Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz HEAHEA #278449 üzenetére
Köszönöm
dom1n0
Bosszantó sajnos. ez olyan dolog: ha hozzá tesszük hogy hoztam el egy szerintük közlekedésre alkalmas allapotban összeszerelt bringát:
Első kerek szorult, hátsó nagyon kotyogott+átmenő éppen h becsavarva, kézzel mondhatni, kormány forgásra nyikorgott válalhatatlanul, gumi tömítés nem a helyén....es apróságok. Akkor? Min is csodálkozunk, hogy várhatná el az ember az ilyen jellegű figyelmet tőlük: mint hogy kicsit szorul a kerék...Tegnap is úgy hagyta a szerelő az átmenőt hogy alig volt benne 2-3 Nm..kotyogott mint állat... kabaré
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz fulton #278451 üzenetére
Hidd el ezzel nem vagy egyedül. A legtöbb hely nálunk is ilyen. Fizess vigyed, ez a mai világ. Esetleg viheted vissza szervizelni jó pénzé, meg ha elkopik a trehány átadás okán azt is a tulaj fizetheti. És igen, a bringát azt manapság így kell átszervizelni átvétel után ahogy te is. Mint anno a Román autókat, 2024 van és sokszor nem hiszem el, jó pár dologban visszafejlődés történik. Elkurvul a világ sajnálatosan ilyen az emberiség, gaz.....
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
6030D
őstag
válasz fulton #278441 üzenetére
Ugyanez jutott eszembe a csavarról, amikor írtad, csak szerintem ide nem írtam be. Ez máshol is bevett szokás, hogy próbálják óvni a drágább dolgot úgy, hogy az olcsót elkönnyítik. Ken Block videóban volt említve, hogy annyira drága a futómű az autó alatt, hogy a felniket úgy gyártatták le hozzá, hogy ha megakad valamiben, akkor az törik rommá, nem a futómű görbül/szakad ki. Itt is az van gondolom, hogy ha túlhúzod a csavart, vagy nagyobb erő éri (mondjuk egy huplin ránehezedsz a nyeregre, az meg pont a csavar vonalában terhelődik át, és "megtépi"), akkor a csavar sérül, a vázban meg kitisztítod a menetet, és kész. Nálad félő, hogy lesz egy erős csavarod, meg egy kuka/perselyezős vázad.
A nullás szerviz fontossága is említve lett párszor, nálad is látszik, hogy összeszerelés van a gyárban, nem finombeállítás.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #278447 üzenetére
szent pont hogy térd vonalával egybe essen a pedáltengelye.
ezt inkább el kell felejteni.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
zsamiatt
őstag
válasz A Zéé #278439 üzenetére
igen mert sajnos a fejméretet adják meg. Viszont a fejméret stimmel. Az arc csontnál nyom. Meg olvastam utána már róla, hogy a MIPS simán levesz 1 cm akár. Felrakom 1 hétre facéra meg jofogásra hátha elviszi valaki mert egyébként baromira megéri az 55 eur-t.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
mauimagic
senior tag
válasz Csokicsibesz #278446 üzenetére
A K2 konkrétan a DrBike-ba küldi el a Fox cuccokat, rákéreztem, ők mondták.
Nem rugóstag/teló probléma volt, de inkább nem mennék itt bele, mert nem velem történt.
Lehet nem írtam le egyértelműen: volt egy tag/váz garis hiba,
az említett helyen meg az éves kötelező garis szervíznél tudok 2 hibáról. Ami annak fényében igazán durva, hogy olyan összeget hallottam, ami több, mint a kocsim éves szervize...[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #278450 üzenetére
az is elég lenne, ha -150-200€-ért meg tudnád venni a bringát kerékszett és/vagy nyereg nélkül.
az is vicc, hogy az kormányon belül szerelt kábelezésnél nem opció sehol a kormányszélesség kiválasztása, mert neked biztos 42 cm-es kormány kell 175-180 cm magasan, ha nem ok, szereltesd át (az integrált egybe stucnikormányt hagyjuk is, az átlagfelhasználónak csak menőségi faktorban ad bármit is)
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Karaya
tag
Tubeless kérdésem lenne srácok:
Conti XKing-be került Joe's No Flats Super Sealant. Az első tökéletes lett, de a hátsó gumi az oldalfalán keresztül kb 1 nap alatt elereszti a nyomás felét. (Szappanos vizzel permetezve rengeteg apró ponton habzik az oldalfal). A lötyi jó zárta a nagyobb lukakat, de ezekhez a mikró méretűekhez valószínű túl nagyok a részecskéi.
Ismertek olyan lötyit ami elbánik ezzel ?
Leírás alapján a Specialized 2Bliss Ready Sealant pl. képes erre: "Seals sidewall micro holes", de gyakorlati tapasztalatnak jobban örülnék. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #278445 üzenetére
Hát igen, nekem még a Dr.Bike-ban is csináltak hülyeséget...jó, nem nagyot, csak túltöltötték a dzsudit és nem mozogta ki a 100mm 80%-át sem. Visszavittem, elismerték, 10 perc alatt korrigálták és rendben volt, csak ne kellett volna annyit utazni, másodszor már ki sem szedtem a vázból újra. A K2-vel is voltak apró gondjaim (mind2 Cube kerékpáromat onnan vettem), de ők is rendesen kezelték...ez van, és itt is egy piaci rés, prémium bringaszerviz ahova csak 500e+ forintos kerékpárt lehet vinni és ahol jó drágán szervizelnek, de kifogástalanul. Mert azt a sok xar teszkós pajta és piceszökevényt amit a muglik behordanak a szervizekbe és melyeknek egy normális karbantartása nemcsak szinte lehetetlen az ipari hulladék mivoltuk miatt, de újonnani áruk harmadába, felébe is kerülne szerintem leépíti még azon szerelőket is melyek akarnának valamit az élettől. Kábé mintha szakadt keleteurópai autókat hordanának valamelyik normálisabb autószervizbe és elvárnák, hogy jó olcsón rendbe tegyék őket, mikor azok tulajdonképp újan sem voltak jók.
#278447
fulton...én is agyalok a nyereg mozgatásán és billentésén, mert mivel a magasság rendben van így csak ez maradt kissé javítani ágyékcsigolyáim terhelésének csökkentése érdekében. Az biztos, hogy minél inkább vagy a hajtómű fölött annál kevésbé taposod a pedált előre és tolod helyette inkább lefelé, így hatékonyabb az erőleadás, továbbá nagyon meredek lejtőn könnyebben a földön tartod a kerékpár elejét. Lejtőzésnél ugye pont fordítva van, ott jobb lenne hátrébb tolni a súlypontot ne bukj előre, ezért ülsz be a nyereg mögé, vagy szerelsz állítható nyeregcsövet...de hát ez már nem is annyira országútizás ugye, azért is homályos.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Karaya #278462 üzenetére
Az nem tyúblessz gumi, hogy átengedi a tejet? Biztos ott engedi el és nem valahol máshol, na meg az első is pont olyan apróbuborékos, csak azt még nem tetted vízbe?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
mauimagic
senior tag
válasz Csokicsibesz #278464 üzenetére
Akkor megnyugodtam, mert máshol nem nagyon szervizelnek Foxot
Ó dehogynem
Volt anno egy DRCV-s Floatom (Trek agymenése), annál a hivatalos róka szervíz látatlanban cikkszám alapján olyan összegekkel dobálózott, hogy csak néztem.
"Sima" csillapítás hiba volt egyébként, néhány tömítést kellett cserélni, de megnéztem a service manualt és tudtam, hogy agyvérzés lenne a vége, ha nekiállnék.
Végül kaptam egy kontaktot egy asszem gyöngyösi mágushoz, telefonon elmondtam mi a szitu, egyből lejött, hogy nem csak képben van nagyon, hanem szereti is amit csinál.
Azóta nagyszervízre hozzá küldöm a villákat, tagokat, mert tudom hogy normálisan el lesz végezve. -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #278463 üzenetére
Na most kezdtek megijeszteni, pedig tagot és droppert (Fox mindkettő) akarok nagyszervízre küldeni. Boostworx, Hercegshox, Dr. Bike jöhet szóba, de hát kiben lehet bízni? Ráadásul a Boostworx még futározós is. Volt szerelőként eleve nehezen viselem, ha más piszkálja a bringámat, de a Fox célszerszámok megvétele meg olyan tétel, amit évi talán egy alkalomért nem szívesen vállalnék be.
-
lsebestyen
addikt
Lehet az a gond, hogy szerviz helyett szervízbe külditek.
no offense. -
Tin
veterán
válasz fulton #278447 üzenetére
Én először beállítottam a nyerget vízszintesre és középre, a magasságát meg úgy, ahogy javasolt (sarkad érjen a pedálhoz kinyújtva).
Menni, megjegyezni az érzést, majd nyereg hátratol, és úgy menni egyet. Esetleg előretolva is, hogy legyen fogalmunk a különbségről. Utána lehet ezzel játszani, hol a leginkább kényelmes.
Ha megvan, hogy melyik vízszintes pozíció a jó, akkor lehet játszani a magassággal. Addig felhúzni, amíg pedálozáskor a láb a pedálfordulat alján picit úszik, aztán lehet onnan elindulni lefelé mondjuk fél centis közökkel. Érezni hol sok, akkor vissza felfelé 2-3 mm-t.
A magasságállítás viszont befolyással van a vízszintes pozícióra is, szóval lehet, hogy azon is faragni kell picit. De ott már csak mm-es korrekció van.
Végül meglesz a tuti pont. Nekem pl. hátrébb van a nyergem, de így kényelmes, pedig nem a váz kicsi, egyszerűen így jobb tekerni.
Ja, és nem akkor van kész, amikor "na most jó", hanem amikor pár nap múlva is jó, mert a hosszabb úton kijöhet más gond is a beállítással. -
Csokicsibesz
tag
válasz Wombath #278468 üzenetére
Én ki nem műtöm a tagot a vázból az 100%, se affinitásom, se időm nincs rá.
Dr. Bikeba szállítja el a legtöbb szervíz a bringát, vagy ők kiszedik a telót és a tagot. Tudom ennek van egy felára, de akinek nincs ideje, annak legyen rá pénze.lsebestény: Ez birodalmi gép Nem tud magyarul, konkrétan nem tudom beállítani a böngészőben, hogy a magyar nyelvet szeretném használni.
-
Karaya
tag
válasz Hasaggymeg #278465 üzenetére
Tejet nem engedi át, szerintem pont az a gond, hogy a gumi oldalfalán olyan apró lukak vannak, hogy a lötyi részecskéi túl nagyok, hogy behatolva zárni tudják. Az igaz, hogy a gumiköpenyen nem találok semmi utalást, hogy TR lenne, viszont az első már 1 hete tartja a nyomást rendületlenül (azt nem is teszteltem szappanos permettel)
-
lsebestyen
addikt
válasz Csokicsibesz #278472 üzenetére
Valószínűleg ezért írtad el a felhasználónevem is. Vagy csak bosszúból?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Karaya #278473 üzenetére
a gumiköpenyen nem találok semmi utalást, hogy TR lenne...lehet az a baj. ...még akkor is, ha nem TLR gumit is használnak itt-ott tejjel.
#278468Wombath...Dr.Bike-ot azért még ajánlom, apró hiba volt a túltöltés ahhoz, hogy ne tegyem, még akkor is ha emlékeim szerint a leírásban a Sram "fatálisnak" titulálja a túltöltést.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #278406 üzenetére
Ez mondjuk sokkolo, tekintve, hogy outi vonalon sok dolog elmarad a bringakrol egy MTB -hez kepest, es kevesbe bonyolult a technika maga. A vaz ugyan ugy keszul, bar fullynal ez a resze is dragabb, leven 2 reszbol all, vannak forgaspontok, a tag felfogatasat is meg kell oldaniuk, es alapjaban veve nagyobb erohatasokra kell felkesziteni a szerkezetet.
MTB -nel is van 1-2 gyarto, amelyik elszallt arazassal dolgozik, persze sok pluszt nem adnak, csak a nevet.Don't Tread On Me
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Csokicsibesz #278472 üzenetére
Na, én fordítva vagyok. Nem mintha rengeteg időm lenne, de az hóttuti, hogy nem engedem ismeretlen embereknek, hogy kiműtsenek egy tagot a vázból úgy, hogy nem látom, amint alaposan áttanulmányozzák a megfelelő dokumentációt, majd minőségi (nem a praktikerben alsó polcról vett és 3 éve napi használatban lévő) szerszámokkal nekilátnak a műveletnek. Jó, tudom, azt sem látom majd, amint parafadugó, kócmadzag és méretre olvasztott pillepalack segítségével csinálnak nagyszervízt a Factory DPS tagon
-
Csokicsibesz
tag
válasz Wombath #278477 üzenetére
Nálam most az a terv, hogy megbeszélem a K2-vel, hogy vigyék el Csepelre a bringát és kifizetem a felárat. De egyszerűen nem fér bele a napomba a 8-ra kivigyem Csepelre és 4-kor elhozzam onnan (fél 4-re megyek a gyerekért a bölcsibe). Csak van akkora a két szervíz, hogy ha ki kell szedni és vissza kell rakni valamit, akkor azt meg tudják oldani.
Tubelessesíteni adttam le a K2-ben a bringát, azt szépen megcsinálták. Nyilván egy tag kiszerelés nem ugyan az.
-
fulton
addikt
Megjött a cipő. Erdekes ez a fizik meretezés. Ez 46 ban jó..
Annyi h kunkorodik az orra felfele, kicsit fura lépéskor, picit nyom a talp a nagylábújnál ha rá nehézkedek.. de szerintem pont a pedálozás miatt ilyen. a cipő falába nem ér a lábujjam. Így oké kérdés milyen lenne tekerni benne (csak használva derülne ki)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #278480 üzenetére
Beszéld meg egyenesen a Dr.Bike-al, hogy megvárnád, hátha adnak egy időpontot még most januárban mikor nincs annyi munka...bár ugaz nálad ott a tag is.
fulton...nadrág nélkül, zoknival szerintem másképp néz ki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Ringman #278458 üzenetére
'nem opció sehol a kormányszélesség kiválasztása'
van ahol opció: Fine tune your fit
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #278483 üzenetére
hát valamiből kell az ihlet de am nem fehér lesz, ha ez lesz akkor feketében
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
srácok hibik.hu mennyi a visszaküldés?
-
Speedy007
őstag
Említettem hogy korábban hogy felváltva használom a régi KTM-t és a Kellys kerékpárt. Most beképzelem magamnak vagy tényleg ennyire könyebb a régebbi 7005-s(KTM) váz a 6061-s vázhoz(Kellys) képest? Vagy a hajtásban és az alkatrészekben kell keresni a könnyedséget és az agilitást? Mert ahogy átülök a KTM-re sokkal fürgébbnek tűnik és agilisabbnak. Kb. azonos felszereltségű ugyanaz a sárvédő,teleszkóp van rajta és alumínum alkatrészek vannak rajta. Csak a fő különbség a KTM-n 570-s Deore LX szett van rajta octalinkes hajtőművel az 571-s 44-32-22 11-32 míg a Kelly-n négyszögtengelyes "vegyes vágott" alkatrészek vannak rajta tourney agyak, első váltó alivió hátsó váltó 48-36-26 34-11-s hajtással altus fékváltó karok tárcsafékes. Bár jövő héten hétfőtől már átlesz alakítva majd a kellys
-
Speedy007
őstag
válasz jjeahh #278489 üzenetére
Nem tudom de nagyon fura tényleg, kissé zavaró is mert a fék váltókarok is vaj puhán és halkan kattannak az LX 570--n de a SHIMANO ALTUS ST-EF505/ van itthon vatta új mert valynem ilyen szettet hoztam össze Shimano Alivio SL-M4000 és most a Shimano Cues SL-U6000-10R hangosan műanyagos csattanásal vált hozzá képest
-
Hasaggymeg
Topikgazda
33. Érzem a számot az anyagban. ...ne már srácok!
Speedy007...lépj mérlegre velük és kiderül könnyebb-e. Ugyanakkor az agilitás az sokkal több a súlynál.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #278491 üzenetére
agilitás mitől függhet még?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Speedy007 #278494 üzenetére
Lehet, de én inkább erre gondoltam, meg a hydroformingra és csőformákra. Manapság az alut is meg lehet csinálni merevre, kényelmesre, könnyűre, stb., variálható, mint a karbon, csak másképp, más technikákkal.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
megjött a POC OCTAL MIPS sisak, könnyű, fejnek kényelmes, de vissza kell küldenem mert sajnos a szíjának a "V" alakú része nem állítható hosszúságú (nem is értem miért), így beleakad a fülembe alulról
marad a viseltes met crossover, hasonló súlyban és stílusban ha tudtok linkelni más sisakot, azt megköszönöm
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest