Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#277451) Ringman válasza lsebestyen (#277447) üzenetére


Ringman
nagyúr

nekem a jagwirerel eddig csak jó tapasztalatom volt. De kérdezd meg Ringmant.

csak szépészeti probléma van, mondjuk a bandázs alá még be kell játszani majd a merev kábelt (vagy toldóelemmel kisebb átmérőjűre cserélni, az is volt a csomagban) de most rövid csavarra és koskormányra várok épp, nincs összerakva a bringa

(#277452) Dark Archon válasza Lacerta (#277431) üzenetére


Dark Archon
addikt

Oké, tehát van ilyen is :) Csak hirtelen tök furcsa volt. De, hogy ezek a nők milyen kegyetlenek tudnak lenni, az nem lep meg :((( :DDD

Fall-N: ezek a modernebb cross/trekkingek (=túrakerékpárok) mind ilyenek. Amire te gondolsz szerintem, az a klasszikus városi gép, amint vékony külsők vannak (<= 28 mm).

Kíváncsiságból megnéztem, a Merida Crossway XT-t gyárilag 40 mm széles külsőkkel szerelik. Az neked keskeny? Pont a legjobb méret egy túragépre, én is azt használok nyáron. De télre is jó lenne, ha nem akarnék sárban dagonyázni.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#277453) Tin válasza Lacerta (#277446) üzenetére


Tin
veterán

Nem akartam okoskodni, csak most nézek utána, és ezeket találtam, gondoltam megosztom. Egy alsópolcos guminál valószínűleg jóval nagyobb a különbség, de ha gumit veszel, te döntesz, milyet. Ezen az oldalon elég sok guminak fent vannak az adatai, gravel is, neked gondolom az kell. Érdemes majd megnézned, bár mint írtad, először elhasználod azt, ami rajta van.

(#277454) szimpláncsak válasza lsebestyen (#277447) üzenetére


szimpláncsak
tag

Nah erről lemaradtam, pedig annyiért bevállaltam volna :) (300-ért simán eltudnám adni a mostani hidrós/tárcsás alu bringám :) ) Már ha van junior csapatnak 55-56-os méretű váza :D (közben megtaláltam a facebook posztot, de mivel a honlapon nincs fent, gondolom elkapkodták) :)

[ Szerkesztve ]

(#277455) lsebestyen válasza szimpláncsak (#277454) üzenetére


lsebestyen
addikt

Még az én méretemben is volt, ott volt a saját bicóm is, összeméregettem őket, kb ugyanaz volt. Hívd fel a magicbikeot, egy kérdést megér, hátha még van. ;) Küldtem privit.

[ Szerkesztve ]

(#277456) Lacerta válasza Tin (#277453) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Nem okoskodásnak vettem, ez hasznos infó, mivel sok évig egyféle vonalon mozogtam, elég egyoldalúak a tapasztalataim, és nem okvetlenül lehet extrapolálni őket, ezt jó tudni.

(#277457) Fall-N válasza flash- (#277445) üzenetére


Fall-N
veterán

Nem olyan nagy tragédia, fel kell lazítani a féktestet és rászorítani a tárcsára, majd meghúzni a csavarokat.

Természetesen ha veszel biciklit akkor már érdemes átütőst venni, csak ha meglévö technika ilyen akkor sem tart sokáig ezt a hibát kiküszöbölni.

(#277458) ZavaBalazs válasza szimpláncsak (#277454) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

kérdezd meg, van-e kettő is ilyen méretben, ennyiért érdekelne. ;]

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#277459) szimpláncsak válasza lsebestyen (#277455) üzenetére


szimpláncsak
tag

Válaszoltam :)

(#277460) f4lcon válasza peetie1 (#277448) üzenetére


f4lcon
őstag

nekem mindig azt mondták, hogy az öblítőzés rontja a szellőző és/vagy páraáteresztő tulajdonságokat, és ha lehet, semmihez ne használjak öblítőt. ez a Lenor Sport nem ilyen?

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#277461) Tin válasza Lacerta (#277456) üzenetére


Tin
veterán

Én kezdőként hónapokon át kőkeményre fújt gumikkal mentem, merthogy a komfort biztosan sokat levesz. Hát azon kivül, hogy mérföldekkel kényelmesebb bringázni alacsonyabb nyomással, semmi hátrányát nem tapasztaltam.

Múltkor néztem egy videót, ott a túrabringás srác azt tesztelgette és állapította meg, hogy a gördülési ellenállás hatása még a kerék (gumi) súlyánál is sokkal fontosabb. Ami abszolút jogos, de valahogy az emberek mégis grammozgatnak a felninél, pedig a súly leginkább gyorsításnál számít, míg a gördülési ellenállás mindig. Tehát néha jobb egy tényleg jó gumiba beruházni, mint 100 grammokat nyerni egy felnin, vagy pl. tubeless-esíteni hogy az ember elhagyhassa a belsőt (terepen maximálisan megértem). Főleg, ha az ember nem commuter, és lassít-gyorsít egyfolytában.

[ Szerkesztve ]

(#277462) Lacerta válasza Tin (#277461) üzenetére


Lacerta
aktív tag

A súly nem nagyon érdekel, 22.4 kg volt a törött bicajom menetkészen, és akkor még nem volt rajta a teli kormánytáska meg az innivaló. :D

(#277463) f4lcon válasza Tin (#277461) üzenetére


f4lcon
őstag

montin azért nem csak a gördülési ellenállás számít, ott többször van határhelyzet, ahol a gumi tapadása pont annyira fontos, mint az, hogy mennyi energia felgyorsítani

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#277464) Lacerta


Lacerta
aktív tag

És akkor most hadd fultonkodjak egy kicsit. :D
( Bocs @fulton, immáron legendává nemesedtél :) )

Szóval nézem a trekking bicajokat, és a következő kérdések vetődtek fel bennem:

- Jól látom, hogy a Cube elég jó ár/érték arányban? Találtam Meridát, KTM-et is, ami tetszene, de Meridában 2x11 lenne csak, a KTM meg elképesztően drága. Utóbbi tényleg ennyivel többet tud, vagy csak baromira túlárazott?

- A Cube vonalat nézve, Nature és a Kathmandu EXC, SLX jönne be.
Az SLX felszereltség valóban ér annyit, amennyi a felára az EXC-hez képest?
A gyári sárvédő/csomagtartó/lámpa szett mennyire használható? Azt olvastam, a Cube nagy k*csögsége, hogy csak saját cuccokat fogad. Mennyire igaz ez?
A csomagtartó mérete és a rögzítés módja nekem elég f*snak tűnik ( ezért jöhet szóba a Kathmandu, bár a gyári csomagtartó hossz ott is nevetséges kép alapján ),a Nature csomagtartónál meg elképzelni sem tudom azt, mint amikor 2020 márciusában szóltak nap közben, hogy mindenki menjen haza HO-ba, és akkor az asztali gépemet monitorostól kartondobozban felpókoztam a bicaj csomagtartójára, és hazatekertem.
Ezek a csomagtartók mennyire univerzálisak külső kialakítás tekintetében? Vajon a Deuter Rack packemet fel lehet rá tenni?
Középsztendert tudok felszerelni a vázra?

-A sárvédős/csomagtartós kivitelen lámpa is van, ez mennyire használható? Kapcsolható kormányról is, vagy a lámpatestet kell nyomkodni?

- Úgy látom, releváns árkülönbség van az itthoni és a külföldi vásárlás közt. Mennyire ajánlott a külföldi beszerzés?

(#277465) Fall-N válasza Lacerta (#277464) üzenetére


Fall-N
veterán

Kitámasztót nem érdemes középre tenni, de az új bicikiken már rég nem a középcsapágy mögött van. Van amikor a hátsó támvillán van két fúrat és oda kell csavarozni a kiszámíthatót [link] vagy van a sokkal jobb megoldás, ami univerzális. Nekem ilyen van, KLS KickUp, amit a hátsó háromszögre kell csavarozni: [link] Ehhez nem kell semmit támogatnia a váznak, az én vázamon nincs is semmilyen lehetőség rá.

[ Szerkesztve ]

(#277466) Tin válasza Lacerta (#277462) üzenetére


Tin
veterán

Remélem az új inkább a fele lesz :)

#277463 f4lcon: köszi a kiegeszítést, neki (nekem) többnyire aszfaltra/murvára kell, de persze mások a szempontok egy monti esetén, ahogy mások egy kihegyezett menetben is. A videó, amit láttam, egy hosszútávú túrás csatornán volt, ott meg szintén "minden is" számít, de a pár watt különbség nem. A srác a különbségeket eleve ilyen 100 km távokra vetítve adta meg, hogy hány percet buksz így vagy úgy. Nála az volt a fő mondanivaló, hogy ne kell aggódni 5-10 kg plusz súly miatt, hanem sokkal fontosabb a jó gördülési ellenállású gumi, még ha az nehezebb is.

(#277467) Blackhole13


Blackhole13
senior tag

Ha új külsőt akartok venni, akkor milyen adatbázisból szoktatok válogatni? Amik szembejöttek, azok nem adtak túl specifikus tippeket.
Kellene valami haladósabb 29x2,2 szórt/földútra, helyenként homokra.

(#277468) Hasaggymeg válasza jjeahh (#277423) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

BikeINN árak lennének jók Bike 24 honlappal és precizitással, r2bike súlymérésekkel, Aliexpress szállítási díjakkal és mondjuk K2 gariztatással egy Dr.Bike saját szervizben Dunakeszin.... :DDD

#277434
parandroid... ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#277469) fulton válasza Hasaggymeg (#277422) üzenetére


fulton
addikt

Köszi.
Tegnap átnéztem a bringát csak itt ott. Az első kerék kicsit szorul (csapágy) nem szépen forog.., hátsó keréknek van kotyogása. Kormány balra fordításnál nyekereg a kábel a vázcsőben. Ezeket orvosolni kell. Ahogy nézem ezeket a kerekeket már nem lehet kiszedni kézzel(út szélen kulcs nélkül) De ha jól tudom lehet kapni ilyen gyorszár féle átütő tengelyeket is amit kézzel ki be lehet csavarni..
Nyeregcső beszorító csavar alu.. :( ezt is cserelni kell valami erosebbre. Ezekről több embertől olvastam egy pár állítás után megadta magát pedig nem nagy nyomatékkal dolgoztak

[ Szerkesztve ]

(#277470) Tin válasza fulton (#277469) üzenetére


Tin
veterán

Multitool?

(#277471) Hasaggymeg válasza flash- (#277445) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Szvsz. a Jagwire az egyik, ha nem A legjobb ami a bowdenezést illeti. :K

#277464
Lacerta...igen, a Cube az egyik legjobb ár-értékarányú kerékpár már évek óta, még úgy is, hogy már hírhedtek a gyenge kerekekről melyekkel szerelik a prémium sorozaton kívüli kerékpárjaikat és kiegészítőik sem igazán versenyképesek. Ezért lett Cube kerékpárom és tulajdonképp jó részben ezért is maradtam meg a márkánál. Az, hogy karbon vázaik is meglepően jók a közép, középfelső kategóriában is csak egy + bónusz. A többire majd válaszol aki tájékozottabb a felszerelés témában.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#277472) lsebestyen válasza fulton (#277469) üzenetére


lsebestyen
addikt

DT Swiss-nek van ilyenje.
Nyeregcső-csavarnál a menet is fontos gondolom, nem vagyok gépészmérnök, de lehet függ attól is. :F Nekem max 6nm-rel szabad meghúzni, azért azt ki kéne bírnia. Ha pedig gagyi imbusszal tekergetik, akkor valóban elnyalódhat a feje.

szerk.:link

[ Szerkesztve ]

(#277473) Friczy válasza Toobee (#277374) üzenetére


Friczy
senior tag

Mivel öblítő volt a téma tegnap, megérdeztem a mosási szakértőmet :), ő nem használ öblítőt, sok éve már ecetet se, azt mondta, az ecet keveredve az izzadsággal nagyon hamar lesz nagyon büdös, emiatt hagyta abba az ecet haszálatát öblítő helyett.

(#277474) Lacerta válasza Fall-N (#277465) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Én szeretem, ha ott van, illetve a gyerekülés miatt most egy duplalábas sztender van fenn, amit máshová nem is lehet szerelni.
Oké, hogy idővel nem kell majd a gyerekülés, de most még igen, és baromira nem szeretném fél kézzel tartani a bicajt, miközben a másikkal a gyereket rakom és kötöm be.

(#277475) Hasaggymeg válasza fulton (#277469) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Lehet, hogy a szokásos Cube kerékátok ül rajtad is, mint minden Cube tulajdonoson? :F Ha tényleg szorul, illetve kotyog én vagy gyorsan elpasszolnám, hisz most tényleg gombokért találsz bele jobbat...sőt, jut eszembe, add Csepelnek és tedd át a DT-t...vagy nem lehet? 🤔 Ami a kábelt illeti azt lehet húzni kifelé, illetve tolni be néhány cm-t, így valszeg. orvosolható a zaj.
Az átütőt én hagynám, amint már írták, imbusz amúgy is van a miniszerszámon amit magaddal viszel. A nyeregszorító csavar biztos alu? Milyen nyomatékot ír ott?

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#277476) Friczy válasza Tin (#277461) üzenetére


Friczy
senior tag

Én meg szoktam érezni, ha túl alacsony a nyomás, az országúti gumit rendesen fel szoktam fújni 7-8 barra, 5-6 baron már nem az igazi. A gravelen a 32-es gumi sem érezte jól magát (vagy én nem éreztem jól magam rajta), ha 4 bar alá ment a nyomás. Nagyon régen 28 mm-es gumit ütöttem fel kátyúban az alacsony nyomás miatt, szóval én nem igazán szeretem a túl alacsony nyomású gumikat. A gravelen lecseréltem a 32-est egy 38 mm-re, ezzel elvagyok 3-4 baron, és valóban kényelmesebb.

(#277477) jjeahh válasza fulton (#277469) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Első kerék nem azért szorul, mert a tárcsához hozzáér a fékbetét? Az enyhe kotyogás fura, de engem nem érdekelne, valszeg csak gagyi a gyári csapágy, ha iparis, akkor cserélhető. A nyeregcső csavar sem zavarna, jó minőségű kulcs kell hozzá és akkor valszeg nem nyalódik el. Nálam több csavar is ilyen és 5 éve működnek, pedig én aztán mindent is elnyalok :DDD .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#277478) Tin válasza Friczy (#277476) üzenetére


Tin
veterán

A túl alacsonyat én sem, ezért is volt az elejen feszesre, keményre fújva. A túl alacsony nyúlós, mintha taknyon csúszna, még menni se jó vele. De a kettő között van egy jó kompromisszum, amin kifejezetten kellemes, suhanós menni.

(#277479) Ringman válasza Hasaggymeg (#277475) üzenetére


Ringman
nagyúr

[link]
kerékszett
Newmen Performance SL R.32

pedig ez nem is alexrims + joytech agy :U

alu csavart én sem hagynék a biciklin (furcsa választás amúgy)

[ Szerkesztve ]

(#277480) Tin válasza Ringman (#277479) üzenetére


Tin
veterán

Neki ez van: [link]

KERÉKSZETT Fulcrum Racing 400 DB

[ Szerkesztve ]

(#277481) Hasaggymeg válasza jjeahh (#277477) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Biztos alu csavarok azok? :F Csodálkoznék, én alu csavart nem is nagyon láttam hisz az össze tud rohadni más fémekkel egy elektrolit folyadék közvetítésével (pl. sós víz az útról), ugyanakkor a horganyzottak tényleg úgy néznek ki mint az alu. 🤔

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#277482) Ringman válasza Hasaggymeg (#277481) üzenetére


Ringman
nagyúr

a rejtett rögzítésű nyeregcsőnél (2 pici csavar feszít) én is elnyaltam egyet, az acél, de puha és 3-as imbusz kell hozzá (vagy 2,5-ös, nem emlékszem)

(#277483) fulton válasza Hasaggymeg (#277475) üzenetére


fulton
addikt

Igen alu, kérdeztem a szervizest is a boltban, meg tapintásra/hangra érezni hogy valóban alu + fórumban is írták.. nem egy ember járt úgy hogy az előírt nyomaték alatt húzva is pár alkalom után leszakadt a fej, bentmaradt a test a menetben..szar ügy. Fel nem fogom miért nem cserélik acélra vagy titánra. Valaki azt írta még a 4Nm sem érte el már letört.
Egyébként 4-6 Nm van ráírva.

Multitool-t veszek, szép így a kerék, nem kell az a kallantyú rá...

Nem lehet átrakni. Meg szerintem beállítás kérdése ez a kotyogás, szorulás (nem a betét miatt szorul). A csepelen a dt szebben forog. Arra az állítóra gondolok amit a multkor kérdezgettem, amivel a szorosságot kell beállítani a csapágyaknak vagy tengelynek..nem vágom még annyira..
Jó ez a kerék szerintem csak be kell állítani, + a szabadon futója rém csendes(ebb mint vártam). Olyan mint a csepelem, szóval ennek nagyon örülök, hangját nem lehet hallani menet közben semmit. Tolva is fülelni kell rá..tök jó :)

Azt a kábelt megpróbálom, bár most szépen esztétikusan fest a kábel.. nem kéne lógjon ott elől..na meglátom. Egyébként akkor rosszul szabták le (emiatt épp nem fogok neki esni, mert akkor olaj stb..) köszi a tippet.

[ Szerkesztve ]

(#277484) Friczy válasza Lacerta (#277464) üzenetére


Friczy
senior tag

Régebbi Cube bringám van gyári sárvédővel és csomagtartóval, világítással (öt éves), tehát nem biztos, hogy releváns a tapasztalatom. Ráadásul gravel.
A csomagtartó szerintem roppant keskeny, amikor a bevásárlásból szatyorban hoztam haza a cuccokat, rendszeresen lefordult a csomagtartóról.
A beépített világítás nálam egyáltalán nem kapcsolható, ha megyek, világít :) Meglepő volt, de megszoktam (mellesleg az azőta vett ebike-on is állandó világítás van, mivel én elsősorban aszfalton közlekedem, ez nem is olyan nagy baj).
A Deuter packodat nem ismerem, nekem az Ortlieb táskáim gond nélkül használhatók a csomagtartón. Ahogy elnézem, a Deuter megoldása hasonló, mint az Ortlieb. (az Ortliebhez adnak több betétet az akasztónál, hogy a csomagtartó csővastagságával össze lehessen passzolni).

(#277485) Hasaggymeg válasza fulton (#277483) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Itt is van, nem volt idő beállítani a gyárban. :U [link] [link] ...elég hülye egy megoldás a Fulcrumnál, de ez van, lazíts picit az első keréknél mely szerinted szorul és húzz a hátsón mely kotyog, ennyi az egész. Nejemén is ilyen volt a DB7, de nem is a csapágyazás volt a baja, az faxán forgott x év után is néhány utánállítással, hanem a szabadonfutó mely egy igazi xardarab volt és leszerelni csak a csapágy kiütésével (! :U ) lehetett, így ha ahhoz kellett nyúlni, és bizony kellett, ment a csapágy is a levesbe...miközben a DT-t, vagy Mavicot lehúzza egy erősebb kezű gyerek, csupasz kézzel. :(

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#277486) SteveAd válasza fulton (#277483) üzenetére


SteveAd
tag

Iparis (alacsonyabb kategorias) Fulcrum soha nem fog olyan szepen futni mint egy DT. A konuszos Fulcrumok igen, de kerdes, hogy akarsz-e olyat venni most.

Az apro allitocsavarral termeszetesen orvosolni tudod (elmeletileg) a hatson a kotyogast (apro csavar kilazit jo minosegu imbuszkulccsal, picit tekersz az allito "galleron" es kozben nezed, hogy megszunt-e a kotyogas oldaliranyban; ha igen, akkor az allitocsavart meghuzod; a fokozatos allitgatas/finomhangolas a lenyeg, ha tul szorosra allitod, akkor szorulni fog). Ha az elson is van allito, azon lazits egy kicsit, lehet gyarilag tul szorosra lett beallitva. Kozben fentebb is leirtak :)

Ha a Csepeleden jobb DT kerek (1600 vagy 1400 szeria) van, akkor azt erdemes esetleg attenni ideiglenesen (tengelyveg-adapterekkel siman lehet atutosekre alakitani; a DT oldalan megadja az adapterek gyari szamat)

[ Szerkesztve ]

(#277487) fulton válasza fulton (#277483) üzenetére


fulton
addikt

kiszedtem, ez alu..
á nem keverem stácok. Ezt így akarom rendbe tenni, nem majszolok a két bringa közt.
#277488Ringman: mindenképp, addig nem is állítom be.

[ Szerkesztve ]

(#277488) Ringman válasza fulton (#277487) üzenetére


Ringman
nagyúr

kukázd szerintem és rakj be egy rendes rozsdamentes csavart.

(#277489) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ez az, amit sose értek… Ha már ennyi pénzért vesztek biciklit, akkor miért nem eleve valami rendes kerékkel veszitek, ha ez szempont? Vagy ha úgyis cserés, akkor miért nem valami teljesen gagyival, aztán rögtön kuka az egész?

Azt meg sem merem kérdezni, hogy a mi szintünkön mi az érezhető különbség egy 500, és egy 2000 eurós kerékszett között?

Ez nekem ilyen nettó önszopatásnak tűnik, hogy most végre van egy rendes biciklim, muszáj valami hibát találni rajta…

Ülj fel rá, és tekerd, ha meg kiderül, hogy szarabb, mint a csepel, még időben meg lehet szabadulni tőle.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#277490) zsola32 válasza Hasaggymeg (#277485) üzenetére


zsola32
őstag

A Merida is Fulcrum (Racing 700DB) kerekekkel jött, filózok a lecserélésén, még "null" kilóméteres. Egy DT 1800P kerékszett szerinted előrelépés lenne? (A DT-t legalább ismerem :) )
(Nem tudom a Fulcrum kerékhez milyen speckó szerszámok kellenek, pl. egy féktárcsa leszedéshez...? a Shimi kazetta az sima ügy a keréken, hozzá megvan a leszedőm)

[ Szerkesztve ]

(#277491) Ringman válasza parandroid (#277489) üzenetére


Ringman
nagyúr

azt én sem tudom, hogy 500 és 2e€ között mi a különbség, de 150 (cube nuroad saját) és 400 között van különbség. ha fulton is venne 1000-1200€ körül egy karbon szettet, ott azért vsz. lenne meglepetés egy 4-500 grammal könnyebb kerékszettnél.

(#277492) fulton válasza Ringman (#277491) üzenetére


fulton
addikt

Találtam M5x7mm kell bele, nincs elárasztva velük a net, de sram nak van ilyen igaz máshoz, de jó lesz sztem.
Tudjátok mi a vicc? a nyeregcsőnél alu csavart használnak, a kulacstartónál titán / vagy acél ezt nem tudom eldönteni, de érezni hogy nem alu.. :)

[ Szerkesztve ]

(#277493) Ringman válasza fulton (#277492) üzenetére


Ringman
nagyúr

csavarboltba kell menni, ezek nem spéci csavarok legtöbb esetben.

(#277494) peetie1 válasza f4lcon (#277460) üzenetére


peetie1
aktív tag

Ezt én is így tudom, ahogy neked mondták. De ez nem öblítő hanem sport ruhához fejlesztett illat gyöngy. Legalábbis a leírás szerint pont ide való.

(#277495) balintbaba válasza parandroid (#277489) üzenetére


balintbaba
tag

Szerintem semmi értelme a drága kerékszetteknek.

Vagyis van, menőn néznek ki a karbon felnik, de ha valaki nem ProTourban teker, akkor a gyakorlati előnye eléggé elhanyagolható. Drága kerekekkel nem éri meg új bicót venni, mert túl nagy a felár, amit a gyártó elkér értük. Sokkal jobb, ha valaki Kínából rendel valamilyen márkás szettet.

Szerintem, ha valaki újonnan vesz kerékpárt, akkor jobban megéri a groupsetet nézni, mert az a legdrágábban fejleszthető az OEM piac sajátosságai miatt.

(#277496) Ixion77 válasza balintbaba (#277495) üzenetére


Ixion77
őstag

"Szerintem semmi értelme a drága kerékszetteknek."

Próbáltad?

"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

(#277497) SpaceKombajn válasza fulton (#277342) üzenetére


SpaceKombajn
tag

Kijött az új CSEPEL? ;]
Gratula!

1 napig nem olvastam a topikot, de láttam a több száz hozzászólást, akkor ez volt a fő ok (előtte meg mosás, max pulzus és társai)

spacetime

(#277498) Lacerta válasza Friczy (#277484) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ezt is automatának írja, de talán ki lehet kapcsolni. Még guglizom.
A csomagtartó mitől nem hajlik el előre vagy hátra? A Deuter Ortlieb rögzítős, szóval akkor az jó lesz. Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#277499) Lacerta válasza fulton (#277492) üzenetére


Lacerta
aktív tag

Ne marháskodj már, az Ali teli van rozsdamentes csavarral, én rendeltem már egy zsákkal onnan és vannak eladók, ahol nem csak méretben hanem fejkialakításban is elképesztő a választék, és 5-10 darabokat is küldenek.
Vagy ha nagyon sznob akarsz lenni, titán csavart is vehetsz, az kicsit drágább de még mindig filléres tétel egy brandingelt csavarhoz képest.

(#277500) Ringman válasza Lacerta (#277464) üzenetére


Ringman
nagyúr

csomagtartókról talán ezt nézd meg: [link]
a jó nem lesz olcsó, Tubus Logo Classic 60eur (valós teherbírása 40 kg a gyártó szerint, csak valami gyerekszállítási szabvány miatt 25-nél többet nem írhatnak rá, mert gyerekkel nem tesztelték) ibera pakrak meg 40eur

az új cube-okon támvilla-láncvilla találkozásánál belül van a csavar, ki kell venni a kereket le- és felszereléshez :U

touring/bikepacking bicikliket nézz, cube nature kb az, csak nehéz, de kb az a legolcsóbb ebből a vonalból. (én hasonlót rakok most össze, csak koskormánnyal).
vázakból nem nagy a választék

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.