- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
concret_hp #56397 üzenetére
Manapság már nagyon jó műanyagok is vannak, mégsem azt használják, hanem a karbont. Nem én találtam ki amúgy, hanem a gyárban az egyik mérnök magyarázta, csak nem beszélt hülyeséget. Az F1-es Redbull kasznit is ott csinálták, abban az üzemben.
-
concret_hp
addikt
válasz
Runner_fxr #56391 üzenetére
szerintem nem az energia elnyelés miatt robban szét és nem is azért használják, hanem mert könnyű, jól formázható és 1 bizonyos pontig nagyon ellenálló.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
maximilian4 #56394 üzenetére
Hát nekem 6-7 éves LCD tévém van és jól beég pl. egyes csatornák logója,de a fehér is tiszta szürke foltos már rajta.
-
MPowerPH
félisten
válasz
maximilian4 #56394 üzenetére
Annyit megold, hogy idovel olcsobb lesz az eloallitasa. Most meg csillagaszati aron mennek, regen meg dragabb volt. Az uj technologiak pont erre fognak megoldast jelenteni.
-
maximilian4
addikt
válasz
Hasaggymeg #56393 üzenetére
Technológia azért nem old meg mindent. Az anyagnak a tulajdonságai megmaradnak és határt is szabnak. Lehet hülye példa de pl. a tankok páncélja sem készül véletlenül acél, alumínium és egyéb nehézfémekből. A karbon pl. erre sose lenne alkalmas. Am az lcd nem ég be, mert folyadékkristályos, ellenben a led kijelzők még ma is előbb utóbb be fognak égni, a technológia csak lelassította ezt a folyamatot.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Bicskás #56392 üzenetére
Ez is mint minden új technológia,az elején meglehetősen kiforratlan.Nagy a verseny miatti nyomás a fejlesztőkön,kitalálják,majd azonnal mindenkinek elérhetővé "kényszerítik" az amúgy költséges eljárással készült terméket.Ennek,bár a versenyző esetében talán éppen nem is erről van szó,meg is van általában a böjtje.Lásd sz@r érintőképernyők az első okostelefonokon,beégő első lcd tévék,vagy éppen kici ócó carbonvázas bringák.Majd egyszer talán végleg kiszorítja az alumíniumot.Vagy nem...
-
Bicskás
senior tag
válasz
Napfénysüti #56379 üzenetére
Azt írják a hozzászólások közt, hogy a korábbi bukásának következtében mikroszkópikus repedések keletkeztek benne, és emiatt adta fel a harcot az anyag.
De egy DH bringa akkor például mennyi ideig használható, hiszen azokat odacsapják rendesen főleg amikor nem úgy sikerül a landolás egy egy komolyabb ugrás után, ahogy szeretnék.
-
válasz
Hasaggymeg #56368 üzenetére
Az autóversenyzésben épp ezért használják a karbont, szétrobban és elnyeli az energiát.
Egyébként valóban sok a hibázási lehetőség a gyártásban, soklépcsős a munkafolyamat.
Én dolgoztam karbon alkatrész gyártó üzemben, bár ott nem kerékpár vázakat készítettek, de igen komoly dolgokat láttam. Ducati 999 váz karbonból stb. Kb. az összes luxus sportautó gyár készíttetett valamit ebben az üzemben. Carbo Tech, itt dolgoztam 2007-ben. Csináltam Bugatti veyron fékhűtéshez lamellákat karbonból, Posrche GT2 szárnyat, BMW diffusort, Porsche Carrera dísz küszöböt, ilyesmi. A karbon alkatrész azért drága mert nem lehet nélkülözni az emberi munkaerőt, az alapanyag sem olcsó és sok a hibázási lehetőség, ezáltal sok a selejt. A munkavédelmi előírások nagyon szigorúak, irdatlan drága technológia kell a gyártáshoz. Olyan volt a csiszolóműhely, hogy a plafonról nyomták be a levegőt és a padló szívta el. Az összes szerszám levegővel működött. Egyébként baromi jól megfizettek, de az egészségtelen munkakörülményeket nem lehet kikerülni teljesen, ezért is hagytam abba. És ez is hozzájárul a karbon alkatrészek magas árához, aki ott dolgozik hosszútávon, az bizony vásárra viszi a bőrét. Nem lehet teljesen kiszűrni a veszélyes körülményeket, belélegzel szén és üvegport és különböző vegyszereket, amiket formaelválasztónak használnak.Dani_kp: Ha túrázni is szeretnél vele, nem csak ugrabugrálni, akkor felejtsd el az ilyen dirt vázakat, XC montit vagy AM montit építs. A Budai hegyekbe fel is kell jutni, bár nem egy Alpok, de azért vannak nagyobb emelkedők. Illetve vannak jó kis csapatós lefelék. Egy 120-140mm körüli fully a legideálisabb választás.
-
VIPowER
őstag
Tud valaki ilyen : [link] hajtóművet használtan? A gondom az, hogy nekem a 42-es fogkiosztású van (nem figyeltem), és a 48-as kellene. Ezt 1500-ért vettem jó állapotban+némi pk.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
JackFeryll #56377 üzenetére
Még az Aldiban vettem anno téli kesztyűt, talán 1500Ft volt. Azóta is azt tartom a legjobb téli kesztyűnek. Van egy Ironclad Cold Condition-öm is, de az aldist meg sem közelíti.
-
zoli03
őstag
válasz
Normi™ #56382 üzenetére
Féktárcsa vagy fék? Haverom biciklijén volt Formula RX. Nagyon fogott, kb ennyi előnye volt, adagolhatósága gyakorlatilag nem volt, nagyon nem szerettem. Amúgy a hazai alkatrész ellátottsága elvileg nem túl jó.
Shimano miért nem jó? Van hozzá itthon is minden, jól fognak, szerintem jól adagolhatóak, kintről olcsók is.
-
concret_hp
addikt
válasz
Napfénysüti #56379 üzenetére
azt is tegyük hozzá, hogy azóta elég sokat fejlődtek ezek a cuccok technológiailag, vélhetően a gyártásban is, de én is találkoztam olyan emberrel, aki alatt eltört egy karbon alkatrész országútin (tehát nem ugrálástól meg ilyenek)
-
Normi™
őstag
Formula féktárcsákkal valakinek tapasztalat?
-
eddie1978
senior tag
válasz
Napfénysüti #56379 üzenetére
Jó kis villanyak törés. Lehet karbon volt? Manapság egyre elterjedtebb a karbon nyak. Figyelni kell a meghúzási nyomatékokra nagyon a szentírás szerint.
-
válasz
Napfénysüti #56379 üzenetére
Az ilyentol pl rettegek, a kerekagyakat is ezert akarom cserelni, mert amikor a hatso eltort, oke, siman megalltam, de ha az elso elszall, nem uszom meg ennyivel..
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #56368 üzenetére
Tessék itt van egy video George Hincapie eséséről 2006-ból: [link]
Paris-Roubaix-én eltörött a karbon kormánya egyik pillanatban és nagyot esett.
Nem véletlen hogy a peloton kb 80%-a alu kormányt használ, ilyen szempontból biztonságosabb. -
Dani_kp
addikt
-
JackFeryll
őstag
Két kérdésem lenne hátha valaki tud válaszolni:
-Téli kesztyűt keresek, 0 fokot bírja és a lehető legvékonyabb/agilisebb legyen. A neoprén beleizzadós ha jól tudom.
-Melyik a legkisebb profilú első lámpa aminek használható fénye van ? (az se baj ha előre meg a bicikli elé is világít)
-
bunddog
tag
K2-nél szervizeltetett már valaki rock shox telót? Megbízhatóak?
-
Dani_kp
addikt
válasz
---Lasali--- #56372 üzenetére
Elnézést kérek, rosszul írtam. Nem enduro/am lesz. Igazából egyik itt említett kategóriába sem sorolnám.
Lehet, hogy kókánynak találjátok majd, de se baj. Könnyed terepre lesz csak, az esetek 90%-ban úgy is városba lenne használva felváltva egy fixivel (ami hamarosan sima SS lesz első-hátsó fékkel). Mint írtam, ha sikerül összehozni, akkor a budai hegyekbe lenne kipróbálva, nem tudom, hogy ott milyen vagy mennyire durva a terep, de mindenképpen ki lesz próbálva.
A súly nem számít, a lényeg, hogy strapabíró legyen. Akkor melyik az ajánlott?
Régen volt egy street bringám, abban DH riserbar volt, teljesen elégedett voltam vele.120-130-as villát tervezek előre.
Gyors lefelét nem tervezek, elsőnek próbálnék ki ilyen jellegű terepet. Nem gond, ha pattog a hátulja
.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Dani_kp #56369 üzenetére
Más ötvözetből van, a comp nehezebb 680 asba 347, másik 700 asba 305.
Mali Slalom váz az Dirt, Dirt jump, street váz, nem enduro, vagy AM.
Csak hogy értsd. Az AM az 120-140 körüli első és hátsó rugóúttal rendelkező összteleszkópos vázra épül. Aminek a geometriája az XC biciklikre hasonlít, tehát jó mászásra, teknikásabb ösvényekre, de semmi igazi durvulás, csak nem dobál el úgy a hátulja mint a merev váz.
Az enduro ennél nagyobb rugóutas 140-160 max 170 utas váz, laposabb fejcsőszög, mászni ezzel már kicsit nehézkesebb, lefele viszont ha nem kell letöréseket ugrani, nagy köveken átszánkázni, ugratni, akkor építhető belőle egy élvezhető tekerhető könnyű gép, ami még nem DH.
Merev vázba hiába raksz bele nagyobb villát, semmi értelme, csak a geometria lesz rossz, gyors lefelében a hátulja el fog pattogni. -
Dani_kp
addikt
válasz
maximilian4 #56370 üzenetére
Eredetileg egy Altrix airborne vázat szerettem volna. Ami most van azt ingyen kaptam, hasonló a felépítése szóval sok gond nem hiszem, hogy lesz vele.
Dirt/Street és freeride-ra is sokan használják. Amúgy túl nagy durvulást nem tervezek vele, max. ha sikerül eljutni pesti ismerőshöz, akkor a budai hegységbe kimegyek vele, de elsősorban dimbes-dombos túrákra lesz majd későbbiekben.
Elől csal egy tányér lesz, hátul is max. egy 7-es váltó. Elöl tárcsa, hátul pedig V-fék, de ha olyan hátsó kereket szerzek, akkor hátra is tárcsa megy.
-
Dani_kp
addikt
Hali.
1 éves projektbe kezdtem bele, egy Enduro/All Mountain (AM) gépet szeretnék összerakni. Mindenképpen merev vázas gép lesz.
Kaptam is egy Mali Slalom M2-es vázat, erre építeném.
A kérdésem a következő volna, mi a különbség a Truvativ Hussefelt DH Risebar és a Truvativ Hussefelt Comp MTB kormány között?
Egy ideje nem követem nyomon, ezt az irány vonalat, de azért nagyjából képben vagyok.Előre is köszönöm.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Runner_fxr #56361 üzenetére
Nekem a törések különbözősége a szembetűnő.Egyik megrogyik,másik meg elpattan,vagyis az alu kezd engedni ahogy közelítsz a maximális elviselhető terheléshez,míg a karbon semmi jelét nem mutatja a míg egyszer csak el nem pattan.Érdekes.Egy biztos,hogy gyártási hibának többszörösen kitett a carbon.Egy versenyző azt is mondta,hogy járt talán német gyárban ahol azt mondták neki többek között azért drágák a carbon vázak mert nem csak,hogy sok megy a kukába tesztelés után de még veszélyes hulladékként is kell kezelni a selejtet.
-
válasz
---Lasali--- #56362 üzenetére
Én sem tartom a karbont mindenképpen jobbnak. Csak a minőségi karbont, sok olcsóbb karbon váz van, tele üveggel, azok általában gyengébbek mint egy minőségi alu. A karbonnak van egy olyan tulajdonsága, hogy egy bizonyos terhelésnél szétrobban. Az alu kormány valószínűleg elhajlott volna ott ahol a karbon tört. Mondjuk kormányban én is inkább az alura szavazok. Egyébként a karbon cuccoknak nem igazán van fáradása. Ebben is különbözik az alutól, van egy terhelési pont aminél már megadja magát, amíg azt nem éred el addig nincs gond. De ez persze a minőségi karbonra vonatkozik és nem az olcsóra.
BMW001: Azért én ennyire nem szólnám le az alut, egy minőségi aluváz ma is tud értékes maradni, sőt. Nézz meg Mondraker aluvázat pl? Fillérekért sehol nem fogják utánad vágni, abban biztos lehetsz, vagy egy Nicolai?
A legtöbb felhasználásra simán jó, versenykörülmények közözz a top karbonvázaknak nyilván van előnyük súlyban is és viselkedésben is, de ehhez profi kerékpárosok is kellenek.
Én úgy mondanám, hogy a prémium karbon jobb mint a prémium alu, de az olcsó karbon viszont szarabb mint a premium alu. A Scott egyébként premium aluvázakat csinál, tehát az mindenképpen jó választás, de meg is kérik az árát. A 26"-ról meg kifejtettem a véleményem, én továbbra is inkább maradtam volna az újabb, nagyobb kerékméretnél és premium alunál, de te inkább a 26"-ot választottad karbonnal, nem vagyunk egyformák.
Egy ennyire meghajlott alu is kuka, alunál a repedéseket lehet hegeszteni, elég jó minőségben. Ilyenkor akár közel 100%-os is lehet vagy akár még erősebb is mint előtte, ha behegesztenek egy plusz erősítést.
Karbonnál is lehet javítani bizonyos sérüléseket, pl ha elesel és odavered valahova, berepeszted oldalról. Viszont itt az a gond, hogy a szerkezete átalakul, nem tudod utólagos javítással ugyan azt a szerkezeti merevséget elérni mint gyári körülmények között. Ennyiből mindenképpen macerásabb mint az alu, ami sok esetben 100%-ban javítható.Tigerteam: A karbon fáradástól nem érdemes tartani, igen nehéz akkora terhelést adni neki bringázás közben, hogy az eltörjön, csak elrontott, de hatalmas ugratásoknál és eséseknél tudod eltörni.
Országútinál egy komolyabb kátyú és perec elég lehet hozzá, hogy lenullázd.
Javított karbon már más tészta, őszintén szólva én biztos nem használnék olyat. Javított alut viszont gond nélkül. Persze minőségi karbonra igaz az amit mondtam, egy olcsó karbon ami tele van üveggel, az megint más. -
Valkűr
addikt
Az alu ebben a tekintetben talán biztonságosabb nem? Annál látni ha megütöd, h valami érte, de a karbonnál szépen kezd elgyengülni ami lehet nem is látszik szemmel, majd egyszer csak amikor pont nem kellene eltörik alattad a lehető legrosszabb pillanatban. Persze ez csak feltételezés, nem volt még karbon vázam..Nem tudom, h OK szépek a karbonon a javitások, de vajon meg is marad az az ereje, rugalmassága, tűrőképessége ami előtte volt egy anyagból?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
MPowerPH #56364 üzenetére
Ez mind kuka. Viszont ha a karbont úgy töröd el, hogy pl oldalról megüti valami, és attól reped szét, vagy szakad be az oldala, azt meg lehet javítani. Míg a vékony aluvázaknál esély nincs javításra.
Nézd meg hogy a máriusz mit tudott meghegeszteni alu ból: máriusz Mondjuk hozzáteszem hogy ezeknek a nagyrésze értelmetlen volt, főleg amennyi lóvéba kerülnek ezek a javítások. Egyik ismerősnek javított egy radon ösztelós vázat, nem egy mai váz, el volt repedve a láncvilla, alul felül megerősítette, még a két láncvilla közti összekötő is kapott alulról erősítést, és a másik láncvilla is meg lett erősítve felül alul, jó 1 centis anyaggal, ami szépen méretre lett igazítva a váz formájához, úgy emlékszem 25 ezer volt. A munkáért ami volt vele, valamint az egész igényessége messze megérte ezt a pénzt. De én azt a bringát meg nem csináltattam volna..
Aztán itt egy profi karbon javító, itt fogsz találni elképesztő dolgokat: carbonframerepair -
MPowerPH
félisten
válasz
Runner_fxr #56361 üzenetére
Egyebkent a karbon egy ilyen utan kuka. Aluval lehet valamit kezdeni egy ilyen szintu serulest kovetoen?
-
MPowerPH
félisten
válasz
Runner_fxr #56361 üzenetére
Mar neztem korabban... Az ember szive ilyenkor mindig faj. Reszben ezert, meg a tobbi leirt dolog miatt is maradtam a lesajnalt 26"-nal, de legalabb karbonvaz van alattam. Azert vicces, mikor egy sima 29" vagy 27,5"-ra keszitett alu vazert elkernek kemeny penzeket. Annak utana mar nincs erteke, hasznalt piacon eladhatatlan, vagy csak nagyon nyomott aron sikerul.(legalabbis az UK-ban) Karbon vaz meg ritka, mint a feher hollo, sajnos. Ami meg van, es jo allapotu, az csillagaszati osszegekbe kerul. Ebben a kategoriaban, ahova a karbont szanjak, az alu mar regen elavult.(ugye mashol is, ahol fontos a suly, de kozben erosnek es rugalmasnak is kell lennie az adott elemnek, ott karbont hasznalnak) Ez kb. olyan, mint az SSD-HDD viszonya regen, es most.
Persze a noname gyartok miatt itt is nagy a szoras. Pont volt fent egy torott karbon vaz, valami teljesen ismeretlen gyartotol. Es alt. ha olyat latok, akkor soha nem nagy brand virit a vazon. Ahogy mar irtatok, eleg szepen lehet trukkozni a minoseggel. Kozben meg azokert is ugyan olyan sulyos penzeket elkernek.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Runner_fxr #56361 üzenetére
Kár hogy a tőlem vásárolt Ritchey WCS országúti kormány (régi fajta atom vastag, aero felső résszel, ott tört el) rojtosra szakadt szét mikor a 45 kilós gyerek bukott vele.
Akkor le is tettem róla hogy versenyre valakinek carbon kormányt ajánljak.
Egyébként mikor megjelent ez a videó én is csodáltam, hogy hű apám azigen, dupla magasból, dupla súly.
Közbe meg annyi megfáradt karbon vázat látni.. azért nem mindegy ki a gyártó, meg mit csesz el.
800 lb nél egyébként a prés gépben már pattantak el karbon szálak, az nem hiszem hogy a későbbiekben jót tesz.Mire eléri a 2000-ret addig annyi pattanást hallani hogy nagyon. Gondolom ahol a szövés irány, karbon szövet illesztési pontok jobban feszültek ott pattant el, mert ugye egy kicsit random struktúrájú ezeknek a felépítése.
Nekem "falusi gyerek" létemre a cube sl országúti váz az első karbon vázam, nagyon szeretem, minden nap nézegetem a szobába, fantasztikus holmi, de alapvetően össze nem hasonlíthatóak a tulajdonságai az előtte levő 2007 es merida 905 ös alu vázamhoz, ez egy teljesen más viselkedésű anyag, nem egyértelműen lehet kijelentéseket tenni. -
-
válasz
Hasaggymeg #56359 üzenetére
Amennyi hulyesegre koltottem mar feleslegesen penzt, ez mar nem szamit
-
válasz
Hasaggymeg #56356 üzenetére
Nem szokasom eladni a dolgaimat, meg miutan en hasznaltam, egy kerekpart foleg nem adnek el.
Ha ugy alakul, xt agyak lesznek rajta, mert amennyivel dragabb, annyival remenyeim szerint megbizhatobb is.
Ha nem is ebben a bicikliben, egy valamikori masik varosi cirkaloban pl jo szolgalatot tehet még -
-
válasz
Runner_fxr #56353 üzenetére
Egy legalja suntour ocskavasrol van szo, ne varj csodat.
A hatso kereknel is 15-os tengely? -
-
Integrale
veterán
válasz
---Lasali--- #56348 üzenetére
Első agyból van olyan, ami 8mm átmérőjű, és normális minőségű? A jelenlegi is 8mm, és a papucsban a hely is annyi. Igazából nincs baj az agyakkal, most cserélek golyókat és kónuszokat utóbbit csak akkor ha találok.
-
válasz
Runner_fxr #56350 üzenetére
Gyorszarat nem szerelnek? o.O
Persze, kb ez lenne a legmagasabb kategorias alkatresze a biciklinek, ha ezekre cserelnek.
Akkor legalabb mar tudom, nagyjabol milyen felhasznalasi kategoriaba tartozok(#56348) ---Lasali---
Vadasznek ilyet szivesen, de nem igazan lenne alkalmam megszerezni, inkabb hajtomuvet meg valtot vennek hasznaltan, ha mar nezelodok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Fujifilm X
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- További aktív témák...
- Új Nike Luka Doncic pulóver, 3XL-es
- Gillette King C. Double Edge borotvafejek(penge) 10db-os, Új, gyári dobozában
- Oakley napszemüveg tok és mikroszálas kendő
- Leárazás!! Altercore bőrcipő, Új, unisex, 40-es méretű
- Disney Sorcerer s Arena: Epic Alliances Core set + Turning the Tide Expansion, angol, hibátlan-hiány
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS!ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS1000W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest