Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #251254 üzenetére
Jó irányba indultál el, jól összeszedted, hogy mit szeretnél, jár érte egy pacsi!
A súllyal különösebben nem kell foglalkoznod, jelentős biztonsági ráhagyással adják meg, annyi, hogy ne terheld nagyon a kerékpárt, azaz semmi padkáról ugrabugra, meg erdei ösvényen lefelé száguldozás, illetve néha nézess rá a kerekekre, küllőkre, valószínű, hogy utóbbiak állítgatásával megoldható a probléma, ha adódik is.
A méret gyártóként egyedi, mivel nincs rutinod a geometriákban, mindenképpen ki kell próbálni. Érdemes előtte egy bikefitting videót megnézni youtube-on, ami megmutatja, milyen szögben kellene állnia a hátadnak, karjaidnak. Magasságod alapján ezzel együtt szinte biztos, hogy gyakorlatilag a legnagyobb méret kell mindenből, inkább az a kérdés, hogy ezzel együtt beállítható-e neked jól.
Az anyagiak sajnos egy érzékeny kérdés, egy jó bicikli, amit hosszabb távon, megelégedéssel tudsz használni, az sajnos 300-400e Ft között lesz. Szóval kezdődhetnek a kompromisszumok: súly, váltás, felszereltség, anyagminőség - vagy használt kerékpár, de az ebben a méretben nem lesz egyszerű. A 100e Ft az nagyon alsó határ, nem elképzelhetetlen, hogy találsz valamit, de inkább csak használtan, amit újan ennyiért adnak, azt én mindenképpen kerülném. Előbbi esetben is fel kell készülni egy alapos átnézésre, ha ilyen ‘olcsó’, akkor valószínű, hogy ezt-azt cserélni kell rajta, a mai alkatrész+szervíz árak mellett könnyen beleszalad még egyszer ennyi.
A konkrét ajánlatok közül én az első hármat mindenképpen hanyagolnám. A Caprine elsőre nem tűnik rossznak, a Gepida klasszikus, de ennyit én sokallok érte, annyira nem tűnik jónak, amennyiért itt adják. Titkos tipp a Decathlon, határozottan nem rosszak a bicajaik manapság, és elég széles a kínálatuk, igényeknek, pénztárcának megfelelően, érdemes benézni, már csak azért is, mert többnyire rögtön ki is tudod próbálni, ami érdekel.
Jó keresgélést!
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
itouchfan
senior tag
válasz Piftuka #251254 üzenetére
Én ennyiért mindenképp használtban nézelődnék, mert ahogy írták előttem, újonnan 300k+ ársávban kezdődnek a megfelelő, jól használható bringák. Ellenben használtan ha nem is 100.000 Ft, de 180-200 környékén már elég jó gépeket is ki lehet fogni, például némi keresgélés után ezt nagyon ajánlom: [link]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #251254 üzenetére
A 100e forintos kerékpár olyan mint az egymilliós autó, vagyis kifoghatsz egy használtat ami akár jó is, de kicsi a valószínűsége. A 120 kg súlylimit meg nem szentírás, inkább egy gyártói biztonságos alulbecslés, vagyis ha nem vadulsz akkor elmegy alattad is évekig. Decathlonban voltál?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Piftuka #251460 üzenetére
cube nature helyett a cube travelt nézd inkább. (sima vagy pro, de nem az slx vagy exc)
a riverside touring széria szerintem jó, bár nem könnyűek ezek a bringák. sajnos a deca is árat emelt, 2021 végén a touring 520 250-ről indult.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #251460 üzenetére
Köszönöm az újabb válaszokat! Közben olvastam teszteket, értékeléseket, néztem Youtube videókat, böngészem a kínálatot...
A korábbi kérdés erről a kínálatról még aktuális...
Azt látom, hogy a CSEPEL szitokszó lett...
De milyenek a magyar NEUZER, a szlovák Kellys, és a méretemben ott elérhető két amcsi, SCOTT trekking bringa?
"Aquila non captat muscas."
-
fulton
addikt
válasz Piftuka #254254 üzenetére
Azért szerintem a 15.6 elég soknak számít, de aki ilyen bringát vesz az a funkció miatt veszi, nem pedig mert "hány kg is ?"
Én láttam ilyen 14 cika kg-val felszerelt trekkinget, csak már nem tudom mi volt a neve. 17 az meg pöppet sok. Csepelem nincs annyi gyártósori állapotában, pedig ez acél.
Valamennyi hatása van ha sok dimbes dombos részen fogod használni, de ezeknél a bringáknál nem a sebesség hajkurászása(kell hogy legyen) a kulcs úgy gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Piftuka #256146 üzenetére
"Szóval akkor, miért számít kirívóan magas értéknek a "Riverside 900" (ráadásul két csomagtartóval) 17,1 kg-s súlya?"
A paletta egyedi darabja, 170 kg terhelhetőségű, túlsúlyos sporttársaknak.
Szerintem ebben a kategóriában ez a kiugró érték a többi 1/2 kilón belül mozog. Amelyik tetszik és számodra jó felszereltségű az szerintem vehető. A Dechatlon mellett szól a tényleg egyedülálló hozzáállásuk a garanciális ügyintézéshez.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Piftuka #256146 üzenetére
Átlag embernél, trekking bringánál, csomagtartós, sárvédős változatnál nyilván semmi értelme rámenni a kisebb súlyra. Nem számít. Én pl ilyennel tekertem körbe a Balcsit 8 óra alatt, semmi extra nem volt benne, kb 20-an voltunk sportosabb munkatársak, mindenféle bicóval.
Ha itt nem volt döntő, akkor gondolhatod mennyit számít melóba tekeréskor, vagy kirándulásnál.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Ringman
nagyúr
válasz Piftuka #254254 üzenetére
síkon ha nincs sok indulás-megállás-indulás (pl városi közlekedés), akkor nincs jelentősége a súlynak.
a 30 éves acélvázas túrabiciklim első és hátsó csomagtartóval, kitámasztóval, brooks nyereggel, 36 küllős felnikkel megállt ~15 kilónál, a fotón meg kb 12,5-13 kiló és ez is nagy teherbírású váz (tange 5 pg, azaz nem húzott) [link]
Mi a probléma a "Nature" sorozattal, és az SLX és EXC modellekkel
teljesen feleslegesen teleszkóppal szerelt
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz Piftuka #256146 üzenetére
Nem tudom. Számokat látok. a dimbes dombos helyeken .nagyobb szerepet kap a súly. Egy könnyebb bringa fürgébb érzet lesz megInduláskor.. de annyira nagy jelentőséget ennek nem kell tulajdonítani a :hobbi haverokkal legurulok a mólóra stilusnál, vagy be gurulni a Coopba. (Na nem szó szerint begurulni )
[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz Piftuka #256861 üzenetére
Csak tippelni tudok látatlanba, ahogy nézem a két kerékpárt full más geó. Eleve a túra cuccnál egyenesebb háttal ülsz rajta (megszokottabb lehet), míg az MTB nél
ami biztos hogy nagyobb felsőcső hossz stb....szóval távolabb van a kormány és lentebb, ott előre kell dőlni és elképzelhető hogy Te aki nincs hozzá szokva, nem találtad kényelmesnek, míg egy túra cuccon ugye egyenesebb hát, kicsit előre rakott kéz és már fogod is a kormányt, kényelmesnek tűnik elsőre.
De én is azt osztom amit itt írnak, 194 cm azért tényleg Xl körül az ideális. De ezt a "kérdést" Neked kell érezned , lehetőleg ki is próbálni, max ott a boltban kicsit.
Bolti srác mit mondott, nem kérdezted külső szemlélőként mi a véleménye mikor felültél?
Anno mikor felültem a csepelemre még ifjú koromban a gyári stucnit is ott helyben le cseréltettem egy másikra, amivel magasabban volt a kormány és jóval közelebb akkor az tűnt kényelmesnek.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #257019 üzenetére
Nem tudom, mennyit kérnek érte, de jó kis gép ez. Ha aszfalton használod, akkor kérj rá vékonyabb kereket, meg valami rendes gumit a traktor helyett, ha meg terepen, akkor én elgondolkodnék erősebb, nagyobb féken (mt200 helyett mt400 minimum). Váltó, villa beugrónak teljesen rendben lesz, váz, súly is korrekt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #257019 üzenetére
Háááát. Kérdés mire kell. Ha túrázni aszfaltra akkor nem biztos, hogy ezt venném.
Ráadásul sárvédő, csomagtartó rápakolva. Ez alapból 13.3 kg. Ha mindent rápakolnak amit kérsz, egy Cube trekking súlya lesz és lehet nem úgy fogod tudni használni - aszfaltra - mint egy "normális" a célra trekkinget.
De akiknek ilyen gépe van és itt soknak van, azok tudják a tutit ... Bár ŐK NEM trekking-ként használják, hanem többnyire erdőben, terepen.
U.I: Egyébként a Dechatlon, érdekes a méreteket pl a Cube méretezéséhez másképp használja, és nem is értem mi az oka. Egy méret jelöléssel kisebbet mond, ami azt jelenti, ha M-es a bicó, akkor az a Cube méretezésében kb L-esnek felel meg.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
vlevi
nagyúr
válasz Piftuka #257054 üzenetére
Az a monti, amit az előbb berajzoltál, biztosan nagyon jó hegyen, völgyön, emelkedön, terepen. De ha inkább aszfalton tekersz, a trekkinggel jobban jársz.
Szerintem.
A monti képen azt látom, hogy első váltó nincs, ezért egy hosszabb távon a nagyobb sebesség már nem az ő terepe, egy trekkinggel, viszont, ha bírod hajtani, akkor a 25-30 is egy olyan tempó, amit normális pedál fordulattal is lehet tartani, akár egész nap.Közben meg "csoda" a Női Giron....
Azta!!!
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #257054 üzenetére
Én voltam szarkasztikus, ne a többiekre mondd. Éppen azért írtam így, hogy kapj rendes segítséget, mert nem jó irányba próbálsz menni. Döntsd el mit akarsz, és azt vedd meg. De ne nyár közepén, amikor az összes népszerű modell kifogyott, és csak a kevésbé népszerűek maradtak készleten, hanem vagy ősz végén, vagy jövő év elején, amikor még mindenből van készlet. Addig lefogysz 100 körülre, és mindjárt 10x akkora választék közül választhatsz. Ha most veszel, akkor megveszed drágán azt, amit nem is akarsz, szóval ha úgy vesszük, a felesleges pénzkidobástól akarunk megkímélni. Vagy vegyél egy használtat, de július közepén a legrosszabb időpontban akarsz venni bármit, ami nincs készleten.
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #257453 üzenetére
“Jó bringa, jó vétel?“
Az elsőre a válasz, hogy nem kifejezetten, a másodikra, hogy semmiképpen sem. Kétéves modell, mindenből a legolcsóbb vacakkal megrakva, de legalább jó drágán. Felejtsd el.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #257453 üzenetére
Arra próbáltam csak célozni, hogy az időzítés nem az igazi, és amikor hirtelen kell, az embert azt veszi, ami "van", és nem biztos, hogy az hosszútávon is be fog jönni.
Én Cube Touringot akartam, de amikor végül élőben láttam, inkább már nem akartam. Igaz én csak azért kerestem trekkinget, mert az az a modell, ami mindenre jó, de igazából leginkább túrákra. Városba nagy és lomha, terepen gyenge, élménytekerni sem az igazi, de tud "mindent" (is). Ha viszont neked kifejezetten hosszabb túrákra kell pakolós bicaj, akkor tényleg valami ilyesmi kell.
Az, hogy ez a Kross milyen, fogalmam sincs. Az én Hyde-omon Alivio váltó van, ami még mindig alsó kategóriás, de annak legalább a teteje, plusz megvan az előnye, hogy olcsók hozzá az alkatrészek. A Tourney-ról itt jót nem valószínű, hogy hallasz, de sok bicajba rakják, és szerintem
a Cube Touringon is az van(tévedtem: Acera). Ezért az árért ez jár.Azért várd meg a tapasztaltabbak véleményét. Ha a Cube és eközött kell választani, én inkább a Cube-ot venném, az legalább nevesebb. És félre ne érts, hasonló cipőben voltam, mint te, hogy akarok egy nem túl drága bicajt venni, hátha újra megszeretem a bringázást, és ha ma vennék új bringát, már minimum a dupláját költeném el rá, pedig a tél végén azt gondoltam, hogy mi kerül egy bringán ennyibe. Mindezt azért, mert most már kezdem látni, mire van igazából igényem. És vegyük hozzá, hogy én szerencsére megspóroltam egy rossz döntést (trekking), és valami olyat vettem helyette, amit simán tudok használni városi rohangálósnak vagy "csak úgy" élmény bringának, tehát nem kell megszabadulnom tőle.
Félre ne érts, nem lebeszélni akarlak erről. De ha nem baj, rábeszélni sem. A többiek majd jobban kivesézik, de ebben az árkategóriában valószínűleg nagyjából ezt a "csomagot" fogod kapni.
[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
válasz Piftuka #257453 üzenetére
Csak a váltó nem számít, 9000 ért cseréltem most az első Tourney-t, Deore-ra, már ha ki tudod cserélni, nem nagy dolog. Összességében amikor vettem kiírtam a főbb alkatrészeit mint villa , váltók, fékek, meg amit tudtam, és összehasonlítottam, hogy milyen árban melyik cég mit rak rá. Minden alkatrészt megtudsz külön is nézni nemnagy meló. Így aztán gyorsan képbe kerülsz hogy a CUBE vagy amiket nézel, milyen ár-érték arányban vannak.
Ezen kívül a váz megépítése fontos, de arról meg gőzöm sincs. A Kross inkább népi árat céloz meg, kínál az alacsonyabb árszegmensben is.
Nekem is Kross van, de Hexagon, 430 euróért akkor jó vétel volt. Nem ilyen de a váz hasonló, ahhoz lenne annyi észrevételem hogy a felső vízszintes rúdja az nem a legjobb hogy épp felfele emelkedik, mert meg tudja leggyinteni az ember tökeit ez a mérnöki megoldás, a méreted alattit meg emiatt nem érdemes venni. Ha ott picit lefele törne meg akkor az már pont elég lenne, de lefele meg inkább az MTB-k nek szokott menni. Továbbá ugyanígy nem rejtették el a váltó vezetékeit a vázba, ami nélkül elvagyok én is, de akkor ez ugyanaz a hexagon nagyjából, ezen az áron már mégiscsak jobb lenne ha azokat a kábeleket eldugják. Összességében túlárazott azt rögtön látni, mégis mit keres ilyen árfekvésben hátul a Tourney.Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
addikt
válasz Piftuka #257471 üzenetére
Cube Nature sincs? Vagy Pro? Illetve van ezek FE verziója, ami dinamós, sárvédős meg minden. Szerintem amúgy tök felesleges, utólag is felszerelhető, ha kell.
Mondjuk bringavásárláskor magaddal cseszel ki, ha helyben nézel. Rá kell áldozni az időt, és elutazni oda, ahol van. 19. kerület / Speedbike vagy Gödöllő / Ákosbike, hivatalos Cube forgalmazók.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
itouchfan
senior tag
válasz Piftuka #257472 üzenetére
Elsőre úgy sem fogod tudni tökéletesen eltalálni, hogy mire van szükséged, mi a fontos és mi nem, és így elméletben legozással nem is lehet. Venni kell egy használt bringát, és menni vele sokat, gyakran, mindenféle környezetben és megnézni, tapasztalni hogy mi az ami tetszik rajta, mi az ami hiányzik, mi lenne jó másképp és egy párezer km használat után már sokkal jobban látható lesz, hogy mik az igények. És akkor venni az igényeknek megfelelő normális bringát.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #257472 üzenetére
Minél elismertebb egy gyártó terméke, annál gondtalanabb lesz a használata. A Cube az ilyen. Azért az talán nem mindegy, hogy csak a láncot kell kenni, tisztítani és a bringát tisztán tartani, mint amikor csörög zörög elállítódik, nyikorog előbb utóbb valami, vagy minden. Jómagam Deore váltó alá nem mennék és megkockáztatom a Cube pro 10 évvel ezelőtt sokkal jobb volt, mára már akkor már inkább egy Cube Kathmandu...
Ha meg csak rövid távokra tényleg csak városba kell valami könnyűt keress.
Apropó sárvédő. Nem tudom azt a véleményt elfogadni, hogy csak esőben jó az.
Az igaz egy MTB az más kategória(és nem is vetném össze egy trekking-el), oda lehet én sem tennék, de azért az a port, kavicsot is felfogja és egy trekking-re az már a mai műanyag sárvédővel súlyra semmi...
U.I: Amúgy meg ha nagyon nincs meg mi lenne a jó: -#257479itouchfan - amit ajánl +1.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Tasunkó
senior tag
válasz Piftuka #257472 üzenetére
A Hexagon 8 már eltér a váz tekintetében, de drágább is a Trans 5-nél. A hátsó villa alsó vízszintes részén képről is látni, hogy az erősebb. A belépőknél oda vékonyabb gömbölyűbb csövet szoktak tenni, megkockáztatom a Trans-on olyan van. Szoktak itt már nagyobb átmérőjű kormányoszlopot is használni, az nem látszik a képről, illetve az első hajtókarnak csöves tengelyt tenni, azt asszem kispórolták. Meg a 8-ba tesznek először levegős villát, ami jó.
Trekking igények az jó kérdés, hogy mennyi km, mit jelent. Hogy meg szeretnéd pakolni a bringát, vagy kisebb távokra csak esőköpeny, melegebb felső, mert a vázra lehet kapni nagy táskákat abba fér valami, akkor csomagtartó sem kell, illetve azt a motortank szerűt. Ha felmerül, a Trans-al összehasonlítva nézd meg a kialakítást, hogy rá tudsz-e rakni csomagtartót, arra általában szoktak lenni szemek. A sárhányók pálcáira nemigen láttam MTB-n.
Trekkingnél egyenesebben is ülnek, annyira nem látszik a Trans 5-ös vázon hogy ott lenne különbség, a hexagonnál is elég kellemes magasságban van a kormányoszlop magasabb üléspozíciónál is. Az agydinamónak a líthiumos lámpák korában, nincs sok értelme.
A görbe kormány, az olyan hogy, tudnom kéne mi az a trekking. Haverom ilyen MTB-n, 120 km-t túrázik, aszfalton, de egy napon belül, tehát nem visz sátrat vagy ilyesmi. Én inkább földút párti vagyok. Annyi hogy a kisebb első fogaskerék miatt olyankor főleg a kisebb hátsó van elhasználva. Itt a legnagyobb kérdés szerintem hogy kell-e sárhányó.Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #257471 üzenetére
Kross biciklikkel nincs semmi baj. Régen sokkal olcsóbbak voltak, mint a konkurencia azonos felszereltség mellett. Manapság már nincs meg ez az árelőny, ezért nem olyan jó vételek már. Persze rossznak sem rosszak, csak kapsz már hasonlót Cube vagy más márkától. A Hexagon modell például sokáig népszerű volt az ára miatt. Kelly's, CTM ugyanígy van. Az a tanulság, hogy a felszereltséget kell nézni, nem a márkát. Viszont mint minden a biciklik is jól megdrágultak Covid óta.
-
Ixion77
addikt
válasz Piftuka #285674 üzenetére
"mi a probléma a 3x(7-9) váltórendszerekkel? "
Ha úgy nézed, hogy meglehetősen sokáig az volt a norma, semmi.
Modern szemmel nézve az, hogy nem ad nagyobb átfogást az 1x12-nél, miközben nehezebb. Ráadásul komplikáltabb a használata.
A régi vasbringámon nekem is 3x7 van, ráadásul elől fokozat nélküli váltóval. Városban járkálósnak teljesen jó az is, de mondjuk terepen nem próbálnék meg menni vele. Nagyon nem mindegy, hogy egyetlen kattintás a hátsó váltó karján, vagy át kell küzdeni az elsőt, aztán hozzáigazítani a hátsót is. Szóval ha van bármikor potenciálisan 3 másodperced egy váltásra, akkor teljesen jó a 3x8 is. De ha fél másodpercen belül akarsz mindig váltani, akkor a 1by rendszerek felé kell nézelődni. A kényelemnek persze költsége van.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
addikt
válasz Piftuka #285711 üzenetére
az alapvető probléma abból fakad, hogy a (például) 3x8 rendszerben elég nagy az átfedés, és nem 24 valódi sebesség fokozatod van, csak ilyen 12-14 a többi nagyon hasonlít egymásra
vegyük példának a bő egy évtizede standardnak számító tripla 44-32-22 hajtókart egy 11-32 (11-13-15-18-21-24-28-32) lánckeréksorral
az elöl 32 hátul 32 az majdnem megegyezik az elöl 22 hátul 21-el
vagy a 44-21 az majdnem ugyan az, mint a 32-15
a 44-18 az majdnem 32-13
de a 44-15 is majdnem 32-11áttételt számolj, és abból lesz elképzelésed
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ixion77
addikt
válasz Piftuka #285711 üzenetére
"Tehát városban (nálunk több városrészen itt is van nagy szintkülönbség), Velencei-tó, vagy Balaton tókörön, lankásabb "hegyen-dombon" haladva...
Például elérkezem egy 20°-os emelkedőhöz, akkor a 3x9 váltószetten hova kell kapcsolnom, és mondjuk az 1x12-esen hova? Mindegyik tudja ugyanazt?"Ha jól sejtem, egy nap 30km-nél nem akarsz többet menni, a váltás sebessége teljesen lényegtelen, az átlagos haladási tempó meg 15 km/h. Ha így van, akkor neked teljesen mindegy hogy melyik váltót veszed. Minden ma kapható váltó alkalmas erre a célra.
Ha úgy döntesz, hogy sport jelleggel akarsz kerékpározni, akkor majd más lesz a helyzet. De akkor meg úgyis beleásod majd magad a témába legalább annyira, hogy egyértelműek legyen számodra azok az alapdolgok amiket most nem értesz.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
addikt
válasz Piftuka #285719 üzenetére
"érdemes rugós nyeregcsővel kérnem a bringát, amennyiben új terméket veszek? (Arra gondoltam, hogy jelenthet néhány +cm magasítást a fix, gyári csőhöz képest, ami a testmagasságom miatt jól jöhet..)"
A kettőnek semmi köze egymáshoz.
A fix csőből is van 40+ cm hosszú, ami bőven elég lesz bármilyen magassághoz, hacsak nem vagy 2 méter és akarsz 20"-os gyerekbringát hajtaniA rugós nyeregcső
Előnye: biztosít némi ütéscsillapítást.
Hátrányai: plusz súly (ráadásul magasan), plusz komplikáció (nyikoroghat), plusz karbantartásigény, hullámozhat, súlyodnak megfelelő kell legyen, drágább.
Általában nem érdemes vele vesződni. Nekem is van egy valahol mert sok éve én is jó ötletnek találtam, de aztán rá kellett jöjjek hogy a bicikli nem ettől lesz kényelmes."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #285711 üzenetére
Az átfogás a legkönnyebb és legnehezebb áttételek aránya. Az áttétel pedig az első és a hátsó lánckerekek fogszámát jelenti.
Pl. egy átlagos trekking hajtómű (a pedálnál lévő lánckerekek) esetén a lánckerekek fogszáma 28-38-48 (persze lehet eltérő is, ez csak egy példa), ha a lánc a legkisebben van, akkor a legkönnyebb hajtani, persze egyben a leglassabb is, a hátsó keréknél lévő lánckerekek (megint csak példa) esetén a legkisebb mondjuk 12, a legnagyobb pedig 30 fogú. Hátul meg a legnagyobb jelenti a legkönnyebb és leglassabb áttételt.Innen adott az átfogás: a legkönnyebb fokozat 28/30, a legnehezebb pedig 48/12, tehát több, mint 4-szeres. 1x rendszer esetén értelemszerűen négyszeres átfogáshoz mondjuk 12-48 vagy 11-44 fogszámú sorra van szükség. Ennek azért van technológiai hátránya, meglehetősen mert ez azt is jelenti, hogy 33-36 láncszemet kell a váltónak 'eltüntetnie', ami nagyobb igényeket támaszt a váltóval szemben. De ebbe már ne menjünk bele.
Mivel az első és hátsó lánckerekek nagysága nem szabvány, tehát sokféle van, így nincs értelme konkrét fokozatszámokat írni, ezt csak akkor tudod meg, ha ismered a konkrét értékeket. Ha viszont ismered, akkor akár egy táblázatban össze tudod foglalni a különféle áttételeket.
-
addikt
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #285948 üzenetére
Itt a topikban is van fóumtárs, akinek komoly pénzébe került a rossz méretválasztás, ez sajnos elég bosszantó, főleg a nem olcsó bringáknál. Ezért mondják sokan a bike fittinget, de az meg ugye drága, macera, meg ki tudja, mennyire lesz tökéletes, persze sokan gumira elköltenek annyit, mint egy bike fit.
Jó lenne valami tényleg használható lehetőség vagy alkalmazás, mert a gyártók nem fordítanak kellő figyelmet erre a témára. Szerintem egy 95%-ban jó beállításért a többség lazán kifizetne egy kisebb összeget (legyen 10e Ft), aztán az apróságokkal már lehet később is játszani. De akár be is építhetnék a bringa árába, mondjuk egy adott szint felett. És szerintem nem kellene hozzá több órás mérés, egyszerűen lemérni a tested sok pontját, és abból biztosan kitalálható lenne, hogy melyik gyártó melyik modelljénél mi kell.
Csak hát ugye a többség számára ez is mindegy, hiszen nem megy olyan sokat, hogy ez kijöjjön. Látod nekem is csak egy megnyomott féltáv (20 km) után kezdett fájni a seggem, a legtöbb ember meg nem is megy ennyit egyszerre, és közel sem nyomja annyira. Szóval maradnak az egyedi megoldások
#285950 dom1n0: igaz, a magyar áfával drágább a bringa, és a gari is más helyben, de ezen a szinten nekem már nem azon a 10% feláron múlna. Mondjuk én akkor is a 11 sebiset venném, mert akkor a kerekeket is pakolgathatnám a bringák között
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #286104 üzenetére
Én az állványon kívül kifogástalan Lidl/Aldi féle bringás cuccokról nem hallottam ...előbbi sem teljesen az, de egy vitathatatlan ár/érték bajnok és használható is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #286107 üzenetére
Olyan nincs, hogy csak dísznek jó. Olyan van, hogy kényelmetlen, nehéz, vagy nem jól szellőzik. Ezekben a kritériumokban azért van különbség egy márkás top sisak, meg egy lidlis alap cucc között, de ahhoz képest, hogy nem hordasz sisakot, ahhoz képest bármi jobb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #286104 üzenetére
Lidl-ből van:
- napszemüveg: 1 éve használom (de most már csere lesz)
- ujjatlan kesztyű: használtam egy ideig, de nem az igazi
- szerelőállvány: kifogástalan, használom amikor kell
- sisakra húzható esővédő: sose használtam, de a szerszámosban benne van (zörgésgátlónak)
- ülésre kötözhető memóriahabos zselés betét: sose használtam, célnak megfelelAldi-ból:
- állópumpa: rendszeresen használom, szerintem kifogástalan
- mini pumpa: célnak megfelel, de nagy, kényelmetlen, ezért sose használtam
- kulcsos lezáró lánc: pincében ezzel kötöm ki a bringát, de ez inkább csak "eltolás" ellen van, célnak teljesen megfelel, de utcán nem használnám
- inbusz- és torx készlet: használom a mai napig, de a kicsik közül az egyik már elnyíródott
- nyeregtáska: teljesen jó, mindig be volt pakolva, de bringára sose raktam fel, az újon meg kulacstartóban vannak a szerszámok
- lámpaszett (elemes): az első feleslegesen nagy, de használtam tavaly októberig, a hátsót sokszor, az elsőt csak alkalmanként, célnak tökéletesen megfelelAlapvetően szerintem bármelyik cuccuk vehető, de ez mind belépő kategória. Amint egyszer veszel valamiből egy normális márkásat, utána már nem akarsz Lidl/Aldisat. Viszont sok olyan dolog van, amit az ember alig használ, és abból tök felesleges drágábbat venni. Látod, még a szemüveget is használom, pedig van baja, de ezt csak levettem a polcról, és annyira olcsó volt, hogy ha összetörik, akkor sincs semmi.
Alkalmi bringásoknak jók a cuccaik. Rendszeresen bringázónak is jó első körben, aztán idővel úgyis cseréled őket.
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #285674 üzenetére
"Bárhogy is... Most azért az aktuális kínálatban keresgélve találtam pár elérhető új bringát és használtat is. Hamarosan meg is osztom őket, kikérve a véleményeteket. "
Az alábbi kerékpárokat találtam nekem elérhető távolságban...
Új, áruházi kategóriában:
"HEADI-PEAK CR+ XL" cross kerékpár - 190.000 forint"Neuzer Firenze 300" XL trekking kerékpár - 246.000 forint
Használt; vállalkozástól kategóriában:
"MERIDA Crossway" TFS trekking XL kerékpár - 115.000 forint"STEVENS 6X" Cross trekking XL kerékpár - 180.000 forint
"CUBE Attention" MTB XXL - 235.000 forint (2020-as modell: gyári adatlap)
"CUBE Attention SL" MTB XXL - 250.000 forint (2021-es modell: gyári adatlap)
--> Ez a négy azért együtt, mert ugyanott vásárolhatóak meg. Német boltokban, új kerékpár vásárlásánál beszámított készletről. Nagyon megkímélt darabok, adásvételivel, garanciával.Használt; magánszemélytől kategóriában:
"Focus Carter Lake XT EDITION", trekking kerékpár XL méret - 170.000 forint
--> FB Marketplace-ről; egyelőre semmi egyéb info-m nincsen róla."Merida Big Nine 40" XL 29 -es MTB kerékpár - 190.000 forint
--> Jófogás, de a FB-on is fent van; egyelőre semmi egyéb info-m nincsen róla.- A véleményetek szerint a fenti 8 bringából melyik a legjobb vétel, melyik jó vétel, és melyik nem az? És miért?
(Én tudom, hogy nekem melyik tetszik legjobban, és melyik, miért, de nagyon érdekel a Ti véleményetek, és minden segítségnek örülök!)
Köszönöm szépen előre is!
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #286265 üzenetére
Na, ide aztán mindent belinkeltél a Dacia Dokkertől a használt M3-as BMW-ig. Most akkor döntsük már el, mite kell a gép, mert itt an classic sárhányós-csomagtartós trekking, meg sportos trail-xc is.
Amúgy ezek függvényében nekem is a stevens, meg az 1x12-es, deorés cube tetszik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #286294 üzenetére
A kék cube a legmodernebb, meg ennek a legmenőbb a színe. A focus a cube-okhoz, mega stevenshez képest egy őskövület (3x10, felnifék, régi geo, béna kormány), az áruházi vackokat meg hagyjuk is.
Úgy rémlik, a súlyod is nagyobb, így lehet, hogy van értelme az mtb-nek. Én próbálnám mindkettőt kipróbálni, igazából az a jobb gép, csak nem igazán való aszfaltra. Persze nagyobb súllyal, illetve ha a sebesség abszolút nem szempont, ellenben gyakrabban lekeveredsz a sima aszfaltról, akkor nem rossz opció. A gond az, hogy igazán trekkinges gumikat nem biztos, hogy felvesz a felnije, terepgumi meg aszfalton butaság. Talán a többiek tudnak javasolni rá valamit. Ha nem megy, vagy ha a próba alapján az jobban bejön, akkor a stevens.
Állítható stucnit felejtsd el, mint a rugós nyeregcsövet, meg a zselés üléshuzatot, csak magaddal szúrsz ki ezekkel. Hamar megszokod a normális pozíciót, és hozzáedződsz, a gerincednek, hátadnak is jobb lesz, még ha először nem is így érzed majd.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #286294 üzenetére
Annyira összemosódnak a kategóriák, hogy vannak sportosabb cross trekking vázak, amik hasonló geometriájúak, mint egy (régebbi) MTB (na nem a downcounty). Ha túl szélesnek gondolod a 29"-es kerekeken a gumit, simán lehet vékonyabbat tenni rá, a 28"-os trekking gumi felnimérete is 622. Csak figyelni kell, rá hogy mi a minimum méret amit, lehet rárakni az adott felnire.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Gyorsan kell döntenie a Trump-kormánynak, hogy a Google eladja-e az Androidot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LEGO klub
- Jogász topic
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Egyelőre jegeli az Intel felvásárlását a Qualcomm
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest