Szervízek és egyebek...
Az előzmények valamelyikében olvasható, a feleségem tizen + éves Fordja megtérdelt, így egy 2009-es 318d-t vettünk neki (N47D20C), mivel napi közel 70 km-t megy (oda-vissza összesen) a munkahelyére.
A vétel után a kötelezők megvoltak, plusz egy fékcsere, nézzük hogyan is alakult a többi.
Nagy gondunk nem volt vele eddig, fogalmazzunk így, bár ezek, amiket írni fogok, majd nemhogy mind kopó dolognak lehet minősíteni.
A márciusi olajcsere óta csak ment az autó, megbízhatóan indult minden nap, fogyasztása pedig eléggé baráti volt a 4.6 literrel. Kaptam is tőle a magamét, persze az én benzinzabállóm...
Eljött az olajcsere ideje, elméletben az olajteknő leeresztőjének a menete rossz volt, felkészültem a cserére, de szerencsére a szerelő megmentette, nem lesz vele baj. Itt az olajcserén felül egy gázolajszűrő és egy olajszint jeladó csere volt szükséges, utóbbira hibát is írt, ezt belekalkuláltam, így jött ki egy szép kis összeg, mivel mindenből gyári, vagy gyári beszállító által gyártott alkatrészt rakatok be, de egye fene.
Bejött a hideg idő, a feleségem mondta, hogy nehezebben indult az autó, beadott egy fura jelet, mint később kiderült, az izzítást, meg pár másodpercig egyenetlenül is járt.
Ráolvastam az autóra, egyértelműen az izzításvezérlőt hozta hibának, ami persze a szívósor alatt van a gyertyákkal együtt.
El is vittem szerelőhöz, legyen meg a dióhéjas tisztítás, meg nézze meg az izzítást, meg ha így szét van bontva, akkor ami ott cserés lehet, cseréljük is ki.
Hívott először, hogy az olajszűrő háznál szivárgás van, úgy látja hirtelen, a ház repedt, az új ára eléggé húzós, 180 000 Ft. Mondtam neki, vegye le, nézzük meg, igaz, most hirtelen azért ennyit nem akarok kiadni, csak ha muszáj. Szerencsére csak az olajhűtő szivárgott, azt relatíve kis pénzből kicseréltük. Az izzítás rész sajnos komplett kuka, 4 gyertya, 1 vezérlő meg a pozitív kábele is cserés, maga a szívósor azonban szerencsére annyira nem volt kokszos. A meglepetés ezután jött:
Mondtam neki, mérjen már rá az akksira is, a képen látható a gyászos eredmény. Még a gyári BMW akksi volt benne (vagy azt rakott bele valaki, a fene se tudja.)
Megnézte az alkatrészesnél, ahonnan rendel, a Exide 90Ah AGM akksi 91000 ft. AGM kell, mert Start-Stopos. Mi a fene kerül annyiba egy krva akksiba? Ami szomorú, hogy gondolom mivel működött az izzítás már, vagy a fene tudja miért, meg is adta magát teljesen, nem indult az autó....
Most sok lehetőségem nem volt, rendelek egy akkut, ami 3-4 nap alatt ideér, az kb. egy huszassal lett volna olcsóbb, vagy veszek azonnal 90-ért egyet. Utóbbi mellett döntöttem.
Ami meglepetés, a Start-Stop nem kiírva van belőle, a rossz akksi miatt kikapcsolta gondolom.
Diesel vagy benzines?
Nem akarok nagy veszekedést, de azért kiírom magamból. Világ életemben benzin párti voltam, dacára a magasabb fogyasztásnak. Simábban jár, kevesebb a szervíz költsége. Engem most nem érdekel a meghúzzuk nagy turbóval 1.9 tdi az isten duma, mert gyári autó számomra a releváns, amúgy is ne a turbódieselt meg a szívó benzinest hasonlítgassuk, mint almát a körtével. Van az én 5-ös BMW-m, M54B25, odébb lehet vele állni, szépen szedi a talpát, ha kell, automata, nagy, kényelmes, csendes, a 6 hengernek gyönyörű a hangja. Igaz, 10-11 litert bekér. A feleségemé hiába eszi felét, hosszútávon szerintem, ha a plusz szervízköltséget hozzá veszem, többre jön ki a Ft/100 km. Vezettem 6 hengeres dieselt is, soha nem lesz olyan halk és sima, mint egy benzines.
Imádom az e91-et, nagyon jó kis autó, de ez az életem második, de biztos utolsó diesel autója, ameddig még léteznek szívó benzinesek. A turbo benzin más tészta, olyanom nem volt, remélem nem is lesz :D
Senki ne értsen félre, nem nyavalygok, mennyibe kerül. Ez ilyen játék. Ameddig a feleségem kocsija szervízben volt, addig Ő az enyémmel járt, én egy H Astrával, ami egy nagyon jó kis autó, de amikor visszaültem a kocsimba egyből megértettem, miért is olyanom van. De szerintem, ha csak nem pár évesen vagy újonnan vesszük, egy 10+ éves diesel autó dacára annak, mennyivel kevesebbet fogyaszt nem egy jó deal. ÉS akkor még a turbóhoz, kettőstömegűhöz nem kellett nyúlni. Nyilván enyémbe is lesz egy nagyob szervíz hamarosan, mert az olajteknő tömítést cserélni kell, plussz a termosztát fűtésére panaszkodik, így természetesen olajcserekor azt is kicserélem, de ezek rajta vannak a dieselen is, a többi sallang, ami költségesebbé teszi. Szóval én úgy vagyok vele, speciel inkább beletankolom azt a pénzt apránként, lehet kevesebbre jövök ki még így is.