Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
nmate91
tag
Ha kell benne sétálni, sokszor megállni (pl város, terep) akkor spd. Ha 100km-en át le sem szállsz, SPD-SL vagy Keo. Valahogy így kategorizálnám.
jjeahh
nagyúr
Valszeg a PD-M520 a legnagyobb sláger, komoly arcoknak meg az eggbeater.
szerk: vagy rendszerre gondolsz?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Rendszer.
(#163951) nmate91: Amikor rendesen megyek, akkor is ilyen napi 50 megállít, 1-2 leszállással.
De viszem mostanában a gyerekeket is, szóval fagyi, pihi, víz, nézzükmeg, elfáradtam etc.
[ Szerkesztve ]
Alg
veterán
Sziasztok,
Első komolyabb bringát vennék, használtakat nézem Ausztriában 1000 EUR-ig kb.
Felhasználás: sport, de nem verseny - hétköznap esti 1-2 órás kisebb tekerések, hétvégi nagyobbak, egyelőre olyan 60-80km-ig max, jó minőségű aszfalt és kerékpárutakon.
Én: 185cm, 78kg, 86centi belső lábhossz.
Ehhez az online kalkulátor 59-es vázat javasol, viszont egy ismerős 56-osa se tűnik kicsinek, sőt.
Ezeket néztem eddig, tudom hogy ez nagyon összetett téma, de kb. a lentiekből melyiket ajánlanátok leginkább:
Cannondale CAAD8 105, gyakorlatilag új, 2-szer használt (modellévet nem tudom), 58-as, 950EUR
Cannondale Synapse 105 Disc, 2014-es, kis kopás a fékkaron, 56-os, 800EUR, pedál és nyereg nélkül
Trek Domane ALR5 2018, 105, 58-as, 1100EUR
Cube Peloton, 105, 56-os, 700EUR
Cube Attain GTC, 2019-es, Ultegra R8000, 56-os, 1200EUR
Canyon Ultimate Al, 2012-es, Ultegra Di2, 56-os, 900EUR (erre már ráírtam, de tegnap óta nem válaszol a hirdető)
Nyilván kipróbálnám hogy a méret rendben van-e, csak egy kis sorvezető kellene egyelőre hogy melyiket lenne érdemes egyáltalán megnézni.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
ZolkoW
őstag
a 8000-est majdnem ennyiért megkapni bike-discountról is, én inkább onnan venném, mert ha emezt megvámolják, már drágább is. Persze lehet hogy már elfogyott, de nemrég néztem, akkor még volt. (mostanában a kínai posta sem valami gyors)
amúgy alapból szívesen veszek onnan, de lehetőleg vámhatár alatti cuccot, azokkal kevesebb a shíváslehetőség. Sram hajtókar volt a legkomolyabb,amit aliról rendeltem. Azt vámolták, de úgy is megérte.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
dbala
tag
Igaz, vám+áfa, el is felejtettem. Rég rendeltem drágább dolgot kínából.
Bike-discounton 170€, ott már pár napja a kosaramban van csak még nem rendeltem meg.
(#163954) Alg : Inkább az 56-ost javaslom. 188cm, 92-es belső lábhosz mellett nekem L-es Giant TCX van. Aminek 555mm a nyeregvázcsöve, 575 mm a felsőcső és 395mm a reach. Ennél nagyobbnál nem a magassággal hanem a hosszal lenne gondom, persze lehetne akkor rövidebb stucni, de akkor meg az irányítás nem tetszene.
Montiból XL van, ez bőven lehetne magasabb vagy másabb a váz kialakítás, mert a nyeregcsövet ki kell húzni az égbe, de közben majdhogynem hosszúnak érzem a bicajt.
[ Szerkesztve ]
Kempetlen
tag
Köszi szépen!
ivana: A megoldás az lesz, hogy marad a rossz kar, hisz fékezésre kiváló, és rakok egy ST- akármi pillangóváltót - vagy akárhogy is hívják - a vázra. Úgyis első váltóról van szó, szóval pipa.
Alg
veterán
Várok kicsit a canyon-ra hogy ír-e, aztán a következő szerintem a synapse, úgy látom az kicsit kényelmesebb geometria, aztán a CAAD8
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
flash-
veterán
köszi az infót!
fókuszban most a súlyzós edzések vannak (heti 4x) és ha abban rendesen odateszem magam, utána már egy kerékpáros edzés(még egy alapozó) sem esik jól és nem is biztos hogy iylenkor jó(egy napon) ezért hát tekerek amikor van "szabadnap" most próbálom akkor a hetet úgy osztani hogy minden héten az egyik az egy hosszú alapozó edzés, a másik meg sweetspot így talán több értelme van?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
cdl
senior tag
Szia. 56-ost keresnék a helyedben.
Cannondale-ből ennyiért Caad 10-est keresnék legalább.
Ha elérhető, megnézném ezt is :
Alg
veterán
Köszi!
Ez Reichenau, Bécsből kicsit próblémás elmenni érte autó nélkül, pedig bejövős. Lehet megnézem vonattal hogy tudom megoldani, vagy rákérdezek be tudják-e hozni.
A CAAD 58-as, akkor maradna a Synapse ami 56-os és a kereten belül van még, Bécsben.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
ivana
Ármester
Ez egyáltalán nem ennyire egyszerű, ez csak szabad verseny esetén igaz. Jelen esetben félig meddig vendor lock-in esetéről beszélünk, ami hatásaiban kicsit hasonlít a monopóliumra. Ilyenkor kérdés a váltás nehézsége, ha a váltás viszonylag könnyen megoldható, akkor kínálati oldalon lesz túlárazás.
Mondjuk én könnyen beszélek, nálam max. sima km óra szokott lenni, a telefont csak a biztonság kedvéért viszem magammal (ha esetleg esek). A statisztikák nem érdekelnek, nem azért bringázok. Az egyetlen ami vicces szokott lenni a km számláló, öreg csepelem órájában 4000km volt amikor lelopta valami gyökér
Nekem a Speedplay Zero nagyon bejött. Előtte Shimano SPD-SL (PD-R540 volt.
Més que un club!
Hasaggymeg
Topikgazda
Alg
veterán
Nah igen... 1200ert mar van (volt) uj caad12 [link]
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
6030D
Ármester
Nah, nyitva volt a hegyen a büfé?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Somatom
veterán
Melyik hegyen van olyan büfé, ahol padlizsánkrémes kenyeret kapni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Alg
veterán
Nah meg egy utolso versenyzot bedobok, aztan mar tenyleg vege a fotelbiciklizesnek es veszek valamit.
Sikitva meg talan beleferne a keretbe egy keveset futott Ridley Fenix, errol van valakinek velemenye?
[link]
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Jester01
veterán
Nem jó a link
Jester
Alg
veterán
Hmm
[link]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
NomAd_82
aktív tag
Nálam bukó az új kerékpár vásárlás.
Az üzletekből minden akciós 150-160 körüli cucc elfogyott. Kellys- Cube-Giant.
4 megrendelésemet törölték, mert nem rendelhető a bringa.
Csak a 2020-as belépő szint van 170-180 k-ért, így a használt piacot nézegetem.
Erre ránéznétek ?
Scott
150 k nem kis pénz egy 3-5 éves használt cuccért.
Csak őszintén.
mirci18
addikt
Sziasztok
Szeretnék egy kerékpárt vásárolni.
Alapvetően használtban gondolkodom abból egy jobb minőségű márkás darabon ami talán jobban bírja a strapát.
Relatíve nagy súlyt kellene kibírnia 130-140 kg-ot.
Eddig ezt találtam:
[link]
Szerintetek ezt megéri megvenni?
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Tothgera30
Ármester
Ennyi pénzért csodát nem lehet várni, illetve látatlanban senki nem mondja meg hogy tuti vétel, vagy egy marék csavar. De mivel két külső gumi kerül ennyibe manapság, így ha a vázméret is megfelelő, érdemes belevágni.
Ha ilyen acél vázas trekkingek között keresgélsz, még lehet ezt meglesném.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezt ha felkened a láncra...
(#163967) 6030D+Somatom...zasszony,miután egész úton odáig (25km kis szembe szélben) idegeimen citerázva horgonyként szuperált (16-18km/h ) ott fent elővarázsolt hátizsákjából kis elemózsiát kiengesztelésképpen. Ez most kereken 11 perc alatt sikerült,de úgy érzem,hogy ez a vége(m),ennél jobbat,egy klasszikust idézve,csakis sporttársaim sokkal gyakoribb hátba-szúrásával tudnék produkálni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Vinete pityókás kenyérrel mi?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
J.C.G.
aktív tag
Tegnap rájöttem hogy nagyon lassú a 26-os mtb-om. Magam elé engedtem egy gyönyörű szép világoskék Bianchi országútit, gondoltam beállok mögé, nehogy már ne... 40km/h sebességig tartottuk (volt egy fazon valami 28-assal közöttünk) a tempót, de aztán én feladtam, mert elnyúlt tőlünk könnyedén. A bicajomba lett volna még tartalék, de a lábam nem szokott a tempóhoz.
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez most éppen nem pityókás vót,hanem valami "régi német rozskenyér".
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
bringasisti
őstag
Lehet hogy a fickók dupla kerék nyomás miatt nem is erölködtek.
BENEFON DELTA--------N8
itouchfan
senior tag
Van Youtube-on egy sorozat, a "Fitter, Faster & stronger" N1no Shurterrel (MTB és profi sport kedvelőknek érdemes megnézni, rövid kis videók de tartalmasak).
Az utolsó részben technikai skillekről van szó, de behozza a gumi nyomást, mint alapvető eszkozét a helyes beállításnak, és elmondja a setupját, amin én nagyon meglepődtem.
29"x!!2.4!! Maxxis Ardent, 1,2 illetve 1,4 bar nyomáson... Én meg 2 körül vagy fölött megyek, abban a hitben hogy így jó...igaz, neki nem kell aggódnia, ha felüti a felnit, de akkor is érdekes.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Hasaggymeg
Topikgazda
bicajomba lett volna még tartalék...akkor nem a 26" a lassú,hanem te.
(#163980) itouchfan...én 2,2 gumival 2,illetve 1,8-an érzem biztonságosnak felütés ellen.Mondjuk Nino még hetven kilo sincs,én meg 81-82.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
J.C.G.
aktív tag
Bianchival biztos nem kellett különösebben megerőltetnie magát a srácnak, nekünk viszont jó kis alapozás volt szerintem.
Most eltűnődtem, hogy mire lenne elég egy 29er mtb.
J.C.G.
aktív tag
Így van ahogy írod, van hova fejlődni.
Habár nem tűnt lassúnak a tempó így se számomra.
bringasisti
őstag
Én régen két kereket használtam. Egy országúti és egy széles amin nem kap agyrázkódást az ember. Érezhető az energia szükséglet
BENEFON DELTA--------N8
jjeahh
nagyúr
Anno én is alacsony nyomáson mentem, de felüttem a belsőt, azóta tubelessem van, 65kg súllyal így sem merek már 1.5 + 1.7 bar alá menni. Profik amúgy tényleg gyakran 1.2-1.4 bar körül mennek 2.25-ös gumikkal is, de nekük annyira nem számít ha tönkremegy a felni és jobb a technikájuk is. Nino súlyához és 2.4-es gumikhoz a kalkulátor amúgy 1.7 bar-t ajánl, amiből átlaguserként lehet 1-2 tizedet még faragni, szal 1.5 baron ha amatőr lenne sem ütné fel szerintem. Amúgy egyre gyakrabban használnak xc gumikban is insert-et, ezt a múltkor linkeltem, az egyik képen mutatja a szivacsot: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Toobee
veterán
Én 1,3-1,5 nyomáson megyek most, de próbáltam már alacsonyabbat is. Ennél kisebb nyomásra azért egy insert már nem árthat. Az ilyen 2-2,2 már az undorítóan pattogós kategória, nem érted, hogy miért nincs tapadás, aztán rájössz, hogy aszfalt módban van a bringa. Ezt a cikket érdemes elolvasni. A csajszi pont olyan nehéz, mint én. Előre 0,96 bart rak, hátra 1,17. Ez már szinte biztos, hogy insertes kategória.
https://barbieripnk.hu/
cdl
senior tag
Ha 40-ig tudod tartani a tempót egy 26-os MTB-al, semmi baj a lábaddal.
Az egy komoly teljesítmény.
6030D
Ármester
8:32 a legjobb időm, 8:23 a KOM.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
ZolkoW
őstag
Ja, erre akartam írni: Nekem van SPD és 1-es Eggbeater is, mindegyiket szeretem. Esélyes, hogy Eggbeatert veszek a másik montira is egyszer, mert tetszik a szögegszerű felépítése, és hogy kb. lehetetlen eltömni sárral-hóval. Ami most van, szépen, határozottan kattan be, nem úgy, mint a régi, pedig az is 1-es volt. A 2-estől fölfele (persze az drágább) lehet rájuk tenni műanyag gyűrűket a pontos cipő-hézag megszüntetésére, én vettem ilyen gyűrűszettet, aztán csalódottan tapasztaltam, hogy az enyémre még nem jó . (amúgy meg ez anélkül is, csak pici kotyogás nálam van a cipő és a pedál között)
Ja, és ~280g.
A 40 km/h-hoz nekem asszem, kell egy kis lejtő, vagy hátszél, ha hosszabb távon akarom tartani
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Csokicsibesz
tag
Nino Shurter egyébként XC-hez képest elég "beteg" beállításokkal megy. 30 mm belső szélességű felni, 2.4-es Ardent, alacsony guminyomás stb.
Ilyen szinten ezek a dolgok nagyon kivannak számolva. Szerintem jó pár felnit tönkre vágtak mire rájöttek, hogy melyik pályán milyen guminyomásig érdemes lemenni.
Ha jól emlékszem akkor ő nem kapott defektet sem a 2018-as, sem a 2019-es idénybe.
De arra pl emlékszem h Jolanda Neffnek többször is volt defektje, akár egy versenyen belül is. Talán épp a világbajnokságon.
Saját tapasztalat, hogy mióta felütöttem a felnimet sokkal jobban figyelek a nyomásra. E miatt azért kevésbé kényelmes terepen, főleg lefele. De én nem már nem merek a gyári ajánlás alá menni. Inkább megyek kicsit lasabban, pattógósabban, mint egy újabb kerékcsere.
Megjegyezném, hogy nem endurózom meg DH-zom, de azért érezni, hogy az alacsony nyomás alapvetően jobb terepen.
Ha osztrák határhoz közeli is jó (Szentgotthárd), akkor esetleg:[link]
egy kollégám árulja, még szerencse, hogy nekem nagy, és nincs rá pénzem...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
Hasaggymeg
Topikgazda
Mondjuk annyit hagytam magamban,hogy még haza tudjak tekerni,de 10 alá biztos nem mennék soha...legalábbis nem ebben az életben. Lefele inkább meg se mondd meg mennyi a KOM! Esetleg felfele a QOM,most hogy már ilyen genderegyenlőség van?
(#163989) ZolkoW...kell egy kis lejtő, vagy hátszél...vagy jó szélárnyék.
(#163986) Toobee...terepig mennyi az aszfalt? Vagy ott leengeded? Ha nem akkor simán elmegy így aszfalton,vagy szenvedős?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
J.C.G.
aktív tag
Nyílván nem hosszú távon csináltam hanem egy rövidebb szakaszon és volt szél is tegnap mint tudjuk, de sajnos oldalszél. Eléggé veszélyes mutatvány volt mire bekapcsoltam a rögzítést. Többször belibegett az első kerekem mikor egy kézzel fogtam a kormányt.
Egy 2,2-es race king gumi 3,5 barra felfújva van a bicajon.
ZolkoW hosszútávon nyílván nem bírnám.
itouchfan
senior tag
Azért függ a tereptől is, de egy haladósabb XC montis tekerésnél ahol mondjuk van 20-30% aszfalt is, ott én a 2-2,2 bart értelmes kompromisszumnak tartom (71 kg-omhoz). Persze ha vannak technikás mászások és DH-k, köves vagy murvás utak, akkor át kell gondolni.
Csokicsibesz: igen, de mondjuk szerintem tudják mit csinálnak 7 vb cím meg pár vk győzelem után, bejött nekik a dolog. Nem tudom, biztos máshogy mennek a nagymenők, kicsit más nyomon, kicsit más technikával, valószínűleg ott már ezeken a nüanszokon és az ezekhez tökéletesen igazított beállításokon is múlik.
Mondjuk MVDP is komoly, pont tegnap néztem meg a 2019-es XCO EB összefoglalóját, ahol ugye az első körben esett egy komolyat, ennek ellenére egy bő perc előnnyel nyert a végén.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Toobee
veterán
Oda vissza olyan 20 km körül van az aszfalt, ha a szokásos körömön megyek. Odafelé még fel van fújva 2,5-3 bar körülre, aztán a terepen leengedem vagy a hegytetőn. Hazafelé meg úgyis megy az egykerekezgetés, manual stb, oda nem hiányzik a nagyobb nyomás.
https://barbieripnk.hu/
Alg
veterán
Köszi, de ez sajnos már nagyon messze van Bécstől, távban és időben is...
Egyelőre nem válaszolnak a hirdetők, lehet ráírok még a Synapse-ra, végső esetben meg ott a Cube Attain kerékpárboltból bizományos készletből, csak az már 1200EUR
Vagy van ez, ez legalább "olcsó".
Csak felbukkan valami amit hajlandóak is eladni előbb- utóbb
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Hasaggymeg
Topikgazda
Odafele spórolsz az energiával,nem virgonckodsz csak mikor már hazafele tartasz és lazulás van,mi?! Felfele aszfalton szoktatok menni,hogy csak a tetőn engeded 2 alá?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
Illetve azt tegyük hozzá, hogy nem mindegy, hogy fully vagy merev, mert azért ha nem emeled a hátsó kereket, akkor a rugó nem mozogja ki, akkor hamar rottyan a 1,5 bar...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Toobee
veterán
Kerüljük az aszfaltot, de nem tragédia, ha csak fent engedem le.
https://barbieripnk.hu/
gabro0
őstag
Pedig megérné, mert az a Cannondale jobb mindegyiknél, mint amiket linkeltél. Ha anno amikor én nézelődtem lett volna egy ilyen ajánlat, akkor biztos nem magam rakosgatom össze. Igaz nem karbon, de a CAAD vázakat mindenki szereti.
Egyébként én is azt mondom 56-ost keress, az 58 már nagy lenne. Néhányan még olyat is szoktak, hogy kisebb vázat vesznek és valami elvetemült hosszú stucnit raknak rá, de fordítva nem tudok róla.
[ Szerkesztve ]