Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
“Ha lenne e-síléc (nyilván viccelek) ami felvisz, azt is sokan hasznalnák, érthető módon, hisz az a lesiklásról szól.”
Már akinek… Ha valaha síelésre adnám a fejem, tutira a sífutás jöhetne csak szóba, ez a csússzunk le a domboldalon dolog engem totálisan hidegen hagy. Ahogy biciklizésnél is teljesen idegen nekem a lejtőzés. Ereszkedni kb ugyanolyan szükséges rossz, mint mászni, sőt, rosszabb, mert sokkal veszélyesebb, edzésértéke meg nulla.
És akkor visszaértünk oda, hogy mindenkinek mást jeent a sport…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Lacerta
aktív tag
Ha tudod, milyen gyártmányú és típusú agy, akkor meg lehet keresni a dokumentációját a neten. Egyébként minek írnák rá, van doksija, a szervíz meg amúgy is tudja.
Ha meg tudod mérni az osztókör átmérőt, abból könnyen ki lehet számolni adott átmérőjű golyóból mennyi megy bele. Csak mivel ferde hatásvonalú csapágy, ez nem annyira egyszerű. Én az agy doksiját keresném meg.
Az én Deore hátsó agyam olyan kialakítású, hogy ki van könnyítve belül, és van benne egy műanyag cső. A kettő együtt alkot egy jó kis tórusz alakú üreget, amiben simán eltűnik teljesen nyomtalanul 2-3 csapágygolyó mikor szétszedem, és aztán nem is hajlandóak előjönni. Első alkalommal órákat sz*ptam az eltűnt golyók keresésével, mire rájöttem, hogy hol vannak. Mondjuk az speciel 2x9 golyós agy.
(#278253) Napfénysüti válasza Runner_fxr (#278223) üzenetére
A poén hogy a tó mellett bérelni is lehet ebike-ot. Még ha terepre mennének megérteném de nem, sima kört tekernek amiben van 2 domb...
Én a gyerkkel bérelt trekkinggel meg utánfutóval simán körbetekertem (pedig elég keveset tudtam tavaly edzeni). Jó így az a két domb combos volt de megoldottam.
Itt a szinte sík aszfaltra tényleg semmi értelmét nem látom. Szerintem kicsit divat is lett az ebike.
Més que un club!
Lacerta
aktív tag
Nem teszed jól, ha teflont akarsz használni, akkor eleve teflonos zsírt vegyél.
A különféle kenőanyagok keverése ingoványos talaj, legjobb esetben is csak nem rontasz az eredeti tulajdonságokon.
Az agyat és a golyókat gondosan tisztítsd meg, és kenőzsírt használj. Egy jó zsír önmagában elintéz neked mindent amire szükséged lesz.
A piros zsír önmagában nem mond semmit, azért színezik a zsírokat, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni őket egymástól.
Lítium, vagy kalciumszappan alapú zsír jó biciklihez ( illetve ezek komplexei ), sűrű alapolajjal.
Ringman
nagyúr
passzolom, én olajozni is mindig elfelejtek (na ez hangos, de már nem fordulok vissza) és mindent megteszek azért, hogy kelljen lemosni a biciklit
6030D
Ármester
26. Mivel mossa anyám/asszony a Raphát, hogy ne legyek büdös?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Mezga Aladár
veterán
Sikerült bringát találnod?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Csokicsibesz
tag
27. Mi az a mósógép, hogyan működik, mit kell bele rakni és milyen programon kell mosni.
MPowerPH
félisten
Nem, de most mar sok 100 hsz ota van egy tema... Szvsz 14 napos garanciabol is lassan kicsuszik mar. Ha valami nem jo, jelezni kell a boltnak, es veluk megbeszelni. A mokolassal annyit er majd el, hogy a vegen bukja a garanciat.
En nem tudom, mekkora tavolsagra el az uzlettol, ahol vasarolta, de gondolom ilyen osszegu vasarlas utan beleferne, hogy ha baj van, bedobja a csomiba, es elviszi, hogy szakemberek is ranezhessenek. Tekerni most ugy sem lehet...
Don't Tread On Me
peetie1
aktív tag
Írta hogy a trákoknál vette, 1000km oda vissza... És ugye nem árt németül vagy angolul tudni hozzá. Amúgy igen, nekem is az első az lett volna hogy jelzem a boltnak, legyen nyoma, aztán lehet ötletelni meg atomjaira bontani
Csokicsibesz
tag
14 nap csak távollévök között kötött szerződés esetében van és ha fogyasztó és vllalkozás közötti szerződésről beszélünk. Ha személyesen lett megkötve a szerződés , akkor nincsen 14 nap.
Példa: Canyontól rendelsz van 14 nap, elmész az osztrák boltba kocsival nincs 14 nap.
ZavaBalazs
őstag
szabolcsból kéne ausztriáig furikázni, azért az elég combos, pláne ha azt mondják, hogy "hagyd itt, majd gyere érte 2 nap múlva"
múltkor linkelt biciklit megvetted végül?
más: egy ideje eléggé be van feszülve a combom elülső fele, szoktam hengerezni, de régebben hatásosabbnak éreztem. apró mintázatú hengerem van (ezt nyomta a kezembe a gyógytornász), érdemes lenne valami durvább mintájút venni? durva, durvább opció a decában pl.
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
6030D
Ármester
Teljesen jó az a mintázat, mert nekem is olyan van. Azt próbáld meg, hogy nem csak egy pozícióban görgeted előre-hátra, hanem kicsit az oldalát is (jobbra-balra elfordulsz pár centit). Utána pedig rá merőlegesen kezd el forgatni a lábad (tehát eddig előre, hátra mozogtál most meg oldalra forgatod a combod a hengeren), gyakorlatilag így kereszt irányban kimozgatod. Ha kevés, akkor valami sportkrém, lóbalzsam, hasonló is kipróbálható.
Nyereg nem csúszott lejjebb? Akkor tud ilyen lenni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Hasaggymeg
Topikgazda
Én nem bonyolítanám, annyit teszel bele, hogy beleférjen, én eddig azt tapasztaltam, hogy általában olyan mintha még egy beférne, de nem, vagyis majdnem egy golyónyi rés van a pályákon, de nem éppen.
#278258
Csokicsibesz...jut eszembe,
28. nem fejlődök semmit vs. egy hónap alatt 10%-ot javult a teljesítményem.
30. (bár 2 hete kezdtem el rendesen kerékpározni) tudom tartani simán a harmincat. Montival.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZavaBalazs
őstag
kösz, megpróba. eddig csak előre-hátra ment, ja, meg teljesen oldalt ráfeküdve, tehát csak egy comb külsején gurítva. a hétvégi kőkemény 5 km futástól lett most nagyon rossz, de a bringától is ilyen volt, csak nem ennyire.
nyereg néha tényleg olyan érzés, mintha kicsit alacsonyabban lenne, mint régebben, de a sarokkal tekerős módszer szerint ugyanott van, mint eddig füles gyorszárral régen sokat csúszkált (szigszalagoztam is a nyeregcsövet, hogy a gyűrődés mutassa, hogy lecsúszott ) de imbuszosra váltva ez elmúlt.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
(#278266) Dark Archon válasza Napfénysüti (#278253) üzenetére
Tényleg utolsó hsz-em a témában, mert fárasztó... ha egyszer nyaralni megy az ember, és nem sportolni, ugyan mi a nyavajáért ne bérelhetne e-bikeot? Vagy robogót, kocsit, gokartot, lovashintót, elektromos vízibiciklit, akármit, amihez kedve van.
Görögországban én sem vízibringát béreltem, hanem jetskit, tényleg, a pofám leszakad, mit meg nem engedtem magamnak, ahelyett, hogy kínlódtam volna
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
MPowerPH
félisten
A bolt uzletszabalyzata elterhet a torvenyben meghatarozott szabalytol, ezt az oldalukon feltuntetik. A garancialis igeny ettol meg elhet, es el is a szerzodesben meghatarozott idotartamig, es amig a tulaj bizonyithatoan hozza nem nyul olyan szinten, amivel karosithatja a termeket. Maga a 14 nap a vasarlastol elallas csak, nem a garancia.
Egy uzenetet mar akkor is megert volna a boltnak, jelezven felejuk, gond van.
Btw, ezert jo a direct sale, kimaradnak a kiskereskedok. Bar Ausztriaban egy kiskereskedo nem osszekeverendo egy magyar kereskedovel.
zavabalazs:
Nem mentem el megnezni meg, ahogy nezem, kohecsel a piac, nem mennek az eladasok. Van vagy 10 bringa mar lementve, egyiket sem vittek meg el. Varok.... Nem tudom mire, hatha jon egy kihagyhatatlan. Tavaszig van idom, ilyenkor egyebkent sem bringazok. Kellenek azok a terdek idosebb koromra is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Ringman
nagyúr
A bolt uzletszabalyzata elterhet a torvenyben meghatarozott szabalytol, ezt az oldalukon feltuntetik.
csak pozitív irányban, nem?
MPowerPH
félisten
Btw, igen. Magyaran a 14 napot pont egy bringanal is megadhatjak. Mert elso hasznalatkor barmi kiderulhet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
(#278270) Napfénysüti válasza Dark Archon (#278266) üzenetére
Bérelhet de sok értelme nincs. Itt még önerőből se izzad meg az ember ha 15-tel teker, jó van a két domb de azon max feltolja.
De amúgy azt csinál mindenki amit akar a pénzével.
A legtöbb amit a környéken látok ebike az nem bérelt hanem saját. Mondjuk ha a Bence-hegyet is megejtik oda megértem de arra meg fel se mennek 99%-ban.
Més que un club!
Runner_fxr
Ármester
De pont ez a lényeg, hogy nem feltétlen csak felvisz, mert te is beletolod az energiáidat, már amennyiben sportolás a cél, csak átlendít azon a holtponton amit már nem bírnál, vagy nem lenne egészséges az adott edzettségi szinten. Persze mindenkinek más a motiváció.
parandroid
Próbáltam a sífutást, brutál kemény egy sport.
" Ereszkedni kb ugyanolyan szükséges rossz, mint mászni, sőt, rosszabb, mert sokkal veszélyesebb, edzésértéke meg nulla."
Azért vigyázzunk ezekkel a hangzatos kijelentésekkel, mert itt bizony komoly tévedések vannak. A lefelé, rendes montis terepen, sokat ki tud venni belőled, ha úgy tisztességesen meg van eresztve. De még ha óvatosabb vagy, azért edzésértéke akkor is bőven van. Pulzusban is lehet lefelé hasonló értékeket produkálni mint fölfelé.
ZavaBalazs
őstag
heh, na igen, én is így vagyok vele, le van mentve 10-20 bicikli (amik nem nagyon mennek sehova, talán egyet vettek le azóta...), csak veled szemben én még azt se tudom, akarok-e egyáltalán venni
ha már használt: ezzel valaki nagyon boldog lesz ha nem lenne nekem overkill, lehet már a próbautat egyeztetném...
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
Ringman
nagyúr
ez nagyon jól néz ki, szerencsére nagy (meg amúgy is házat kéne felújítani...)
Fall-N
veterán
Nem csodálom, amikor ezt nyomatják a gyártók, megy a marketing rendesen. YouTube-on is hány olyan videó van, hogy "Melyik ebike való neked?" Semelyik! A másik kategória a gravel. Mondjuk ebben több fantáziát látok, a szélesebb gumi szerintem ráfért az outi kategóriára is. Ha jobban belegondol az ember, egy nem sportoló biciklisnek sokkal jobb egy gravel, mint egy klasszikus CX.
Amikor már elfogynak a fejlesztési irányok, akkor dobnak be egy olyan dolgot, amin évekig lehet "rágódni". Igazság szerint a biciklik geometriéja elég kiforrott lett, a váltók elérték a 12 sebességet (minek 13 például hátra?), így ki kellett találni valamit. Ebike is fejlődik, jelenleg az akku a gyenge pont. Egy elektromos autónál kisebb hátrány az a +100-200 kg, mint egy bicikinél az a +2-5 kg, amikor mindenki minél könnyebbet akar.
Balaton körüli biciklizésre bérelni teljesen jó az ebike, mert így az az ember is körbe tudja tekerni, aki egyébként nem szokott biciklizni. Van felhasználói köre ez tény, csak a marketing akarja mindenkinek lenyomni a torkán. Akkor százszor inkább gravel, az még valamennyire tetszik is. Például az új Merida Silexet simán elfogadnám.
Fall-N
veterán
Nem beszélve arról, hogy a költsége is sok az oda és vissza útnak. Én is inkább agyat cserélnék. Azzal sem tesz semmi rosszat, ha belepróbál másik kereket meg a kereket egy másik vázba, hogy hogyan viselkedik. Legalább kiderül mivel van a baj.
Egyébként totál megértem. Kifizetett egy valag pénzt és nem 100%-os a dolog. Én is agyfaszt kapnék. Azért is bosszantó, mert egy harmadennyibe kerülő biciklivel meg lehet semmi gond nem lenne. Azért jogosan elvárná az ember, hogy ne kelljen szopni egy milliós biciklivel. Sajnos emiatt nem szeretel egy bizonyos összeg után nem Magyarországon venni bármit is. Csak sajnos a készlet hiány miatt nem volt sok lehetősége.
Lacerta
aktív tag
Nagyjából körbelőttem, mi tetszene, de még futok köröket.
Nem tetszenek a kompromisszumok, megalkuvásnak érezném, ha olyan bicajt vennék a havi nettómtól drágább pénzért, amin itt-ott sz*rabb kategóriás alkatrészek vannak mint a nemrég kettétört acélvázas ősmontimon.
Nem engedtem még el a vázcsere/javítás vonalat sem, akkor lenne annyira sürgős hogy beleugorjak valamibe.
Runner_fxr
Ármester
A kónuszos első agyakba általában 10db golyó megy, oldalanként, 4,8mm-es. A Hátsó agyakba megy 9db oldalanként, 6,35mm-es.
De előfordul, hogy az első agy golyópálya is megegyezik a hátsóval, ilyen esetben ugyan azok a kónuszok és ugyan úgy a 9db 6,35-ös golyó kell bele.
Nem kell teflon spary, lehetőleg sűrű, ragacsos zsír kell oda, mint például a zöld motorex. Persze szinte bármilyen csapágyzsír megteszi, ha rendszeresen karbantartod, nem kell túllihegni. Csak azért emelem ki a zöld motorex-et, mert annál jobb csapágyzsírral még nem találkoztam.
Egyébként kísérleteztem már zsírok, olajok keverésével. Főleg agyváltók esetében. A Shimano fehér színű agyváltó zsírját próbáltam kikeverni, legalábbis az állagát elérni. TF2 és a zöld motorex vegyítésével.
ZavaBalazs
őstag
nekem sajnos még a méret is jó nem lenne benne wattmérő, meg di2, és annyival olcsóbb is lenne... mondjuk nekem meg kocsit kell vennem épp, bár elférnek egymás mellett
Fall-N: persze, én is értem. most rendeltem egy szárogatót emagról, úgy hozták ki, hogy a felső sarkain mind vagy szutyok volt, vagy a festék leverve/megkopva kicsit, már azon jól felkúrtam magam, pedig ez még csak nem is egy 1+ milliós bicikli volt.
Runner: parandroid görg... országútizik, szerintem az olyan lejtőkre gondolt, nem terepre.
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
Lacerta
aktív tag
Sajnos az a helyzet, hogy ez nem annyira drága bicaj, csak a mi pénztárcánkhoz mérten, és a userek 99.9%-a lesz*rná hogy ilyen, fel se tűnne, vagy már megszokta hogy ennyiért ilyet kap, és elfogadta.
Anno amikor a boltból kitolta apám a zsír új Szputnyik bicajomat, utána sokat szentségelt hogy mekkora f*stalicska, semmi sem volt rendesen meghúzva és beállítva rajta.
Sajnos a '90-es évek azon elvárásai mára igazzá váltak, hogy minőségben utol fogjuk érni a nyugatot.
Csak ez úgy valósult meg, hogy ők lecsúsztak.
dom1n0
aktív tag
Na megvolt Kerékpár Hangoló Zolinál a vásárlás előtti méret állítgatás/belövés, jók voltak a megérzéseim pont az 56-58 között fasza, de inkább az 58-as ezek alapján.
Emailben átküldi majd a méretezést pontosan, de ez kiindulási alapnak már fasza.
Illetve beszélgettünk Tubeless-ről is országútin, neki is az van, rengeteg defektje volt vele, de mindig megfogta, így ezzel meggyőzőtt annyira, hogy akkor beleugorjak
Lacerta
aktív tag
Nekem elöl világ életemben 11 golyós agyaim voltak, bár nem kétlem, hogy létezik 10 golyós. A gyártók mindenesetre általában törekednek gördülőcsapágyaknál páratlan számú gördülőelem alkalmazására, mechanikai szempontból az a kedvezőbb.
Zöld motorex = shimano ( "premium" ) zöld zsír = Autol TOP 2000 ( a zöld shimano zsírra rá is van írva, hogy product of germany ). És még 3-4 másik gyártó is brandingeli pont ugyanezt, más név alatt.
A bármilyen csapágyzsír annyiban igaz, hogy bármi jobb mint a wd40 vagy a semmi.
De a sima általános célú csapágyzsírok jellemzően magasabb fordulatszámra és/vagy nagyobb csapágyátmérőkhöz vannak kitalálva, biciklihez nem, vagy csak alacsony hőmérsékleten és/vagy magasabb fordulatszámoknál elegendő az az alapolajaik viszkozitása ( jellemzően 100÷220 cSt @ 40°C ).
Ez a zöld motorex/shimano/autol zsír 800 cSt @ 40°C viszkozitású olajat tartalmaz, ezért olyan ragacsos, és ezért alkalmas a jellemzően kis átmérőjű, lassan forgó biciklicsapágyakhoz.
[ Szerkesztve ]
MPowerPH
félisten
Lefele neha farasztobb menni, mint folfele. Nincs pihenes, mint outin. Dropper le, hajlitott terdel a nyereg moge, es fesziteni vegig. Plusz koncentralni, mert nem vicces lefele 50-60 -al elkapni egy nagyobb sziklat, vagy kiegyenesiteni egy kanyart. Ez ebike -al is igy van, lefele semmit nem ad hozza, sot, szerintem a bringa nagyobb tomege miatt meg tobbet ki is vesz beloled egy-egy DH.
Es nem jo lassan menni... Elso h.hetenyi kirandulasomon elindultam lefele a Pisztacian. Van egy csuszos meredek sziklas letores, ami elott en igazi noob modjara lelassitottam, es megprobaltam ugy leengedni. Meg jo, hogy senki nem latta azt a szerencsetlenkedest... Oda ha nem erkezel be egy minimum tempoval, nyereg moge ulve, akkor mesz a bozotba, vagy rosszabb esetben jon az elore bukfenc.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
jjeahh
nagyúr
Video: 45-Minute 2023 XC World Cup Season Recap. 3 dolog égett az agyamba a tavalyi xc világból:
1. Nino közel 40 évesen valszeg mindenkinél öregebb, mégsem fárad, talán még mindíg a leggyorsabb xc montis.
2. Puck Pieterse neve
3. Amikor a fully a divat, a gyártók is azt marketingelik, az userek is már-már elhiszik, hogy azzal lesznek a leggyorsabbak terepen, Pauline felül egy hardtailra és nyer, lenyomva az összes fullyst, nem is annyira laza terepen
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Runner_fxr
Ármester
Van ami marketing van ami nem, anno a 29"-et is csak marketingnek gondolták, aztán csak bebizonyosodott, hogy több értelme van mint a kisebb keréknek.
E-bike egy olyan dolog, hogy már mindenbe beleteszik, de nyilván nem való mindenkinek, minden kategóriába. A marketing része ez, hogy mindenhol próbálják rád sózni, azoknak is akiknek semmi szüksége rá, ez igaz. De vannak kategóriák ahol nem marketing, hanem tényleg hasznos.
Mint péládul a Trail/Enduro, illetve a trekking.
Érdekes dolog ez a gravel, eleinte én is furcsán néztem rá, de most már kifejezetten tetszik és kezdem érteni, pedig a koskormány sem volt a szívem csücske. Maga a gravel kormány fogása is más, szélesebb, kifelé terpeszt, nekem valahogy jobban kézre áll, már amennyit pár kisebb próbából leszűrtem eddig. Én azt gondolom, hogy akár két kerékszettel egy modern gravel kifejezetten univerzális kerékpár. Alapvetően gyors bringák, gyorsabb mint egy trekking, mtb, vagy akár fitness, lehet munkába járós, amit lehet ütni vágni, rossz úton is. De országúton is megálja a helyét egy road kerékszettel, fel lehet málházni nagyobb túrákra is. Szerintem nem véletlenül lett ez ilyen népszerű kategória. A montizást most kicsit félretettem. (várok az új Merida E-Enduro gépre, elég nagy durranásnak ígérkezik. )
XC engem nem hoz lázba, egy full road gépet nem akarok, mert az abszolút az aszfaltra korlátoz, így jött szóba a gravel. Szeretnék idén kicsit "komolyabban" edzeni.
Az új silex tényleg jó lett, gondolkodtam az alun is, de most egyre inkább erre hajlok: [link]
Elvileg áprilisban érkezik belőle.
#278231 Hasaggymeg
Sajnos bármilyen fórumba beleolvasol, ott is sok minden ismétlődik. Amúgy az tényleg nem rossz ötlet, ha nagyon kivesézett témákat betennél az összefoglalóba és egy linken el lehetne olvasni a múltban íródott, arra vonatkozó hozzászólásokat amik tényszerűen elmagyarázzák. Ez talán működhet a jövőre nézve.
Én is tudnék ilyen listát csinálni, szervizelés kapcsán.
Hiába mondom el mindig ugyan azt 1000-szer.
Ringman
nagyúr
flare jó lehet, de nekem a monstercrosson is 38-as kormány lesz, minimális terpesztéssel (szélesebb nem jön be, kényelmetlen), a viszonylag kicsi drop viszont jó.
a silex az én testarányaimhoz nem jó, ezek nagyon hosszú bringák. wheelbase is sok, vsz. jól tartja az egyenest
Full carbon frame with dropped chainstay for 700x45 mm clearance
illene már 50c-nek lennie, ha már progresszívebb a geo.
Én azt gondolom, hogy akár két kerékszettel egy modern gravel kifejezetten univerzális kerékpár.
ez így van, sőt a gravel szett lehet egyből a nagyobb külső miatt 650b (27,5) és akkor talán 2-2,1"-os mtb külső is belemegy
MPowerPH
félisten
Egyebkent amit meg kineztem, az ez a Willier. Valamiert ha tetszik egy outi, az mindig vagy Willier, vagy Pinarello, esetleg Bianchi... Ujonnan biztosan onnan nezelodnek.
Itt ez a Willier is, ez Di2 -es, de a kerekek igazabol sima alu, atlagos garnitura. Meg csak jonak sem mondanam. De maga a bringa szep.
Vagy a Colnago, bar az 545mm -es felsocso lehet, hogy mar sok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Fall-N
veterán
Enduro/Trail vonalon bejönnek az ebikeok (pl. Speci Levo-k), simán megértem a létjogosultságát. Sík városban tartom erőltetettnek, főleg a kínai Bafang agymotoros borzalmakat (VTech vagy mi az egyik neve). Ha már motor akkor legyen nyomatékszenzoros. Na meg amit párszor a Mobilarénás srácok teszteknek, azok sem a legjobbak.
Gravel nekem bejön mióta kezdett felfutni a kategória, igaz nekem az outik is bejönnek. A szélesebb gumi nagy előny, ezért jobban bejön a gravel. Ja lenne hely tárolni hol és az alkatrészek sem lennének felárasak, akkor simán építenék egyet.
rétisün
veterán
ennél megint a nyeregállítás a 'negatívum', ha jó a magasság, oké, de lehet-e feljebb állítani, ha kell?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
MPowerPH
félisten
Vilagos, de nem tudok valaszolni a kerdesedre. Erre rakerdezek.
A Colnagoval a masik problemam, hogy felnifekesert mar nem adnek ennyit.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Runner_fxr
Ármester
Nem kétled, hogy létezik 10 golyós? Nem is érdemes kételkedni benne, mert a legtöbb alap kónuszos első agy ilyen. Az egy más kérdés, hogy léteznek prémium kónuszos agyak, köszörült kónuszokkal, sokkal több golyóval is, de ettől még az alap az 10 golyós.
Ismerem az Autol TOP 2000-et, van egy ismerősöm aki szintén szentül meg van győződve róla, hogy az ugyan az mint a zöld motorex. Tény, hogy nagy a hasonlóság, de dolgoztam mindkettővel, szerintem nem pont ugyanaz. A Motorex kicsit jobb, ragacsosabb.
Emlékeim szerint a Shimano sem ugyan az.
Ha valaki veszi a fáradtságot és évente átzsírozza az agyakat, akkor az olcsó csapágyzsír is megteszi, ettől még én nem vitatkozom azzal, hogy a kifejezetten kerékpárcsapágyakhoz való Motorex Bike Grease 2000 sokkal jobb. Tudom, hiszen csapágyakhoz már csak ezt használom, még az ócska vackokhoz is, mert tudom, hogy jobb és a legtöbb ember nem rohangál évente nagy generálra szervizekbe. Ha a motorex-et beleteszem, az sokáig ott is marad.
Hozzáteszem, a legtöbb kerékpár szerviz csak a prémium csapágyakhoz használja a prémium zsírt, az összes lim-lomhoz valami olcsó, nagy kiszerelésű, gazdaságos vödrös zsírt használnak. És ez nem csak Magyarországon van így.
[ Szerkesztve ]
ennyi millió ebike már nem "csak" a marketingről szól
sőt, a boom az annak ellenére jött létre, hogy nem volt marketing mellé
a piac nagy része 40+ éves, főleg nyugaton. ők csak azt látják, hogy sima bringával esélyük sincs elmenni a hegyekbe/tavat kerülni/szomszéd faluba/bevásárolni, ebike-al meg igen.
és természetesen a sok lízing séma (Jobrad) is segítség
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
lsebestyen
addikt
Hű az a Colnago de jól néz ki...De olyan mint a zsiráf...otthonra azért nem kéne (ennyiért).
Hasaggymeg
Topikgazda
Megvan a 31.-is. Nem látom a grevöl létjogosultságát.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
fulton
addikt
Ismég fogyott valamennyit üléscsere. Lehetett volna carbont venni az további 40 -50 gramm-mal kevesebb de kell a brantnak felárért 50 gramm.
Megjöttek a szerszámok meg a kerékpár állvány stb de a sort még mindig nem tudom leszedni mert a szerszám azt más onnan rendeltem; úgyhogy wax elmarad.
[ Szerkesztve ]
ReFleXx
addikt
32. méred a pulzust, b*zi-e vagy?
33. 1% átlag emelkedés alatti ride-ot felse told stravara
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ReFleXx
addikt
most felezted meg a bringad sullyat es mar megy a grammozas?
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
MPowerPH
félisten
Zsiraf? En is dragallom, megis csak felnifekes. De nagyon jol nez ki.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
MPowerPH
félisten
Azt irja, hogy par cm -et meg emelheto a nyereg. Melyikre mennetek ra e kozul a 3 kozul?
Vagy ha a Colnagot ki is huzom, a Trek, amin a kerekek is brutal jok, maga a vaz regi, vagy a Willier, amin van elektromos valtas, cserebe a kerekszett csak atlagos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
(#278299) parandroid válasza Runner_fxr (#278271) üzenetére
Síelésnél is ugyanez a helyzet. Megnézel egy lesiklást, a lejtő aljában kivannak, mint a liba, pedig csak csúsztak lefelé. Nem az én sportom egyik sem, nem is érdekel, nem is értem, miért csinálják. Nekem az ereszkedés csak országúton létezik, de ha megnézed, hogy a montenbájkokat a tulajok 99%-a hogyan használja, na úgy én is tudok lejtőzni. Egy bikeparkban meg az első 100 méteren meghalnék. Nem is az edzettség miatt, hanem belecsattannék az első fába. Ha meg nem, akkor csak a féket égetném el. Síelésnél ugyanez. Akkor inkább a sífutás. Aztán ha fiatal lennék, és bohó,a kkor lehet, hogy másképp gondolkodnék a dologról.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.