Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #286399 üzenetére
focus atlasok azok boostosak, meg talán pár e-gravel is az.
mondjuk ha könnyű a szett, akkor mindegy is
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
gergo5991
őstag
[link] ezt az oldalt ismeri valaki? elég jónak néz ki a deal, bár még nem néztem rá jobban, bedobom ide hátha valakit érdekel
-
fattyu
veterán
válasz mauimagic #286393 üzenetére
igazából az van hogy tervezek rendeltetésszerűt is. sőt főleg arra lesz használva.
az a baj hogy sírva fakadtam a thule vonóhorogra rakható áraitól. kb ezért nem vettem ki holnapra szabit és vagyok a mecsekben holnap.
ja meg mert sportorvoshoz kell mennemHEAHEA igen jó tipp volt
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mai...az erdőben állnak a fekvő rendőrök.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Poiro7
senior tag
Sziasztok!
Ki milyen tengely jeladós kerékpár computer-t ajánl?
Egyáltalán idehaza beszerezhető -
fulton
addikt
-
sirarcheer
senior tag
válasz Poiro7 #286407 üzenetére
Szia!
Ez több helyen beszerezhető.
pl: Garmin Bike Speed Sensor 2PSN: sirarcheer
-
Kro
tag
Nah meglett a Stevens Strada 800. Pont a méretem volt, 58-as. Elég jó árba sikerült megalkudni szerintem.
Egy alapos tisztítás ráfér, vázon/villán van pár karc, nekem elmegy. Egy új láncot kap, mert a láncnyúlásmérő beesik, amúgy jó állapotban van.
Kivettem a váltógörgőket, letakarítani az olajsártól, erre a kis acél "görgő" amibe a csavar megy kiesett a műhelybe és nem találom sehol. Holnap megpróbálom a helyi szervízbe, hátha tudnak adni egyet. Gondolom külön nem kapni.#286403fattyu +1 a pro user-ra, én azt használom, teljesen korrekt minőség.
Grat a géphez!!![ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #286398 üzenetére
De várom cube-val bükkben nyáron a szép táj, mászás, 30 fok
A legjobb része mikor még Eger fele mész, a kicsit "savanyú" mikor már visszafele.. az olyan - de kár hogy mindjárt finish.
Tele tervek kiránduló úti célok - megtervezett új utak - várom a jó időt nagyon már vetkőznékAzt nagyon szeretem a straván hogy vissza tudsz tekinteni a múltra honnan indultál (átláthatóan) - mennyit változtak a dolgok. Újabban mindig csinálok 1-2 képet mert úgy jobb (segít) emlékezni a momentumokra az útra - emlékek. Ránézek a képekre és már beugrik minden momentum az útról
[ Szerkesztve ]
-
Trash
tag
Sziasztok,
Szeretnék vásárolni használtan egy cross trekking kerékpárt.
A keret rá 250-300 ezer Ft.
A kérdésem az lenne, hogy ebbe az árba mi az ami beleférhet, mi az a felszereltség, tulajdonság amit mindenképp keressek és az alá ne adjam? Elnézést ha buta kérdés, de kezdőként szeretném a legtöbbet kihozni belőle amit tudok.
Felhasználás: könnyed városi túrák, max 20-40 km-es távok.
Köszönöm! -
-
nagyúr
válasz MPowerPH #286392 üzenetére
és képzeld el ezt egy rendes időfutam bicajjal, amin ha rajta ül a rider, oldalról nem lehet átlátni se a csövek között.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Fall-N
veterán
válasz Toobee #286375 üzenetére
A legegyszerűbb a féktisztító, miben ragacsot leszed, nem hagy semmilyen nyomot és nem káros a festésre sem. Na meg előbb használ azt ember egy biciklihez ilyen sprayt, mint WD-40-et. Annyira jó a WD-40, hogy semmihez sem jó. Biciklihez sincs semmi keresnivalója.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #286381 üzenetére
Múltkor erről témáztak az emberek a Facebook csoportban, sokan a 622-37es gumira esküsznek. Az alá menni szerintem fölösleges.
Abból is látszik a kategóriák összemosása, hogy a legújabb Merida Silex vázba belemegy a montis 622-50-es gumi is, ami a 29"-2.0", ami már nem "gravel" kategória. Igaz ezzel egyidőben már montin nem ritka a 2,4" - 2,6" szélesség sem.
[ Szerkesztve ]
-
Piftuka
veterán
válasz HEAHEA #286305 üzenetére
Nagyon köszönöm, hogy kerestél még alternatívát ( #286310Dark Archon ) fórumtársnak is)!
Én hálás vagyok mindenkinek, aki tényleg segíteni akar, de 200.000 forint körüli áron keresek bringát. A 250.000 forint már a nagyon maximum, amit kifizetek.Valamint a lakóhelyem maximum ~25-30 km-es körzete jöhet csak szóba.
Kiválasztottam tehát a kínálat fentieknek megfelelő darabjait, azokkal kapcsolatban vártam, várok (és szerencsére kaptam is) véleményt, tanácsot, köszönettel!Ha esetleg a fentieknek megfelelő más bringát - akár újat, akár használtat - tudtok mutatni, azt hálás köszönettel veszem. Drágábbat és/vagy messzebbit, köszönöm, nem!
(És tisztelettel kérdezem, hogy miért kell leszólni, amik közül választani fogok? -->
"Ez a kettő akkor is sokkal értelmesebb választás, mint, amiket magának összeszedett."
Kinek a számára értelmesebb? Miben értelmesebb? Miért értelmesebb?)"Aquila non captat muscas."
-
-
jjeahh
nagyúr
Cannondale Scalpel, utolsó 3 bekezdés. Vajon megint a bikeradar törte el a vázat? . Két haverom pár hónapja vásárolta meg az előző generációt fullos felszereltséggel, erre itt az új, modernebb geós.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
senior tag
válasz jjeahh #286425 üzenetére
A korrektség jegyében ezt azért ideszúrnám:
This particular rider, who weighs in the neighborhood of 220 lb (98 kg) went a little deep off a 5-foot rock drop, and the resulting landing force ended up snapping the frame at the seat tube near the shock mount area. Now, I should stress that although the drop wasn't huge, it was also bigger than what you'd see on a typical race course, and the fact that the rider went a little past the sweet spot certainly didn't help.
Magyarul a 98 kilós tesztelő leugrott a 10 kiló körüli (?) bringával egy 150centi körüli droppot.
Egyrészt le is írják, hogy ez azért nagyobb, mint amik az XC pályákon vannak, másrészt azért egy ekkora ugrásnál jó lenne látni a landolást is, említik is, hogy nem volt a legjobb (went past the sweet spot)...Mondjuk a lényegen nem változtat: tipikus enduro/bike park felhasználásnál eltört az XC race váz
Mondjuk a weight limit még érdekelne egy olyan szakágra tervezett versenyváznál, ahol az átlag rider 60kg, nem 60%-al több...[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Trash #286415 üzenetére
Szia!
Cube Nature, Merida Crossway, Canyon Pathlite. Ezeken érdemes leindulni. Használtan 300 ezerért már benne kellene legyen a hidraulikus fék, az jó dolog. Illetve a váltás is már Deore / XT szint. EZT a listát érdemes átnyálazni, hátha találsz olyat, ami tetszik. Aztán, ha belinkeled ide, megnézzük.
Piftuka: bocs, ha nyers voltam, én már csak ilyen vagyok Neuzer számomra sosem volt márka, éppen a tesco-gazdaságos hulladékoknál egy fokkal jobb. Az irányt mindenesetre szerintem megkaptad, aztán a feltételeidnek megfelelően már neked kell keresned.
Azért volt megfelelőbb választás az a két kerékpár, mert te néztél városi / aszfalt használatra aztán mindent. Önmagában a kinézett MTB-k nem rosszak, csak a felhasználáshoz nem passzolnak.
jjeahh: ha a Cannondale azt mondja, hogy márpedig ez modernebb, akkor így van, és kész
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286425 üzenetére
Egyszerűen nem tudják eladni ha nem változtatgatnak folyamatosan a geometrián...picit, alig, vagy nem is érezhetően , de muszáj változtatni valamit mert nincs évente, kétévente olyan fejlesztés amivel el lehet adni az újat, amiért megérje a júzernek lecserélni érte bringáját, így minden szériával kijön a next best thing pont úgy mint sok más terméknél, pl. a tavalyinál 50%-al több nedvet elszívó szárnyasbetéttől az akár 30%-al dúsabb szempillát eredményező spirálig. Van egy (keleten) szűk, vagy (nyugaton) kevésbé szűk réteg aki ezt lesi és képes lecserélni telefonját, tévéjét, kerékpárját vagy éppen autóját az érzésért, hogy neki a legújabb legyen.
Visszatérve a konkrét modellre, a kormány lassan tényleg egyenesen a villanyak tetejére kerül ahogy valamelyik jútyúber bringás influenszer poénból kipróbálta néhány éve.#286414fulton...szerény véleményem szerint csak amíg nem szálltál le az aszfaltról és onnan csodálod a Bükköt addig csak a felszínt kapargatod, a Bükk az az aszfalton túl kezdődik igazán.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #286426 üzenetére
Igen, ezért linkeltem a cikket. Ugyanakkor számomra nem bizalomgerjesztő.
Max. Weight Limit: 138kg
Bike Category 3: Jumps and drops are intended to be less than 61cm (24").Szal igen, túlságosan nagyot droppolt a csávó, ugyanakkor az a max 61cm drop 138kg súlyra vonatkozik, nem 98 kilóra, versenyen a profik 60kg körüli súllyal annál sokkal nagyobbat is ugranak. Jó lenne egy táblázat, amin részletezik, hány kilós rider mekkorát ugorhat. Plusz ha egy rövid teszt alatt eltörik egy váz, akkor szerintem több évnyi montizással könnyebb rider alatt is törhet. Ha tekersz vele 20.000km-t és kisebbeket ugrasz-droppolsz az évek alatt mondjuk milliószor, az nem jelent vajon még nagyobb terhelést? Tudom, a karbon sosem fárad . Nemrég volt itt szó arról is, hogy a vázak mennyire túl vannak építve, ennyit erről
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
mauimagic
senior tag
válasz jjeahh #286429 üzenetére
Szal igen, túlságosan nagyot droppolt a csávó, ugyanakkor az a max 61cm drop 138kg súlyra vonatkozik, nem 98 kilóra, versenyen a profik 60kg körüli súllyal annál sokkal nagyobbat is ugranak.
138kg a rider+bike+all equipment. Vonjunk le nagy jóindulattal 10kg-ot, így a Max rider weight 128kg.
Itt találtam egy kalkulátort, majd egy matekos kijavít, ha nem jó.Max system weight esetén: 138kg 61cm dropdrop (305 lbs, 2 feet) Average impact force (pounds)
366.5057455A mázsás teszter(system weight 238lbs)+5 feet drop: impact force: 714, vagyis kétszer annyi, mint az általad linkelt max megengedett súly+drop esetében...
Ennyit arról, hogy egy közel 1m-el magasabb drop mennyit számít
Mennyivel kéne szerinted egy versenyre szánt grammbuzi XC vázat túltervezni? 300%-al a weight limit fölé? Vagy még többel?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #286431 üzenetére
Igazad van, ugyanakkor mint írtam ennek ellenére sem tűnik bizalomgerjesztőnek, mert hosszú távú felhasználással (ahogy mindannyian használjuk) van esély rá, hogy évek múlva ugyanott elfáradhat a váz és törhet. Az ilyen "értelmetlenül" intenzív tesztek ha másra nem is, erre jók, megmutatják, hogy van-e a váznak gyengépp pontja és hol. Nem lennék meglepve, ha 1-2 éven belül megjelenne pár vélemény neten, miszerint normál használattal elrepedt a váz, Orbeánál, Canyonnál is volt ilyen széria, Marinnál egyik alu váz láncvillája törött. De nem akarok megint egy teljesen értelmetlen vég nélküli vitát, ha neked így is bizalomgerjesztő, hajrá, engem nem zavar, nyugodtan lehet saját véleményed, de engedd meg, hogy nekem is legyen . Nekem már kissé gyanús, főleg így, hogy nem az első teszt-videó, amiben így vagy úgy, de le van húzva egy cdale váz. Tudom, videóknak, teszteknek sem hiszünk, tudom, nagyobbat droppolt a teszter, mint kéne, tudom, hogy a matematika és számolgatás mást mond, de gyanús, hogy ha egy váznak van egy ilyen gyenge pontja, real life, hosszú távon is kaphat ennyi terhelést, mert a sok kicsi ugy-e sokra megy és idővel repedhet. De remélhetőleg nincs igazam .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #286429 üzenetére
Én írtam, hogy túl vannak építve az olcsóbb bicikliknél, ahol nem számít a váz többletsúlya a tartósság javára. Azért egy átlagos váz tömege lehet simán másfél vagy dupla annyi. Mondjuk ezzel kapcsolatban inkább az alunál gondoltam, de karbonnál is végletekig ki vannak könnyítve.
Mindenesetre kiderül hosszabb távon ha gyenge a váz és másnál is törik. Van egy tippem, hogy sok tesztelő rámegy a témára, hogy náluk mit bír ki a váz.
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #286431 üzenetére
nem állsz messze a 300%-kal, teher oldalon még statikus tehernél is jó lenne egy 1,5-ös szorzó, anyag teherbírásánál is el tudom képzelni, hogy 1,5-ös biztonsági tényezővel számolnak (gondolom a gyártói qa/qc-től is függ), így ~2,25-ös szorzónál tartunk.
ha a sika szénszálas megerősítéseit nézzük anyag oldalon ez így nézne ki:
itt 3 biztonsági tényező van anyagoldalon: - rug. modulusra vonatkozó - polimer típusa (szénszál), gyártási mód (resin transfer molding), teherbírásra vonatkozó (szénszál)így a biztonsági tényező 1,1×1,1×1,25 = 1,5125-re jön ki.
amit te linkeltél, az valahogyan a dinamikus részt írja le, itt is figyelembe vesz valamennyit a gyártó, szerintem 1,4-nél tuti nagyobbat, mint amekkora dropra tervezve van (pl outival egy padkáról sem lehetne egyébként lejönni)
1,5×1,5×1,4 = 3,15, azaz 315%-nál járunk.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem így néznek ki a pulzuszónáim úgy, hogy én erre nem figyelek, csak utólag megnézem kíváncsiságból. Minél hosszabb, több szinttel annál többet töltök a kettes zónában.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #286405 üzenetére
Ezeket mély hóra tervezték, csak az elolvadt
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #286405 üzenetére
Ilyet jellemzően ott állítanak fel, ahol legális bringa pálya és turista út, vagy erdészeti út keresztezi egymást.
a, ezzel védik a bringa pályát, hogy a turista (vagy bármely keresztforgalom) nehogy vakon begyalogolja a lefelé tempóval közlekedő bringás elé.
b, erdészeti úttal keresztezés esetében a bringa pályán érkezőt lassítja, nehogy az ardész autója elé hajtsonAz számomra mind máig érthetetlen, hogy a turistákat miért vonzák a bringa pályákon mászás annak ellenére, hogy határozottan ki vannak táblázva, hogy gyalogosan TILOS, csak bringával. Aztán jól meglepődnek, amikor 40-el csörtet lefelé velük szembe egy bringa a legális kijelölt bringa pályán. Persze elnézést kérnek, de attól még veszélyes. Következő mi lesz, kék turista útnak nézik az M7-est, mert kék táblára van fehérrel felfestve?
-
Ringman
nagyúr
válasz sebgutkopf #286437 üzenetére
vagy mennek motorral is ugyanott, azt meg nem könnyű átemelni. (most már villanyosak is vannak ezekből azt hiszem)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #286437 üzenetére
Ez itt éppen a csak gyalogosan engedélyezett természetvédelmi területet védi mindennemű járműbehajtástól, olyannyira, hogy engem egyszer már el is tanácsoltak az éppen táblákat cserélő erdészetiek az őszi szürkületben. Lexarom, leszállok és szépen "átfűzöm" a kerékpárt, kifújom magam, iszok, nem érdekel az átlag és természetesen lassítok minden gyalogosnál, türelmesen várok míg kerülhetek és megköszönöm mindig mert szerintem elférünk egymás mellett és úgy, ahogy zöme póráz nélkül beviszi kutyáját xaratni a természetvédelmi területre engem is megtűrhetnek ott átgurulni néhányszor.
Ugyanakkor azért tapasztalom, hogy időnként már itt- ott újra áthajthatok, mert ripityára törik a kapukat, amit gondolom nem annyira gyalogosok mint a déházni vágyó suhancok teszik inkább, ami ugye eléggé kontraproduktív, rontja megítélésünket.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
Strava már mutatja a biciklis best effortokat is.
Az enyém:Lehet villogtatni az e-péniszeket.
-
Lacerta
aktív tag
válasz sebgutkopf #286437 üzenetére
Az számomra mind máig érthetetlen
Mert MINDEN gyalogút, világos?
A hétvégén itt mentünk felfelé a családdal autóval, és egy nagyobb csapat diffúz gyalogos az alagút jobb szélén jött lefelé. Ez mondjuk még szabályos is lehetne, mert máshol nem is tudnak menni, mivel nincs járda, ami megkerülné az alagutat ( illetve de, csak akkor le kell menni Felsőhámorba, és akkor az néhány méter kerülő ).
De b*szki mentek egymás mellett a sárga vonallal lehatárolt részen, és komoly arccal integettek minden autósnak, hogy maradjon a sárga vonalak közt!
Ami egyébként azért van felfestve, hogy lássa az MVK buszvezető, hol nem fogja leütni a tetőről a gáztartályt / akkupakkot az alagút. -
addikt
válasz velizare #286441 üzenetére
pont a leglényegesebb részről nincs kifejtve semmi (pedig a videót is végig néztem) hogy hogyan tesztelnek
van egy fejtetőre esés (ilyen a gyakorlatban egyébként szinte teljesen kizárt) meg egy oldalra esésről is beszél (ami a leggyakoribb amúgy) de, hogy ezeken kívül volt-e másféle mérés, és az hogy valósult meg, és abban milyen eredményeket értek el a sisakok... hát az lemaradt.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
avl
senior tag
válasz Hasaggymeg #286435 üzenetére
nem kérdezted
meg ahogy értelek nem is cél
meg csak hülyülök: túl sokat mész a "no man´s land" 3-as zonában...további sok jó tekerést (is) !
-
mauimagic
senior tag
válasz Ringman #286434 üzenetére
Gondolom be is tartják ezeket, különben egymás után törnének a vázak.
A másik oldalon meg ugye ott a nyomás, hogy legyen könnyebb, merevebb, laposabb a gép minden egyes évben, nyilván ez a végtelenségig nem megy, ha nem fejlődik a gyártástechnika hozzá...Szerintem tudják tervezők mi az a terhelés, amit valóban bír a váz, mennyi a puffer benne, csak ezt az infó a saleseshez/importőrhöz nem jutott el, ezért ők kivitték a tesztelőket egy brutál pályára, mert "úgyis mindent kibír" a gép.
Lehet hogy a mérnökök elküldték volna őket a p.csába, ha tudják, mert ez így elég komoly arcvesztés. -
mauimagic
senior tag
válasz Hasaggymeg #286435 üzenetére
Nekem a sima bringázásnál sokkal több a "junk mile" (z3)
Mondjuk ezeket általában jobban megnyomom, mert a sok z2 után kell egy kis fun
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LEGO klub
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Huami Amazfit Bip okosóra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Ukrajnai háború
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest