Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha a határoló engedné de mégsem megy (ezt úgy ellenőrizheted, hogy kézzel tovább lehet tolni felfelé a váltót), akkor nincs jól beállítva, vagy jól volt, de megcsúszott a bowden és már nem húz (messze sem) eleget. Nézz egy videót a váltóbeállításról a jútyúbon.
#231941venember83...hát az nagyon érdekes...és csodálkoznék ha normális lenne. Az a rész amire rámegy a tárcsa közepe az agy része, vagy valami rávarázsolt fogasgyűrű? Szerintem legfeljebb az mozdulhatott meg az agyon. 🤔
#231946Maximum1...esetleg az, de hát azt észrevette volna. ...amúgy ugyanaz a szerszám mint mellyel a menetes középcsapágyat kezeled.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Ha a felni tubeless kompatibilis, defektálló és mégis könnyű kell, én egészen biztosan a gravel gumik között keresgélnék és go tubeless. Pl. ha Schwalbe, akkor G-ONE RS, G-ONE SPEED, X-ONE SPEED stb. A trekking gumikban ha rendes védelem van, sajnos mindíg nehezek lesznek, ami a gördülést is rontja.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem pl. ez...de vannak itt cifrábbak is.
#232042
Dark Archon...
ezt én sem értem, hol van a bringán álló és forgó alkatrészek között 1mm-es tűréshatás a tárcsaféken kívül? Valami extrém TT gépen elhiszem, de ahol 1-1 mm gumiszélességen múlik, hogy elforog-e a kerék az eleve már nem jó.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
avl
senior tag
https://radtechnik.2ix.de/chain.php
“Zur Ermittlung der Längung eignet sich auch ein Messschieber welchen man auf ca. 120mm stellt. Dabei aufpassen das der Fühler nicht zwischen Rolle und Lasche rutscht. Eine neue Kette hat ca. 119.5mm (Campa 119.4mm, SRAM 119.6-119.75mm, Shimano 119.7mm und sogar teilweise bis 119.85mm bei 12fach) und kann bei Stahlritzeln bis max. 120.5mm verwendet werden. Meine Verschleisslehre gibt 120.3mm bei Aluritzel und 120.6mm bei Stahlritzel vor. Wenn man kleine Kettenblätter aus Alu hat oder teure Narrow Wide Kettenblätter, würde ich die Kette auch nicht länger als 120.3mm fahren, was bei vielen Ketten etwa 0.5% Gesamtlängung entspricht. Spätestens ab 121mm sind Kettenblätter und Ritzel in Gefahr, erfahrungsgemäß kann man dann aber schon Ritzel ersetzen weil sie nicht mehr sauber schalten.”
https://m.youtube.com/watch?v=y-6my4V5BIA
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Átfordítottam angolra, mert kiégett a szemem, másrészt nem tudok németül (gondolom nem vagyok vele egyedül).
"A caliper is also suitable for determining the elongation. 120mm poses. Make sure that the sensor does not slip between the roller and the tab. A new chain has approx. 119.5mm (Campa 119.4mm, SRAM 119.6-119.75mm, Shimano 119.7mm and even partially up to 119.85mm at 12x) and can be used with steel sprockets up to max. 120.5mm can be used. My wear gauge specifies 120.3mm for aluminum sprockets and 120.6mm for steel sprockets. If you have small chainrings made of aluminum or expensive narrow wide chainrings, I would not drive the chain longer than 120.3mm, which corresponds to about 0.5% total length for many chains. Chain blades and sprockets are in danger from 121mm at the latest, but experience has shown that sprockets can be replaced because they no longer switch clean.”
-
-
peetie1
aktív tag
Felcsigazott a kérdés, mértem egyet. 500kmt futott hg601 lánc 119.5mm, 10ezret futott hg701 lánc 119.67mm. Kontrollkent a park tool mérő is jónak mutatja még. Az én kis átlag 150Wom úgy néz ki sose fogja elkoptatni a láncot. Van előnye is annak ha gyenge az ember
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Neuzer-t azért vettem 3 éve (akkor még nem tudtam hogy ipari hulladék kategória) mert kicsi volt még akkor az árrés egy fél holt és annak feltámasztása és a között és már elegem lett belőle hogy ilyenekkel kel foglalkoznom. Most ott tart a piac ahogy néztem hogy használt márkás félholt kerékpárt is érdemesebb venni és feltámasztani mert olcsóbban jössz ki így is mint ha a belépő kategóriát venné az ember ugyan ennyiért napi használtra.Ráadásul ott tartunk mint a szocializmusban ahogy nézem hogy a szín feláras tétel lett. Fekete színű kerékpár jóval olcsóbb mint a "hupilila" vadonatújként.
Más:Azóta hívtak hogy a jó állapotúnak mondott gumi kuka lett mert szál szakadásos .Igazi kupectől vettem a kerékpárt úgy nézki le kente gumi ápolóval a külsőt így nem látszott rajta hogy mennyire gáz csak az volt feltűnő nekem hogy olyan volt mint az ember bőre. -
-
peetie1
aktív tag
Ebből a 2ből az elsőm van, az elég jó race fites, nem lobog sehol, bár az anyaga valahogy nem tetszik annyira. A második classic fites, bár olyanom nincs, de azok normál szabásúak szoktak lenni, kicsit bővebb.
A holokolo méretezést hogy érted? A saját márkás cuccaikra gondolsz? -
peetie1
aktív tag
Nekem olyan merevnek tűnt az anyag, az addigi dekás szetthez képest (amire az volt kiírva hogy btwin road cycling, és volt színben passzoló kantáros gatya is hozzá). Ja, és nincs oldalsó zsebe, amit a többi dekás mezen imádtam. (a márkásokon sincs) De akkor mikor én vettem ez a felső még 10ezer ft volt, szóval eltelt pár év, az anyag minőség is változhatott azóta. De dekánál amúgy sincs gond, nem tetszik beviszed visszaadják a pénzt. Holokolon már nem biztos hogy ilyen egyszerű a visszaküldés, régen szidták őket, most nem tudom mi a helyzet. Szerencsére nekem oda sem kellett visszaküldeni semmit.
A holokolo saját márkásokra nem tudok mit mondani, olyanom nincs.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
a holo saját márkás cuccai azok értelmes emberi méretezéssel készültek, nem olasz/kínai kaptafa szerint. nekem 180 centivel és ~90 kilóval az xl a méretem tőlük, asszony 170 centivel és 60 kilóval van az m és az l határán (ha alá akar öltözni, nagyobbat kell rendelnie). a nagyfiam ~170 centivel és ~ 50 kilóval kapott most m-es ti gatyát, és az is jó lett.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
szimpláncsak
tag
Nekem az volt a lényeg, hogy ne kónuszos, hanem iparis legyen, főleg a montin. Most cseréltem a csapágyakat koyo márkájúra, mert már volt aminek elég szar volt a hangja. Mondjuk nem tudom a novatec-be alapból milyet tesznek . Aki mondjuk szeret szerelgetni vagy van rá helye, annak biztos jó a kónuszos is, de montin szerintem havonta szedhetném szét télen és zsírozhatnám újra az egészet.
Én mind montin, mind országútin megéreztem a különbséges az alap olcsó és a "márkásabb" között. Aztán lehet csak placebojjeahh: +1
stickermajom: Egyik haverom ugyanezt mondta, lehet Te vagy az titokban Amúgy XLC CB-M07 . Tegnap kapta vagy 2 órán keresztül a sarat. Bringamosás után az autómosóban még erről is lecsapattam a koszt, igaz csak azzal a vízsugárral ami ilyenkor télen alapból jön, hogy ne fagyjon bele a víz és nem ázott be. A bükkben volt 0 fok és nem fázott benne a lábam.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
Tisztítás> láncolajozás+beletekerés+áztatás> alapos letörlés> használatok között újra letörlés
Már a tökéletes módszert használodSzakértőbb kollégák télire a sűrűbb verziókat ajánlják, pl Rohloff lánc olaj
Ez mézszerű, szinte némítja a láncot. Jól letörölve is vonzza a port, de télen a nedves időben ez nem gond.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Ringman
nagyúr
van egy srác, aki rezgésvizsgálatokat csinál biciklivel, hogy különböző komponensek cserélgetésével mit is lehet elérni:
[link]
Find the most comfortable gravel bike and bike parts.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát tesztet ami alátámaszt kábé mindent mindenről találsz, de ha alig könnyebb, jobban kell vigyázni megszorításánál és a 27,2mm alu nyeregcsövem is olyan sokat hajlik,hogy nem tudom ennél többet hova rugózhatna. ...de perelhiszem,hogy a gépek ezt mérték.
6030D...akkor most kellene menjünk hátha a Suzi is elég erős a lerobbant Mustánggal szemben.
itouchfan....ha keményre van fújva, nem pogózik és nem teljesítményre hajtasz akár hagyható folyamatosan bekapcsolva is, a telónak az jó ha mozog.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
Megkérdeztem pár nagyobb bringaboltot, hogy ők mivel szokták takarítani a gépeket és ők is a féktisztítót ajánlották. Én is azt használom. Az a marha nagy előnye, hogy leoldja az olajat, zsírt, koszt és nyom nélkül szárad szinte azonnal utána. A mosogatószert ezért sem használom. A héten kedden én is alaposan hajtóművet takarítottam, teljesen tisztára tudtam vele takarítani a hajtóművet. Ráfújtam a fogakra és rögtön folyt le a zsíros kosz.
-
andrisbandi
őstag
Petróleum
Az az.
Nálunk a festékboltban kapni. De már 2.600 Ft-nál tart.Egy küllővel, vagy dróttal ki lehet piszkálni a sorra feltekeredett füveket.
Kefélés, petrós rongy.Hasznos fogásokat a yt-ról el tudsz lesni.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
flash-
veterán
ezt alacsonyabb intenzitásnál leginkább z2-n(vagy ga1,kinek melyik tetszik) szokták javasolni, szoktatni a szervezetet hogy inkább a zsírokat használja, de ha nyélen megyünk(ftp környékén vagy esetleg vo2max) illetve a cél a minél jobb teljesítmény akkor segítségünkre lehet a ch akkor is ha már viszonylag korán kezdjük bevinni.
[ Szerkesztve ]
-
-
-=RelakS=-
veterán
Alacsony intenzitás alatt azt értsd, hogy már szakad rólad a veríték, de még különösebb erőfeszítés nélkül tudsz az edzés miatt panaszkodni az edzés közben.
Ehhez hozzávetőlegesen tudsz pulzust is számolni, ami ha jól emlékszem az, hogy 220-ból kivonod az életkorodat, megméred a nyugalmi pulzusodat, és ennek az intervallumnak a 60-70% közötti rész. Edzettség erősen befolyásolja a számolás értelmét/értelmetlenségét
GCN csatornán az egyik fazont konkrétan műszeresen kimérték, hogy hol van a Zóna 2 intervalluma, de itt topicon belül az talán kicsit túlzás XD
Mindenesetre a mellékelt ábra szerint görgőn nekem bevált, viszont ezeken a dimb-dombokon kizárt, hogy én nekiállok 13-14km/h-val suhanni. (kb ekkora sebességhez köthető nálam a Z2)Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
őstag
Jaja, egyébként érdekes, hogy előtte azonos pulzuson csökken a sebesség, és még nem is érzed. Az első "edzős" edzésemen volt ilyen, 4 órát kellett menni 140 alatt. Vittem magammal két műzlit , 2 óránál fordultam, majd 3 óra után jött a fura érzés, majd a kalapácsos ember. Az előtte 25-ös tempó 16-17-re esett le, pulzus 140. Húztam amíg tudtam, majd 10 km-re otthonról bementem egy boltba, megettem két kiflit meg fél liter kakaót. Eltelt két perc, és megint ment a 25-ös sebesség. Utána 3 napig mindenem fájt. Egy eléhezést kb ennyi idő regenerálni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Amíg nem csukódott teljesen össze a váltó megközelítőleg ugyanazzal az erővel feszíti a láncot, vagyis ez így irreleváns, ugyanakkor látszik, hogy már természetellenesen ki van feszítve a nagy lánckereken ami negatívan befolyásolja a felsőkön a váltást...ilyent inkább a grammbuzulásoknál lehet megfigyelni, ahol pár szem lánc is számít.
#242676
MPowerPH...akkor legyen Saint.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deva
tag
Ha jól látom/hallom, akkor a "láncvezető sínen", vagy hogy hívják. Csináltam gyorsan két videót:
- ilyen, amikor nem súrlódik, 2/5 állásban: [link]
- ilyen, amikor kettővel feljebb váltok, és már súrlódik, 2/7 állásban: [link]Élőben jobban lehet hallani, mint videón, de azért ezekből is átjön a különbség.
Amúgy nincs hangja, csak a végleteknél (vagy ahhoz közel). Rendesen letisztogattam és olajoztam, amit ma ismét meg fogok csinálni, mert tegnap elkapott az eső. Váltók be vannak állítva, legutóbb szervízben állították, felteszem jól, és utána is súrlódott. De ez már a legelejétől kezdve így működött.
It's like being a plumber. When you do your job right, noone should notice, but when you fuck up, everything gets full of shit.
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Anno a KMC-t jónak véltem.
#244278
Tyson5...bár tényleg keskenyednek a több sebességesek, azért van kompatibilitás köztük. [link]#244281
Fall-N...6/7/8-nál semmi különbség...szerintük nem éppen így van, a visszafele kompatibilitás igen, de felfele nem biztos műxik a 6-8 között, vagyis a nyolcas soron a hatos lánc nem biztos, hogy faxa.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
peetie1
aktív tag
Hát nem tudom, én ezeket a büdös tisztítószereket már utálom, vettem egy láncmosó eszközt, bele kb félig a bio degreaser (spórolni kell vele, mert annyira azért nem olcsó ), bicaj be a kádba, ezzel áttekerem, majd sima víz a láncmosóba, azzal is áttekerem. Aztán van egy zuhany fejem amit lehet állítani erősebb vízsugárra, azzal lenyomom róla a maradék cuccot és kész. Aztán meg a kádat ki lehet tisztítani spáros tisztítószerrel gyorsan
-
peetie1
aktív tag
Bár attól is függ ki mennyit megy/mos, de egy ilyen literes flaska jó 30 tisztításra elég, ami majdnem egy évig kitart. Úgy meg már az az 5000Ft annyira nem sok sztem. Amúgy meg waxolni kell annak a tisztításához elég a sima víz is és nem lesz minden tiszta olaj retek. Elfogynak az olajok minden bicajon átállok a waxra. És akkor már csak az első tisztításhoz kell a zsírtalanító, de én ahhoz is ezt használtam, csak több kört nyomtam le vele.
-
andrisbandi
őstag
Anno nálam az volt a megoldás, amikor a legvégére értem a gumi felrakásának, már csak a kicsi izmozós rész maradt; a gumileszedővel benyúltam a külső alá, és ellenőrzés képpen betűrögettem az esetlegesen kibuggyanó belsőt, vissza a felnibe.
Itt már nem látni a külső alá, nagyon rásimul a felnire. A leszedő is alig fér el. Nálam bevált ez a trükk.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
andrisbandi
őstag
Anno sokféle láncolajat kipróbáltam. Egyszer itteni ajánlásra a Holmenkol Performance-t.
Ott be is fejeződött a kísérletezés Nagyon bevált! Megvenni jóval drágább szinte mindentől, de ritkábban kell, és nagyon jó.A műszerolaj viszont annyira jó árban van, és használható minőség...
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
fulton
addikt
,..130 persze.. ahogy mondják..még gombócból is sok
nekem jól esik a 75-90 környéke, pont ez van a cikkben is hogy tudja a szervezet mi a jó neki, mint határ. A legjobb olyan 29 - 33 utazóra 36/12n beállni. Az fincsi. a pulzus is beáll egy kellemes ritmusra 130 - 140 környéke...kellemes időben nem szeles napokon. Legjobb (nekem legalábbis). Nem látom értelmet 90 fölött tekerni...meg nem is hoz lázba. -
Friczy
senior tag
Országútiból ez a harmadik (ha nem számítjuk a kamaszkoromban használt összelegózott bringát, ami valam noname váz volt, Favorit alkatrészekkel, komoly öt sebességgel)
Valamikor 2005 környékén vettem egyet használtan, Columbus aluváz, karbon villa, 2x9-es Ultegra szettel, Shimano WH-R-500 kerekekkel) valami förmedvén Acor fékekkel, ami mindig elállítódott. Aztán voltak kisebb változások, fékváltókar-csere, fék-csere, majd relatíve olcsón vettem egy régi Trek karbon vázszettet (ha valaki emlékszik a US Postal matricás bringákra Armstrong idejéből, na ez olyan volt). Erre raktam át az alkatrészeket, közben persze ez is változott, lett rajta 3x10 a 2x9 helyett és Fulcrum Racing 5 kerekeket kapott, és nagyjából a Covid kirobbanása után nem sokkal határoztam el magam, hogy most akkor új bringa lesz. Addigra már Trek-sznobbá váltam (nagyon megszerettem ezt a Trek vázat, eszméletlen stabil cucc), úgyhogy ha már sok pénzt kiadok, akkor Trek lesz az új is. Egy Trek Emonda SL5 Disc lett végül is, a régi Treket pedig eladtam.
Nem bántam meg a cserét, eddig minden tökéletes rajta. Kicsit kisebb is, mint a régi volt (az 56-os volt, ez 54-es), és ez jobb méret nekem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
andrisbandi
őstag
A telóelleneseket még megértem.
Old school full rigid mtb, okDe a hardtail-ben mi értelme a telónak?
Ha pl egy karbonvillával lenne lehetősége kiváltani... ehelyett itt a fórumon a ht a mesés... vastag szivacs markolattal, meg betétes gatyóval...A leghiteltelenebb amikor a ht f3lszopó savazza a droppert. A mostani előredőlős geókkal nem értem hogyan tud lefelé csapatni fönti üléssel... ha meg nem, akkor mi szükség a telóra... nekem ez teljesen hiteltelen.
Nem vitázni szeretnék, csak úgy tűnik olyanok fullymugliznak akik már láttak összetóst, meg a haveréval már mentek is. Fura
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha így kipihenve megkínozom magam vért izzadva meglesz akár a 3+ perc is, de annak tényleg nem látom értelmét, vagyis csak akkor ha pl. minden irányba és átlagos erőfeszítéssel menne a 3 perc.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
addikt
Most kipróbáltam a kedvedért: 100mp simán megy bármiféle bemelegítés vagy gyakorlás nélkül úgy, hogy én kb. az irodakukac szintjén vagyok edzettség tekintetében. Aztán sem fáradtság miatt hagytam abba, hanem mert egyre inkább a derekam akarta átvenni a melót, és nem akarom hogy a lumbagom kijöjjön. De akinek nincs derékproblémája, némi gyakorlással simán el tudja érni a 3 percet.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ringman
nagyúr
zweiradnál még van pár leértékelt kerékszett (legtöbbje nem az): [link]
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest