Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Runner_fxr
Ármester
Emiatt szerintem nem érdemes ódzkodni egy E-MTB-től. Eléggé bolond biztosak a felső kategóriás elektromos rendszerek, még használt esetén is jobban aggódhatsz a kerékpár többi alkatrésze miatt minthogy az elektromos rendszerével lesz bajod. Sumákolni se nagyon tudnak eladásnál, mert számítógépre rádugva minden információt látsz, hibakódok és akku állapota. Most az, hogy a Bosch recseghet, nem akkora nagy kaland, kismillió kerékpáron recseghet ezer féle dolog. Ha esetleg recseg, akkor ha van rá garid, a szakszerviz megoldja, de amúgy nem olyan nagy kaland betenni két db nordlock alátétet a motor tartó csavaranya alá. Utána már többet nem fog recsegni. Shimano pedelec rendszernél még semmilyen gyermekbetegségről nem is hallottam.
(#127502) Massmurderer válasza Runner_fxr (#127484) üzenetére
Massmurderer
őstag
Kár hogy nem 475ért van hanem 720ért
StLui
veterán
"ma 475" előtte meg mindig ott a kamu ár, itt a 720
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
(#127504) Runner_fxr válasza Massmurderer (#127502) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Olvasd el a hirdetés címét!
(#127505) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#127487) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Itt valóban 70 fokos fejcsőszöget írnak, csakhogy ez egy újabb és másik váz. Szerintem a régebbi verziónak simán van 71 vagy 71,5 fokos fejcsőszöge is.
6030D
Ármester
Én látatlanban ennyiért tuti nem venném meg. Az enyém jó állapotú volt, laikus szerintem nem is költött volna rá. Ehhez képest nekem eddig 40e ft-ba van, és idén esedékes a sorcsere (100 euro). Mindezt úgy, hogy a teló pl hibátlan, csak kenőanyag cserét kapott. Haveromnak pl egy ez előtti SID-be kell most dumpert cserélni, ~20-30e Ft-ért.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Massmurderer
őstag
13nappal ezelötti a hirdetés
mrobes
tag
6030D
Ármester
Ha tényleg hibátlan, és pár ezer Ft-ból csinál(tat)sz rajta egy kis generált, akkor jó lehet. Viszont a rizikó benne van, hogy nem, illetve rá sem ültél, így a méret is kérdéses.
Szerintem nézelődj a magyar piacon, főleg hogy 19" körüli váz jó neked, abból sok van. Elémsz, rá tudsz ülni, ha valami nem jó rajta, akkor egyeztetni a vételárról. Ha boltnál veszed, akár még be is számítják a régi bringád.
Runner_fxr: a korábban linkelt pdf-em végén benne van a geo táblázat, igaz kicsit foghíjas. [link]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
StLui
veterán
Az mindegy...
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
6030D
Ármester
Ez mondjuk szerintem tök jó áron van. [link] Nem egy kategória a linkelt Meridával, de akár elég is lehet. BÁrmit lehet fejleszteni rajta, kivéve a gyors záras vázat nem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
jjeahh
nagyúr
Runner_fxr
Ármester
Köszi!
BMW001: 70,5 fok a fejcsőszög, ami kissé meredek, bár még határeset. Nagyobb tempónál ideges lehet.
452mm a láncvilla hossz, ami meg túl hosszú egy ilyen géphez. Ellentmondásos a meredek fejcsőszög, mert hiába direktebb a kormányzás ha a láncvilla miatt nem elég fordulékony.
A Reach is nagyon rövid, 402mm az M-es vázon, kiállva elég rövid érzetet kelthet a váz, ezért is van rajta ez a batár hosszú kormányszár, ami meg rontja a technikás terepen az irányítást.
Engem nem győzött meg ez a geometria. Még az elektromos Enduro bringámon is jóval rövidebbre van méretezve a láncvilla (439,5), pedig itt a motornak is helyet kell csinálni, és a 27,5"+ kerekeknek is kell a hely.
[ Szerkesztve ]
mrobes
tag
Őt már láttam, hát nem tudom. Valószínűleg kezdhetném kazetta, lánc és gumicserével, bár attól még lehet jó.
Viszont találtam egy új versenyzőt, elég szegényes felszereltséggel, de talán megfontolható lehet.
(bár lehet, hogy abszolút nem éri meg)
http://webshop.budaibicajbolt.hu/Haibike-Greed-9-40-29R-Mountain-Bike-2016
[ Szerkesztve ]
Hasaggymeg
Topikgazda
Hogy néz má ki az a bringa,mars megtakarítani te sáros székely!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Már szép tiszta. Ha ez így megy tovább, muszáj lesz beszerezzek egy ehhez hasonló "salapétát"
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
trialboj
őstag
Látom senki nem hallgatott rám, rengeteg itt a hsz, mindenfelé esett az eső v mi történt Ez a korai tavaszi idő hihetetlenül kényelmes volt, mekkora királyság lenne ha az évi átlag ilyen 15 körül lenne, szinte magától ment a bringa, még hegyre felfele, is, pedig volt rajta sár rendesen : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
rétisün
veterán
én isten bizony megpróbáltam, sikerült is nyamvadt 18 km-t tekernem (de legalább a Canyonnal, és nem is a görgőn ) aztán megeredt az eső.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
jjeahh
nagyúr
Jó neked, itt 0 fok volt ma végig . A Hargita hegység bent tartja a Csíki medencében a telet, nem akar a hó sem elolvadni... Ehhez képest felétek úgy látom durván átalakult a táj, hétfőn még te is havas képet raktál fel, most meg tavasz van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
fgordon
senior tag
Slime-ot bele a babakocsi kerékbe? Mennyibe kerülhet 2 16-os átmérős gumi telefújása kb?
▏▎▍▋▊▉ Gordon (eleinte azt hittem) ▉ ▊▋▍▎▏
Hasaggymeg
Topikgazda
Mint valami gyerekek,akiket beöltöztettek,hogy kedvükre dagonyázhassanak...ők aztán bele is húznak,ott is dagonyáznak ahol nem is lenne muszáj.
(#127517) trialboj ...nem látok semmit a link alatt,itt Pest megyében meg sár,hólé,nyolc fok és többször is eleredő eső volt.
(#127506) 6030D...érdekes lesz majd mennyivel kerül többe ez a 1/xy rendszer a korábbi 3/10 hez képest. Tényleg vonzó az egyszerűsége,meg a piac is erőlteti ezerrel,de érdekes lenne reálisan felmérni mennyit is hoz valójában,és mennyit visz.Van egy pár videó a hátrányairól,kíváncsi vagyok te mit tapasztalsz majd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ShiTmano
aktív tag
Bőven érezni egy fokot is(megkockáztatom még felet is). Egy országúti bringa 72-3fokos egy DH bringájé meg ~64fokos. És ez a két véglet. A közöttük lévő tartományban van az összes többi kategória. És azért érezni egy XC és egy Trail bringa között is a különbséget. A Trail bringámnak 67,5 fokos a fejcsőszöge és sokkal stabilabb egyenesfutása, mint az XC-nek volt(viszont nem kanyarodik olyan könnyen).
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
6030D
Ármester
A kazetta, lánc cserét nem értem, mert nem írja, hogy kopott, akár jó is lehet. Gumi szintén. Bár ezek a tételek benne vannak a használt vásárlásban, de legalább könnyen ellenőrizhető.
A Haibike nekem annyira nem jön be, akkor inkább a különbözetet rákölteném a Cube-ra.
fgordon: igen. Az ára passz, rá kell kérdezni, de szerintem 2-3000 körül tölthetnek egy felnőtt kerékpár gumit, így itt a kettő lehet ennyi.
Hasaggymeg: kíváncsi vagyok én is, de még mindig tartom magam ahhoz, hogy amiből sokat látok magyar maratonokon, annak működnie kell. Itt azért nem az van (abszolút első 5 alatt, mondjuk), hogy az ember alá tolják a bringát, hanem mindenki magának veszi, konfigurálja, és tartja fent. Ha valami nem válik be, azt hidd el, hogy el fogják dobni azért a 200 g-ért cserébe. Sokan mennek első váltó nélkül, igaz egyre többen Eagle-lel. Kicsit sarkítva: full karbon enduro-val is mehetnének, de nem mennek, mert az ide nem jó.
Várom már én is, de azért csalóka is lesz, mert több helyen szintet is léptem, pl hátsó váltóban (SLX->X01). Pakoltam a bringát, és ahogy arrébb raktam, nem zörgött a lánc. Mi van, leesett? Ja nem, ez ennyire feszes. A hátulját 40 cm-ről leejtve nincs hangja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Itt érthetően magyarázza a kerékpár geometriai méretének befolyását a kerékpározás dinamikájára.Szerintük minél nagyobb a tengelytáv,láncvilla hossz illetve a kerék mérete,annál hegyesebb lehet a fejcsőszög,vagyis a kerékpár stabilitását,elejének idegességét ezen tényezők együttes hatása befolyásolja.Amúgy pont a kérdéses Scarp 70,5 fokos homlokcső szögéhez is egy meglehetősen hosszú,452mm láncvilla és még a 48-as vázhoz is egy 1121mm tengelytáv társul.Az én 21"-os vázam tengelytávja is csak 1120. Én azért nem írnám le a kátéemék geoját,még ha nem is néz ki annyira "divatosnak" mint egyik-másik vetélytársa.
(#127523) 6030D...bizonyos versenyekre nem is kérdés szerintem sem,hogy mi a jobb,ott csak a súlycsökkenés,a hibalehetőségek minimalizálása már egyértelművé teszi előnyeit,én itt azon elmélkedek a nem versenyzőknek értelmes lépés-e,és ha igen melyik,az 2/10,11,vagy 1/10,esetleg 12,mert a 3/akármi most úgy tűnik előbb utóbb kifut.Végül nálad sem annyira az ára hanem a kopás összehasonlítása lesz érdekes.A hátrafele pedálozás szélsó tányérokon működik? Ami a lánccsattogás eltűnését illeti,az XO tényleg híresen feszes. ...majd idén remélem 1x megnyergelhetem egy közös guruláson.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
mrobes
tag
Csak azért írtam a lánc és kazetta cserét, mert úgy gondolom, hogy eladás előtt ritkán vesznek rá újat, általában akkor kerül eladásra a járgány, mielőtt költeni kell rá. Legalábbis ez az én tapasztalatom.
Meg hát mégis csak egy 2013-as bringa, nem mondom, hogy öreg, de valami frissebb konstrukciót keresnék inkább.
A gumikat meg a kopottnak látom a képről.
Na mindegy, böngészem majd a hirdetéseket, talán beesik valami majd. Vagy megmarad a régi.
ShiTmano
aktív tag
Egyetértek, hogy egy kerékpár menettulajdonságait sok egyéb méret is befolyásolja. Én csak a fejcsőszögre reflektáltam, hogy ha minden más paraméter változatlan akkor is lehet érezni(nem én találtam ki, profik mondják). Nyilván a váznak minden szöge, csőhossza számít sőt, még a villa/teleszkóp méretezése, utánfutása is nagyban hozzájárul a menettulajdonságokhoz. Ezekkel általában minden évben variálnak a nagyobb gyártók.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
MPowerPH
félisten
Ez nekem full kinai.
Don't Tread On Me
fgordon
senior tag
Köszönöm.
Milyen autó szelepes 7 bár / 100 PSI-t tudó pumpát javasoltok, ami esetleg egyben jól is mér?
Vagy kézi kellene, vagy olyan, ami megy valamilyen cserélhető / tölthető elemmel/akkuval.
Amiket eddig találtam de nem az igaziak:
https://www.amazon.com/dp/B0166BVK28/ref=psdc_15706711_t1_B000M8SY0I
esetleg, amúgy is kell slime:
https://www.amazon.com/Slime-50001-Moto-Spair-Repair/dp/B000M8SY0I
Használat közben:
https://www.youtube.com/watch?v=7OsprwfM2GI
Tehát ha jól értem bármilyen 12V-os áramforrással üzemeltethető, akár 12V-os adapterrel is?
▏▎▍▋▊▉ Gordon (eleinte azt hittem) ▉ ▊▋▍▎▏
6030D
Ármester
hibalehetőségek minimalizálása... ez szerintem egy túrázónál is fontos. Egyébként szerintem tök mindegy, mi van a bringán, ha csak gurulgat az ember. Szerintem a 3x10-nél már rájöttek, hogy kicsit túl van tolva a dolog, mert olyan áttételed van. A 22/36-ra sokan azt mondják, hogy inkább tolja olyan sebességnél. 40/11-et meg aki kipörgeti rendesen, az nem félős. Természetesen kipróbálhatod, de csak SPD-vel.
mrobes: ezért mondom, hogy el kell menni megnézni. Én most adtam el a bringát, a lánc szinte új volt, a hátsó fékbetét teljesen új, a két féktárcsát meg előtte vettem használtan, féknyom alig volt rajta. Megfogadtam a tanácsot, hogy minél jobb állapotban van, annál egyszerűbb eladni. Így is belekötöttek hülyeségekbe, de az más kérdés.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Természetesen kipróbálhatod, de csak SPD-vel...viszek kést kivágni cipőd orrát,mert biztos vagyok benne nincs 45-ös a lábad,nekem meg spd cipőm nincs.
(#127527) BMW001 ...te nem brexitiában lax?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Toobee
veterán
Sorból jól emlékszem, hogy nem vettél te sem X01-et?
https://barbieripnk.hu/
mrobes
tag
Bocsi, nem akarom szétoffolni hirdetésekkel a topikot, csak még egy, ezzel pl. jobban szimpatizálnék, ha nagyobb lenne:
https://bolha.testbike.hu/apro/cube-reaction-pro-29-elado-327159
ShiTmano
aktív tag
Itt is egy példa ami jól mutatja, hogy minimális változtatások is érezhetően befolyásolják a menettulajdonságokat. Cube Reaction 2017-2018 diff
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
MPowerPH
félisten
Ertem mit ir, csak ertelmezni nem tudom. Ezt vizualisan kellene latnom, es tapasztalnom kellene a kulonbseget.
Egyebkent mar nem.
Don't Tread On Me
6030D
Ármester
45-ös lábam van, 46-os Shimano cipővel, úgyhogy hagyd otthon a kést.
mrobes: ez jobb, de ez 17" a másik meg nem írja, csak hogy L-es, az elvileg 19". Ki kell próbálni.
Toobee: még nem vettem semmit, de ha veszek, akkor 1150-et fogok. Kivéve ha lesz valami óriási akció a 75-re.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
6030D
Ármester
Már árulod is a bringád? Fék külön nem eladó?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
dabgergo
őstag
Milyen alkalmazást ajánlotok Androidra ha gpx fájl alapján szertnék navigációt?
Az külön jó lenne ha esetleg pillanatnyi sebességet is meg tudna jeleníteni.
gabro0
őstag
ZolkoW
őstag
nem vagyok biztos, de a Locus mintha tudna efféle varázslásokat. A sebességet mutatja, ha beállítod, ez biztos, kezel sokféle külső jeladót.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
(#127540) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#127524) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Itt nem csak a kinézetről van szó, hanem a tapasztalatról. Amikor kipróbáltál már egy csomó bringát, mindenféle kategóriából, akkor tudod kellőképpen hova tenni a geometriákat. Amúgy ha olyan hú de jó lenne az a geo azon a 2015-ös KTM Scarp-en, akkor nem változtatták volna meg. Véleményem szerint teljesen zsákutca az a geometria. Egyébként mondhat bármelyik nagyokos bármit, akármilyen tesztben, ha megnézel egy pár bike check-et, profik bringájáról, láthatod, hogy egymástól teljesen eltérő nézeteket vallanak még a profik is. Van aki még 173 centis magassággal választ egy nagy vázat, extra rövid kormányszárral, míg mások meg 180 feletti magassággal is kis vázakkal mennek és hosszabb kormányszárral, illetve kerékméreteken is variálnak. Mindenkinek a saját bringázási stílusához kell megtalálnia a megfelelő méretet és geo-t. Ez pedig csak úgy lehetséges ha kellő mennyiségű bringát kipróbálsz. A gyakorlati tapasztalat fog dönteni, nem az, hogy ki mit ír le.
[ Szerkesztve ]
dabgergo
őstag
Szuper, köszi mindkettőtöknek a gyors választ!
Kár hogy Strava nem tud navigálni
deny330
aktív tag
Valakinek van tapasztalata láncterelőkkel?
Ha igen, milyet érdemes venni? Illetve mennyire nehéz ezeket felszerelni, beállítani?!
ShiTmano
aktív tag
Tetszik ez a videó! Végre bemutatják a bénázásokat is. Minden videóban így kellene tenni, így emberibb az egész, nem tűnnek X-Mennek a riderek.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Hasaggymeg
Topikgazda
Hú de nagy lábon élünk kérem,karbon bringa,46-os cipő...
(#127534) BMW001...hazatértél még a hard brexit előtt?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#127545) Hasaggymeg válasza Runner_fxr (#127540) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezek szerint nem változott sokat a geo,legalábbis ami a homlokcső szögét illeti...sőt a Scarpé még hegyesedett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#127546) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#127545) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Fél fokkal laposodott a fejcső, ami mondjuk valóban nem nagy különbség, de 1 centivel rövidebb a láncvilla és 3cm-el hosszabb a váz, adott vázméret mellett, ezek azért nem jelentéktelen változtatások.
(#127547) Hasaggymeg válasza Runner_fxr (#127546) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Értem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
MPowerPH
félisten
Feltettem, hatha. Egyenlore meg nem bontom meg, a fekkel igy is hadilabon allok, mert vinnem magammal, jobban szeretem ezt, mint a Shimano -t vagy Avid -ot.
Hasaggymeg: Nem kotom ahhoz, mondjuk ugy, hogy felesegemnek eleg volt, nekem meg jonnom kellett. De en meg mindig hiszem, hogy nem lesz BREXIT. Ezeknek a gyokereknek most esik le, hogy mar nincsenek gyarmatok, akik eltartanak oket, es az EU nelkul ehen halnak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Hasaggymeg
Topikgazda
Röviden és tömören:
1.Nyeregcsővázhossz. Régebb alapméret volt,ma már nem irányadó. Arra kell figyelni elég magasra is ki tudd húzni,de elég mélyre betolni is pl. majd egy dropper postot,melyből vágni nem lehet.
2.Felsőcsőhossz A virtuális felsőcsőhossz a lényegesebb,de ez sem jó egyetlen indikátornak,mert a nyeregcsőszögtől függően még egy relatíve nagy felsőcsőhossz is kényelmetlenül kicsi lehet mikor kiállva tekersz.
3.Reach Tulajdonképp a kerékpár hossza mikor kiállva tekersz.Ez a legjobb mutató azzal kapcsolatban,hogy mennyire hosszú is lesz érzésre a kerékpár valójában.Jó összehasonlítási alap különböző kerékpárok között,mert a nyeregcsőváz szöge nem befolyásolja.Egy hosszabb reach rövidebb stucnit enged használni,anélkül,hogy az eleje zsúfoltnak érződne.
4.Stack A kerékpár potenciális kormánymagasságának indikátora.Főleg alacsony kerékpárosok nagy kerekű és/vagy nagy rugóutú bringaválasztásánál fontos figyelembe venni. XC/Maratonozók és aki sokat mászik annak is fontos mennyire magasan van a kerékpár eleje.
5.Homlokcsőszög. A kormányzás pontosságának indikátora.Minél meredekebb annál pontosabb a kormányzás,főleg mászásnál,alacsony sebességnél könnyebb tartani az irányt.Minél laposabb,annál könnyebb nagy sebességnél és ereszkedőnél,durva terepen is tartani az irányt,kisebb a kormányon átbukás veszélye.Nagyobb kerekek növelik a stabilitást,így akár meredekebb homlokcsőnél is stabilitás kölcsönöz a kerékpárnak.Nem érdemes erre az egyetlen faktorra túl nagy hangsúlyt fektetni,mert a kerékpár stabilitása egyebektől is függ,mint a tengelytáv,vagy láncvillahossz.
6.Nyeregcsőszög Egy lapos nyeregcsőszög növelheti a kényelemérzetet anélkül,hogy a tengelytáv nőne,ugyanakkor nehézzé teszi a mászó kerékpár elejének földön tartását.Egy meredekebb szög,enyhén előre billentett nyereggel irányíthatóbbá teszi a kerékpárt,könnyebbé teszi a mászást nagyon meredek lejtőkön.Fix nyeregcsővel ugyanakkor,az előre helyezett súly miatt macerássá teszi az ereszkedést.
7.Láncvillahossz A kerékpár "kezességének" egyik mutatója.Egy 420-435mm-es láncvilla játékossá,egykerekezésre tökéletessé teszi a kerékpárt.A hosszabb,440-455mm es láncvillák stabilabbá,eleje lentartásával mászásra alkalmasabbá teszik a kerékpárt.
8.Tengelytáv A láncvillahossz és a homlokcsőszög is befolyásolja,értelemszerűen a nagyobb tengelytáv stabilabb és lomhábbat,a kisebb kevésbé stabil de kezesebb kerékpárt eredményez.Kerékpárostól és felhasználási szokásoktól függ melyik az ideális.
9.Középcsapágy magasság. A kerékpár kezelhetőségére van hatása,alacsonyabb kezelhetőbb,mozgékonyabb kerékpárt eredményez,a magasabb középcsapágy könnyebb pedálozást,több mozgásteret a pedáloknak rossz,egyenletlen terepen.
Aztán ír itt egy pár sort az old school,meg new school geókról,ahol az utóbbit laposabb homlokcsőszöggel,meredekebb nyeregcső szöggel és alacsonyabb középcsapágy magassággal jellemzi,melyhez hosszabb reach társul,ahol ez miatt rövidebb kormányszárt használhatsz.Azt írja ezért általánosságban hosszabb a közép-első része ezeknek a bringáknak,miközben a láncvcillát a kezelhetőség miatt röviden tartották.Ettől,főleg ereszkedőkön stabilabbnak érzed a kerékpárt,mintha nem rajta,hanem kvázi benne ülnél,ami összességében pozitív fejlemény. Ugyanakkor szerinte egyesek progresszívebbek ebben mint mások,míg megint mások már túlzásba is esnek az első kerék előre tolásával (növelik a tengelytávot,de marad a láncvillahossz,így csak az első kerék mehet mind előbbre,mind laposabb homlokcsőszöggel) ami 2 dologhoz vezet.Egyik,hogy már-már olyan a kerékpár mintha egy endurót vinnél az aszfaltra,tehát a nem túl egyenletlen terep szinte már unalmas lesz,másik meg,hogy egyre inkább előre kell evickélni a nyeregben súlyt helyezni az első kerékre,mert az annyira ki van tolva,hogy egyre kisebb a súly rajta és könnyen elveszti tapadását a kanyarban vagy simább terepen.Vége.
(#127548) BMW001...ami a brexitet illeti,egyértelmű,hogy elszámolták magukat,a vigyázz mit is kívánsz tipikus példáját látjuk,amikor a falra festett ördög leszáll,és hirtelen nem tudunk mit kezdeni vele.Nem kellett volna pár tanulmányt elvégezni a kilépés következményeiről,mielőtt kiírták a népszavazást?! Dehogynem! Hülyék,csak most szembesülnek azzal,hogy mindjárt széthullik birodalmuk maradéka is,csak mert nem számoltak a következményekkel. Amúgy ez jó példa a népszavazásokra is,a birka nép (és ez érvényes Japántól az USA-ig) azt sem tudja miről szavaz,csak megeszi a sok sz@ros politikai maszlagot a tévéből,aztán azt csinálja amire éppen felbujtják,anélkül,hogy halvány lila fogalma is lenne miről van szó .
(#127550) ShiTmano...csak lefordítottam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg