Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
xy.zsolt
őstag
válasz nubreed #190350 üzenetére
tévesen írtam: 50mg/g (!) diclofenac tartalmú....ilyen pl a DICLAC Dolo 50 mg/g gél. De ha dokit hívsz úgyis akkor felírhat erősebb, receptköteles krémet is.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
őstag
válasz nubreed #190343 üzenetére
Nem akarok vészmadárkodni, de tapasztalatból mondom, hogy ez akár mélyvénás trombózis tünete is lehet sajnos, mindenképpen nézessed meg dokival...
nekem is így kezdődött...
Ja látom te is gondoltál rá, nézessed meg minél előbb...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Ringman
nagyúr
válasz -secret- #190352 üzenetére
az is megoldás, hogy felpumpálod otthon jobban és mikor terepre érsz, akkor engedsz belőle, hazafelé meg szükség szerint visszapumpálod.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
-
ZolkoW
őstag
válasz -secret- #190338 üzenetére
Hogy legyen más vélemény is, nekem 29-esben 1.6-1.8 körül érzem ideálisnak, néha próbálkozom lefelé menni nyomásban, néha csak felfújom a PONTATLAN mérőkéjű műhelypumpámmal, aztán megyek vele.. szóval tuti, hogy néha nálam is eléri a 2 bart, főleg a hátsó, de inkább alatta vagyok. (azonos súlyban vagyunk nagyjából)
Attól is füg, hogy mennyire veszem zokon, hogy aszfalton "tapadósabb", vagy azt, hogy terepen könnyebben kipörög. De ha részemről mondani kell valami értéket, ami jó kompromisszum, akkor a hátul 1.8, elöl 1.6 az valami ilyesmi. Az ritkábban fordult elő velem, hogy leszálltam fújni bele, mint az, hogy megálltam, hogy engedjek ki belőle..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
válasz ZolkoW #190359 üzenetére
Tegnap az országútis setup után visszaengedtem érzésre 2 barra, de lusta voltam rádugni a pumpát. Jó volt, jó volt, aztán jött egy kő, amin az elsőt átemeltem, de úgy voltam vele, hogy ez ilyen mozgó kavics, a hátsó átmegy rajta. Hát nem kavics volt, hanem kiállt hegy , koppant is a felni. Megálltam megnézni, minden rendben volt, egy könnycseppet elmorzsoltam a belsősök miatt, hogy ők akkor most itt szerelnének, és folytattam az utam.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #190360 üzenetére
valamikor én is érzésre leengedtem az elejét, aztán otthon azért rámértem, és 0,9x-valamit mutatott a műszer, de simán rendben volt, igaz, akkor már csak gurultam aszfalton, tekerni nem kellett. Annak a guminak elég önálló az oldalfala is, lehet, hogy levegő sem kell bele
Ja igen, azt nem írtam a kérdezőnek, hogy belső nélkül megyek.Azóta megtudtam, hogy teleszkópba is kevesebbet fújok, mint a gyári ajánlás
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz modflow #190364 üzenetére
Az lehet a baj, hogy a hobbi szóra másként reagálunk - van, akinek azt jelenti, hogy nem túl intenzív használat, van, akinek azt, hogy ez az, amire elköltjük a fizetésünket
100-ért még biztos, hogy bőven lesz kompromisszum, a vírushelyzet kinyírta a készleteket, tehát akcióra én sem számítanék, ennyiért a legjobb vétel még talán valami szép állapotú, akkoriban top kategóriás 26-os, de azokkal nem is vagyok nagyon képben, meg lehet, hogy nem minden hsz-re emlékszem a témában ilyen "hétfői" fejjel..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Friczy
senior tag
-
Teasüti
nagyúr
válasz modflow #190364 üzenetére
Igazából ez nem meglepő, ha kicsit tájékozottabb leszel a témában. Az "ez csak egy bicikli" városi sztereotípia erősen él a laikusok fejében. Viszont azt látni kell, h amire ők gondolnak az a libakergető, az egyenlő egy Suzuki Swift-el. Viszont ha sport eszközről van szó, ahol már minőségi és teljesítménybeli követelmények vannak, ott elszalad a ló, ahogy mondjuk van Suzukiból is rally változat Ferrari áron. Mert hogy egy éles menetet lehet menni egy utcai kocsival is, csak az széthullik alattad. Míg egy sport eszköznek tartósan el kell viselnie ha küldöd neki úgy rendesen. Mindezt éveken át. Olyan meg nincs, h csak hobbiból rallyzok. (Igazából de, csak akkor többet fogsz szerelni, mint vezetni.)
Ez a különbség a libakergető és a komoly bringák között. Hasonló mint a laptop analógia feljebb. Meg tudod nézni a facebook-odat egy 100k-s laptopon, de én a hajamat kitépném ha a homokórát kéne bámulnom minden nap.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #190360 üzenetére
Pedig te még nem is szoktál olyan agyament 0,8 barokra lemenni ...és jó okod van rá, mert versenyre készülve adod neki lefelé, így bár defektet talán már nem szerelsz, de egy felütés miatti kerékcsere azért fájni tud.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #190372 üzenetére
Ezt most csak benéztem, guminyomástól függetlenül. Amúgy nem is valami durva lefelén volt. Az Ezorét utáni tetőt elhagyva ahogy kezdődik a hullámvasút a balos elágazásig, na ott a kövesen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
balintbaba
tag
válasz Teasüti #190371 üzenetére
Azért a mai kerékpárok már a legolcsóbb kategóriában is elfogadható minőséget nyújtanak. Ahogy ma már egy 100 ezres laptoppal is el tudod látni az alap office-os feladatokat, úgy egy dekás olcsó bringa is teljesen jó egy amatőr ridernek, aki csak hétvégente használja vagy 3 nap alatt megkerüli a Balcsit. Ha körbenézek milyen biciklikkel nyomja egy átlag magyar bringás, akkor még menő is leszel a 100k-s bicóddal. Annyira azért nem bonyolult szerkezet egy teló nélküli bringa, fékek és váltók legyenek rendben, ha ez megvan nagy baj nem lehet, a felhasználó meg örül, mert gurul a kerékpár és meg is tud állni vele.
-
arcitec
addikt
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, melyik lánc a jobb Shimano Deore CN HG53 vagy
Sram PC971 lánc. Köszönve .Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
RexpecT
addikt
Durva hogy milyen magasság eltérések vannak egyes adatbázisok között.
Ezt az útvonalat a Garmin Connectbe átvittem, ott a távban 100méter eltérés van, de a magasságban 280m.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #190373 üzenetére
Van ott hegyes, éles kiálló szikla rendesen, figyelni kell éppen hova teszed a kereket mert kemény gumival is felütheted egyik-másikon😕...én Kósdra ereszkedtem be szombaton a bánya úton és hát az is olyan rázós volt majd kiesetek szemeim. Most olyan betonszerű minden a vízhiánytól, minden nyom az egykori sárban egy újabb döccenő.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz modflow #190363 üzenetére
ez esetleg vállalható lehet, ha viszonylag sík terepen laksz és a 32-esnél nagyobb külső is belemegy (35-ös, de inkább 38-as), mert azokat kisebb nyomáson is tudod használni.
[link] Városi kerékpár ELOPS SPEED 900, szürke ELOPS- a 44/34-es hajtás azért könnyen elfogyhat emelkedőn
- nyereg egyéni preferencia, de azt pl. lehet rugósra is cserélni, ha szükséges(nincs tapasztalatom vele, az altus váltóról majd írnak a többiek, hogy mennyire vállalható)
szerk:
egy használttal jobban járnál vsz.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Alg
veterán
válasz RexpecT #190377 üzenetére
A Connecten szarok a magasságadatok, nézd meg a grafikont, tele lesz tüskékkel, fel-le ugrál az egész úton. 30% extra simán hihető, nekem bőven 50% felett is szokott lenni.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Teasüti
nagyúr
válasz balintbaba #190375 üzenetére
100k-s laptop szvsz semmire nem való.
Még nagymamám is sokat panaszkodik, h rengeteget kell várni a gépre nem csak boot-nál de olykor még két kattintás között is.
De mit is lehet várni egy Celerontól meg 2.5-ös merevlemeztől...
Nekem egy Win frissítés és kis karbantartás is simán eltart néhány óráig. Pedig ott tényleg nincs nagy igény, konkrétan FB-n kívül semmire nem használja.
Ssd-vel már élhetőbb, de olyat out of the box nem kapsz bele. És akkor is csak egy program legyen nyitva egyszerre, meg ne sok fülön böngéssz...Nincs igazi átmenet ez és a használhatók között, max használt. Bicikli ugyanez szerintem, a nagyáruházi és a kezdő sport eszközök közt a senki földje van, szóval marad a használt ha vki jót akar olcsóbban.
Szerintem.Persze ha csak családi tekerészésre kell, meg kicsit levegőzni hétvégén, arra jó a nagyáruházi is.
Max több törődést igényel, aztán előbb-utóbb úgyis elkezdi tuningolni.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
Sziasztok,
Egy hidraulikus tárcsafékkel kapcsolatos hibajelenségben szeretném a segítségeteket kérni, hátha valaki tudja mi a hiba forrása (és megoldása).Shimano BR-M395 típusú fékkel van szerelve a bringám elöl-hátul. Az elsőnek semmi baja, a hátsón viszont gyakorlatilag semmi fékhatás nincs, még megfaroltatni sem tudom a kereket. Cserébe ha 1-2 másodpercnél tovább tartom húzva akkor egy nagyon erős nyikkanó hangot ad ki.
Tudnátok segíteni hogy ez mitől lehet?
Részletesebben:
A bringát újonnan vettem 2014-ben, és az első 1-2 évben semmi baj nem volt, aztán kb 2 évre rá tapasztaltam először ezt a jelenséget, de úgy, hogy egyik használatnál még rendben volt, aztán pár hét múlva amikor elővettem a bringát akkor már ezt a jelenséget produkálta.Az volt a gyanúm, hogy levegős lett a rendszer, ezért elvittem egy szervizbe, ott lecserélték a fékfolyadékot és a hátsó betétet, mert állítólag arra volt ráfolyva valami. Fizettem érte 10 ezer Ft-ot, de azt mondták hogy most minden fasza lesz.
Valóban az is volt, kb 4 órányi használatig, utána újra előjött ugyanaz a hiba. Kihasználatlanság miatt nem foglalkoztam vele egy ideig, de tavaly újra előszedtem a dolgot: vettem Shimano eszközöket és fékfolyadékot, megszereztem a szervizmanuált, majd itthon lecseréltem és lelégtelenítettem a fékolajat. Egy próba idejére megcseréltem a fékpofákat az első fékkel, ahol azt tapasztaltam hogy a hátsó betétek az első féken is gyengék, az elsők azonban jól működtek hátul. Ezért vettem egy szett fékpofát hátra (megint). A féktárcsát alaposan megpucoltam féktisztítóval.Ezután a hátsó fékem ismét tökéletesen működött, kb 1-2 óra használatig, utána megint előjött ugyanaz a hibajelenség: nagyon gyenge fékhatás és fékezés közben erős nyikkanó-vonyító hang.
Lassan ott tartok, hogy jobban megérte volna egy komplett új féket venni hátra
Előre is köszönöm ha bárki tud a hibakeresésben vagy akár a megoldással segíteni
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zgospel #190384 üzenetére
Valami megszennyezi a betéteket/tárcsát, azt kellene megtalálni mi az. Féktömlő, dugattyúk, kerékagy... tárolóban valami.
modflow...rá kell ülni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #190388 üzenetére
Online nehéz...
-
-
Ringman
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #190384 üzenetére
Mennyire intenzíven fékezel? Felhevül a fék? Illetve az a nyikkanás az fura. Nyikkanás után megjön a fékhatás?
Fékkar eközben hogy viselkedik? Határozott vagy nyúlós? Ha az új fékpofákat megint megcseréled és megint jó lesz, majd utána tönkremegy akkor gyanús, h szivárog a fékfolyadék. Vagy vmi más beszennyezi.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Hasaggymeg #190388 üzenetére
Köszönöm. Nem vagyok annyira penge a szerelésben azért, szóval lehet hülye kérdés: a fékfolyadék lehetséges hogy ráfolyik a betétre, az nem egy zárt rendszer? Ha igen akkor a féktest kuka? Illetve akkor gondolom folyamatosan levegősödik is egyre inkább?
A fékbetét gondolom minden alkalommal kuka amikor ráfolyik, vagy tisztítóval le lehet róla fújni?Teasüti teljesen mindegy, mindenfajta fékezésnél gyenge, a vonyítás addig tart amíg el nem engedem, és nem változik a fékhatás, ugyanúgy gyenge végig. A fékkar ugyanolyan mint az elsőnél ami hibátlan: nem nyúlik (nem olyan mint motoron, de azért határozott )
A féktestben tud szivárogni valahol? Ha igen akkor az javítható könnyen, vagy csere?[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
ZolkoW
őstag
válasz zgospel #190395 üzenetére
elvileg csak akkor jön ki belőle a folyadék, ha ereszt valahol, pl. a dugattyúnál. Nem lehetetlen, hogy hibás, de inkább a rengeteget futott, elhasználódott fékek szoktak ilyet, úgy tudom.
Odakerülhet még folyadék akkor, ha figyelmetlenségből a szervizben összekenik, és akkor lehet, hogy az még sokáig szennyezi a fékbetétet, ha nincs kipucolva, jól leöblítve féktisztítóval. A betét alapvetően kuka, bár (saját felelősségre) többször csináltam már olyat, hogy pár csepp higítót meggyújtva kiégettem a betétet, és működött, mindenesetre ha már sikerült elhárítani a problémát, és többet nem keni össze semmi a betétedet, akkor érdemes lehet venni egy újat. Ha nem puhult fel, akkor nem gondolnám levegősnek. Erre jó teszt lehet, ha fejre állítva megpumpálod, a levegős fék nekem nagyon jól mutatni szokta magát - egyre kevésbé fog fejjel lefelé, majd visszaáll néhány pumpálásra,ha a bicót is visszaállítom.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #190395 üzenetére
Ha folyik is, általában lehet kapni hozzájuk felújító készletet. Ez olcsóbb, mintha kukáznád.
Szerelni meg könnyű. Könnyebb mint egy motoron, hisz olyan apró kis cuki cuccok ezek.
Fékbetétet sajnos nem lehet megtisztítani. Arra ha kenőanyag jut, akkor kuka.
Illetve azért kérdeztem a kart, mert ha szivárog, akkor jó eséllyel levegősödik is és azt érezned (átkerül a fogáspont és/vagy nyúlik), bár nem törvényszerű.
Elvégre a légtelenítő csavart is meg lehet lazítani éppen csak annyira, h főfékhenger át tudja passzírozni rajta az olajat, de visszafelé nem jut levegő.Szóval a feladatod, h megkeresd mi szivárog és hol.
Vagy mi kerül rá a fékre. -
addikt
válasz zgospel #190395 üzenetére
azt azért nézd meg, hogy a féknyereg egyenesen áll-e a térben a féktárcsához képest.
sokszor vagy alul/felül, vagy elöl/hátul hozzáér és emiatt nem fog rendesen
a féktárcsára folyt olajat nem elég féktisztítózni, oda nem árt valami tiszta alkohol az alapos zsírtalanításra, és egy kis csiszolás sem árthat meg, ha tudsz figyelni a fékfelület egyenességére (azaz egyszerre elég nagy sík felületen csiszolod)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elektromos autók - motorok
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- OLED TV topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- VEGA néven új tápszéria érkezik a Chieftectől
- Milyen légkondit a lakásba?
- Elérhető Európában az Oppo Pad 3 Pro és Oppo Find X8 Pro
- Ukrajnai háború
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest