Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz DelArco #189250 üzenetére
Itt lát6od. Az a 2 kis csavar feszíti illetve lazítja azt a nagy feszítő drót rugót, így amelyik pofa lustálkodik ott csavard befele (vagy engedd a túloldalit kifele) és fordítva. Természetesen ahol látod forgó, mozgó részek vannak ott pucolhatod, kenheted is kicsit...ja most látom, hogy te nem is ezt kérdezted. Tulajdonképp ahol be van csípve a bowden fellazítod a csavart (imbusz) és kissé feszesebbre állítod, majd úgy csíped újra. Ha finom-állítani akarod akkor a fékkarnál is lehet azzal a fényes csavarral ott jobb oldalt.Ha kifele tekered feszíted, ha meg befele lazítod a bowdent...utána a fekete kontraanyával rögzíted ne tekeredjen el a finom-állító. Így azt éred el, hogy mivel a kar húzási hossza adott, a betét közelebbről indul neki a felni irányába, így hamarabb elkezd fogni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #189248 üzenetére
Készítenek ezek ilyen OEM (Original Equipment Manufacturer) típusokat, melyeket nem találsz máshol...ilyen gumi sincs mint enyém amelyik így néz ki mégsem TLR (vagy TLE).
jjeahh...na nem is baj, legalább elhasználom az új tömlőimet és még van időm gondolkodni...de ha így meg ez itt tovább, akkor beöntöm a tejet a belsőbe, mert már többet javítok defektet mint bringázok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189252 üzenetére
az enyémen ott van a tubes only felirat is.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #189239 üzenetére
Én mindenhova szomtam tenni egy kis motorex zsírt, baj még nem volt belőle.
-
RexpecT
addikt
Megrendeltem az utolsó Edge Exlpore-t a dekából, itt volt a legolcsóbb.
Ahogy nézem mindent tud ami nekem kellhet.
Runner_fxr:
Átutő tengelyre is mehet? Gyárilag valami fehér zsír volt rajta.
Nekem ez a molos lítiumos kenőzsírom van.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189252 üzenetére
Valszeg működik a belsőbe öntött tej is, de nekem annyira nem szimpi, több okból sem:
- ha már úgyis tej van a gumiban, a belső csak egy plusz fölösleges cucc
- nehéz
- ha nagy a lyuk, tubeless esetén nyomsz bele gumi kukacot és mész tovább, tejes belsővel ez nem opció
- ha nem tömít a belsőbe öntött tej és szét kell szedned, szét fog vetni az ideg, mert szerintem megtelik a belső és a külső közt trutyival, ha szétszeded minden ragad és tejes, ha terepen belsőt cserélsz, a lyukas belsőt el sem tudod rakni a zsebedbe, mert tiszta trutyis az egészSzal ha már úgyis évek óta szenvedsz a defektektől, én a helyedben még szenvednék egy kicsit, amíg elkopik a gumi, vagy félretenném tartaléknak és vennék egy szett tubeless ready-t. Nem mind drágák azok sem, mert már a belépő fapados gumik is gyakran tl readyk. Német webshopokban (azokat ismerem) 4-7k között szoktak menni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #189258 üzenetére
A régivel is sokszor írt defektekről. Valszeg a tyúkbél ha jól össze van rakva és jó a tej, egy áldás lenne olyan helyen. Szerencsére felénk szinte egyáltalán nincsenek ilyen erdők, szinte kizárólag fenyvesek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #189258 üzenetére
Régebb is volt, de ami most folyik az nehezen viselhető...idén volt kábé 6-8 defektem, melyből legalább 4 kint terepen igényelt javítást, cserét, többi otthon ereszkedett le lassan. Télen kint javítani nem jó móka... Minap hármat kaptam, míg egyiket felfújtam leereszkedett a másik is, aztán azt már foltoznom kellett, de hazáig nem tartott ki csak ráfújással mert 2 lyuk volt rajta.😬 Nem tudom gumihiba vagy csak az erdőrendezés miatt teleszórt ösvények, de valamiért megugrott a tövisek száma az ösvényeken, melyekről le sem merek már menni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #189260 üzenetére
Akkor nem csak jjeahh-nak, de Neked is jól jönne egy görgő
-
q765
tag
Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni. Hozzám került lomtalanításkor a képeken látható bicaj. Próbáltam utánakeresni a neten, de nem sokra jutottam. A célom vele, hogy kicsit rendbe raknám, majd áruba bocsájtanám. Itthon mindenkinek van biciklije, de a versenybicajok távol állnak tőlünk.
Szerintetek mi lehet az értéke?
- A ferrari felírat nem matrica. Szerintem egybe van fényezve. Nem lehet lekaparni.
- A felni gyártója megvan, de fogalmam sincs mi lehet az értéke a kerekeknek.
- Szerintetek ez valami régebbi originál bicikli, vagy összerakott?
- Mit érdemes szerintetek cserélni rajta?
- Hogyan hívják ezt a fajta abroncsot ami rajta van? Nincs belső benne, a külső maga az abroncs.
- Nem találok rajta alvázszámot.?. Hol keressem? Hol szoktak lenni?-Érdemes így ahogy van talált állapotba meghirdetnem EBAYen, vagy pénzügyileg jobb ha felújítom? ( több hobbiban szeretik, ha a vásárolt áru nem babrált, nem nyúltak hozzá)
Lenne még sok kérdésem, de gondoltam így elsőre nem írom tele a Fórumot.
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #189260 üzenetére
3 hónap alatt 6-8 defekt tényleg mire vársz vele?
-
-
q765
tag
válasz xy.zsolt #189267 üzenetére
Olyasmire gondoltam, hogy a kormánybandázst lecseréljem -e, az ülést lecseréljem -e, stb.
Nem tudom érdemes- e. Nem tudom, hogy miféle járgány ez. A kerekeket épp most fújtam fel. TipptoppA kormánycsapágy meg van szorulva a sok tárolás miatt. Érezhetően tudnám forgatni bármelyik irányba, de idáig nem tettem. Nem akarom szétcseszni. Jobb lenne szétfűzni, bezsírozni.
Ilyesmikre gondolok..
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Tegnap elfelejtettem írni, hogy micsoda dolog ez, hogy a Lidl-ben még este volt bringaállvány?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
parkr
őstag
válasz sebgutkopf #189239 üzenetére
Ha tisztán karbon akkor én nem raknék rá, ha van benne alu betétt akkor mehet.
pl. Park toolnál találtam egy leírást, gyártótól is függ, úgy látszik.
"The surface preparation is an important consideration and there are several options. Surface prep can help prevent corrosion, aid in future removal, and prevent creaking during use.
Check also with the frame and component manufacturers. Some carbon fiber frame manufacturers recommend clean, dry surfaces when installing a bottom bracket.
Besides simply clean, the top options for surface preparation include grease, anti-seize, and a retaining compound" -
parkr
őstag
ha jó állapotban vannak a kerekek akkor jó árat kaphatsz értük [link]
tubular lesz a gumi, bele van varrva a belső is, és ráragasztva a felnire (magyarul szingónak mondják)
a váz kérdéses, a kormány után felső csövön milyen felirat van? és a villán? a specialized logós gondolom csak sima matrica. azt én levenném.új kormány szalag és nyereg nagyon kell rá, ha egyben akarod eladni.
-
q765
tag
válasz parkr #189272 üzenetére
A kormány már működik. A kutyacsont Italmanubri a kormány "Italia SUPER Training , - Italmanub
ITM EclipseA villán Santini matrica van.
Ezen lehet el van öregedve a ragasztó, de simán mozgatható az abroncs levegő nélkül. Felfújva nem látok hibát.Még nem takarítottam meg. A Specialized matricát már letéptem, az papír volt.
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
A hajtás ha jól látom 8 sebességes Campagnolo Veloce, pedálok meg valami régi Look lehet.
a vázról kell még valamit kideríteni, Ferrari bringát tudtommal csak a Colnago gyártott, de azon rajta van a nevük is. ez esélyes hogy valami maszek festés.
száma nincs a hajtás alatt sem? -
q765
tag
válasz parkr #189275 üzenetére
A kerekek agyába pontozóval van beleütve a gyári számuk. A váz minta krómból lenne, és utána lenne bevonva műanyag festékkel. (Biztos nem króm, mert az nehéz.) Tisztára úgy néz ki mint egy piros bevonat a rozsdamentes vázon. Három helyen tűnik ki a festék alól a váz. Mindegyik helyen mintha zsugorcsöves festék lenne rajta.
Gyári szám sehol nincs.Most vagy ez ennyire Olaszosan ritkasz@r és original, vagy ha újrafesti valaki akkor nagyon tudja hogy legyen egyedi. Mindenhol ahol szerelési pont van rajta, a piros festék átmegy rozsdamentesbe. Mintha a piros zsugorcsövet raktak volna a rozsdamentes vázra.
Kérdésedre a válasz, nincs rajta sehol semmi szám. Tényeg mégcsak kis betű feletti bemélyedés sem.
Ha érdekes rakok fel a festés - váz kibúvó részekről pár képet. Szerintem ez számozatlan.
-
Ringman
nagyúr
mit csinálok rosszul, ha az egyébként tubeless külsőt (hutchinson touareg 700x40) nem tudom úgy feltenni, hogy ne legyen tojás és hullámos, ill. a beakadjon a helyére a pereme?
(amúgy hajtogatós létére ennek is elég merev a fala, gumileszedő nélkül nem is tudom feltenni a felnire)
így néz ki:kompresszorom nincs itthon.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #189280 üzenetére
az is kell? ezen felül egyéb trükk is van?
gondoltam ezzel könnyebb lesz, mint a drótperemes gyári külsővel, de ugyanott vagyok eddig.
amúgy a gyárilag felhelyezett gumit szabályosan le kellett fejtenem a helyéről.szerk:
belsővel rakom fel, a tubeless cuccok még nem jöttek meg.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #189283 üzenetére
köszi.
az ennél 3,5 bar, de szerintem az a tubeless-re vonatkozhat, mert elég kevés.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #189281 üzenetére
Én mindent próbáltam egy 26x2.0 Race King gumival,de amíg nem fújtam fel egy műhelypumpával (gyorsan és keményre) addig folyton hupli volt benne... vissza akartam vinni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189285 üzenetére
lehet az lesz a vége, hogy beviszem szervizbe, amúgy is meg kellene csinálni a 100-200 km utáni átvizsgálást/beállítást, akkor ezt is hozzácsapom.
szappanozva könnyebben felment, de így sem kör az a kör, meg nyolcas van a gumiban (felniben nem)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189285 üzenetére
A Schwalbe gumik nálam is mind nehezen pattantak fel a felni peremre, a Maxxisokat viszont kézzel, szerszám nélkül is könnyedén fel lehet tenni, le lehet venni és 1 bar nyomáson már tökéletesen fent voltak a peremen. Sőt, a Maxxisokat tubelessként sem nehéz felrakni műhelypumpával, szal kompresszor sem kell. Schwalbe gumikhoz viszont kötelező .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Acef
addikt
Sziasztok,
Mostanában sokat terek rossz minőségű utakon, ezért úgy döntöttem, hogy építek egy komfortosabb fitness bringát.
Az eddigi alu(váz+villa) helyett CroMo váz és karbon villa.
Váz: Csepel Rapid 4* CroMo (valószínűleg az utolsó **** Rapid vázak egyike, mert már csak HITEN vázakat hirdetnek)
Villa: Cannondale Synapse karbon
Minden mást a korábbi alu TorpedAL bringámról raktam át [link] így csak a váz és a villa változott alu -> cromo és karbon. Jelenleg 11kg
A formát, azaz a váz vékony csöveit még szokni kell, de a váz és villa várakozáson felüli komfortot nyújt.
Az aluval szemben olyan mintha sokkal ballonosabb gumik lennének fent alacsony nyomáson, pedig 700x25 8bar van fent. Nem ráz, nem üt, ...Kérdésem, hogy a karbon villára mennyire kell vigyázni?
Sérülhet ha kátyú vagy más úthiba miatt nagyobb ütést kap? (700x25-ös külsők vannak fent)[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
Nem kell a karbon villát félteni, csak ne ess vele, illetve ne üsd meg - biciklitárolóba sem tenném be, bár én kb semmilyen biciklit sem. Oldalirányú terhelést, meg a feszülést nem bírja, úthibák nem bántják.
Amúgy jópofa gép, bár nekem a régebbi a linkeden jobban tetszett, ez a cromo váz nekem nagyon oldachool. De valami ilyesmiben gondolkozom most en is munkába járósnak...p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Illesvik
csendes tag
Sziasztok!
20+ éves Kellys Mtb-n kell a kopottas terep gumikat cserélnem. 90 %városban fog futni. Schwalbe road cruiser vagy Dechatlon trekking 9 grip a jobb választás?
Üdv V. -
boygabi_
aktív tag
Sziasztok! Van egy régi Hercules Sachs 7 sebességes agyváltós gepum. Az első agy kezd haldokolni. Hogyan tudok ehhez megfelelő méretű golyókat és kónuszt, tengelyt vásárolni?
Tudom, hogy szedjem szét de nincs erre valami általános szabály? Valami jó minőségű komplett készlet kellene.
Másik dolog: az agyváltó nem szereti az utolsó 7-ik fokozatot. Van, hogy nem vált oda illetve, ha sikerül is akkor kidobja. Mi lehet a gond? Átnézve kenve nem tudom mikor volt mert használtan vettem. -
Ringman
nagyúr
inkább az sks aircheckeremnek higgyek, mint a háromezer forintos lidl-ös műhelypumpának ugye?
a lidis kb másfél barral többet mutat.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Runner_fxr
Ármester
válasz RexpecT #189255 üzenetére
Persze, érdemes az átütő tengelyt is zsírozni, be tudnak rohadni ha ritkán vannak kivéve, meg recseghet is. Alap dolgokra jók az egyszerű zsírok is, én személy szerint a zöld motorex-et kedvelem a legjobban, mert nagyon jó tulajdonságokkal rendelkezik. Nagyon ragacsos, rendkívül jól tömít, vizet nem engedi bejutni. Nagy melegben sem válik folyóssá, szinte mindenhova jól használható. Kivéve a kazetta testek és teleszkópok.
Pár érdekesség, nem rég volt nálunk szervizen egy régi SID World Cup. Brutális milyen szép ez a villa.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Ez meg itt a kollégám remekműve, a melóba járós csepel.
Először azt hittük viccel, de nem viccelt, ráfaragta a Di2 Shimano rendszert.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #189299 üzenetére
Ékszer
Ringman: igen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- World of Tanks - MMO
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Autós topik
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest