Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Runner_fxr
Ármester
Egy fékporos olaj ugyan hogy tudná ugyan úgy ellátni a feladatát mint a tiszta? Megváltozott az összetétele, dugulást okozhat, dugattyú szorulást stb. Minek ezt megvárni? Nem egy akkora tétel.
A motorolaj is addig jó amíg viszonylag tiszta. Tudom, hogy itt is megoszlanak a vélemények, meg a gyári ajánlások is eléggé érdekesek, de azért 10 ezer km után érdemes lecserélni egy motorolajat is.
Somatom: Igen tisztában vagyok vele, hogy a DOT 5 az más és nem keverhető, de amúgy a kerékpárok fékein szerepel is az, hogy milyen DOT olajat használhatsz hozzá, általában 4 vagy 5.1, de a 4 is teljesen jó.
Nem vagyok vegyész, de tudtommal a DOT egy szintetikus olaj az ásványi meg természetes. Én a gyakorlatban annyit érzek ebből, hogy az ásványi olaj nem különösebben irritatív, míg a DOT maró hatású és a fényezésnek sem tesz jót. Ebből kiindulva nyilván a tömítések is megérzik a különbséget. Arról nem is beszélve, hogy a DOT olajos fékek sokkal macerásabbak, sokkal több a meghibásodás és a légtelenítésük is nehezebb.
trialboj: Valószínűleg azért állok másképp hozzá mint Teasüti, mert míg Ő csak a saját kerékpárját szereli, én naponta 10-et. Nincs idő minden egyes kerékpárral egész nap tökölni, hogy hátha jó lesz. Más az amikor a sajátodról van szó, elmegy az ember a végletekig, hogy megússza alkatrész csere nélkül. Ez egy szervizben nem működik, itt gyorsan, jól és tartósan kell megoldani egy problémát! Shimano fék esetében ha nem lehet sima légtelenítéssel megoldani, akkor fékkar, féknyereg, vagy komplett fék csere lesz a megoldás. A tapasztalat azt mutatja, hogy ha egy fék ereszt, akkor annak a napjai meg vannak számlálva, rendesen megcsinálni aligha lehet. Az ügyfél meg nem fél megoldást akar sok pénzért, hanem rendes megoldást. A Shimano alapvetően megbízható fékeket gyárt, ezt most is így gondolom, de persze minden meghibásodhat. Az biztos, hogy 10-szer több fékproblémával találkozom nem Shimano termékek esetén.
[ Szerkesztve ]
arcitec
addikt
Stauffenberg
nagyúr
Sziasztok,
tudom a járvány óta mindenki ugyanazt a lehetetlent keresi, de családon belül megnőttek az igények kerékpárra. Én becsülettel átnéztem a Bikemag és Testbike használt kínálatát (legalábbis ide Budapestre rászűkítve a keresést), de nem volt egy hű de nagy választék, sajnos. Pedig vettem már így használt bringát.
Amúgy kb erre kéne:
- Dunához, haverhoz, rokonhoz elgurulós bringa kell (nem szállunk tömegközlekedésre jeligével)
- Utanként 5-10 kilométer, nem sporteszköz kell
- Városi használat, alkalmanként döngölt földút
- Mellőznénk a semmire nem jó, de cserébe tolvajcsábító alkatrészeket (teleszkóp, tárcsafék)
- Kb 70-80 ezer forintos keret (bringánként, több is kéne)
- Nem baj ha a kopó alkatrészeket idővel valami minőségibbre le lehet majd cserélni
- Az sem baj, ha nem dögnehéz
Na most ezzel kb szinte a Decathlon meg Hervis belépő trekking meg MTB bringáira szűkül a keresés. De ha tudtok valami bringaboltot, aminek a kínálatára még érdemes ránézni, annak örülök (ha vannak felújított használt bringáik, még jobban).
Köszi!
ivana, Zsohi
Köszi a választ, nem gondoltam volna, hogy ott lyukasak...
holnap ride után, vagy helyette ha esik megnézem...
A villás megoldás tűnik könnyűnek , de ha más nem lesz kiszedem a középcsapágyat...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
cdl, thnx
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
arcitec
addikt
Itt tudsz találni ,Ausztriából hozza a használtakat minőségi német bringák ... : [link]
6030D
Ármester
Sétálós 20 km/h az milyen?
Én is voltam, még 2015-ben kölcsön bringával. Azóta terveztem, hogy kellene még egyszer, valahogy gyorsan, de ha a déli parton elmegyek 1-2 órát tekerni, akkor elmegy a kedvem. Azt tényleg csak sörözve lehet bírni. Talán egyszer a TdPelso-n, ha lesz hozzá bringa.
Amúgy egy terepes körön már gondolkodtunk, csak az hosszabb, jóval.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
ivana
Ármester
Ott a sheldon brown féle módszer, 1x rendszerrel még nem próbáltam, de ott is működnie kell csak a ráhagyást kell módosítani.
Rárakod hátul és elöl is a legnagyobbra és ráhagysz még 2-4 láncszemet, 3x-en inkább többet, rövid kanalas outin akár nullát. Szerintem 1x esetén 4 szem ráhagyás lesz szükséges, mert leginkább kanálhossz függő.
(#163298) Azteeek Nem hiszem, ez túl párnázottnak tűnik.
(#163294) ggeleven Egy nap alatt sose mentem körbe, de szerintem egy dögunalom lenne. Nem látom túl sok értelmét. A déli part borzalmas bringával, az északin viszont érdemes menni a hegyekbe is.
(#163308) 6030D +1 a déli part bringával még sörrel is unalmas. Főleg 40 fokban.
(#163303) Stauffenberg Inkább decathlon, bár sajnos ennyiért ott is elég alja lesz.
[ Szerkesztve ]
bardi
aktív tag
A tömítésnek nem kéne semmit éreznie, mert más anyaga van a két különböző rendszerbe valónak. Legalábbis autóknál így van, de feltételezem bringáknál se fognak ugyan olyat rakni mindenbe, már csak azért se, mert pl a DOT-hoz való tömítések ásványi olajjal találkozva megdagadnak.
'92 Honda VFR 750
inifini
tag
Én már többször is, tdPelso keretein belül is, legutóbb kevesebb, mint 6 óra volt. Meg lehet próbálni Tihanytól indulni, Szántódig kb 150 km, ott el lehet dönteni, hogy bringa vagy komp. Feleségemmel megtettük párszor így, mindig a komp nyert
lugosi
MODERÁTOR
Köszönöm mindenkinek a választ öntapadós foltozószett témában!
jjeahh
nagyúr
Az az emelkedő, amin ma meg lettél koronázva elég komoly lehet
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Runner_fxr
Ármester
Igen, igazad van, valóban más anyagú a tömítés egy DOT és egy ásványi olajos rendszerben, különben azonnal meghibásodna! Ennek ellenére mégis megbízhatóbb az ásványi olajos kerékpár fékrendszer, ez a nagy büdös helyzet.
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Azteeek
tag
jelenleg ilyen van a bicón és kényelmetlennek érzem, bár lehet akkor szoknom kell még, azt gondoltam egy kicsit párnázottab kényelmesebb lenne, de ezekszerint csak tapasztalatlan vagyok a témában.
jjeahh
nagyúr
Hosszú távon a kemény nyereg + betétes nadrág a legkényelmesebb, ezek a vaskos párnázott nyergek csak rövid távon jók.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hínár929
tag
Szia,
Itt egy összefoglaló, hátha segít.
Poplacsek
senior tag
Sziasztok!
Valami minőségibb trekking bringát szeretnék venni és egyre jobban érdekel a szíjhajtás. Akinek van tudna tapasztalatot osztani a Nexus - Alfine - Rochloff agyváltókról és úgy általában a szíjas megoldásról a láncossal szemben?
pl.: KTM Life 8 Belt '20 vs. KTM Life 1964 '20
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Hínár929
tag
Teasüti
nagyúr
Fékpor? Hogy kerül fékpor egy zárt rendszerbe?
ggeleven
őstag
Oh, köszi a blogposztot, jó volt olvasni! Gratula így 9 év távlatából.
Én sem a partról indulnék amúgy. Szüleim Marcaliban laknak, ami kb 15 km a parttól. Másik kérdés az irány. Ahogy nézem nincs különösebben nehéz része, de lehet hogy jobb lenne az elején letudni a unalmas déli részt? (Mivel a környéken nőttem fel, ezért nekem a sok emlék miatt nem is lesz annyira unalmas ). Mondjuk ha a délin indulok és valami gond lenne és Tihanyból visszajönnék komppal akkor meg kétszer lenne meg a déli part. Ebből kiindulva lehet, hogy Keszthely-Tihany-Siófok irány lenne a jobb. Na ezt még átgondolom.
(#163299) arcitec
Nem az élvezet miatt mennék, mert láttam már rengetegszer a Balaton ezer arcát (józanul, részegen, kirándulva, éltem egy évet Zamárdiban is, stb), hanem abszolút a kihívás miatt. Soha semmilyen sportkihívást nem teljesítettem még, amit fiatalabb koromban elképzeltem (kétszer bokaszalag szakádás, szarakodó térdek, lustaság), de úgy gondolom, hogy ez most teljesíthető lenne. Csak azért mennék, hogy bizonyítsam magamnak, hogy igen, meg tudtam csinálni.
(#163300) Hasaggymeg
Növesztek rá körmöt, meg viszek kis sikosítót, hogy jobban csússzon...
(#163309) ivana
Mostanában Kispest-Gyál-Ócsa-Üllő-Vecsés-Kispest távon megyek, ami szintén nem mondható izgalmasnak, szóval az unalommal nem lesz baj. Meg mint fentebb említettem régi balatoni gyerekként nekem kicsit más lesz (remélem).
(#163311) inifini
6 óra?! Na az nem az én világom. Örülök, ha körbeérek. Se technikám, se erőm nincs hasonlót sem menni. Augusztusban vettem a bicót tunyulás ellen (meg mostanra jöttem rá, hogy nem is gáz BP-en bicózni) és eleinte a céghez bemenős 8 km is lefárasztott rendesen. Szeptember-októberre viszont már nem okozott a 60-80 km.
Más. Szerelős szakik!
Streamable
Mi a tököm lehet ez a hang? A héten külsőt cseréltem, ülést állítottam, illetve valami vízszerű trutyin át kellett mennem út közben és a tárcsafék kicsit piszkolódhatott. Középről, előröl jön a hang. A videó felénél nem hajtottam és akkor felgyorsult a nyöszögés. Megálltam többször meghúzni az ülés rögzítését, kivettem az első kereket és megigazítva visszatettem, letöröltem a féktárcsát és mégis lehetett hallani utána is, de már nem ennyire hangosan. Van valami ötlet? Vagy a hajtásban nyiszoghat valami? Nem voltam részeg, csak lefelé nézegettem és emiatt mentem részeg kacsa módjára.
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
6030D
Ármester
Már így is minden bajom volt, erre jött ez..- áhhh, endurózni akarok. Amúgy van abban még potenciál, mert egyrészt az egész menet alatt a túlélésre mentünk (meg hogy jó legyen a watt), másrészt azt sem tudtam, hol van szegmens. Röhögtünk ma is, hogy ha ezt valaki nézi Straván, akkor nem olyan vészes, csak nem mindegy, hogy kemény földút van, vagy 15 cm homok. Volt olyan, hogy a felni nem látszott ki a homokból, és nem_bírtam_te_ker...ni. Megállt a bringa. Nem csak nekem, a másik srácnak is volt ilyen. Olyan jó volt, holnap nem is megyek. (kerék lapos, délelőtt eső, délután program)
ggeleven: kétféle módon érdemes dönteni az irányról, szerintem. Az egyik, hogy az északi parttal kezdesz, mert abban van szint, az a fárasztóbb. A másik, hogy megnézed reggel a szélirányt, és szembe szélben indulsz. Mondjuk nekünk az út 80 %-ban szemből fújt, de ez már csak ilyen.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
itouchfan
senior tag
Jelen, ma mentem egyet! Fel is vagyok háborodva, elmegy az ember bringázni és 110 új hsz...
Szerintem a fárasztó benne a szar út, kanyarok, vasúti átkelők miatti rengeteg megállás majd gyorsítás utazó sebességre, kerülgetes-fekezes, ismét gyorsítás.. 8 óra lett ma, de ez abszolút kényelmes tempóban volt, nem rohantunk, nem is körbe menni terveztünk csak elindultunk aztán miért ne... De jó kihívás, jó ötlet, én ajánlom.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Teasüti
nagyúr
A DOT amúgy nem igazán kezdi ki a fékrendszert, ez vmi tévhit. Nem eszi meg a gumit vagy ilyesmi. Lehet a lakk megfakul tőle, arra külön felhívják a figyelmet, hogy ha fényezésre kerül akkor azonnal le kell törölni. De nem azért kell lecserélni 1-2 évente, mert megeszi a tömítéseket. Elvégre akkor is csak olajat cserélsz benne, nem felújító készletet veszel hozzá.
Azért kell lecserélni, mert a DOT folyadék felveszi a nedvességet és így lecsökken a forráspontja egy idő után, majd elmegy a fékhatás ha helyzet van.
De érdekes amúgy ez a csereperiódus is, mert autós környezetben nem egy bevett gyakorlat fékolajat cserélni. Évekig járnak a DOT fékfolyadékkal is és csak akkor cserélik, ha nem fasza vmi.
Az ásványi olaj nem veszi fel a nedvességet, egyes vélemények szerint 6-8 évig is használható gond nélkül. Magura kézikönyvében pl. az van, hogy nincs is szükség olajcserére, mert nem öregszik az ásványi olajuk. Akkor indokolt csak, ha vmi nem szupi vagy megbontod a rendszert.
ggeleven
őstag
zoli03
őstag
Miért ne működne? Simán használhatsz Shimano 12 sebességes rendszerben is SRAM láncot.
6030D
Ármester
Évekig járnak a DOT fékfolyadékkal is és csak akkor cserélik, ha nem fasza vmi.
4 év, jobb helyeken.
itouchfan: nincs Straván, meg sem történt
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
itouchfan
senior tag
Zsohi
őstag
A Shimano 12 sebességes lánca más és egyenlőre senki más nem készít kompatibilis láncot.
(#163325) Teasüti: Pályanapokra alkalmanként is szokták cserélni a DOT folyadékot, én min évente lecserélem az autóban és az csak közutakat lát.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
Teasüti
nagyúr
Az más tészta. A motorosok eleve hisztisebbek a gépeikre. Annak patentnak kell lennie egész évben.
Hordják is szerelőhöz, mint a katonatiszt.
Pályázni amúgy extrém igénybevétel, ott nem elfogadható a lecsökkent forráspont. Érthető, ha cserélik folyamatosan. Gondolom nekik ez olyan dolog, mint a hegymászóknak a karabíner. Nem tudni sikerült-e felforralni vagy jó-e még.
Autóban engem sosem fenyegetett a veszély, h felforr a fék A-ból B-be. Fék nélkül is tudok közlekedni, ha nagyon papásra veszem a figurát. Ha hegyen laknék, akkor elgondolkoznék a cserén.
[ Szerkesztve ]
Jester01
veterán
Nem látszik. Biztos publikus?
Jester
Jester01
veterán
A leaderboard-ról mint leghosszabb tekerés megnyitva viszont látszik
Jester
6030D
Ármester
Ja,hát csókolom, ha rejtőzködni tetszik, akkor nem látja, csak aki követ.
Jester01: a leaderboardra felrak mindenkit, onnan (és ha van direkt linked) meg lehet nyitni. Amúgy nem.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Runner_fxr
Ármester
A dugattyú bedolgozza a fékport, nem véletlenül lesz akár pár hónap alatt fekete a rózsaszínű olaj. Nem mennék most bele egy tudományos adok-kapok beszélgetésbe, de azért az autó és motor fékrendszereket ne hasonlítsuk a kerékpárhoz, előbbi brutál módon túl van biztosítva, méretezve, ott ezek a problémák kevésbé jönnek elő, egy kerékpár fékrendszer sokkal érzékenyebb. Amúgy meg autós és motoros körökben is szokás fékolajat cserélni, maximum Te nem szoktál. A Gilera robogómban is iszonyat változást hoz egy fékolajcsere. Ahol elhanyagolják annak a fékrendszere egy fos lesz. Ezt pedig tapasztalatból mondom, mivel elég sokat foglalkoztam robogókkal is. Felőlem mindenki azt használ amit szeretne, de tapasztalatból mondom, hogy a DOT olajos kerékpár fékrendszerek mind szarok! Nem tudom ezt neked tudományos képletekkel, meg számításokkal alátámasztani, ez igaz , de azt tudom, hogy a szervizben ha meglátok egy Sram/Avid vagy egyéb DOT olajos féket, kiver a víz. Sokkal több a baj ezekkel.
Poplacsek
senior tag
Köszi, elolvatam a Mikulás írását, nagyon jó anyag! Ez a Rohloff tuti frankó...
Teasüti
nagyúr
de azt tudom, hogy a szervizben ha meglátok egy Sram/Avid vagy egyéb DOT olajos féket, kiver a víz.
Komolyan? Pedig komolyan elgondolkoztam, hogy egy ujjas fékre váltok a Shimano-ról.
Runner_fxr
Ármester
Érdekes, nekem pont a Shimano az egyujjas, a Sram fékkarja inkább két ujjas és olyan esetlen, látod ebben sem értünk egyet, de ez persze nem baj.
Teasüti
nagyúr
Lehet az újak ezerszer jobbak, nekem csak az öreg BR-M765-ös fékekkel van tapasztalatom. Egy ujjal is lehet vele biztonságosan lejtőzni, de satuzni csak két ujjal tudok.
Hasaggymeg
Topikgazda
Az olyan zasszonyos 13-14 órás,hajnalban indulós,büfében,cukiban evős,egyszer fürdős,sötétedésre hazaérős kör ahol a bruttó átlag lesz vagy 13km/h,nettó meg 18-20.
(#163339) Teasüti...ez érdekes mert én a BR-M 615 -tel egy ujjal leszakítom a hátsó gumit,vagy fejre állok,amit éppen szeretnék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Tothgera30
Ármester
Köszönöm az elismerő szavakat. Pont olyan lett, amilyet építeni szerettem volna. Nem is szívesen cserélném le. Ez még ugyan az a Barzo szett. Volt rajta másik is, teszt jelleggel, de nem láttam értlemét váltani. Viszont a bicaj nagyon keveset van használva, de legalább az időszakos szervizeket megkapja. Ha majd valamikor eladom, valaki jól fog vele járni.
#163303 Stauffenberg: Öreg hiba hogy csak Bp-re szűkíted, másrészt jófogás apró ilyenkor eléggé pörög. Ha ilyen felhasználásra magamnak keresnék, biztosan egy használt, (Nexus) agyáltós trekking kerékpárt keresnék, alu vázzal. Ezek minimális szervízigényű darabok, mondhatjuk hogy örök élet és egy nap. Muteromnak pont ilyen távolság napi megtételére kerestünk, és ő teljesen elégedett vele.
#163319 Poplacsek: Egy barátom egy acél vázra épített Alfine agyváltós szíjhajtásos géppel futárkodik. Már valami 15 ezer km körül jár vele, és lényegi kopás nem látszik, ha sáros csak bő vízzel lemossa, és az eső vagy víz nem árt neki. Szerintem az egyik legjobb döntés.
#163325 Teasüti: Azt hiszem autóknál is 2-4 év az előírt csereperiódus. Mi az épp 5 éves autónkban cseréltünk, mert nem tudni előtte mikor volt. Az már csak hab a tortánt hogy a fékolajba került szennyeződések az ABS jeladótömböt hamar kinyírják. Illetve épp pár hete a robogóban is, és lényegesen jobb lett a fékhatás, pedig még betétet sem cseréltem. A Shimano tárcsafékek nagy része, középkategóriától egy újjal használható. Nem is nagyon nézek más márkájú fékeket, ezek beváltak, minden van hozzá, és az ásványi olaj is egy hűlyebiztos cucc. Bár még az acél SS-emen is M6000, a karbonyon meg M8000 van, de ezek mint a horgony, és 160-as tárcsától nem kell nagyobb a 75kg-omhoz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Zsohi
őstag
Nem tudom én mit csinálok rosszul, de nekem a 95 kilómhoz menetfelszerelésben az m820 se képes azonnal satuzni 200/200 tárcsával, még a hátsó kereket sem, amint elér egy bizonyos hőfokot már igen. A Hope fékem meg aztán téynleg reménytelen, az csak akkor képes satuzni ha már szinte supermani erővel tépem a kart.
A valaha volt egyetlen egy fékem ami képes volt igaz satura, az egy totál lelakott Elixir CR volt valami no name betéttel.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
Szabi®
addikt
Üdv srácok lenne egy kis problémám,van egy Cruiser California biciklim,shimano nexus 3 sebességes agyváltóval.
Második harmadik fokozatban ciripelő hangot ad ki.Első fokozatban meg nem.
Van egy jelölés az agyváltónál, ott jól áll sárga jelölés a két csík közt második fokozatban.
Tudok vele valamit kezdeni ? Vagy van valami tippetek mi lehet a gond
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Azt tudja vki mennyi olaj kell egy szett fékbe kb? 50 ml flaska elég? Vagy 100 ml?
Shimano is nevetséges áron adja az olajat. Ez még a Fox-ra is rálicitál. Már majdnem tintapatron árban van.
Teasüti
nagyúr
Visszavonom, nincs szükségem olajcserére.
8 éve van nálam a bringa. Soha nem volt cserélve ezidő alatt és használtan vettem ismeretlen előélettel.
A Shimano kézikönyv azt írja akkor kell cserélni, ha belekukkantva a tartályba komoly elszíneződést látok. Nos, ez teljesen víztiszta és megközelítőleg rózsaszín, mint a gyári.
Mire enged ez következtetni?
Tothgera30
Ármester
Valószínűleg arra hogy eddigi trehányság vagy hozzá nem értés miatt elmaradt olajcseréket érdemes minél hamarabb megejteni. A képen a tartály alján elszineződés látható, egy teljes fékolajleengedés, tartály takarítás és feltöltés biztosan nem árt a rendszernek. Másrészt ezt a nyolc éves olajcsere periódust érdemes sűrűbben, évente cserélni. Ahogy írtad is, nem nagy összeg, és lényegesen jobb lesz a használhatósága.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Teasüti
nagyúr
Én nem erre a következtetésre jutottam.
Aszondja a Shimano kézikönyv, h "It is recommended to replace the oil inside the reservoir tank if it becomes severely discolored."
Hát ez még barátok közt is nagyon távol áll az elszineződéstől, ha a rózsaszín az eredeti színe. Amit a képen látsz az nem a tartály aljának a színe, hanem ott mélyebb a tartály és jobban kijön a folyadék saját színe. A munkahenger és a furat elég közel van a felszínhez így vízszintesben, azért tűnik ott közel színtelennek az olaj.
Amúgy Maguráéknál meg úgy gondolják, hogy cserélni sem kell egyáltalán, csak ha vmi nem oké. Nem gondolom, hogy itt bárki jobban tudná e két gyártónál a karbantartás módját, én meg megkockáztatom és elhiszem amit leírnak a kézikönyveikben.
Megfőzve se volt soha az én használatomban. Nedvességet nem veszi fel. És a fékhatás is teljesen rendben van. Ez, mint hidraulika olaj szerintem teljesen korrekten látja el jelenleg is a feladatát. Szennyeződés nincs, legalábbis szabad szemmel látható az nincs. Elfosni se fosta még el magát 8+ év alatt, szóval a tömítések, szimmeringek és karmantyúk is rendben vannak.
Change my mind.
Tothgera30
Ármester
Oké.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
jjeahh
nagyúr
Nézd a jó oldalát, legalább nem télen jártál így . Az durva, hogy neked a 140-150 bpm túlélésnek számít, nekem meg kb. bemelegítésnek, az átlagsebességünkben meg van kb 10km/h különbség .
Teasüti: biztos fékje is válogatja, de nekem a BR-M446 fékemben az olaj másfél év után fekete volt. Nem vagyok biztos abban, hogy a fékpor miatt, az is lehet, hogy az állandó forrósodás miatt elhasználódik, megfő . Anno egyszer az egyik szokásos lejtőcske után megálltam és véletlenül a lábszárammal hozzáértem a tárcsához, kellemetlen egy érzés volt, kb ropogósra sütte a börömet .
Más, ha már mászóka, a múltkor megpróbáltam itt kimászni és egy helyen már nem bírtam tovább hajtani, meg féltem, hogy hanyatt esek, muszáj volt kipróbáljam milyen is az a hírös "pushbike"
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
cdl
senior tag
Az autóknál 2 év a csereperiódus. Nem csak a koszolódás miatt, de felveszi a nedvességet a levegőből, és a forráspontja drámaian lecsökken.
Aki lejtőzik, annak alap a csere. Persze mindenkinek a sajár döntése.