Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- MárkaLánc
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Trump vagy Harris
- Kompakt vízhűtés vége 3 év használat után, vagy mégsem?
- Asszociációs játék. :)
- GPS teszt POCO X6 PRO 5G vs Samsung Galaxy A54 5G között
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kacsyx
aktív tag
válasz Are,on #56550 üzenetére
Nézz szét holnap a bringásboltok webáruházaiban. Vagy a környékedben lévő boltokban, hátha találsz valami jó vételt. De pl. Hervisben is akadnak nagy akciók KTM bringákra. A használtak között is van sok jó állapotú komolyabb felszereltséggel. Most meg még valamivel olcsóbban hozzá is jutsz szezon végén.
-
MPowerPH
félisten
Ez a 27,5" -os inyemre lenne.... £850 -et kellett volna meg aldoznom ra.
Don't Tread On Me
-
zoli03
őstag
válasz Normi™ #56538 üzenetére
Ez tök egyszerű, új széria, valamivel el kell adni. Többet nem tud, de odaírni nem kerül semmibe egy új termék adatlapjánál, sokan valószínűleg kapásból emiatt megveszik, nem is néznek utána. Plusz a régi termékek adatlapjait nem fogják átírni, vagy csak idővel, az elég sok munka lenne.
-
andrisbandi
őstag
Cube (2013) Analog 26 22" MTB kerékpár, kék-fehér
- Most 130 ropi az Edigiben. Kb 30.000 Ft az engedmény.Dell 5580 - i7 - akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7/friss.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #56548 üzenetére
Értem.Akkor valóban nézd meg ezt,vagy ezt. Masszívabb,összeszedettebb kerékpárok,mázsádhoz alkalmasabbak.
(#56554) andrisband...na az tényleg jó vétel!
(#56552) BMW001...mennyi fölé kellett volna még azt a 850 fontot rátenni?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
Bicskás
senior tag
Szép napot, kedves topiklakók !
Azt szeretném megkérdezni, hogy amennyiben olyan helyen tartom a használaton kívüli kerékpáromat, ahol télen fagypont alá is süllyedhet a hőmérő higanyszála, akkor levegyem, és behozzam a szobámba a külsőket a szekrény tetejére, ahol a hőmérséklet nem nagyon megy 15-20°C fok alá, vagy hagyjam a nyári konyhában a Schwalbe Nobby Nic gumijaimat mert nem árthat nekik a fagy ?
Még egy kérdés, a szobabicikli alá terítsek törölközőt, vagy valamit a parkettára, vagy nem fog ártani neki az a töméntelen izzadtság, ami lefolyik rólam ?
A válaszokat előre is köszönöm szépen !
Üdvözlettel: Oreyus
-
kovacs.adam9
tag
Sziasztok. Milyen láncot ajánlatok? A regi egy gagyi 2000 Ftos elkopott nagyon szalajt már. 3*7 sebességes a bringa. Linket is elfogadok köszi.
LG KP500 -> Sony Xperia X8 -> Huawei Ascend G300 -> Huawei Ascend P6 -> LG G2 -> LG G3 -> LG G4 -> Motorola Defy + Volkswagen Passat 2.0 benzin
-
zoli03
őstag
válasz kovacs.adam9 #56558 üzenetére
Ha nagyon szalajt, akkor semmivel se mész az új láncra, hajtómű+fogaskoszorú+lánc csere kell.
-
MPowerPH
félisten
válasz Bicskás #56557 üzenetére
Aszongyak, hogy az egesz bicajnak jobb, ha szobahon, szarazon tudod tarolni.... Persze erre lehetosege keves embernek van.
kovacs.adam9: Te is addig vartal a lanccserevel, amig elnyirta a hajtomuvedet, fogaskoszorudat. Cseres az egesz. Az uj lanccal meg rosszabb lesz.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Bicskás #56557 üzenetére
Szerintem az izzadság előbb árt a parkettának mint a gumiknak.Mindenképp teríts valamit alá.
(#56558) kovacs.adam9...több féle 7 sebességes lánc van,de készülj,hogy valszeg. nem fogja megoldani "szalajtási" gondjaidat,mert ott már bizony a sor is elkophatott.
Lemaradtam...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kovacs.adam9
tag
válasz Hasaggymeg #56561 üzenetére
Az most volt cserélve az nem kophatott még el. Olajizva is rendszeresen volt csak már a lánc a régi. Lehet túlzóan írtam a szalajtást csak engem zavar nagyon.
LG KP500 -> Sony Xperia X8 -> Huawei Ascend G300 -> Huawei Ascend P6 -> LG G2 -> LG G3 -> LG G4 -> Motorola Defy + Volkswagen Passat 2.0 benzin
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kovacs.adam9 #56562 üzenetére
Vásárolj láncot,azzal nem veszítesz semmit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz kovacs.adam9 #56562 üzenetére
Nyúlj be egy csavarhúzóval a kisebb fogaskerekek közé. Lehet feltekeredett valami közéjük, és eltartja a láncot.
Dell 5580 - i7 - akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7/friss.html
-
HookR
addikt
SOS kérdés: Ha egy Merida CycloCross 300 2016-oson később, utólag le akarnám cserélni az alu villát karbonra (lehetőleg minden más alkatrészt megtartva), annak van-e valamilyen buktatója? Megtehetem-e gond nélkül?
- Ha igen, tud-e valaki konkrét villát ajánlani és milyen áron?
- Esetleg megúszhatom-e jutányosabban, mintha eleve a karbon villás CycloCross 500-asra esne a választás?Gyorsan kellene döntenem és próbálok minden lehetőséget mérlegelni.
Thx
[ Szerkesztve ]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Egy barátom keres bicót emagról ez pl jó választás lehet? [link]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
pocokxx
Közösségépítő
Lehet máshogy teszem fel a kérdést: Városi használatra van ajánlható bicikli 80 körül? Használt is szóba jöhet.
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
rétisün
veterán
ha neked megér 200 £-ot a jobb felszereltség, illetve hogy utána nem kell már hozzányúlni, akkor egyszerűbb (és persze drágább) alapból megvenni az 500-ast. de a 300-asban is cserélhetsz később villát, kérdés hogy összességében (új villa, szerelés költsége ha nem magad csinálod) mennyivel lesz olcsóbb.
de pl. ugyanitt egy ritchey karbon villa £280, ráaásul ez nem is lenne jó, mert nm tapered fejcsőhöz való.
van persze olcsóbban is, de ugye akkor még mindig ott a szerelgetés.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zodo
nagyúr
Az olcsó, színes Joytech kerék szettek mind fényes/csillogó felületűek?
Konkrétan ezt a fehéret nézegettem de mivel nincs típus szám így nem tudtam rákeresni és ez a weboldalon lévő kép sem segít, viszont más egyéb színeknél azt látom hogy fényes mintha "lakkozott" réteg lenne rajtuk. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pocokxx #56567 üzenetére
Ez mindenhol ennyi,tehát nem akciós.Másik neg,hogy nem olyan jó amilyennek így első látásra gondolná egy mugli.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HEAHEA
aktív tag
Sztem jobb egybe venni, ha karbon villásat akarsz. A linkelt boltban vennéd? Csak ez a márka a kiszemelt? Vannak szezonvégi kiárusítások is, meg black friday. Én is így csináltam, Tiagrás, karbon villás, igaz nem CX kerékpár, hanem gravel kerékpár, (majdnem 1 a kettő, ha nem tévedek) és nem 800 fontnyi összeg volt, mint amit linkeltél. Bár lehet nem is onnan vennéd, meg ennyiért,lehet valami jobb személyes ajánlat, ez rád tartozik.
-
HookR
addikt
válasz rétisün #56569 üzenetére
Tesztekben olvasottak alapján eredetileg a karbonvillás volt a cél az előnyösebb csillapítás miatt, ám kaptam egy kedvező ajánlatot a 300-asra, amit kár lett volna visszautasítani (a linken feltüntetett árnak és boltnak most nincs jelentősége, csak a képi illusztráció miatt kellett). Így most kipróbálom, hogy meg lehet-e barátkozni az aluval, vagy később mégis indokolt-e a csere.
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
MPowerPH
félisten
Vazz, ma 6km-et gyalogoltam/futottam hazaig. Mar hazafele jovet voltam, -persze elkapott egy hatalmas felhoszakadas- es hirtelen elengedett a hajtokar, es lepottyant. Mire lereagaltam, mar nem volt, en meg lefele jovet voltam egy kanyargos, lejtos osvenyen. Mehettem vissza erte. Persze pont egy kore esett, igy kapott egy par karcot. 59km-et mentem vele azota, hogy felraktam, most esett le... Nem ertem az okat, emlekeim szerint meghuztam rendesen. Persze a kis muanyag veget elhagytam. Az kell oda?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz rétisün #56577 üzenetére
Volt itthon meg egy, felraktam azzal. A hajtokar helybentartasaert nem a ket oldalso imbusz felel?
Mert pl. a regi bicajomon is integralt van evek ota, es azon alapbol nem volt rajta ez. Azt raadasban meg nem is en csinaltam, hanem azok, akik anno osszeraktak a bicajt nekem, igy mentem vele kb. 8k km-et. Most, mikor azt szetszedtem, szinten nem raktam ra. Baratnom azota ment 200 km-et, es az a helyen van.Lehet am nem huztam ra rendesen az oldalcsavarokat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
rétisün
veterán
válasz MPowerPH #56579 üzenetére
"A hajtokar helybentartasaert nem a ket oldalso imbusz felel?"
de, ez a műanyag csak arra való, hogy a helyére húzza a hajtókart. sramnál (hasonló csavar) fém, és tényleg ez tartja a hajtókart, de ott nincs is a 2 imbusz oldalt, mint a shimanonál. itt a 2 imbuszt kell meghúzni jól,egy műanyag vacak nem sokáig tartja helyén a hajtókart.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tothgera30
Ármester
Fox 32 Factory Series Fit CTD 100mm QR15-re érdemes lecserélni a 14'-es Evolution-omat? Van valami szériahibája, vagy csak fejlődött azóta? Volt már egy Fit CTD-m, de nem volt használatba véve, akkor nekem kissé darabosnak tűnt a mozgása a használt Evo-hoz képest.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bicskás #56557 üzenetére
A bringa halála amikor szabad ég alatt tárolják, még tavasszal vagy nyáron sem jó, mert akkor is lecsapódik a pára hajnalban. Fűtött, száraz helyen kell tárolni. Tulajdonképpen mindennek árt, nem csak a gumiknak. Sokkal hamarabb elhasználódik és egy 1-2 éves bringa úgy fog kinézni mintha 10 lenne. Én annyit tudok mondani, hogy a szervizbe behozott bringák közül, a szabad ég alatt tartottak mindig a legrosszabb állapotúak.
Azzal se nagyon mész sokra ha letakarod. Fűtött, száraz hely kell. Én nem tudok elképzelni olyan körülményt, hogy bármilyen bringám kint hagyjam egy erkélyen vagy bármilyen fűtetlen nyirkos helyen. Előbb távozna egy bútor a lakásból, vagy bármi, minthogy a bringámnak (bringáimnak) ne legyen hely. -
MPowerPH
félisten
válasz rétisün #56580 üzenetére
Igen, en is erre gondoltam. Szerintem nem huztam meg a csavarokat kelloen. Es persze megint nem volt nalam egy db szerszam sem. Multkor baratnom kapott defektet 25 km-re a hazunktol, es akkor sem volt nalam semmi. Ennentol mindig bent lesz a tatyoban a pumpa-belso-imbusz keszlet.
Don't Tread On Me
-
veterán
válasz Runner_fxr #56582 üzenetére
Ha ezzel jarok dolgozni vagy iskolaba, munkaidoben a kinti taroloban van, fedett helyen, de futes nelkul, hazaerve persze a futott szobaban tartom, az mennyire fer bele?
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #56552 üzenetére
Én biztos, hogy rádobtam volna.
Crytec210: A kerékpár végül is szabadtéri sportolásra lett kitalálva, tehát nyilván elkerülhetetlen az ilyesmi. Az is számít, hogy legalább zárt hely. Persze mindenképpen hamarabb öregszik a bovdenezés, meg úgy minden ha egy bringát mindenféle időjárási körülményben használnak és tárolnak is. A drága montim biztos nem tenném ki ilyen körülménynek, de egy melóba járós bringának nem kell drágának lenni, ott meg belefér.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MPowerPH #56583 üzenetére
En nem indulok sehova potbelso, gumileszedo, foltozokeszlet, imbuszkeszletes kis szerszam, meg mini hatlapfejus mindenes kulcs nelkul
[ofc kis lampak, nagy lampa, kulso akku, ropi, lakat is a taskam folyamatos lakoja, csak ezek amolyan kellekek, de mindig nalam vannak]
Everybody lies.
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #56585 üzenetére
Jah, meg utana a baratnom a vizes lepedot is a fejemre. Az osszkoltseg 60% -a lett volna. Majd tavasszal. Egyebkent most olcsobb lett.
Egyben bringat eladni hatalmas buko.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #56579 üzenetére
Ha te szereled nyomatékkulcs nélkül,pár km után újra kellhet húzni.Ez minden terhelt csavarra érvényes amíg rendesen megtalálja helyét.Nekem az oktalinkes hajtókar esett úgy le,hogy csak néztem mit hagyok el.Még kínos is volt Bp.belvárosban a járdán ezer ember előtt,nem hittem a szememnek. Mintha egy sz@r lehurbolt bringa lett volna,mely hull szét alattam!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56581 üzenetére
2014 es Evolutionodban milyen csillapítás van?
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #56588 üzenetére
Meg csak utana sem huztam. Nincs nyomatekkulcsom, igy sajnos arra nem tudok hagyatkozni. Most izombol rahuztam a veget. Mivel egyebkent is rovid az imbusz, szerintem nem leptem vele tul a hatart nyomatekban.
Ez is gaz volt. Meg az erdoben okes, bar rossz volt a sarban gyalogolni, ugy, hogy omlik az eso. Aztan mikor beertem a varosba, a delutani dugoba. Az szupi volt. Csak lestek, hogy tolom a bicajt, a hajtokar meg ott liffeg a kezemben. Ego....
Egyebkent nem vagyok benne biztos, hogy ez a Hope BB full kompatibilis ezzel az uj Hollowtech II rendszerrel. Ugy kell beleutogetnem, hogy tovig belemenjen. Eloszor rosszul is raktam fel meg az elozo vazra, nem vettem eszre, hogy nincs benne tovig. Mig a Shimano XT BB siman belecsusszant. Lehet majd nezek ebbol is XTR-t, bar sajnalnam a Hope -ot, mert klasszisokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
veterán
-
veterán
válasz ---Lasali--- #56593 üzenetére
Ha sokszor eljatssza a hajtokar leesest, akkor azert egy probat talan meger, habar egy szervizes, nyomatekkulcsos, normalis meghuzast azert talan hamarabb illik megejteni
[A hajtokar rogzito csavarra/csavarokra gondolok]
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
MPowerPH
félisten
válasz ---Lasali--- #56591 üzenetére
Az XTR hajtomu. Meg bejaratos volt ezek szerint. A BB meg ez a Hope, 68/73-as. Siman lefele jovet elhagytam a hajtokart, meg a muanyag behuzot is. Am az sajnos elkepzelheto, hogy nem huztam meg rendesen a ket imbuszt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #56594 üzenetére
Attól függ milyen rendszer, a felhúzó csavaroknak tartó szerepe nem sok van, szinte semmi, azokat zsírozni kell hogy ne kattanjon előbb a kulcs, utána már a felszoruló hajtókar tart. A többi fajta kötés meg rugalmas, amelyiknél két imbusz szorítja rá egy bordázott tengelyre a megszakított folytonosságú hajtókart pl. ezeknél az a két acél csavar esetleg titán, rugalmasan köt, tehát annak nem illik kilazulni. Én eddig egy SLX belső csavart láttam kilazulni, de ott is mertem feltételezni hogy nem lett elégszer a csavarokon körbe kattintva a kulcs.
Ha nincs megfelelő nyomatékkal meghúzva, akkor a hajtókar nincs eléggé felhúzva a tengelyre, vagy nincs eléggé rászorítva, ez fail.. le fog mászni, és azzal a lendülettel tönkre is megy, ha nincs nagy szerencséje a tulajdonosnak. Ha folyamatosan lelazul, akkor az a kapcsoló felületek deformitásából adódik, akkor a puhább alkatrész általában elhagyja magát, és mehet a fémhulladékba. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56595 üzenetére
Jó hogy nem ment tönkre a kar! Nem sérült meg benne a bordázás? Ez ennek a leggyengébb pontja!
Nem húztad meg eléggé, de túl is túl lehet húzni, mindkét esetben tönkre megy. Használj nyomaték kulcsot, 14Nm el meg kell húzni, berakni a pedált, ugrálni párat a pedálokon mindkét irányból, aztán újra rákattintani és lehetetlen hogy lejöjjön.
Az a baj ezzel a csapággyal, hogy ahogy nézem nem műanyag betét szorul rá a hajtómű tengelyére, hanem maga a fém csapágy van vele kontaktban, ez nem igazán jó megoldás.
Meg kéne mérni pontosan jó tolómérővel hogy mekkora a csapágy belső átmérője, valamint mekkora a hajtómű tengelyének külső átmérője, hogy kiderüljön egyáltalán belefér-e. De elég passzentosnak kell lennie hogy ne érezd a kottyanást. Igazából ezeket úgy, hogy megzsírozod a tengely, átnyomod rajta, majd egy kis rongyot raksz a hajtókarhoz, és megütöd oldalról gumikalapáccsal, bele kell menjen.
Az hogy át tudtad simán dugni a shimano középcsapágyon, az egy dolog, van abból is olyan, amit meg kell küldeni rendesen gumikalapáccsal hogy átmenjen rajta teljesen.
Ezzel nem lehet ennyire szakszerűtlenül bánni, ki kellett volna mérni hogy ha nem vagy biztos benne hogy átment-e teljesen, akkor mennyire kell kilógnia a tengelyből, ugyanis ha nincs elég bordázat amire ráfogna a hajtókar, szintén le fog lazulni, és tönkre fog menni az egész a 3.14csába.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz ---Lasali--- #56596 üzenetére
Akkor nekem nagy szerencsem volt. Nem nyirta el magat, teljesen rendben van, vegig csekkoltam az osszes barazdat, szepen vissza is ment, es most rahuztam rendesen.
Ugye itt jon az, hogy sem eleg tapasztalatom, sem jo szerszamaim nincsenek a bicajszereleshez. Lehet erdemes lenne beszereznem egy keszletet, ami ilyen adapteres, igy van benne torx, imbusz.Jah, nem. Elotte is XT hajtomu volt benne, szoval kompatibilis vele. Irjak is a gyarto oldalan, ezekhez van keszitve. Van rajta egy muanyag kupak, az elorol es korbe is fedi a csapagyat. Azon megy at a tengely, szoval nincs kozvetlen kontakt, hanem a muanyagon keresztul. Persze szereles elott, meg az elozo hajtomunel raprobaltam a tengelyre a csapagyakat, es rendben voltak. A muanyag szoritja ra igazabol. Mikor bedugom a tengelyt, az utolso 1cm-en kezd szorulni(ugye ott vastagszik meg a hajtomu tengelye), es normal esetben akkor kiloki magaval ezt a muanyag kupakot. Szoval azt egy regi BB-vel toltam visszafele(marmint a muanyag kupakot, mikozben utottem), es ugy utottem bele a tanyernal fogva. Eleg passzentos, magatol nem is tudna utana kicsuszni, szoval ez biztosan jo.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz ---Lasali--- #56597 üzenetére
"Ezzel nem lehet ennyire szakszerűtlenül bánni, ki kellett volna mérni hogy ha nem vagy biztos benne hogy átment-e teljesen, akkor mennyire kell kilógnia a tengelyből, ugyanis ha nincs elég bordázat amire ráfogna a hajtókar, szintén le fog lazulni, és tönkre fog menni az egész a 3.14csába."
Igen, ez igaz. Ugye amator vagyok, nah. Probalkozok. Az elozo XT-nel minden okes volt, szerintem itt csak a kapkodas+faradtsag eredmenye ez. Nem mertem ki, mert miutan beleutottem, ugy tunt, hogy fullra bent van. Normal esetben 73mm, meg az 1db gyuru(2,5mm), es ezt kell levonni a tengely hosszabol? Fejbol tudod, hogy mennyinek kell kint lennie?
Don't Tread On Me
-
---Lasali---
Közösségépítő
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest