Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67101) ivana válasza Igric (#67100) üzenetére


ivana
Ármester

Az új hajtásod határozza meg a tengely hoszt. De a legjobb módszer, ha outi hajtás kistányérja az első a nagy tányér meg a rockring. Ha 68mm-es akkor sanszos, hogy angol, szóval sima angol mono jó lesz (ha beütős akkor szívás van).

(#67102) Igric válasza ivana (#67101) üzenetére


Igric
tag

Köszönöm a segítséged! Angol menetes igen.

(#67103) Pttypang válasza Jester01 (#67099) üzenetére


Pttypang
veterán

Melyikre gondolsz?

Everybody lies.

(#67104) Jester01 válasza Pttypang (#67103) üzenetére


Jester01
veterán

Kenda K935 (igaz nem a k-shield)

Jester

(#67105) dokee78


dokee78
félisten

Próbáltatok már Okostelefont CB-ként használni?
Ha igen melyik vált be?
Intercom for Android esetleg ismerős?
A közeljövőben haverral nyomnánk egy kisebb túrát és kellene kommunikációra.

(#67106) Hasaggymeg válasza atok666 (#67084) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha az előrejelzés nézem egyelőre az esőkabáté lesz a főszerep a jövő héten is.Pénteken és is megáztam. :((

(#67098) Because...egy lány bringás nyerge alatt egész pikánsan mutatna. :U

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#67107) Jester01 válasza Jester01 (#67104) üzenetére


Jester01
veterán

Hm színes csak 700x38C van akkor mindegy is.

Jester

(#67108) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Hi! Ti mivel tekertek ilyen 50-100km távokat amúgy? Montival mennyire lehetetlenek az ilyen túrák?

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#67109) runner 125 válasza Tothgera30 (#67092) üzenetére


runner 125
nagyúr

Okés, kösz nektek, valamelyik hétvégén kikapom.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#67110) Pttypang válasza jjeahh (#67108) üzenetére


Pttypang
veterán

Nekem csak montim van, azzal megyek, sik terepen es hegyen sincs vele gondom.
Rengeteg 50+ km, jópár 100+ kört sikerült már megtennem, nagyjából mindegy, mivel mész, habár hegyre felfelé fixivel nem lesz őszinte a mosolyod :DDD

Everybody lies.

(#67111) hegyimorc válasza dokee78 (#67105) üzenetére


hegyimorc
senior tag

Van ennek bringán értelme? Amilyen távolságot képes áthidalni, az még kb hallótávolság.

(Motoron más, mert ott nagy a zaj és már a vezető és utas sem tud beszélgetni menet közben, de ott kicsit a távolság.)

Nem jobb egy PMR oda ahol nincs mobil térerő?

Rosszul gondolom?

Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA

(#67112) Pttypang válasza dokee78 (#67105) üzenetére


Pttypang
veterán

lol, van hangotok, használjátok, nem száz méterekre mentek egymástól, semmi értelme.

Everybody lies.

(#67113) dokee78 válasza hegyimorc (#67111) üzenetére


dokee78
félisten

Ha van pl szél akkor a hátrébb haladó,nem érti az elsőt vagy fordítva.
Ez Bluetooth és Wifi Directen működik,nem kell mobil térerő neki.

Ez sem csúnya.

Crytec210 #67112 Ha nem fog jól működni,marad a kiabálás.

Más:
A merretekerjek.hu mennyire naprakész az épülő és közelmúltban épül bicikli utakkal kapcsolatban?

[ Szerkesztve ]

(#67114) Jester01 válasza dokee78 (#67113) üzenetére


Jester01
veterán

A nálunk frissen (pár hónapja) átadott kerékpárutak rajta vannak.

[ Szerkesztve ]

Jester

(#67115) jjeahh válasza Pttypang (#67110) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Most még egy városim van, azzal hegyre felfelé absz nem tudok kitekerni (pl ide), próbáltam valami régi vacak neuzer-el is, azzal sem ment. 150-200k-s montikkal ki lehet tekerni ilyen helyekre? Min múlik amúgy ez, váltón, nagy keréken? :B Vézna kisember vagyok, de a kondim valszeg nem olyan nagyon rossz, kb. kétnaponta túrázok átlag 800-1000m hegyekben.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#67116) Pttypang válasza jjeahh (#67115) üzenetére


Pttypang
veterán

Egy hatvanezres decathlonos montival tekergek, szerintem azon tul, hogy legyen megfelelo fokozatod, hogy felmenj az emelkedokon, kb mas nem szamit, legalabbis nem feltetlen szukseges. Sok mindennel lehet meg konnyiteni a dolgon, de a fokozatok a legfontosabbak, mert egy sik terepre valo libakergetovel peldaul nem sokra mesz hegynek fel.

A foldutas reszen a teleszkop segithet, de ez gondolom nem jelent gondot, igazabol adj magadnak idot szerintem, hogy hozaszokj, ne akarj rogton Kékestetőt mászni napi kétszer :)

(#67113) dokee78
Ismerem, ettol meg szerintem nincs ertelme, figyelni kell egymasra es kesz :N
A menetszel miatt pont annyit ersz a mikrofonnal, hogy nem. Ha a ruhad moge bujtetod, akkor meg ugyanott vagy.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#67117) Laox válasza jjeahh (#67115) üzenetére


Laox
aktív tag

Én pár hónapja vettem 210k-ért egy össztelósat, igaz, hogy már 5 éves, de nagyon ott van a szeren, ilyen helyeken hajtom, nagyon élvezem. Ezek már bírják.

Szerk: Ma is voltam amúgy, nem kíméltem. :)


[ Szerkesztve ]

(#67118) jjeahh válasza Pttypang (#67116) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Kösz! :R

Laox: 200k körül használtan lehet venni vállalható össztelós montit? :Y A múltkor már érdeklődtem itt az ügyben, de azóta olvasgattam teszteket, fórumokat és picit megváltozott a szemléletem, igényem. Igazából úgy számoltam, hogy jó lenne 150k-ból megúszni, de ha nagyon muszáj valamivel többet is szánnék rá és inkább használtban gondolkozom. Ennyiért eddig én azt hittem, hogy max valami nagyon belépő fapados montit lehet kapni :B
Szerk: amúgy nem sajnálod, jól megmártottad a bringát :D Ennyire azért én valszeg nem vadulnék be, de jó lenne ha idővel hegyre felfelé sem kellene leszállnom róla és hosszabb távokat is kibírnék rajta. Mondjuk én ilyen 70-100km-t biztos nem mennék (max nagyon ritkán), de 30-at simán :D

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#67119) zoli03 válasza jjeahh (#67118) üzenetére


zoli03
őstag

26"-os össztelósak már elég olcsón vannak, drágán senki nem veszi meg a 27,5/29"-osok miatt.

(#67120) Doki-HUN1978


Doki-HUN1978
senior tag

Sziasztok!

Hajt itt valaki 12-30-as hátsó sorral?

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#67121) ivana válasza Doki-HUN1978 (#67120) üzenetére


ivana
Ármester

Nekem 11-30-am van... :D

(#67122) jjeahh válasza Pttypang (#67116) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Bocs, hogy full láma vagyok, de ezt honnan lehet tudni, hogy megvan a megfelelő fokozat az emelkedőkhöz? Mit kell néznem rajta? :D

zoli03: És ez a méret nekem valszeg még előnyösebb is, mert viszonylag alacsony vagyok.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#67123) Hasaggymeg válasza jjeahh (#67118) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Terepen sok a 100+ km,de aszfalt+murván meg lehet ejteni.Tavasztól őszig aszfalton,a pár rövidebb mellett hetente legalább 1x megejtünk egy 100 körülit nejemmel.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#67124) Tothgera30 válasza Doki-HUN1978 (#67120) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Nekem meg 11-42. ;]

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#67125) ivana válasza jjeahh (#67122) üzenetére


ivana
Ármester

Nem csökken le annyira a csapásszámod, hogy erőből kell kompenzálni a váltó gyengeségét.

(#67126) -=RelakS=- válasza Laox (#67117) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Wow?
Ezen ott van a rugós tag, ahol én képzelném, hogy a helye van :)
Mondjuk én nagyobb tengelytávolságot is képzelnék hozzá, bár egy kulacsnak azért látom, maradt hely.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#67127) Pttypang válasza jjeahh (#67122) üzenetére


Pttypang
veterán

A megfelelo fokozattal arra gondoltam, hogy van olyan attetel, amivel konnyen mesz felfele, a fizikai kepessegeidnek megfeleloen nehez tekerni, akar hosszabb emelkedokon is feljutsz normalisan, nem pedig haldokolsz minden egyes pedalfordulasnal.

En Bánkútra menet például a "hosszú" szerpentines részen 28-16 beallitasban szoktam menni ha jol emlekszem, ez elol es hatul is az egyes fokozat, ezzel kenyelmesen feltekerek, kozben meg konyvet is olvashatok vagy jatszhatok a telefonon, kb egy ora alatt fent vagyok :DDD

Everybody lies.

(#67128) rétisün válasza Doki-HUN1978 (#67120) üzenetére


rétisün
veterán

13-25, 13-28 10-es rendszer, 15-28 8-as rendszer. az utóbbi kettő két-két fogaskoszorúból lett összerakva, hogy 13-19 között egyesével meglegyen minden fogszám.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#67129) Laox válasza jjeahh (#67118) üzenetére


Laox
aktív tag

jjeahh: Nem egy világbajnok a felszereltsége, de full SLX, jó minőségű Manitou és DT Swiss teleszkópok, a váz is minőségi Scott, ennél jobb szerintem a nem profiknak nem is kell. Hibátlanul megy.

-=RelakS=-: Hát igen, ezen egy elég ritka tag van, 3 kamrás és "fordítva" működik, tehát nem összenyomja, hanem széthúzza a terhelés, igazából jobb, mint a maiak, csak bonyolultabb és drágább is, de hát ezen már rajta volt... :) No meg az is jó benne, hogy kormányról 3 fokozatban állítható ez a hátsó tag is, eléggé jól lehet adagolni terepen.

[ Szerkesztve ]

(#67130) bandus válasza Hasaggymeg (#67075) üzenetére


bandus
veterán

ez lett végül a dologból: [link]
szerencsére nem oroszlányból indultam, mert így is nagyon lefőtt a kávé. az időjárással szerencsém volt, de menet közben jutott eszembe, hogy 50 km-nél többet nem tekertem még idén... a szint nem valós természetesen, bikemap szerint 870 m, én többnek gondoltam.

amúgy nagyon ajánlom ezt az útvonalat annak, aki rá akar gyúrni a dombokra. a máriahalom-szomor-gyermely-tarján útvonal kegyetlen volt most nekem. egy emelkedőnél tolnom is kellett a bringát, amikor pedig úgy gondoltam, hogy el tudok már indulni, akkor meg el is dőltem szépen :)

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#67131) Acef válasza rétisün (#67128) üzenetére


Acef
addikt

az utóbbi kettő két-két fogaskoszorúból lett összerakva, hogy 13-19 között egyesével meglegyen minden fogszám.

8-as sorból is van szerelhető, vagy ez csak 10-sornál lehetséges?

[ Szerkesztve ]

(#67132) Jester01 válasza bandus (#67130) üzenetére


Jester01
veterán

Ha útvonalat ajánlasz legyen már publikus a térkép ;)

Jester

(#67133) bandus válasza Jester01 (#67132) üzenetére


bandus
veterán

nem is tudtam, hogy van endomondoban is ilyen beállítás :F most már elvileg látszania kellene.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#67134) rétisün válasza Acef (#67131) üzenetére


rétisün
veterán

a 8-as egy sram és egy miche fogaskoszorú keveréséből lett meg, ezekben külön vannak a lánckerekek. ez persze így abszolút nem éri meg, mert 2 fogaskoszorú árából lesz egy fogaskoszorúd. viszont a 3 legnagyobb lánckerék maradhat akkor is, ha fogaskoszorút kell cserélni, mert azok amúgy is olyan keveset vannak használva (itt legalábbis nincs olyan sok emelkedő) hogy elég a többit cserélni.

(#67133) bandus: itt kell beállítani:

szép kör :C (nem ami a képen van, a tiéd :) )

(#67135) ivana: igen, én is ilyent bűvészkedtem valamelyikkel.

[ Szerkesztve ]

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#67135) ivana válasza Acef (#67131) üzenetére


ivana
Ármester

A legtöbb sor szerelhető csak le kell reszelni a szegecsek végét amik össze tartják, ezeknek funkciója amúgy sincs.

(#67136) Acef válasza ivana (#67135) üzenetére


Acef
addikt

rétisün, ivana

:Y ez csak nekem újdonság?

- O.K. szétszedem, a választott lánckerekeket feltolom a kazettára és rögzítem, ennyi?
- Mennyire "keverhető"?
Sram és Shimano sorokból készített mix is mehet?
- milyen hátránya lehet a vegyes sornak?
- milyen hatránya lehet az eltavolított szegecselésnek?

[ Szerkesztve ]

(#67137) ivana válasza Acef (#67136) üzenetére


ivana
Ármester

A szegecselés nem kell a sorba (amúgy nem mindegyiket lehet van amiben ilyen tartón vannak) Elvileg keverhető.

(#67138) Acef válasza ivana (#67137) üzenetére


Acef
addikt

Hmmm ez érdekel.

Majd tolok képet, addig is köszi srácok!

(#67139) rétisün válasza Acef (#67136) üzenetére


rétisün
veterán

"- milyen hatránya lehet az eltavolított szegecselésnek?"

semmilyen, egyrészt mert én nem tapasztaltam semmi hátrányát, hogy szegecselés nélkül használom, másrészt a BBB fogaskoszorúk sincsenek szegecselve:

"Különálló fogaskerekek és alumínium távtartók."

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#67140) Acef válasza rétisün (#67139) üzenetére


Acef
addikt

:R

Van egy korábban hibatlannak velemenyezett Shim. HG-50-em, + kb kedd-szerdan érkezik a sram PG 850-em, megnézem és jelentkezem.

(#67141) Runner_fxr válasza Pttypang (#67093) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Terepen nem tudod elkerülni a satuzgatást ha nagyon csapatod, nálam ezért pusztul el egy hátsó külső 800-1000km alatt. :)

lugosi: Mekkora távokat szeretnél menni vele és milyen szinteket? Én aszfalton nem szoktam használni az ebike-ot, csak ha hegyre megyek, terepezni. Városba, melóba járásra most egy normál trekkinget használok.

(#67142) Integrale válasza Runner_fxr (#67141) üzenetére


Integrale
veterán

800 km-t mentem február óta, ezalatt elkopott egy Rapid Rob.

"Bad reklám is reklám too"

(#67143) XP NINJA


XP NINJA
őstag

Sziasztok!
Monoblokk tengelyhossz választáskor jól értelmezem hogy a hajtómű gyártója által előirtat kell választani? 126 mm van javasolva, de ez még szélesebb mint a jelenlegi. :R

(#67144) jjeahh válasza Pttypang (#67127) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ilyen áttétel minden montin van, vagy a specifikációkat kell nézni, mert azok elárulják, esetleg csak próbával lehet kideríteni? Arra vagyok kíváncsi, hogy laikusként amikor előttem van egy bringa, miből jövök rá, hogy az nekem jó lesz hegyre?

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#67145) 6030D válasza jjeahh (#67144) üzenetére


6030D
Ármester

Attól függ, mi számít "hegyre" kategóriának. A legfontosabb az akaraterő, főleg az elején. "Bármivel" lehet biciklizni a hegyen, főleg ha csak aszfalton és földes, dózer úton mész vele. Én évekig egy vas vázas, merev villás alsó kategóriás mtb-vel mentem a hegyekben, csak egy 2,2-es Conti volt rajta, ami jobbnak számított. (Börzsöny, 60+ km/1000+ m túrák) Mindenhol elmegy, de nyílván tudni kell, mi a határa, hogy ne essen szét (nekem szétesett :D ). Ezután már el tudtam dönteni, hogy milyen terepre kell majd a bicó, és az új már olyan lett. Aszfaltra túrázgatni szerintem km-től függetlenül tökmindegy. Méretben jó legyen, meg üzembiztos legyen. A többit a combizom+akarat megoldja. :)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#67146) Zyrius válasza Runner_fxr (#67033) üzenetére


Zyrius
aktív tag

Én előbb megpróbálom bevenni a várat, aztán citadella és csak utána a János hegy, ha ezek már mennek, külön - külön és egyszerre is. Amikor autóval megyek fel normafához, mindig szörnyülködök, hogy milyen meredek, egyszerűen erre nem állok készen :)

https://StellarGear.eu - amatőr csillagászat és asztrofotós bugdácsolások

(#67147) jjeahh válasza 6030D (#67145) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Itt látható, hogy nagyjából milyen helyeken járok, általában 6-800m, néha 1000-1200m hegyre szeretnék kitekerni földúton, erdei úton A jelenlegi városi bringával nem megy, simán nem bírom kitekerni, sőt hazafelé sem igazán haladok vele, amikor úgy érzem már repülök és a bringa mindjárt szétesik, én meg izzadok mint egy ló, olyankor is könnyedén előznek meg montikkal nem ritkán tini lányok is :DDD

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#67148) 6030D válasza jjeahh (#67147) üzenetére


6030D
Ármester

Városi bicó alatt mit értesz? Váltó nélküli, merev villás?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#67149) fpeter07 válasza Integrale (#67142) üzenetére


fpeter07
veterán

Az szép. Én tavaly kopott racing ralphal mentem. Elképesztően könnyű gumi, vonzza a defekteket. Azért azzal nem lehet ész nélkül menni. Sárfoltoknál meg kell nézni, hova teszed a kereket. Fogalmam sincs hogy mentem végig azzal a gumival a sáros nyugat monti maratont. Utolsó lejtő olyan volt mint egy sártenger. :Y

(#67150) Runner_fxr válasza jjeahh (#67118) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Lehet venni sok mindent jó áron, de észnél kell azért lenni, mert sok sumákoló van. Teljesen tapasztalatlanul nem ajánlom, hogy egyedül nekivágj, hacsak nem bevállalod a kockázatot, hogy olyat veszel meg amire utána még jó sokat költhetsz. Össztelósoknál különösen vigyázni kell, mert ezeket a gépeket még durvábban szokták használni általában. 200k körül csak valami régebbi jószágot tudsz szerezni, de nem lehetetlen kifogni egy jót. A vázat nagyon át kell nézni, hogy nincs e rajta repedés. A forgáspont csapágyakat is ellenőrizd le, nyeregnél finoman megemeled a seggét és figyeled, hogy nem kottyan e. Megtekergetheted kicsit oldal irányba is a seggét, illetve emeld fel és ejtsd a talajra a hátulját, miközben fogod a kormányt. Ilyenkor már lehet érezni ha valami nem okés a forgás pontokkal.
De persze az összes többi alkatrészt is szakszerűen meg kell vizsgálni.

Az össztelós gép jó buli, sokkal több élményt tud nyújtani mint egy merev. Erdőben használva egy rutintalan ember is nagyobb biztonságban fogja érezni magát. Nagyobb sebességnél is a talajon marad az első hátsó kerék, nem pattog el mint egy merevnél. Ami fontos, hogy olyan össztelóst vegyél, ami a Te kerékpározási stílusodnak megfelelő. Itt nagy hibákat lehet elkövetni, pl megveszel egy nagyon vadul kinéző, de dög nehéz régebbi Freeride gépet. Ezekben többnyire rendes rugóstag lesz, acélrugóval, amit lockolni sem tudsz. 160-180mm rugóúttal is bírnak, 17-18kg is simán meglehet egy ilyen. 200k-ba beleférhet, lefelé egy tank lesz, de felfelé egy kínszenvedés. Mivel túrázásra is használnád, nagyban rontani fogja az élményt. Arra figyelj, hogy lehetőleg a tag és a villa is levegős rendszerű legyen, itt már is lehet fogni 1-1,5kg-ot. A rugóút 140mm-nél több ne legyen. 100-140 között lesz neked az ideális. 100mm XC fully is jó lehet, de ott azért sokkal kisebb az élmény lefelé, mivel ezek inkább a hajtáshatékonyságra vannak kihegyezve. Utána kell nézni, hogy mennyit rugózik a gép hátulja, sokan csinálnak olyat, hogy egy 100mm-t mozgó xc vázba beletesznek egy 140-es AM villát, vagy még durvábbat is akár. Laikus szemmel jól néz ki, de a gyakorlatban egy borzalom lesz, teljesen elrontja a geometriát. A bringa elejét és hátulját nem lehet összhangba hozni rugózás ügyileg. Nagyobb sebességnél ideges lesz az irányítás, stb. Ezt érdemes kerülni. Az ideális ha elöl hátul ugyan annyit rugózik, esetleg elöl 1 max 2 centivel nagyobb a villa.
Árban érdemes talán egy picit hozzátenni ha nagyon jó vétel adódik. És a váz méretre is nagyon figyelj, hiába jó az ár és tetszik, ha a te magasságodhoz nem ideális a méret, nem lesz jó a használata.

A lefty villa kicsit furcsa kinézetet kölcsönöz, nem hozzá értők meg is ijednek tőle, de ez egy nagyon minőségi cucc, egy megtekintést szerintem megér, talán a 200k-ig le lehet menni árban.

[Jekyll]

[Genius]

Ha többet is szánnál rá, ezt lehet megnézném: [Mondraker]

Zyrius: Én 86 óta itt lakom Gazdagréten. Számtalanszor megmásztam Normafát. Kb itt nőttem fel, a Budai-hegységben. :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.