Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabro0
őstag
válasz flash- #126800 üzenetére
Próbálj inkább elsőre jót venni Mérd le magad és nézz utána a választott bicaj méretezésének. Évenként, szériánként változhat a méretezés, ezért fontos hogy a megfelelő táblázatot nézd.
A Canyon csak online kereskedik Németországból. Ezért tudnak a konkurencia alá menni árban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #126797 üzenetére
Ha esetleg a Merida mellett döntenél, a Merida Concept Store-ban rá tudsz ülni, mert kb az összes új modell ott van a bemutatóteremben, több féle vázmérettel. És vannak tesztelési lehetőségek is.
-
ígyvanferi
addikt
Segítsetek please összeszedni, milyen szerszámokra van szükségem?
Van egy ilyen Marinom, stx-rc szettel, az a terv, hogy ezt átrakom a régi, kicsit elhanyagolt, dögnehéz aluvázas 26-os montira, amin kb. a teljes hajtás-váltás kuka. Kicsit már ez az rc szett is kopottas, de boltba járni bőven jó lesz. A Marinra meg összelegóznék valami országúti szettet. Legalábbis egy kéttányérosat előre, a 22-es kicsi totál felesleges. Mondjuk az 52-es is, de hátha létezik mondjuk 48-36 vagy valami hasonló kiosztású.
Semmi érdemi szerelést nem végeztem eddig bringákon, max. pedált cseréltem le, meg külsőt-belsőt, fékeket, váltót állítottam, viszont ezen is szeretnék már változtatni. Szóval mikre lesz ehhez szükségem?
Racsnileszedő, hajtókarleszedő, valami szerszám a monoblokkhoz, bovdenvágó, láncbontó (igen, még ilyenem sincs), amik így a felszínes fórumolvasás alapján eszembe jutnak. -
ZolkoW
őstag
válasz flash- #126805 üzenetére
a felsőcső semmiképp,mert a koskormánynak nagyobb az előrenyúlása, így halvány köze lehet a nyeregvázcsöveknek egymáshoz, de ott meg a felsőcső lejtése összezavarja ezt.. én azt nézném, a gyártó milyen magassághoz mit ajánl melyikből.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ígyvanferi #126804 üzenetére
egy rakás imbusz, de régi bringákon az még kevésbé jellemző,szóval kellhet villáskulcs is, kónusz állításhoz kónuszkulcs (laposabb villáskulcs kb 14 és 17 között), lehet hogy kell állítható kulcs, vagy csőkulcs kar, ha a monoblokk kiszedőnek nincs karja. racsnileszedő volt?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz flash- #126800 üzenetére
Canyont ahogy írták nem tudod megnézni mivel ők közvetlenül, online árulják a termékeiket.
Visszaküldésről talán rétisün fórumtárs tud infót adni.
Méretválasztáshoz van amúgy kalkulátos az oldalukon amihez pár adatot megadva kidobja hogy az adott típusból neked mekkorát javasol.Milyen magas vagy és mennyi a belső lábhosszad?
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ígyvanferi #126804 üzenetére
Az a legegyszerűbb úgy,hogy fogod a kerékpárt és az összes létező szerszámodat,majd elkezded számba venni sorra az elvégezendő műveleteket,hozzápárosítva a szükséges szerszámot.Végül így megkapod a hiányzó eszközök listáját,amire itt esetleg még rákérdezhetsz,mert van ami pótolható/helyettesíthető egyéb,meglévővel,továbbá van olyan szerszám is amit talán nem is érdemes megvásárolni,mert már annyira elavult,hogy nem valószínű többször használni fogod.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz flash- #126805 üzenetére
A felsőcsőből indulj ki, csak ne pontosan, hanem vonj le az effektív felsőcső hosszból kb. 3-4 cm-et.
(#126804) ígyvanferi Én a helyedben nem szórakoznék azzal a dögnehéz 26-os akármivel, 5 ezer körül van vintage monti váz.
Országúti hajtást nem tudsz montira rakni, beleérne a láncvillába. 44-esnél nagyobb tányér amúgy se kell montira, meg kell tanulni pörgetni Két értelmes lehetőséged van:
1. Roseról új acera integrált (kb. 15-ből kijön és elég jó)
2. Deore lx vagy exage (asszem van XT is) 110 BCD hajtás, nekem az outin van ilyen (kis tányért lekaptam)Ez még tuti racsnis? Kazettásak szoktak lenni a hasonló korú gépek már.
Bowdenvágó nem kell, megoldható csípőfogóval csak ésszel kell.
Kónuszkulcs nem árthat, esetleg kormány+középcsapágy kulcs.
-
6030D
őstag
válasz ígyvanferi #126804 üzenetére
Csak pár alap dolog, hogy elvegyem a kedved. Ha a kerekeket nem akarod kicserélni, és gondolom a Marinon kazettás agy van, akkor nézd meg, hogy a régin nem menetes-e? Ha igen, akkor agyat is kell cserélni. Aztán itt többen írták, hogy az országúti váltás nem mindig kompatibilis a montival, tehát csak úgy nem csereberélsz, ráadásul gondolom meg akarod tartani az egyenes kormányt, mert kosra alakítva hosszú lenne a váz.
Én a régin cserélnék alkatrészt, amit kell, nem hiszem, hogy nagy összeg, a Marinra meg valami nagyobb áttételes hajtókart, amit elbír a váltó.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #126810 üzenetére
Amíg nem volt vágóm egy éles hidegvágóval,üllővel és kalapáccsal vágtam a bovdent,bovdenházat.Ha elég éles a falvéső és jó nagyot ütsz,majd utána valami hegyessel szépen visszakaliberezed a bovdenház végén vágott lyukat,a bovden sima ügy,de a ház is egész jó lesz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Srácok! Először rendeltem bike24-ről és a DHL oldalán azt írja, hogy "The shipment is being stored and is waiting for the sender's instructions on further processing." Bike-discountról meg rose-ről rendelt csomagok ilyenkor már 1-2 napja a kezemben voltak... kezdjek aggódni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
belaazallat
addikt
-
ígyvanferi
addikt
válasz ZolkoW #126807 üzenetére
Imbuszok, villáskulcsok akadnak, kónuszkulcsot nézek. Racsnileszedőt írtam, igen, monoblokkhoz meg akkor valami ilyesmit veszek.
(#126809) Hasaggymeg: ez az, hogy alapvetően nem ismerem a szükséges műveleteket és nincs semmi értelmezhető szerszámom, bringaszerelés-szűz vagyok még. Azt tudom számba venni, miket akarok lecserélni, levenni, felrakni: racsni, hajtókarok, talán monoblokkot is kell, váltók, fékek, újrabovdenezés is kelleni fog.
(#126810) ivana: biztos ezen sem férne el? Nem kimondott mtb, inkább valami hibrid, talán trekkingnek is lehet nevezni, vagy ha akkoriban ismerték volna a kategóriát, akkor fitnessnek. 622-es kerekei vannak. Az persze tiszta sor, hogy nem fogom kitekerni a 48/11-et síkon, mert már a 42/11-gyel is megvan a 40 km/h 80-as fordulaton, de talán jobban eloszlanának a fokozatok. De igazad lesz, elég lesz egy 44-es is. Viszont a régit nem dobom ki, annyira nem gáz, nem valami áruházi batár, egy caprine, még a középiskolás éveimből.
A második opció lesz, mert szarul mutatna ezen az az acera.
Viszont abban igazatok van, hogy nem racsnis, hanem kazettás az agy, ilyen. Vagyis egy kazettaleszedő is fog kelleni. Nincs valami kombinált cucc, ami mindkettőhöz jó? -
ivana
Ármester
válasz ígyvanferi #126816 üzenetére
A monot általában nem egyszerű kiszedni. [link] Ilyet vegyél inkább, egy megfelelő méretű fakötésű alátét kell még, és akkor rá tudod fogatni a hajtókar csavarral, utána meg egy 32-es csillagvillás, általában meg kell ütni.
A kazetta meg a racsni leszedő tök más. A kazettához kell láncos kulcs, vagy sikattyúba be kell fogni egy darab láncot.
Az acera nagyságrendekkel jobb az ilyen régi négyszögeknél, függetlenül a kinézetétől.
-
ígyvanferi
addikt
válasz 6030D #126811 üzenetére
Nem veszed el a kedvem, sőt.
Igen, a caprine valószínűleg menetes lesz, de majd azt is megnézem, az Marin meg kazettás, igaz. Max. akkor a hátsó sor nem kerül át.
Az egyenes kormányt megtartom, ja, városban közlekedéshez nekem jobb, már pedig az teszi ki a km-ek nagy részét, meg egy-egy nyári aszfaltos hosszabb túra.
Oké, valahogy így lesz, maradok akkor az mtb hajtásnál. Egy ilyen kelleni fog mindenesetre, igaz?(#126817) ivana: a monot egyébként mindenképp ki kell vennem vagy nem feltétlen? Az a Marinban a tavasszal volt kicserélve, mert elég szar állapotban volt, amikor megvettem.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz ígyvanferi #126818 üzenetére
Ja de ebből is azt a fajtát érdemes amihez 8-as imbusz kell. Villáskulcs ehhez is kell. 8-as imbusz kell a leszedéshez amúgy is (vagy 14-es csőkulcs ha olyan fajta, tapasztalataim szerint a 3/8"-os krova 14-ese belemegy, a félcolosé viszont nem).
(#126818) ígyvanferi Ha montis hajtás megy rá akkor lehet megúszod nélküle. A 3 tányéros monti hajtások általában cserélhetőek különösebb probléma nélkül (kb. ugyan akkora a tengelyhossz)
[ Szerkesztve ]
-
Rudiaszarvas
tag
Sziasztok!
Látom nagy a közösség és pörög a topic.
Olyan kérdésem lenne ami nem teljesen ide vág de hátha tud v.ki segíteni. Nemrég vásároltam egy Reebok b5.1e szobakerékpárt amit szervizelnék, de sehogy se tudom leszedni róla a műanyag burkolatot. Nem találok róla vidót, vagy infót.... Hátha van v.kinek ismerőse aki szervizelt ilyen gépet/ket. Ha van v.kinek ötlete, infója, kérem privátban keressen! Köszönöm hogy elolvastad!Üdv.: Rudiaszarvas
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #126815 üzenetére
a fehéret hirdetem.
(#126808)Napfénysüti: nem igazán, nem kellett visszaküldenem, kaptam új kormánycsapágyat.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
woodworm
veterán
Szezon előtt a trekkingemen szeretném cserélni a gumikat, jelenleg 40x622-esek vannak rajta. A valóságban viszont kb. 33 mm-esek. Az első keréknél a teleszkóp elég jól kiveszi a rázkódásokat, de a gerincem azért érzi. Arra gondoltam, hogy ballonosabb gumikat tennék fel, első körben az 50-eseket nézegetem és a 2"-os 29er-eket. Utóbbinál nem tudom, hogy van-e jelentős átmérőbeli különbség.
Ajánlásokat kérnék 5-10e Ft tartományban. Jelentős részben aszfalt és néha tévedek poros földútra. A kerékpárutak, amin járok jelentős oldalnövényzettel bír, elég sok elhullott korhadékkal, a jelenlegi gumi nem valami stabil kanyarokban. A súlyom ~120kg, ha fontos, (néhol látom a gumi paramétereknél a max. terhelhetőséget). A hátsó keréknél kb. 65mm a férőhely, a gumi valós átmérője 710mm. -
6030D
őstag
válasz bringasisti #126823 üzenetére
120 kg-mal nem lesz hosszú életű.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
woodworm
veterán
válasz bringasisti #126823 üzenetére
Komolytalan, azt cseréltem elsőként.
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #126821 üzenetére
ácsi! most akkor van egy másik canyon is? Már megint van egy gyűjteményed?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
HollyBoni
veterán
válasz woodworm #126822 üzenetére
Ha a keret 10k/gumi akkor nagyon tudom ajánlani a Panaracer GravelKing SK-t 43-as méretben. Ez egy valódi 43-as, igaz nem 50. Picit bütykös, de iszonyat jól gurul aszfalton, én vígan megyek vele 4-5 órákat ha úgy tartja kedvem. Nem nagyon eszi az aszfalt. Földúton sokkal jobban tapad mint egy slick, vizes aszfalton ég és föld a különbség, én mostanában még hóban is mentem vele. Nem egy agyonvastagított dögnehéz trekking gumi, de nem is hajszálvékony, van benne defektvédelem. Útegyenletlenségeknél szépen "rugózik". Nekem kb. májustól októberig volt fent (utána ment fel a 32-es verziója sárvédővel), nem kaptam még defektet pedig sokszor használtam olyan helyen ahova inkább monti kellett volna.
Vagy még ott van a Schwalbe G-One Speed, ez majdnem slick, nagyon jó kis gumi és van belőle 50-622-es változat. [link]
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz woodworm #126822 üzenetére
Rugós nyereg Nem véletlen van az összes tanyabikeon olyan, minden ütést a gerincedben érzel nélküle egyenes üléspozíciónál.
A rugós nyeregcső egy baromság amit azért találtak ki mert elfelejtették a rugós nyerget. A nyereg 60 év után is prímán működik és ugyan az a funkcionalitást nyújtja (vagy jobbat).
Normális árban pl. Selle monte grappa [link] Férfiaknak célszerűen a man jelzéssel ellátott darabok. A hugomnak van virágos női, az számomra nagyon széles.
[ Szerkesztve ]
-
woodworm
veterán
válasz bringasisti #126829 üzenetére
+ #126826) -=RelakS=-
Olcsó Zoom, gyári tartozék. Bár a csövön lévő táblázat szerint van több változat, szerintem az enyémben a legkisebb van. Hiába próbáltam feszesebbre állítani, rugózás után mindig lennmaradt és súlypont változtatással jött csak vissza. Ezen nagyon nem változtatott néhány csepp olaj sem.
A régi montimat pl. sokkal komfortosabbnak érzem a 2.0-ás gumikkal.(#126828) HollyBoni
Mo-i linked nincs? Úgy látom, hogy ezeket csak nagyon akciózva lehet 10 alatt beszerezni.
Egyébként ezeket nézegetem:
Continental Double Fighter III
Schwalbe Hurricane HS352 Performance Line(#126830) ivana
Próbáltam, az összes itthon elérhető nyerget, a rugósakat is. Most egy lidl-ös levegős van rajta, nem hiszem, hogy jelentős előrelépés lenne ezek közül valamelyik is. Vakon meg nem szeretném rendelgetni őket.[ Szerkesztve ]
-
Buster17
addikt
Hali! Milyen gumit és belsőt vegyek, ha ez van a gumira írva?
23-622 700x23C
Hány col ez egyáltalán?
-
-=RelakS=-
veterán
válasz woodworm #126831 üzenetére
Fura.
Én olcsó Acor-t vettem. Egyetlen hibája volt, hogy a hangja egy olcsó horrorfilmre emlékeztetett, de azt bő zsírral megoldottamAz a Zoom sem tűnik sokkal másabbnak, aztán lehet, hogy a rugója tényleg gyengusz. Már persze ha egyáltalán ilyened van.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HollyBoni
veterán
válasz woodworm #126831 üzenetére
Nem nagyon, külföldről szoktam rendelni, már rég elegem van az itthoni boltokból. Kintről 30-35 juró.
Nem rossz gumik ezek, de szerintem feleslegesen combosak, nehezek. Az meg még nagyobb baj hogy a nehézség inkább a drótperemből jön.
Nem vagyok grammániás, meg nem is akarok turkálni más pénztárcájában, de egy könnyebb, jó minőségű külső totál át tud változtatni egy bringát egy ilyen drótperemes alsó kategóriás valamihez képest. Ha csak egy helyen nem spórolnék egy bringán akkor az a külső lenne.Ha mindenképp ilyen kimondottan trekking külsőt szeretnél akkor szerintem Schwalbe Marathon szériában nézz szét. Van belőle egy pár verzió meg jó pár méret. De lehet ez sem lesz olcsón.
[ Szerkesztve ]
-
woodworm
veterán
válasz HollyBoni #126835 üzenetére
A metrikusok között néztem a Marathonokat is, árban beleférnének. Nem tudom a faleveles kanyarokat hogyan viselnék, ezért szerettem a monti oldalbütykeit.
(#126834) -=RelakS=-
Nem hasonlít az általános megjelenésen kívül. Matrica nélküli, csak a gumiharang alatti gumigyűrűben van egy süllyesztett felirat, gondolom egyedi megrendelés a gyártónak. Pl. a nyereg bilincse nem öntvény, hanem préselt lemez, bár elég vastag anyagból. -
HollyBoni
veterán
válasz woodworm #126837 üzenetére
Hát akkor még van mondjuk a WTB Riddler 45 ami egy miniatűr semi slick monti külső. De ez sem olcsó. Bocs.
Bütyökkel nincs bajom, a GravelKing gumim is bütykös, pont azért szeretem.
Ez az 50-es picit fura méret. Nagyon sok a trekking külső amik sokszor inkább olcsóbbak és rosszabb minőségűek, viszont a jó kis gravel külsők inkább 45-nél végződnek, a jó kis monti külsők meg inkább 2.1-2.2-nél kezdődnek.bringasisti: Ha az alapján rakod össze a bringád hogy milyen egy idegennek a reakciója mikor meglátja akkor súlyos gondok vannak, de ha neked ez tényleg fontos kritérium akkor nem ajánlom a rugós nyeregcsövet sem.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #126836 üzenetére
Aki nem ért a bringákhoz az észre sem veszi, aki meg ért hozzá annál a rugós nyeregcső számít ótvarnak Amúgy meg ha rendes bőrből van az menőnek számít.
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #126827 üzenetére
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
6030D
őstag
válasz woodworm #126822 üzenetére
Ha befér a vázba és az kell, hogy kényelmes legyen, akkor ez is jó lehet.
Continental Race King PerformanceMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bugizozi
őstag
Sziasztok!
Az MMBike szervizével kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Gondolkozom egy teljes generálon, mert most akciós (bár nem tudom mennyire reális ez az ár?!) illetve ingyen hozzák - viszik a kecskét. Egyébként egy Gepida ALBOIN 300 CRS 28'' gépezeről lenne szó. Egy éve, az első 150km-es szerviz óta nem látta komoly szakember, azóta ~1300 km-t tettem bele.
Köszi!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
woodworm
veterán
válasz 6030D #126842 üzenetére
Köszönöm!
A hátsó háromszögnél 65mm a távolság a szárak között. Gondolom ennek elégnek kell lennie a 2.0-ás méretnek még 622x40-eshez képesti átmérő különbség ellenére is. A 2.2-es pedig már nagy lenne bele.(#126833) ivana
Köszi neked is. A valós méretről van esetleg információd?@HollyBoni
És neked is a tippekért, de valószínűleg maradok a hazai beszerzés mellett. Itthon pedig jóval drágábbak.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #126773 üzenetére
Ma lementem a bringához és most már csak félig megy be a teló, hiába tehénkedek rá.
Ennyire megártott volna neki a hideg? Vagy rozsdás lenne belülről? -
jjeahh
nagyúr
válasz Napfénysüti #126847 üzenetére
De jó neked, nekem a bike24-es csomagom még mindíg nem mozdul . Máskor amikor reggel bukarestbe ér, aznap délben már itt a kezemben.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parkr
őstag
válasz Napfénysüti #126847 üzenetére
pro tip: én a tartóra raktam egy pár olcsó szivacs markolatot, így puhább anyaggal érintkezik a váz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Seiko The Black Series Limited Edition
- DRÓN ALKALMI ÁRON! Újszerű Hubsan Zino Pro drón+AJÁNDÉK HORDTÁSKA
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
- Mavic air 2
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest