Hirdetés

2024. május 15., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#46951) Runner_fxr válasza D.Orion (#46944) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

No azért a Gepida szerintem messze van a fejlett geotól, Épp ez az egyik gyenge pontjuk. Nem azt mondom, hogy az összes bringájuknak, de az új montik (27,5" és 29") csapnivaló. A 29" -es Gepida ruga geoja konkrétan egy paraszt bicikli irányítását adja vissza. Nagyon lomha, lehet azon akár XT váltó is, akkor se kéne.
Most nézzük konkrétan az 500crs-t meg a Helix 4.0-át, Vázban a Bergamont egészen biztos, hogy jobb, szerintem ez a lényeg, az a minimális különbség alkatrészekben az 500crs javára nem éri meg a felárat.
Azt nem fogja érzékelni átlag felhasználó. 8 vagy 9 fokozat, majdnem mindegy. Alivio vagy Deore váltó majdnem mindegy. A fékek tekintetében meg merem kockáztatni, hogy az alap shimano jobban fog mint a gepidán az alap avid. Jó a gepida 100-110k-ig, aztán csókolom, vagy ha baromi akciósan kínálnak egy régebbi modellt, de 100k feletti kategóriában a jelenlegi árazása nevetséges. Annyit nem érnek.

[B](#46948) Because: Én nem mentegetni akarom azt az eco bike-ot, ha valóban lopott bringát akartak megvenni az nem szép dolog, de mint mondtam, új, garanciális alkatrészekkel foglalkoznak a normálisabb boltok. Őket nem ismerem, lehet simliznek, nem tudom.

Abból a szempontból teljesen mindegy hol dolgozom, hogy a simliskedést és a lopást elítélem. Rengeteg korrekt boltost ismerek. Nem mentegetnék olyan boltosokat akik tudom, hogy simlisek vagy lopott cuccokkal foglalkoznak.
De te is értsd meg azt, hogy nem minden kerékpárboltos akar lehúzni. Múltkor is összeszólalkoztunk ezen, hogy szerinted a bringaboltosok lehúzósak, mert itt sokkal drágább minden mint webshopokban, külföldön stb. Meg jól tele vannak, akárcsak én, holott ez nem igaz. Nem vagy tisztában se a működéssel, se a költségekkel.
Én elhiszem, hogy nem repesel, hogy minimálbérért kell melózni egy gyárban, de ettől még nem feltétlenül simlis az akinek esetleg ennél több van. Ezt nem bántásnak szántam, ne érts félre. Na én is fejezem az offot. :)

(#46949) syler123: Azért szerintem még gondold át ezt a gepidát, jobban járnál egy Bergamont-al vagy egy Cube-al. Bergamontok például kizárólag rozsdamentes csavarokkal vannak összeszerelve. Schwalbe light belsők vannak a kerekekben, minőségi nyergek, minőségi fényezés. Többet számít egy jó váz mint egy minimális felszereltség beli különbség, ráadásul amit kinéztél gepidát drágább is mint amennyit ér. Most ezt nem csak azért mondom, hogy a Bergamont felé hajtsam a vizet. :) Egy Cube is jobb lenne mint a Gepida.

[ Szerkesztve ]

(#46952) Teasüti válasza Teasüti (#46926) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Kihagytam talán az a részt, hogy légyszi és köszi? UP és kösziii!
Amúgy 186 centihez a 22" volna ideális fitness bringából?

Más: fitnesznél (hybrid flat-bar road bike) már elfér a szélesebb külső? Azon filózok, hogy az outikat sérülékenynek tartják gumi terén és nekem ugye közlekedni kéne vagyis nagyon nagyon nem barátom a defekt munkába menet. Vannak masszív védelemmel ellátott gumik is?

[ Szerkesztve ]

(#46953) Napfénysüti válasza Teasüti (#46952) üzenetére

Én még nem is kaptam menet közben outin defektet igaz alig 2000km felett járok (2 különböző külsővel mentem eddig).

Més que un club!

(#46954) D.Orion válasza Runner_fxr (#46951) üzenetére


D.Orion
veterán

Nem akarok veled vitázni és mivel én nem dolgozom a Gepida-nál és nem árulok ilyen kerékpárt így érvelnem sem kell mellette. Továbbá neked sokkal több tapasztalatod és hozzáértésed van a témában. De nem a 29" Ruga-ról volt szó. Egyébként én magyar és külföldi teszt oldalon sem olvastam olyat, hogy lehúzták volna, átlagos minősítést kapott.

Nálad mindig minden körülmények között a Bergamount az első, mivel azt ismered első kézből. A fórumozók közül szerintem egyedül neked van ilyen kerékpárral komolyabb tapasztalatod. Tulajdonosok is maximum hárman vannak ebben a topikban.

Én elhiszem, hogy szerinted a Gepida szar, de azért ne sorold már le egy Neuzer szintre. Árkategória alapján oda raktad. Vagy éppen a faék egyszerűségű Kross márka alsó kategóriába(150K alatt) gyártott kerékpárjai mellé. Ezeknél azért jobb.

Szerintem.

De akkor nyugodtan berakathatod első hsz-be, hogy a Gepida nem ajánlott márka 110K felett, hogy ha ennyire meg vagy róla győződve. Mindenki vegyen Bergamount kerékpárt amit az egész országban összesen (hasraütés számok jönnek) 8 bolt és 6 webáruház árul?

Szerk.:
Egyébként ez mi, hogy ha nem faék egyszerűséggel megtervezett váz?

Nekem nincs semmi bajon a funkcionalitással. Sőt azt szeretem, hogy ha a desing oltárán nem áldoznak fel semmit a funkcióból. De ez azért elég egyszerű!

[ Szerkesztve ]

(#46955) Maximum1 válasza syler123 (#46916) üzenetére


Maximum1
őstag

Esetleg ha használt érdekel akkor itt egy jó gép.
Régóta árulja a tag, lehet lejjebb is menne.
Ezen a gépen semmi nem gagyi, jó kis cuccok vannak rajta, ha tesódén tetszett a geometriája a váznak akkor ezen is jó lesz.
Nekem is ilyen van, 2 ezret mentem vele 9 hónap alatt, csak a láncot olajoztam.

(#46954) D.Orion pedig tényleg fing a Gepida váz geoja, állandóan fáj rajta valamim, és már 622-28 as gumit tettem rá hogy menjen is valamit.
A hátsó támvillákat rendszeresen rugdosom, pedig spd-vel hajtom.

[ Szerkesztve ]

(#46956) Maximum1 válasza Maximum1 (#46955) üzenetére


Maximum1
őstag

Még annyi: tavaly 8.hó elején vettem 140 ezerért, vagyis akkortájt keresd az akciókat ha ujjat akarsz.

[ Szerkesztve ]

(#46957) imyourfriend válasza D.Orion (#46954) üzenetére


imyourfriend
őstag

Páran itt megvetették már a KTM-et is, milyen drága meg milyen felszereltséggel.. :) Most épp Bergamontnál maradva, a prime ltd 2015-ös gépre mely 1800 euro, ultegrával szerelt és csak egy mavic aksion 23-622 került fel (mely eléggé hulladék darab), ktm-nél már strada 2000-hez conti grand prix-et adnak, feljebb pl relevator 5000-hez meg grandprix 4000 s II-t, mely az egyik legjobb darab. Persze lehet szidni, hogy milyen drága.. de ha 105-ös szettes bringához kapsz egy itthon 32-35ezer forint/párba kerülő gumit akkor nekem inkább úgy tűnik, hogy nem spórolják ki belőle az alkatrészt. ;) Persze kinek mi, az én bringám most lesz majd 3 éves a gyári külsőkkel (ismerős egy mavic aksiont lekockásított már 1500km alatt egy karbon lapierren) úgyhogy el lehet gondolkozni, mi a drágább. :)

(#46958) syler123 válasza Maximum1 (#46955) üzenetére


syler123
veterán

Köszi!

Szerintem majd új-ra hajtok, de előtte még kérdeznék, ez a linkelt darab milyen évjáratú lehet? Lehet akkor augusztusban térek rá vissza, aztán mégiscsak a 2015-öst venném :)
Te mint Gepida tulaj nem vennél még egyszer gepidát? Írod, hogy nem jó a geoja.

(#46959) Runner_fxr válasza D.Orion (#46954) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én sem szeretnék vitázni. :) Próbálok mindig nem elfogultan írni a Bergamont-ról (nem Bergamount) :)
Én soha nem mondam azt, hogy vegyen mindenki Bergamon-ot, csupán megemlítettem alternatívaként. Úgy érzem kicsit kiforgattad a szavaim. Fentebb is írtam, hogy vagy vegyen Cube-ot, azzal is jobban jár mint a Gepidával. Amikor tanácsot adok azt többnyire saját tapasztalat alapján adom, nem hasra ütés szerűen mint esetleg más, vagy elfogultságból. Nem az enyém a bolt, én akkor is megkapom a fizetésem, ha nem vesz innen a fórumról senki sem bringát tőlünk. Csupán segíteni próbálok. És olyan kedvezményt ajánlottam amit nem adunk meg minden utcáról bejött embernek. 160k-ért a helix 4.0 egy jó vétel, jobb mint a crs 500 210-ért. Most tekintsünk el a vázaktól, akkor is.
Egyébként meg nem attól jó egy váz geometria, hogy agyon van bonyolítva, hajlítgatva. Hanem az optimális szögektől és csőhosszoktól. Én még kényelmetlen, rossz bergamont bringán nem ültem, és próbáltam párat.
Gepidát is próbáltam párat, van viszonyítási alapom. És ültem pár csapnivalóan rossz gepidán. Elismerem ha egy bringa jó, ha visszaolvasol, megannyi márkát ajánlottam már, közel sem csak a bergamontba vagyok belebuzulva. Azt is írtam, hogy jobb áron a gepida is lehet ajánlott, csak szezon áron nem éri meg, mert annyiért adják mint a nevesebb gyártók. Márpedig a gepida soha nem lesz bergamont, se cube, se ktm, stb.
A helix 4.0 amúgy egy gyönyörű bringa, élőben kell megnézni, akár férfi akár női modellről van szó. Egy közép kategóriás cross trekkinget amúgy sem kell agyon bonyolítani. Nézd meg a drágább modelleket, az már azért egész más.

(#46957) imyourfriend: Én nem vitatom, hogy a bergamon-nál nem az országúti kategória a húzóág, nem minden modellje ajánlott. Ugyanakkor azért nem rosszak az országúti gépeik. A KTM-el semmi gond nincs, de ár-értékben semmiképp sem nevezhető jónak, nem az élbolyban van ezen a téren, ezen rugózhatunk, elég megnézni az árazást. Amúgy szuper bringák, soha nem is állítottam az ellenkezőjét. :)

[ Szerkesztve ]

(#46960) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Beírom ide, hogy más ne járjon így:

Vácon a defektet kapott az egyik családtagom biciklivel és jobb híján Wilker-be vitte be, mert az volt a legközelebb.
A belsőt kicserélték, ezzel nem is volt baj, de a kerekét a biciklinek rosszul rakták vissza. Viszonylag idős már a bringa, így nem gyors záras a tengelye, de ha én akinek nem ez a szakmám, ki tudom szedni a kereket, majd visszarakni úgy, hogy ne érjen hozzá a vázhoz és a fékbetéthez a külsőhöz, akkor szerintem egy szervizesnek ezt kisujjából kéne csinálni.

A hiba nem elsőre jelentkezett, így nem lett visszavíve egyből, más dolgok is közrejátszottak. Az is lehet egyébként, hogy nem volt meghúzva a csavar és azért jelentkezett csak később a hiba.

Szóval ide ha lehet ne vigyétek javíttatni a kerékpárotokat, mert egy defektet sem tudnak megcsinálni.

(#46961) Runner_fxr válasza D.Orion (#46954) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Még valami, én azt elhiszem, hogy a Bergamont nem olyan ismert név Magyarországon, mint a Gepida, Merida, KTM vagy a Cube, de ugyanakkor kiváló minőség. Mindössze néhány éve van az országban és megmondom őszintén nem is igazán jól van csinálva, nem kapott elég reklámot. Sajnos ez nem az én döntésem, nem az én bizniszem.
Azért eladtunk pár konténerrel, (1 konténer 240db), nem emlékszem rossz visszajelzésre és ezt komolyan mondom. Mindenki imádta aki csak vett belőle, soha nem jöttek vissza panaszkodni, senki. Volt persze pár alkatrész meghibásodás, de az nem a márka hibája és cseréltük is.

(#46962) imyourfriend válasza Runner_fxr (#46959) üzenetére


imyourfriend
őstag

Drága, de mégis rengeteget adnak el belőle. Épp úgy mint trekből vagy cubeből. Valamint megveszem 50ezer forinttal drágábban mint a meridát, és a bolt ahol vettem gariztatja még 5-6 év után is a vázat ha úgy van? Nem kell ide élettartam garanciát vállalni meg egyebeket. Fel kell ülni egyre és ki kell próbálni. Nem hogy az én strada 3500-asom merev, de a relevator 3500 még egy fokkal merevebb, a sky meg mint a beton. Persze a relevator 3500-as is már 530ezer egy 105-ös szettel, de mikor megyünk bringázni ott is jobbára ktm-et meg trek-et látni, legyen akármilyen drága. Ilyen szinten nem az számít hogy 350-et vagy 380ezret teszel bele egy bringába, ha igen ott már komoly gond van. Ültem hasonló árú meridán, köszönöm szépen: használja az aki kitalálta...

(#46963) Teasüti válasza Napfénysüti (#46953) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Kátyúkat emelték ki néhány ajánlóban, hogy azt kerülni kell a virsli gumikkal. Ez igaz?
Kérdem ezt úgy, hogy 1,75-nél még nem volt keskenyebb gumim.

[ Szerkesztve ]

(#46964) zool1


zool1
őstag

Ezen gondolkozom, érdemes megnézni és megvenni?! :F

(#46965) Napfénysüti válasza Teasüti (#46963) üzenetére

Nagyobb kátyúkat mindenképp érdemes már csak a kerék miatt is.

Més que un club!

(#46966) Bicskás


Bicskás
tag

:R

Úgy általában a PH-n csak a kvrv@drága lehet ajánlott és nem mindenki kap elő farzsebből fél millát. Ez általános tapasztalat nem egy meg nem kettő topikot olvasok és ahogy Hasaggymeg írta sznob brigád a keménymag javarésze és olyan cuccot vesz meg aminek a tudásának a tizedét se fogja sohaseha kihasználni például bringánál sem és azt is mondta itt az egyik bringás hogy ha nem vagy akkora mint a ház ( mint én ) és ésszel közlekedsz akkor tök fölösleges alád a fél millás bringa és amit itt szintén említettetek amivel egyet is értek egyébként hogy aki mindenen át bringázik meg aki bizonyos sebesség felett megy átlagot annak (is) kell(ene) sisakot felvennie. / Én is szeretnék sisakot vásárolni csak nincs akkora mint a fejem ahol eddig megnéztem. /
Mint már sokszor mondtam Caprine Epik 30 kerékpárom van ez itt biztos káromkodás de nem izgat mert imádom a bringámat, és 80 lett volna eredetileg, aztán mire a hajtókart meg a felniket meg a pedált meg az ülést lecserélték meg kapott egy Cateye kilóméter órát lett 120 ezer forint namármost ennek idestova nyolc éve tehát nem új már a kerékpár és annyi változás történt rajta hogy került rá sárvédő meg kitámasztó valamint folyamatban van egy csomagtartó.
Tudtok e ma olyan új kerékpárt 120 ezerből mutatni ami
terepen kocamontis használat mellett kiszolgál egy ~200 Kilós embert nyolc éven át egy nyikkanás nélkül ?

Nem név szerint és nem kötöszködés csak szerintem overkill az ajánlás sokszor ilyen ágyúval verébre értitek ugye ?

:R

[ Szerkesztve ]

(#46967) Because válasza Bicskás (#46966) üzenetére


Because
őstag

jajám ahogy mondod ez a PH világában mindenhol igaz :K

de hiába elkap a gépszíj számítógép, laptop, bicó terén is, aztán lehet költeni.

ezelőtt 10 évig codegen házakkal és tápokkal éltem nem volt semmi gond, acer lapossal se és a tourney váltók is elvittek mindenhova gurultam velük 60km/órával, de ez ilyen és most már ezeket nem merem megvenni sznobbá tesz a PH :)

[ Szerkesztve ]

(#46968) Acef válasza Teasüti (#46952) üzenetére


Acef
addikt

Fitness bringa:
184cm / ~90cm átlépő. Most vettem egy 60cm nyeregvázcsöves fitnesst.
Elvileg nekem nagy, a tapasztalat viszont az, hogy jó, kényelmes.
Végre nem érzem úgy, hogy egy campingen ülök.

(#46969) Bicskás válasza Because (#46967) üzenetére


Bicskás
tag

13 éves Codegen 6049 házam köszöni szépen jól van... :K

(#46970) Pttypang válasza D.Orion (#46954) üzenetére


Pttypang
veterán

Nekem ez bejon :D

Everybody lies.

(#46971) Bling95


Bling95
őstag

Sziasztok !!

gondolkozom erősen valami régi országúti vásárlásán. 30-40 körül szerintetek nemis érdemes nezelődni annyira rossz állapotban vannak vagy esetleg kilehet fogni valami normálisat? nem lenne túl sokat használva. Hetente max 100km...

(#46972) f27


f27
aktív tag

par hete agyalok egy ilyen bicikli megepiteseben.

Epitett mar valaki itt vazat?

Nyilvan nem akarom 100% osan lekoppintani,de azert 90% ban igen.

Ami nekem hirtelen problemas,az maga a vaz,es elso korben a hatso lengovilla megoldasa.
Nemtalalok megcsak hasonlo vazat sem emberi aron,de szinte azon kivul sem.

A masik nagy kerdesem,szerintetek ez aluvazra epult,vagy inkabb acel vazra?
Maga a bicikli ossz sulya elvileg 53kg

Keszult 24" illetve 26" valtozatban is ahogy kutakodtam a neten.

Sok keresgeles kozepette,akik koppintottak a vazat szo szerint egy valodirol vett minta alapjan(haverjae lehetett az eredeti)
Ott nagyon ugy tunt mintha minden acelbol lett volna,elkepzelheto?
Ami megvan.
55v 35A motor,amit hetfon be is fuznek nekem egy cross 26" felnibe.
Hirdaulikat fekek elore hatra.
203mm fektarcsak.
Most uzletelek egy BOMBER elso villara ami 140mm -ert mozog,sajna jobbat nemtudok megfizetni.
Electronika is megvan/keszuloben van,az a leg konnyebb resze :) toltesvezerlo,fedelzeti computer "akku fajtaja meg nem dolt el,de 1,5kW a cel..stb...
Max 2 honapon belul szeretnem meghajtani terepen :DDD
Szoval van valakinek otlete milyen iranyba mozduljak el a vaz megepitesevel kapcsolatba? :R

(#46973) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Ez a Radon ZR Race 27.5-ös nem tudja valaki kihez került?

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#46974) Pttypang válasza f27 (#46972) üzenetére


Pttypang
veterán

Ennyi erovel vehetnel egy motort is :D

Everybody lies.

(#46975) f27 válasza Pttypang (#46974) üzenetére


f27
aktív tag

Abba mi a kihivas? :))

(#46976) parkr válasza Bling95 (#46971) üzenetére


parkr
őstag

mennyire régi?
az enyém frankó állapotban volt, és 50-ért ment el. (vázváltós 105-ös szettel)

(#46977) concret_hp válasza Bicskás (#46966) üzenetére


concret_hp
addikt

azért 8 éve egy kicsit odébb voltak a deviza árfolyamok (gondolom tudsz róla, hogy nem mo-n gyártják ezeket :D) szóval ami 8 éve 120K az mostanság közel 200 de 180 biztos megvan :)

ha meg gonosz akarok lenni, akkor ha 200 kiló vagy, gondolom nem pörgetsz bele havi 500km-t :DDD

[ Szerkesztve ]

vagy fullba vagy sehogy :D

(#46978) Bling95 válasza parkr (#46976) üzenetére


Bling95
őstag

annyira régi ami belefér a keretbe . nézegettem jofogást meg ilyesmi ahogy nézem régi puch, csepel, favorit, peugeot-k vannak amiknek ismerős a neve, na meg mindenféle számomra ismeretlen.

lényeg hogyha megoldható 30 környékéből akkor beszerezni valamit ami kellemesebb városban meg velencei tókörön mint egy teleszkópos monti.... és főleg gyorsabb :D

(#46979) Maximum1 válasza syler123 (#46958) üzenetére


Maximum1
őstag

2012 évjárat.
Nekem minden vágyam egy Alfine szett volt, most ez egy Gepidán lett elérhető, ez a kategoria bőven 200 ezer felett mozog, + ezen még a fék is olyan volt amit soha nem próbáltam de kiváncsi voltam rá.
Időközben derült ki hogy nem frankó számomra a geometriája, max majd cserélek vázat ha látok valami kedvemre valót.
Lehet itt ajánlgatni márkákat, szinte mindenen a shimanonak valamelyik típusa van, találd ki mire van szükséged.
Dobd be az adataidat egy kalkulátorba és aszerint keres vázat, jobban jársz.
Esetleg rendelhetsz külföldről is, pl. itt egy Radon kb. a kinézett Gepida árában.

Azt sem hiszem hogy a Cube mindenkinek qva jó geometriában, csak éppen nem írja le mert ez egy Cube és sok pénzt adtam érte ezért ez a legjobb. /szerintem/
Gondolom most kapok a kjubosoktól. ;]

[ Szerkesztve ]

(#46980) andrisbandi válasza Bicskás (#46966) üzenetére


andrisbandi
őstag

"...drága lehet ajánlott....., olyan cuccot vesz meg aminek a tudásának a tizedét se fogja sohaseha kihasználni ..."

- Ezt meg tudom erősíteni!
Kb 12 éve vettem egy akkor nagyon drága bringát (Merida monti- full XT) mellette volt még egy acélvázas acerás monti is (átlag minőség és ár). Plusz egy lomistól vett versenybringa (17 ezerért), és sokkal később egy Kellys trekking, 150 ropis canga.

Haverokkal, munkatársakkal nyomattuk. Az Ausztriában kidobott bringával ugyan olyan jókat túráztam, mint a többszázezres keróval.

Hobbi célra én is értelmetlennek tartom a drága gépeket. Kivéve, ha ez nem jelent anyagi megterhelést. Mindenki kényezteti magát ha van rá keret :-)

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#46981) Maximum1 válasza concret_hp (#46977) üzenetére


Maximum1
őstag

....és az új csomagtartó is a szendvicseknek kell. :DDD ;]

[ Szerkesztve ]

(#46982) Runner_fxr válasza imyourfriend (#46962) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Neked ez a márka jött be, nincs ezzel gond. Azon az árszinten tényleg komoly gépek azok, bár hozzáteszem, ha ennyire komoly országútit keresnék akkor lehet inkább egy specialized-et választanék, vagy lapierre-t. Esetleg valami olasz márkát. Nekem a ktm inkább az olcsóbb kategóriába nem szimpatikus, ott tényleg azért a 3 betűért fizetsz többet mint pl egy cube esetében, holott azon a szinten semmivel sem jobb a ktm mint egyéb gyártók.

Oreyus: Azzal egyetértek, hogy felhasználási területnek megfelelően kell bringát venni. Felesleges kiadásokat kerülni kell. Viszont nem tudom, hol olvasod azt, hogy fél millás bringa az ajánlott, mert itt ritkán olvasni ilyet. Attól függ kinek és milyen felhasználásra? Általánosítasz, ferdítesz, ez ennél sokkal összetettebb kérdés. Ma már rengeteg kategória van. Vannak kategóriák, ahol 500-600 ezer a belépő kategória. És ez nem sznobság, csak az a felhasználás azt követeli meg. Normálisabb All mountai-Enduro bringát újonnan nem kapsz olcsóbban. A caprine epik lehet téged kiszolgált, de aki agresszívebb stílusban bringázik, nagy tempót akar jönni komoly terepen és ugyan azzal a bicóval túrázni is akar hosszútávon és feltekerni nagyobb hegyekre, annak nem lesz alternatíva 120-ért a caprine epik és társai. Egyszerűen alkalmatlan arra a felhasználásra.
Arról pedig nem a bringa tehet, hogy Magyarországon ilyen alacsonyak a bérek. 600 ezer egy átlag Osztrák havi bér. Ahhoz mérten nem drága. Az igaz, hogy sok felhasználó van aki nem használja ki a komolyabb bringájának a tudását, de az az ő dolga. Ha ő arra költ nem autóra vagy bulira, az az ő dolga. Nem sznob emiatt. A legtöbb embernek van hobbija, van olyan dolog amire költ. Azon senki nem lepődik meg hogy egy telefon 100-150 ezer amit egy év múlva lecserélsz, de a bringa árakon sokan fennakadnak.
Ha nem is használod ki teljesen a drágább bicó tudását, attól még hatékonyabb és jobb érzés azzal közlekedni mint a jóval egyszerűbbel. Menj el a csillebérci tesztnapra és próbálj ki pár komoly gépet. Vagy az Alpinbike-al menj el egy teszt tekerésre. lehet megváltozik a véleményed. :)

(#46983) imyourfriend válasza Bicskás (#46966) üzenetére


imyourfriend
őstag

Hajthatsz felőlem bármiféle bringát, ettől függetlenül én azt fogom ajánlani ami szerintem az adott helyzetnek megfelelő lehet. Én is jártam 15-20ezer forintos bringával, 2x5 sebesség volt rajta klipszes pedál meg vázváltó, a legkisebb fogaskerék hátul tán 15-ös volt, az el is ugrott mikor feltettem rá egy új láncot a régi nyúlott helyett. Lényegtelen is mindez, lassú volt a gép lecseréltem egy 7-es sorra a hátsót ugyanúgy vázváltóval, azzal valamelyest kényelmesebb volt. Majd fejlesztettem rá egy fékváltókart, 2x9 és integrált hajtóművet, két kereket (csak mert igényem volt rá, urambocsá). Lényegtelen is a további mizéria, 300ból összeraktam egy acél vázas kerékpárt, mert ugyan mindig volt ami elromlott vagy már kénytelen voltam újítani a kompatibilitás miatt. Pl kétforgáspontú fék, hogy ne kelljen paraszterőből húzni azt a sz*rt hogy megálljon.. mindezek mellett elköltöttem 280ezer forintot, és lett egy acél vázas országútim jó két éve. És nem azért költöttem el, mert nem volt hova hanem mert minőségi alkatrészt kellett rá venni (értsd ha megveszem az olcsó sz*rt az vagy nem gurul vagy szétesik, mellesleg nehéz is). Aztán eladtam töredéke pénzért, mert egyre több gond volt vele így 11 ezer km környékén. Persze hozzátenném ez a 11ezer km nem boltbajárós vagy épp túrázós 20-22km/h, hanem picit komolyabb igénybevétel. Szóval eladásra került, azóta vettem egy karbon gépet valamint hozzá egy sort, láncot pedált. 2,5kg-val könnyebb a bringám, dombon felfelé rengeteget jelent és merevebb is lett. Sőt el tudok menni ismerősökkel országútizni, és nem kell attól félnem hogy lehagynak mert vagyok olyan erőben és a bringa is megfelelően merev, meg van a tempó felfelé is. Innentől kezdve minek ajánljak egy olcsó bringát, ami tudom hogy alattam szétesne idővel. Valamint nem munkábajárós laza tempóval kerekezek, úgy elhiszem hogy bírná bármelyik jó sokáig.. pedig meg lehet venni 40-50ezerért a neten hirdetett acél országútikat, sőt hirdetnek 150-200ért is ilyet. Azok se bírják sokáig, mindet szervizelni kell idővel, csak le vannak takarítva és szépek (és mivel néhány retard azt hiszi, hogy az biza kézzel gyártott és alig van belőle az most sokat ér..). Az újakat is meg lehet venni, van itt neuzertől kezdve gepidán át mindenféle csodás országúti gép, némelyiknek még a geometriája és a festése is egész jó. Csak felülnék rá, és 500-800 km múlva azt mondanám hogy cseréljünk rajta szettet, majd 2-3000 után meg kerékszettet és vázat. Ennyi lenne szerény mondandóm, hozzátenném hogy én felléptem a létra alsó fokáról egy olcsó országútival, szóval van mire alapozni. ;)

(#46984) Bicskás


Bicskás
tag

Concrete nem, nem teszek bele havi ötszázat, vegyél a hátadra egy hátitáskát pakold csurig mindjárt nem pattogsz úgy :DD , amúgy nyilván tudom a korlátaimat idén a deseda körbetekerése a cél az ebben a topikban kb boltbamenésnek felel meg és én nagyon tisztelem is azokat a tagokat akik szép számokat produkálnak nekik mehet a brutál vas, megérdemlik.
De például amit nekem van időm megcsodálni amellett ő elsuhan meg én azért szeretem a bringautat mert ti negyvennel mentek én meg a felével se és nektek a harc az óra ellen a fontos melyért sokmindent beáldoztok, míg én semmi pénzért meg nem válnék jókis nyanyaülésemtől és égnek meredő bikaszarvamtól melytől itt pár srácnak a haja égnek áll hogy dzsízüsz mire odaérsz a fékhez földobod a bakeszt mert egy szinttel lejjebb van, aztán később kiderült hogy a legtöbb Cruiser bringán is egyenesen ülsz szóval annyira nem ritka, bár ott nincs szintkülönbség, bár nektek nem (annyira) fontos a kényelem, sokszor elhangzott itt már hogy a sport nem a kényelemről szól, és sok bátor és/vagy adrenalinfüggő is van köztetek például akik egész évben bringával járnak munkába na nekik is hatalmas riszpekt és kövezzetek meg de mikor a negyven tonnájával tőled harminc centire zúz el a nyerges előzéskor akkor én félek, és ez most hatványozottan igaz mióta mégtöbb utat tett fizetőssé a vajda.

Az Abus Metronaut bringás sisakról mit gondoltok ?

(És mekkora a legnagyobb méret amiben megvásárolható ? )

(#46985) Bicskás válasza Maximum1 (#46981) üzenetére


Bicskás
tag

Meg kólának :DDD

(#46986) Rottweiler89


Rottweiler89
aktív tag

Runner_fxr

A hézagológyűrűk drágák hozzá?

AeroCool Hexform, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED DDR4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6600 8GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium

(#46987) Napfénysüti válasza Runner_fxr (#46982) üzenetére

Ezzel maximálisan egyetértek. :R
Régen nekem is volt BMX-em mek kb 20000-es Hauser mmontim és elvoltam azokkal. Aztán vettem egy 100k-s montit ami azért már más érzés volt, szerettem hajtani. A Focusom meg ennél sokkal de sokkal többé van de 1 forintját nem bánom amit rá költöttem. Még nem hajtom ki nyilván belőle amit tud hiszen kezdő vagyok ezen a téren de fejlődöm apránként. De imádok menni vele.
Eleinte az ismerőseim kissé furán néztek rám hogy lehet Ennyit kerékpárra költeni de most már hogy látják mennyire belelendültem elfogadják.
Nem kell mindenkinek drga bringa de egy jobb géppel tényleg nagyobb élvezet menni és hatékonyabb is. És sajnos el kell fogadni hogy ez bizony többé is fáj. :R

Més que un club!

(#46988) syler123 válasza Maximum1 (#46979) üzenetére


syler123
veterán

Egész jól néz ki ez a Radon, mondjuk árban magasabb a Gepidánál, ha a szezonvégi árra gondolok, ami olyan 150k. A Scart 5 ami 500 euro, az csak picit drágább a Gepidánál, ránézésre a váz ugyanaz, csak a felszerelés más.
Mondjuk ezt a márkát nem igazán ismerem.

[ Szerkesztve ]

(#46989) entropy válasza Runner_fxr (#46982) üzenetére


entropy
tag

Mikor lesz legközelebb ilyen csillebérci tesztnap? Google-ben csak a 2014-est dobta ki.

(#46990) gergo5991 válasza Napfénysüti (#46987) üzenetére


gergo5991
őstag

rám is furán néztek mikor megtudták mennyit költöttem a biciklire, meg a viseletre, aztmondták ennyiért már autót lehet venni pff.., maximálisan egyetértek abban hogy jobb géppel nagyobb az élvezet és a hatékonyság :)
Amíg boldoggá tesz nem számít ki mit gondol :)

Sajnos jövőhéten rossz lessz az idő, multhéten meg nem volt alkalmam, hát remélem nem ilyen váltakozó lessz ez a nyár is, mint mult éven

[ Szerkesztve ]

(#46991) deicide válasza Napfénysüti (#46987) üzenetére


deicide
veterán

Ez pontosan így van. Kicsit nekem is fájt kifizetni az URC9.0 árát, de így alig több, mint 1 hét után azt mondom, megérte. A mai körön (Sukoró-Fehérvár-Zámoly-Csákvár-Vereb-Sukoró, 71km), 40-50-es ény-i szélben nagyon kijött minden előnye az elődhöz képest, a Meridával képtelen lettem volna 35.4-es átlagot tekerni ebben az időben 400 szinttel. Ezzel meg 144-es, kényelmes pulzuson lett ennyi. A Verebtől tartó 10km-t különösen élveztem, ahol is a leglassabb kili átlaga is 40 volt. ;]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#46992) gergo5991 válasza deicide (#46991) üzenetére


gergo5991
őstag

korán van még, a Vereb-től-t Véreb-től-nek olvastam, aztán gondolom biztos kellet menekülni 40es átlaggal xD

(#46993) deicide válasza gergo5991 (#46992) üzenetére


deicide
veterán

Szép is lett volna kutya elől menekülni. Főleg, ha még a szembeszeles szakaszon támadott volna. ;]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#46994) herrká


herrká
senior tag

Sziasztok! Remélem jó helyre írok! Ha nem, bocs!
A kisfiamnak (13 éves) keresnénk használt mtb-t. Ő a KTM Chicago-t nézte ki, de ez szerintem már a név miatt is túlárazott... 80-tól indul... Ház vásárlás után vagyunk, ezért valami jó ár/érték arányú bringát keresnénk inkább, olcsóbban!
Szóval semmi profi felhasználás, csak hobby szinten bicajozás, azt is lakott területen főleg!
Az ő igényei - a kerékpárral kapcsolatban - első-, vagy össz - teleszkóp, 24 sebesség és tárcsafékek! Ja és fékváltós, vagy az a nem tudom szakszerűen, hogy hívják, "kattintgatós" váltókaros legyen!
Segítsetek már, milyen típusokat keresgéljünk! Köszönöm!

Szerk.: ja és 26"-os méretben. Most 24-es van, de az már kicsi...

[ Szerkesztve ]

(#46995) concret_hp válasza deicide (#46991) üzenetére


concret_hp
addikt

miattad fogom költségbe verni magam :C

vagy fullba vagy sehogy :D

(#46996) Runner_fxr válasza Bicskás (#46984) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Még mindig nem érted a lényeget. :N Nem csak az a lényeg mennyit mész, hanem azt milyen minőségben?
Országútival jellemzően sok km-t mennek. De pl egy komolyabb élmény montival (AM-Enduro), vagy akár vehetünk egy jobban felszerelt merev 29"-et is, nem feltétlenül kell rengeteg km-t tekerni, ha csak hétvégén veszed elő egy 50-es túrára, akkor sem összehasonlítható az élmény egy 100k-s bringával.
Értem, te nyugisan, papásan tekersz, nem terepezel, neked igazából jó is az a bringa. Én nem akarlak meggyőzni, hogy neked drágább bringa kéne, a te felhasználásodnak az elég, de nem mindenkinek elég! És nem azért mert ő egy hülye sznob. Ha eljönnél velem és pár barátommal, vagy egy montis társasággal egyszer egy hegyi tekerésre, segged alá vennéd a caprine bringád, valószínű le sem mernél jönni némely szakaszon ahol mi egy normálisabb am géppel lazán lemegyünk (pakolhatod tele a hátizsákod ahogy akarod, akkor is össze vissza pattognál a köves úton), állandóan lemaradnál. Nem csak azért mert nem tudsz úgy bringázni, hanem mert nem alkalmas oda a bringád, utána rápattannál egy 140-et mozgó fully-ra, ami még súlyban könnyebb is mint a caprine bringád, azt vennéd észre, hogy hú bazzeg, ez nem akar ledobni magáról, pedig sokkal gyorsabban megyek. Nem úgy ülök rajta mint majom a köszörűkövön, hanem csapatom. Jön egy rázósabb rész és nem kell úgy tépni már 20 méterrel előtte a fékkart 4 újjal, hogy majd kiszakad a helyéről, hogy lelassuljon, hanem egy újjal pár finom mozdulat és már harapnak a fékek. Lehet így is lemaradnál egy tapasztaltabb montis társaságtól, de ég és föld lenne a caprine-hoz képest. Amikor jön egy nagyobb emelkedő, akkor azt éreznéd, hogy ez a bringa nagyon megy felfelé is. Nem úgy mint a dögnehéz caprine epik. Az országútinál sem mindegy, hogy 12 kilós acélvázas őskövület, vagy 7-8 kilós alu-karbon gépről van szó, teljesen mindegy mennyi km-t mész, a könnyebb, merevebb, drágább sokkal nagyobb élmény lesz mint a régi dögnehéz. Persze mindenkinek lehet véleménye, csak ne úgy közöld, hogy ezek a tények, mert amit írsz annak a valósághoz nem sok köze van.
Az én felfogásomban tudod ki a sznob "férfi"? Aki félévente megveszi a legújabb telefont, állandóan a tükör előtt fésülgeti a kib@szott k@csög ecset haját, szedi a szemöldökét, szét van tetoválva, csak az aktuális divattal van elfoglalva, csakis starbucks-ba megy mert az a menő. Naponta 10-szer cserél a f@szbúkon profilképet, minden nap más éteremben kajál és mindent lefényképez és feltölt a f@szbúkra. Ilyen emberrel tele van a mai világ, ezek a mai sznobok, minél több a pénz annál nagyképűbb. Nem az a sznob aki vesz magának egy drága bringát és egy férfias sportot űz!

Rottweiler89: Pontosan nem tudom megmondani, írd le a levegős tag pontos szemtávolságát, a váz típusát és kérdezz körbe nagyobb kerékpárboltokban. Én úgy gondolom, hogy néhány ezer ft-tól kb 10k-ig valahogy. Az is elképzelhető, hogy nem kapsz hozzá, akkor esztergáltatni kell.

(#46987) Napfénysüti: Én is sokszor megkaptam már, hogy ennyi pénz bringára mekkora f@szság. Én 93 óta montizok, persze előtte a csepel tacskótól kezdve a csepel bmx-en át volt mindenem gyerekkorban. :) Aztán az első montim 93-ban az altus c10 szettes woodlands cro-mo monti volt, onnantól nem volt megállás. :) Végigjártam a ranglétrát, rengeteg montim volt, merevek, összetlósak mindenféle kategóriából. Nekem mondhatnak amit akarnak, tudom jól, hogy mely felhasználáshoz mely kategóriát érdemes megvenni és az mennyit kóstál. Én pl autóra nem költök, hány ember van, aki hobbiból tart autót, mert presztízs kérdést csinál belőle, holott nem is engedhetné meg magának, hogy hobbiból autót tartson, de neki az a fontos. Ha vennék 2 milláért egy buzuki swiftet akkor senki nem mondaná, hogy de tele vagyok, meg hülye sznob, de ha veszek 300-ért egy régi hondát és mellé 4000 euróért egy montit akkor már gazdag hülye sznob vagyok. :D Holott nem költöttem több pénzt. :)

(#46989) entropy: Minden év szeptemberében van, és általában a jövő évi modelleket is ki tudod próbálni, érdemes a kiállítóknál külön-külön előtte regisztrálni időpontot, mert hatalmas az érdeklődés és alig férsz hozzá ha csak odamész a tesztnapra. Ezenkívül még az alpinbike-ot ajánlom, náluk egész évben van: [link]

f27: Egy minőségi darabot megépíteni nem biztos, hogy sokkal olcsóbb lesz mint megrendelni, attól függ mi mindent tudsz megcsinálni magad. Ha egy stealth boomber-hez hasonlót szeretnél akkor talán egy 80-as cross motor vázat néznék alapnak valami motorbontóban. Esetleg ez? Magellan Vega
Múltkor láttam egy Tomac magnum vázat 50-60 körül az aprón, na az talán elég jó alap lett volna.
Egyébként meg értem a logikát, motort venni egyszerűbb lenne, de azzal nem mehetsz bárhol erdőben, természetvédelmi helyeken mert nagyon sokba lesz a bünti. :) Ezért jó egy ilyen brutál ebike.

[ Szerkesztve ]

(#46997) Teasüti válasza gergo5991 (#46990) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Imádom mikor azzal érvelnek ennyiért autót venni. :W
Csak abba nem gondolnak bele soha, hogy a drága bringa sporteszköz és nem közlekedési eszköz. Lehet venni közlekedési célra bringát 100k alatt is újat, viszont egy autóból a sporteszköz vajon hol kezdődik? 10 misi? 100 misiből már kijön egy gyári WRC? :P

(#46998) Because válasza Teasüti (#46997) üzenetére


Because
őstag

ilyet még nem mondtak, de rám is hülyén néznek amiért sokat költök bicóra. sőt hogy egyáltalán tekerek és testmozgást végzek :D

ja, de elektromos bicó helyett műveletlenségemben én is azt vallom, hogy inkább crossmocit vennék :)

[ Szerkesztve ]

(#46999) Runner_fxr válasza Teasüti (#46997) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én is ezen a véleményen vagyok. Autót kerékpárhoz hasonlítani értelmetlen. Bár hozzáteszem azért lehet autóból is olcsóbban sporteszközt csinált. Egy régi honda civic vti-t megturbózni és átépíteni a futóművet, szerintem 2 millából megállna és az igen komoly masina. :) 300le körül lenne és alig 1000kg. Én is akartam régen egy autó-motor project-et, egy smart-hayabusa motorral volt az elképzelés. :) [link]

(#47000) Normi™ válasza Teasüti (#46997) üzenetére


Normi™
őstag

Igen,ez standard duma,elég ostoba látásmódra utal általában.Mindig a pénzzel jönnek,hogy mennyit költök rá,olyankor elmagyarázom,hogy szeretem a jó dolgokat és havonta alig teszek el rá és inkább várok még 2-3hónapot de a minőségibb dolgot veszem meg a gagyi ellenében.Ha havonta mondjuk 10ezret költesz a hobbidra mert ugye spórolsz akkor egyáltalán nem vészes a helyzet.Egy autó használattól függően rövid időn belül bekajálja a dupláját is üzemanyagban.Arról ne is beszéljünk,hogy mennyien cigizik meg isszák el a sokszorosát,a felesleges,értelmetlen kocsikázásról ne is beszéljünk.

[ Szerkesztve ]

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.