Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Roni2011
csendes tag
Sziasztok. Miért van az hogy az első tárcsafékem ha egyenesen megyek akkor egyáltalán nem ér bele a tárcsa a betétbe,de ha kanyarodom vagy hirtelen kell irányt váltani akkor egyből bele ér a betét a tárcsába. Létezik hogy ennyit nyaklanak a Suntour XCM teleszkópok? A kerékagyam tuti nem kotyog az volt az első amit néztem. Van ezekben a villákban valamilyen perselyezés ami ha megkopik akkor oldal irányba tud kotyogni a villa?
Normi™
őstag
Nekem 520-as Shimano-m van,terepen ritkán járok,a tegnapi borulásom nem a pedál miatt volt csak a két eldőlés,de hála Istennek nem lett baja a bringámnak egyik esetben sem,a térdem meg majd meggyógyul
Roni2011: Nekem egy olcsó Rst-vel ugyanezt csinálta,a villa hibája.Kiálltam a nyeregből és máris beleért,nagyobb bukkanónál is pedig be volt koptatva a betét.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
Roni2011
csendes tag
Köszi! Kizárásos alapon én is a villára gyanakodtam!
gergo5991
őstag
én is észre vettem ezt az első keréknél
Coyot
őstag
Érezd magad szerencsésnek! Én amugy egyszer sem dőltem még el, pedig 6 km város tele lámpával vezet a terepes szakaszig addig folyamatosan ki-be kell kapcsolgatnom, tehát gyakorlás az van vele. Mikor már ugy megy hogy észre sem veszem hogy jól lépek ki belőle akkor megyek újra rendes terepre - persze mindent 2x átgondolva
Ha szerencsétlenebb vagyok nem a fülem szakad fel hanem a szemem kapja mondjuk, vá rossz belegondolni is.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
Roni2011
csendes tag
Érdemes szétszedni ezt a fajta villát? Meg lehet ezt a hibát szüntetni persely cserével(ha van egyáltalán persely benne) Vagy törődjek bele hogy ez ilyen? 40 ezer körüli áron milyen normálisabb villát tudnátok nekem ajánlani?
reflxx
aktív tag
Sziasztok,
Tudtok ajánlani bicajra iphone 6-hoz tartót?
Próbáltam visszakeresni és találtam sok hasonló kérdést, de választ nem igazán
Előre is köszi!
Because
őstag
bár én tartót nem tudok ajánlani, csak azt hogy sportoláshoz érdemes másik telefont tartani. bármikor történhetnek váratlan események és szerintem senki se szeretetné a drága készülékét darabokban látni.
ivana
Ármester
Kimentem megcsinálni a szokásos kb. 10-12 km-es gyorskört a patak mellett, de olyan meleg van, hogy kb. a felénél le kellett állnom és leülni egy padra mert úgy kidöglöttem. Pedig máskor ilyen 35-40-el szoktam végig száguldani.
#48525824
törölt tag
QuadLock
anorche1
őstag
Valaki próbálta már ezt a 2000Ft -os ebay -es tioga spyeder klón nyerget? [link]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Hasaggymeg
Topikgazda
Nálam is van ilyen.82 kg és Manitou Marvel Expert air 29" az új Cube LTD Pro ban.Kezdek hozzászokni.
rii...ha a fóti Auchan mellett gondolod,szerintem ott van az most is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
_NCT
őstag
BP pólus tescoban tegnap láttam 17 részes szerszám készletet ilyen bicska szerűséget 2500-ert. Megeri az ilyesmi? Imbusz, csőkulcs stb...
ivana
Ármester
Ha nem cr vanádium akkor nem, ami nem rendes anyagból van szerszám az nagyon gyorsan tönkremegy.
venember83
nagyúr
Mekkora tárcsáról van szó? A sima gyorszár is kevés már a nagyobb tárcsákhoz, de tizenhat meg tizennyolc centis tárcsákhoz még azért elég jobb villával. Negyvenezerért nem sok villa van, ami jobb minőségű, sajnos, csak a használtak között találhatsz esetleg valami jobbat, vagy váltasz valami jó merev villára. Más opció nemigen van, a villák borzasztóan drágák/túlárazottak.
deicide
veterán
Megvolt az első próba az URC-vel, hozta az elvárást, 40-es átlag felett, 32 fokban, bemelegítés nélkül, még a nyereg finomhangolása előtt, csak úgy nyersen.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Roni2011
csendes tag
180-as tárcsa van elöl hátul gyors szárral! Tudom hogy nem nagyon lehet új villát kapni 40 ezerért! Használtakat nézegetem én is de picit félek bele vágni mert ki tudja miért adja el az eladó és mi az előélete a villának! (volt e rendszeresen szervizelve)
[ Szerkesztve ]
Solad
őstag
Draga keszulek melle alap a biztositas, szoval nem hiszem hogy gond lenne ezzel. En sem pakolasznam at a kartyamat mindrn tekeres elott.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
Because
őstag
én még a 40k-ás "nagy" telóm se hordom van helyette 15000-es 4"-os, kompaktabb, elérhető vagyok ugyan úgy, monitorozni is tudod az tekerésed.
kártyacserére pedig hívásátirányítás a megoldás
inifini
tag
Szép vas, ezek szerint jó is. Gratulálok! Mekkora volt az első közös túra?
[ Szerkesztve ]
#48525824
törölt tag
Milyen nyeregtaskat hasznalsz?
atok666
őstag
Latom toltad neki kemenyen (eleg magas bpm hozzad kepest) . Mi az ami leginkabb megkulonbozteti a regi geptol, gondolok itt foleg az DA vs 105re...
Atok
Runner_fxr
Ármester
Ezekben az olcsó suntour villákban nem tudsz cserélni semmit. Működik ameddig működik, aztán kidobod a kukába ha már nagyon szétkopott. Merevségről itt nem beszélhetünk. Bár ha jól be van állítva a fék, a tárcsába sincs 8-as, akkor azért a gagyi suntour villa sem tud annyit tekeredni, hogy minden kanyarban beleérjen a tárcsa. Nézd meg, hogy jól be van e állítva a féked, ha van 8-as a tárcsába akkor szedd ki belőle. Ha olyan villát szeretnél ami garantáltan ellenáll a csavarodásnak, akkor legalább egy 15mm-es átütős villa kéne. Ugyan ez a jelenség hátul is jelentkezhet ha ott is gyorszáras, nem pedig 12mm-es agyat fogad a vázad.
40 rugóért csak használt jöhet szóba, esetleg valami régi rs pike, de az ki tudja milyen állapotban van.
80-100k még használtan is egy valamire való villa.
gergo5991
őstag
bezzeg a dirt bicón dj 3-mas 4-5 év után szerviszelés nélkül is tökéletesen mukodott
azthiszem a 2009-es még taiwan-i gyártmányt bár kitudja
Ha jól emléxem te is irtad hogy elég jól rugózik a suntour-od vagy csak tesztbicón próbáltad nem tudom, bár eléggé leszólták hogy alap villa de én elégedett vagyok vele eddig
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Mennyire számít a bringa ezesetben? Nekem ugye egy strada 3500-as ktm van fulcrum 5-ös kerékszettel. Úgy értem, hogy azzal a 105-ös szettel sokkal többet kell hozzátenni hogy 36-38-as átlagot érjek el, mint egy ilyen bringával? Mondjuk jelen esetben meg vagyok elégedve a 32-33-as átlaggal, csak érdekelne a dolog feljebbi szinten is.
concret_hp
addikt
outi külső cserénél az utolsó 10-15cm visszatételére van valami trükk? én eddig mindig megszenvedtem vele
vagy fullba vagy sehogy :D
Roni2011
csendes tag
A tárcsa vadi új úgy ahogy a fék is rajta(Deore 615) Már a Hayes fékemmel is ezt csinálta.Akkor arra gyanakodtam hogy ő szarakodik mert néha mintha megszorult volna a munkahengere. Láttam használtan most is rs rebát jó áron. Azzal mennyire lehet mellé nyúlni? Mennyi lenne egy használt reba szervizelése? Mert vétel után első dolgom lenne leszervizeltetni hogy egy darabig ne keljen hozzá nyúlni.
szjoci
őstag
96kg-al 200-as tárcsával normál gyorszáras RS Recon Silver TK-t használok, nem csavarodik. A Reba magasabb szint ha jól emlékszem, szóval ilyen szempontból nem valószínű hogy gond lehetne vele.
TaaT
veterán
40e-be talán egy használt recon is beleférhet, egy Tora meg bőven.
Mondjuk vigyázni kell tényleg a használt piaccal, itt helyben volt egy Tora 302. Hirdetésben az szerepelt hogy semmi baja. Elmentem megnézni, azzal kezdődött hogy akárhova tekertem a csillapítást nem változott semmi, kérdeztem hogy ez mi? Erre az eladó, ja el kéne vinni egy kis szervizre, de nincs rá pénze. Persze rámsózta volna 28e forinttért. A poén hogy pár évvel később ugyanannál az embernél belefutottam ugyanebbe a telóba, de itt már csak alkatrésznek árulta 7e forintért, fékhíd mind2 oldalt elrepedve, Uturn állító letörve, festés csak nyomokban volt már rajta.
Végül egy Tora 318 lett kicsivel több mint 20e forintért. [link]
Amire már ráfér a karbantartás [link]
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
Runner_fxr
Ármester
Azért a marzo dj3 más kategória. Függ attól is, hogy mennyit használod, de évenként 1 karbantartás ajánlott.
Én meg vagyok elégedve egyébként az alap suntour-al is, ha túrázgatásra használja az ember, évekig működőképes lehet. Nem kell tőle csodákat várni, de azért használható.
Nyilván nem érdemes vele vadulni, de nem is arra való. Régebben gagyibbak voltak, a mostani alap suntour-ok már jobbak kicsit.
(#46428) Roni2011: Attól, hogy új egy tárcsa, még lehet benne 8-as. Egyébként egy 1 milliós csúcs montin is csilingelhet néha a tárcsa, azért ilyenek előfordulhatnak bármilyen tárcsafékes bringán. Ha nagyon sűrűn, minden nagyobb kanyarban hangja van, akkor meg kell nézni a beállításokat. Egy új deore fék azért elég bika, csavargatja az rendesen a suntourt. Oda kéne egy jobb villa. Nem ilyen fékerőre van tervezve egy alap teló.
Egy reba teljesen jó választás, nem létszükség az átütő tengely se, csak azért írtam, hogy ha tényleg nagy elvárásaid vannak a merevséget illetően, akkor nem árt.
Használt villa mindig riziko, nagyon meg kell nézni, lehetőleg a legjobb ha még bringában van, meg tudod nézni kotyog e. A becsúszókon úgy is látszik ha kopott, amennyiben nem volt szervizelve, ez előfordulhat.
Alaposan át kell nézni, hogy nincs e hajszál repedés valahol. De még ekkor se látsz bele a belsejébe. Ha versenyeztek vele, akkor lehet, hogy már van benne mit cserélni. Egy alap villa szerviz általában 7-10k. Ez annyit jelent, hogy szétszedik, kipucolják, megkenik teleszkóp zsírral belülről és feltöltik friss olajjal. Viszont ha ereszti az olajat, akkor már szimmering is kell, az meg plusz költség stb. Inkább adj kicsit többet érte, de próbálj meg újat venni, vannak egész jó áron, új, kerékpárból bontott villák.
atok666
őstag
Sztem ugyanannyira kell taposni a 105-ost is mint a Durat. Nyersz par dekat a szetten, az meg nem tesz szinte semmit.
Atok
Solad
őstag
A hajtogathato gumi
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
imyourfriend
őstag
Sokkal masszívabb már az ultegra is, nem hogy a dura ace. Ma mondjuk nem ment annyira, szétkapom a bringa fontosabb részeit és átpucolom mert rengeteget segít. Mondjuk el nem tudom képzelni hogy 35-ös átlagot menjek szélcsendbe, ahhoz rengeteget kell fejlődjek.. amúgy konkrétan 1,1kg-val könnyebb az a bringa az én felszereltemnél. Most 8,2kg de pl az ora nem lenne rajta akkor 8 kilaj lenne, mondjuk az mar oly mind1.
superecneB
őstag
Ez mennyire használható?
http://www.machinehead-software.co.uk/bike/chain_length/chainlengthcalc.html
(#46436) concret_hp válasza imyourfriend (#46434) üzenetére
concret_hp
addikt
nem azért, de az a pár gramm különbség elég minimális különbséget ad. váz + kerék aerodinamikája sokkal fontosabb.
vagy fullba vagy sehogy :D
vans?
őstag
atok666
őstag
Gondolod, hogy megerzed az 1kg kulonbseget? Csodalnam Kivancsi lennek, hogy hanyan szurnanak ki 1kg difit 2 bringa kozott, meg vakteszten egy 105/DA kulonbseg mennyire jonne ki.
Atok
imyourfriend
őstag
1 kilo különbség az rengeteg.. de egyszerűen azt lehet érezni, hogy egy dura-ace vel szerelt gép mennyivel masszívabb,jobban gyorsít ki és jobb a hatásfoka is, nem véletlen kerülnek sokszor annyiba azok a szettek mint egy 105-ös, de még az ultegra árának is vagy kétszerese olykor..
deicide
veterán
Egyébként meg lehet, tényleg. Két kezemben két zacskó krumpliról megmondom, hogy melyik nehezebb, ha csak pár dekával is.
A váltás, a hajtás, a kerék, a váz és az egész aerodinamikája tesz hozzá a teljesítményhez, nyilván nem én leszek instant erősebb, ha egy ilyenre ülök rá. Hosszú távon derül ki, hogy mennyit számít, ma megyek egy nagyobb karikát és a számok majd megmondják.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Atke
senior tag
#48525824
törölt tag
Nalam most masfel kiloval lett konnyebb a bringa es ugye mive lopro ra is kell dolni rendesen, nem tunik olyan nagy valtozasnak megis nott az atlagsebessegem ugyanazon a szakaszon.
atok666
őstag
Nem igazan ertem, ezt a jobb kigyorsitast... Nem tudom elkepzelni, hogy milyen erzheto hatasa van ra az anyaghasznalatnak. Az ok, hogy konnyebb a szett (aminek az elonye kijohet egy 3 hetes korversenyen par mp formajaban), meg tovabb birja, de hogy jobban is gyorsits ki? Sztem placebo Amugy, mennyi km-t tekertel 105-tel es mennyit Da-val? (azert erdekel foleg, mert szeretnek megamnak a trekking melle egy outit is, es gondolkodom Da szettes bringan is, csak nem igazan ertem, hogy mit ad a nagy felar elleneben. Mas forumokon, akik valtottak 105-rol feljebb, nem irjak, hogy mennyit gyorsultak tole...)
Atok
[ Szerkesztve ]
Valkűr
őstag
Csatlakozom, az SPD szerintem is inkább országúti dolog, terepre én is inkább valami szöges taposóval mennék. Próbáltam SPD-vel terepen, van ahol elmegy, de durvulni nem tenném fel, hiába old ki, a tapaosó nehéz terepen sokkal biztonságosabb. Mindemellett én imádom az SPD rendszert, bár én főként beton és könnyebb erdős terepeket használom ahol még elmegy az SPD. Elesni soha nem estem még vele, mikor kellett kioldott egyből. XT SPD pedált használok.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
Valkűr
őstag
Én 4 éve nyúzom a Suntour Raidont tárcsafékkel, gyors zárral, 100-as kimozgással.. Soha nem volt vele problémám. Nem is igazán értem miért vannak ezek a villák zsigerből egyből lexarozva. Nyilván nem durva terepre való, de ezt mindenki eldönti magában hova szeretné használni, milyen körülmények közt. Nálam eddig nagyon bevált, főleg aszfalt és könnyebb erdős terepeken. A gyártó jelzi, h 185 a legnagyobb tárcsa amivel használható.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
concret_hp
addikt
ilyen "lyukas" nyerge van valakinek? nem nagyon tudom elképzelni, hogy ez kényelmes
vagy fullba vagy sehogy :D
imyourfriend
őstag
ár/érték arányban nem feltétlen éri meg egy dura ace szettel kerékpár a 105-öshöz képest, viszont 100km alatt amennyit tekertem vele összehasonlíthatatlan érzés a mostani bringához képest. Igaz hogy árban is duplája vagy még több az enyémhez képest, na de azt is tekerni kell. Látni olyat hogy tolják fel az 1,5 milliós gépet a dombon. Mellesleg kezdő országúti bringának nem feltétlen érdemes megvenni, már csak azért is mert edzettséggel lehet kihozni a különbséget két kerékpár között. Az hogy kisebb a légellenállás könnyebb a szett, jobb a fékhatása és több energiát visz át a hajtásrendszer is, illetve kevesebb kevesebbet kell szöszölni a váltással ami iszonyat pontos, ezek mind olyan dolgok ami egy edzett kerekes számára kisebb előnyt jelentenek, de később összeadódnak (pl hegyen gyorsabban tudsz lefele menni, alapvetően ugyanazon erővel fél-egy km/h-val jobb átlagod lesz) de ez csak úgy tud megjelenni ha már valamennyire edzett az illető. Mentem 2015-ös kerékpárral, melynek a hátsó támvilla kialakítása és a középrész jobb kialakítása különbözött az én bringámtól valamint ultegra szett volt rajta, ott is érződött valamennyire a különbség de ez nem volt könnyebb mint a bringám. Személy szerint azt vallom, 28-30km/h-s átlagig oly mind1 milyen bringán ülsz.. felette kell elgondolkodni, mert nagyobb sebességnél kevesebb erőt kell befektetni egy jobb kerékszettel pláne. Egy évet el kell tölteni 105-ös vagy tiagra felszereltséggel, majd próbálj ki valami komolyabb gépet. Nyilván nem mérhető számokban egy ilyen gyorsulás, de majd deicide beszámol hogy mi a helyzet.
(#46448) concret_hp válasza imyourfriend (#46447) üzenetére
concret_hp
addikt
anyereségből kb. 95% aerodinamika, a maradék az alkatrészek jobb minősége kb.
vagy fullba vagy sehogy :D
gergo5991
őstag
Brutál HC terepen még én sem voltam az spd-mmel, de durvább terepen viszont igen. Engem az győzött meg, hogy nem rázza le a pedál a lábamat róla, fixen ott tartja, szóval durvább terepen nem fogok ezáltal elesni.
Ha meg hirtelen kellene kioldani, arra ott a reflex
deicide
veterán
Van különbség, a mai jellemformáló szembe/oldalszembeszeles 60km-en 33.5-es átlagot tapostam, ez a Meridával 30-31 lett volna, vagy annyi sem, mert árokba kúrom a bringát az 50km/h-s szembeszélben. Szóval valóban, az aerodinamika sokat javít pl széllel szemben, de hátszélben is. Hazafelé nem volt gond kitekerni a 65-70km/h-t oldalhátszélben, fáradtan, közepes lejtőn.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride