Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- MárkaLánc
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Trump vagy Harris
- Kompakt vízhűtés vége 3 év használat után, vagy mégsem?
- Asszociációs játék. :)
- GPS teszt POCO X6 PRO 5G vs Samsung Galaxy A54 5G között
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz hegyimorc #56849 üzenetére
Miközben tisztelem kitartásukat azon tűnődök mi köze már ennek a kerékpározáshoz? Erre hogyan edzel? Kerékpárodat hajítod távolságra és úszol?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Hasaggymeg #56851 üzenetére
Semmi, a mai nekem jobban tetszik, ahol nem a versenyzok sima megszivatasan, hanem a technikas szivatason van a hangsuly.
Azert a folyoba dobalas mar tenyleg sokEverybody lies.
-
Rottweiler89
senior tag
Ez megéri az árát? QR15, vagy QR20-as átütős a jobb?
DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #56853 üzenetére
Teljesen jó a 15 ös. Mire szeretnéd használni?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56851 üzenetére
Nekem sose tetszett a cyclocross, olyan mintha akadályversenyen indulnánk 10 kiló alaktalan vas ballaszttal a nyakunkba akasztva.
A biciklivel semmilyen módon nem átkelhető akadályok szerintem maga a bicikli filozófiája, létezése ellen vannak, és nevetségessé teszik a bringást és a bringát, ezért nem szeretem.
Egyébként nagyon összetett képességeknek kell birtokában lenni ahhoz hogy jól szerepeljen az ember ebbe a sportágba, ezt csodálom benne, edzés módszereket inkább találnék ki rá, minthogy csináljam.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Hö-hö...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56856 üzenetére
Hova fel van húzva az a nyeregcső
-
veterán
válasz ---Lasali--- #56857 üzenetére
Az enyem is felhuzodott kb magatol, pedig nyaron meg a kormany magassagaban ultem
Everybody lies.
-
Rottweiler89
senior tag
válasz ---Lasali--- #56854 üzenetére
Mivel AM géphez kell, így mindenes lenne
DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
Runner_fxr
Ármester
Jó, mondjuk ha azokból a korabeli utakból indulunk ki, akkor tényleg logikus, hogy miért ne lett volna CX már akkor.
De amúgy valóban, szerintem ezek a korabeli versenyzők sokkal keményebbek lehettek mint a maiak, ez persze nem azt jelenti, hogy a maiak puhányok, de ezeken a régi bringákon ilyen távok brutálisak lehettek. Itt aztán a doppingot még hírből sem ismerték. Elég csak ránézni arra az izomzatra, sok mai versenyző is megirigyelhetné, max akkor van ilyen vagy hasonló lába ha tele van vágva szteroiddal.hegyimorc: Na ne b@ssz! Kemény ez a videó. Nem gondoltam volna, hogy már akkoriban hódoltak ennek a sportágnak, így ebben a formában. Bár azt hozzáteszem, hogy én sem sok értelmét látom ennek az akadály futásnak kerékpárral. Mai napig nem látom az értelmét, ha már egyszer létezik a mtb, akkor minek még ez a cyclocross? Létezik sokkal alkalmasabb bringa is terepre mint a koskormányos cx bringa.
Egyébként a régi montis DH videók is komolyak, így visszanézve, még ha nem is olyan régi a szakáig.
Merev váz, 4-5cm-t rugózó villák, ezek voltak az igazi kamikazék.
De még a kezdetleges össztelósok se sokat értek a pár centi rugóúttal. A védőfelszerelés is vicces mai szemmel, sima bringás tökfedő, cicanaci aztán jó napot. Elvétve látni protektort. A második videóban el is hangzik egy sebesség, 55mph, azaz 88,5km/h.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #56851 üzenetére
[FLAME ON]
Igazából az a kérdés, hogy melyiknek van kevesebb köze a kerékpározáshoz, a cyclocrossnak vagy az e-bike-nak?
[FLAME OFF][ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
Erdekes video - How much speed can you buy? - nem gondoltam, hogy ekkora a difi
Atok
-
hegyimorc
senior tag
válasz Runner_fxr #56860 üzenetére
"Bár azt hozzáteszem, hogy én sem sok értelmét látom ennek az akadály futásnak kerékpárral. "
Értelmét én sem látom. Buli, főleg nézőként. (Illetve résztvevőként is nagy buli, csak kissé drága móka amit a videon látunk )
A cx nagyon más mint a monti, - nekem van mindkettő - megértem ha valaki szereti, azt meg pláne, hogy outi mellé miért inkább ezt választja.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Rottweiler89 #56859 üzenetére
AM be semmi jelentősége hogy "csak" 15 ös átütős, oda bőven jó ez a villa.
(#56863) atok666
Itt azért rengeteg dolog számított, hogy milyen ruhában volt milyen pozícióban volt a kerékpáron stb az első kereke úgy emlékszem egy tesztben talán a legkisebb légellenállású kerék volt, próbálták eléggé a szélsőségeket megteremteni. Jó kis összehasonlítás egyébként.
Mi játszottunk olyat hogy elmentünk 45km re ismerősömmel, majd megcseréltük a bringáinkban a kereket, így a másikéval jöttünk haza.Az én kerekem egy Shimano WH-R550, 16 lapított küllő elől, 20 hátul, kicsit aero profil felni, 1950 gramm, nehezék gyakorlatilag.
A másik kerék egy Fűzött kerék volt, Nagyon könnyű 300 gramm közeli viszonylag hagyományos felni, 28 darab sapim xray küllő, american classic micro másolat agyak, 1320 gramm, elől radiál hátul 3 kereszt.A Shimano kerékkel érezhetően könnyebb volt tempót tartani 30 felett, nem tudom mennyi lehetett benne de közel 2km/h biztos, sokkal kisebb lehet a légellenállása.
A másik kerékkel pedig ha keményen sprinteltem, akkor úgy gyorsultam mintha valaki a mutató ujjával erősen nyomta volna a hátam előre.[ Szerkesztve ]
-
Rottweiler89
senior tag
válasz ---Lasali--- #56866 üzenetére
Értem! Sajnos a gyorszárassal eléggé be vagyok korlátozva, így jobbnak látom, ha egy átütősre cserélem.
DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
Frenky89
addikt
Szerintetek van értelme most rendelni bike-discount-ról? Ideérhet még a fa alá?
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #56860 üzenetére
Dopping sajnos már az 50-es, 60-as években is volt.
Közvetve Tom Simpson is amiatt halt meg asszem a 67-es Touron a Mount Ventoux-on felfelé. Van is ott egy emlékmű róla.Més que un club!
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #56828 üzenetére
-
mike710
aktív tag
Meg érkezett a webshopból rendelt bicajom amivel annyi dolgom van a hölgy elmondása szerint, hogy csak a kormányt kell vissza forgatni a pedálokat fel szerelni a gyorszáras kereket be tenni meg az ülést amit otthon is meg lehet csinálni (meg is csináltam) de ha nem vagyok biztos magamban vigyem el szerelőhöz. Ahhoz képest hogy szerinte csak ennyit kellett csinálni két akkora nyolcas volt a kerékbe hogy öröm volt nézni és a teleszkóp se volt be állítva. Szerintem ha így vágok neki a tekerésnek nem sok jó sül ki belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hegyimorc #56864 üzenetére
Tulajdonképpen nekem semmi bajom a cx bringákkal, sőt általános felhasználásra szimpatikusabb is mint a klasszikus országúti. Amit túlzásnak tartok, azok a pályák. Olyan útviszonyokra akarják ráerőltetni ahova már monti kéne.
Napfénysüti: 49-ben még csak nem volt dopping. Inkább a 70-es 80-as években indult meg.
fpeter07: A CX verseny szinten annyira soha nem érdekelt, hogy ennek jobban utána nézzek. Én inkább bringa szempontból közelítem meg. Kifejezetten cx bringák nem biztos, hogy régebb óta vannak mint mtb.
mike710: Milyen teló van abban a bringában?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56875 üzenetére
Mai értelemben verseny szabályos CX biciklik jóhogy nincsenek olyan régóta, de amúgy sokkal régebbi dolog mint az MTB, sőt az igazi MTB feltalálását általában ehhez a 4-5 bolondhoz szokták vissza vezetni, Charlie Kelly, Gary Fisher, Joe Breeze, Tom Ritchey, Keith Bontrager ők kezdték kitalálni hogy az 559 es kerék méret lesz jó, meg milyen geometriákkal lehet ösvényeken haladni (cross country), 70 es évek legvégén és a 80 as években alakultak ki teljesen. Mikor kijött a 29 col, akkor pár régi arc aki maradt a 26 osnál, őket emlegette, hogy akkor mégis tévedtek?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #56875 üzenetére
Most kapaszkodj meg: már 1886-ból van kerékpáros doppinggal összeköthető haláleset. Nem elírás, több mint 100 évvel ezelőttről.
Persze akkor még más dolgokat szedtek és kevesebbet is tudtak ezekről, nem volt EPO meg vértranszfúzió meg WADA szervezet.Més que un club!
-
mike710
aktív tag
válasz Runner_fxr #56875 üzenetére
Rock Shox XC32 Solo Air, Motion Control, Poploc villával, 100 mm rugóúttal.
Néztem a videódat, csak kíváncsiságból kérdezem hogy az a bosch szett ami neked van mennyibe kerül?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56877 üzenetére
A MTB kialakulásával azért tisztában vagyok, de a CX-et olyan szinten ismerem amit ma tudni lehet ezekről a bringákról.
Nem tévedtek, de van ahova jobb a 29". Azért azt se felejtsük el, hogy ma már rengeteg ágra szakadt szét a monti.Napfénysüti: Na jó az igaz, hogy pl a különböző drogoknak is több száz vagy akár még régebbi múltjuk van. Biztos volt amivel kísérleteztek.
mike710: A villát az testsúlyhoz és felhasználáshoz kell belőni, bemész egy bringa boltba és kérsz kölcsön telópumpát aztán felfújod az igényeidnek megfelelően. A csillapítás mértékét meg majd menet közben belövöd magadnak. Ezt boltbann nem szokták külön beállítani, csak ha kifejezetten kéred és megadod a paramétereket.
A Bosch hajtásrendszerre gondolsz vagy a komplett bicajra? A bosch performace, aksival, kijelzővel, attól függ, hogy sima vagy a gps-es, kb 600-700k, ehhez jön hozzá a kerékpár ára, attól függ, hogy milyen szintű bringába van beépítve.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #56878 üzenetére
Szerintem kokózhattak, mint akkoriban az atléták közül sokan, még nem is biztos, hogy illegális volt.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz szjoci #56873 üzenetére
Kíváncsi vagyok ki volt az az őrült, aki a csíkot áthúzta a dombokon.
(#56875) Runner_fxr: Országútival is lehet menni terepen. Montival is országúton, csak ügyesnek kell lenni. Bár a kerékpárok előnye el fog veszni. Vastag gumi és teló országúton lassít. Szívesen kipróbálnék egy cx bringát, mivel pont olyan a felhasználási köre, ami nekem megfelelne. Bár terepen a kanyarodást újra kéne tanulnom vele.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #56883 üzenetére
Országútival terepen? Az már kimeríti a vandalizmus fogalmát.
Szerintem ez nem ügyesség-nem ügyesség kérdése, minek szenvedjek valamivel, amikor van rá jobb megoldás is?
Nekem amúgy szimpatikusak a cx bringák, de maximum light cross trekking felhasználást tudok elképzelni, mint terephasználatot. Jó minőségű dózer utak, rosszabb minőségű aszfalt ilyesmi. Erre tényleg fasza, haladós gép, de ne akarjuk már megerőszakolni egy komolyabb, köves gyökeres, meredekebb tereppel.[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
aktív tag
Olvasva a korábbi hozzászólásokat, azt kérdezném ,hogy mi a különbség a gravel kerékpár és a cyclocross között? Jól gondolom, hogy az előbbi túrázósabb, az utóbbi inkább sportosabb, versenyzősebb geometriájú kerékpár?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #56885 üzenetére
A Bikemag cikke alapján:
"A gravel sport kerékpárok körébe azokat a bringákat soroljuk majd, melyek nyergében a bringázás, mint mozgásforma élményét kereső sporttevékenységet végzünk. Gravel bike-ot érdemes vennünk, ha szeretünk gyorsan haladni, alapvetően aszfalton, de vegyesen terepen is, testedzés céljából, akár hosszabb távon. Nyilván egy gravel bike geometriája sokkal komfortosabb egy cyclocross bringáénál, és innentől kezdve ha a gumit nem nézzük, könnyen összemoshatóak például a tárcsafékes komfort országútikkal. Az Egyesült Államokban egyre népszerűbbek a gravel versenyek is, és könnyen lehet, hogy kinövi a jövőben magát egy gravel szakág, ami kicsit a cyclocross „maraton” változata lesz majd, hobbiszerűen sportolóknak.""A következő kategória a gravel túrakerékpárok, melyekről nemrég írtunk is. Itt olyan hajlított kormányos túrakerékpárokról van szó, melyeket alkalmassá tettek különböző kiegészítő túrafelszerelések felerősítésére is. A választott gumi függvényében dózerúton, könnyed terepen is teljes értékű kerékpár, „a túrázók Jolly Jokere”."
-
---Lasali---
Közösségépítő
Mai elképesztő rovat. Ismeri valaki a SHOCKSTER átalakító készletet, amivel 1996 környékén a merev hátuljú MTB -ből összteleszkópost lehetett varázsolni?
Bővebben a google kiad rá még érdekességeket: [link][ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
aktív tag
válasz Runner_fxr #56886 üzenetére
Köszönöm! Megtaláltam a cikket is.
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #56887 üzenetére
Az ötlet és az univerzalitása odab@sz! Az más kérdés hogy mennyire használható. 9cm körüli a rugóútja, azért nem semmi, no
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha felnikbol szeretnek asztalt kesziteni, honnan erdemes beszereznem oket?
kerekparboltokban van egyaltalan ertelme erdeklodnom ilyen iranyban?
Nyilvan nem ujakbol szeretnem osszerakni, hanem enyhen serultekbol, 26" meretuekbol mar van kemeny 2-3 darab itthon, szoval meg az elejen jar a dolog, de hosszu tavu projektkent gondolok raEverybody lies.
-
anorche1
őstag
válasz Pttypang #56891 üzenetére
A közeljövőben betudok szállni 2db oúti kerékkel, hála a minőségi aszfaltnak.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #56878 üzenetére
Az ókori görögök doppingját úgy hívták,hogy júhtúró és székrekedés volt a mellékhatása.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bammbula
tag
Sziasztok!
Kb fél éve megfordultam már a topikban, de valamiért akkor elhasalt a lelkesedésem.
A lényeg, hogy szeretnék tavasszal egy outit venni, de nem nagyon értek hozzájuk. Egyszerűen csak vonz a dolog.Ha van valakinek elég ideje és türelme hozzám, az írjon már egy pm-et.
-
Dani_kp
addikt
Enduro/AM gépre (szimpla vállas villával) milyen kormány csapágy ajánlott, milyet érdemes nézegetni ("hagyományos", integrált vagy félintegrált)? Strapabírás a fő szempont a súlya nem számít.
Új és használt is szóba jöhet. Keret max. 10k.https://ingatlan.com/33821564
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
fcrhs30
csendes tag
Sziasztok!
Pár éve letettem a bringám, de most újra elővenném, egyelőre csak melóba járáshoz. Tudnátok ajánlani szerelőt, aki szétkapja, kitisztítja, megkeni ahol kell, rendbeteszi, összerakja, és mindezt elfogadható áron? Bp-en, vagy esetleg a környéken keresek.
A lényeg, hogy jó munkát végezzen, és minél kevesebből szeretném megúszni, mert most finoman szólva nem állok úgy anyagilag.
Itt egy kép a bringáról, a piros-sárga az. Semmi extra.Köszi!
-
szjoci
őstag
válasz Dani_kp #56895 üzenetére
Szerintem erősen befolyásolja és leszűkíti a lehetőségek tárházát az, hogy milyen kormánycsapágyat fogad a homlokcsöved ("hagyományos", integrált vagy félintegrált), esetleg tapered kiképzésű-e, valamint ha integrált/félintegrált rendszerű akkor még a csapágycsésze átmérő is beleszól a dologba.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest