Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dellfanboy
őstag
válasz andrisbandi #264195 üzenetére
asszem toletek se vennek autot, 20e a probakor amikor ilyen okossagot hallok koszones nelkul hagyom el a terepet
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #264190 üzenetére
Gyakorlatilag ugyan ez.
Akkor a nagy wattok , és a még nagyobb testsüly lehet az oka.
Valaki igazán leírhatná, hogy sk használatú waxolt láncos bringán a lánc mennyit bír.
Gyanúsan nem foglalkoznak a nagy gyártók gyárilag waxos láncok értékesítésével. -
addikt
válasz dellfanboy #264202 üzenetére
" amikor ilyen okossagot hallok koszones nelkul hagyom el a terepet"
És tényleg, márkaker szvsz ilyen nem csinál(hat), de a nepperekre jellemző magatartás.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
dom1n0
senior tag
válasz Dark Archon #264194 üzenetére
Hülyén nézne ki, hogy ott verem a nyálamat meg próbálgatom, aztán megveszem németből, aztán ha neadj ég valamiben kell a segítségük odatolom...
Az ilyet én sem szeretem, vagy én vállalom el a szerver karbantartását, és én csinálom (de az drágább lesz), vagy odaadják valakinek olcsóbban, de akkor hagyjanak békén, nincs csak félóra segítség kellene...
Nem csípem az ilyet, és amit én sem csípek, próbálom nem azt csinálni én sem -
XenHai
senior tag
Én múlt héten voltam bent 4 db boltban graveleket néztem. 3 boltba pedált sem raktak rá, 1 be legalább megfogták a bringát rá lehetett rendesen ülni. 1 boltban raktak rá pedált és ott az 1-iket utcára is ki engedték(Gepida store volt). Itt meg is lepődtem ,hogy a 440e bringát ami akciósan annyi csak így oda adták (Rendeltem is belőle egyet megtetszett a gép és messze ez volt a legkényelmesebb Cassis).
De azt nem értem ,hogy nem érné meg nekik egy görgő még az is jó tesztnek. -
Ringman
nagyúr
válasz XenHai #264206 üzenetére
ez hidrós fékkel jó ár, azért kár az alu villáért, az oldskool hegesztett váltótartófül is furcsa, de nem zavaró.
geóra kíváncsi lennék, ha már 50-es külső simán elfér benne.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
válasz Because #264199 üzenetére
Sosem értettem, ha a bowdenezés a váltó(k)hoz rejtett, akkor a hidraulikacső, miért kívül fut? Pont a váltó bowdenezését lehet feldobni színes házakkal, a fékcső meg egy sima egyszerű fekete.
Én is gondolkodtam először, hogy a piros Shimano váltó bowdenházhoz veszek a2z piros fékcsövet és átszerelem rögtön a fékeket vele, de elvetettem utána az ötletet, a fenének lett volna kedve rögtön leereszkedett az olajat, utána fékcsövet szerelni, majd újra feltölteni és légteleníteni. Így lett volna az egyszerű fékcsővágás helyett fél délelőtt szerelés.
Azt kifelejtetted, hogy van a láncvillán integrált kitámasztó lehetőség.
Egyébként jó kis váz, egyszer ha elkap a gépszíj, akkor hasonló vázat fogok venni 29"-ra átálláskor.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #264203 üzenetére
Semmit sem jelent, hogy a gyártók hozzáállása milyen a dolgokhoz. Például ha a Shimanon múlna akkor sosem lenne AXS váltóhoz hasonló, teljesen vezetéknélküli váltó? Vagy 10 sebesség alatt 1x hajtás? Pedig azt mutatja minden, hogy ez a jelen és jövő. Már a kis taiwani microSHIFT is gyárt 1x8-tól hajtást és váltókat, eddig a Shimanonak nem akaródzott és a 10-15 éve kifejlesztett 3x8, 3x9 és 2x9 hajtásokat és váltókat árulja Deore alatt. Cues is lassan kezd megjelenni a boltokban, még az összes változat nem is jelent meg.
Valószínűleg azért nem gyártanak, mert olcsóbb a meglévő gyártóssoron átengedni a láncot és megkapja a végső trutyit. A fémfeldolgozás során meg mindent olajoznak, nem csak a kerékpár iparban. Külön kéne még gyártósor a zsírtalanízásra, amit nem biztos hogy mindenki megfizetnie. Ráadásul a Shimano Deore szint alatt a KMC-vel bérgyártatja a láncait, így a KMC-n múlik a dolog. Az olcsó láncokkal amúgy sem lenne gazdaságos vacakolniuk.
A waxnak meg van jövője, mert szép lassan az összes gyártó aki láncolajat gyárt, már elkezdett waxot is gyártani. Már nem csak geek időtöltés, lábodban gyertyát olvasztani a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz dom1n0 #264205 üzenetére
Azt írtam, hogy akár meg is rendelhetik neked. Hogy mekkora az árrés, meg ugye a szervizelés / garancia, azt még mindig mérlegelheted utána is, miután megmondták az árát. De itt legalább tesznek rá pedált, beállítják az ülést, foglalkoznak veled. A legtöbb helyen le se sz@rn@k, mint XenHai hsz-ében. Ha nem akarják, hogy összekoszold a gépet, egy görgő nem hiszem, hogy annyira odaverné a költségvetést.
Na, de a lényeg, hogy vedd meg
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #264200 üzenetére
Az utolsó linkedre belinkelném a KMC lánc karbantartás oldalát, amit már andrisbandi is linkelt.
Azért van itt is pár érdekesség, aminek eléggé nem technikai, hanem marketing szaga van.
Waxolás:
We recommend never to degrease the chain completely. Also when changing to wax, we recommend to degrease the chain only on the outside. If you degrease the chain completely, we recommend to soak the chain in wax for 12–24 hours, so that this can penetrate into the inside of the chain.
Vagyis azt javasoljuk, hogy sose zsírtalanítsa a láncot teljesen, waxoljon a gyári zsírra, és jöjjön rá, hogy pont ugyanannyit fut a lánc waxolva, mint olajjal (nyilván, hiszen akkor nem is a waxon fut). De ha mégis waxolná (nocsak, mégis lehet kompletten zsírtalanítani?), hagyja a waxban 12-24 órát. Gondolom aztán vegye ki a tömböt Vagy tartsa forrón a waxot 12 órán át? Nekem ez kicsit úgy fest, mintha el akarnák venni az ember kedvét a waxolástól. De nem csoda, hiszen olajon valamivel jobban használódik a lánc, tehát több fogy belőle.Tisztîtás:
A new chain usually feels sticky at first. These are residues of the high-performance grease used during assembly. Remove this grease with a thin-bodied oil or cleaner (no aggressive grease solvents!), lightly oil the rollers and remove excess oil with a cloth.
Szóval a lánc magas minőségű gyári zsírral érkezik, amit vékony olajjal kell eltávolitani, majd beolajozni a görgőket, és letörölni a felesleget.Chain cleaners also often contain solvents that can damage your chain.
Nem mondhatnak ellent a zsírtalanítási lépéseknek. A lánctisztító szerek károsíthatják a láncot.Clean the chain with a dry cloth.Important: also clean the sprockets, chainrings and shifting rollers. To remove dirt or sand, use a brush. If the chain is very dirty, lukewarm water with detergent or a cloth soaked in thin oil will help.
Nem is mondanak. Javaslatuk szerint egyáltalán soha ne használj semmilyen lánctisztító szert, csak rongyot, kefét, esetleg extrém esetben mosószeres vizet.Kenés:
Before lubrication, the chain must be dry.
Eléggé pontatlan. Kívül legyen száraz, vagy totál száraz? Egy mosószeres víz átmosás után várni kell vajon pár órát, hogy belül is megszáradjon, vagy az úgyse mossa ki a gyári zsírt, és elég nagyjából letörölni. Főleg, hogy az olaj úgyis kiszorîtja a vizet.Karbantartás:
Recommended care intervals: Road bike: Ideally after every ride, at the latest after 250 km or at least once a month. MTB, cross and frequent riders in all weather conditions: After 100 km at the latest.
Aszfalton minden menet után, de legfeljebb 250 km vagy havonta egyszer. Terepen 100 km maximum. Oké, szerintük ennyi, nincs vele gond.Később mégis ezt írják:
We recommend to check the chain at the following intervals: Road use in predominantly dry conditions: 500 km. Off-road use and frequent drivers in everyday use in even poor conditions: 150 km
Vagyis vizsgáld meg a láncot 500 km-enként aszfalton közlekedve, és 150 km-enként ha off-road mész. De nem azt írja feljebb, hogy feleekkora távokon kell foglalkozni a lánccal?Elhasználódás:
We are often asked, „How long does a chain last?“ Even we cannot make a generally valid statement here. According to our experience there is a range of 700 km in extreme e-MTB use up to 17.000 km on the road.
Tehát a fenti "gondosság", törölgetés és legfeljebb mosószeres kezeléssel elmegy terepen extrém rossz körülmények között is minimum 700 km-t, viszont ideális esetben aszfalton akár 17.000 km-t is.Akkor vajon waxszal és alapos, rendes tisztítással, gyakori odafigyeléssel mennyit menne el a lánc országútin, 25-30.000 km-t?
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
A fiam kicsit megviccelt, így a mai első országutizás helyett monti lett, itt nálunk Aszódon az erdőben (Hosszúvölgy néven fut a közéletben, ha esetleg ismeri valaki..), célírányosan felmentem a régebbi, szokásos emelkedőkön is most, kiváncsi voltam a kondimra a kihagyások után.
Valahol úgy éreztem mint szezon kezdete után pár héttel, így ha pozitívan nézem nem olyan rossz, ha negatívan elég rossz
Egy pár kép:
-
ZavaBalazs
őstag
na, a velotech is elmehet a picsába. megvettem végül a PRO 1000 L lámpát, mert kiderült, hogy ehhez volt az a doboz, amin fel van tüntetve a gopro felfogatás:
ehhez képest a doboz tartalma:
oké, ne adjanak hozzá, valószínűleg 10 vásárlóból 9 azonnal fiókba/kukába hajítja... de akkor minek rakják rá a dobozra?
pedig amúgy a fényerő jónak tűnik, mondjuk ezt a tompított közeli fényszórós funkciót amúgy sem tudnám használni fejjel lefelé.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
66zio
aktív tag
Sziasztok!
Nem olyan rég segítettetek barátnőmnek kerékpárt választani. Végül egy Liv alight 3 lett. Köszi még egyszer, nagyon bevált. Volt vele borulva 1-2x, de nagyobb baja nem lett a bicónak. Ahol vettük az apróságokat megcsinálták. Most viszont volt egy rossz kikötés miatti eldőlés ami miatt nagyon elferdül az első féktárcsa. Lesz egy biciklitúra napokon belül ezért egy közeli szervizbe vittük el ahol kicserélték a tárcsát. Amikor hazahoztam vettem észre, hogy a bal oldali pofához hozzáér és súrlódik. Ma visszavittem állítottak rajta, mintha jobb lenne, a pofák is mintha közelebb lennének egymáshoz (vagy középen van a tárcsa és ezért tűnik úgy), de mégis csak elő tudom húzni a súrlódó hangot. Megemelem a biciklit megpörgetem a kereket és jó. Ha gyengén fékezek, hogy a kerék sem áll meg, majd elengedem a féket és újra pörgetem a kereket súrlódó hang. Ha hirtelen húzom be a féket és engedem el akkor utána nincs súrlódó hang. Ez mennyire normális? Még nincsenek bekoptatva.Másik kérdés. Lesz most neki egy Balaton körbetekerés tudnátok segíteni milyen túrafelszerelést érdemes készíteni? Inkább az a nagyobb nehézség, hogy nem akar hátsó csomagtartót. Végig lehet ezt kényelmesen csinálni hátizsákkal? Vagy van alternatívája, mondjuk váz, vagy kormánytáska? Vagy próbáljam rábeszélni a hátsócsomagtartós dologra mert az a legegyszerűbb? Szállás meg fürdési lehetőség lesz, szóval nem kell annyira sok cucc.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz dellfanboy #264202 üzenetére
Be sem kel fáradni, nagy betűkkel ki van táblázva , gondolom nem véletlenül.
A kérdésre nem ötleteltél, mi lenne ha újként kifizetve megkapnád Fulton kolléga kamionnyi nyergét , vagy az áhított bicót, csak mi már metünk vele egy keveset
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
6030D
őstag
-
addikt
válasz 66zio #264215 üzenetére
Fék megoldás: kiveszed a kereket - ilyenkor tilos húzogatni a fékkart - majd két plasztikkártyát teszel a tárcsa helyére, közé egy laposfejú csavarhúzót, és azt elfordítva visszatolod a dugattyúkat a helyére. Utána tedd vissza a kereket, és nézd meg, jó-e. Ha nem, meglazítod a féknyereg csavarjait, behúzod a féket, és utána visszatekered a csavarokat. Alternatíva, ha befér, a féknyereg fellazítása után a tárcsa és a fékbetét közé 1-1 plasztikkártyát téve is beállítható.
Nem csomagtartós túratáskának meg jó alternatíva egy nagyobb nyeregtáska (15-20l). Én tuti nem mennék 200 km-t hátizsákkal.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZavaBalazs #264214 üzenetére
A redőnyös lencse amúgy is nem működne fejjel lefelé rosszul? A szembejövőt vakítaná, a bringa elé meg nem világítana
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Fall-N
veterán
A tisztítás csak része a dolognak. Lásd Hasaggymeg milyen sokáig használ egy láncot PTFE spray-s olajozással. Sokat számít, hogy milyen minőségű a lánc, ez az elsődleges kiindulási pont. Milyen körülmények között teker az ember, mennyi Wattal tépi a láncot, ha van több lánctányér akkor az első váltó sem tesz jót neki.
Hasaggymeg titka még az, hogy tekerés után nem hagyja rajta a retket, hanem alaposan tisztít és tisztán tartja a hajtást. A legrosszabb amit tehet az ember, ha a retekre ráolajoz. A sok homok ami a legártalmasabb a láncnak, belülről koptatja szét a csapokat.
A wax titka az, hogy bármilyen szuper olajt vesz az ember, a port vonzza, a homokkal együtt. A wax taszítja, de nem is tapad meg rajta, így ez a koptató hatás kiesik. A hátránya meg az lehet, hogy fajtától függően hogyan jut el a csapokhoz a viasz, illetve meddig bírja kenés nélkül. De szerintem a sűrűbb csöpögtetés mellett is jobban jár az ember, mint az olajsár takarítással. Na meg nem mindegy, hogy a viaszt kell eltávolítani vagy az olajat, amihez valamilyen vegyszer kell.
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz -=RelakS=- #264219 üzenetére
de, arra írtam, hogy nem tudnám fejjel lefelé használni a simával gondolom nem lenne baj. aztán lehet, hogy van annyira izmos, hogy fejjel lefelé még úgy állítva is jó lenne, hogy a távolsági világít közelre, a redőnyös meg távolra.
egyébként az ebike ügyfélszolgálatosnak jár a pirospont, pár perc telefonálás alatt odáig jutottunk, hogy már ő keresgélt nekem külön beszerezhető velotech gopro adaptert.
de ebből így valószínűleg visszaküldés lesz, aztán veszek egy olyasmit, mint amit chubby2o6 ajánlott.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #264216 üzenetére
És akkor mit mondanál, ha te akarnál ott autót venni, és a próbakör alatt derül ki, csörög-csattog, egy kotlák szar az egész? Akkor húszezerért elállhatsz a vásárlástól, kvázi az a büntetés, mert nem veszed meg a szarukat.
-
dellfanboy
őstag
válasz andrisbandi #264216 üzenetére
hal isten! legalabb messzire elkerulom ezt a csodashelyet
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
arcitec
addikt
Van itt ellentmondás rendesen, nem is értem ki, kik kotyvasztották össze ezen irományt.
Írja, hogy távolítsuk elé a gyári zsírt. majd lentebb, hogy ne, mert az baj ha a görögők közül kitakarítjuk. Na de az idők folyamán a sok tisztítástól csak cserélődik az új olajjal.
Szóval akkor most marad a gyári zsír, vagy legyen eltávolítva. Hamletti kérdés.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #264220 üzenetére
Ja, de az az írás direkt a KMC-ről szólt, rákerestem már amúgy erre, és aki használja, az nem tapaszal ilyesmit, és elég sokan nem is állnak neki, vagy más gyártó láncát használják a KMC oldala és a ZFC cikke miatt.
Amúgy a nyúlásnál biztos számít a bevitt erő, de nem kevésbé a nyomaték is. Kiállva tépni a pedált, vagy ülve végigváltani. Meg persze a preferált sebességfokozatokban hogy áll a lánc, és nyilván biztosan számít a bejutó retek mennyisége is a kopás szempontjából.
Én pont a retek és a takarítás miatt akarom ezt a Smoove-ot kipróbálni. Ha annyit tud, hogy innentől csak csepegtetni és törölgetni kell, az már mindegy nekem, hogy 100 vagy 300 km-enként.
#264224 arcitec: ja, van ott baj. Ezek után nem is tudom, mennyire vehető komolyan a waxolásos történet. Mert simán lehet, hogy a ZFC a KMC útmutatásait követve nem zsírtalanította a láncot teljesen, így a wax sem tapadt meg, vagy éppen olyan felületkezelt lánccal próbálták, amit ledobja a waxot. De hogy a sima acél láncon mégis milyen bevonat lehet, amire nem tapad a wax, ha zsírtalan, azt nem tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #264222 üzenetére
Kb 30 éves hely, nyilván becsapással, hazudozással sikerült fönnmaradniuk.
A fotelszakértésből sajnos nem derül ki miért csak jogai vannak a vásárlónak.Egy ember mondta ki, h pofátlanság új bicót próbakörre vinni, és tök ugyan azt újonan máshonnan olcsóbban megvenni.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
dom1n0
senior tag
válasz Dark Archon #264211 üzenetére
No, találtam egy GTC Race-t pesten a k2-ben, 58 méretben, megrendeltem, ha jó a méret meg is veszem, ez full 105-ös szettel van, és karbon, a geo-ja alapján valahol az endu és a race között van.
Kiváncsi leszek -
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #264226 üzenetére
Ne gyere a szokásos "fotelszakértéssel", mert vettem már néhány autót életemben. Az ilyen "kereskedőt" messzire kerülöm, és nagyon jól megvagyok nélkülük.
Sajnos a honi szolgáltatói szektorban nagyon sokan fordítva ülnek a lovon. Még mindig dívik az "örülj, hogy egyáltalán szóba állok veled" felfogás, és ha kifejezed ezzel kapcsolatban a nemtetszésed, akkor jön a jól megszokott "nem kell itt vásárolni, el lehet menni máshova!". Csak azt nem fogja fel a parasztkám, hogy ha mindenki elmenne máshová, akkor ő éhen döglene.
De oké, legyen. Van egy eladó bringám, gyere, vedd meg, húszezerért kipróbálhatod. Ha úgy döntesz, hogy mégsem ez az, amire gondoltál, vagy valami hibát találsz benne, nem kell megvenned, de a húszezret itt hagyod, mert csak.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #264195 üzenetére
Nálunk a helyi kisboltban odaadnak bármilyen új bringát próbakörre, aminek megvan az előnye, de nyilván a hátránya is. De meg lehetne oldani úgy is, hogy a forgalmazott márkák legújabb modelljei bérelhetőek legyenek, aztán ha valamelyik megtetszik, raktárból megkapod az újat. YT Mill hasonlónak tűnik. Szerintem ezzel a gyártók és a forgalmazók is nyernének, a vásárlónak is jobb lenne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...és ha már ekkorát futott itt a wax, az jutott eszembe van-e más olyan terület ahol ezt a viaszos módszert használják bármilyen kenésre, vagy ez a kerékpárlánc olyan egyedi kenést igényel, hogy csakis ide jó a viasz?
#264223dellfanboy...lehet a Ferrari vagy Bentley szalonban dolgozik, oda örülj ha bemehetsz jegy nélkül nézelődni nemhogy ingyen próbálj.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
Ki milyen hajtókar wattmérőt használ fiúk?
A neten elég összevisszaság van véleményekben/tesztekben, nektek mi vállt be? -
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #264228 üzenetére
Direkt én is félre tudok érteni bármit
Az eredeti kérdésre mondjál okosat.
Vannak új eladó bringáid.Elmegyek hozzád kipróbálni egyet, majd elköszönök. És a szomszédban veszem meg x ezer Ft-al olcsóbban ugyan azt, újonan.
- Probléma ez neked?
Támogatod a próbakörösdit a nemvásárlóknak? Kétlem. El lehet adni ilyet másnak újként? Amivel páran már tekertek az utcán. Nehéz elhinni, h ezen nem fogsz bukni.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
balintbaba
tag
Annyira megy itt a lamentálás a lánc kenése körül, ki kellene venni a láncot az egyenletből.
Pár alternatíva:
szíjhajtás
CeramicSpeed féle megoldás
és az én javaslatom -
fulton
addikt
válasz andrisbandi #264216 üzenetére
az kis kamion lenne, mert össz vissz 2 nyergem van
Na kíváncsi leszek meddig fog elmenni a lánc. Egyáltalán milyen hangja lesz
Hajtást letisztítottam, meg kapott egy hátsó agy generált.Autót is mindenképp próbálni akartam előtte, mielőtt..., azért ezek nem egy mez (bár én azt is minden esélyest mielőtt vettem) nekem az i re a pontot pl az adta az autónál mikor vezettem, onnan már tudtam biztosra hogy "kell". (am ingyé volt) Győrbe mentem érte de legalább nosztalgiáztunk ahova jártám suliba, érdekes volt látni hogy átépítették az egészet, alig ismertem rá, már csak a koli volt a régi, vagyis annak egy darabja. Hm hogy repül az idő
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz balintbaba #264234 üzenetére
-
66zio
aktív tag
válasz Dark Archon #264218 üzenetére
Nem biztos, hogy lesznek hozzá most szerszámaim. Okoz későbbi problémát ez a súrlódás? Tönkre teheti a fékbetétet?
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #264234 üzenetére
azaztánigen
-
addikt
válasz andrisbandi #264233 üzenetére
a megoldás a tesztflotta fenntartása
sajnos nem igazán dívik a hazai kereskedők körében, mert bármennyi engedmény (hiába térül meg máshol esetleg) olyan, mintha a fogukat húznák
az meg, hogy a "big picture"-t lássák, az még nem megy.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
fulton
addikt
Am di2..még mindig ott van bennem a , megérie kivenni a kezemből a javítás lehetőségét. Azert a mechanika egyszeregy. Ősi cucc. Nem nagy kunszt belőni a váltót x havobta ha szükséges. Olcsó. Szemben a di2 csak elektronikus aksi...ha meghó meg vagy lőve ahol epp vagy. Mégcsak kézzel sem lehet átváltani.
De ennyi erővel akkor az autóba sem kellene elektromos cucc...[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz balintbaba #264241 üzenetére
Nekem (nejemnek) már szakadt, megoldottuk a határoló csavarral, ugyanakkor erről az jut eszembe, hogy lehetne a villanyosoknál is valami kézi határoló mellyel mondjuk a sor közepén tudod rögzíteni, már mentem én is (igaz csak próbakört ) úgy villanyossal, hogy lemerült és a nagy tányérra vitte parkolni a láncot a váltó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz fulton #264240 üzenetére
Ha megvan rá a suska, szerintem nyugodtan vedd meg a Di2-öt, eddig akivel beszéltem nagyon istenítették, biztos nem nyúlsz félre vele szerintem.
Megvan az ára még sajnos, én is győzködtem magam a napokban, hogy mennyire kell nekem az elektromos váltó, de egyelőre ennyit most nem ér nekem.
Lehet jövőre vagy pár év múlva már máshogy leszek vele, de 1.5milliókat nem szeretnék bicajra költeni -
andrisbandi
őstag
válasz fulton #264240 üzenetére
A karbon minden aspektusából emberiség elleni bűntett. Súlyosan egészségkárosító gyártani, csak a drágák jobbak a tisztességes alutól, elhasználódásuk után nem lehet újrahasznosítani, környezetszennyező mert nem bomlik le.
Elárasztották vele a világot, sok nem alap típus csak karbon vázzal érhető el.
- Ha ezt igen, akkor vajon az elektromos váltást majd le tudják e nyomni a torkunkon░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #264244 üzenetére
jaj, hát így hogy fog valaki nyugodt lélekkel új bringát venni?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
válasz andrisbandi #264244 üzenetére
a hiedelemmel ellentétben a karbon újrahasznosítható, csak anyagilag egyelőre nem mindig éri meg, illetve hasonlóan a műanyaghoz, az eredeti terméket (amiből újra hasznosították) jellemzően nem lehet gyártani belőle, csak valami mást, mert csökken a szakítószilárdsága. másik link: [link]
mostanában növényi alapú epoxyval kísérleteznek, ami tovább növelné az újrahasznosíthatóságot.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz 66zio #264237 üzenetére
Különösebb problémát nem okoz, előbb-utóbb bekopik, legfeljebb felemásan kopik a két fele. Csak hát a tudat, hogy lassítja a bringát Asszony bringájával is volt ilyen, csak az valami iszonyat hangot adott ki közben, ami úgy nem maradhatott.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #264244 üzenetére
Na ezért lesz kövezés, én legalábbis anno majdnem villamosszéket kaptam a feltevésért, hogy elméletileg, tesztek és külföldi fórumos tapasztalatok szerint a top alunál (Chisel, Allez Sprint, Émonda ALR stb) nem biztos jobb a low end karbon . Amúgy ja, akksit akkor kéne minden sz*rba rakni, ha már megoldották, hogy nem környezetszennyező. Egy kis esztétikai előnyért, amit a heggesztési varratok, bovdenek hiánya nyújt, azonnal hajlamosak vagyunk elfeledkezni a globális felmelegedésről . Persze ettől függetlenül, ha vastag lenne a pénztárcám, valszeg már én is AXS-el tekernék . De legyen ennyi elég, nem kell wireless dropper, flight attendant, stb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
No, ha már annyi szó esik rendszeresen a lánctisztításról/kenéséről, akkor legyen íme
láncmérő tapasztalat. 2 láncmérőm volt egy [BBB] és [IceToolz] és mivel a BBB ami
1,0-et és 0,75-öt mér és a 0,75 már majd beleesett a láncszembe ezért beszereztem az etalont is [Park Tool CC-4]. A Park Tool és az IceTollz egyformán mér, tehát az IceToolz is
bátran használható. Ellenben ez a BBB ami a linken is van szerintem és a tapasztalás szerint NEM jó. Vicces, hogy az anyagát értékelik, nem hajlik el stb, mintha az lenne a lényeges mert, hogy szerintem mindegyik megfelelő vastag a gagyi is.
Mára már másképp néz ki az a BBB amit most be lehet szerezni az lehet jó, nem tudhatom
ez ami nekem is van nem egy mai darab, de ha csak ezt használnám lehetne láncot cserélni, amiben 2ekm van.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest