Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #264396 üzenetére
A vastag fekete porvédő gumigyűrű a becsúszókon. A telón ami gyárilag van, annak a szériaszáma 63.4018.004.000, ezt nem is igazán lehet kapni, amik a service kitekben vannak nem ilyenek, nem is hasonlítanak erre. Az is vicces, hogy ami a telómban van nem is Reconhoz ajánlják, hanem Revelation-hoz . Még ha valami nagyon régi modell lenne, oké, de ez már fast black becsúszós 2019-es Recon . A Rockshox teljesen összekeverte a dolgokat, halvány lövésem sincs, hogy sikerült ennyire összevissza kutyulják az egészet
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #264393 üzenetére
Én továbbra is azt gondolom egy piaci rés kitöltésére irányuló ravasz üzleti fogás ez az M5 alu és iWeld hegesztés, és nincs az az ember aki érezné milyen összetételű alumíniumot hajt éppen. Ugyanakkor és annak ellenére, hogy biztos az új, többszörösen húzott (vagyis több különböző falvastagságú) csövekből, faxa geometriával elkészült vázaik már sokkal jobbak mint a korábbi nehéz és merev elődjeik, egy fontos tulajdonságban mindig is alulmaradnak a karbon mögött, éspedig abban, hogy míg az Al egy homogén izotróp anyag (mindenhol és minden irányba ugyanolyanok a tulajdonságai) a másikat úgy rakják össze rétegenként és olyan szál irányba amilyenbe akarják, így változtatva rugalmasságát, vagy éppen keménységét, merevségét ahogy azt a használat közben a vázon jelentkező különböző terhelés megkívánja. Legalábbis ezt olvastam és érzem logikusnak...és mondom ezt úgy, hogy kicsin múlott nem éppen Chiselt hajtok most, és amely meg a mostani közötti különbséget sem én lettem volna aki igazán érzi, kihasználja, stb. Persze sok egyeben múlik mitől is jó egy váz, így simán lehet, hogy a Chisel oda vissza veri a xar kínai nevenincs karbonokat.
#264401
jjeahh...én biztos írnék nekik!😒[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #264393 üzenetére
Egyetértek, meg van azért az alunak is előnye, pl. 20 év alatt sem pudvásodik™ meg a műgyanta a szálai között, ha letámasztva áll a garázsban. Nem válnak el a fémbetétek a szövettől, stb..
És én is úgy érzem, simán egy kalap alá veszi a legtöbb ember az alapanyagokat, persze ez valahol érthető, mert olyan tulajdonságokról beszélünk, amiket nem könnyű mérni, nem úgy, mint a súlyt pl...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #264350 üzenetére
Írtad, hogy magasságot nem muszáj korrigálnod, én meg kérdeztem már előtte, nem lehet-e a csípőtünet a túl magas nyeregtől - ha cserélgeted, de nem állítasz utána a magasságnak, az simán adhat olyan különbséget, ami miatt én már magasságot állítok, vagyis az egyik jó, a másik nem annyira..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #264402 üzenetére
Én pont a héten küldtem el a két fullyról a telókat, tagokat és droppereket Boostworxhöz szervízre. Feleségem Canyonjában egy RS Recon van, ami nagyon elkezdett kotyogni. Szervizes srác erre azt írta, hogy ehhez nincs gyárilag új persely, csak utángyártott!!, cserélik és megnézik javul e.
Ezzel együtt akkor megosztom a szervízt is, mivel sokszor van szó mennyivel kerül többe egy fully karbantartása mint egy hardtailé (forgáspontokról most nincs szó).
1. bringa: YT Jeffsy Core 3; Fox 36 Factory Kashima teló, Fox DPX2 tag, Fox Transfer Kashima dropper. Utoljára 2022 decemberben voltak szervízben, azóta kb 1000km van benne, aminek nagy része enduro.
2. bringa: Cagyon Neuron; RS Recon teló, RS Deluxe Select+ tag, Canyon dropper. Ez idén máricusban újonnan vett bringa és még nem votlak szerzizelve ezek a cuccok.
A szervíz elkészülte után ezt az összegzést kaptam:
"A fox teló nagyon szép állapotban volt. A tag kicsit fel volt levegősödve. A transfer szintén levegős volt egy kicsit és kezdett kicsit koszolódni a kenése. Ezeknél típushiba, hogy a nyeregcső belseje és alja elkezd csúnyán oxidálódni, ha el van hanyagolva, de a tiednél ennek szerencsére nem volt nyoma.A deluxe tag szintén rendben volt. Egyedül a légtelenítő csavarja volt egy kicsit laza. Ha az kiesik, akkor csúnya vége lehetett volna. A nyeregcsőnél írtad a fémes hangot. Szerintem az a patronban áramló olaj szörcsögése lehet, mivel semmi problémát nem találtunk benne.Egyedül a rock shox teló volt igazán beteg. Valóban elég szépen kotyogott. Cseréltük a perselyeket. Az újak valamivel magasabbak, mint a gyáriak így nagyobb támasztást adnak, plusz kicsivel szorosabbak is. Érezhetően jobb lett."
Náluk amúgy nincs külön kis és nagyszervíz, minden esetben szétszedik teljesen a telókat és cserélnek minden olajat, zsírt stb..
Mindez összesen 121.300Ft volt. Ennyibe kerül a banán. -
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #264393 üzenetére
Értem én, olvastál sok mindent, ez alapján kialakult egy véleményed, és ezt rám szeretnéd erőltetni, minden gyakorlati tapasztalat ellenére, emiatt elmagyarázod, hogy a gyakorlati tapasztalatom - több tízezer megtett kilométer - szart se ér a te elolvasott dolgaidhoz képest.
Egy dologban egyetértünk: abba kell hagyni.
-
Friczy
senior tag
válasz alpihun #264400 üzenetére
'Belső váltó': A szó, amit keresel, az agyváltó Önmagában a 'legalsó fokozat' nem jelent semmit, ehhez tudni kellene az első és hátsó lánckerék áttételarányát, mert azon sok minden múlik.
[link] Ezen a linken van egy kalkulátor, lehet próbálgatni, illetve összehasonlítani láncváltós kombinációkkal. -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #264410 üzenetére
Innen odaviszed?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #264411 üzenetére
Van partnerhálózatuk beadni, vagy postázni lehet a telót.
Talán 4 ropi volt Pécsre küldeni GLS-el.
Külön nem kértek pénzt a visszapostáért, a szervízdíjban volt gondolom.Email-ben fényképes magyarázat a karbantartásról, csak pilláztam
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #264411 üzenetére
Én futárral küldtem.
Pénteken megrendeltem a DPD-t, hétfőn felvették, szerdán megcsinálták a szervízt, minden csütörtökön postáznak így elvileg pénteken nálam lesz újra és építhetem vissza.
Vasárnap még tudtam bringázni, ha minden jól megy, holnap délután pedig már újra tudok menni vagy hétvégén, nem sok esik ki. Gyorsan dolgoznak. -
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #264411 üzenetére
Küldeni is lehet hozzájuk.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #264403 üzenetére
Olvass újabb cikkeket a témában Pl. az első frissebb gugli találatban is azt írják, hogy nem ilyen egyszerű.
"The conventional wisdom in cycling has been that aluminum is stiff and harsh, while carbon is compliant and smooth. However, this subjective thinking is a bit outdated. It was true 20 years ago, when aluminum frames were unrefined. Aluminum is actually a fairly soft metal, so in the early days, builders used thick, oversized tubing for strength and durability. This made aluminum frames super-stiff — fine for racers, but too harsh for everyday riders.
Ride quality has long been a claimed benefit of carbon frames. Carbon can be engineered to be stiff in certain directions and compliant in other directions. This means a carbon frame can be comfortable over bumps and rough roads yet simultaneously efficient under pedaling. Bike marketers love using the old “laterally stiff and vertically compliant” chestnut.
Over the last couple of decades, improved technology has narrowed the comfort gap between aluminum and carbon. Manufacturers can now vary the shape of aluminum tubing throughout its length with hydroforming to achieve laterally stiff and vertically compliant ride characteristics. Frame tubes can be thinner — sometimes as thin as a soda can — in areas where compliance is desired and thicker where stiffness and strength are necessary. All this means that a modern aluminum frame isn’t significantly less comfortable on regular roads than its carbon counterparts.
Objectively quantifying the difference in comfort between two similar bikes is incredibly hard. Bike design has a huge influence on comfort. So do tires and touch points. If your bike feels harsh, wider tires with more supple casings and lower air pressure will make the greatest perceptible difference. Things like more compliant handlebars, seatposts, and thicker bar tape can make noticeable improvements too."Vagy nézz rá futólag bármelyik Chisel tesztre, mindegyikben dicsérik a menetminőséget, sőt, pl. ebben azt írják, hogy alu létére kényelmesebb, mint a karbon verziója, az Epic HT, vagy a Canyon Exceed: [link]
"I’ve spent time on the latest Specialized Epic HT, and while that’s up there as one of the lightest and most rapid XC bikes I’ve ever ridden, there’s no getting away from the fact that the carbon frame delivers a somewhat uncompromising ride. Same goes for the Canyon Exceed. In comparison, the Specialized Chisel is decidedly more comfortable, with more give through its slender alloy tubes."
Akkor most hogy is van az, hogy a karbon mindíg kényelmesebb és az alu mindíg jobban üt? .
#264408 Friczy: szvsz még mindíg félreértesz, úgy tűnik nem nekem van kőbe vésett véleményem a karbonról, hanem neked az aluról, ezért arra próbálok rávilágítani, hogy nem minden alu egyforma és nem biztos, hogy minden esetben kényelmesebb a karbon. Plusz mint az előbb is írtam azt sem értem milyen gyakorlati tapasztalatról beszélsz, ha te sem tekertél még Chisel-en vagy Allez Sprinten. Vagy igen? Gyakorlatilag a topikban senkinek nincs ilyen bringája. Azt elhiszem, hogy a karbon vázad kényelmesebb, mint bármilyen alu, amit eddig próbáltál.
#264407 6030D: enyém még a silver/gold modellek előtti modell, amikor csak egyféle Recon volt, az RL. "RockShox Recon RL Solo Air 29" 100mm 1 1/8" QR 9x100mm black A2" néven vettem, 2018-2019-ben tele voltak vele a német webshopok. Annyiféfe szimering van, hogy attól tartok ez az SKF sem találna bele
#264404 ZolkoW: valamiért az emberek az alut csak lealuzzák, pedig két különböző alu váz minősége, menettulajdonságai valszeg teljesen eltérőek is lehetnek. Egyrészt többféle kompozit van, másrészt van straight, single, double, triple butted, különböző fal és csővastagságok és hydroforming. A Specialized az egészet tovább bonyolítja a smart weld-el. Tehát a menettulajdonságokat ugyanúgy befolyásolhatják manapság, mint a karbonnál a layerezéssel stb. Na de mindegy, én valszeg tényleg befejezem a dolgot mert még valaki magára veszi és sértődés lesz belőle, hogy fikázom(?) a szeretett karbon vázát .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Boostworx...annyival jobbak mint a csepeli Dr.Bike, mely itt van közelben? (Legalábbis nekem, mert reggel viszem, délben hozom)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #264415 üzenetére
Anno Runner javasolta a teló mizériádra megoldásként; be kell adni szervízbe, kérni a ezen alkatrész cseréjét is a karbantartáshoz. Úgy rémlik 100%-ra tippelte, h megoldanák. Ott kell lennie méretválasztéknak, amit rá tudnak próbálni.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #264415 üzenetére
Nincs időm olyan sokat olvasni, a papír meg elbír mindent, tesztek hát meg vannak mindenről is...én pedig valszeg sem a pár fok homlokcső szöget, sem a 6001-vs 7001 Al nem érezném meg igazán, de a karbont sem annyira, talán ha most visszaülhetnék régi bringámra. Ugyanakkor emléxem olyant is írtál itt, hogy felhasználók szerint hajlik a Chisel mint a kolbász, és helyenként olyan vékony mint a sörösdoboz...de az is lehet rosszul emléxem. Egy biztos, gondban lennék ha azt mondanák "itt egy (piros! ) Chisel ugyanilyen felszereltséggel, kell-e a tiéd helyett"...🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #264408 üzenetére
De ha azt nézzük te is tapasztalat nélkül írsz most. Azt, hogy két saját bringával mentél X kilométert, az semmit sem jelent. Aki tesztelő és több száz vagy ezer biciklit próbált, az érzi a változásokat.
Másik része, hogy sokszor írtuk itt, hogy attól, hogy karbon vagy attól, hogy alu még nem mindegyik viselkedik úgy. Karbonnál főleg a szálirányokkal, formákkal, anyagsűrűséggel (karbon-gyanta aránya) lehet játszani, hogy hajlékony vagy baromi merev legyen. A mai karbon XC és outi vázak általában úgy készülnek, hogy hajtás irányába minél merevebb legyen (hatékonyság) a kerekek felől érkező erőkkel szemben (pl. támvilla) meg minél rugalmasabb. Így lesz egyszerre gyors és kényelmesebb a váz. Alunál a hidroforming amivel lehet befolyásolni, de korlátozottabb módon, mint a karbonnál.
De olvass vissza, amikor semmihotól kérdeztük a merev karbon MTB villát. Ő is írta, hogy a Niner túl merev a Ritchey meg sokkal rugalmasabb. Attól, hogy mindkettő karbon, jelentősen más tud lenni a tulajdonságuk. Vagy ott van a Cube C62 karbon váza, ahol 62 % a karbon 38 % a kompozit aránya, amit inkább versenyre ajánl a gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #264419 üzenetére
Vagy ott van a Cube C62 karbon váza, ahol 62 % a karbon 38 % a kompozit aránya, amit inkább versenyre ajánl a gyártó....ezt hol olvastad? Csak mert a felsőbb, pl. monti vonalon az Elite az ami elvileg versenygép és ott C:68 van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #264419 üzenetére
Ok, egyszerűsítsük le a dolgot, Részletes tapasztalata azonos vázgeometriájú, eltérő anyagú bicikliről egyikünknek sincs. Azt hiszem, ezt nyugodtan kijelenthetjük.
Abban is egyetérthetünk, hogy azonos anyagból lehet sokféle merevségű holmit készíteni (mellesleg ebből a szempontból a karbon jobb helyzetben van, mert sokkal változatosabban alakítható).
Ahogy szintén nincs vita abban, hogy aluból és karbonból is létezhet jó és gagyi, tehát egy jó minőségű aluváz feltehetőleg messze felül fogja múlni a gyatra karbont.Amit én állítottam, hogy feltehetőleg azonos gyártó két jó minőségű és hasonló kategóriájú - általam említett esetben mindkét váz a Trek endurance kategóriája - váza közül a karbon kényelmesebb, jobb lesz. Tulajdonképpen ezt vitatjátok mindenféle spekuláció alapján.
Tegyétek, de nélkülem. -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #264420 üzenetére
Igen, nem jól emlékeztem C68 lesz az.
-
Tommy-1998
tag
Sziasztok!
Következő kérdésem lenne defekt védelemre, mert ma egy jókora defektett kaptam egy ekkora szög által link aztán hiába önjavítós a belsőm egy ekkora lyuk ellen mit sem ér már link És akkor következő lenne a kérdésem hogy egy 50mm-es defektvédő szalagot néztem ki, link hogy ez mennyire védene ki egy ilyen kaliberű szöget? Köszi előre is a válaszokat! -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #264418 üzenetére
A régi Chiselt hajlékonynak írták, az újabbak állítólag már nem azok. Amúgy én sem hiszem, hogy túl sok tesztet olvasnék, ha nem létezne az rss, személy szerint én Old Reader-t használok, reggelente kv. mellett, vagy este pihenés közben végiglapozom és ami érdekel elolvasom. Szeretem, mert leegyszerűsíti a dolgot, nem maradok le semmiről és egy helyen van minden bringás meg egyéb híroldal, amik érdekelnek. Ha egyenként kéne bepötyögnöm, végiggörgetnem az összes híroldalt, arra rámenne a fél napom és beleőszülnék
#264419 Fall-N: végre valaki érti a lényegét a mondandómnak . Toobee is írta már karbon vázra vagy alkatrészre, hogy üt, kényelmetlen, másik szintén karbon alkatrészre meg, hogy kényelmes, csillapít. Nem is feltétlenül a karbon minőségén múlik. Ugyanígy aluban is lehetnek eltérések. Na de mindegy, végeztem, mert úgy érzem sértődés vagy méreg lesz a vége, pedig nem ez volt a szándékom
#264423 sepyi: tényleg ennyi volt? .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jester01
veterán
Ha oldalra lötyög a hátsó váltóm mert a sárgával jelzett helyen hézag van annak ellenére hogy a nagy csavart meghúztam akkor mi a teendő? A váltótartó fül az nem mozog.
Jester
-
alpihun
senior tag
válasz Friczy #264409 üzenetére
Huh ennyire nem akarok belemélyedni, ez a weboldal nekem NASA launch control panel. De maga az, hogy nincs azonnali egyértelmű különbség, már válasz nekem. Nexus 7-ről olvastam itt-ott hogy túl kicsi a range általános tapasztalat szerint, s a 8 sokkal jobb.
Ezen kívül, látom nincs az embereknek kedvük olcsó bicikli linkeket nézegetni, és fair enough, más ligában vagytok itt, épp olvastam hogy itt egy másik tag annyit költött villa szervízre mint nekem a teljes keretem. De mégis, mit gondolsz te erről az egyetlenegy bicajról? Go or no go ennyi pénzért, félvakon képek és spec alapján?
Bagoly mondja verébnek, hogy nagy a feje, búsuljon a ló.
-
alpihun
senior tag
Vaaagy, lehet az lesz hogy a szállítást valszeg úgyis meg lehet oldani valahogy Európán belül és akkor vennék egy olyan bicajt ami hétvégente is élvezet.
Ez szinte biztosan egy gravel lenne. Ahogy nézem, egy Triban GRVL 520 a minimum. Nekem még ez is túl drága újan, szóval használtat néznék. Milyen más budget márkákra/modellekre legyek még résen?
Bagoly mondja verébnek, hogy nagy a feje, búsuljon a ló.
-
Friczy
senior tag
válasz alpihun #264429 üzenetére
A nexus 8 kb. 3x-os áttétel-arányt tud, ez jellemzően alacsonyabb, mint egy átlagos 3x8-as láncváltó, tehát jobban meg kell nézni, hogy milyen használat, és ehhez kell igazítani a lánckerekek áttételét. De ha neked ez az oldal NASA, akkor lehet, hogy a lánckerék-csere is az, ha szükség van rá.
Sajnos a használt esetében még komoly tényező az állapot. Ennyi pénzért alapból egy agyváltó/agydinamós holmi nem rossz, de ha azzal kell kezdeni, hogy cserélni rajta ezt-azt, akkor könnyen lehet drága is. Szóval nem olyan egyszerű go/no go-t mondani rá.
-
Ringman
nagyúr
válasz alpihun #264430 üzenetére
ha közel van hollandia, akkor egy használt (akár cantifékes) cx bringa is jó lenne, ott ki lehet fogni jókat
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #264431 üzenetére
rugós nyereg szerintem nem ok, ha ugyanennyiért van merev villás, akkor azt venném.
kerékcsere útközben agyváltónál meg macera, eleve 15-ös kulcs kell hozzá (a rollerfékkel meg nekem rémálom volt)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz Jester01 #264427 üzenetére
Improving the Mounting Bolt Play on the SRAM NX Eagle Derailleur for $1
https://www.youtube.com/watch?v=6oFeT0rteHcAz elv ugyan az lehet mindnél.
Mounting bolt - az órás csavar váz felőli oldalán van egy közdarab, gyakorlatilag egy érdekes alátéte a váltótartó fülnek.Ezen alátét alatt, (a sárga nyilas), van gyárilag egy feszítő rugó. A ratyikon csak egy gumi ogyűrű, a jobbakon fém hullámos alátét.
Ha a gumi kopott ki, az ki lehet cserélni ugyan olyanra, vagy nálam pl NX váltó a GX felújító szettel kompatibilis, így azt vettem bele. Gumi helyett fém lett.Nézd meg a videón, nem nehéz szerelni. Egy spéci szerszám kell, külföldiül pick. Csavarhúzó szerűség, de tű hegyű.
A közdarab van a váltótartó fül felőli oldalról egy hasított alátéttel lefogatva, a mounting bolt-ba nútolva.Érdemes pár fényképet csinálni ahogy szeded lefelé, én azt hittem simán vissza tudom majd pakolni, olyan logikusnak látszott. De vissza kellett szedjem, csak másodszorra jöttem rá.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Gedeon31
addikt
Tudnátok ajánlani olyan nyereg alatti táskát, amiben elfér kettő 28-as belső?
Ezt néztem ,bár nem vagyok benne biztos jó lenne [link] -
FeniX-
senior tag
válasz Dark Archon #264342 üzenetére
Sziasztok,
köszönöm szépen, áttanulmányozom a megadott útvonalakat! -
chubby2o6
senior tag
válasz Tommy-1998 #264425 üzenetére
Szia!
Én gasználtam defektgátló szalagot, vegyesek a tapasztalataim.
Az első egy ( asszem) 30 mm-es Zefal volt, 2,25-ös Schwalbe Smart Sam gumikban, évekig nem kaptam defektet. Sajnos sok év használat után elfáradt az anyag, megkeményedett, töredezett lett a két vége, és ez a kemény, éles cucc kivágta a belsőt. Viszont egészen odáig tökéletes volt, nyugodtan mentem árkon-bokron keresztül, a defekttől való parázás mintha sosem lett volna.
Cseréltem én is ilyen lilára, már csak 50 mm-es volt, hát azt tettem bele. Lehet, hogy én kúrtam el a méretre vágást, talán nem reszeltem meg eléggé a végeit, nem tudom, de elég hamar kivágta a belsőt. Ha akkor nem kellett volna 6 km-en keresztül tolni hazáig a bringát, talán viccesnek találtam volna, hogy a defetgátló szalagtól kapok defektet, mindenesetre akkor annyira nem láttam a poénos oldalát .
Azért egy ekkora szeggel szemben nem biztos, hogy megvéd, én az először vett szalag levágott darabját próbáltam egy hegyes fémdarabbal átszúrni, hát nem adta könnyen magát.
Nem írtad, hogy milyen széles külsőbe szeretnéd, lehet, hogy az enyémbe túl sok volt az 50 mm-es, de nem kaptam keskenyebbet, azóta meg váltottam TL-re, szóval mostmár nem is fog kiderülni. -
chubby2o6
senior tag
válasz Tommy-1998 #264438 üzenetére
Ebben gyárilag van defektvédelem, egy plusz szalag szerintem már nem sokat jelentene. Használtam én is Smart Sam Plust, az is defektvédett, kb. olyan volt, mint a sima Smart Sam szalaggal.
Egy ilyen szeg ellen csak a tubeless a megoldás, bár egy akkora lyukat már valószínűleg kukacozni kell, de legalább tovább tudsz menni utána. -
alpihun
senior tag
válasz Friczy #264431 üzenetére
Elméletileg most volt felújítva-szervízelve. Bár nem értek hozzá hogy a fogaskerék recéin kívül milyen apróságokat kell nézni rajta, tesztkör alatt kiderül hogy a fék fog-e, minden sebesség könnyen bevált-e mindkét irányba, vannak-e fura zajai stb.
@Ringman
- Hollandia sajnos nincs közel, de a cyclocross jó tipp, itt is nézegethetem őket. Nem volt meg fejben hogy az egy teljes külön kategória, sztem pont úgy ellennék vele is mint a gravellel.
- rugós nyereggel mi az olyan nagy baj egy trekking biciklin?Ja és a fenti leírt "átvizsgálásommal" egy 250 eurós hurcolós trekking biciklit szerintem meg lehet/merek venni, de most azon gondolkodom hogy nem tudom hogyan fogok tudni egy 2-3x drágább használt gravel/CX-ről dönteni
Bagoly mondja verébnek, hogy nagy a feje, búsuljon a ló.
-
elfelejtette
veterán
Sziasztok!
Milyen agydinamós lámpát tudnátok ajánlani, ami nem horror árú, de már értékelhető fénye van?
Köszönöm."Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, mint a szél, de azt hiszem, kicsit mindkettő igaz." Forrest Gump
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #264384 üzenetére
Rem Neked beválik. en meg rendelek megint 4 nyerget. Ez megy vissza. Speci am tényleg jó lenne ha nem vágna be a comb hátsó felén...biztos szokni is kellene a hoasszabb távokat.. na meglátjuk ezt a mostani 4 nyereget, ezek már a specihez hasonló/vonalból valók.
---
Más:
Srácok érdekelne külső bringás vélemény, nagy alám ez a bringa, Ti h látjatok?[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz ZolkoW #264405 üzenetére
Nem tudom semmit nem tudok már a csípőt illetően, katyvasz mitől lehet. Majd kiderül ha nyomok a mostani beallítás mellett egy intenziv kört lesz e, ha igen akkor nem a magasság, de után állitok am. Viszont ez már 6 honapja jelen van nekem, nem most kezdődött, ez alatt meg milla beallítason végig mentem már...
Tin:
Vágyok valami jobbra, modernebbre gyorsabbra könnyebre. Ahhoz hogy én kiadjak "1 misit" egy bringára tudnom kell h mit veszek meg, kb mit fog adni. Vakon nem ruházok be ekkora összeget. Mivel szeretem a csepelt ahogy van, élvezem is, van mérce bennem az újat illetően, illetve nincs "sürgető érzésem sem" h már azonnal... Kb ennyi van. Ha nem lenne egy fasza bringám akkor nem igy lennék.
Javasolták itt h vegyek használtan de nincs kedvem ezt a kört lefutni aztán eladni es venni.... -
flash-
veterán
erről tud valaki valamit mármint hogy valahol elérhető, magyar felirattal esetleg?
Plan B, the fall & rise
[link]fulton:
azért biztatlak a használt outira! lehet jó állapotúakat kifogni, nekem is sikerült,marketplace tele !
veszel egy Sorás outit 180-200-ért, meglátod az is hozni fog néhány átlagot a mostanihoz
megtapasztalod az országúti feelinget,azért nagyot nem lehet hibázni, szemrevételezéssel, tesztkörrel azért a nagy hibák kijönnek.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz alpihun #264441 üzenetére
azt vedd figyelembe, hogy a cx azért agilisebb és sportosabb, mint a gravel és jellemzően kevesebb rögzítési pont van rajta mint a gravelen (pl nem lesz rajta furat egy csomagtartó v sárvédő rögzítéséhez cx-nél)
a sima rugós nyeregcsővel az, hogy le-fel rugózik, így rövidül a pedál-nyereg üléspont közötti távolság, "ugrálni" fogsz tekerés közben.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz elfelejtette #264442 üzenetére
Herrmans H-Black MR8 Dynamo szerintem jó, de eléggé drága lett, én még 27€-ért vettem
előtte valami nem ledes axa volt, az kb csak arra volt jó, hogy engem lássanak
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
- DJI FPV Racer FMC drón - Fly More Combo
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- ELADÓ Quansheng UV-K5(8) kézi amatőr rádió
- DJI Mavic 3 Classic Fly More Combo FMC RC drón - 4/3" Hasselblad kamera - újszerű állapotban
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest