főt jelent.
Nekem is soknak tűnt, de így már hihetőbb.Főleg ha a "valós" inflációval együtt nézzük...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Gaben92
őstag
válasz Lacerta #217335 üzenetére
Van lent 44 parkolóhely és helyenként van 8A, nem az egész garázsnak.
"With 100% renewable energy from Fortum, your contract originates from the origin of your contract, which is a blend of water, wind, solar and bioenergy. Fossil fuels or nuclear power have not been used in the production of renewable energy."
Kezdem azt hinni, hogy kötekedsz.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz zsocy #217332 üzenetére
Jóvanakkó'
- Az arányokra gondoltam; túl olcsó autót venni és tartani.
Gondolom a drágítással a gyérítés is szempont.Ha az a fejlődés, h lecseréljük villanyosra, akkor nagy sz4rban leszünk...
A városokban a gyalogosoknak és a bringásoknak kellene dominálni.... nem az átmenő forgalomnak, meg az idegen légiós parkolóknak.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
jano_77
nagyúr
gondolom a **litikusok milliós havi jövedelme is bele van számolva és az kicsit megdobja ezt a számot.
Tudnátok nekem ajánlani egy jó webes kerékpár útvonaltervezőt, amit böngészőben tudok használni, egyszerű és jó?
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
Nihed555
lelkes újonc
helo,békéscsabán a helyi boltokba elég drágák a 28 colos külső gumik,ilyen 3 ezer felett kezdödnek,csak boltba járáshoz a legolcsobb kéne,de azért birjon pár évet,tudnátok valami webshopot ahol van akcio vagy valami olcsó de jó gumi?és szálitási kölcségel is megérje
kettő darab kéne(lehetöleg fekete és aszfaltra szerintem 1,75-1,9 közötti)[ Szerkesztve ]
-
-
Nihed555
lelkes újonc
válasz zsocy #217343 üzenetére
jóhát végülis megvehetem itt helybe,csak van egy másik gond hogy laikusként nem akarom hogy rám sozzanak valami szart ami elkopik 3 honap alatt,mert egyszer jártam igy 7 éve
nyilván azért kopott el hamar mert a gumi minösége nem volt jó,azt ránézénböl meg lehet mondani?vagy ezt hogy kéne? -
nagyúr
Valami olcsó láncnyúlásmérőt ajánljatok már, kösz.
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
ivana
Ármester
válasz Nihed555 #217344 üzenetére
Esetleg ebikeről érdemes rendelni ilyen kis tételben. Olcsó gumiból leginkább CST-t érdemes venni, az emberi minőség. Esetleg a mitas/rubena amivel még jó tapasztalataim vannak. A vee rubber az ultra gagyi szokott lenni. Van most valami "Freedom", nem hangzik jól A kövi lépés a CST után az 5-6 ezres conti.
(#217345) Narxis Icetoolz alá ne add, de inkább parktool, shimano. Vagy mérheted sublerrel is, ahogy a campa ajánlja.
[ Szerkesztve ]
-
Nihed555
lelkes újonc
jelenleg 27,5 colos külső gumim van,és elég nehézkes leszedni amikor defektet kapok,már vagy 3 garnitura müanyag gumi leszedőt tett tönkre,akkor ezek szerint nekem 28 colos kéne nem?(amugy meg 3mm defekgátló van bennük ami most van és a defekt az rendszeres dolog nálam....(demár a legelejétöl amikor megvettem akkor is volt defekt)
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest