Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: MárkaLánc
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- Lenry: Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz
Csokicsibesz
#340070
üzenetére
Te Amerikában élsz? Mert e szerint a heatmap csak ott használható: [kép]
[link]
#340072Hasaggymeg : Mindig akad egy újabb térkép (számomra)
Egyébként a connect térképével tervezni, hááát, valóban én is külső térképet használok
majd a gpx feltöltése és onnantól már jó. -
arcitec
addikt
válasz
f4lcon
#339917
üzenetére
E szerint hiába írtam le a szabványt amit figyelembe kell venniük.
EN 15194 (ebike) minden ISO 4210(hagyományos) vizsgálatot is tartalmaz. Ez a német szabvány. Az is írtam nyilván nem minden elem az ami erősebb mint egy normál bringán.
Nem értjük egymás gondolatait - mondjuk én értem mi a rugózás tárgya -
.... UFF.
-
arcitec
addikt
válasz
f4lcon
#339915
üzenetére
Értem én azt amit írsz, de ott van az is ami azt mutatja, hogy erősebb kritériumok vonatkoznak. Nem kéne már a bowden milyenségén rugózni.
EN 15194 (ebike) minden ISO 4210(hagyományos) vizsgálatot is tartalmaz.
Nem kell ezt úgy kiforgatni, mint ahogy az ki lett. Aki érti az érti aki meg nem az inkább nézzen jobban utána mint itt rugózni a semmin. Nem ragozom tovább, ha a gondolkodás és pláne kreatív gondolkodás itt nem megy, - mindenkinek - az sajnálatos.
Persze akinek nem inge nem veszi magára és pláne nem neked írtam...(a fenti mondatot). -
arcitec
addikt
Megállapítható, hogy vannak akik a tutit is ki tudják forgatni, ha meg nem értik mi is lenne a lényeg, meg pláne. De hát nem lehet mindenki tökéletes.......
-
arcitec
addikt
Csak röviden írom, a részleteknek, meg utána lehet nézni.... (már akinek ...
).....
A pedelec szabvány (EN 15194) minden ISO 4210 vizsgálatot tartalmaz, de nagyobb terhelési értékekkel, és még hozzájönnek az elektromos rendszer biztonsági vizsgálatai.
Ezért mondhatjuk, hogy a pedelec előírás szigorúbb, mint a sima trekkingé.
De hogy tudatlannak ne legyen kiforgatva:
3. Fékek
ISO 4210: meghatározza a fékek hatásosságát (féktávolság, hőterhelés).
EN 15194: a fékeket nagyobb sebességről és nagyobb rendszer-súlyról is tesztelni kell, mivel a pedelec tipikusan 3–5 km/h-val gyorsabb átlagtempót megy, mint a tisztán trekking kerékpár.
Ezért van az, hogy a pedelec trekkingek szinte mindig tárcsafékkel jönnek, míg a sima trekkingnél még előfordul V-fék.
4. Hajtáslánc és csapágyazás
ISO 4210: alapvető hajtómű-terhelési vizsgálatok.
EN 15194: a motor segédnyomatéka miatt a láncnak, lánckeréknek, középcsapágynak tartósabban kell bírnia a plusz erőt.
Emiatt sok pedelec e-bike specifikus alkatrészeket (pl. Shimano STEPS lánc, megerősített hajtómű) kap.
És nyilván van még ott ahol mindenkinek elérhető, mielőtt még gondolkodás nélkül
bármit is gondolna, bár jobb lenne ha tudna ... csacska macska ...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
arcitec
addikt
válasz
Dark Archon
#339855
üzenetére
Az azért is van - többek közt - már ami a "bu*ivastag külsőket" illeti (gondolom 55" körüli)
szóval a lényeg, hogy az ebike építési szabvány erősebb "felépítményt" követel meg mint egy pár kilós outi. A nagyobb súly okán, nem feltétlen az e-motor miatt, de az is bejátszik nyilván a 85Nm meg tudja rángatni. Mindennek erősebbnek kell lennie, mint ülés, kormány, váz, kerék.... Ez van ...
-
arcitec
addikt
válasz
vlevi
#339856
üzenetére
Mit gondolsz kényelmen? Az E-bike is "csak" egy bicikli, nem kényelmesebb mint egy "sima" bringa. A súly bizony számítana, a gördülési ellenállás meg pláne, de mint minden bringán is. A pedelec az "csak" besegít - már ha normálisan van használva -, arra van, hogy ha szükséges + energiát adjon, mintha megtolna valaki, de attól az még bicigli.

-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#339761
üzenetére
Ezekkel mára már csak az a bibi, nem lehet tudni, miféle szennyezett környezetből fogták ki őket?
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#339674
üzenetére
A piaci és magántermelői árak szinte 100%, hogy drágábbak Magyarországon mint a nagyobb áruház láncokban, vagy egal, de ha akcióznak meg pláne. (mint a dinnye a nyáron a piacon 500ft a láncokban meg 170-250ft. Ennél drágábban nem vettünk dinnyét a nyáron és mind jó is volt. A méz is változó, pest környékén még drágább 1-2ezer forint eltérés is lehet a vidéki mézhez képest...
Aki ár érzékeny(vagy csak elvből
) annak oda kell figyelni, hol mit szerezzen be... 
-
arcitec
addikt
válasz
attiss66
#339605
üzenetére
parandroid#339437 : Ezért írta le azt amit.(kép) olvasd csak el...

Nem is értem miért nem írták le a többiek sem az okot?
(vagy nem vettem észre.
).
Tegyél egy próbát nagy melegben majd a jövő nyáron és írd le...
-
arcitec
addikt
válasz
dom1n0
#339592
üzenetére
Ha még is van ilyen az elkövetkezendőkben, ha lefagy, vagy leáll, - de ne legyen - akkor mindenképp újra kell indítani. Addig kell nyomni a bekapcsoló gombot, míg el nem indul.
El kell, hogy induljon nem tud mást csinálni. A tevékenység követést azt el kell indítani és ha előtte ment, akkor onnan fogja folytatni folyamatos lesz a rögzítés és semmi nem vész el. -
arcitec
addikt
válasz
dom1n0
#339582
üzenetére
Nálam is indulás előtt szombaton feldobta amikor már letöltötte. Engedtem a frissítést
semmi gond nem volt. Ellenben, gondoltam takarékos mód legyen, erre negyed úton lefagyott. Ezt megtette 1 éve is, azóta nem használtam. Újra kell indítani, - bekapcs gomb hosszan nyomva - majd a tracket elindítva mintha mi sem történt volna, persze nem energia takarékos módban. Egyébiránt erről a "frissítési módról", a Garmin fórumán is megy a panaszkodás. Itt talán nem is a színvonal a bibi, hanem a nyugati informatika bukdácsolásairól. Egyszerűen nem bírnak kimagaslóan jót csinálni. (lásd windows is)
Na meg minden szart is beleraknak és nem bírják normálisan kézben tartani.
Pedig már hanyadik verziónál van a firmware 28.34. Csak megjegyzem érdekes, hogy a Fenix órám meg kifogástalanul működik, immáron vagy 3-4 éve....
Amúgy 1 éve akkor is frissült menet közben és semmi gond nem volt ...
U.I: Akinek meg más van az ne szójjon be, mert nem érinti ... és örűjjön ...
-
arcitec
addikt
válasz
Ringman
#339504
üzenetére
Igen sajnos sokan gondolják ezt - volt, hogy jó magam is - de nem, nem ijeszted meg, sőt
figyelem felhívás. Ezt pont idősebb gyalogosok mondták, hogy inkább csengetni - persze nem közvetlen mögöttük, hanem megfelelő időben - . Úgy kell felfogni, mint az indexelést
aminek a lényege, hogy a környezetben lévőknek jelezni a szándékot.
Aki másképp fogja fel, majd valamikor csak rájön.
-
arcitec
addikt
válasz
Csápájev
#339500
üzenetére
Az egy dolog, hogy nehéz a távolságot tartani, arra semmiképp nincs magyarázat, hogy
nem jelzi a szándékát. És ez lenne a lényeg. Na meg ha akadály van talán meg is lehet állni.
Tudnék mesélni kocogóként erdőben is, hogy mi körülmények közt akarnak egyesek elhaladni mellettem, akár gyalogos sebességgel kerékpárral.
A legutálatosabb hely pesten a Petőfi híd - Margit híd közti szakasz a budai oldalon ahol sok a gyalogos és sokan olyan sebességgel közlekednek ami nem oda való. És ha lassítaniuk kell szinte vicsorogva fékez, ááá borzasztó ami ott van.
Tanítani kellene ezt is, de nem teszik ez is egy nagy probléma. Na meg hiába a szabály ha nem ellenőrzik, nem büntetnek, mint a 30-as táblák amit 10% ha betart.
-
arcitec
addikt
Nem az előzés a probléma, hanem a hogyanja. Ha valaki mellett elsuhannak úgy a "semmiből" az a meglepetés ereje, pláne ha nem tart megfelelő oldaltávolságot.
Az bizony ijesztő tud lenni, nem kell ecsetelni ügye, a meglepetést.
Hangjelzés az noku, (mert ha lenne csengő, az ciki meg nehéz
, mert hát Ő profi).
Az autósoktól meg van követelve az akár 1,5m is, itt meg ha pláne szűk bringa úton történik(de ha széleseb akár akkor is) az nem számít. Belegondolni is rossz, ha csak egy kisebb kitérő, pl egy út hiba és meg is van a baj.
Ez az amit kár is magyarázni és lovagolni rajta, hogy nem is...
-
arcitec
addikt
válasz
parandroid
#338925
üzenetére
Elképzelhetően a magyar áfa drágítja. No, akkor már közel a 400€ most kell megvenni.
Akku is jó, közel azokat tudja mint az 50-esek, csak beszélni nem tud...
Nagyon úgy néz ki a 1050 után ez most a legjobb vétel, ha nem a legjobb.
Az meg, hogy nagyobb - persze ez az én véleményem a saját használatomra - csak előny.
Hiszen mint korábban is írtam, nem takarja ki az utat sem és a környezetet sem.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
U.I: És még mindig kisebb mint egy 6"-os mobil.... -
arcitec
addikt
-
arcitec
addikt
válasz
lsebestyen
#338749
üzenetére
A mobiloknál 2027-től ez meg is fog valósulni, addig már nem is veszek új telefont.

Hátha begyűrűzik a hasonló eszközökre is mint a bringás computerek.
Oszt lesz megint sok jól árasított utángyártott akku is ....![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Apropó, a Garmin hu is bizoton készít majd bemutató videót az 550/850-ről.
Kíváncsi leszek, hogy tálalják majd az akkut.
U.I: Amúgy meg egy átlagosan hasznát mobil akku is elmegy úgy legalább 6 évig ha nem tovább, aztán pedig azok vannak csak sűrűn töltve. Egy bringás computer azoknak a töredékét vannak használva, szerintem... -
arcitec
addikt
válasz
fulton
#338741
üzenetére
Az akku valóban sovány, de nem is nagyon volt várható sokkal jobb, hiszen a 1050 is max 20 óra full kijelző használatban. Azonban ha neked esetleg(vagy bárkinek) nem kell állandóan aktívnak lennie, akkor be lehet kapcsolna a takarékos módot, miszerint kikapcsol a kijelző. Csak navigálás közben pl forduló előtt kapcsol be, vagy ha megérinted.
Ha minden igaz be lehet állítani mi az ébrenléti időtartam. Így pl a 1050 akár 60 órát is tud.
A 850-re 36 órát írnak így. Te tudod, én az újabbat venném, de persze kinek mi.
Amúgy meg mint írták mások is, a láthatósággal nincs gond, megfelelő rálátási szögbe kell állítani, ez így van egy akár mobillal is. -
arcitec
addikt
válasz
stickermajom
#338685
üzenetére
Tudom már félre érthető volt az az írás az igaz, volt benne némi írónia ami sajnos nem ment át. Ellenben nem azt írtam, hogy nem lehetséges, ami azért részben igaz is, mert nem minden estre áll és mint írták akár meg sem érheti mert, hogy nincs az ingyen.
De majd legközelebb nem írok ilyen sejtelmesen.... ígérem
-
arcitec
addikt
válasz
stickermajom
#338679
üzenetére
Igazán nem értelek bennetek, minden bántás nélkül, pontosítottam az eredendő írást.
Mit nem lehet azon érteni, ahol is belinkeltem a Garmin szabályzatát ez ügyben.
Írtam olyat, hogy nem lehetséges? Azt igen, hogy vannak kitételek és nem minden esetben lehetséges egy csere. Mit nem lehet ezen érteni, de most komolyan? Te is csak azt írod vett így egy Fenixet. De mit vitt be és mit kapott vissza azt nem írtad le. Mert az nem derül ki, hogy esetleg eltérhetnek-e a meghatározott szabályoktól, amit a Garmin ad meg......
Itt linkeltem be a feltételeket, most hogy ez szúrja egyesek szemét az a hevenyészett - már elnézést- olvasásra utal. Elnézést ígérem többet nem teszek ilyet. -
arcitec
addikt
válasz
fulton
#338631
üzenetére
Aztán majd jönnek a többiek(wahúúú), hogy minden szart beletesznek és azt nem tudja igazán amit alapból kéne...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
#338635SteveAd: Azé nehogy infarktust kapjál... Engedd el egyébiránt
ezt írtad CSAK: + gari lejarta utan is rafizetessel becserelik ujabb modellre is
Az az volt amit én írtam igaz? Részemről veled itt vége... Nekem nem kell magyaráznod magad...
-
arcitec
addikt
válasz
SteveAd
#338622
üzenetére
Azé vegyé vissza, mert tisztességesen fogalmaztam OK? Azon túl a 10 éves info -(az ankedóta nem tom hogy jön ide)- szóval ma is ugyan úgy működik, garancia időn túl de
ha még létezik ugyan olyan termék akkor azt adják, ha nincs, akkor max u.a kategória egyel újabb. pl 530 helyet 540. De nem több. OK?
Azt hiszem nem voltam most sem sértő...
A mai érvényes anekdóta![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A fix díjas cserét a Garmin minimum az adott típus utolsó forgalmazását követő 2 éven belül biztosítja. Csere esetén az eredetivel megegyező típusú készülék kerül kiadásra. Amennyiben az adott típus a fix díjas támogatottsági körben még benne van, de a típus már cserére sem elérhető, úgy az ügyféllel egyeztetve az eredeti eszköz tudásánál nem gyengébb újabb típusra történik a csere.
A szolgáltatás kizárólag készülékekre érhető el, tartozékokra (óraszíjak, tartók) nem. -
arcitec
addikt
válasz
fulton
#338607
üzenetére
Ha kicsi kell a 840 kellhet neked. Amúgy lehet ide tereli a Garmin a klienseket: Power Pack
Itt a legolcsóbb a 60-75eft árakhoz képest ...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
U.I : Bár ekkora bumszli és csak 3100mAh egy jobb telefonban is van 5000mAh. -
arcitec
addikt
válasz
SteveAd
#338595
üzenetére
Na ezt írtam, hogy ez így nem igaz. Hívd fel a Garmin HU és elmagyarázzák neked is, mint ahogy vagy 10 éve nekem is....

#338597parandroid
Elképzelhetően abban a formában, ahogy írod jóval törékenyebb lenne, talán nálad esett le a kormányról anno és semmi baja nem lett? Ha nem lenne erős káva, akkor azt már akár ott is hagyhattad volna a porban...
Tutira a nagyobb kijelzőset venném engem nem zavar, hogy mekkora(nagy) sőt akár a térkép okán lehetne nagyobb is, elfér ott a kormányon. A kilátást meg nem zavarná...
-
arcitec
addikt
válasz
f_sanyee
#338554
üzenetére
600 USA dollár a 1050 700 Usa dollár akkor kb a 850 nálunk min 230ft de inkább 250ft
lehet, akkor meg inkább már 1050. 850 In-Depth Review.
De persze akinél a méret nem számít, akkor ott a kisebb ár az ami számít...
Ha Zergénél 220 az jó ár még épp....
U.I: Az akku idő azonban az azért nem sok ... 12 óra....
-
arcitec
addikt
válasz
trialboj
#338523
üzenetére
Érdekes amit írsz, mert nálam még a 1030 plus sem csinált ilyet. A 840 és 1040-ek meg pláne jónak kell legyenek. Aug 19-i firmware rakd fel. Esetleg egy gyári visszaállítás.
Újonnan vetted? Mert ha nem akár az is bekavarhat, hogy nem lett rendesen kinullázva.
Ha semmiképp nerm jön helyre vigyed be Zergéhez, vagy a Garminhoz ott rendbeteszik... -
arcitec
addikt
válasz
Dark Archon
#338517
üzenetére
Látszik nem értesz hozzá. Ne szólj bele.

U.I: Amúgy az összes többi a Wahúú-val együtt ha utánam dobnák sem kellene....![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
arcitec
addikt
A drágább az inkább melegebb, meg a design is talán jobb, de meg kell tapogatni, ha nem találsz érdemi eltérést akkor nyilván bármelyiket választhatod ...

Bár szerintem még az olcsóbb is drága ... Az jó megoldás ha alá tudsz öltözni, nekem polár is van többféle(nyilván a drága bringás felső helyett), vastagabb, vékonyabb tökéletesen beváltak hidegebb időkre...
-
arcitec
addikt
válasz
trialboj
#338494
üzenetére
A legújabb firmware az kell 2025.08.19. 28.20 minden 40 és 50 végűre.
A garmin connecten keresztül raktad fel rá a térképet? Mert ha NEM, akkor az a bibi.
Bármelyik térképkezelőben elkészül az útvonal gpx kitölt. Majd a Garmin Connectben
manuális feltöltés. És ha minden ok ot is szépen látszik jó, akkor küld a készülékre.
Elég ha a mobilon wifi be van kapcsolva. Majd ha az edge is be van kapcsolva
-(ha persze nincs a pc-re csatlakoztatva, mert akkor a Garmin Express is rátölti)-
elég a bluetooth és a telefonról szinkronizálódik. Jómagam az Edge és az órán sem engedélyezem a wifit, minek csak egy plus energia zabáló lenne, elég a bluetooth, ami egyébként is mindig rendelkezésre áll szemben a wifivel.
-
arcitec
addikt
válasz
dom1n0
#338479
üzenetére
Amúgy az egyik legjobb Edge eleddig, teszi a dolgát a sebessége még a térképen is jó.
Stabil, jól működik, a 1030 plus után megváltás.
Az akku bírja a kb 20 órát, energia takarékosba meg nyilván jóval több. 5 óra alatt merült
24% némi navigációval full kijelzőn. Ki is jön a matek.
Tök jó a hangutasítás a navigációban, no meg a többi future is. Ez a kijelző ellentétben a mip-el pont árnyékban jobb, ott az autó érzékelő vissza is veszi. Ha meg tükröződne, akkor ahogy írtad a betekintési szögön kell állítani, bár nálam a kormányon van és úgy nem gond beállítani, de nekem a már jó 1 év alatt nem volt láthatósági problémám. Akinek igen, hát az user error.
U.I: Szilikon tok + fólia + zsinór pánt, ezeket ki ne hagyd, még kintről is túl drága cucc,
vigyázni érdemes rá...
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#338141
üzenetére
130km-re még a 1050-el is elindulok, hogy marad benne 57-ről 20% ......

-
arcitec
addikt
válasz
parandroid
#337905
üzenetére
Azé a helyedben ezen dolgoknak jobban utánanéznék, mert van mit javítani az írásod tartalmán nem is kicsit...
U.I: Csak mert aki nincs képben, még komolyan is veszi.
-
arcitec
addikt
válasz
cooi11
#337807
üzenetére
Teleszkóp szervizek: [link] [link] [link]
Egyébiránt ha minden igaz a topiklakók ide viszik : [link] Ők csak teleszkóppal foglalkoznak. De guglizni is lehet : [link]
Amúgy meg a legtöbb bringa szervíz, még a nagyok is nem foglalkoznak teleszkóp javítással. U.I: Amúgy nem értem miért nem válaszoltak a kérdésedre, mert azért sokan vittek villát a Dr Bike-hoz.
De ha már gumi nyomás, a trekkinget 4 bar-on használtam, mikor elfelejtettem fújni és 3,5
baron sokkal komfortosabb, laza talajon meg nem is beszélve.
Azóta 3,5 bar és ugyan olyan jól gurul.
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#337745
üzenetére
A leírás szerint mindet tud, miért is ne?

Anyvalve pumpafej (presta / autó / Dunlop szelepekhez)#337764parandroid : Még ha bringa + személy az ár, akkor is harmada a kinti ...
-
arcitec
addikt
válasz
Zoliwrc
#337704
üzenetére
Ha jól látom 950ft a személy jegy és 950ft a bringa? Az majd 2000ft.
Forgalmi rendszám nélküli, segédmotoros kerékpár, elektromos roller, kerékpár
vezető nélkül: 950ft
Micsodi megfogalmazás vezető nélkül! Nem csoda, hogy benne van az árban a jogi képviseletük és a vagy többi 20 indok.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#337502
üzenetére
Kinek mi kipp-kopp, de vagy 12 éve nincs defektem, amióta Joe's használok.
Az is igaz a biztonság kedvéért patron van a tatyóban...
-
arcitec
addikt
válasz
zsamiatt
#337362
üzenetére
Persze jól le kell zárni a kupakkal. A 700x35C belsőbe 60ml/kerék bővel elég, max picivel több.
Mondjuk egy jó év múlva tudod tesztelni, hogy kiveszed a szelepet(9 óránál, vagy feljebb) és finoman elforgatod a kereket, hogy a szelep legalul legyen. Majd finoman megnyomod a felnit, hogy lapuljon a gumi és ha minden ok, akkor ki kell buggyanni a betöltött folyadéknak, ha több az sem baj mert van miből rátölteni.
Ezt csak azért írom, mert a gyári leírásban belső gumi élettartamra írja az egyszeri betöltést, ami szerint nem kell soha megújítani. Az össz. többi gyártó ajánlásával ellentétben.
-
arcitec
addikt
válasz
zsamiatt
#337326
üzenetére
Ha az 1l-eset vetted (csak azt találtam) az rengeteg. Hol vetted?
Nem ezt használom, de max 1dcl szerintem elég/kerék max ha 55-ös a külső mehet 1,5 bele, de több abba sem kell. Az is érdekes ezt írják a tömlő élettartamáig elég. A Joe's sem kell évente újra tölteni (gyártó szerint kell, tapasztalatom szerint nem) én azt max. 3 évente megújítom(rátöltök). Még az is érdekes és nem kicsit hiányosság, hogy nem írják mi mennyiséget javasolnak. [link] Mindenről van habahaba, csak a betöltendő mennyiségról semmi.
Amúgy elfordítod a kereket úgy hogy a szelep úgy kb 9(kicsit lejjebb) óránál legyen.
A szelepet kiveszed, majd a megfelelő mennyiséget betöltöd. Jóval többet nem érdemes, felesleges. Majd ebebn az állásban visszarakod a szelepet és felfújod.
Innentől akármikor is, pumpálsz, a nyomást méred a szelep mindig 9 óra előtt valamivel legyen, mert a betöltött folyadék az ott lötyög a belső aljában(gravitáció) és ne "sziszegjen" ki.
U.I: Egyébként a Joe's ezt a betöltési mennyiséget javasolja: (Tudjuk ez nem az)![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
60-120 ml XC és CX külsőkhöz
120-180 ml AM, FR és DH köpenyekhez
A 125 ml-es kiszerelés 1-2 kerék feltöltésére elegendő. -
arcitec
addikt
válasz
balintbaba
#337157
üzenetére
Jaja, nekem sok mindent megjárt versenyző mondta, csak is a Specialized.

Amúgy meg az az igazán drága ami eltört(eltörik)....
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#336765
üzenetére
Nekem ezzel az iztelenségével van bajom.
-
arcitec
addikt
válasz
ReFleXx
#336737
üzenetére
Aha, csak épp az alagút előtti körforgalomból lehet menni, izéééé tolni a bringát át hídon,
abba az idióta tömegben majd a túloldalon lehet menni tovább, de ott is jó darabon a kocsik közt. Szóval nem az én időtöltésem, de az a sok embör ott az út közepén ül az oda terített asztalokon a 30 fokos napon. Hogy ebben mi a jó?
Ezt kitalálták úgy, hogy a kékpárosokra nem gondoltak. Nekem is bringás cipőm van és még szerencse, hogy nincs rajta stopli és még így sem egy gyalogló cipő.
Mit szóljanak a stoplisok gyalogolva....![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A Margit híd budai oldalán ahol vissza lehet térni a hidra a sávba, vagy egy 15-20cm kaptató, nem tudtak egy feljárót odarakni. Persze csak leszállva lehet felmenni...
Szóval kipakoltak már ma, hogy költsön a nép. Mire is? ....
-
-
arcitec
addikt
válasz
TomMusic
#336577
üzenetére
A wax is olyan, hogy hinni kell benne, jó marketing jó áron eladja. Hol láttál waxot a járműiparban a bringa láncon kívül? Zsír vagy olaj a megfelelő helyre a kenéshez.

Amúgy a láncra is a javaslat, mint ahogy az "angol" szöveg is írja, csak a görgőt és épp csak legyen kis olaj rajta, a többit le kell törölni és folyamatosan tisztán tartani.
Tovább tart és maga a hajtás is finom lesz...
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#336152
üzenetére
Hoppá
[link] -
arcitec
addikt
-
arcitec
addikt
Újabb Tenczer Gábor cikk: Sisakvita
-
arcitec
addikt
válasz
Mezga Aladár
#335757
üzenetére
Elnézést de TE ezt nagyon tévesen látva adod elő. Ne is terjeszd. Olvasd csak el ismételten mit is mondott DR Herpi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
'Pl. a budapesti Szépjuhászné úton lejtmenetben az autós és én bringán is feltételezem, hogy a nem jól belátható kanyarokban járható az út.'
ha te a fentiek szerint közlekedsz az isten mentesen attól ENGEM meg másokat is, hogy u.o közlekedjenek ahol TE is...
-
arcitec
addikt
Nekem a gépjárműbiztosításban van - KGFB - Kerékpár biztosítás
- 990ft/év
.. -
arcitec
addikt
válasz
MC Pite
#335645
üzenetére
+1. A Kerékpárosklub elnöke elég sok sületlenséget hozott fel indoknak ahhoz képest hogy miféle beosztásban veri el az időt. Mint, hogy 3 év a sisak szavatossága, amikor pont itt linkeltem, hogy 20 éves sisakot is teszteltek és jónak minősült. (Nyilván vanna feltételek miként bír 20 évet akár).
Fejkörméret növekedés, hogy mi?
Meg, hogy kisebb oldaltávolság, most amikor elég sokat lett emlegetve és tapasztalni, hogy bizony sokan megadják az oldaltávolságot, sisakosnak is..
És ott a többi is és még sorolhatná írja Ő. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Amúgy nem kell kötelezővő tenni, lehet azt terjeszteni is - jobb helyeken tanítani - hogy célszerű, aki teheti használja. De nem ilyen abszolút szakmaiatlan indokokkal érvelni
saját maga hozzá nem értését bizonygatva, de ha nem is, mindenképp kommunikációs
baki az írása
-
arcitec
addikt
Mi van a bubán? 2 éve jártam meg, de sima ügy volt száguldozókkal sem találkoztam.
Újabb kerékpáros baleset történhetett Etyeken -
arcitec
addikt
válasz
gbors
#332460
üzenetére
Ha valaki gyorsan akar menni, akkor mint írták tekerjen gyorsabban, vagy vegyen robogót, pedelleket, mi a probléma? Ami meg a szabályzást illeti lófütty, ha nem tartatják be.
Mint a 30-as korlátozás lakóövezetben és max ha 10% be is tartja. Senki nem ellenőrzi így sok értelme nincs és a táblákra kidobott pénznek sem, pedig tudnának kaszálni ...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
arcitec
addikt
válasz
MC Pite
#332355
üzenetére
Persze vegyél új sisakot ha úgy gondolod, hogy elhasználódott, De 3-5 év alatt nem feltétlen használódnak el. Tudományos alapon 0-26 éves sisakot vizsgáltak és a védelmet nyújtó hab nem módosult jelentős mértékben. A sisakok (akár 26 évesek) továbbra is képesek elnyelni az ütést. A kor nem befolyásolta a hab ütéscsillapítási tulajdonságait.
Példa:
MEA Forensic (2015) – 675 használt sisak, akár 26 évesek
Környezetben végzett tesztek, magmintákkal együtt. A hab nem öregedett jelentősen – csak kb. +0,7 g/év változás.
A korreláció minimális (≤0,7–0,76 g/év), ami valós használatban nincs jelentős hatással.
A hab nem omlik össze idővel – sőt, laborban akár 26 éves sisakokat is le tudtak tesztelni és megfelelők voltak.
Valószerűen a kockázat a hevederek, csatok és héj UV-sérülései – de ezt te is vizsgálhatod manuálisan.
Szóval bemutatták: nem halhatsz bele egy 6 vagy akár 20 éves sisakban – de azt sem, hogy mi a határa.U.I: De persze a vadi új minőségi sisak a tuti, mielőtt még valaki ördögöt látna....
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
[link] -
arcitec
addikt
válasz
parandroid
#331086
üzenetére
Az földutas kép az bakfitty. Gondolom azért az a kép, mert ott könnyű volt megállni és
elindulni...
De várjuk a beszámolót... ( bár így most már könnyű, mindenki azt fogja innentől írni, hogy bakfitty...)
De azért talán azt lehet látni, hogy megy oda lefele a semmibe, de persze nem ez a rész a legnehezebb... 
U.I: Amúgy a BUBA meg full aszfalt és az sem mindenkinek való, család + gyerek meg no.
A Dorogi horizont meg pláne nem... aki mást mond .......... -
arcitec
addikt
válasz
dom1n0
#331081
üzenetére
Értelek, csak ott a ha, mert ha ott lettél volna, akkor láthattad volna, vagy ha tudhatnád volna, na de ezt csak épp TE hoztad ide. Mondom túl lett gondolva az írásom, nem panaszkodás volt ... de tényleg itt vége ... Az a baj ha valaki ír valamit és nem éppen úgy sikerül átadni, egyből bele van gondolva ez meg az, pedig nem kéne.
#331083gbors : Na igen a kapu. Igen azt csak gyalogosan lehet kerülve átmászni, mert amúgy meg drót kerítés is van. Érdekes az kapu ott és kerítés.
Visszamentem megnézni a jelet, hogy jó helyen vagyok-e.
(kb 50m)
Majd csak megtaláltam a kiskaput... amolyan rejtvényes jellegű a dolog mint egy kalandparkban ..
(mert hát a nagyon meg ott a jól látható lakat és az ami megtévesztő
első pillantásra.
Amúgy ismételten írom, igen jó kis kaland volt, szép magasságokban.
Ja, és persze normál mód meg is volt, semmi "légvesztés" nélkül ...
-
arcitec
addikt
válasz
dom1n0
#331076
üzenetére
Már elnézést, és már megint a szerintem. És jönnek a gondolatok - mert én tudom, hogy így vót stb - , pedig hát nem. Mert mégis is ki az a hűlye aki nem megfelelő áttétellel megy amikor már nincs hová váltani, ja és nem jó a tempó. Annyi a tempó amit valaki bír.
(Persze lehet van olyan is, aki nem jól választ, de mír pont e szélsőség ide?
).
Az is tény , hogy nem vagyunk egyformák, jómagam sosem szerettem az emelkedőket
még aszfalton sem. OK? Nem kell ezt itt senki "PROFINAK"
túlgondolni, ki így, ki úgy
szép is lenne ha mindenki kigyúrva indulna el bárhova. Mondom azt úgy, hogy a túra bringázást sem ma kezdtem, sok minden meg volt már és edzetlen sem vagyok.
De kár is ezt ragozni és maradnék a szigorú tényeknél ....

U.I: Amúgy szép kis élmény volt a Horizont szó se róla, javaslom mindenki tegyen egy próbát, hajrá ...
-
arcitec
addikt
válasz
mauimagic
#331074
üzenetére
Ez most komoly? Mit írtam "picsogtam" rosszat? EMBER! Tényeket írtam a magam szemszögéből. Amúgy azt kihagytam, hogy nagyon jó, hogy van PERSZE!
Vannak fotóim a szép magaslatról madártávlatban a faluról. Kesztölc szépséges kis falu stb .. DE mint terepe, mint előttem is írták eléggé kemény, ennyi. OK?
De mint a jó magyar szokás szerint TE már megint kitekerted az írásom kötözködni meggondolatlanul beleállni hirtelen felindulásból a másikba, mert TE aztán tudod mikor mit kellhet, szabad mondani.
Ez megy nagyon már évezredek óta. Részemről befejeztem és nyilván látni sem akarlak többé le vagy tiltva. A többit nem írom le...
-
arcitec
addikt
válasz
gbors
#331055
üzenetére
Aham, nem vénnek való vidék az tuti. Mondjuk nálam 1,068m teljes emelkedést hozott ki a Garmin. Nagykovácsi előtt Budapest felé, mert én Dorog-Bp irányt mentem brutál az emelkedő több kilométeren keresztül. Persze Dorog után is van 2 nagyobb na de ez...

Talán a Bp-Dorog irány a jobb, mert Nagykovácsitól kb 25 km az emelkedés 110m-ről 470-re, míg Dorog felöl majd 4km igaz 260m-ről 470m-re. Erre a terepre monti való az tuti.
Pedig láttam filigrán gravel/outi-sokat is.
Szóval javasolnám ezt az utat itt többeknek példul Hasaggymeg(zasszony nélkül).
Jómagamnak egyszer bőven elég volt és ez így kissé el is vette a kedvem a továbbiakra a Horizontól. Ja és apropó van pár hely ahol macerás átkelni a sorompó okán, pont Dorog előtt/után ritkíthattak volna a tüskés bokrokon, mondjuk azt nem is értem..
U.I: És igen egyetértek, tekintgetni nem sok helyen lehet, mert nagyon kell figyelni az útra,
az eső sok helyen kimosta és pont emelkedő/lejtőkön és nem a bringa akán hanem, hogy
ne legyen zakó...
-
arcitec
addikt
-
arcitec
addikt
válasz
ZolkoW
#330070
üzenetére
Mivel érveltem, mit is? Olvass csak vissza. Nem érveltem, hanem a kérdezőnek válaszoltam, hogy lehet egyszerű dolgokat kiforgatni?
Itt számos példa, ha nem valakinek a szája íze szerint történnek a dolgok. Sajnos ez egy ilyen ország, és ilyenek benne az embörök ..
Tisztelet a kivételnek, mert nyilván van ... -
arcitec
addikt
válasz
MC Pite
#330056
üzenetére
Nincs semmi gond a használati szempontjaiddal, én meg a sajátomat írtam le.
Csak azért reagáltam, mert bizony vannak jó trekking gumik is. Igaz nem 8eft, hanem
15-20eft. Már közepes defektvédelemmel, defektvédő folyadékkal már több mint 10éve
nincs defekt, ez így ok?
2x 7dcl kulacs + 1,5l tartalék víz + kaja + némi szerszám + elsősegély csomag + 2 oldaltáska stb .... De mint írtam nem a sebesség a szempont, hanem a kikapcsolódás, természetjárás, ami nyilván némi kondi fejlesztést is ad... 
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg
#330025
üzenetére
Tudtam, hogy valaki ....
Nekem még soha nem volt ezzel problémám..

U.I: Ugyanis csak 1 azaz egy pár kell, nem több.
Na meg ha Schwalbe akkor pláne.. 
-
arcitec
addikt
-
arcitec
addikt
Továbbra is Magyarországon vagyunk és a videós példa is mennyire jól mutatja, hogy ha kerékpáros átvezetésről van szó és még ha elsőbbsége is van - mint ahogy a mellékelt videón nincs, gondolom azért az tiszta - olyan sebességgel megjelenni és úgy lökték föl, hogy az autó épp elindulni készült, egy haladó autó, még ha fel is van készülve akkor sem tud megállni. Minden közlekedőnek ÉSSZEL kell eljárni, mert minden relatív ügyebár.
De részemről ennyi.
#329883balintbaba : A faszságon TE lovagolsz maradjunk ennyiben, mert majd ha kilapítanak, akkor azt fogod ismételgetni, hogy faszság ...
Ez ügyben meg, hogy a tematikus topik HE?
-
arcitec
addikt
Németben nem kell tolni az átkelésnél? Itt még a főútvonalon is elvileg tolnod kell az átkelésnél. Amúgy a béka segge alatt a közlekedési kultúra. Tanítani kellen az embereket iskolában minden hol ahol lehet a közlekedési kultúrára, sajna ez nincs meg, csak vizsgázzon lem ott még tartsa be a szabályokat, az oktatás is ennyi sajnos nem több, vagy egyáltalán nem hatékony, ha van is valami.
#329880balintbaba: Márpedig tolni kell, ha nincs elsőbbséget mert nem szállsz le, az ennél fogva szabálytalan. Ezért mondom, hogy urban legendet nem kell terjeszteni.

Kijelölt gyalogos-átkelőhelyen - a KRESZ utasításának megfelelően - a kerékpárról le kell szállni, és azt tolva szabad csak az úttesten áthaladni! A zebrán csak a gyalogosoknak van elsőbbsége, a kerékpárosoknak nincs!
Ime: [link] És itt a példa a hamis információ terjesztésére. Mi ez ha nem baromság.
-
arcitec
addikt
válasz
Bubbamester
#329670
üzenetére
Ezt most komolyan kérdezed? A holdról is látszik, hogy mekkorát üt a gumi.
-
arcitec
addikt
válasz
parandroid
#329495
üzenetére
Futásra gatyó 60 Ejró? Bélelt bringás gatyót adnak ennyiért! Miféle gatyó az?

-
arcitec
addikt
válasz
parandroid
#329120
üzenetére
Aha, jómagam meg már eleve így kezdtem .....
-
arcitec
addikt
válasz
parandroid
#328639
üzenetére
Azt azért nem gondoltam volna, hogy kint is ennyi a balfék. Az tutira nem német volt. Tudom voltam kint, sétálóutcában baramkodott egy idióta, de az bevándorló volt.
Le is hurrogták nem kicsit...
-
arcitec
addikt
válasz
(ex)Cat
#328633
üzenetére
Az már banki könyvelés? Fel kell ilyenkor hívni a bankot, hogy vegyék vissza, mert te nem adtál rá engedélyt. Ezért jó a virtuális bankkártya, mert ott annyi pénz van mindig, amit vásárlásra akarsz költeni. Bár nálam is volt egy adott vásárlásnál, hogy bekattintottam egy négyzetet, amiről később kiderült, hogy egy megújító fizetésre vonatkozott és amikor legközelebb odautaltam egy összeget, egyből lekaptak belőle. Felhívtam a bankot és a fentiekre hívatkozva, (nem én indítottam) már sztornózták is.
-
arcitec
addikt
válasz
attiss66
#328457
üzenetére
Ez az "Ideális esetben 3-4 órával vezetés előtt alkalmazza." egy baromság, megírták már, hogy nem tészta az, hogy kelési idő kelljen neki. Át kell tekerni a láncot párszor és elterül az. Hasaggymeg is minden menet után letöröl és ken. Jómagam úgy 60-80km-ként törlök és 1x kenek. kb 300km-ként kimosom és WD40 teflonos, majd Mucc-Off 2x.
Nem kell ezt annyira túllihegni. Egy kvázi bevált módszernél kell kitartani és ha nem nyúlik a lánc tartós, akkor nincs kérdés. Így meg, hogy pár km-ként váltogatod a kenőanyagot nem is fogod megtudni melyik a jobb.
A Smoove előtt meg patikatisztára kell takarítani lehet, hogy jó de jómagam ezért nem vágtam bele.
-
arcitec
addikt
válasz
Dark Archon
#328393
üzenetére
Ne magadból indulj ki, mert sokan vannak ilyenek sőt, talán még többen...
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1660 SUPER 6GB Zalman T4 Plus 450W
- FELVÁSÁRLÁS A GYŐRÚJBARÁTI BOLTUNKBAN!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3898, 100% Akkumulátor
- Lenovo LOQ 15IRH8 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-12450H - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 PRO - 1 év gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
.... UFF.

).






Nekem még soha nem volt ezzel problémám..
Mert amúgy agy trekking / gravel gumiban mi az ami nagyon eltérő?

