Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #292299 üzenetére
Annyi pasija van, hogy Excelben vezeti őket, mindenkinek van egy munkafüzete.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
(ex)Cat
senior tag
Ha ilyen arányban használnád, szerintem akkor inkább a gravel. Bár - erőnlét függő ugye - a 25-ös tempó azért nem akkora gond montival sem aszfalton, de azért a gravelbe kevesebb erőt kell beletenned ehhez. Ráadásul ugye, ha nem kimondottan montis terepre mégy, akkor a gravellel is lehet élvezetesen hajtani, max teszel rá - amit a váz enged - szélesebb gumit.
Egyébként meg persze terepre jobb az mtb, az biztos, de hogy te mennyire raknád oda, az egy más kérdés. Szóval ezt igazából neked kell eldöntened Ha én vennék magamnak, ilyen felhasználásra, inkább a gravelt venném. (De ez nem mérvadó, mert montim valamikor 30 ével ezelőtt volt, azóta tavalyig országútiztam és onnen lett most gravel. Nekem ez komfortosabb mint a monti, mert egyszerűen ezt a pózt szoktam meg.) -
zsocy
őstag
Ha egy bicóban gondolkodsz és 80-90% aszfaltos kerékpárúton mész akkor ezek közük a gravelt válaszd.
Persze az MTB is elgurul aszfalton, én is elmegyek 15km-t mire elérek az erdőig vele, de erősen kompromisszum. Búg a széles kerék, nem jó a póz a tempóhoz, nem oda való az áttétel, a 25 km/h-hoz már rendesen tekerni kell... Nyilván nem belehalós, de nem is ideális.
Egy gravel sokkal jobb lenne az aszfaltra és nem sokkal lenne rosszabb az erdőben, persze a neki megfelelő könnyű terepen. Aztán ha később rájössz hogy te a sziklakerteknek élsz még mindig könnyebb eladni egy gravelt (szerintem) és venni egy rendes mtb-t. -
Tin
veterán
válasz (ex)Cat #292303 üzenetére
Hadd kérdezzek, mert tudni szeretném, hogy mit csinálok rosszul. 25-ös "nem gond" átlagról beszéltek, na most nekem ahhoz szét kell taposnom magam, hogy kijöjjön, és érteni szeretném, mitől olyan "könnyű" ez?
Nem rólad beszélek, vagy azokról, akik 40-el mennek síkon, és 30 alatti átlaghoz már hegyet kell mászniuk, hanem a földi halandókról, műkedvelőkről, mint én. Azért nem értem, mert a bringások nagyobbik részénél gyorsabban megyek, síkon sem gond a 30-as tempó tartása, de amikor ilyen átlagsebességeket látok ilyen kommentekkel, mindig meglepődöm, hogy mégis hogyan? Annyit kanyargok, annyi helyen kell fordulnom, fékeznem, hogy számomra ez teljességgel lehetetlen.
Amikor megnézem fulton egy megosztott útját, ahol látszik, hogy 26-ról 27-re emelkedett az átlagsebessége, és közben tudom, hogy neki már az autópálya feletti híd is mászásnak számít, azt értem. De amikor elhangzanak ilyenek, azt nem. Szóval hogy is kell érteni ezeket az átlagokat?
-
Ringman
nagyúr
válasz (ex)Cat #292290 üzenetére
nekem a zsebemben volt a telefon + apple watch a kezemen, arra is ki tudja rakni az adatokat.
teljesen elégedett voltam vele (elő is fizettem)tulajdonképpen csak a varia radar miatt vettem computert (meg 200eur alatt volt a karoo2). azóta csináltak egy wahoo rflkt-utódot, amivel a telefont tudod klónozni, így megint nem merül annyira, meg nem rázod szét az optikát, szerintem ez elég sok mindenkinek elég lenne:
Cyclemeter Bike DisplayEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dom1n0
senior tag
Sokan összekeverik azt, hogy amikor rápillantanak az órára az 30-at ír ki, azzal hogy pirosokat kanyarokat stb stb is beleszámolod.
Amikor rápillantasz az órára az a haladó sebesség, amikor meg elosztod a mennyi km-t a mennyi órával a végén az meg az átlag.
Azon 30-at hozni már nem annyira triviális, főleg ha fúj a szél van benne szint azért pl. a sokat emlegetett 1% -
ZavaBalazs
őstag
szerintem 25-ös utazósebességre gondolt, nem átlagra. neked meg azért minden utad 1% fölötti szinttel megy kb, azért az se mindegy... nekem ilyen közel sík (mondjuk 0,3%) utakon úgy szokott kinézni, hogy kb 2-vel magasabb az utazó, mint az átlag (kevesebb kecmergéssel, lámpás stop-starttal stb-vel talán közelebb van egymáshoz a kettő), hegymászással nagyobb a különbség.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Ringman
nagyúr
egyrészt a sebességnövekedés egyenesen arányos a lerakott teljesítéssel, másrészt a biciklizésbe belerakott munkaórát meg nem pótolja semmi, idővel ugyanaz a teljesítmény kisebb erőfeszítés lesz a testednek, ergo tovább tudsz egy adott tempót menni.
(én 15+ év után kezdtem el bringázni, úgy hogy _semmit_ sem sportoltam gimnázium testnevelés óra óta, most sem tekerek sokat, meg újra is kezdtem eü-problémák miatt, egyszerűen idő kell ehhez)
ezt a 2 beszélgetést hallgasd meg:
80/20 Training to Ride Faster | Dr Stephen Seiler
Total Fitness : Speed, Strength, and Sustainability With Iñaki de la Parranagyon röviden:
The Ultimate Training Plan For Busy Riders | Dr Seiler - te ezt már elkezdtem.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #292307 üzenetére
Ez rendben van, de nem ez volt a kérdés, és ettől még nem fogom érteni. Nem azt kérdőjelezem meg, hogy lehetséges-e, hiszen nap mint nap látom, ahogy elmennek mellettem valódi országútisok, de már csak ők, és már csak az egészséges BMI-vel rendelkezők, akik nálam fiatalabbak. Csak épp emiatt látom, hogy mi a realitás, és mi az, ami már extrémnek tűnik így "bemondásra".
Szóval akkor másképp kérdezem: amikor itt előkerülnek 30-35 feletti átlagok, akkor azokat hogy kell értelmezni? Felszállsz az országútira, és országúton gyakorlatilag kereszteződés, lámpa és megállásra kényszerülés nélkül, néha csoportban, szélárnyék-cserével jönnek ki ezek?
-
balintbaba
tag
válasz zsocy #292304 üzenetére
Hogy még jobban összezavarjam, én inkább a merevfarú montit vinném.
Gravelre is lehet tenni olyan gumikat, amivel lassú lesz műúton. Én pont fordítva látom, monti sokkal jobb erdőben és alig rosszabb aszfalton.
Toobee: Ezt a Specit 320Wh-s akksival pontosan milyen felhasználásra tudod elképzelni? Azt feltételezem, hogy azért elég gyorsan elfogy a nafta, még egy erős sporttárs alatt is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #292309 üzenetére
Úgy-úgy, ha 30-as átlagot akarsz az kábé úgy néz ki, hogy valahányszor egyenesben tolod és ráérsz a mérőre is pillantani ott általában legalább 32-33-at látsz.
#292312Tin...mondást mely szerint olyan szegény nem lehetsz, hogy ne tudj ígérni úgy módosítanám, hogy olyan gyenge nem lehetsz, hogy ne tudj 30-as átlagot hazudni-ra mert míg valóban van néhány varázsló akik tényleg tudják is amit mondanak, sok mugli bemondására mely szerint neki simán megy a 28-as átlag aszfalton 2,5"-os gumikkal a Te vagy az Froome? válasz dukál leginkább.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
Szerintem ez változó. Nyilván ha groupride van, és van 6-8 jólábú egyén, nagyon más tempók jöhetnek ki a végén, mint amit egyedül mindenféle szélben kiteker valaki.
Nálam tök egyedül közepes szélben lett 26.5 az átlag (nem a haladó..) a Tisza-tó körre
Igazából nagyon nem hajtottam ki magam, de nem akartam másnapra kukázni magam, vendégek jöttek. (180watt körüli átlag jött ki akit érdekel.)
Ui: ez Jellemzően 30-as haladó volt nagyrészt.[ Szerkesztve ]
-
(ex)Cat
senior tag
válasz ZavaBalazs #292310 üzenetére
Igen, a tempóra gondoltam, köszi. Egyébként persze városi közlekedésnél a 25-ös tempó se nagyon tartható szerintem, nem hogy az átlag, ez is tény.
Úgyhogy bocs [Tin] , de vélhetően nem figyeltem, hogy városi tempózásról van szó. Én ott ritkán tekerek, mert vagy kint megyek az országúton, vagy valahol a terepen. Egyébként meg nem lenézésképp írtam ezt, szorri ha így jött át.
[#292312 Tin]
Átlagot nézni szerintem városi közlekedésben nincs értelme, pont az általad is felsorolt okok miatt. Kint menni más, ott max néha kell megállni, lassítani. A terepen meg aztán megint teljesen más. Országútival nem kell extrém dolgoknak összejönni - síkon - a 30-as tempóhoz. Itt felénk a srácok simán mennek, egyedül is 1-1 60-100-as körön 33-35-ös átlagot. De kettesben 37-38-at is. No velük már egy ideje én se megyek.[ Szerkesztve ]
-
.LnB
titán
Nem, ebben benne vannak a lámpák, megállások. Mivel azzal te se tudsz mit kezdeni. Arra nem lehet készülni. Például én Esztergomon keresztülmenve is így vagyok. Ezért ahol lehet, bőven 30km/h felett kell hajtani, hogy a megálláskor, lassításkor se zuhanjon be jelentősen az átlag.
Én pont mostanában mentem egy sík 100km-t. Kíváncsi voltam, hogy mennyi átlag jön ki a végére: [link] És szerintem ez tök normál. Szóval nem az van, hogy meghaltam a bringán. Viszont nem is tartom jónak, közel sem. Csak engem ez nem bánt, vállat rántok, aztán tekerek tovább. Magad ellen versenyezz, ne mások ellen.
Én úgy vagyok vele, hogy aki valóban erős. Az nem foglalkozik a széllel, a lassításokkal. Ő szinte mindig tud 30km/h feletti átlagot menni.Ui.: Múltkor kitekertem Szentendrére tőlünk. 32 feletti átlagot írt a szentendrei korzón, amikor megálltam. Aztán a pilisbe jöttem haza... a többi történelem.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #292315 üzenetére
Jellemzően 30-as haladó volt nagyrészt.
...a többi 30% volt csak 15km/h körül, mi?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
-
Laby
őstag
válasz balintbaba #292313 üzenetére
+ erdőben azokat élvezem inkább ami keményebb köves út, sziklásabb nem csak földes. Persze amatőr szinten, de erre a felhasználásra ugye a gravel kiesne. Csak mivel ez lenne a ritkább felhasználás, így nehéz ügy. Ezért is foglalkoztat ennyire hogy a mtb mennyire macera aszfaltra, mert az lenne a mindenes megoldás.
Youtube csatornám: https://www.youtube.com/@labanczbence
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #292318 üzenetére
xD
Tisza-tó ilyen szempontból azért kedvező, túl nagy szintek valóban nincsenek
Őszre azért szeretnék behúzni egy 2 óra alatti időt rá... EPO-val vagy nélküle[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
Én 25-ös utazót írtam, bár tény hogy nem használtam ezt a szót, de az átlagot sem
Nekem a 25 és az afeletti átlag az általános az országútival (nem város, nem lámpás, ez rendes országút vagy bringaút), de a 30-as átlagot még sosem értem el. Grouprideban nem megyek, saját zsíron meg ennyire vagyok jó, ezt elfogadtam.
Úgy gondolom a bringa elég sokat számít ebben, az outimmal nem gond a 30 feletti utazó és a 25 feletti átlag, de a montival már messze nem megy ez olyan könnyen, ott örülök a 25 utazónak és a 20 körüli (inkább alatta) átlagnak.Szerintem neked ezzel az új bringával fognak jönni a jobb számok, csak gyógyulj meg és kezd el tekerni ahogy a másikat is tekerted, aztán egyszer csak a 30 feletti utazó is alapvetés lesz
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #292309 üzenetére
Oké, a pillanatnyi sebesség más, ahogy úgy "átlagról" beszélni, hogy van egy sík egyenes szakasz, és azon bírsz mondjuk 25-el menni. Én valóban a ride átlagról beszélek, ami az elejétől a végéig tart mindennel együtt, megállás, fordulás, lassulás, és így tovább.
Tegnap volt szerencsém látni egy országútis srácot elkezdeni az egyik emelkedőt, amin rendszeresen menni szoktam, 400m, átlag 5% felett, max 8% körül, szóval ilyen lájtosabb, de azért kell tekerni. Én úgy szoktam, hogy odaérkezek az aljára, akkurátusan beváltok a megfelelő fokozatban, aztán szépen feltekerek. A srác meg nekiszaladt ilyen 30 feletti sebességgel, kiállva, és csak figyeltem, hogy a végén azért már ő sem volt olyan baromira gyors, de valóban szebb átlag jön ki így, mint "nullával" elkezdeni az elejétől. Így persze értem a KOM-okat a környéken, amiknek a közelében sem vagyok, de még a felénél sem. Szóval valószínűleg ez is egy technika, hogyan lehet a maxot kisajtolni egy mászásból, gondolom ereszkedésnél kellene pihennem, de sokszor ott is beletekerek, de végülis ettől a nagy átlag annyira sokat nem változna.
#292310 ZavaBalazs: köszönöm, akkor így már érteni vélem. Pont azért engedtem el az átlagsebesség figyelését az utóbbi időben, mert olyan extrém számokat látok itt a topikban, amik teljesen elérhetetlennek tűnnek, annak meg nincs értelme, hogy egy olyan falra akarjak felmászni, amire sose tudok
#292311 Ringman: köszi a videókat. Azt hiszem, hogy a "vacak" átlagom három dologra vezethető vissza, az egyik a súlyom, a másik a bejárt út, a harmadik pedig a bringa. Az elsőn nem dolgozom elég komolyan, a másodikat inkább biztonsági és élvezeti faktor alapján választom, a harmadik most az új keréktől biztosan gyorsult, a hétvégén remélhetőleg meg is láthatom, itt nem tervezek további fejlesztést. Tekerni tekerek a saját képességeimhez és időmhöz képest eleget a heti kb 150 km-el, a fejlődést érzem minden téren és folyamatosan. Igazából a fogyás lenne talán a leginkább triviális megoldást a gyorsulásra, de pont azért nem motivál a fejlődés, mert annyira extrémek a számaitok, hogy frankón elérhetetlennek tűnnek, és amikor közben megállok és megnézem, hogy mi adja az élmény-faktort, hát nem az átlagsebesség. Csak újra és újra előjön ez itt, én egyre fejlődök, de az átlagom nem javul annyit, hogy azt mondjam, hogy na ez most már valami.
-
Ringman
nagyúr
Csak újra és újra előjön ez itt, én egyre fejlődök, de az átlagom nem javul annyit, hogy azt mondjam, hogy na ez most már valami.
az is fejlődés, ha ugyanazt a sebességet kisebb pulzussal, kevesebb fáradtsággal tudod elérni, vagy ugyanazt az átlagot 1,5x ideig tudod tartani, etc.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #292314 üzenetére
Jó, hát tegnapelőtt 86.7 km/h-s átlagot mentem 178.1 km/h csúcssebességgel, mindezt betegen Igaz, el volt állítva a kerék körmérete a komputerben És tudom, hogy van, aki magasra álllítja az auto pause sebességet, és azzal is javítja ezt.
#292315 dom1n0: köszi, így már mindjárt érthetőbb. Az okozza bennem azí értetlenséget, hogy miközben az emberek többsége mellett elmegyek bringázás közben, és nem csak a commuterek mellett, olyan messze vagyok a 30-as átlagsebességtől, hogy teljesen elérhetetlennek tűnik.
#292316 (ex)Cat: dehogy vettem lenézésnek, és tudom, hogy a singlespeed-es srác írta először a 25-ös átlagot, csak te múltkor mentél egy szépet, gondoltam megkérdezlek téged, te biztos tudod, hogyan kell ezt érteni. Kb 30-at én is tudok kb síkon tartani, de én ilyen nagyon kanyargós meg szintes utakat megyek általában. Ha ekkora a különbség egy országúton menésnél, akkor értem a dolgot.
#292317 .LnB: köszi, kezdem érteni, hogy nektek hogy jönnek ki ezek az átlagok, és valószínűleg a legnagyobb különbség az út fajtájában van, magyarul kevés kanyar, kevés lassítás, és full aszfalt. Én meg nagyon nem ilyen utakon megyek.
-
lsebestyen
addikt
Na ezért nem értelmetlen a wattmérő, akkor nem az átlagon lovagolnánk, hanem a jobban értelmezhető watt/kg-n.
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #292319 üzenetére
De te rendesen tolod, nem úgy, mint én, nálad és még pár embernél nem meglepő számomra, hogy jól mész. Te valószínűleg edzés alatt azt érted, hogy mindent optimálisan csinálsz, akár a mászás, akár a fordulás, lecsorgás, az, hogy hol tolod meg, hol pihensz, és így tovább, ezeket én még nem értem, nem is tudom rendesen kihasználni, de majd fejlődöm ebben is.
#292325 lsebestyen: a fogyásnak nekiálltam már tavaly, meg is indult szépen, csak aztán közbejöttek az ünnepek és aztán az egyéb elkötelezettség, és kicsit háttérbe szorult a tudatosabb táplálkozás. De majd erőt veszek magamon, és visszaállok arra. Szerencsére vissza azért nem híztam.
#292322 zsocy: köszi a megerősítést
#292324 Ringman: így van, most a ride-ok hosszát és a mászásokat növelem folyamatosan, az átlagsebesség így nem nő, viszont menet közben tapasztalom a fejlődést.
-
lsebestyen
addikt
"ezeket én még nem értem, nem is tudom rendesen kihasználni, de majd fejlődöm ebben is." Erre írtam, hogy adj neki időt, majd jön a rutin is. Átlag hajhászás néha poén, én azt szeretem, ha visszaérve azt tudom mondani, hogy ez egy frankó edzés volt. Akár 23 az átlag, akár 33.
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Ringman #292324 üzenetére
Nekem például a rengeteg futástól szépen lement a pulzusom. Korábban 150 felett volt az átlagom és hegynek fel előfordult 175-180 is (bringán természetesen).
Tegnap mentem egy kört, direkt dombosat és 127 lett az átlag pulzusom és a max is csak 155 volt hegynek fel. A tömegem sajnos nem nagyon lett kevesebb de jobban érzem magam én is mióta a bringa mellett rendeszeresen futok. Most már a félmaratoni táv is megy ha kell, ez előtte elképzelhetetlen volt számomra.Més que un club!
-
f_sanyee
senior tag
válasz lsebestyen #292327 üzenetére
na igen, az átlagsebességet elég sok tényező befolyásolhatja, milyen úton tekersz, 10 fok van vagy 40, merről fúj a szél, mekkora hegyek jönnek szembe... a watt meg watt.
-
Ringman
nagyúr
válasz Napfénysüti #292330 üzenetére
úgy döntöttem hogy elkezdek sétálni városon belül (ha van rá időm persze), pont emiatt - alacsony intenzitás, több mozgási idő, futás még odébb van (és nem is vonz)
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
balintbaba
tag
Sebességben nem lesz észrevehető hátránya a montinak. Szerintem kényelmesebb is, mint egy koskormányos bicó. Ahogy most nézem a linkelt gravel konkrétan egy Triban RC120, növelt támvilla távolsággal. Így személyesen is tudok véleményt mondani. Mikor két éve megvettem az RC120-at azt hittem, hogy sokkal gyorsabb leszek vele, mint montin, de aztán arcul csapott a valóság. Ami montin 25-26, az a Tribanon max. 27-28 - 30 km/h alatt szerintem nem nagyon számít, hogy gravel vagy monti. Ezzel szemben a Tribant sosem vinném ki terepre a Velencei-hegységbe.
A linkelt montinál egyedül a hajtás lehet probléma aszfalton. 10 sebis, egytányéros rendszer és max 32-es lánctányért fogad elöl. Ha érzékeny vagy rá, gyakran úgy érezhetedegy hosszabb sík szakaszon, hogy nem jó fokozatban tekersz - az egyik túl pörgetős, a másik meg már túl taposós. Mondjuk a 30-as tányér elég megengedő ebből a szempontból, lehetne hozzá nézni valamilyen kisebb kazettát, és akkor egyenletesebb lesz a kiosztás, de még meredeken is fel lehet tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz sirarcheer #292331 üzenetére
Nekem 27-28 közötti a BMI-m jelenleg, és ilyen 1% körüli-feletti szinteket megyek általában. Az átlagom a tereptől és a kedvtől függően 20-24 közötti.
#292329lsebestyen: a távok és a szintek fokozatos növelése jön most be, így persze nem gyorsulok, csak tolom kifelé a határaimat. Még az augusztusi nyaralásig szeretném az 1000m össz szintet és a 100km távot is elérni, de úgy, hogy ne viseljen meg különösebben.
-
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
ha úgy közelítesz, hogy "felülről", tehát tudja rendesen a nehezebb terepet is, akkor egyértelműen MTB, bár ha azt írod felegyenesedettebb testhelyzetűnek, akkor vakarom picit a fejem, de oké. Mondjuk egy trailesebb vas 120-140-es villával, hajlított kormánnyal valóban az. De lehet a városi is felegyenesedettebb.. na mindegy.
A százalékok alapján meg gravel, ahogy mondják. Én lehet, hogy az alapján döntenék, hogy melyik az, ami jobban tudja azt, amit jobban élvezel, a többi pedig legyen azért jobb, mint csak kibírható. Montin sem olyan vész aszfaltozni, főleg, ha nem traktorgumid van, cserekerékről most nem beszélünk. Azt nehéz beleszámítani, ha még tapasztalatlan vagy terepen, lehet, hogy fél év múlva rájössz, hogy gravellel is meg tudtad volna oldani, ami most még ijesztő, sőt, még nagyobb élvezetet is okozhat, ha ebben látod a kihívást. Ha meg a féktelen lefelé jövésben, akkor inkább MTB... Kérd kölcsön a havertól, aztán pontosabb képet kapsz.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
válasz balintbaba #292313 üzenetére
Én elég sokat tekerek egy cimbivel, akinek még az 1.2 motoros van Turbo Levo SL-ből. Ugyanez az akku. Range extenderrel egy kiadós nap menni szokott neki kőszegen, mecsekben, stb. Ez nem azoknak szól, akik motorozni szeretnének, hanem, akik az analóg irányból jönnek és nem szeretnék elengedni azt a fajta könnyedséget, amit egy 25 kilós bringa soha nem fog megadni. Egy ilyen Kenvo SL-lel már gyári állapotban is 19,5 kg-nál jársz, de ha nagyon akarod, akkor 18-cal is kezdődhet a tömege és egy 170/170 enduron ülsz. Az én Rocky-m 17 kiló...
-
cattus
addikt
Ma felment a Tufo Thundero 40-es, köszi Ringman az ajánlást. Az agyon szidott Triban felnire gumileszedővel simán lejött a régi és felment az új Meg ha már itt voltam kicsit lesikáltam a vázat meg megpucoltam a láncot (forró vízben ázás és körömkefe a gyurma nagy részét le is vitte) és kapott friss Squirt-öt.
Do the thing!
-
hoffman_
nagyúr
válasz lsebestyen #292275 üzenetére
koszi Sebi! ez is komoly gepnek tunik, bar az Orbea geo picit vadabb. nem nagyon talaltam hazai boltot, de korbejarom.
jelenleg XC/light trail vonalon ezek kozott vacillalok:
Rose Bonero 3, 2023
Orbea Laufey 2023, r249
Cannondale Habit HT1
Canyon Stoic 4bar a Canyon eseten olvastam repedes aggalyrol. nameg az ajanlott HUF msrp-hoz kepest a hazai kereskedok plusz 100ezerert akarjak adni kb mindegyiket, nem is ertem..
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Roland861010
addikt
A Schwalbe Hirricane Perf jó lehet MTB-ra főleg aszfaltra ?
-
hoffman_
nagyúr
válasz lsebestyen #292347 üzenetére
koszi a tapasztalatot. a Bonero nagyon bejon, de 620-ra jon ki, az Orbea lehet megallna 550 alat. nem biztos, hogy azt a plusz 100k-t erdemes beletolni, megragom.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ZavaBalazs
őstag
válasz ZavaBalazs #292163 üzenetére
erre esetleg valaki?
bár gondolom túl sok mindenkinek itt sincs szüksége sportorvosi igazolásra, nekem is csak a triatlonosok miatt, de azért hátha.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Roland861010
addikt
válasz Roland861010 #292346 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón akkumulátor
- DJI AVATA Pro-View Combo - ÚJ - drón (DJI goggles 2) +Motion Controller 2 - ÚJ drón, garanciával
- DJI Mini 2 - 4k drón szett hibátlan állapotban - távirányító, akku, táska
- Mavic air 2
- DJI Mavic 3 Classic Fly More Combo FMC RC drón - 4/3" Hasselblad kamera - újszerű állapotban
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest